Tuesday, February 11, 2014

اوباما و اولاند: شرکت‌ها بدانند ایران هنوز تحریم است صدای آمریکا : باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در محوطه جنوبی چمن کاخ سفید استقبال کرد، آنها سپس برای گفت و گو به داخل کاخ رفتند. بر اساس گزارشها بحث دو رئیس جمهوری، مذاکرات اتمی ایران، سوریه، مبارزه با تروریسم در افریقا، تجارت، مسائل اقتصادی و تغییر آب و هوایی بود. آقای اوباما هنگام استقبال، «اتحاد نیرومند» بین فرانسه و ایالات متحده را ستود ، و آقای اولاند رایکی از «نیرومند ترین متحدان و نزدیکترین دوستان» آمریکا نامید. روسای جمهوری آمریکا و فرانسه پس از انجام گفتگوهای خود در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند. آقای اوباما در سخنان خود با اشاره به پیشرفتهایی که در زمینه های مختلف میان آمریکا و فرانسه به عمل آمده گفت دو کشور به طور روزانه در زمینه های اطلاعاتی و نظامی با یکدیگر همکاری دارند. پرزیدنت اوباما سپس به همکاری های مهم دیکر فرانسه و آمریکا از جمله ایران اشاره کرد و گفت ما قطعاً در یک هدف با یکدیگر مشترک هستیم و آن جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی است. آقای اوباما گفت حقایق مذاکرات اتمی ایران را هدایت خواهد کرد و افزود: « فکر نمی کنم نگرانی در جریان مذاکرات این است که آیا ما امتیازات زیادی خواهیم داد یانه. فکر می کنم نگرانی این است که آیا ایران می تواند با استفاده از فرصت به شیوه ای قابل تائید برای جهان ثابت کند که دانشمندان و کارشناسان فنی می توانند تایید کند هر برنامه اتمی که دارد برای مقاصد صلحجویانه است.» آقای اوباما هشدار داد تحریم ها اگر رهبران ایران مناقشه اتمی را حل نکنند تشدید خواهد شد. آقای اوباما گفت: پرزیدنت اولاند و من در این مورد که لازم است تحریم های فعلی را علیه ایران همچنان ادامه دهیم موافقت داریم. رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که اتحاد بین آمریکا و فرانسه روز به روز مستحکم تر می شود. وی ازاین که امریکا و فرانسه در کنار یکدیگر همکاری می کنند، ابراز خوشحالی کرد و گفت ما در چهار زمینه اساسی همکاری می کنیم که مهمترین آن در چارچوب امنیت جهانی است. باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت شرکت های خارجی که امکانات تجارتی با ایران را آزمایش می کنند ، خود را به خطر می اندازند، و افزود با کسانی که تحریم ها را نقض می کنند به شدت برخورد خواهد شد. رئیس جمهوری آمریکا گفت بازرگانان ممکن است امکاناتی را برای ورود به ایران در صورتی که توافق نهایی به دست آید بررسی کنند، اما باید بگویم این کار با خطراتی برای آنها همراه است. در این میان، فرانسوا اولاند گفت فرانسه بر شرکت های فرانسوی کنترلی ندارد، اما روشن ساخت تحریم ها بر ایران تا توافق نهایی در مورد برنامه اتمی بدست نیاید لغو نخواهد شد. اولاند گفت «تحریم ها فقط وقتی لغو خواهد شد که توافقی قطعی بدست آمده باشد. و در طول دوره توافق موقت، برقرار خواهند بود.» اسوشیتد پرس می گوید مذاکرات اتمی با ایران در راس مذاکرات اوباما و اولاند قرار داشت. دولت اوباما از ابراز علاقه برخی از شرکت های فرانسوی نسبت به بررسی فرصت های بازرگانی با ایران از زمان کاهش تحریم ها ناراحت شده است. مدیران بیش از ۱۰۰ شرکت فرانسوی هفته پیش به تهران رفتند، سفری که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با همتای فرانسوی خود آنرا نادرست نامید.

اوباما و اولاند: شرکت‌ها بدانند ایران هنوز تحریم است
صدای آمریکا : باراک  اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در محوطه جنوبی چمن کاخ سفید استقبال کرد، آنها سپس برای گفت و گو به داخل کاخ رفتند.

بر اساس گزارشها 
 بحث دو رئیس جمهوری، مذاکرات اتمی ایران، سوریه، مبارزه با تروریسم در افریقا،  تجارت، مسائل اقتصادی و تغییر آب و هوایی بود.

آقای اوباما هنگام استقبال، «اتحاد نیرومند» بین  فرانسه و ایالات متحده را ستود ، و آقای اولاند رایکی از «نیرومند ترین متحدان و نزدیکترین دوستان» آمریکا نامید.

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه پس از انجام گفتگوهای خود در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

آقای اوباما در سخنان خود با اشاره به پیشرفتهایی که در زمینه های مختلف میان آمریکا و فرانسه به عمل آمده گفت دو کشور به طور روزانه در زمینه های اطلاعاتی و نظامی با یکدیگر همکاری دارند.

پرزیدنت اوباما سپس به همکاری های مهم دیکر فرانسه و آمریکا از جمله ایران اشاره کرد و گفت ما قطعاً در یک هدف با یکدیگر مشترک هستیم و آن جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی است.

آقای اوباما گفت  حقایق مذاکرات اتمی ایران را هدایت خواهد کرد و افزود: « فکر نمی کنم نگرانی در جریان مذاکرات این است که آیا ما امتیازات زیادی خواهیم داد یانه. فکر می کنم نگرانی این است که آیا ایران می تواند با استفاده از فرصت به شیوه ای قابل تائید برای جهان ثابت کند که دانشمندان و کارشناسان فنی می توانند تایید کند هر برنامه اتمی که دارد برای مقاصد صلحجویانه است.»
آقای اوباما هشدار داد تحریم ها اگر رهبران ایران مناقشه اتمی را حل نکنند تشدید خواهد شد.

آقای اوباما گفت: پرزیدنت اولاند و من در این مورد که لازم است تحریم های فعلی را علیه ایران همچنان ادامه دهیم موافقت داریم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که اتحاد بین آمریکا و فرانسه روز به روز مستحکم تر می شود. وی ازاین که امریکا و فرانسه در کنار یکدیگر همکاری می کنند، ابراز خوشحالی کرد و گفت ما در چهار زمینه اساسی همکاری می کنیم که مهمترین آن در چارچوب امنیت جهانی است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت شرکت های خارجی که امکانات تجارتی با ایران را آزمایش می کنند ، خود را به خطر می اندازند، و افزود  با کسانی که تحریم ها را نقض می کنند به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت  بازرگانان ممکن است  امکاناتی را برای ورود به ایران  در صورتی که توافق نهایی به دست آید بررسی کنند، اما  باید بگویم این کار با خطراتی برای آنها همراه است.

در این میان، فرانسوا اولاند گفت  فرانسه بر شرکت های فرانسوی کنترلی ندارد، اما روشن ساخت تحریم ها بر ایران  تا توافق نهایی در مورد برنامه اتمی بدست نیاید لغو نخواهد شد.

اولاند گفت «تحریم ها فقط وقتی لغو خواهد شد که توافقی قطعی بدست آمده باشد. و در طول دوره توافق موقت،  برقرار خواهند بود.»

اسوشیتد پرس می گوید  مذاکرات اتمی با ایران در راس مذاکرات اوباما و اولاند قرار داشت. 

دولت اوباما از ابراز علاقه برخی از شرکت های فرانسوی نسبت به بررسی فرصت های بازرگانی با ایران از زمان کاهش تحریم ها ناراحت شده است.  مدیران بیش از ۱۰۰ شرکت فرانسوی هفته پیش به تهران رفتند، سفری که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با همتای فرانسوی خود آنرا  نادرست نامید.

22 بهمن در تهران رنگ "سبز" همچنان "جن" است و سپاه بسم الله آنچه در مراسم 22 بهمن روی داد و گزارش مختصر آن را که از اصفهان دریافت داشته ایم در این شماره پیک نت می خوانید، در تهران نیز به گونه ای دیگر جریان داشت که نشان دهنده تبدیل سالگرد انقلاب به فرصتی برای خود نمائی سپاه و بسیج و بازندگان انتخابات 92 بود. در تهران عده ای که پوسترهایی حمایت از حسن روحانی را دردست داشتند بازداشت موقت شدند. دکتر مهدی خزعلی در صفحه فیسبوک خود خبر از فضای امنیتی در مراسم راهپیمایی دیروز داد و اعلام کرد که ۷ تن از اعضای سرای قلم بازداشت شده اند. لباس شخصی ها سخت فعال بودند و کسانی که پیراهن سبز به تن داشتند به مینی بوس های امنیتی مستقر در حاشیه راهپیمایی منتقل می شدند. هاشمی رفسنجانی از خیابان دکتر قریب به راهپیمایان پیوست. آنها که او را در جمع راهپیمایان دیدند با شعار “درود بر هاشمی ، سلام بر روحانی ” به استقبال وی رفتند. لباس شخصی ها شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” سر دادند که این خود، بر خلاف تصور هدایت کنندگان لباس شخصی ها تبلیغ مردمی برای هاشمی است! پس از رفتن هاشمی همان ها که بنام مردم شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" میداند، ماموریت اصلی خود را شروع کردند و در اطراف کسانی که از هاشمی استقبال کرده بودند حلقه زده وجمع زیادی – از جمله اعضای انجمن سرای قلم- را دستگیر کردند! دستگیر شدگان به کلانتری ستارخان و فلسطین منتقل شدند. عده ای با عکس های احمدی نژاد در راهپیمائی دیروز حاضر شده بودند که آزادانه می گشتند. این درحالی بود که امنیتی های وابسته به سپاه عده ای را که عکس روحانی را حمل می کردند بازداشت کردند. عکس هایی با کیفیت بالا از خامنه ای پخش می شد. 22 بهمن در تهران رنگ "سبز" همچنان "جن" است و سپاه بسم الله آنچه در مراسم 22 بهمن روی داد و گزارش مختصر آن را که از اصفهان دریافت داشته ایم در این شماره پیک نت می خوانید، در تهران نیز به گونه ای دیگر جریان داشت که نشان دهنده تبدیل سالگرد انقلاب به فرصتی برای خود نمائی سپاه و بسیج و بازندگان انتخابات 92 بود. در تهران عده ای که پوسترهایی حمایت از حسن روحانی را دردست داشتند بازداشت موقت شدند. دکتر مهدی خزعلی در صفحه فیسبوک خود خبر از فضای امنیتی در مراسم راهپیمایی دیروز داد و اعلام کرد که ۷ تن از اعضای سرای قلم بازداشت شده اند. لباس شخصی ها سخت فعال بودند و کسانی که پیراهن سبز به تن داشتند به مینی بوس های امنیتی مستقر در حاشیه راهپیمایی منتقل می شدند. هاشمی رفسنجانی از خیابان دکتر قریب به راهپیمایان پیوست. آنها که او را در جمع راهپیمایان دیدند با شعار “درود بر هاشمی ، سلام بر روحانی ” به استقبال وی رفتند. لباس شخصی ها شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” سر دادند که این خود، بر خلاف تصور هدایت کنندگان لباس شخصی ها تبلیغ مردمی برای هاشمی است! پس از رفتن هاشمی همان ها که بنام مردم شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" میداند، ماموریت اصلی خود را شروع کردند و در اطراف کسانی که از هاشمی استقبال کرده بودند حلقه زده وجمع زیادی – از جمله اعضای انجمن سرای قلم- را دستگیر کردند! دستگیر شدگان به کلانتری ستارخان و فلسطین منتقل شدند. عده ای با عکس های احمدی نژاد در راهپیمائی دیروز حاضر شده بودند که آزادانه می گشتند. این درحالی بود که امنیتی های وابسته به سپاه عده ای را که عکس روحانی را حمل می کردند بازداشت کردند. عکس هایی با کیفیت بالا از خامنه ای پخش می شد.


22 بهمن در تهران
رنگ "سبز" همچنان
"جن" است و سپاه بسم الله
آنچه در مراسم 22 بهمن روی داد و گزارش مختصر آن را که از اصفهان دریافت داشته ایم در این شماره پیک نت می خوانید، در تهران نیز به گونه ای دیگر جریان داشت که نشان دهنده تبدیل سالگرد انقلاب به فرصتی برای خود نمائی سپاه و بسیج و بازندگان انتخابات 92 بود. در تهران عده ای که پوسترهایی حمایت از حسن روحانی را دردست داشتند بازداشت موقت شدند. دکتر مهدی خزعلی در صفحه فیسبوک خود خبر از فضای امنیتی در مراسم راهپیمایی دیروز داد و اعلام کرد که ۷ تن از اعضای سرای قلم بازداشت شده اند.
لباس شخصی ها سخت فعال بودند و کسانی که پیراهن سبز به تن داشتند به مینی بوس های امنیتی مستقر در حاشیه راهپیمایی منتقل می شدند.
هاشمی رفسنجانی از خیابان دکتر قریب به راهپیمایان پیوست. آنها که او را در جمع راهپیمایان دیدند با شعار “درود بر هاشمی ، سلام بر روحانی ” به استقبال وی رفتند. لباس شخصی ها شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” سر دادند که این خود، بر خلاف تصور هدایت کنندگان لباس شخصی ها تبلیغ مردمی برای هاشمی است!
پس از رفتن هاشمی همان ها که بنام مردم شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" میداند، ماموریت اصلی خود را شروع کردند و در اطراف کسانی که از هاشمی استقبال کرده بودند حلقه زده وجمع زیادی – از جمله اعضای انجمن سرای قلم- را دستگیر کردند! دستگیر شدگان به کلانتری ستارخان و فلسطین منتقل شدند.
عده ای با عکس های احمدی نژاد در راهپیمائی دیروز حاضر شده بودند که آزادانه می گشتند. این درحالی بود که امنیتی های وابسته به سپاه عده ای را که عکس روحانی را حمل می کردند بازداشت کردند. عکس هایی با کیفیت بالا از خامنه ای پخش می شد.


عکس / تظاهرات 22 بهمن : در شهر 12 میلیونی تهران، بنرها و پوسترها جای انسانها را گرفت

عکس / تظاهرات 22 بهمن :  در شهر 12 میلیونی تهران، بنرها و پوسترها جای انسانها را گرفت


















دستگیری گروهی از جوانان اصلاح طلب در تظاهرات امروز کلمه : تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم سالگرد بیست و دو بهمن بازداشت شدند. به گزارش کلمه، گروهی از جوانان اصلاح طلب که به دعوت سید محمد خاتمی و دکتر حسن روحانی قصد شرکت در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را داشتند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بازداشت شدگان که پوسترهایی در حمایت از حسن روحانی و با امضای «جوانان اصلاح طلب» در دست داشتند، صبح امروز در حوالی مترو توحید بازداشت و به کلانتری منتقل شدند. این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که تمام مسئولان کشور و رسانه ها نه تنها طی روزهای گذشته بلکه در تمام ۳۵ سال گذشته برای تشویق هرچه تمامتر مردم به شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن تلاش کرده اند. مهدی جعفری، مهدی منظمی، حنظله هدایتی، محمد رمضان زاده از جمله ی این بازداشت شدگان هستند. جوانان اصلاح طلب پیش از این اعلام کرده بودند که در حمایت از دعوت رئیس جمهور منتخب ملت ایران و سیدمحمد خاتمی و دیگر گروه ها و احزاب اصلاح طلب در مخالفت با انحصارطلبی و افراطی گری و پیگیری مطالبات اصلاح طلبانه ی مردم ایران در راهپیمایی بیست و دو بهمن امسال شرکت خواهند کرد. همچنین مهدی خزعلی در صفحه ی فیس بوک خود خبر از فضای امنیتی در مراسم راهپیمایی امروز داده و اعلام کرده که ۷ تن از اعضای سرای قلم بازداشت شده اند: نیروهای امنیتی به کمترین بهانه ای مبادرت به دستگیری جوانان می کردند! حکومت لباس شخصی ها چشم گیر بود و هر کس پیراهن سبز به تن داشت راهی مینی بوس های مستقر در حاشیه راهپیمایی می شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی از خیابان دکتر قریب به راهپیمایان پیوست و با شعار “درود بر هاشمی ، سلام بر روحانی ” مردم استقبال شد و گروهی نیروهای امنیتی با شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” از او استقبال کردند و پس از رفتن آیت الله هاشمی همین نیروهایی که شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه می دادند، به دور مردمی که از او استقبال کرده بودند، حلقه زده وجمع کثیری را دستگیر کردند! دستگیر شدگان به کلانتری ستارخان و فلسطین منتقل شدند. در میان دستگیر شدگان هفت تن از اعضای سرای قلم نیز هستند که تنها جرم آنها حمایت از هاشمی و رئیس جمهور منتخب است. انتظار ما از هاشمی و رئیس جمهور این است که سریعاً نسبت به این تندروی ها واکنش نشان دهند! ۲۲ بهمن روز وحدت ملی و همدلی است، نباید با این تندروی ها در کام مردم تلخ شود…! جالب است بدانید که کسانی با عکس احمدی نژاد آزادانه می گشتند و تنها عکس هاشمی و روحانی ممنوع بود و هر کس عکس روحانی داشت بازداشت می شد. وفور عکس هایی با کیفیت بالا و روی کارتن پلاست با هزینه ارگان های دولتی، حکایت از اسراف و تبذیر در تولید عکس و پوستر مسئولین در این وانفسایی داشت که مردم برای یک شانه تخم مرغ و کمی روغن و برنج و … جان باختند…

دستگیری گروهی از جوانان اصلاح طلب در تظاهرات امروز
کلمه :  تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم سالگرد بیست و دو بهمن بازداشت شدند.
به گزارش کلمه، گروهی از جوانان اصلاح طلب که به دعوت سید محمد خاتمی و دکتر حسن روحانی قصد شرکت در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را داشتند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بازداشت شدگان که پوسترهایی در حمایت از حسن روحانی و با امضای «جوانان اصلاح طلب» در دست داشتند، صبح امروز در حوالی مترو توحید بازداشت و به کلانتری منتقل شدند.
این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که تمام مسئولان کشور و رسانه ها نه تنها طی روزهای گذشته بلکه در تمام ۳۵ سال گذشته برای تشویق هرچه تمامتر مردم به شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن تلاش کرده اند.
مهدی جعفری، مهدی منظمی، حنظله هدایتی، محمد رمضان زاده از جمله ی این بازداشت شدگان هستند.
جوانان اصلاح طلب پیش از این اعلام کرده بودند که در حمایت از دعوت رئیس جمهور منتخب ملت ایران و سیدمحمد خاتمی و دیگر گروه ها و احزاب اصلاح طلب در مخالفت با انحصارطلبی و افراطی گری و پیگیری مطالبات اصلاح طلبانه ی مردم ایران در راهپیمایی بیست و دو بهمن امسال شرکت خواهند کرد.
همچنین مهدی خزعلی در صفحه ی فیس بوک خود خبر از فضای امنیتی در مراسم راهپیمایی امروز داده و اعلام کرده که ۷ تن از اعضای سرای قلم بازداشت شده اند:
نیروهای امنیتی به کمترین بهانه ای مبادرت به دستگیری جوانان می کردند!
حکومت لباس شخصی ها چشم گیر بود و هر کس پیراهن سبز به تن داشت راهی مینی بوس های مستقر در حاشیه راهپیمایی می شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی از خیابان دکتر قریب به راهپیمایان پیوست و با شعار “درود بر هاشمی ، سلام بر روحانی ” مردم استقبال شد و گروهی نیروهای امنیتی با شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” از او استقبال کردند و پس از رفتن آیت الله هاشمی همین نیروهایی که شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه می دادند، به دور مردمی که از او استقبال کرده بودند، حلقه زده وجمع کثیری را دستگیر کردند! دستگیر شدگان به کلانتری ستارخان و فلسطین منتقل شدند.
در میان دستگیر شدگان هفت تن از اعضای سرای قلم نیز هستند که تنها جرم آنها حمایت از هاشمی و رئیس جمهور منتخب است.
انتظار ما از هاشمی و رئیس جمهور این است که سریعاً نسبت به این تندروی ها واکنش نشان دهند!
۲۲ بهمن روز وحدت ملی و همدلی است، نباید با این تندروی ها در کام مردم تلخ شود…!
جالب است بدانید که کسانی با عکس احمدی نژاد آزادانه می گشتند و تنها عکس هاشمی و روحانی ممنوع بود و هر کس عکس روحانی داشت بازداشت می شد.

وفور عکس هایی با کیفیت بالا و روی کارتن پلاست با هزینه ارگان های دولتی، حکایت از اسراف و تبذیر در تولید عکس و پوستر مسئولین در این وانفسایی داشت که مردم برای یک شانه تخم مرغ و کمی روغن و برنج و … جان باختند…

تک عکس / بنر اعدام موسوی، کروبی و خاتمی در تظاهرات امروز

تک عکس / بنر اعدام  موسوی، کروبی و خاتمی در تظاهرات امروز