Saturday, March 26, 2011

تظاهر کنندگان ساختمان حزب بعث را در شهر «طفس» در سوریه آتش زدند

تظاهر کنندگان ساختمان حزب بعث را در شهر «طفس» در سوریه آتش زدند


رادیو فردا : تظاهر کنندگان خشمگین در شهر«طفس» Tafas واقع در سوریه ، امروز شنبه، در هنگام برگزاری مراسم تشییع جنازۀ یک نفر که درِ تظاهرات دیروز در این شهر کشته شده بود، ساختمان حزب بعث و یک کلانتری را آتش زدند.

طفس در نزدیکی شهر درعا واقع است.



در همین حال مراسم تشییع جنازه کشته شدگان دیروز تظاهرات شهر «درعا» واقع در جنوب سوریه، امروز برگزار شد.

دیروز در تیراندازی بسوی تظاهر کنندگان در این شهر دستکم ده تن کشته شدند. براساس آخرین گزارش ها، حدود هزار نفر در مسجد العُمری این شهر گردآمده اند.

در این حال، دولت بشار اسد برای فرونشاندن خشم مردم،نیروهای پلیس و ارتش را از داخل شهر درعا بیرون کشیده و به حومه شهر منتقل کرده است.

همچنین ،به گزارش سازمان های حقوق بشری سوریه، دولت دمشق ۲۶۰ زندانی سیاسی را آزاد کرده است. بیشتر آزادشدگان دارای گرایش های اسلامی و ۱۷ تن از آنان کرد هستند.

بلاتکلیفی رامین پرچمی، بازیگر سر‌شناس سینما و تلوزیون در زندان اوین

بلاتکلیفی رامین پرچمی، بازیگر سر‌شناس سینما و تلوزیون در زندان اوین


گزارش‌ها حاکی از آن است که رامین پرچمی، بازیگر سر‌شناس سینما و تلوزیون که در جریان تجمعات اعتراضی ۲۵ بهمن بازداشت شده بود، پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان بازداشت در شرایط بلاتکلیف به سر می‌برد.



شاهدان عینی به گزارشگر "هرانا" گفته‌اند رامین پرچمی، بازیگر سر‌شناس، پس از بازداشت در روز ۲۵ بهمن ماه ۸۹ به زندان اوین منتقل شده است.



پیش‌تر برخی سایت‌های دولتی به بازداشت این هنرمند تحت این عنوان که "ر.پ یکی از بازیگران فیلم مسعود ده نمکی که در راهپیمایی ۲۵ بهمن شرکت کرده بود پس از تذکرات متعدد چند مسئول حاضر در صحنه مبنی بر ترک این تجمع، به مخالفت پرداخته و سپس به بازداشتگاه انتقال داده شد؛" اشاره کرده بودند.



رامین پرچمی ۳۸ ساله، در فیلم‌هایی چون ضیافت و اعتراض ساختهٔ مسعود کیمیایی، میهمان مامان ساخته داریوش مهرجویی و سریال‌های در پناه تو، همسایه‌ها و زیر آسمان شهر ۳ ایفای نقش کرده بود.



وی هم چنین تا چندی پیش سردبیر ماهنامهٔ فرهنگی هنری نقش آفرینان، به مدیر مسئولی شکوه جیرودی بود.

فیلم / قتل عام مردم سوریه توسط حکومت بشار اسد در سوریه + 18

اینترنت گران می‌شود ( ایران رتبه 181 سرعت اینترنت دنیا را داراست)

اینترنت گران می‌شود ( ایران رتبه 181 سرعت اینترنت دنیا را داراست)


خبر آنلاین : شرکت‌های مخابرات استانی هزینه سرویس‌دهی به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت موسوم به ‌ای‌دی‌اس‌ال را بین 3 تا 14 برابر افزایش داده و خطوط آن دسته از شرکت‌هایی را که قادر به پرداخت هزینه‌های جدید نشده‌اند، قطع کرده‌اند!



در روزهای پایانی سال 89، خبری روی خروجی خبرگزاری‌های کشور قرار گرفت که کمتر به آن توجه شد.



براساس این خبر، شرکت‌های مخابرات استانی هزینه سرویس‌دهی به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت موسوم به ‌ای‌دی‌اس‌ال را بین 3 تا 14 برابر افزایش داده و خطوط آن دسته از شرکت‌هایی را که قادر به پرداخت هزینه‌های جدید نشده‌اند، قطع کرده‌اند! بدین ترتیب برای این شرکت‌ها که مستقیما با مشتریان در ارتباط هستند، در سال جدید هیچ راهی جز افزایش بهای سرویس اینترنت پرسرعت باقی نمی‌ماند. این در حالی است که برخی از کارشناسان اعتقاد دارند این افزایش ناگهانی قیمت سرویس‌ها از سوی شرکت‌های مخابرات استانی با این انگیزه و هدف صورت گرفته که شرکت‌های بخش خصوصی از دایره ارائه خدمات اینترنت حذف شده و خدمات اینترنت پرسرعت در انحصار شرکت‌های مخابرات قرار گیرد.



هیچ کس انتظار ندارد که قیمت اینترنت در ایران ارزان شود اما افزایش 14 برابری قیمت آن نیز برای مشترکان این سرویس غیرقابل‌قبول است. این افزایش هزینه البته در حال حاضر به شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت تحمیل شده و آنها مجبورند به تعهدات قبلی در قبال مشترکان خود عمل کنند اما به‌نظر می‌رسد با توجه به این افزایش غیرمترقبه هزینه‌ها از سوی مخابرات، به‌زودی شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت در بخش خصوصی ناچار به اعمال تعرفه‌های جدیدی براساس هزینه تمام شده خود شوند؛ افزایش هزینه‌ای که در نهایت به حلقه آخر این زنجیر یعنی مشترکان عزیز! منتقل خواهد شد.



در همین راستا، محمدحسن شانه‌ساز‌زاده، مدیر یکی از شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت از افزایش غیرمنطقی قیمت سرویس‌هایی که از سوی مخابرات به شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت داده می‌شود، خبر داده و گفته: با خصوصی‌شدن مخابرات و واردشدن آن به حوزه اینترنت، این شرکت به‌صورت غیرقانونی قیمت تمام‌شده سرویس‌ها را برای رقبا افزایش می‌دهد تا خود به توسعه این سرویس و جذب مشتری بپردازد.



وی با بیان اینکه درصورت‌حساب‌های شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت هر بار با افزایش هزینه در طراحی تجهیزات پسیو، پاور و فضا روبه‌رو هستیم، گفت: این افزایش چند برابری قیمت تمام‌شده صورت‌حساب‌های ارائه شده از سوی مخابرات به شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت، غیرقانونی است؛ چرا که باید تمامی تعرفه‌ها از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و ابلاغ شود.



وی با تأکید بر توقف سرویس‌دهی به برخی از شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت به‌دلیل عدم‌پرداخت این صورت‌حساب‌ها اضافه کرد: در این رابطه با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه کرده‌ایم و این سازمان نیز به‌عنوان نهاد تنظیم مقررات در این بخش معتقد است که شرکت‌های مخابرات استانی حق افزایش قیمت تمام‌شده این سرویس را ندارند. اما این شرکت‌ها با بی‌توجهی به دستورات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ما را مجبور می‌کنند که صورت‌حساب‌های جدید را پرداخت کنیم.



ابوطالب برزگر، مدیر روابط عمومی گروه شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت گران شدن قیمت اینترنت باعث کندی روند توسعه این سرویس ارتباطی در ایران خواهد شد و کارشناسان از هم‌اکنون پیش‌بینی می‌کنند بخش عمده‌ای از کاربران اینترنت به خاطر عدم‌توانایی مالی پرداخت هزینه‌های اینترنت از دریافت این نوع سرویس‌ها صرف‌نظر خواهند کرد.



ادامه این فرایند باعث عقب‌ماندگی بیشتر ایران در زمینه توسعه زیرساخت‌های اینترنت خواهد شد؛ اتفاقی که در برنامه چهارم توسعه نیز افتاد و به‌رغم تصریح قانون مبنی بر برقراری یک میلیون و 200 هزار خط اینترنت پرسرعت، تنها 465هزار پورت نصب شد. حتی اکنون نیز در آغاز سال 1390 و آغاز برنامه پنجم توسعه تنها قریب یک میلیون خط دایر شده است؛ در حالی که تا پایان این برنامه باید ۱۲ میلیون پورت پرسرعت اینترنت در کشور نصب و دایر شود.



عقب ماندن ایران از توسعه اینترنت پر سرعت به تبع آن باعث کندی برنامه‌های دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک در کشور خواهد شد. اگر چه فلسفه خصوصی‌شدن شرکت مخابرات، توسعه و رونق بخش خصوصی بود اما ظاهرا در زمینه توسعه اینترنت این اتفاق به ضرر بخش خصوصی تمام شده است.



گرانی اینترنت در راه است مگر اینکه سازمان تنظیم مقررات مانع تحمیل هزینه‌های کمرشکن به شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت شود. آیا چاقو دسته خود را می‌برد؟

فیلم / تخریب مجسمه حافظ اسد در سوریه، جمعه 5 فروردین

فیلم / تخریب مجسمه حافظ اسد در سوریه، جمعه 5 فروردین

مخالفان قدافی شهر اجدابیا را 'بازپس گرفتند'

مخالفان قدافی شهر اجدابیا را 'بازپس گرفتند'




بی بی سی : مخالفان مسلح دولت لیبی که تحت حمایت حملات هوایی نیروهای ائتلاف قرار دارند، می گویند کنترل شهر اجدابیا را مجددا از دست نیروهای وفادار به سرهنگ معمر قذافی خارج کرده اند.



بن براون، خبرنگار بی بی سی در اجدابیا می گوید مخالفان در اجدابیا در حال شادمانی هستند.



نیروهای وفادار به سرهنگ قذافی هفته گذشته با پیشروی به سمت شرق برای سرکوب قیام مخالفان دولت لیبی، اجدابیا را تصرف کردند.



قیام مخالفان سرهنگ قذافی از پنج هفته پیش تا کنون ادامه دارد.



تصرف مجدد اجدابیا توسط مخالفان، پس از هفتمین شب از بمباران مواضع معمر قذافی امکانپذیر شد. این بمباران ها، توسط نیروهای یک ائتلاف بین المللی که مجری قطعنامه سازمان ملل در اجرای مقررات پرواز ممنوع بر فراز لیبی است، صورت گرفته است.