Saturday, April 26, 2014

صدا و سیما در قبضه سپاه می ماند؟ سردار قالیباف آماده می شود جانشین سردار ضرغامی شود

صدا و سیما در قبضه سپاه می ماند؟
سردار قالیباف آماده می شود
جانشین سردار ضرغامی شود 
 
 
 
 
نشریه شهرخبر؛ خبر از استعفای قریب الوقوع  سردار قالیباف از شهرداری تهران داد. ظاهرا کفگیر شهرداری به ته دیگ خورده و قالیباف عجله دارد تا کار به افشاگری ها نکشیده از شهرداری تهران بود. شهرداری پروژهای عمرانی عظیم پایتخت را با فروش شیوه های غیر شفاف مانند فروش اراضی شهرداری، خرج کردن اعتبار و پرداختن تسهیلات به جای بدهی به پیمانکاران را پیش برد و همین مسائل به اوراق پرونده او تبدیل شده است. اما خبر دوم تعجب آورتر از خبر اول است. خبر دوم اینست که قالیباف خود را آماده می کند تا جانشین سردار سرغامی در صدا و سیما شود.
ظاهرا افزایش انتقادها از عملکرد سردار ضرغامی؛ سردار قالیباف را نسبت به نشستن بر جای او امیدوار کرده است.
این روزها شهردار تهران سعی دارد پروژه های نیمه تمام خود را هر چه زودتر به نتیجه برساند و افتتاح 5 ایستگاه جنوبی خط مترو در روزهای اخیر آن هم در حالی که هنوز کامل نشده اند نمونه ای از اقدامات شتابزده قالیباف است

گزارش معاون روحانی به کارگران حدس بزنید، نام گیرنده چک 17 هزار میلیارد تومانی را! گزارش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درهمایش کارگر، سلامت و تامین اجتماعی، خطاب به کارگران: نسبت به تامین اجتماعی و مسائل کارگران نگران نباشید، دولت تدبیر و امید مصلحت شما را بر همه مسائل ترجیح می دهد. امروز دیگر فرصت اشتباه و پرداختن به موضوعات فرعی و حاشیه ای را نداریم و باید همه تلاش خود را برای حل مشکلات و مسائل کشور به کار بگیریم. در این 35 سال جامعه کارگری بیش از دیگران متحمل فشارهای اقتصادی بود و در عین حال قویترین پشتوانه برای نظام جمهوری اسلامی نیز همین مجموعه های کارگری بوده است. با برنامه ریزی و ساز و کارهایی که دولت طراحی کرده است امیدواریم در سال 93 بخش قابل توجهی از دغدغه های مردم را به خصوص در بخش هزینه های درمانی مرتفع و تولید را در سال 93 از رکود خارج کنیم. هنوز برخی کارخانه های تولیدی خوابیده اند و برخی نیز با ظرفیت پایین کار می کنند. کشوری که هر سال منابع هنگفتی از درآمدهای نفتی در اختیار دارد می تواند این منابع را در خدمت بخش تولید قرار دهد و دولت نیز در این راستا برنامه های اقتصادی مناسبی طراحی کرده که امید است بتوانیم این برنامه ها را اجرا کنیم. عده ای تلاش می کنند دولت را وارد مسائل حاشیه ای و موضوعات بی حاصل کنند. اما بدانند که رئیس جمهور انسانی است مجرب، دانشمند و علاقمند به حل مسائل، با مردم پیمان بسته که موانع و مشکلات را مرتفع کند. در میان افرادی که تلاش می کنند دولت را وارد حاشیه کنند عده ای که به ظاهر خیرخواه هستند این انتقاد را به دولت وارد می کنند که چرا دولت شعار نمی دهد. باید به آنها یادآور شویم که نتیجه شعار را در گذشته مشاهده کردیم. رئیس جمهور سوگند خورده که عقل و تدبیر خود را به کار بیندازد و مسائل کشور را به پیش ببرد . در همین راستا تیم مذاکره کننده هسته ای با قدرت و در چارچوب سیاست های کلی مورد تائید رهبری وارد مذاکره شده و به دنبال تثبیت حق و حقوق ملت ایران است و تا کنون شاهد آن بوده ایم که بنیان تحریم ها یکی پس از دیگری از هم پاشیده شده است. حتی یک تحریم جدید علیه کشور وضع نشده و در زمینه فروش منابع نفتی و تامین مواد اولیه کارخانجات تولیدی نیز گره ها تا حدی باز شده است. رئیس جمهور به همراه تیم سیاسی و اقتصادی خود در حال تدبیر برای ثبات و آرامش کشور است. یکی از سازمان هایی که می تواند ملاک ارزیابی و مقایسه عملکرد و مدیریت دولت تدبیر و امید با دولت گذشته باشد سازمان تامین اجتماعی است که شاهد بودیم یک فقره چک به مبلغ 17 هزار میلیارد تومان از سوی این سازمان در اختیار یک فرد قرار گرفت که اکنون در زندان است و اگر با سرعت به این موضوع رسیدگی نمی شد معلوم نبود سرنوشت این پول چه می شد. دولت به دنبال آن است که موانع پیش روی بخش تولید و صادرات غیرنفتی را از میان بردارد و زمینه ایجاد فرصت های شغلی در کشور را فراهم کند. در سال جاری پروژه های عمرانی باید شتاب بیشتری بگیرد. بخشی از کارگران به دلیل رکود اقتصادی و کاهش طرح های عمرانی شغل خود را از دست داده اند که انتظار می رود با منابع خوبی که دولت برای طرحها و پروژه های عمرانی در سال جاری پیش بینی کرده آنها نیز دوباره مشغول کار شوند.


 
گزارش معاون روحانی به کارگران
حدس بزنید، نام گیرنده
چک 17 هزار میلیارد تومانی را! 
 
 
 
 
گزارش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درهمایش کارگر، سلامت و تامین اجتماعی، خطاب به کارگران:
نسبت به تامین اجتماعی و مسائل کارگران نگران نباشید، دولت تدبیر و امید مصلحت شما را بر همه مسائل ترجیح می دهد.
امروز دیگر فرصت اشتباه و پرداختن به موضوعات فرعی و حاشیه ای را نداریم و باید همه تلاش خود را برای حل مشکلات و مسائل کشور به کار بگیریم.
در این 35 سال جامعه کارگری بیش از دیگران متحمل فشارهای اقتصادی بود و در عین حال قویترین پشتوانه برای نظام جمهوری اسلامی نیز همین مجموعه های کارگری بوده است.
با برنامه ریزی و ساز و کارهایی که دولت طراحی کرده است امیدواریم در سال 93 بخش قابل توجهی از دغدغه های مردم را به خصوص در بخش هزینه های درمانی مرتفع و تولید را در سال 93 از رکود خارج کنیم. هنوز برخی کارخانه های تولیدی خوابیده اند و برخی نیز با ظرفیت پایین کار می کنند.
کشوری که هر سال منابع هنگفتی از درآمدهای نفتی در اختیار دارد می تواند این منابع را در خدمت بخش تولید قرار دهد و دولت نیز در این راستا برنامه های اقتصادی مناسبی طراحی کرده که امید است بتوانیم این برنامه ها را اجرا کنیم.
عده ای تلاش می کنند دولت را وارد مسائل حاشیه ای و موضوعات بی حاصل کنند. اما بدانند که رئیس جمهور انسانی است مجرب، دانشمند و علاقمند به حل مسائل، با مردم پیمان بسته که موانع و مشکلات را مرتفع کند.
در میان افرادی که تلاش می کنند دولت را وارد حاشیه کنند عده ای که به ظاهر خیرخواه هستند این انتقاد را به دولت وارد می کنند که چرا دولت شعار نمی دهد. باید به آنها یادآور شویم که نتیجه شعار را در گذشته مشاهده کردیم.
رئیس جمهور سوگند خورده که عقل و تدبیر خود را به کار بیندازد و مسائل کشور را به پیش ببرد . در همین راستا تیم مذاکره کننده هسته ای با قدرت و در چارچوب سیاست های کلی مورد تائید رهبری وارد مذاکره شده و به دنبال تثبیت حق و حقوق ملت ایران است و تا کنون شاهد آن بوده ایم که بنیان تحریم ها یکی پس از دیگری از هم پاشیده شده است.حتی یک تحریم جدید علیه کشور وضع نشده و در زمینه فروش منابع نفتی و تامین مواد اولیه کارخانجات تولیدی نیز گره ها تا حدی باز شده است.
رئیس جمهور به همراه تیم سیاسی و اقتصادی خود در حال تدبیر برای ثبات و آرامش کشور است. یکی از سازمان هایی که می تواند ملاک ارزیابی و مقایسه عملکرد و مدیریت دولت تدبیر و امید با دولت گذشته باشد سازمان تامین اجتماعی است که شاهد بودیم یک فقره چک به مبلغ 17 هزار میلیارد تومان از سوی این سازمان در اختیار یک فرد قرار گرفت که اکنون در زندان است و اگر با سرعت به این موضوع رسیدگی نمی شد معلوم نبود سرنوشت این پول چه می شد.
دولت به دنبال آن است که موانع پیش روی بخش تولید و صادرات غیرنفتی را از میان بردارد و زمینه ایجاد فرصت های شغلی در کشور را فراهم کند.
در سال جاری پروژه های عمرانی باید شتاب بیشتری بگیرد. بخشی از کارگران به دلیل رکود اقتصادی و کاهش طرح های عمرانی شغل خود را از دست داده اند که انتظار می رود با منابع خوبی که دولت برای طرحها و پروژه های عمرانی در سال جاری پیش بینی کرده آنها نیز دوباره مشغول کار شوند.
 

روزنامه‌ی «ابتکار» بخاطر این تیتر توقیف شد + عکس

روزنامه‌ی «ابتکار» بخاطر این تیتر توقیف شد + عکس

روزنامه‌ی «ابتکار» صبح امروز توسط دادسرای رسانه توقیف شد.

محمدعلی وکیلی - مدیرمسوول این روزنامه - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تأیید این خبر اظهار کرد: صبح امروز (شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه) نامه‌ای از سوی دادسرای رسانه به‌دست من رسید که در آن، به استناد بند 11 ماده‌ی 6 قانون مطبوعات، این روزنامه شامل حکم توقیف دانسته شده بود.

او گفت: در این نامه اشاره شده که روزنامه‌ی «ابتکار» به‌دلیل نشر اکاذیب توقیف شده، اما با توجه به کلی بودن بند 11ماده‌ی 6 قانون مطبوعات مشخص نیست که دقیقا به‌دلیل انتشار کدام مطلب این روزنامه توقیف شده است.

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، روزنامه‌ی «ابتکار» به‌دلیل تیتری که در روز پنج‌شنبه (چهارم اردیبهشت‌ماه) در یکی از ستون‌های صفحه‌ی نخست خود کار کرده بود، از سوی دادسرای رسانه توقیف شده است.

در شماره‌ی پنج‌شنبه‌ی روزنامه‌ی «ابتکار» تیتری در یکی از ستون‌های صفحه‌ی نخست کار شد که در آن به جای واژه‌ی جابه‌جایی از برکناری استفاده شد؛ تیتر این ستون «برکناری رییس سازمان زندان‌ها» بود در حالی که رییس سازمان زندان‌ها برکنار نشده، بلکه به سمت دیگری منصوب شده است.

محمدعلی وکیلی - مدیرمسوول روزنامه‌ی «ابتکار» - صبح فردا در دادسرای رسانه تفهیم اتهام خواهد شد.


خودکشی یک سرباز وظیفه در زندان اوین، چند ساعت پس از حمله به بند ۳۵۰ گزارش های رسیده به کلمه از خودکشی یکی از سربازان وظیفه زندان اوین در ساعات پس از حمله ماموران به بند زندانیان سیاسی خبر می دهد. بر اساس این گزارش، این سرباز وظیفه که به تازگی خدمت سربازی خود را در یگان حفاظت زندان اوین آغاز کرده بود، بعدازظهر پنجشنبه خونین بند ۳۵۰ در بالای یکی از برجک های مراقبت پیرامون زندان اقدام به خودکشی کرده است. پیش تر گزارش شده بود که تعدادی از سربازان وظیفه شاغل به خدمت در بازداشتگاه اوین، با تمرد از دستور فرماندهان یگان حفاظت زندان، از ضرب و شتم زندانیان خودداری کرده اند. در خصوص این سرباز نیز گزارش ها و مشاهداتی مبنی بر حضور وی در عملیات حمله به بند ۳۵۰ اوین وجود دارد. بررسی های کلمه از نجات این سرباز در دقایق اولیه پس از خودکشی و انتقال وی به یکی از بیمارستان های تهران حکایت دارد. خبرهای تکمیلی در این باره پس از بررسی اعلام می شود.

خودکشی یک سرباز وظیفه در زندان اوین، چند ساعت پس از حمله به بند ۳۵۰
گزارش های رسیده به کلمه از خودکشی یکی از سربازان وظیفه زندان اوین در ساعات پس از حمله ماموران به بند زندانیان سیاسی خبر می دهد.
بر اساس این گزارش، این سرباز وظیفه که به تازگی خدمت سربازی خود را در یگان حفاظت زندان اوین آغاز کرده بود، بعدازظهر پنجشنبه خونین بند ۳۵۰ در بالای یکی از برجک های مراقبت پیرامون زندان اقدام به خودکشی کرده است.
پیش تر گزارش شده بود که تعدادی از سربازان وظیفه شاغل به خدمت در بازداشتگاه اوین، با تمرد از دستور فرماندهان یگان حفاظت زندان، از ضرب و شتم زندانیان خودداری کرده اند.
در خصوص این سرباز نیز گزارش ها و مشاهداتی مبنی بر حضور وی در عملیات حمله به بند ۳۵۰ اوین وجود دارد.
بررسی های کلمه از نجات این سرباز در دقایق اولیه پس از خودکشی و انتقال وی به یکی از بیمارستان های تهران حکایت دارد.

خبرهای تکمیلی در این باره پس از بررسی اعلام می شود.

مردان و زنان ایرانی چرا از"صیغه" استقبال میکنند؟ نظرات یک آسیب شناس اجتماعی در باره دلایل و تبعات ازدواج موقت (صیغع) درمصاحبه با خبرگزاری ایلنا: مهم ترین دلیل گرایش زنان به ازدواج موقت: 1- زنانی که به دلائل اقتصادی از این طریق معیشت خود را می‌ گذرانند. 2- زنانی که در گذشته ازدواج ناموفقی داشته اند و نمی خواهند دوباره در موقعیت مشابه قرار گیرند. 3- زنانی که سابقه تاهل دارند و دارای غرایز جنسی و نیازهای فیزیکی هستند. مردانی که دنبال صیغه اند به دو گروه تقسیم می شوند. مردان متاهل و مردان مجرد. 1- از آنجا که مرد مجرد برای شروع یک زندگی مشترک باید هزینه ها و امکاناتی را تهیه کند و این مساله ممکن است تا 30 سالگی طول بکشد، در این مدت مرد مجرد برای رفع نیاز های روحی و جسمی خود به جای آنکه به سوی تن فروشان برود از ازدواج موقت استفاده می کند. 2- مردان متاهلی که تنوع طلب جنسی اند و می خواهند تجربه های متفاوت را در این زمینه داشته باشند. 3- مردان متاهلی که زندگی زناشویی برایشان رنگی خاکستری به خود گرفته و زن و شوهر با وجود حفظ ظاهر، در عمل از هم جدا هستند. در این صورت مردان متاهل برای فرار از انزوای عاطفی و روانی میروند دنبال ازدواج موقت. 4- مردان متاهلی که بدنبال تجربه روابط هیجانی و رفتار های جنسی نا متعارف اند، که البته این مورد سوم رو به گسترش است. در این میان مردانی هم هستند که به بهانه سرپرستی زنان بی‌سرپرست بدنبال ازدواج های موقتاند! افزایش طلاق و از هم پاشیدگی خانواده، ازجمله تبعات ازدواج موقت است. البته ازدواج موقت مزیت هایی مانند ارضای غزیزه جنسی از راه مشروع، کاهش فساد و بیماری های مقاربتی را نیز دارد. اکنون در دفترخانه ها لیستی از زنانی که آمادگی ازدواج موقت دارند موجود است تا از این طریق کمکی برای امرار معاش به آنها شود.

چرا از"صیغه" استقبال میکنند؟
نظرات یک آسیب شناس اجتماعی در باره دلایل و تبعات ازدواج موقت (صیغع) درمصاحبه با خبرگزاری ایلنا:
مهم ترین دلیل گرایش زنان به ازدواج موقت:
1- زنانی که به دلائل اقتصادی از این طریق معیشت خود را می‌ گذرانند.
2- زنانی که در گذشته ازدواج ناموفقی داشته اند و نمی خواهند دوباره در موقعیت مشابه قرار گیرند.
3- زنانی که سابقه تاهل دارند و دارای غرایز جنسی و نیازهای فیزیکی هستند.
مردانی که دنبال صیغه اند به دو گروه تقسیم می شوند. مردان متاهل و مردان مجرد.
1- از آنجا که مرد مجرد برای شروع یک زندگی مشترک باید هزینه ها و امکاناتی را تهیه کند و این مساله ممکن است تا 30 سالگی طول بکشد، در این مدت مرد مجرد برای رفع نیاز های روحی و جسمی خود به جای آنکه به سوی تن فروشان برود از ازدواج موقت استفاده می کند.
2- مردان متاهلی که تنوع طلب جنسی اند و می خواهند تجربه های متفاوت را در این زمینه داشته باشند.
3- مردان متاهلی که زندگی زناشویی برایشان رنگی خاکستری به خود گرفته و زن و شوهر با وجود حفظ ظاهر، در عمل از هم جدا هستند. در این صورت مردان متاهل برای فرار از انزوای عاطفی و روانی میروند دنبال ازدواج موقت.
4- مردان متاهلی که بدنبال تجربه روابط هیجانی و رفتار های جنسی نا متعارف اند، که البته این مورد سوم رو به گسترش است.
در این میان مردانی هم هستند که به بهانه سرپرستی زنان بی‌سرپرست بدنبال ازدواج های موقتاند!
افزایش طلاق و از هم پاشیدگی خانواده، ازجمله تبعات ازدواج موقت است. البته ازدواج موقت مزیت هایی مانند ارضای غزیزه جنسی از راه مشروع، کاهش فساد و بیماری های مقاربتی را نیز دارد.
اکنون در دفترخانه ها لیستی از زنانی که آمادگی ازدواج موقت دارند موجود است تا از این طریق کمکی برای امرار معاش به آنها شود.