Thursday, April 28, 2011

بمناسبت روز جهانی کارگر

بمناسبت روز جهانی کارگر


"آقا" فرمودند، کارگران بجای

حقوق، بصیرت به خانه ببرند





علی خامنه ای که در این روزها بر تعداد دیدارها و سخنرانی هایش افزوده، روز گذشته نیز به بهانه روز جهانی کارگر، با عده ای که بنام کارگر به پیشگاه وی برده بودند دیدار و برای آنها سخنرانی کرد.



آقای خامنه ای در این دیدار، کوچکترین اشاره ای به فریادهای اعتراضی و بی وقفه کارگران ایران که از عقب افتادن حقوق، اخراج و تعطیل کارخانه ها می نالند و دست به اعتراض و تحصن می زنند نکرد. آنها که به خدمت ایشان برده شده بودند نیز حقوق نگرفته و حقوق عقب افتاده و اخراجی کارخانه ها نبودند تا از وسط جمع بلند شده و خطاب به ایشان سخن بگویند. بنابراین، مانند همیشه خود به منبر رفت و راضی از منبر پائین آمد.



خامنه ای بجای همه حرف هائی که باید می زد و نزد، گفت:







دشمن به همراه ادامه تلاش های خود در عرصه های فرهنگی، امنیتی، سیاسی و دیگر عرصه ها، روی «اقتصاد» متمرکز شده است تا میان مردم با نظام و دولت شکاف ایجاد کند. باید با همه توان و با تکیه بر اخلاص، فهم و بصیرت به مبارزه و جهاد با دشمن شتافت.

در سال جهاد اقتصادی، کار را باید محکم، دقیق و درست انجام داد.

(با کدام حقوق و کدام کارخانه و کدام تولید؟)



باید کاری کنیم که کالای داخلی در نظر مصرف کننده ایرانی و غیرایرانی کالایی مطلوب، بادوام و زیبا باشد.



(ایشان نفرمود که جلوی واردات را که از پرده بکارت تا آفتابه ساخت چین را شامل شده باید گرفت و تولید داخلی را تقویت کرد، بلکه فرمود مطلوب و بادوام بسازد!

خامنه ای اضافه کرد:



دلبستگی به تولیدات بیگانه و بی اعتنایی به تلاش کارگر ایرانی، بیماری و عادت بدی است که پول و ثروت کشور را به جیب کارگر خارجی سرازیر می کند.



(در این بخش نیز کاسه کوزه ها بر سر مصرف کننده شکسته شد و نه آنها که چای و نیشکر، گندم و ذرت، پنبه و چغندر و خلاصه هرچه که تولید می شد نابود کردند و با پول نفت تاریخی ترین واردات به کشور را سازمان بدهند.



آقا در پایان همین دیدار، شمه ای هم درباره جنبش اعتراضی منطقه برای بازدیدکنندگان سخن گفت و بی آنکه اشاره به استبداد ستیزی این جنبش بکند، به الهام بخش بودن جمهوری اسلامی برای مردم منطقه کرد! و در پایان نیز "توفیق روزافزون ملت ایران" را نشانه صدق وعده های الهی دانستند.



نگاهی به فیلم حمله مردم برای گرفتن مرغ تعاونی که هنوز در صفحه اول پیک نت قابل دسترسی است بیاندازید تا میزان آن توفیق ادعائی ایشان مشخص شود!

آیت الله دستغیب:

آیت الله دستغیب:


16 خلاف و انحراف حکومت

به تائید 6 مرجع تقلید رسیده







آیت الله سید علی محمد دستغیب، مرجع تقلید مقیم شیراز، در جلسه تفسیر قرآن، با اشاره به محدودیت هائی که برای طلبه ها و شاگردان درس او بوجود آورده اند، گفت:



این راهى که شما پیش گرفتید صحیح نیست. حرف بشنوید، نصیحت قبول کنید. این احکامى که شما صادر مى‌کنید احکام اسلامى نیست. بى‌جهت افراد را زندان نکنید.



16مورد خلاف و انحراف از اسلام را که بنده گفته بودم به 5 مرجع تقلید نشان دادیم، همه تأیید کردند و گفتند: جز این در نظر ما نیست. و تازه بعضى، چیزهاى دیگرى هم به آن اضافه کردند. گیرم که چیزى بلد نباشیم آیا آنها هم چیزى بلد نیستند؟ آیا آنها هم خارجى هستند؟



کمى به خود بیائید. در مجالسى که دور هم مى‌نشینید کمى وضع خود را اصلاح کنید.



این سخنان، سالها، با جسارتی که در تاریخ تشیع باقی خواهد ماند، تنها از دهان آیت الله منتظری بیرون می آمد و امروز که آیت الله منتظری در قید حیات نیست، سخنان و توصیه های او که از دوران آیت الله خمینی شروع شد و در دوران علی خامنه ای به اوج رسید، از دهان بسیاری از مراجع تقلید بیرون می آید. آقای منتظری، فاجعه کنونی حاکمیت جمهوری اسلامی را از سال 1360 پیش بینی کرد. تا پایان عمر گفت و نوشت و محدودیت های حکومتی آن را نیز پذیرفت.

امریکا، درانتظار برخورد

امریکا، درانتظار برخورد


سنگین در ایران است







گفته می شود، در ارتباط با اختلافات اخیر میان دولتی ها(احمدی نژاد)، بیت رهبری (خامنه ای) و گروهی از فرماندهان سپاه که اخبار و شایعات آن تا قلب مطبوعات و مجلس راه یافته، خلاصه گزارشی مهمی از امریکا به تهران مخابره شده است. این گزارش درباره دیدگاه های محافل پرنفوذ در حاکمیت امریکا و بویژه نظر چند تن از نظریه پردازان امریکائی است. از جمله برژینسکی، پولاک و جیمزروبین. در همین گزارش روی آخرین نظر برژینسکی تاکید شده که گفته است «ما در انتظار برخورد سنگین و خونین در ایران هستیم و دراین برخورد، احمدی نژاد دست بالا را دارد!»



در بخش دیگری از همین خلاصه گزارش آمده است که «خامنه ای بی پشتوانه است. فرماندهان سپاه دنبال قدرت و پول هستند و این دو اهرمی است که آنها برای کسب آن از احمدی نژاد پشتیبانی می کنند.»



گزارش تاکید می کند که درحال حاضر امریکا تمایلی به هیچگونه مذاکره و تماس با ایران ندارد و منتظر نتیجه حوادثی است که پیش بینی می کند.



منبع ارسال کننده این خبر به پیک نت، تاکید کرده است که احتمالا در آینده نزدیک بخش هائی از این گزارش در رسانه ها انتشار خواهد یافت.



همین منبع اضافه کرده است، چهره پشت بسیاری از حوادث در دولت "ثمره هاشمی" است و رحیمی معاون احمدی نژاد در حقیقت منشی اوست.

تکامل معکوس رهبری

تکامل معکوس رهبری


فتنه آخرالزمان» و «دغدغه‌های» محمود احمدی‌نژاد

فتنه آخرالزمان» و «دغدغه‌های» محمود احمدی‌نژاد


دویچه وله : محمود احمدی‌نژاد هم‌چنان در قبال حکم آیت‌الله خامنه‌ای درباره وزیر اطلاعات سکوت کرده است، در جلسات هیات دولت شرکت نمی‌کند و به محل کار خود هم نمی‌رود. سکوت معنادار که تقابلی آشکار با «رهبر» تلقی شده است.

گفته می‌شود احمدی‌نژاد با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار داشته و در این دیدار از «دغدغه»‌هایش سخن گفته است. هنوز از چند وچون «دغدغه»هایی که او در دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای طرح کرده، خبری منتشر نشده است. به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی برنا» قرار است «برخی بزرگان کشور و تعدادی از علما» نیز با محمود احمدی‌نژاد دیدار کنند.



«حکومت نامشروع»



سکوت توام با تقابل احمدی‌نژاد در برابر ابقای وزیر اطلاعات، از سوی هواداران حاکمیت بدون واکنش نمانده است. علم الهدی، امام جمعه مشهد روز چهارشنبه (۷ اردیبهشت ۹۰) به خبرگزاری فارس گفت: «چنانچه تبعیت از ولی فقیه از سوی کارگزاران کشور وجود نداشته باشد، حکومت آنها نامشروع است، حتی اگر تمام مردم به او رأی داده باشند.»



فرمانده سپاه پاسداران نیز که پیشتر نسبت به شکل‌گیری یک «جریان انحرافی» در میان اصولگریان هشدار داده بود، روز گذشته اعلام کرد که «فرماندهان سپاه فقط در مسایل نظامی منتظر دستور می‌ماند». او پیش‌تر رئیس جمهور را «چهره‌ای موجه» قلمداد کرده بود که دچار «غفلت» شده و به «جریان انحرافی» امکان داده پشت سرش سنگر بگیرند.



حمله به رئيس جمهور و نزدیک‌ترین چهره به او، اسفندیار رحیم‌مشایی مدت‌هاست آغاز شده است. از فرماندهان بسیج و سپاه تا گروهی از نمایندگان و رئيس مجلس و امامان جمعه، هرکدام به روش خود از «فتنه»ای خبر دادند که به مراتب «خطرناک»تر از «فتنه ۸۸» است: «فتنه آخرالزمان»!



به نظر محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج شرایط فعلی «بسیار غبارآلود» است و «تشخیص حق از باطل» را دشوار کرده است. او هفته گذشته در «همایش جهاد فرهنگی» با اشاره به «فتنه‌های پیچیده آینده» گفت که «منحرفان» با «نام صالحین رو در روی انقلاب» ایستاده‌اند. فرمانده بسیج تاکید کرد «باید بدانیم آخرین فتنه آخرالزمان شبیه‌ترین آن‌ها به حقیقت است».



حملات «بدون تعارف» به احمدی‌نژاد - مشایی



تا به حال تنها اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئيس جمهور بود که هدف حملات قرار داشت. مردی که محمود احمدی‌نژاد برای حمایت از او هزینه‌ای سنگین داده است. آقای احمدی‌نژاد علیرغم همه انتقادها، چه در مجلس، چه در میان امامان جمعه و چه از سوی فرماندهان سپاه و بسیج و حتی خود رهبر، نه تنها از این حمایت دست نکشید، بلکه برای نشاندن مشایی بر صندلی ریاست جمهوری در دور بعدی انتخابات هم دورخیز کرد.



حرکتی که این بار با هجوم همه جانبه مخالفان اصولگرای او روبرو شد وعمق اختلافات را آشکار کرد.



البته «مقام رهبری» این را نتیجه « تبلیغات رسانه‌های بیگانه» دانست و روز سوم اردیبهشت در سخنرانی اش گفت که «درباره این قضایا که آن‌چنان اهمیتی هم ندارد، چه جنجالی به راه انداخته‌اند».



جنجال واقعی اما در رسانه‌های خود جمهوری اسلامی انعکاس پیدا کرد. سایت‌های طرفدار «احمدی‌نژاد – مشایی» نیز در مقابل هشدارهای و تهدیدهای جناج مقابل خط و نشان کشیدند.



«سایت دولت‌یار» از سایت‌های نزدیک به احمدی‌نژاد روز ۳۰ فروردین خطاب به مخالفان دولت «نصحیت» کرد که «خود را به ورطه نابودی گروه‌های معاند قبلی» نیاندازند. این سایت نوشت: «کاری نکنید که دکتر مهر از دهان بردارد که اگر چنین شود با مردم خشمگینی طرف خواهید بود که فتنه شما را در نیمی از روز جمع خواهند کرد.»



بساط کدام‌یک در «نیمی از روز» جمع می‌شود؟



در میان ناظران هنوز بحث است که آیا محمود احمدی‌نژاد می‌تواند در «نیمی از روز» بساط طرف مقابل را جمع کند یا آیت‌الله خامنه‌ای قادر به کنار گذاشتن او و طرفدارانش با «یک فرمان» است.



به هرحال محمود احمدی‌نژاد همان رئیس جمهوری است که آقای خامنه‌ای همه «مشروعیت» خود را در جریان پیامدهای پس از انتخابات ریاست هزینه حمایت از او کرد و اکنون نیز در راس بخش قابل توجهی از منابع قدرت و ثروت قرار دارد. شاید به پشتوانه همین اهرم‌ها است که نه به جلسات هیات دولت می‌رود، نه در برابر حکم حکومتی واکنش نشان می‌دهد.



با این حال هم و او هم «رهبر» به معضلات دیگری هم گره خورده‌اند: تورم، گرانی ناشی از طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، بیکاری، اعتراض و اعتصاب و نارضایتی عمیق در میان بخش‌هایی از مردم و بحران با کشورهای همسایه در منطقه‌ای به شدت پرتنش.

با ورود مشایی، "هنرمندان" حامی جناح دیگر نظام (خامنه ای) جشنواره را ترك كردند

با ورود مشایی، "هنرمندان" حامی جناح دیگر نظام (خامنه ای) جشنواره را ترك كردند


جهان : بیش از ۵۰ نفر از مدعوین و هنرمندان (حامی خامنه ای) در جشنواره فیلم كیش در اعتراض به حضور مشائی سالن همایش را ترك كردند.



فرج اله سلحشور در گفت وگو با جهان با بیان اینكه خروج هنرمندان متعهد از سالن سینما برای مشائی و دولت پیام روشن داشت گفت: مشائی وقتی وارد سالن همایش شد بسیاری از هنرمندان متعهد سالن را به نشانه اعتراض ترك كردند. این اعتراض پاسخی به عملكرد و رفتار و سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور بود. به همین دلیل زمانی كه مشائی خواست پشت تریبون قرار گیرد بنده و بسیاری دیگر از هنرمندان حزب اللهی سالن را ترك كردیم.



وی با بیان اینكه ما به نشانه اعتراض به شخصیت... مشائی سالن را ترك كردیم اظهار داشت: بنده و آقایان كاسه ساز، شرف الدین، رستگار، ایل خانی و محمود حیدریان و ناصر هاشم زاده، جمال شورجه و سلطانی و بسیاری دیگر از مدعوین سالن را ترك كردیم تا به او بفهمانیم كه مورد قبول ما نیست.



كارگردان یوسف پیامبر ادامه داد: رئیس جمهور هم بداند كه تا زمانی مورد تائید ما و بچه حزب اللهی هاست كه مورد تائید رهبر انقلاب باشد. یعنی زمانی كه اقا لحظه ای حمایت شان را از دولت و رئیس دولت بردارند مردم بر آنها خط بطلان خواهند كشید.



گفتنی است جشنواره هنری فیلم كیش با هزینه های میلیاردی از امروز در جزیره كیش برگزار شد كه از هفته گذشته مورد انتقاد رسانه ها و هنرمندان قرار گرفته بود.

ماهواره خوب و بد از نطر مکارم شیرازی

ماهواره خوب و بد از نطر مکارم شیرازی


خبر آنلاین به نقل از حوزه نیوز : آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود، درباره استفاده از ماهواره‌هایی که فقط شبکه‌های داخلی را می‌گیرد، نظر داد.



این مرجع تقلید، در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت:



"عده‌ای مطرح می‌کنند که شما می‌گویید مردم به سراغ ماهواره نروند، ولی در مملکت ما ماهواره‌هایی آمده است که فقط شبکه‌های داخلی را گرفته و شبکه‌های خارجی را نمی‌گیرد، در پاسخ به این سوال باید گفت اگر چنین ماهواره‌هایی باشد که فقط شبکه‌های سالم را گرفته و شبکه‌های ناسالم را نمی‌گیرد، این اشکال ندارد، ماهواره‌ای اشکال دارد که می‌تواند همه چیز را با هم بگیرد و باعث فساد جوانان و خانواه‌ها شود."

سکوت دادگاه جعفرپناهی وتاخیردرصدور رای پس از سه ماه ونیم:

سکوت دادگاه جعفرپناهی وتاخیردرصدور رای پس از سه ماه ونیم:


بلاتکلیفی، ممنوعیت سفر و فعالیت های حرفه ای ادامه دارد

یک منبع نزدیک به پرونده جعفر پناهی به کمپین بین المللی حقوق بشردر ایران گفت علیرغم آنکه گفته شده بود پس از تسلیم لایحه تجدیدنظر حکم جعفر پناهی فیلمسازجهانی ایران تا ۱۵ روز پس از ان حکم نهایی اعلام خواهد شد، با گذشت سه ماه و نیم از زمان تحویل این لایحه هنوز دادگاه رای خود را اعلام نکرده است. منبع نزدیک به پرونده جعفر پناهی به کمپین گفت که این هنرمند طی ماه های گذشته عملا به دلیل بی تکلیفی از ادامه کار خود محروم بوده است. در اسفند ماه گذشته آقای پناهی فیلمنامه ای از خود را ارائه کرده که اجازه کار به وی داده نشده است.



به جعفرپناهی و وکلایش گفته شده بود که ۱۵ روز پس از تسلیم لایحه تجدیدنظر حکم شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب اعلام خواهد شد. اما هم اکنون بیش از سه ماه و نیم از آن زمان می گذرد و دادگاه همچنان در خصوص اعلام رای سکوت و تاخیر می کند. این درحالی است که بیش از ۱۹ ماه است که پاسپورت جعفر پناهی توسط مسولان امنیتی ضبط شده است و وی از سفر کردن برای شرکت در جشنواره های مختلف محروم است.



منبع یاد شده به کمپین گفت که به نظر می رسد درخصوص اینکه چه برخوردی با پرونده جعفرپناهی بشود اختلاف نظر درمیان مسوولان اطلاعاتی است. نشانه های مختلف حاکی از آن است که بخشی از دستگاه های اطلاعاتی تمایل دارد هر چند برای کوتاه مدت هم که شده است این هنرمند سرشناس را به زندان بفرستد. در مقابل عده ای در میان دستگاه قضایی می دانند که با توجه به محتویات پرونده، ومحدودیت های غیرقانونی که برای آقای پناهی درست شده است و واکنش های بی سابقه بین المللی در محکوم کردن حکم زندان و ممنوعیت کار وی ترجیحا بهتر است که وی در حالت بلاتکلیفی قرار داشته باشد.



به تعویق افتادن حکم پرونده های امنیتی- سیاسی در ایران موضوع کم سابقه ای نیست. فاصله بین اعلام دادگاه بدوی تا اعلام رای دادگاه تجدید نظر در برخی پرونده ها تا ۷ سال نیز طول کشیده است. معلوم نیست که آیا مسوولین قضایی- امنیتی می خواهند که این هنرمند باسابقه وبین المللی را مدتها در چنین وضعیتی نگهدارند یا تصمیم دیگری اتخاذ خواهند کرد.



در اواخر آذرماه سال ۸۹ قاضی پیرعباسی از قضات پرونده های سیاسی-امنیتی قوه قضاییه، جعفرپناهی را به «شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن و کارگردانی هر نوع فیلم و نوشتن فیلمنامه و هر نوع مصاحبه با رسانه‌ها و مطبوعات داخلی و خارجی و خروج از کشور» محکوم کرد. محمدرسول اف فیلم ساز همکار آقای پناهی هم به شش سال حبس تعزیزی محکوم شد. رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب موادی از قانون مجازات اسلامی را به عنوان مبنای حکم خود انتخاب کرده بود که در آن اتهاماتی چون «‌اجتماع وتبانی با هدف ارتکاب جرم علیه امنیت کشور وفعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» مطرح شده بود. (مواد ۵۰۰، ۶۱۰ و ۱۹)



جعفر پناهی یکی از چهره سرشناس سینمای ایران پس از حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۹ دو بار دستگیر شد. اول بار وی در ۸ مرداد سال ۸۸ هنگامی که برایی بزرگداشت برخی از کشته شدگان در وقایع یاد شده به بهشت زهرا رفته بود همراه مهناز محمدی مستند ساز بازداشت اما چند روز پس از آن آزاد شد. دوم بار وی در تاریخ ۱۰ اسفند ۸۸ در منزل شخصی است و درحالی که درحال ساخت فیلمی بود دستگیر شد و در چهارم خرداد سال ۸۹ از زندان با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

تحصن دانشجویان دانشگاه سوره: دانشگاه پادگان نیست + فیلم

تحصن دانشجویان دانشگاه سوره: دانشگاه پادگان نیست + فیلم




بامدادخبر: صدها نفر از دانشجویان دانشگاه سوره تهران، در اعتراض به فضای امنیتی و پادگانی دانشگاه، صبح روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه، دست به تحصن و تجمع اعتراضی زدند.



به گزارش بامدادخبر، این دانشجویان با اعتراض به عملکرد حراست دانشگاه سوره در اعمال فشار بر دانشجویان به ویژه در زمینه‌ی نوع پوشش آنها، خواستار مجوز تشکیل شورای صنفی مستقل دانشجویان برای پیگیری «حضور انسانی و قانونی» خود شدند.



در این تجمع یکی از دانشجویان به نمایندگی از متحصنین نامه‌ای را خطاب به ریاست دانشگاه قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: «دانشگاه پادگان نیست که ساز و کارهای نظامی بر آن حکم‌فرما باشد؛ عده‌ای هم‌چون فرماندهان نظامی هر روز ما را چک می‌کنند که مبادا میل و سلیقه‌‌ای خلاف آنچه می‌پسندند در لباس‌های‌مان، رفتارمان و گفتارمان ببینند.»



گفتنی است این تجمع یک روز پس از تجمع دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک در اعتراض به محدودیت‌های جدید، وضعیت نامناسب غذا و عملکرد نامناسب مدیریت دانشگاه صورت گرفته است

 

 

دو راهی صداوسیما و نهاد ریاست جمهوری؛

دو راهی صداوسیما و نهاد ریاست جمهوری؛


اول اعلام موضع بعد برنامه زنده، یا اول برنامه زنده بعد اعلام موضع؟

آینده : در حالی كه روز گذشته و در ششمین روز غیبت محمود احمدی نژاد در نهاد ریاست جمهوری برخی رسانه ها و مسئولان دولتی از جمله معاون پارلمانی احمدی نژاد از گفتگوی تلویزیونی زنده وی با مردم در هفته آینده خبر دادند، اطلاعات رسیده به خبرنگار آینده حكایت از آن دارد كه هنوز موافقتی از سوی مسئولان صداوسیما با این درخواست انجام نشده است.



به گزارش خبرنگار «آینده»؛ محمود احمدی نژاد كه از پنجشنبه گذشته تاكنون در محل كار خود حاضر نگردیده است و دو جلسه هیات وزیران و یك جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی كه باید با ریاست او تشكیل گردد، توسط معاون اول دولت و رییس مجلس اداره شده است تمایل دارد كه در مصاحبه زنده تلویزیونی نظرات خود را اعلام كند.



این موضوع ابتدا توسط یكی از سایت‏های حامی وی كه به یكی از مسئولان سابق پرحاشیه فرهنگی منسوب است اعلام شد و سپس محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی دولت آن را به نمایندگان مجلس اعلام كرد.



با وجود آنكه هیچ گونه اطلاعی از مواضعی كه محمود احمدی نژاد می خواهد آن را در گفتگوی زنده تلویزیونی خود اعلام كند وجود ندارد، این رسانه و مقام دولتی اظهار كردند كه وی در این گفتگو دل دوستداران انقلاب را شاد خواهد كرد و منافقان و دشمنان نظام را ناامید می كند.



تنها اظهارنظر محمود احمدی نژاد درباره حوادث اخیر مربوط به نقل قول كوتاهی از وی در سایت دولتیار یكی از نزدیك‏ترین رسانه های فعلی به او، بود كه بعد از دیدار هفته گذشته احمدی نژاد با رهبرانقلاب منتشر شد كه چند ساعت پس از انتشار مطلب مذكور ابتدا این خبر حذف و سپس كل سایت از دسترس خارج گشته و پس از آن نیز فیلتر شد.



اكنون ابهام جدی كه درباره تمایل رییس دولت به مصاحبه زنده تلویزیونی پس از دوهفته سكوت درباره ماجرای استعفای مبهم و نافرجام وزیر اطلاعات وجود دارد، این است كه اگر احمدی نژاد می خواهد كه با سخنان خود دل نظام ورهبری را شاد كند، چرا آن را موكول به هفته آینده می كند وی می تواند هم اكنون از طریق سایت نهاد ریاست جمهوری و ایرنا با اطلاعیه یا مصاحبه ای موضوع اخیر را خاتمه داده و هفته آینده نیز مصاحبه تلویزیونی خود را انجام دهد؟



مگر آنكه این فرض را در نظر بگیریم كه احمدی نژاد مطابق رویه 6 سال اخیر خود به دنبال غافلگیری و رو كردن برگ تازه ای است و تعبیر شاد كردن دل دوستداران نظام، وابسته به تفسیر خاص وی یا اسفندیار مشایی خواهد بود كه در این صورت بعید است تریبون زنده صداوسیما قبل از اعلام موضع، در اختیار رییس دولت قرار گیرد.

شرط حاکمیت برای حضور احمدی‌نژاد در تلویزیون

شرط حاکمیت برای حضور احمدی‌نژاد در تلویزیون


دیگربان : سایت «هفت صبح» گزارش کرده که «برخی منابع مخالف دولت» برنامه زنده تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد را مشروط به موضع‌گیری سریع وی کرده‌اند.



این سایت روز پنجشنبه (هشتم اردیبهشت) بدون آنکه به هویت مخالفان قدرتمند احمدی‌نژاد اشاره کند٬ نوشته که آنها به رئیس دولت دهم «تکلیف» کرده‌اند «اکنون و نه هفته آینده اعلام موضع کند.»



به نوشته «هفت صبح» این مخالفان٬ برنامه گفتگوی احمدی‌نژاد را منوط به «اعلام موضع قبلی» کرده‌اند.



این سایت افزوده که این منابع مخالف دولت «حتی علاوه بر زمان و چگونگی مصاحبه، رسانه اعلام موضع کننده را هم برای احمدی‌نژاد مشخص کرده‌اند.»



آن‌طور که این سایت نزدیک به دولت نوشته است٬ از احمدی‌نژاد خواسته شده که پیش از برنامه زنده و در اسرع وقت «با ایرنا و یا سایت خود مصاحبه کرده و اعلام موضع کند.»



هرچند سایت «هفت صبح» که همسو با روزنامه «هفت صبح» و سایت این روزنامه فعالیت می‌کند به هویت این مخالفان هیچ اشاره‌ای نکرده٬ اما براساس ساختار قدرت در جمهوری اسلامی تنها مرجعی که می‌تواند برای رئیس دولت تعیین تکلیف کند علی خامنه‌ای است.



سایت «هفت صبح» روز گذشته اعلام کرده بود احمدی‌نژاد در صورتی در تلویزیون ظاهر می‌شود که بتواند به صورت زنده با مخاطبان خود حرف بزند.



احمدی‌نژاد شش روز است که در اعتراض به ابقای حیدر مصلحی در نهاد ریاست جمهوری حاضر نشده و کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را لغو کرده است.



محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای از این اقدام احمدی‌نژاد به شدت خشمگین هستند و هشدار داده‌اند در صورت مقاومت وی در برابر حکم رهبر جمهوری اسلامی با دولت دهم برخورد خواهند کرد.



احمدی‌نژاد نیز در واکنش به این تهدیدات آن‌طور که یک خبرنگار رجا‌نیوز اعلام کرده است٬ گفته تنها در شرایطی به نهاد ریاست جمهوری باز می‌گردد که رحیم‌مشایی معاون او شده و حیدر مصلحی و سعید جلیلی از وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیت ملی کنار گذاشته شوند.

روزنامه نزدیک به دولت : احمدی‌نژاد تنها در برنامه زنده شرکت خواهد کرد

روزنامه نزدیک به دولت : احمدی‌نژاد تنها در برنامه زنده شرکت خواهد کرد




هفت صبح : در صورت ضبط شده بودن برنامه هفته آینده، احمدی نژاد در این گفتگو شرکت نخواهد کرد.

به گزارش «هفت صبح» به نقل از یک منبع نزدیک به دفتر احمدی نژاد، قرار است احمدی نژاد در گفتگویی مستقیم با مردم به بازگویی عملکرد دولت در هدفمندکردن یارانه ها و نیز برخی مشکلات به وجود آمده در این مسیر و برخی مسایل دیگر بپردازد، اما ابهاماتی در مورد پخش زنده این گفتگو به وجود آمده است.

این منبع اضافه کرد، احمدی نژآد در برنامه ضبط شده شرکت نخواهد کرد