Sunday, August 3, 2014

فلسطین را رها نمی‌کنند‎

فلسطین را رها نمی‌کنند‎

اقبال ماهوری


جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای تسلیح فلسطینیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده طرح دو فوریتی به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهد شد که با تصویب آن به دولت اجازه داده می شود کمک های انسان دوستانه و نظامی به غزه و کرانه باختری ارسال کند. سردار اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به سخنان خامنه ای مبنی بر لزوم تجهیز ملت فلسطین گفت: دولت، نیرو های مسلح، مسلمانان و آزادی خواهان جهان موظف به کمک به ملت فلسطین هستند. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به دلیل مشکلات مردم غزه و هجمه سنگین اسرائیل به مردم غزه تاکید شده که مردم کرانه باختری مجهز شوند تا جبهه ای علیه اسرائیل در این منطقه باز شود و در نتیجه هجمه بر مردم غزه کاهش یابد. تاکید مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی مبنی بر لزوم تجهیز مردم فلسطین هم در این راستا است. عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: هفته آینده طرح دو فوریتی به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهد شد که با تصویب آن به دولت اجازه داده می شود کمک های انسان دوستانه و نظامی به غزه و کرانه باختری ارسال کند. وی ادامه داد: با تصویب این طرح بودجه ای برای ارسال غذا و دارو به غزه و کرانه باختری در نظر گرفته می شود، این طرح در مقابل طرحی که اخیرا در کنگره آمریکا برای کمک 225 میلیون دلاری به اسرائیل به تصویب رسید، تهیه می شود.

جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای تسلیح فلسطینیان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده طرح دو فوریتی به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهد شد که با تصویب آن به دولت اجازه داده می شود کمک های انسان دوستانه و نظامی به غزه و کرانه باختری ارسال کند.

سردار اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به سخنان خامنه ای مبنی بر لزوم تجهیز ملت فلسطین گفت: دولت، نیرو های مسلح، مسلمانان و آزادی خواهان جهان موظف به کمک به ملت فلسطین هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به دلیل مشکلات مردم غزه و هجمه سنگین اسرائیل به مردم غزه تاکید شده که مردم کرانه باختری مجهز شوند تا جبهه ای علیه اسرائیل در این منطقه باز شود و در نتیجه هجمه بر مردم غزه کاهش یابد. تاکید مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی مبنی بر لزوم تجهیز مردم فلسطین هم در این راستا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: هفته آینده طرح دو فوریتی به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهد شد که با تصویب آن به دولت اجازه داده می شود کمک های انسان دوستانه و نظامی به غزه و کرانه باختری ارسال کند.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح بودجه ای برای ارسال غذا و دارو به غزه و کرانه باختری در نظر گرفته می شود، این طرح در مقابل طرحی که اخیرا در کنگره آمریکا برای کمک 225 میلیون دلاری به اسرائیل به تصویب رسید، تهیه می شود.

آب آشامیدنی خوزستان به درد استحمام هم نمی‌‌خورد

آب آشامیدنی خوزستان به درد استحمام هم نمی‌‌خورد

شهروندان خوزستانی با وجود وعده‌های پی در پی مسوولان دولتی برای حل مساله آب آشامیدنی استان می‌گویند که مساله آلودگی آب این شهرها همچنان پابرجاست و شهروندان ناچار به خرید آب آشامیدنی هستند.
مساله آب آشامیدنی استان خوزستان یکی از اصلی‌ترین مشکلات این استان است و اخیرا فرماندار شهرستان خرمشهر در این استان، بار دیگر بر لزوم بهبود وضعیت آب آشامیدنی خرمشهر تاکید کرده و گفته است: «افزایش نخاله‌های سطح شهر معضلاتی را برای مردم ایجاد کرده و شهرداری باید ضمن فرهنگسازی با متخلفان برخورد نماید.»
در همین حال حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان، از دیگر شهرهای استان خوزستان هم در خطبه‌های نماز هفته گذشته گفته است: «وضعیت آبادان به حدی است که شرمنده می‌شویم به شهروندان بگوییم این آب را درست مصرف کنند.»
به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی، عبدالله حسینی، فرماندار خرمشهر هفته گذشته در نشست شورای سلامت خرمشهر در مرکز بهداشت این شهرستان با اشاره  به وضعیت نامناسب آب آشامیدنی این شهر گفته که «این میزان کلر آب آشامیدنی برای حفظ سلامت مردم باید استاندارد باشد.»
مساله آلودگی آب آشامیدنی خرمشهر محدود به شهروندان این شهر نیست و ساکنان شهرهای اهواز، رامشیر، سوسنگرد و آبادان نیز از کیفیت پائین آب آشامیدنی رنج می‌برند. به گزارش شاهدان عینی از اهواز پس از اجرایی‌شدن طرح غدیر هیچگونه بهبودی در وضعیت آب آشامیدنی این شهر حاصل نشده است. 
استان خوزستان از منابع آبی غنی مانند رودخانه کارون، کرخه و دز برخوردار است با این حال مردم این استان از آب شرب لول کشی محروم هستند و آب آشامیدنی خود را از طریق فروشگاه‌ها یا فروشندگان دوره گرد تهیه می‌کنند.
برخی از این  شهروندان در مصاحبه با خودنویس گفته‌اند آبی که در نتیجه طرح غدیر وارد سیستم لوله‌کشی اهواز شده نه تنها به درد آشامیدن نمی‌خورد بلکه میزان آلودگی آن به قدری است که به درد استحمام هم نمی‌خورد و آنها همچنان ناچار به خریداری آب آشامیدنی هستند. 
به گفته‌ی آنها یک خانواده با جمعیت ۵ نفر در این شهرها برای تامین آب آشامیدنی ماهانه مجبور به پرداخت مبلغ حدود صد هزار تومان هستند. آنها می گویند خانوارهای کم جمعیت‌تر باید ماهانه تا مبلغ پنجاه هزار تومان برای آب آشامیدنی هزینه کنند. 
یکی دیگر از شهروندان اهواز در همین راستا گفت: «ما حتی برای غذا پختن هم از آب لوله کشی استفاده نمی‌کنیم و برای مصرف از دستگاه تصفیه خانگی استفاده می‌کنیم که مجبور به تعویض ماهانه فیلتر آب‌تصفیه‌کن هستیم که قیمت آن  حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان است.» شهروند دیگری در توصیف کیفیت آب آشامیدنی شهر اهواز گفت:‌ «این آب که به اسم آشامیدنی لوله کشی شده آب قابل استفاده نیست و ما پس از این همه سال خرید آب آشامیدنی و معدنی تفاوت آب سالم بدون طعم و بو را با آب ناسالم تشخیص می دهیم. لازم به ذکر است شهروندان خوزستان ناچار به استفاده از سیستم‌های تصفیه خانگی و خرید آب آشامیدنی از دوره گردها یا سوپرمارکت‌ها هستند.»
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سفر بهمن ماه سال گذشته به استان خوزستان از مساله‌ی آب آشامیدنی به عنوان یکی از مشکلات اصلی مردم این استان یاد کرد و وعده داد درکوتاه مدت مشکلات آب آشامیدنی شهرهای خوزستان برطرف شود.

دستیابی به شبکه تور در ایران مسدود شد: گامی جدید برای محدودیت دسترسی به اینترنت امن؟

دستیابی به شبکه تور در ایران مسدود شد: گامی جدید برای محدودیت دسترسی به اینترنت امن؟

این عکس که توسط وب سایت تور منتشر شده است روند کاهش دسترسی به شبکه تور در ایران را طی روز های گذشته نشان می دهد.

وب سایت تور ترافیک با انتشار گزارشی نوشته است که از روز گذشته دسترسی کاربران ایران به شبکه‌ تور به شدت کاهش یافته تا جایی که می‌توان گفت شبکه‌ تور در ایران قطع شده است. هنوز هیچ مسوول مرتبطی در ایران در این خصوص اظهار نکرده است اما در صورت ایجاد چنین محدودیتی از سوی دستگاه های دولتی، این اقدام را می توان گام جدیدی در راستای ایجاد محدودیت برای دسترسی  کاربران اینترنتی به اینترنت قلمداد کرد.

تور (The Onion Router – TOR) شبکه‌ای است برای ایجاد ارتباط امن اینترنتی و جلوگیری از شنود اطلاعات و از بین بردن توانایی ثبت اطلاعات رد و بدل شده در اینترنت. استفاده تور شناسایی و ردیابی کاربران را بسیار زیادی مشکل خواهد کرد تا حدی که می‌توان گفت تقریبا غیر ممکن خواهد بود تا کاربری شناسایی و یا ردگیری شود.

بر اساس گزارش وب‌سایت تور ترافیک کاربران این شبکه در ایران بسیار کم شده است.  شبکه‌ تور معمولا در  ایران بسیار کند بود این نخستین بار نیست که ترافیک استفاده از تور تا حد صفر کاهش پیدا کرده است. پیش از این اتفاق در جریان محدویت‌هایی اینترنتی که بعد از رویدادهای انتخاباتی سال ۱۳۸۸،  شبکه‌ تور در ایران از دسترس خارج شد.

البته به نظر می‌رسد کاربران ایرانی همچنان با دریافت پل‌های این شبکه قادر خواهد بود تا محدودیت ایجاد شده را از بین ببرند. درواقع دسترسی معمولی به سرورهای تور مسدود شده است که با استفاده از این پل‌ها که از سایت خود تور در اینجا و یا با ارسال یک ایمیل به آدرس bridges@torproject.org میتوان این پل‌ها را دریافت کنند.

در روزهای اخیر برای مدت کوتاهی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک،‌توییتر و یوتیوب از طریف استفاده از پورت اس.اس.ال بدون فیلترینگ امکان پذیر بود که در واکنش به این اتفاق عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۹۳ با خطای فنی خواندن این رفع فیلترینگ گفت :«یوتیوب رفع فیلتر نشده است و کارگروه فیلترینگ نیز برنامه ای برای رفع فیلتر این سایت ندارد.»

در ایران  بیشترین استفاده از این شبکه برای عبور دیوار سانسور و فیلترینگ و دسترسی امن به اینترنت است. بیشترین کاربران این شبکه در ایران را فعالین مدنی، سیاسی و بلاگنویسان تشکیل می‌دهند که برای حفاظت از خودشان در برابر شناسایی شدن توسط پلیس سایبری(فتا) از این شبکه استفاده می‌کنند.