Monday, November 15, 2010

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا

ما به دولت دستور نمی دهیم

بلکه فرمان مشاوره میدهیم!







سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در یک گفتگوی سرپائی با خبرنگار روزنامه شرق 22- 8- 89 در عسلویه به نکات اشاره کرد که علیرغم کوتاه بودن این اشارات، اهمیت آنها برای آگاهی بیشتر از نقش سپاه در اقتصاد و سیاست و بویژه سلطه اش بر دولت روشنگر است:





- شما هم در مراسم بازدید وزیر صنایع و معادن، رئیس ایدرو و مدیرعامل شركت ملی نفت در عسلویه حضور یافته‌اید. در مقام رئیس قرارگاه خاتم آمده‌اید؟







خیر، بنده به عنوان عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و مشاور وزیر صنایع و معادن آمده‌ام. حضور من امروز به خاطر پستی است كه در وزارت صنایع و معادن دارم. من برای بخش صنعت در كل كشور به وزیر صنایع مشاوره می‌دهم.







- میزان گردش مالی قرارگاه سالانه چقدر است؟







الان راستش حضور ذهن ندارم. حدودش را هم نمی‌توانم به شما بگویم. قرارگاه مشغول انجام مطالعات پژوهشی در رابطه با صنعت است که در آذرماه نشست مطبوعاتی می گذارم و اعلام می کنم.

آمار مرگ و طلاق

آمار مرگ و طلاق


در لیست سانسور قرار گرفت!







وزارت کشور- سازمان ثبت احوال کشور:



حسب ضرورت مدیریت واحد نظام اطلاع رسانی سازمان و اهمیت مهندسی سلامت روانی جامعه، مستدعی است از تاریخ دریافت این نامه از اعلام هرگونه آمار برهم زننده آرامش روانی افکار عمومی، خصوصا در حوزه افزایش آمار طلاق و فوت خودداری شود و آمارهائی که اعلام عمومی می شود افزایش امید و نشاط در جامعه را هدف گذاری کند.



همچنین در محورهای فوق الذکر مواردی اطلاع رسانی عمومی میشود بیان کننده کاهش روند باشد. بیان روند مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و یا خارج به داخل کشور( در صورت وجود آمار قابل اتکاء) و طرح برنامه های سازمان که بیان کننده رویکرد نوآوری در ساختار و ثبت احوال نوین می باشد مورد توجه ویژه قرارگیرد.



مدیرکل روابط عمومیو امور بین الملل- مهدی اسماعیلی

پایان اعتصاب غذا و برگزاری دادگاه نسرین ستوده

خبرگزاری هرانا - دادگاه نسرین ستوده، صبح امروز 24 آبان ماه، در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد.




به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، در این دادگاه که با حضور وکلای نسرین ستوده برگزار شد، عبدالفتاح سلطانی، مهناز پراکند، مینا جعفری و نسیم غنوی در خصوص سه اتهام "اقدام علیه امنیت ملی"، "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت" و "همکاری با کانون مدافعان حقوق بشر"، به دفاع از نسرین ستوده پرداختند.



به گفته وکلای نسرین ستوده روند دادگاه خوب و مثبت بود اما به دلیل اشکالات شکلی که از سوی وکلا به پرونده وارد شد، قاضی پیرعباسی با برگزاری دادگاه در تاریخ 3 آذرماه به منظور رسیدگی ماهوی به پرونده موافقت کرد و گفت در صورت امکان در مورد وضعیت قرار بازداشت خانم ستوده نیز تجدید نظر خواهد شد.



با وجود اعلام قبلی مبنی بر علنی بودن دادگاه، از حضور رضا خندان همسر نسرین ستوده ممانعت به عمل آمد و در آخرین دقایق حضور نسرین ستوده در دادگاه همسرش که موفق شد برای دقایقی او را برای اولین بار به صورت حضوری ملاقات کند وضعیت روحی وی را خوب توصیف کرد.



نسرین ستوده از روز شنبه ۶ شهريورماه با بازرسی همزمان خانه و محل کارش، به دادگاه احضار شد و روز 13 شهریور ماه در پی مراجعه به دادگاه بازداشت شد. او در این مدت در سلول انفرادی نگهداری شده و نزدیک به 40 روز از دوران بازداشت خود را در اعتصاب غذا به سر برده است.



نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و برنده جایزه حقوق بشر "سازمان حقوق بشر بین الملل"، ضمن عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان، وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانی کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را برعهده داشته‌است. ستوده در سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۸م) برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» شد.

در جمهوری اسلامی شرکتهای خصوصی اسلحه صادر ميکنند!

راديو فردا : منوچهر متکی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران، روز دوشنبه گفت که سوء تفاهم بين ايران و نيجريه رفع شده و سلاح های ارسال شده به اين کشور از سوی يک «شرکت خصوصی» بوده است. اين در حالی است که احتمال می رود نيجريه نقض تحريم های شورای امنيت از سوی ايران را به سازمان ملل گزارش دهد.




آقای متکی در نشست مطبوعاتی با زلمی رسول، همتای افغان خود در تهران با تایید ارسال سلاح از مبدا ایران گفت: «يک شرکت خصوصی اقدام به کار تجاری در فروش سلاح های معمولی و متعارف دفاعی به يکی از کشورهای غرب آفريقا کرده بود.»



وی افزود: «مسير انتقال اين محموله از طريق نيجريه بود که با توجه به شرايط ويژه ای که در نيجريه وجود داشت، تهديداتی برای مقام های ذيربط اين کشور ايجاد شده بود.»



مقام های نيجريه روز ۲۶ اکتبر اعلام کردند که يک کشتی حامل سلاح های ارسالی جمهوری اسلامی ايران را در بندر لاگوس، پايتخت این کشور، ضبط کرده اند. اين محموله که در ۱۳ کانتينر جاسازی شده بود شامل گلوله های توپ، خمپاره و ساير سلاح ها بود و برچسب مواد ساختمانی روی جعبه های آن خورده بود.



يک شرکت بين المللی حمل و نقل که مقر آن در فرانسه است گفته است که کشتی ياد شده در بندرعباس بارگيری شده بود.



آقای متکی روز دوشنبه با اشاره به سفر خود به نيجريه مدعی شد که «القائات اخير را برخی از دشمنان روابط ايران و نيجريه صورت داده بودند که شايد اين محموله در ارتباط با نيجريه است که البته خوشبختانه برای مسئولان و مقام های نيجريه تقريبا مشخص شده که ارتباطی با نيجريه نداشته است.»



وزير امور خارجه ايران در حالی از صادرات سلاح از سوی يک «شرکت خصوصی» خبر داده است که مقام های نظامی جمهوری اسلامی بارها به طور رسمی از برنامه صادرات سلاح از سوی وزارت دفاع ايران به کشورهای مختلف خبر داده بودند.



صنايع و نظامی ايران تحت پوشش کامل وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح است و بخش خصوصی اجازه ندارد تا در اين حوزه سرمايه گذاری کند.



«تلاش برای نا امنی در نيجريه»



سازمان های امنيتی نيجريه می گويند که سلاح های ارسالی از سوی ايران توسط برخی از سياستمداران اين کشور و برای ايجاد نا امنی در نيجريه در صورت از دست دادن انتخابات پيش رو وارد شده بود.



نيجريه جمعه گذشته اعلام کرد در صورتی که ثابت شود ايران قطعنامه های سازمان ملل و مقررات بين المللی را در زمینه صادرات سلاح نقض کرده است، گزارش اقدام اخیر اين کشور را به شورای امنیت خواهد داد.



اودئين آجوموگوبيا، وزير امور خارجه نيجريه، در يک کنفرانس خبری گفته بود که مقام های ايرانی تاييد کرده اند که اين محموله از ايران بارگيری شده است.



در واکنش به اين حادثه، وزير امور خارجه ايران به صورت غير مترقبه به نيجريه سفر کرد و با مقام های اين کشور در باره اين موضوع به رايزنی پرداخت.



برخی گزارش ها حاکی است که مقصد اصلی محموله ارسالی اسلحه از سوی ايران، کشور گامبيا در غرب آفريقا بوده است.



محمود احمدی نژاد، رييس جمهور اسلامی ايران، آخرين بار آذرماه سال گذشته به گامبيا سفر کرد و در جريان اين سفر چندين قرارداد تجاری ميان دو کشور به امضاء رسيد.



ایران تا کنون هدف چهار دور تحریم های شورای امنیت قرار گرفته و نیجریه نیز گفته است که این قطعنامه ها را به اجرا در می آورد.

عکس / مراسم برائت از مشرکین حجاج ایرانی در صحرای عرفات :

عکس / مراسم برائت از مشرکین حجاج ایرانی در صحرای عرفات :


مرگ بر آمریکا و الموت لاسراییل!

مکه - خبرگزاری مهر: مراسم برائت از مشرکین حجاج ایرانی صبح امروز دوشنبه با حضور حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در صحرای عرفات برگزار شد.






فرمانده نیروی انتظامی در مورد اعتراضات بعد از انتخابات : هیچ کس به ضرب گلوله پلیس، کشته نشد / پلیس کتک می خورد تا مردم اذیت نشوند

فرارو : سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مصاحبه با روزنامه الشرق چاپ دوحه به سؤالاتی درباره نوع پوشش دختران در ایران، رویارویی پلیس با حاضران در تظاهرات پس از انتخابات پاسخ گفت.



دختران هر چه می خواهند بپوشند به شرط اینکه ...

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که " اقدامات پلیس علیه گروه های موسیقی جوانان و نیز دخترانی که "جین "می پوشند چقدر واقعیت دارد؟" گفت: «ما با موسیقی مخالف نیستیم اما محفل های شبانه موسیقی برگزار می شود که در آنها مصرف مواد مخدر و قرص های روان گردان و فساد اخلاقی روی می دهد و قانون برگرفته شده از شریعت اسلامی نقض می شود. ما تلاش می کنیم قانون را اجرا کنیم. کنسرت ها و نشست های موسیقی در ایران برگزار می شود. ایران، هنر را تشویق می کند و مخالفتی با آن ندارد اما فساد اخلاقی یا مشروبات الکلی را تایید نمی کند.»



وی درپاسخ به سوالی درباره "برخورد با پوشیدن لباس جین توسط دختران در ایران" نیز خطاب به خبرنگار قطری گفت: «بیا ایران تا ببینی! براساس قانون، همه می بایست به ضوابط شرع اسلامی ملتزم باشند. دختران می توانند هر آنچه را که دوست دارند بپوشند به شرط اینکه لباسشان مخالفتی با شرع اسلامی نداشته باشد.»



هیچ کس به ضرب گلوله پلیس، کشته نشد

احمدی مقدم با اشاره به حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: «واکنش پلیس در برابر مخالفین در خیابان های تهران، مناسب و صحیح بود و هیچ اقدام خلاف قانونی از سوی ماموران پلیس رخ نداد. آنها از سلاح گرم استفاده نکردند و هیچ کس به ضرب گلوله پلیس، کشته نشد.»



وی افزود: «پلیس در تظاهرات های تهران تنها با یک طرف منازعه مقابله نکرد بلکه در آن واحد، با چند طرف مقابله می کرد. همزمان با ورود مخالفان احمدی نژاد به خیابان ها، حامیان وی نیز به خیابان ها آمدند و شمار آنها نیز زیاد بود.»



پلیس کتک می خورد تا مردم اذیت نشوند

احمدی مقدم ادامه داد: «شما در اینترنت و یوتیوپ فیلم هایی از کتک خوردن نیروهای پلیس توسط شرکت کنندگان در تظاهرات دیده اید. این نتیجه ضعف پلیس نبود بلکه آنها از خود خویشتنداری نشان می دادند و تحمل می کردند تا به مردم آسیبی نرسد یا آنها اذیت نشوند.»



حوادث پس از انتخابات فقط در یک سوم تهران بود

وی در پاسخ به این سوال که " اگر از پلیس ایران سخن بگوییم درگیری با شرکت کنندگان در تظاهرات و مخالفان به ذهن خطور می کند، شما چگونه میان حق بیان نظرات و اخلال در امنیت فرق قائل می شوید؟" گفت: «آزادی ها در چارچوب نظام تعریف می شود. دولت دارای سعه صدر و تحمل بسیاری در این زمینه است اما اگر گروهی بخواهد قانون را نقض کند و در خیابان ها تظاهرات کند هیچ دولتی نمی تواند این موضوع را بپذیرد.»



احمدی مقدم افزود: «اتفاقات سال گذشته تنها در یک سوم تهران رخ داد و بقیه ایران خبری نبود. ساکنان مناطق شمالی تهران از کاندیدای معینی حمایت می کرد هنگامی که کاندیدای آنها اکثریت آرا را به دست نیاورد مدعی بروز تقلب در انتخابات شدند و کردند آنچه را که می خواستند انجام دهند. این در حالی است که شیوه قانونی برای اعلام اعتراض وجود دارد ولی آنها از این شیوه استفاده نکردند.»

عکس یکی از دوستانم قبل و بعد از بسیجی شدن

چه می کنه این ساندیس بسیج !




بسیج مساجد در برابر سبزها

نزدیک شدن به ماه محرم، نهادهای مختلف جمهوری اسلامی خود را آماده برگزاری مراسم ویژه این ماه می کنند.در همین راستا، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد از ابلاغ یک بخشنامه به مساجد سراسر کشور خبر داد که بر مبنای آن سخنران های ویژه ماه محرم باید "ابعاد فتنه 88" را تبیین و مردم را در خصوص "جنگ نرم دشمن" آگاه کنند.




به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسین ابراهیمی، ضمن اعلام این خبر افزود در این بخشنامه "تذکراتی در خصوص ماه محرم" بیان شده است.







عاشورای تهران



در جریان تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران در روز 6 دی 1388 (مصادف با روز عاشورا) بسیاری از نقاط شهر تهران، شاهد حضور پرتعداد مخالفان احمدی نژاد و طرفداران جنبش سبز بود.با حمله یگان های ضد شورش پلیس و نیروهای بسیج و انصار حزب الله که به انواع سلاح های سرد و گرم مجهز بودند، این تظاهرات به خشونت کشیده شد.



شاهدان عینی و رسانه های داخلی و بین المللی گزارش داده اند که تظاهرات روز 6 دی تهران همراه با تظاهرات طرفداران جنبش سبز در 30 خرداد 88، خونبارترین اعتراض خیابانی پایتخت ایران در 31 سال گذشته بوده است.



در جریان این تظاهرات و طبق آمارهای رسمی مقامات امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی، حداقل 4 تن از شهروندان کشته و تعداد بسیار بیشتری هم زخمی شدند اما تصاویر ضبط شده توسط معترضان و گزارش های مردمی، تعداد کشته ها و زخمی های این روز را بسیار بیش از این تعداد نشان می دهد.



سید علی حبیبی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز یکی از کشته شدگان عاشورای سال گذشته بود که در حوالی میدان انقلاب از ناحیه سینه هدف اصابت گلوله قرار گرفت و در بیمارستان ابن سینا جان داد.



تظاهرات طرفداران جنبش سبز در روز عاشورای سال 88 که طبق گفته منابع خبری داخلی و رسانه های بین المللی، کنترل تهران را برای چند ساعت از دست حکومت ایران خارج کرد، در شرایطی اتفاق افتاد که پیش از وقوع آن، مقامات امنیتی جمهوری اسلامی، به معترضان به شدت هشدار داده بودند.پیش از ایام محرم، نیروی انتظامی هشدار داده بود که اگر کسانی در حاشیه عزاداری محرم دست به "کارهای خلاف امنیت" بزنند با آنها "به شدت برخورد خواهد شد."



اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی هم در این خصوص گفته بود: "آنجایی که اغتشاشات به تخریب و آشوب کشیده شود، با قاطعیت برخورد می‌کنیم."



سپاه پاسداران هم سه روز پیش از عاشورا، با انتشار بولتن ویژه‌ای خطاب به هادیان سیاسی تحت امرش تاکید کرده بود: "برای مقابله با محرم سبز باید هرگونه ندایی غیر از برنامه‌های رسمی هیات‌های مذهبی طرد گردد."



در آخرین روزهای ماه محرم سال پیش، آیت الله حسینعلی منتظری، روحانی و مرجع تقلید بلندپایه و منتقد حکومت اسلامی درگذشت. مراسم تشییع جنازه او در شهر قم با حضور ده ها هزار نفر از منتقدان حکومت و طرفداران جنبش سبز، برگزار شد.







تاکید بر نقش جوانان بسیجی



به نظر می آید مجموعه این مسائل باعث شده که مقامات جمهوری اسلامی از هم اکنون به دنبال اندیشیدن تمهیداتی برای برگزاری با آرامش مراسم ویژه این ماه در سال جاری باشند.



رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در توضیح بیشتری از بخشنامه اخیر این مرکز به مساجد سراسر کشور گفته است: "طبق این بخشنامه ورود تمامی مداحانی كه سابقه استفاده از سبك‌های نامناسب را برای مداحی داشته و سرودهای غیرشایسته در وصف اهل بیت خوانده‌ بودند به مساجد ممنوع شده است."



ابراهیمی همچنین گفته در این بخشنامه به هیات امنای مساجد سراسر کشور تذکر داده شده که "بیشترین همکاری را با جوانان بسیجی" داشته باشند.



وی در عین حال درباره برهنه شدن برخی عزاداران هنگام سینه‌زنی افزوده است: "انجام این كار مثل قمه‌زنی در مساجد غیرقانونی است و موجب وهن دین می‌شود؛ اگر گزارشی به مركز رسیدگی به امور مساجد برسد، قطعا با آن برخورد خواهیم كرد."







جنگ نرم و 5 هزار میلیارد بودجه



رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین اضافه کرده که در این بخشنامه از سخنران های ویژه محرم خواسته شده علاوه بر "تبیین ابعاد فتنه 88" برای مردم، آنها را در خصوص "جنگ نرم دشمن" نیز آگاه کنند.



"جنگ نرم" اصطلاحی است که مسئولان جمهوری اسلامی جایگزین اصطلاح "تهاجم فرهنگی" کرده اند که در اوایل دهه 1370 توسط آیت الله خامنه ای، تدوین و تبیین شده بود.این مفهوم به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر مورد توجه مسئولان حکومتی قرار گرفته و منظور از آن، کلیه اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی در عرصه های فرهنگی و رسانه ای است که، به عقیده این مسئولان، برای براندازی حکومت مورد استفاده قرار می گیرد.



رهبر جمهوری اسلامی پیش از این، مبارزه با "جنگ نرم" را "اولویت اصلی" کشور عنوان کرده بود.این مسئله باعث شد تا در بودجه سال 1389 کل کشور، بیش از 5 هزار میلیارد ریال به مقابله با جنگ نرم اختصاص پیدا بکند که با توجه به تاکیدات آیت الله خامنه ای بر نقش بسیج در این مبارزه، بیشتر این مبلغ به این نهاد شبه نظامی و امنیتی اعطا رسیده است.



محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، 21 بهمن گذشته در گردهم آیی ۵۰۰ نفر از فرماندهان بسیج تهران بزرگ گفته بود که "بنا بر تصمیم رهبر ایران، مقابله با تهدیدات نرم، مهمترین وظیفه بسیج در کشور خواهد بود."



فرمانده سپاه در سخنرانی خود در ۴ ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز از لزوم آمادگی برای مقابله با تهدیدات نرم سخن گفت و با یادآوری "برخی نا امنی‌ها در سال ۷۸، ۷۹ و ۸۰ در تهران" پیش بینی کرد: "قطعا در آینده نیز دشمن در صدد ایجاد چنین معضلاتی برای نظام خواهد بود که ما باید با تدبیر از انجام آنها جلوگیری کنیم."



عقب نشینی ارشاد از ساخت فیلم ندا

سه روز پس از اعتراضات گسترده و واکنش هواداران جنبش سبز به یک هنرپیشه تلویزیون که قرار بود در فیلم سینمایی سفارشی وزارت ارشاد در مورد مرگ ندا آقا سلطان بازی کند، علاوه بر انصراف بازیگر، خود فیلم نیز با تغییرات اساسی در فیلمنامه همراه شد و معاون سینمایی وزیر ارشاد هم اعلام کرد که فیلم با تغییر مضمون ساخته خواهد شد. اعتراض کاربران اینترنت و هواداران جنبش سبز به هنرپیشه ای به نام "لیلا اوتادی" و سپس هک سایت این بازیگر، اگر چه در نهایت منجر به عقب نشینی وزارت ارشاد از سفارش خود برای ساخت فیلم "پایان نامه" و انصراف بازیگران شد، اما خشم سایت هایی چون رجا نیوز را بر انگیخت.




نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم "پایان نامه"، برعهده فردی به نام حامد کلاهداری است که در گفت گو با مجله "سی نت" خود را "شاگرد و دوست" علیرضا سجادپور، مدیرکل واحد سینمایی وزارت ارشاد معرفی کرده است؛ساخت این فیلم اما پس از واکنش هواداران جنبش سبز، متوقف و فیلمنامه آن دچار تغییراتی شده که به گفته معاون سینمایی وزارت ارشاد "دیگر ربطی به ندا آقا سلطان ندارد".



علاوه بر سجادپور، کارگردان این فیلم سفارشی هم که فیلم قبلی اش با وجود هزینه 600 میلیون تومانی وزارت ارشاد، پس از یکماه نمایش در سینماهای کشور فقط 122 میلیون تومان فروش داشت، پس از انصراف بازیگران این فیلم در گفت و گو با ایلنا اعلام کردکه فیلم اش ربطی به ندا آقا سلطان ندارد.



او درباره فیلمی که با اعتراض گسترده مواجه شده، گفته است: "داستان اين فيلم هيچ ربطي به ماجراي ندا آقا سلطان ندارد و داستان فيلم يك واقعه پليسي اجتماعي است".



وی همچنین درباره هنرپیشه ای که قرار بود نقش ندا را بازی کند، اما پس از مواجهه با اعتراضات بازی در این فیلم را تکذیب کرد، نیز گفت: "ليلا اوتادي در فيلم نقش دانشجويي راكه در رشته باستان‌شناسي تحصيل مي‌كند بازي مي‌كند و چون دير به كلاس مي‌رسد نمي‌تواند استاد خود را ببيند و به دنبال وي مي‌گردد".



گفتنی است لیلا اوتادی دو روز قبل در سایت شخصی اش خبر بازی در این فیلم را "از اساس کذب محض" دانسته و همچنین در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفته بود: "اخباری كه درباره فعالیت سینمایی من منتشر شده، كذب محض و ساخته ذهن افراد است. به توصیه دوستانم كه زودتر مطلع شدند، با پای شكسته (كه چند وقتی است دچار آن شده‌ام) پای كامپیوتر و دنیای مجازی نشستم و با مرور اخبار اینترنت، خبری را كه در آن نوشته شده «قرار است در نقش ندا آقاسلطان بازی كنم»، خواندم. دلم می‌خواهد بدانم چه كسی این دشمنی را روا داشته تا با طرح اینگونه خبر، مردم را نسبت به من هیستریک و عصبی نماید. مدتی‌است پای من شكسته و تا دو ماه آینده نمی‌توانم در هیچ پروژه‌ای فعالیت كنم و تمام اخباری كه درباره من منتشر شده، كذب محض و ساخته ذهن افراد است".



این هنرپیشه در سایت شخصی خود نیز درباره اعتراضات نوشته است: "طی دو روز گذشته تعداد بیشماری پیام و مطلب چه در اینجا چه در سایت‌های دیگر بخصوص سایت‌های اجتماعی دیدم. همه معترضان و منتقدان این ماجرایی كه قرار است آغاز شود. ولی متاسفانه گاها رفتارها و الفاظی را مشاهده كردم كه به هیچ وجه در خور و شایسته یک ایرانی نیست. اینكه ما منتقد، مخالف یا حتی دشمن یک جریان فكری، یک رفتار، یک حركت هستیم دلیلی نمی‌شود كه با فحاشی و الفاظ رکیک از آن یاد كنیم. در فیس‌بوک چندین و چند Page در این زمینه مشاهده كردم كه متاسفانه در بردارنده سخنان بسیار ناشایستی بود و این به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست. درسته؛ اگر این فیلم آنچه باشد كه ما فكر می‌كنیم، آیا مقصر اصلی آن بازیگران آن هستند؟ چرا ما سناریونویسان اصلی را رها كردیم و به موارد درجه دو و سه آن میپردازیم. اگر تیر انتقاد و اعتراضی است نخست به آنهاست و نه به هنرمندان. درسته؛ بازهم می‌گویم اگر خبر صد در صد درست باشد هنرمندان این سناریو هم مقصرند".



سایت آینده نیز در گزارشی از ماجرای فیلم سفارشی وزارت ارشاد و تکذیب بازی هنرپیشه ای در نقش ندا آقا سلطان نوشت: "پیش از این چندین مستند مختلف و بعضا متناقض در مورد ندا آقاسلطان، ساخته شده و به گسترش بی‌اعتمادی مخاطبان در این زمینه دامن زد. تكذیب قتل ندا و زندگی او در یونان، قتل وی توسط استادش و چندی بعد دعوت از همان استاد به عنوان شاهد قتل در كنار این ادعا كه خون روی صورت ندا با پمپ تزریق شده، موارد مختلفی بود كه در سیما و فضای مجازی مطرح شد. در بخش‌های خبری نیز گزارش‌هایی مختلف تهیه شد اما به نظر می‌رسد افكار عمومی در مورد این معما، چندان توسط رسانه ملی ارضا نشده است".



سایت آینده می افزاید: "با وجود آنكه اوتادی به دلیل بازی و چهره خاصش، بین عامه مردم طرفداران زیادی داشت و پیش از این به وفور عكس وی روی جلد مجلات زرد به چاپ رسیده بود، تنها انتشار خبر حضور وی در این این اثر، موجب شد تا موجی از اعتراضات در وب فارسی علیه وی شكل بگیرد. پیش از اوتادی نیز، محمدرضا گلزار، سوپراستار نام آشنا، شریفی‌نیا بازیگر پر حاشیه فیلم‌های سینمایی و... در كنار قطبی و رضا‌زاده و در بین خوانندگان نیز افتخاری، به خاطر عملكرد سیاسی خود، مورد اعتراض قرار گرفته بودند".



همچنین علاوه بر لیلا اوتادی، به گزارش سایت آفتاب، یک بازیگر دیگر این فیلم به نام امیر آقایی نیز پس از برخورد با اعتراضات مردمی از بازی در آن انصراف داده و علت را "تغییر فیلمنامه" عنوان کرده است.



بنا به نوشته سایت آفتاب، او گفته است:"نظر به اینكه فیلمنامه «پایان نامه» به لحاظ نسخه اولیه دچار تغییراتی شده و این تغییرات بدون اطلاع اینجانب انجام شده انصراف خود را از بازی در این پروژه اعلام می‌كنم. ظاهراً از روز قبل كامران تفتی به جای اینجانب در «پایان نامه» مشغول بازی شده است. برای دست‌اندركاران این پروژه آرزوی موفقیت می‌كنم".



سایت آفتاب در پایان این خبر نوشته است: "پیش از بحث شركت لیلا اوتادی در این فیلم نیز مطرح شده بود كه او پس از حملات سنگینی كه وی به صورت پذیرفت، از پای شكسته‌اش گفت و موضوع را به كلی رد كرده بود".



بنابر این گزارش علاوه بر انصراف دو بازیگر و همچنین تغییر فیلمنامه از سوی کارگردان سفارشی ساز ارشاد، جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد هم که برادرش "روح الله شمقدری" تهیه کننده فیلم مذکورست ـ آنطور که ایسنا گزارش داده ـ درباره "پایان نامه" گفته است: "این فیلم درباره‌ ندا آقا سلطان نیست و من اگرچه فرصت نمی‌كنم تمام فیلمنامه‌ها را بخوانم، اما فیلمنامه‌ این فیلم خاص را خوانده‌ام و می‌دانم كه ربطی به این موضوع ندارد".



اما انصراف هنرپیشه ها، تکذیب کارگردان و عقب نشینی وزارت ارشاد از ساخت فیلم "پایان نامه" موجب شد تا سایت رجانیوز، وابسته به نهادهای امنیتی ـ نظامی از اعتراضات اینترنتی هواداران جنبش سبز خشمگین شود و در گزارشی با عنوان "روشنفکری به سبک اصلاح‌طلبان" درباره این رخداد چنین بنویسد: "فعالان سیاسی معتقدند ناکامی جریان آشوب در احیای مجدد اغتشاشات خیابانی سبب شده تا افراد باقی مانده این جریان، از فضای مجازی برای اقدامات خشونت آمیز خود بهره ببرند. در فضای مجازی این امکان برای افراد وجود دارد تا با شناسه‌های مختلف و بدون آنکه هویت آنان مشخص شود، به فعالیت بپردازند و نظرات متعددی را علیه افراد مختلف به کار بگیرند. همین مساله سبب شده تا بعد از ناکامی جریان ضدانقلاب در مقابله با مردم، این افراد اینترنت را به جولانگاه آشوب‌های خود تبدیل کنند. به نظر می‌رسد مسئولان مربوطه باید با توجه به شرایط اخیر، فکری به حال فضای افسارگسیخته اینترنت که سبب هتک حرمت بسیاری از مردم و هنرمندان شده است، بکنند".



گفتنی است خبرگزاری فارس پیش از این اعلام کرده بود که فیلم "پایان نامه" با موضوع جنگ نرم و حوادث پس از انتخابات ساخته خواهد شد؛ جنگ نرمی که به نظر می رسد اینبار با شکست نهادهای دولتی همراه بود.



اجرای نمایش «اهریمن‌پرستان» در میدان ترافالگار لندن + عکس

اجرای نمایش «اهریمن‌پرستان» در میدان ترافالگار لندن + عکس


رادیو فردا، شهرام طبری : «اهریمن‌پرستان» عنوان نمایش گروه صوفی و دانشجو در لندن بود که روز شنبه ۱۳ نوامبر، ۲۲ آبان ماه، از ساعت ۱۱ صبح تا چهار بعد از ظهر در میدان پر تردد ترافالگار در سه نوبت اجرا شد.



روی صحنه نمایش کسی را در لباس سفید در حال عبادت می‌دیدیم و در کنار آن پشت نرده آدمک‌هایی در لباس‌های راه راه زندان در غل و زنجیر ایستاده بودند و روی سینه‌هایشان علامت‌هایی بود که نشان می‌داد از چه دین و فرقه‌ای هستند.



بر روی سینه برخی نیز اسامی و عکس افرادی چون نسرین ستوده، منصور اسانلو، شیوا نظرآهاری و آریا آرام نژاد دیده می‌شد. در کنار این نرده مردی در لباس پاسدار و عده‌ای در هیئت خانواده‌های زندانیان اجتماع کرده بودند. در گوشه‌ای از صحنه نیز یک روحانی در حال نماز خواندن و در برابرش کسی در هیئت شیطان دیده می‌شد.



زارا نورانی که خود نقش درویش را ایفا می‌کرد در مورد داستان نمایش می‌گوید: «کسی که در لباس درویشی جلوی محراب نشسته، دست می‌زند و بعد عبادت می‌کند درویش است. شخص دیگری لباس شیطان و دیگری لباس پاسدار پوشیده و مردی هم در نقش روحانی است. مرد روحانی سرسجاده‌اش می‌رود برای عبادت جلوی عکس شیطان و شیطان می‌آید جلوی مرد روحانی می‌ایستد و به او می‌گوید این کتاب را بگیر که کتاب خرافه است و تو باید از این کتاب پیروی کنی. بعد پاسدار می‌آید و درویش را می‌برد داخل زندان.»



وی می‌افزاید: «آدمک‌هایی که داخل زندان می‌بینید یک نفر کلیمی است و یک نفر مسیحی، دیگری زرتشتی و آن دیگری بهایی و بقیه هم که دانشجو هستند. درویش را هم می‌برند زندان و در زندان به عبادت نشسته در حالی که به دست و پایش زنجیر می‌بندند و آن پاسدار هم مرتب با شلاق اینها را می‌زند. چاهی هم وجود دارد که چاه جمکران است و مردم در آن عریضه می‌اندازند که این جزو خرافات است، یعنی امام زمان داخل این چاه است.»







لبنانی می گوید فرمانده سابق سپاه علیه حزب الله شهادت داد

لبنانی می گوید فرمانده سابق سپاه علیه حزب الله شهادت داد


علیرضا عسکری شاهد دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری است

العربیه.نت : برخی منابع خبری لبنانی اعلام کرده اند علیرضا عسگری فرمانده باز نشسته سپاه پاسداران و معاون سابق وزیر دفاع ایران یکی از شاهدان دادگاه بین المللی رسیدگی کننده به پرونده تروررفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان است.

دادگاه بین المللی حزب الله را به دست داشتن در این ترور متهم کرده است.



روزنامه لبنانی " الدیار " در شماره دوشنبه 15-11-2010 تاکید کرده است تایید چنین خبری می تواند بسیاری از معادلات سیاسی موجود در لبنان را تغییر دهد. رسانه های عربی به این شاهد لقب " شاه جدید صفحه شطرنج " داده اند.



رفیق حریری در سال 2005 در انفجاری مهیب در مرکز بیروت پایتخت لبنان کشته شد و بحران های ناشی از این ترور تا کنون ادامه دارد.



چند ماه پس از این حادثه، دادگاهی بین المللی زیر نظر شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور رسیدگی به ترور حریری و مجازات عاملان آن تشکیل شد. اپوزیسون لبنان متشکل از حزب الله، امل و شماری دیگر از همپیمانشان با فعالیت دادگاه ین المللی مخالف هستند و آن را توطئه ای آمریکایی- اسرائیلی علیه لبنان و مقاومت توصیف می کنند.



تا کنون هیچ شخص یا گروهی به طور رسمی به عنوان قاتل اصلی حریری معرفی نشده است. اما زمزمه هایی وجود دارد مبنی بر این که دادگاه بین المللی قرار است در لایحه اتهامی خود شماری از اعضای حزب الله را به دست داشتن در ترور حریری متهم کند.



حسن نصر الله دبیر کل حزب الله اخیرا اعلام کرده بود این حزب هیچ گونه اتهامی به هیچ کدام از اعضایش را نمی پذیرد و دستی که برای بازداشت آن ها دراز شود را قطع خواهد کرد.



با توجه به اصرار جناح اکثریت پارلمان لبنان به ادامه فعالیت دادگاه بین المللی ، فضای سیاسی لبنان اکنون بسیار متشنج و پرتنش است.



روزنامه " الدیار" به نقل از منابع مطلع مدعی شده است که علیرضا عسکری هشت ماه پیش اطلاعاتی درباره دست داشتن حزب الله در ترور حریری در اختیار دادگاه بین المللی قرار داده است.



عسکری چند سالی است که ناپدید شده است. جمهوری اسلامی می گوید او را سرویس های امنیتی آمریکا با هدف تخلیه اطلاعات ربوده اند. الدیار نوشته است که او هم اکنون در آمریکا زندگی می کند.



در ادامه گزارش " الدیار " آمده است که عسکری متهم است که اطلاعات لازم برای ترور عماد مغنیه فرمانده سابق نیروهای نظامی حزب الله را در اختیار سازمانهای اطلاعات آمریکا و اسرائیل قرار داده است.



بنا بر این گزارش این فرمانده سابق سپاه با مغنیه ارتباط نزدیکی داشته است. عماد مغنیه در سال 2008 در دمشق پایتخت سوریه کشته شد.

مصباح يزدی: عقل من برای ارزيابی ابعاد شخصيتی رهبر کافی نيست

ایسنا : یک عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شخصيت‌های برجسته زيادی ديده‌ام، ولی خصوصياتی که اين فرزند پيامبر اکرم (مقام معظم رهبری ) دارد در وجود هيچ کس نديدم و عقل من برای ارزيابی زوايا و ابعاد شخصيتی ايشان کافی نيست.




به گزارش ایسنا، مصباح يزدی، در ديدار کارکنان و فرماندهان نيروی دريايی سپاه پاسداران طلاب حوزه علميه خراسان، با اشاره به سفر رهبری به قم عنوان کرد: ظرايف و لطائف اين سفر، برکاتی که از وجود مقام رهبری نائل شد، نوری که بر دل مردم قم تابيد، قوتی که به ايمان اين مردم افزوده شد و عزت و عظمتی که به انقلاب تزريق گرديد در تاريخ بی نظير است.



حتی يک نقطه تاريک در زندگی رهبری وجود ندارد



وی همچنین اظهار عقیده کرد: اگر بخواهيم مقدار عظمت، نورانيت، مهربانی، شجاعت و صلابت رهبری را درک کنيم، بايد ايشان را با شخصيت‌های تراز اول همه کشورهای دنيا مقايسه کنيم، افرادی که مسائل مالی و اختلاس از اموال مردم، فساد‌های اخلاقی و خانوادگی و ساير انحرافات ديگرشان به گوش جهانيان رسيده، در مقابل آنها فردی ايستاده که يک نقطه تاريک در زندگيش يافت نمی شود.



عضو خبرگان رهبری بيان داشت: شخصيت‌های برجسته زيادی ديده‌ام، ولی خصوصياتی که اين فرزند پيامبر دارد در وجود هيچ کس نديدم و عقل من برای ارزيابی زوايا و ابعاد شخصيتی ايشان کافی نيست.



وی مدعی شد: استقبال مردم قم از مقام رهبری، پس لرزه‌های حضور انقلابی اين امت در نهم دی و فرونشاندن فتنه ۸۸ بود که از بصيرت اين مردم نشأت می گيرد و ابعاد مختلف اين سفر، پديده ای بی نظير را در تاريخ بشر رقم زد.



جوانان و نوجوانان از سياستمداران جلوتر اند



رييس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی در ادامه ابراز نظر کرد: استقبال پر شور جوانان و نوجوانان از سفر مقام رهبری و حضور آنها در مناسبت‌های مختلف انقلابی و مذهبی يک واقعيت است و خداوند متعال اين نور را به برکت خون شهدا در دل‌ها انداخته است.



اين استاد حوزه علميه گفت: امروز جوانان و نوجوانان اين کشور بر خلاف بزرگان دوران ائمه اطهار‌(ع) که مقلدوار تصميم می گرفتند و بصيرت نداشتند، حاضر نيستند مطالب را مقلدوارنه قبول کنند و برای خود شخصيت فکری و مستقلی قائل بوده و دارای بصيرت فوق العاده‌ای هستند.



مردم به وظيفه خود عمل می‌کنند



مصباح يزدی گفت: جامعه امروز ما تحقيقاً بيش از۳۰ سال مورد هجوم و توطئه‌های دشمنان است و دستگاه‌های اطلاعاتی شياطين عالم از مدت‌ها قبل برای فتنه ۸۸ نقشه طراحی کرده بودند و زيرک ترين سياستمداران داخلی و خارجی به نقشه سقوط جمهوری اسلامی مطمئن بودند، ولی همين مردم کوچه و بازار بهتر از سياستمداران وظيفه خود را درک کرده و به آن عمل کردند.



کمبودها بسيار ناچيز؛ نعمت‌ها فراوان



عضو خبرگان رهبری در بخش ديگری از سخنان مدعی شد: کمبودها و نواقصی که در کشور وجود دارد، نسبت به نعمت‌ها و الطافی که خداوند متعال به اين نظام و مردم دارد، قابل مقايسه با يکديگر نيست و کمبودها آنقدر کم است که اصلاً محاسبه نمی شود؛ بنابراين بايد همواره شاکر اين نعمت‌ها باشيم و بهترين شکر، اعتراف به عجز از بيان نعمت‌ها و شکر آنها در نزد خداوند متعال است؛ البته مطابق آيات قرآن کريم، همواره عده ای در جامعه کفران نعمت می کنند و کسانی که شکر می کنند کم هستند.

رقص چاقو طرحی از ساسان خادم

رقص چاقو طرحی از ساسان خادم




ممنوعیت گفتگوی وکلا با ...

ممنوعیت گفتگوی وکلا با ...


احمدی نژاد : مردم روغن دنبه مصرف کنند

احمدی نژاد : مردم روغن دنبه مصرف کنند


متخصصان: مصرف روغن دنبه آثار زیان باری دارد

فردا : چندی پیش، محمود احمدی نژاد، در سفر استانی خود به قزوین پیشنهاد داد تا مردم به جای مصرف روغن های با ترانس بالا از روغن دنبه استفاده کنند و این در حالی است که متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت نسبت به استفاده از روغن دنبه و سایر روغن های حیوانی هشدارهایی را مطرح کرده اند.



دکتر محمد ضابطی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فردا خاطرنشان کرد : دنبه یکی از بدترین انواع روغنهایی است که وجود دارد و قابلیت دفاع ندارد چون دارای کلسترول بسیار بالایی است و تصلب شرایین و ناراحتی های قلبی به همراه دارد.



عبدالعزیز جمشید زهی عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار «فردا» گفت : با اشاره به واضح بودن مضرات روغنهای حیوانی و خصوصا دنبه ، از آن جایی که انسان سالم محور توسعه پایدار است و بارها از طریق رسانه ها و موسسات پزشکی این مسئله به مردم اطلاع رسانی شده ضروری است که مردم بدانند روغن دنبه در گروه روغنهایی قرار می گیرد که باید یک ضربدر قرمز روی آن کشید.



این نماینده مجلس افزود: تا روغنهای گیاهی با فواید بسیار به راحتی در دسترس مردم می باشد چه لزومی به استفاده روغنهای حیوانی و دنبه با این همه عوارض و بیماری وجود دارد ؟!

فیلم / تجمع موزیکال علیه جمهوری اسلامی در تهران 22 آبان؛ 13 نوامبر

با مصاحبه تلویزیونی احمدی نژاد

با مصاحبه تلویزیونی احمدی نژاد


دور تازه مذاکرات اتمی

آغاز نشده، شکست آن قطعی شد!







در آستانه زمان پیشنهاد شده جمهوری اسلامی برای دور جدید مذاکرات اتمی میان ایران و گروه 1+5 ابتدا "جوانفکر" مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد اعلام کرد که دولت حاضر به مذاکرات درباره فعالیت های اتمی ایران نیست و سپس احمدی نژاد سخنرانی کرده و ضمن تائید این سخن، اعلام کرد که جمهوری اسلامی برای گفتگو در باره مسائل جهانی پیشنهاد مذاکره داده و نه مسائل اتمی!



احمدی نژاد در یک مصاحبه زنده با سیمای جمهوری اسلامی گفت: ما پروتکل الحاقی جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی را نمی‌پذیریم زیرا آژانس فعالیت اتمی ما را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد.



ما زمانی این پروتکل را می‌پذیریم که شش کشور مذاکره کننده با ما نیز آن را بپذیرند و خلع سلاح شوند و قانون برای همه یکسان باشد.”



منوچهر متکی وزیر خارجه ایران نیز، روز ۱۶ آبان ماه، در یک نشست رسانه‌ای ترکیه را بعنوان محل مذاکرات معرفی نمود.