Tuesday, November 8, 2011

ارکینگ طبقاتی با طراحی حیرت انگیز و مدرن در آلمان


ارکینگ طبقاتی با طراحی حیرت انگیز و مدرن در آلمان












متکی: احمدی‌نژاد در ۲۰ خط صحبت، ۲۴ دروغ گفته است منوچهر متکی در واکنش به اظهارات اخیر احمدی نژاد در مورد اعلام خبر برکناری خود گفته است: «از اظهارات آقای احمدی‌نژاد در ارتباط با وزارت امور خارجه متأسف شدم.» وزیر معزول امور خارجه که با خبرگزاری فارس گفت و گو می کرد، افزود: «شایسته جایگاه ریاست جمهوری نیست که در اظهارات ۲۰ سطری، ۲۴ نکته خلاف واقع، ناروا و یا ادعای نادرست وجود داشته باشد.» محمود احمدی‌نژاد اخیرا در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی خود گفته بود که منوچهر متکی وزیر خارجه مورد نظر او نبود و از آنجا که در دوره وزارت او در دولت دهم، چهار دیپلمات ایرانی به خارج پناهنده شدند، رسما از مقام خود برکنار و این موضوع قبل از سفر به سنگال به او ابلاغ شده بود. آقای متکی افزوده است که جزئیات این ماجرا را در پایان دوره محمود احمدی نژاد شرح خواهد داد. حکم برکناری منوچهر متکی در آذرماه سال گذشته و هنگامی در سایت ریاست جمهوری منتشر شد که به عنوان وزیر خارجه ظاهرا برای ابلاغ پیام محمود احمدی نژاد به رئیس جمهوری سنگال به آن کشور سفر کرده بود و با انتشار این حکم، رئیس جمهوری سنگال از پذیرفتن او به عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی خودداری ورزید.

متکی: احمدی‌نژاد در ۲۰ خط صحبت، ۲۴ دروغ گفته است


منوچهر متکی در واکنش به اظهارات اخیر احمدی نژاد در مورد اعلام خبر برکناری خود گفته است: «از اظهارات آقای احمدی‌نژاد در ارتباط با وزارت امور خارجه متأسف شدم.»

وزیر معزول امور خارجه که با خبرگزاری فارس گفت و گو می کرد، افزود: «شایسته جایگاه ریاست جمهوری نیست که در اظهارات ۲۰ سطری، ۲۴ نکته خلاف واقع، ناروا و یا ادعای نادرست وجود داشته باشد.»

محمود احمدی‌نژاد اخیرا در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی خود گفته بود که منوچهر متکی وزیر خارجه مورد نظر او نبود و از آنجا که در دوره وزارت او در دولت دهم، چهار دیپلمات ایرانی به خارج پناهنده شدند، رسما از مقام خود برکنار و این موضوع قبل از سفر به سنگال به او ابلاغ شده بود.

آقای متکی افزوده است که جزئیات این ماجرا را در پایان دوره محمود احمدی نژاد شرح خواهد داد.

حکم برکناری منوچهر متکی در آذرماه سال گذشته و هنگامی در سایت ریاست جمهوری منتشر شد که به عنوان وزیر خارجه ظاهرا برای ابلاغ پیام محمود احمدی نژاد به رئیس جمهوری سنگال به آن کشور سفر کرده بود و با انتشار این حکم، رئیس جمهوری سنگال از پذیرفتن او به عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی خودداری ورزید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: اگر یکی از ما را بکشید ده‌ها نفر از شما را خواهیم کشت فارس: فرمانده نیروی هوافضای سپاه خطاب به فرماندهان ارتش آمریکا گفت: نباید فراموش کنید که فرماند‌هان آمریکایی در افغانستان، عراق و کشورهای منطقه حضور و تردد فراوان دارند. اگر یکی از ما را بکشید ده ها نفر از شما را خواهیم کشت. سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص فضاسازی مقامات غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و طرح ترور فرماندهان سپاه پاسداران از سوی مقامات امریکایی، با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در طی نیم قرن گذشته هیچگاه تا به این حد ضعیف و آسیب پذیر نبوده‌اند، تصریح کرد: عربده کشی برخی مسئولان آمریکایی و اسراییلی در واقع جنگ روانی بی‌خاصیت و از جنس دلداری دادن به یکدیگر است. حاجی‌زاده با اشاره به مقطع زمانی بعد از 11 سپتامبر و دوره ریاست‌جمهوری قبلی ایالات متحده، افزود: در این دوره که تراکم قدرت آمریکا و اسرائیل در حد فوران بود و رئیس جمهور قلدر و یاغی بر قدرت حاکمیت داشت و کلیه کشورهای منطقه حامی غرب نیز در اوج اقتدار بودند، آن‌ها جرات حمله به ایران را پیدا نکردند و امروز که آثار سه جنگ بزرگ آمریکا در منطقه و جنگ های 33 روزه و 22 روزه رژیم صهیونیستی از یک طرف و تحمیل هزینه های گزاف دیگر آن‌ها، فروپاشی از درون و پدیدار شدن آثار پوسیدگی و شکستن استخوان‌ها‌ی این یکه تاز دیروز را می‌شود به وضوح دید، سیاستمداران غربی تنها آرزوهای دست نیافتنی خود را به زبان می‌آورند اما پیروزی بر ایران سرابی بیش نیست. وی ادامه داد: از طرف دیگر، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در اوج قدرت و اقتدار قرار دارند، با رصد و مراقبت دقیق تحرکات دشمنان، از آمادگی کامل برای مقابله و برخورد قاطع با آنان در هر نقطه‌ای برخوردار هستند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی علیه فرماندهان سپاه، تاکید کرد: یک مشت از سران تهی مغز آمریکایی که به نظر می‌رسد از بیماری آلزایمر رنج می‌برند، درحالی فرماندهان سپاه را تهدید به ترور می‌کنند که فراموش کرده‌اند 300هزار نفر از مردم مظلوم ایران و بیش از 135هزار نفر از پاسداران، بسیجیان و تعداد بی‌شماری از فرماند‌هان سپاه اسلام توسط آن‌ها در گذشته به شهادت رسیده‌اند. حاجی‌زاده گفت: آنها ماهی را از آب می‌ترسانند و نمی‌فهمند که فرماندهان و پاسداران ما پس از پایان جنگ نیز همواره با غسل شهادت زندگی کرده و همیشه آماده به آغوش کشیدن مرگ سعادتمند در عرصه‌های انجام تکلیف الهی هستند. آنها سپاه را از چه می‌ترسانند؟ وی در پایان خطاب به فرماندهان ارتش آمریکا و مقامات این کشور متذکر شد: شما هم نباید فراموش کنید که فرماند‌هان آمریکایی در افغانستان، عراق و کشورهای منطقه حضور و تردد فراوان دارند. اگر یکی از ما را بکشید ده ها نفر از شما را خواهیم کشت و امروز یقین داریم هر حرکت جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی فروپاشی قطعی آن‌ها را نزدیکتر خواهد کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: اگر یکی از ما را بکشید ده‌ها نفر از شما را خواهیم کشت


فارس: فرمانده نیروی هوافضای سپاه خطاب به فرماندهان ارتش آمریکا گفت: نباید فراموش کنید که فرماند‌هان آمریکایی در افغانستان، عراق و کشورهای منطقه حضور و تردد فراوان دارند. اگر یکی از ما را بکشید ده ها نفر از شما را خواهیم کشت.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص فضاسازی مقامات غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و طرح ترور فرماندهان سپاه پاسداران از سوی مقامات امریکایی، با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در طی نیم قرن گذشته هیچگاه تا به این حد ضعیف و آسیب پذیر نبوده‌اند، تصریح کرد: عربده کشی برخی مسئولان آمریکایی و اسراییلی در واقع جنگ روانی بی‌خاصیت و از جنس دلداری دادن به یکدیگر است.
حاجی‌زاده با اشاره به مقطع زمانی بعد از 11 سپتامبر و دوره ریاست‌جمهوری قبلی ایالات متحده، افزود: در این دوره که تراکم قدرت آمریکا و  اسرائیل در حد فوران بود و رئیس جمهور قلدر و یاغی بر قدرت حاکمیت داشت و کلیه کشورهای منطقه حامی غرب نیز در اوج اقتدار بودند، آن‌ها جرات حمله به ایران را پیدا نکردند و امروز که آثار سه جنگ بزرگ آمریکا در منطقه و جنگ های 33 روزه و 22 روزه رژیم صهیونیستی از یک طرف و تحمیل هزینه های گزاف دیگر آن‌ها، فروپاشی از درون و پدیدار شدن آثار پوسیدگی و شکستن استخوان‌ها‌ی این یکه تاز دیروز را می‌شود به وضوح دید، سیاستمداران غربی تنها آرزوهای دست نیافتنی خود را به زبان می‌آورند اما پیروزی بر ایران سرابی بیش نیست.
وی ادامه داد: از طرف دیگر، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در اوج قدرت و اقتدار قرار دارند، با رصد و مراقبت دقیق تحرکات دشمنان، از آمادگی کامل برای مقابله و برخورد قاطع با آنان در هر نقطه‌ای برخوردار هستند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی علیه فرماندهان سپاه، تاکید کرد: یک مشت از سران تهی مغز آمریکایی که به نظر می‌رسد از بیماری آلزایمر رنج می‌برند، درحالی فرماندهان سپاه را تهدید به ترور می‌کنند که فراموش کرده‌اند 300هزار نفر از مردم مظلوم ایران و بیش از 135هزار نفر از پاسداران، بسیجیان و تعداد بی‌شماری از فرماند‌هان سپاه اسلام توسط آن‌ها در گذشته به شهادت رسیده‌اند.
حاجی‌زاده گفت: آنها ماهی را از آب می‌ترسانند و نمی‌فهمند که فرماندهان و پاسداران ما پس از پایان جنگ نیز همواره با غسل شهادت زندگی کرده و همیشه آماده به آغوش کشیدن مرگ سعادتمند در عرصه‌های انجام تکلیف الهی هستند. آنها سپاه را از چه می‌ترسانند؟
وی در پایان خطاب به فرماندهان ارتش آمریکا و مقامات این کشور متذکر شد: شما هم نباید فراموش کنید که فرماند‌هان آمریکایی در افغانستان، عراق و کشورهای منطقه حضور و تردد فراوان دارند. اگر یکی از ما را بکشید ده ها نفر از شما را خواهیم کشت و امروز یقین داریم هر حرکت جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی فروپاشی قطعی آن‌ها را نزدیکتر خواهد کرد.

فیلم / جاری شدن زاینده رود پس از 7 ماه- دوشنبه 16 آبان 90 [تاريخ مطلب: هفدهم آبان ۱۳۹۰ برابر با هشتم نوامبر ۲۰۱۱]


فیلم / جاری شدن زاینده رود پس از 7 ماه- دوشنبه 16 آبان 90

[تاريخ مطلب: هفدهم آبان ۱۳۹۰ برابر با هشتم نوامبر ۲۰۱۱]

احمدي‌نژاد: مقصرین اصلی اختلاس اخیر را به حال خود ر‌‌ها کرده‌اند ايلنا: احمدي‌نژاد با انتقاد از جریانات اخیر درخصوص اختلاس بانکی و اختلاف در نظام مالی کشور از سوی عده‌ای خاص، تاکید کرد: گروهی با سیاسی کردن اقتصاد در صدد هستند که از ایجاد دو میليون شغل در کشور جلوگیری کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در همایش طرح تبیین تحول نظام بانکی كه در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه نباید اقتصاد را سیاسی کرد و آن را سیاست زده وانمود کرد، گفت: گروهی با سیاسی کردن اقتصاد کشور و دامن زدن به جریانات اخیر علاوه بر اینکه تلاش می‌کنند سرمایه‌گذاری در کشور صورت نگیرد و کشور را ناامن جلوه دهند حتی مقصرین اصلی در جریان اخیر ر ابه حال خود ر‌‌ها کرده‌اند. وی خطاب به حضار حاضر در جلسه همایش تاکید کرد: در جریان اختلاس اخیر کسی در نظام بانکی سوء استفاده می‌کند و با سیاسی کاری گروهی این موضوع را به کل نظام به ویژه نظام اقتصادی کشور بسط و گسترش می‌دهند. به گفته وی در جریان اختلاس اخیر عاملان اصلی باید مورد پیگیرد قرار بگیرند، نه کسانی که در نظام اقتصادی کشور به معنای واقعی فعالیت می‌کنند. احمدی‌نژاد همچنین با انتقاد از منتقدانی که زمانی برای اصلاح نظام بانکی تاکید داشتند، گفت: شش سال است که ما می‌گوییم سیستم بانکی باید عوض شود اما همانهایی که خواستار اصلاح نظام بانکی هستند، زمانی با این موضوع مقابله می‌کردند اما حالا با صراحت بیان می‌کند نظام بانکی باید اصلاح شود.

احمدي‌نژاد: مقصرین اصلی اختلاس اخیر را به حال خود ر‌‌ها کرده‌اند

ايلنا: احمدي‌نژاد با انتقاد از جریانات اخیر درخصوص اختلاس بانکی و اختلاف در نظام مالی کشور از سوی عده‌ای خاص، تاکید کرد: گروهی با سیاسی کردن اقتصاد در صدد هستند که از ایجاد دو میليون شغل در کشور جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در همایش طرح تبیین تحول نظام بانکی كه در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه نباید اقتصاد را سیاسی کرد و آن را سیاست زده وانمود کرد، گفت: گروهی با سیاسی کردن اقتصاد کشور و دامن زدن به جریانات اخیر علاوه بر اینکه تلاش می‌کنند سرمایه‌گذاری در کشور صورت نگیرد و کشور را ناامن جلوه دهند حتی مقصرین اصلی در جریان اخیر ر ابه حال خود ر‌‌ها کرده‌اند.

وی خطاب به حضار حاضر در جلسه همایش تاکید کرد: در جریان اختلاس اخیر کسی در نظام بانکی سوء استفاده می‌کند و با سیاسی کاری گروهی این موضوع را به کل نظام به ویژه نظام اقتصادی کشور بسط و گسترش می‌دهند.

به گفته وی در جریان اختلاس اخیر عاملان اصلی باید مورد پیگیرد قرار بگیرند، نه کسانی که در نظام اقتصادی کشور به معنای واقعی فعالیت می‌کنند.

احمدی‌نژاد همچنین با انتقاد از منتقدانی که زمانی برای اصلاح نظام بانکی تاکید داشتند، گفت: شش سال است که ما می‌گوییم سیستم بانکی باید عوض شود اما همانهایی که خواستار اصلاح نظام بانکی هستند، زمانی با این موضوع مقابله می‌کردند اما حالا با صراحت بیان می‌کند نظام بانکی باید اصلاح شود.

ماموریت از سوی رهبر برای تغییر قانون اساسی عامل اختلاس: دفتر مقامی که نمی‌توان اسمش را برد آرش بهمنی a.bahmani(at)roozonline.com در حالی که پس از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در کرمانشاه و سخنان وی مبنی بر امکان‌پذیر بودن تغییر در قانون اساسی، هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر سخنان وی را مربوط به "آینده دور" ‌دانستند، یک عضو هیات رییسه مجلس خبر از آن داد که تیمی حقوقی از دفتر رهبر جمهوری اسلامی، از "یک سال پیش" به بررسی "ده‌ها مورد از مواردی که باید در قانون اساسی اصلاح شود" پرداخته‌اند. بحث احتمال حذف نحوه انتخاب رییس‌جمهور از طریق آرای مستقیم مردم در حالی از سوی حامیان آیت‌الله خامنه‌ای مطرح می‌شود که محمود احمدی‌نژاد و حامیانش نیز در روزهای اخیر حملات غیرمحسوس خود علیه رهبر جمهوری‌اسلامی را گسترش داده‌اند. احمدی‌نژاد در چند سخنرانی اخیر خود، حملات سختی علیه حامیان آیت‌الله خامنه‌ای سامان داده است. آن‌گونه که محمد دهقان – یکی از اعضای هیات رییسه مجلس – اعلام کرد که "سال گذشته ده‌ها مورد از مواردی که باید مجدداً در قانون اساسی مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد، به دستور دفتر رهبر معظم انقلاب به تیمی تخصصی از کارشناسان و حقوق‌دانان ارائه شد". وی همچنین فاش کرده است که این موضوع "سال‌هاست در خفا بیان می‌شود" و رهبر جمهوری اسلامی "این موضوع را به صورت علنی برای فراهم شدن زمینه گفت‌وگو بین اندیشمندان" مطرح کرده است. رهبر جمهوری اسلامی ماه گذشته در یک سخنرانی در کرمانشاه، تغییر نظام سیاسی کشور از نظام ریاستی به نظام پارلمانی در "آینده احتمالا دور" را بدون اشکال خوانده بود. این مساله نخستین بار از سوی حمیدرضا کاتوزیان مطرح شده بود. کاتوزیان در این‌باره گفته بود: "اخیرا نظریه‌ای بین صاحب نظران سیاسی مطرح شده است مبنی بر اینکه کشور ما با توجه به اینکه از نعمت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب برخوردار است نیازی به وجود رییس جمهور در کشور نیست". واکنش تند سخنگوی شورای نگهبان به این سخنان باعث شده بود که بسیاری این مساله را خاتمه یافته تلقی کنند. اما طرح مجدد آن از سوی ایت‌الله خامنه‌ای، بحث‌ها پیرامون این موضوع را داغ کرده است. از سوی دیگر علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل ایت‌الله خامنه‌ای، در این باره گفت: "استنباط من از بيانات رهبري اين نبود كه ايشان بنا داشته باشند سيستم نخست وزيري را توصيه كنند.... اين طور نيست كه نسبت به تصميمات حتي قانون اساسي دچار يك دگماتيسم باشد. اگر ضرورت باشد در جهت پويايي اين نظام گام بر مي داريم. ايشان دورترين احتمال يعني تغيير نظام را غيرممكن ندانستند ولي اين به معناي آن نيست كه ايشان توصيه كردند نظام پارلماني شود". کم نیستند کارشناسان سیای که با انتشار یادداشت‌ها و تحلیل‌های مختلف، احتمال طرح تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی را بی ارتباط با اعتراضات پس از اعلام نتایج انتخابات مناقشه‌برانگیز سال 88 و اوج‌گیری اختلافات میان ایت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد از اردیبهشت سال جاری به این سو نمی‌دانند. اختلافات میان رهبر و رییس‌جمهوری اسلامی از زمان عزل حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات توسط محمود احمدی‌نژاد و سپس ابقای وی توسط ایت‌الله خامنه‌ای بالا گرفت. وتو کردن دستور احمدی‌نژاد، باعث خانه‌نشینی 11 روزه وی شد. پس از بروز این اختلاف شاهد مجموعه‌ای از برخوردها با اطرافیان احمدی‌نژاد بودیم. برخی اخبار حکایت از بازداشت 25 تن از نزدیکان مشایی و امام جمعه نمهاد ریاست‌جمهوری داشت. حتی برخی اصول‌گرایان نیز خبر از ممنوع‌الخروجی رحیم‌مشایی و بقایی داده و اعلام کرده بودند که قرار بود در هنگام سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، رحیم‌مشایی بازداشت شود. در این مدت همچنین حملات به احمدی‌نژاد و اطرافیان وی از اصول‌گرایان به شکل محسوسی افزایش یافته است. مساله‌ای که بنا به گفته یکی از وبلاگ‌نویسان اصول‌گرا، با رضایت آیت‌الله خامنه‌ای انجام می‌شود. علاوه بر اعلام مجرم بودن اطرافیان احمدی‌نژاد در بحث اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، این مساله حتی منجر به آن شد که بحث طرح سوال از احمدی‌نژاد در مجلس نیز بالا بگیرد و برخی منابع خبر از آن دهند که رهبر جمهوری اسلامی، موافقت خود را با این مساله اعلام کرده است. طرح بحث تغییر قانون اساسی اما با مخالفت گسترده حامیان احمدی‌نژاد نیز مواجه شد و آن‌ها به شدت با این امر به مخالفت برخاستند. همچنین چهره‌هایی چون هاشمی‌رفسنجانی و موسوی اردبیلی نیز طرح این مساله را درست ندانسته و آن را عامل تضعیف جمهوریت دانستند. گرچه حامیان آیت‌الله خامنه‌ای گام‌های دیگری نیز در این زمینه برداشته و علاوه بر حذف رییس‌جمهور، خواستار حذف مجمع تشخیص مصلحت نظام از قانون اساسی نیز شدند. عامل اختلاس: دفتر یک مقام هم‌زمان با حملات پیدا و پنهان حامیان رهبر جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد، سایت‌های حامی وی دست به انتشار متن سخنرانی وی در جمع استانداران – که مربوط به یک ماه پیش است – زدند. احمدی‌نژاد در این سخنرانی، تلویحا دفتر رهبر جمهوری اسلامی را مسوول اختلاس معرفی کرده و می‌گوید: " آیا آقای مشایی مسئول تخلف در بانک صادرات است؟ شخص آقای جهرمی زنگ زده به رئیس شعبه گفته این وام را بدهید، چون از دفتر رئیس جمهور پیگیری می‌کنند. به دروغ منظورش دفتر جای دیگری بود. ولی گفته دفتر رئیس جمهور، چون که نمی‌توانسته اسم آنجا را ببرد بی‌دینی و بی‌تقوایی اینقدر؟" وی در این سخنرانی هاشمی رفسنجانی را متهم به تلاش برای "زدن رهبر" می‌کند، مشایی را مظلوم‌ترین فرد بعد از انقلاب می‌داند و خبر از آن می‌دهد که رهبر جمهوری اسلامی از وی خواسته سکوت کند. در روزهای گذشته وی دو سخنرانی دیگر نیز انجام داده است که در آن سخنان تندی را علیه مخالفان بیان کرده. احمدی‌نژاد در این دو سخنرانی به بروز اختلاف میان خود و رهبر جمهوری اسلامی درباره بحث فساد مالی رحیمی اشاره کرد، دولت اش را پاک‌ترین دولت بعد از انقلاب نامید و از مخالفان خود با عنوان افرادی نام برد که "از پایین شهر پابرهنه به بالای شهر آمدند و میلیاردر شدند". وی همچنین تاکید کرد که قادر به افشای بسیاری از موارد نیست، اما اگر به وی اجازه سخن گفتن داده شود، قیمت سوراخ موش در تهران بالا خواهد رفت. انتشار این سخنان اما با واکنش اصول‌گرایان روبه‌رو شد. عمادافروغ نوشت: "احمدی​نژاد سخنرانی متوهمانه را کار می​داند و خردورزی را بی​عاری". برخی سایت‌های اصول‌گرا نیز خبر از آن دادند که جریان انحرافی – نامی که اصول‌گرایان برای اطرافیان احمدی‌نژاد برگزیده‌اند – قصد ترور قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه و مهدی طائب را داشته است. پیش از این برادر احمدی‌نژاد خبر از آن داده بود که "جریان انحرافی وارد فاز مسلحانه می‌شود". در همین حال بسیاری از سایت‌های حامی احمدی‌نژاد که در روزهای گذشته دست به انتشار سخنان وی زده بودند، فیلتر شده یا از دسترس خارج شده‌اند. بحث تغییر قانون اساسی و حذف پست ریاست جمهوری از یک سو و پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از سوی دیگر، همراه با انتخابات مجلس نهم هر روز بر آتش اختلافات میان اصول‌گرایان می‌افزاید. ایا در روزهای اینده باید منتظر اخبار جدید درباره اختلافات بود؟


ماموریت از سوی رهبر برای تغییر قانون اساسی

عامل اختلاس: دفتر مقامی که نمی‌توان اسمش را برد

در حالی که پس از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در کرمانشاه و سخنان وی مبنی بر امکان‌پذیر بودن تغییر در قانون اساسی، هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر سخنان وی را مربوط به "آینده دور" ‌دانستند، یک عضو هیات رییسه مجلس خبر از آن داد که تیمی حقوقی از دفتر رهبر جمهوری اسلامی، از "یک سال پیش" به بررسی "ده‌ها مورد از مواردی که باید در قانون اساسی اصلاح شود" پرداخته‌اند.
بحث احتمال حذف نحوه انتخاب رییس‌جمهور از طریق آرای مستقیم مردم در حالی از سوی حامیان آیت‌الله خامنه‌ای مطرح می‌شود که محمود احمدی‌نژاد و حامیانش نیز در روزهای اخیر حملات غیرمحسوس خود علیه رهبر جمهوری‌اسلامی را گسترش داده‌اند. احمدی‌نژاد در چند سخنرانی اخیر خود، حملات سختی علیه حامیان آیت‌الله خامنه‌ای سامان داده است.
آن‌گونه که محمد دهقان – یکی از اعضای هیات رییسه مجلس – اعلام کرد که "سال گذشته ده‌ها مورد از مواردی که باید مجدداً در قانون اساسی مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد، به دستور دفتر رهبر معظم انقلاب به تیمی تخصصی از کارشناسان و حقوق‌دانان ارائه شد". وی همچنین فاش کرده است که این موضوع "سال‌هاست در خفا بیان می‌شود" و رهبر جمهوری اسلامی "این موضوع را به صورت علنی برای فراهم شدن زمینه گفت‌وگو بین اندیشمندان" مطرح کرده است.
رهبر جمهوری اسلامی ماه گذشته در یک سخنرانی در کرمانشاه، تغییر نظام سیاسی کشور از نظام ریاستی به نظام پارلمانی در "آینده احتمالا دور" را بدون اشکال خوانده بود.
این مساله نخستین بار از سوی حمیدرضا کاتوزیان مطرح شده بود. کاتوزیان در این‌باره گفته بود: "اخیرا نظریه‌ای بین صاحب نظران سیاسی مطرح شده است مبنی بر اینکه کشور ما با توجه به اینکه از نعمت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب برخوردار است نیازی به وجود رییس جمهور در کشور نیست".
واکنش تند سخنگوی شورای نگهبان به این سخنان باعث شده بود که بسیاری این مساله را خاتمه یافته تلقی کنند. اما طرح مجدد آن از سوی ایت‌الله خامنه‌ای، بحث‌ها پیرامون این موضوع را داغ کرده است.
از سوی دیگر علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل ایت‌الله خامنه‌ای، در این باره گفت: "استنباط من از بيانات رهبري اين نبود كه ايشان بنا داشته باشند سيستم نخست وزيري را توصيه كنند.... اين طور نيست كه نسبت به تصميمات حتي قانون اساسي دچار يك دگماتيسم باشد. اگر ضرورت باشد در جهت پويايي اين نظام گام بر مي داريم. ايشان دورترين احتمال يعني تغيير نظام را غيرممكن ندانستند ولي اين به معناي آن نيست كه ايشان توصيه كردند نظام پارلماني شود".
کم نیستند کارشناسان سیای که با انتشار یادداشت‌ها و تحلیل‌های مختلف، احتمال طرح تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی را بی ارتباط با اعتراضات پس از اعلام نتایج انتخابات مناقشه‌برانگیز سال 88 و اوج‌گیری اختلافات میان ایت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد از اردیبهشت سال جاری به این سو نمی‌دانند.
اختلافات میان رهبر و رییس‌جمهوری اسلامی از زمان عزل حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات توسط محمود احمدی‌نژاد و سپس ابقای وی توسط ایت‌الله خامنه‌ای بالا گرفت. وتو کردن دستور احمدی‌نژاد، باعث خانه‌نشینی 11 روزه وی شد. پس از بروز این اختلاف شاهد مجموعه‌ای از برخوردها با اطرافیان احمدی‌نژاد بودیم. برخی اخبار حکایت از بازداشت 25 تن از نزدیکان مشایی و امام جمعه نمهاد ریاست‌جمهوری داشت. حتی برخی اصول‌گرایان نیز خبر از ممنوع‌الخروجی رحیم‌مشایی و بقایی داده و اعلام کرده بودند که قرار بود در هنگام سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، رحیم‌مشایی بازداشت شود.
در این مدت همچنین حملات به احمدی‌نژاد و اطرافیان وی از اصول‌گرایان به شکل محسوسی افزایش یافته است. مساله‌ای که بنا به گفته یکی از وبلاگ‌نویسان اصول‌گرا، با رضایت آیت‌الله خامنه‌ای انجام می‌شود.
علاوه بر اعلام مجرم بودن اطرافیان احمدی‌نژاد در بحث اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، این مساله حتی منجر به آن شد که بحث طرح سوال از احمدی‌نژاد در مجلس نیز بالا بگیرد و برخی منابع خبر از آن دهند که رهبر جمهوری اسلامی، موافقت خود را با این مساله اعلام کرده است.
طرح بحث تغییر قانون اساسی اما با مخالفت گسترده حامیان احمدی‌نژاد نیز مواجه شد و آن‌ها به شدت با این امر به مخالفت برخاستند. همچنین چهره‌هایی چون هاشمی‌رفسنجانی و موسوی اردبیلی نیز طرح این مساله را درست ندانسته و آن را عامل تضعیف جمهوریت دانستند.
گرچه حامیان آیت‌الله خامنه‌ای گام‌های دیگری نیز در این زمینه برداشته و علاوه بر حذف رییس‌جمهور، خواستار حذف مجمع تشخیص مصلحت نظام از قانون اساسی نیز شدند.

عامل اختلاس: دفتر یک مقام
هم‌زمان با حملات پیدا و پنهان حامیان رهبر جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد، سایت‌های حامی وی دست به انتشار متن سخنرانی وی در جمع استانداران – که مربوط به یک ماه پیش است – زدند.
احمدی‌نژاد در این سخنرانی، تلویحا دفتر رهبر جمهوری اسلامی را مسوول اختلاس معرفی کرده و می‌گوید: " آیا آقای مشایی مسئول تخلف در بانک صادرات است؟ شخص آقای جهرمی زنگ زده به رئیس شعبه گفته این وام را بدهید، چون از دفتر رئیس جمهور پیگیری می‌کنند. به دروغ منظورش دفتر جای دیگری بود. ولی گفته دفتر رئیس جمهور، چون که نمی‌توانسته اسم آنجا را ببرد بی‌دینی و بی‌تقوایی اینقدر؟"
وی در این سخنرانی هاشمی رفسنجانی را متهم به تلاش برای "زدن رهبر" می‌کند، مشایی را مظلوم‌ترین فرد بعد از انقلاب می‌داند و خبر از آن می‌دهد که رهبر جمهوری اسلامی از وی خواسته سکوت کند.
در روزهای گذشته وی دو سخنرانی دیگر نیز انجام داده است که در آن سخنان تندی را علیه مخالفان بیان کرده. احمدی‌نژاد در این دو سخنرانی به بروز اختلاف میان خود و رهبر جمهوری اسلامی درباره بحث فساد مالی رحیمی اشاره کرد، دولت اش را پاک‌ترین دولت بعد از انقلاب نامید و از مخالفان خود با عنوان افرادی نام برد که "از پایین شهر پابرهنه به بالای شهر آمدند و میلیاردر شدند".
وی همچنین تاکید کرد که قادر به افشای بسیاری از موارد نیست، اما اگر به وی اجازه سخن گفتن داده شود، قیمت سوراخ موش در تهران بالا خواهد رفت.
انتشار این سخنان اما با واکنش اصول‌گرایان روبه‌رو شد. عمادافروغ نوشت: "احمدی​نژاد سخنرانی متوهمانه را کار می​داند و خردورزی را بی​عاری".
برخی سایت‌های اصول‌گرا نیز خبر از آن دادند که جریان انحرافی – نامی که اصول‌گرایان برای اطرافیان احمدی‌نژاد برگزیده‌اند – قصد ترور قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه و مهدی طائب را داشته است. پیش از این برادر احمدی‌نژاد خبر از آن داده بود که "جریان انحرافی وارد فاز مسلحانه می‌شود".
در همین حال بسیاری از سایت‌های حامی احمدی‌نژاد که در روزهای گذشته دست به انتشار سخنان وی زده بودند، فیلتر شده یا از دسترس خارج شده‌اند.
بحث تغییر قانون اساسی و حذف پست ریاست جمهوری از یک سو و پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از سوی دیگر، همراه با انتخابات مجلس نهم هر روز بر آتش اختلافات میان اصول‌گرایان می‌افزاید. ایا در روزهای اینده باید منتظر اخبار جدید درباره اختلافات بود؟

اصلاح قانون اساسی مدل معظم


اصلاح قانون اساسی مدل معظم


محمدرضا رحیمی نتوانست به شانگهای برود معاون اول احمدی نژاد ممنوع الخروج است؟ ندای سبز آزادی : همزمان با نقص حکم دادگاه کیفری استان تهران درباره محکومیت الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس، در ارتباط با افترا به محمدرضا رحیمی، خبرها از لغو سفر معاون اول احمدی نژاد به اجلاس شانگهای حکایت دارد. ممنوع الخروج برخی منابع غیر رسمی دلیل اصلی لغو سفر آقای رحیمی به اجلاس شانگهای، را ممنوع الخروج شدن وی توسط مقامات عالی قضایی عنوان کرده اند. اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای امروز با حضور نخست وزیران و معاونان روسای جمهوری در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز می شود. لغو سفر محمدرضا رحیمی در شرایطی رخ می دهد که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی یک روز پیش از این، خبر داده بود که هیئت بلندپایه ایران به سرپرستی معاون اول رئیس دولت این کشور در اجلاس شانگهای حاضر می شود. با این همه منابع خبری از سفر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه این کشور به جای آقای رحیمی به سن پترزبورگ خبر می دهند. حکم دیوان عالی از سوی دیگر خبرگزاری فارس، طی خبری اعلام کرده است که دیوان عالی کشور حکم دادگاه کیفری استان تهران در محکومیت الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس، در ارتباط با افترا به محمدرضا رحیمی، را به دلیل نقص پرونده تایید نکرده و آن را برای سیدگی مجدد به دادگاه ارجاع داده است. براساس این گزارش، دیوان عالی کشور گفته است که شکایت از معاون اول احمدی نژاد توسط نمایندگی قضایی اداره کل حقوقی ریاست جمهوری تسلیم شده بود در حالیکه باید آقای رحیمی یا وکلای او به عنوان شاکی، این شکایت را تسلیم می کردند. به نوشته فارس، الیاس نادران در سخنان خود مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکترای آقای رحیمی را نامعتبر خوانده و او را با یک شبکه فساد اقتصادی مرتبط دانسته بود اما دادگاه اولیه او را از اتهام نشر اکاذیب تبرئه کرده و ظاهرا در ارتباط با اتهام افترا محکوم شناخته بود که این حکم توسط دیوان عالی کشور تایید نشد. مدرک تحصیلی قلابی و فساد مالی تعدادی از نمایندگان مجلس و سیاست‌مداران شاخص جناح اصول‌گرای جمهوری اسلامی از جمله الیاس نادران و احمد توکلی اتهامات سنگینی را به محمدرضا رحیمی وارد کردند که داشتن مدرک تحصیلی تقلبی و ریاست یک باند بزرگ فساد مالی که تقریبأ تمامی اعضای آن در سال ۱۳۸۸ دستگیر شدند، از آن جمله است. پس از آن سخنگوی قوه قضاییه نیز در آذر ۱۳۸۹ از رسیدگی به پرونده فساد مالی معاون اول احمدی نژاد خبر داد. درباره مدرک دکترای علیرضا رحیمی شبهات زیادی وجود دارد، هیچکس نمی‌داند او مدرک دکترای خود را از چه دانشگاهی گرفته و با مدرک دکترای کردان مقایسه می‌شود. علیرضا زاکانی در جریان جلسه استیضاح کردان و در واکنش به شکایت رحیمی از رسانه‌هایی که درباره مدرک کردان خبر منتشر کرده‌بودند، مدرک رحیمی را قُلِ دوم مدرک کردان توصیف کرده بود در شهریور ۱۳۸۸ پس از درخواست الیاس نادران، دیگر نماینده اصول‌گرای مجلس هشتم، برای بررسی مدرک دکترای رحیمی، این درخواست مورد موافقت هیات رئیسه مجلس قرار گرفت. قل دوم کردان احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس مدرک رحیمی را قطعا مدرکی قلابی و مشابه مدرک کردان می‌داند. او همچنین از دروغگویی رحیمی در جریان مدرک کردان انتقاد کرده و از احمدی‌نژاد هم به دلیل انتخاب کسی که به گفته او «سوابق دروغگویی و سوء استفاده از قدرت و سوء استفاده از مدرک جعلی دارد» انتقاد کرده‌است. آقای رحیمی یک‌بار در پاسخ به خبرنگاران در مورد مدرک دکترایش گفته بود: «مگر در مملکت هیچ مشکلی وجود ندارد که نماینده‌ها به دنبال اثبات جعلی بودن مدرک دکترای او هستند.» الیاس نادران در ۷ دی‌ماه ۱۳۸۹ ادعا کرد که محمدرضا رحیمی در اواخر دوره‌ی مجلس هفتم در حالی که رییس وقت دیوان محاسبات اداری بوده است صدها میلیون تومان پول بدون داشتن منبع مالی توزیع کرده است. تنها ده رای طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات در زمان تصدی وی در مجلس به رای گذاشته شد، اما نمایندگان مجلس با آن مخالفت کردند. این طرح با اختلاف ۱۰ رای به تصویب نرسید. محمود احمدی نژاد در واکنش به این اتهامات اخیراً گفته است « به مقام رهبری هم گفته ام اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال پولی را به نفع خود مصادره کرده است در تلویزیون خواهم آمد و در برابر همه مردم عذرخواهی می کنم و استعفا می کنم! » این سخنان در حالی از سوی احمدی نژاد مطرح می شود که مدارک متعددی از سوی نمایندگان مخالف دولت در مجلس درباره ارتباط آقای رحیمی با ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مطرح شده است.

محمدرضا رحیمی نتوانست به شانگهای برود
 معاون اول احمدی نژاد ممنوع الخروج است؟

ندای سبز آزادی  : همزمان با نقص حکم دادگاه کیفری استان تهران درباره محکومیت الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس، در ارتباط با افترا به محمدرضا رحیمی، خبرها از لغو سفر معاون اول احمدی نژاد به اجلاس شانگهای حکایت دارد.
ممنوع الخروج
برخی منابع غیر رسمی دلیل اصلی لغو سفر آقای رحیمی به اجلاس شانگهای، را ممنوع الخروج شدن وی توسط مقامات عالی قضایی عنوان کرده اند.
اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای امروز با حضور نخست وزیران و معاونان روسای جمهوری در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز می شود.
لغو سفر محمدرضا رحیمی در شرایطی رخ می دهد که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی یک روز پیش از این، خبر داده بود که هیئت بلندپایه ایران به سرپرستی معاون اول رئیس دولت این کشور در اجلاس شانگهای حاضر می شود.
با این همه منابع خبری از سفر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه این کشور به جای آقای رحیمی به سن پترزبورگ خبر می دهند.
حکم دیوان عالی
از سوی دیگر خبرگزاری فارس، طی خبری اعلام کرده است که دیوان عالی کشور حکم دادگاه کیفری استان تهران در محکومیت الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس، در ارتباط با افترا به محمدرضا رحیمی، را به دلیل نقص پرونده تایید نکرده و آن را برای سیدگی مجدد به دادگاه ارجاع داده است.
براساس این گزارش، دیوان عالی کشور گفته است که شکایت از معاون اول احمدی نژاد توسط نمایندگی قضایی اداره کل حقوقی ریاست جمهوری تسلیم شده بود در حالیکه باید آقای رحیمی یا وکلای او به عنوان شاکی، این شکایت را تسلیم می کردند.
به نوشته فارس، الیاس نادران در سخنان خود مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکترای آقای رحیمی را نامعتبر خوانده و او را با یک شبکه فساد اقتصادی مرتبط دانسته بود اما دادگاه اولیه او را از اتهام نشر اکاذیب تبرئه کرده و ظاهرا در ارتباط با اتهام افترا محکوم شناخته بود که این حکم توسط دیوان عالی کشور تایید نشد.
مدرک تحصیلی قلابی و فساد مالی
تعدادی از نمایندگان مجلس و سیاست‌مداران شاخص جناح اصول‌گرای جمهوری اسلامی از جمله الیاس نادران و احمد توکلی اتهامات سنگینی را به محمدرضا رحیمی وارد کردند که داشتن مدرک تحصیلی تقلبی و ریاست یک باند بزرگ فساد مالی که تقریبأ تمامی اعضای آن در سال ۱۳۸۸ دستگیر شدند، از آن جمله است.
پس از آن سخنگوی قوه قضاییه نیز در آذر ۱۳۸۹ از رسیدگی به پرونده فساد مالی معاون اول احمدی نژاد خبر داد.
درباره مدرک دکترای علیرضا رحیمی شبهات زیادی وجود دارد، هیچکس نمی‌داند او مدرک دکترای خود را از چه دانشگاهی گرفته و با مدرک دکترای کردان مقایسه می‌شود.
علیرضا زاکانی در جریان جلسه استیضاح کردان و در واکنش به شکایت رحیمی از رسانه‌هایی که درباره مدرک کردان خبر منتشر کرده‌بودند، مدرک رحیمی را قُلِ دوم مدرک کردان توصیف کرده بود
در شهریور ۱۳۸۸ پس از درخواست الیاس نادران، دیگر نماینده اصول‌گرای مجلس هشتم، برای بررسی مدرک دکترای رحیمی، این درخواست مورد موافقت هیات رئیسه مجلس قرار گرفت.
قل دوم کردان
احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس مدرک رحیمی را قطعا مدرکی قلابی و مشابه مدرک کردان می‌داند. او همچنین از دروغگویی رحیمی در جریان مدرک کردان انتقاد کرده و از احمدی‌نژاد هم به دلیل انتخاب کسی که به گفته او «سوابق دروغگویی و سوء استفاده از قدرت و سوء استفاده از مدرک جعلی دارد» انتقاد کرده‌است.
آقای رحیمی یک‌بار در پاسخ به خبرنگاران در مورد مدرک دکترایش گفته بود: «مگر در مملکت هیچ مشکلی وجود ندارد که نماینده‌ها به دنبال اثبات جعلی بودن مدرک دکترای او هستند.»
الیاس نادران در ۷ دی‌ماه ۱۳۸۹ ادعا کرد که محمدرضا رحیمی در اواخر دوره‌ی مجلس هفتم در حالی که رییس وقت دیوان محاسبات اداری بوده است صدها میلیون تومان پول بدون داشتن منبع مالی توزیع کرده است.
تنها ده رای
طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات در زمان تصدی وی در مجلس به رای گذاشته شد، اما نمایندگان مجلس با آن مخالفت کردند. این طرح با اختلاف ۱۰ رای به تصویب نرسید.
محمود احمدی نژاد در واکنش به این اتهامات اخیراً گفته است « به مقام رهبری هم گفته ام اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال پولی را به نفع خود مصادره کرده است در تلویزیون خواهم آمد و در برابر همه مردم عذرخواهی می کنم و استعفا می کنم! »
این سخنان در حالی از سوی احمدی نژاد مطرح می شود که مدارک متعددی از سوی نمایندگان مخالف دولت در مجلس درباره ارتباط آقای رحیمی با ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مطرح شده است.

عکس/ اولین برف تهران، دوشنبه 16 آبان

عکس/ اولین برف تهران، دوشنبه 16 آبان








انتشار دوباره سخنرانی احمدی نژاد در همایش استانداران سرنخ اختلاس 3 میلیارد تومانی به بیت رهبری وصل است! یکی از رسانه های نزدیک به احمدی نژاد سخنرانی او در همایش استانداران سراسر کشور را یکبار دیگر منتشر کرده است. سخنانی که در آن احمدی نژاد ضمن دفاع از اسفندیار رحیم مشایی و مقایسه او با شهید بهشتی، مسئولیت اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را متوجه شخص محمد جهرمی مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات می کند. احمدی نژاد در این سخنرانی می گوید: «شخص آقای جهرمی زنگ زده به رئیس شعبه گفته این وام را بدهید، چون از دفتر رئیس جمهور پیگیری می کنند. به دروغ منظورش دفتر جای دیگری بود. ولی گفته دفتر رئیس جمهور، چون که نمی توانسته اسم آنجا (دفتر رهبری که جهرمی عضو آنست) را ببرد. بی دینی و بی تقوایی اینقدر؟ » احمدی نژاد در ادامه گفته است: « به ما می گویند انحرافی، از اول گفتیم که این ها را قبول نداریم و این شیوه مدیریتی را قبول نداریم و آمده ایم این شیوه مدیریت را عوض کنیم، پایش هم ایستادیم تا الان. تازه شما فهمیدی که با فلان آقا خط ما جداست؟ خوب معلوم است که جداست، اگر می خواستیم جدا نباشیم که کاندید نمی شدیم. مردم به همان آقا رای می دادند، از روز اول گفتم آمده ام تا حلقه های بسته مدیریتی را بشکنم. من تنها کسی بودم که گفتم مشکلات کشور به علت انحراف از خط امام است و باید برگردیم به این اصول و در عمل پایش ایستاده ایم. او (محسنی اژه ای) باید جدا می شد(از کابینه) و خدا را شکر که جدا شد. می دانید که من افتخار می کنم که امروز عده ای علیه من حرف می زنند. فکر می کنند ما ناراحت می شویم. به خدا من خوشحال می شوم و می گویم خدایا شکرت که معلوم شد من با این ها نیستم خدایا شاهد باش که من با اینها نیستم. خیال می کند من ناراحت می شوم و یا صندلی را چسبیده ام و حالا اگر به ظاهر به خطر افتاد ناراحت شوم. نه! والله من در دلم جشن است. اول گفتند این ها رمال و جادوگر و غیره هستند. ولی در آخر معلوم شد جن گیرها و رمال ها و ... با همه سیاسیون ارتباط دارند جز با ما. خوب پس کو این همه گرفتید، رمال و جادوگر و گفتید با دولت ارتباط دارند؟ خوب کجا هستند؟ چطور شد و صدایش به یکباره خوابید! این همه تهمت زدند و در آخر گفتند که "این ها وابسته به بیگانه هستند. آقای مشایی خدایی دارد که از او دفاع خواهد کرد و من شک ندارم آنچنان دفاع خواهد کرد که در تاریخ ثبت بشود. چون که بعد از انقلاب به مظلومیت آقای مشایی نداشتیم، فقط شهید بهشتی بود. »


انتشار دوباره سخنرانی احمدی نژاد در همایش استاندارانسرنخ اختلاس 3 میلیارد تومانی
به بیت رهبری وصل است!
 
 
 
 
یکی از رسانه های نزدیک به احمدی نژاد سخنرانی او در همایش استانداران سراسر کشور را یکبار دیگر منتشر کرده است. سخنانی که در آن احمدی نژاد ضمن دفاع از اسفندیار رحیم مشایی و مقایسه او با شهید بهشتی، مسئولیت اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را  متوجه شخص محمد جهرمی مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات می کند.
احمدی نژاد در این سخنرانی می گوید:
«شخص آقای جهرمی زنگ زده به رئیس شعبه گفته این وام را بدهید، چون از دفتر رئیس جمهور پیگیری می کنند. به دروغ منظورش دفتر جای دیگری بود. ولی گفته دفتر رئیس جمهور، چون که نمی توانسته اسم آنجا (دفتر رهبری که جهرمی عضو آنست) را ببرد. بی دینی و بی تقوایی اینقدر؟ »
احمدی نژاد در ادامه گفته است: « به ما می گویند انحرافی، از اول گفتیم که این ها را قبول نداریم و این شیوه مدیریتی را قبول نداریم و آمده ایم این شیوه مدیریت را عوض کنیم، پایش هم ایستادیم تا الان. تازه شما فهمیدی که با فلان آقا خط ما جداست؟ خوب معلوم است که جداست، اگر می خواستیم جدا نباشیم که کاندید نمی شدیم. مردم به همان آقا رای می دادند، از روز اول گفتم آمده ام تا حلقه های بسته مدیریتی را بشکنم. من تنها کسی بودم که گفتم مشکلات کشور به علت انحراف از خط امام است و باید برگردیم به این اصول و در عمل پایش ایستاده ایم او (محسنی اژه ای) باید جدا می شد(از کابینه) و خدا را شکر که جدا شد. می دانید که من افتخار می کنم که امروز عده ای علیه من حرف می زنند. فکر می کنند ما ناراحت می شویم. به خدا من خوشحال می شوم و می گویم خدایا شکرت که معلوم شد من با این ها نیستم خدایا شاهد باش که من با اینها نیستم. خیال می کند من ناراحت می شوم و یا صندلی را چسبیده ام و حالا اگر به ظاهر به خطر افتاد ناراحت شوم. نه! والله من در دلم جشن است. اول گفتند این ها رمال و جادوگر و غیره هستند. ولی در آخر معلوم شد جن گیرها و رمال ها و ... با همه سیاسیون ارتباط دارند جز با ما. خوب پس کو این همه گرفتید، رمال و جادوگر و گفتید با دولت ارتباط دارند؟ خوب کجا هستند؟ چطور شد و صدایش به یکباره خوابید! این همه تهمت زدند و در آخر گفتند که "این ها وابسته به بیگانه هستند. آقای مشایی خدایی دارد که از او دفاع خواهد کرد و من شک ندارم آنچنان دفاع خواهد کرد که در تاریخ ثبت بشود. چون که بعد از انقلاب به مظلومیت آقای مشایی نداشتیم، فقط شهید بهشتی بود»

حمله اتمی از خارج حمله احمدی نژاد از داخل رویدادهای سیاسی 7 سال گذشته ایران، که کودتای 22 خرداد نیز بر تارک آن می‌درخشد، سرانجام به آن نقطه‌ای رسیده، که اکثریت بزرگی از فعالان سیاسی و مردم ایران در این سالها یا نمی‌توانستند و یا نمی‌خواستند آن را باور کنند. در واقع سنگ بنای آنچه امروز بعنوان خطر حمله اتمی به ایران مطرح است، با انتخابات سال 1384 و روی کار آوردن احمدی نژاد و تشکیل کابینه سپاهی گذاشته شد. او را برای تقلید از حرف‌ها و گویش‌های قذافی و تاثیر گذاری روی مردم عرب منطقه و تبدیل آنها به سنگر و خاکریز اول جمهوری اسلامی اتمی بر سر کار آوردند و چند سالی دراین کار موفق نیز بودند. اما این سنگر هم بدلیل چندین شماره بزرگ بودن لباس ریاست جمهوری بر ایران 70 میلیونی با سابقه دو انقلاب مشروطه و بهمن 57 برای فردی مانند احمدی نژاد و هم بدلیل قیام مردم کشورهای عرب علیه حکومت‌های استبدادی در یکسال گذشته، فرو ریخت. اگر نمی‌ترسیدند از پر شدن سبد افتخارات میرحسین موسوی بخاطر پیش بینی آنچه در مناطره‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی گفته بود و یک کودتای خونین نیز روی دستشان نبود، تا کنون احمدی نژاد را بدلیل فروریختن خاکریزی که به آن اشاره شد، بارها کنار گذاشته بودند. و اکنون، خطر حمله نظامی به ایران و پرهیز از آشفتگی بیشتر دستگاه حکومتی و دولتی در آستانه چنین فاجعه‌ای که او خود از بوجود آوردندگان آنست باعث شد تا آن چند نماینده مجلسی را که بر استیضاح احمدی نژاد تحت عنوان "سئوال از رئیس جمهور" پافشاری می‌کردند، ساکت و قانع کرده و فتیله را پائین بکشند. گرچه، این آتش بس نیز موقت خواهد بود، حتی اگر حمله نظامی به ایران آغاز شود. نه تنها آتش بس پایدار نخواهد بود، بلکه این حمله زمینه را برای تسویه حساب‌های حکومتی می‌تواند مساعدتر نیز بکند، چنان که از هم اکنون، احمدی نژاد که می‌داند چه موقعیت ضعیفی در حاکمیت دارد، با آگاهی از شرایط جنگی و ناتوانی علی خامنه‌ای و بیت رهبری برای کنار گذاشتن او، شمشیر را کم کم از جلد آن بیرون می‌کشد، پیش از آن که فرصت کنند علیه او سرنیزه را بر سر تفنگ‌ها بزنند. اشارات مستقیم او به قرار داشتن بیت رهبری در راس تیم اختلاس 3 میلیارد دلاری که رهبر فرمود کشش ندهید، مقدمه چنین خنجر بیرون کشیدن پیش از سر نیزه بر سر تفنگ‌ها زدن است. آنچه درباره علینقی جهرمی (که پس از انتقال از شیراز به تهران و قرار گرفتن در کنار احمد جنتی در شورای نگهبان شد "سید محمد") دراین شماره پیک نت می‌خوانید معنای دیگری جز این ندارد. جهرمی پیشکار اقتصادی احمد جنتی بود و حالا احمدی نژاد فاش ساخته که عضو ارشد بیت رهبری است، درعین حال که هم رئیس بانک صادرات بوده و هم رئیس اختلاس کنندگان!


حمله اتمی از خارج
حمله احمدی نژاد از داخل
 
 
 
 
رویدادهای سیاسی 7 سال گذشته ایران، که کودتای 22 خرداد نیز بر تارک آن می‌درخشد، سرانجام به آن نقطه‌ای رسیده، که اکثریت بزرگی از فعالان سیاسی و مردم ایران در این سالها یا نمی‌توانستند و یا نمی‌خواستند آن را باور کنند. در واقع سنگ بنای آنچه امروز بعنوان خطر حمله اتمی به ایران مطرح است، با انتخابات سال 1384 و روی کار آوردن احمدی نژاد و تشکیل کابینه سپاهی گذاشته شد. او را برای تقلید از حرف‌ها و گویش‌های قذافی و تاثیر گذاری روی مردم عرب منطقه و تبدیل آنها به سنگر و خاکریز اول جمهوری اسلامی اتمی بر سر کار آوردند و چند سالی دراین کار موفق نیز بودند. اما این سنگر هم بدلیل چندین شماره بزرگ بودن لباس ریاست جمهوری بر ایران 70 میلیونی با سابقه دو انقلاب مشروطه و بهمن 57  برای فردی مانند احمدی نژاد و هم بدلیل قیام مردم کشورهای عرب علیه حکومت‌های استبدادی در یکسال گذشته، فرو ریخت. اگر نمی‌ترسیدند از پر شدن سبد افتخارات میرحسین موسوی بخاطر پیش بینی آنچه در مناطره‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی گفته بود و یک کودتای خونین نیز روی دستشان نبود، تا کنون احمدی نژاد را بدلیل فروریختن خاکریزی که به آن اشاره شد، بارها کنار گذاشته بودند. و اکنون، خطر حمله نظامی به ایران و پرهیز از آشفتگی بیشتر دستگاه حکومتی و دولتی در آستانه چنین فاجعه‌ای که او خود از بوجود آوردندگان آنست باعث شد تا آن چند نماینده مجلسی را که بر استیضاح احمدی نژاد تحت عنوان "سئوال از رئیس جمهور" پافشاری می‌کردند، ساکت و قانع کرده و فتیله را پائین بکشند. گرچه، این آتش بس نیز موقت خواهد بود، حتی اگر حمله نظامی به ایران آغاز شود. نه تنها آتش بس پایدار نخواهد بود، بلکه این حمله زمینه را برای تسویه حساب‌های حکومتی می‌تواند مساعدتر نیز بکند، چنان که از هم اکنون، احمدی نژاد که می‌داند چه موقعیت ضعیفی در حاکمیت دارد، با آگاهی از شرایط جنگی و ناتوانی علی خامنه‌ای و بیت رهبری برای کنار گذاشتن او، شمشیر را کم کم از جلد آن بیرون می‌کشد، پیش از آن که فرصت کنند علیه او سرنیزه را بر سر تفنگ‌ها بزنند. اشارات مستقیم او به قرار داشتن بیت رهبری در راس تیم اختلاس 3 میلیارد دلاری که رهبر فرمود کشش ندهید، مقدمه چنین خنجر بیرون کشیدن پیش از سر نیزه بر سر تفنگ‌ها زدن است. آنچه درباره علینقی جهرمی (که پس از انتقال از شیراز به تهران و قرار گرفتن در کنار احمد جنتی در شورای نگهبان شد "سید محمد") دراین شماره پیک نت می‌خوانید معنای دیگری جز این ندارد. جهرمی پیشکار اقتصادی احمد جنتی بود و حالا احمدی نژاد فاش ساخته که عضو ارشد بیت رهبری است، درعین حال که هم رئیس بانک صادرات بوده و هم رئیس اختلاس کنندگان!