Saturday, May 16, 2015

چراغی که به خانه رواست این کارتون را #شاهرخ_حیدری به مناسبت طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» برای #توانا کشیده است. شما درباره موضوع اثر چه می‌اندیشید؟ با توجه به این که مو و اندام دختران ایرانی باید سانسور و پوشیده شود، آیا موردی ندارد که به قصد هنری اثری از هنرمندی غربی با سوژه خانمی بدون حجاب اسلامی در خیابان‌ها به نمایش درآید؟ و باز اگر نمایش این گونه آثار هنری موردی ندارد، چرا آثار مشابه ایرانی و باستانی در بناهای تاریخی ایران، در شهرهایی نظیر شیراز و اصفهان و یزد، پوشیده و سانسور می‌شوند؟


 
چراغی که به خانه رواست

این کارتون را #شاهرخ_حیدری به مناسبت طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» برای #توانا کشیده است. شما درباره موضوع اثر چه می‌اندیشید؟ با توجه به این که مو و اندام دختران ایرانی باید سانسور و پوشیده شود، آیا موردی ندارد که به قصد هنری اثری از هنرمندی غربی با سوژه خانمی بدون حجاب اسلامی در خیابان‌ها به نمایش درآید؟ و باز اگر نمایش این گونه آثار هنری موردی ندارد، چرا آثار مشابه ایرانی و باستانی در بناهای تاریخی ایران، در شهرهایی نظیر شیراز و اصفهان و یزد، پوشیده و سانسور می‌شوند؟ 

فرزندفروشی

فرزندفروشی

در این گزارش با پدیده نوظهوری آشنا می‌شوید که کارگران جنسی که کمتر جذاب هستند به دنبال باردار شدن و فروش نوزاد خود می‌روند تا از طریق#فرزندفروشی درآمدی برای مصرف مواد به دست آورند. شما درباره این معضل اجتماعی چه می‌اندیشید؟ #توانا به تازگی کتاب «بچه‌های اعتیاد» خانم مهرانگیز کار را با همکاری ایشان بازنشر داده و به روز رسانی کرده است. این کتاب از لینک زیر به رایگان قابل دانلود است:
https://goo.gl/EkBGqw

یک خانه که «خانه» نیست، یک دختر چهارساله که برای بازی در زمین خیس از باران، جز سنگ، چیز دیگری نمی‌شناسد. یک پسر ۱۰ ساله که هر روز برای وارد شدن به خانه‌ای که خانه نیست، باید مراقب مار درازی باشد که هم‌خانه جدیدشان شده. یک مادر ۲۲ ساله که خانه نیست؛ رفته پی مواد و «کار». یک پدر ۳۰ ساله که کمپ است با جیبی که مخدر‌ها سال‌هاست در آن لانه کرده‌اند. یک زندگی، که «زندگی» نیست؛ زیر این باران تند ظهرگاهی، با این هوای سرد، در محله «نوبنیاد»، زیر نگاه ماموران پلیسی که پدر را همین چند وقت پیش گرفته اند و برده‌اند.
در حاشیه ساری، مرکز یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های شمالی ایران، محله‌هایی هست که به سرتاسر ایران «آدم» صادر می‌کنند، به انواع و اقسام؛#معتاد، #گدا، #دزد، کارگر جنسی. «نوبنیاد» که قبلا آن را «جانبازان» می‌گفتند، یکی از همین محله‌هاست و «سودابه» ۲۲ ساله که امروز از صبح بیرون رفته و هنوز نیامده، یکی از زنانی است که حالا مددکار‌ها او را یکی از آسیب دیده‌ترین زنان «نوبنیاد» می‌دانند. «محمد» ۱۰ ساله و «شکوفه» چهارساله که کنار خط آهن گرگان - تهران که محله را از جاده ساری - قائمشهر جدا می‌کند، بازی می‌کنند، بچه‌های «سودابه»‌اند.
«سودابه» مثل بیشتر زنان هم‌محله‌ای‌اش، معتاد است. خودش می‌گوید «چندسال تریاک می‌کشیده ولی الان تریاک‌های محل خراب شده و حالا شیشه و دوا می‌کشد.» حالا همین‌طور که زیر باران نم‌نم و روی علف‌های تازه بهاری راه می‌رود و پایش توی گِل گیر می‌کند، اخم‌هایش هم کم‌کم توی هم می‌رود. با چوبی که توی دستش است، به در و دیوار می‌زند، تند تند راه می‌رود و یاد بچه‌هایی که دیگر کنارش نیستند، ذهنش را به هم می‌ریزد؛ به خاطر همین است که شروع می‌کند به گلایه کردن، از زمین و زمان: «اصن تقصیر ما نیست. ما‌ هزار بدبختی داریم، دلمون نمی‌خواست دیگه بدبخت مواد بشیم. به جای این‌که به ما بگن مواد نکشین، نذارن مواد وارد بشه. قانون اول باید جلوی اونا رو بگیره. ما چه گناهی کردیم. خانواده‌های ما شکارچی‌ان، با تفنگ نون می‌خوریم. حالا که تفنگامون رو هم ازمون گرفتن، می‌گن غیرقانونیه. بازم می‌گم خدا بزرگه. من الان خونه ندارم، خونه‌مو خراب کردن، دزدا به سیم کابل و پنجره‌ش هم رحم نکردن و بردن. ما نه موادفروشیم نه قاچاقچی، فقط مصرف داریم. ما از خدامونه که نجات پیدا کنیم. اون روز که عبدالله رو بردن، شکوفه و محمد داشتن خودشونو تیکه پاره می‌کردن. یه شوهر داشتم، اونم ازم گرفتن.»
فروش کودکان بین این زنان یک مسأله جدی است، به‌ویژه بین کارگران جنسی که خیلی جذاب نیستند و مشتری زیادی ندارند. آنها شیشه می‌کشند و باردار می‌شوند تا بتوانند جنینشان را بفروشند و بتوانند درآمد داشته باشند. از طرف دیگر در مناطق حاشیه‌ای ساری و آمل دلال‌هایی هستند که این زنان را ترغیب می‌کنند که بچه‌دار شوند و سود هنگفتی دارند. من یک بار از یکی از این دلال‌ها درباره درآمدشان پرسیدم و او گفت که حدود هفت هشت‌ میلیون برای هر بچه به او می‌رسد. حالا این‌که چقدر بچه‌ها را از آنها می‌خرند متفاوت است و دقیق مشخص نیست».

منبع: روزنامه شهروند

giant squid washed up on a beach on New Zealand's South Island this week, a local aquarium reported on its Facebook page.

giant squid washed up on a beach on New Zealand's South Island this week, a local aquarium reported on its Facebook page.
The mantle itself is over 6.6 feet long with an eye that is 3.15 inches wide, a spokesperson from the aquarium wrote online on Tuesday, describing the animal as a "MASSIVE specimen" with its longest tentacle measuring 16.4 feet in length.
"Before the birds got to it, we got help to move it to the aquarium where it is safe inside a freezer with glass windows so you can see it -- on display until we can do more with it,” Kaikoura Marine Centre and Aquarium said.
PHOTO: A giant squid washed up on a beach in New Zealand.
Kaikoura Marine Centre and Aquarium
PHOTO: A giant squid washed up on a beach in New Zealand.
Marine biologist and aquarium owner Megan Lewis told the local newspaper the Marlborough Express that the squid was identified as a mature female. "They tend to grow very fast and live not very long," Lewis said, noting that the specimen's head was in “pristine condition.”
"There's no indication of how it died,” Lewis told the Marlborough Express. “The stomach was full so it wasn't hungry."
PHOTO: A giant squid washed up on a beach in New Zealand.
Kaikoura Marine Centre and Aquarium
PHOTO: A giant squid washed up on a beach in New Zealand.
In 2013, a similarly large squid was found dead in New Zealand after it was attacked by a larger one.
Samples of the squid have been given to Auckland and Otago universities for further research, the aquarium wrote in its statement.
PHOTO: A giant squid washed up on a beach in New Zealand.
Kaikoura Marine Centre and Aquarium
PHOTO: A giant squid washed up on a beach in New Zealand.

ضحاک مدرن! (Filternet.CC) کارتون محسن رفیعی - فیلترنت

ضحاک مدرن! (Filternet.CC)

کارتون محسن رفیعی - فیلترنت

ضحاک مدرن! (Filternet.CC)

بحران در تبریز: دروغ فدراسیون، خشم تبریزی‌ها را برانگیخت قطع کانال‌های ارتباطی و انتشار خبر دروغ در دقیقه ۸۷

بحران در تبریز: دروغ فدراسیون، خشم تبریزی‌ها را برانگیخت

قطع کانال‌های ارتباطی و انتشار خبر دروغ در دقیقه ۸۷

ناظران فدراسیون و سازمان لیگ به تراکتورسازی به هواداران تراکتور خبر قهرمانی این تیم را دادند. هواداران تراکتور زمانی‌که متوجه فریب مسوولان شدند، صندلی‌ها را شکستند و آتش زدند.
مدیرعامل باشگاه نفت تهران پس از دیدار این تیم با تراکتورسازی تبریز از پشت پرده اتفاقات عجیب رخ داده در بازی امروز سخن گفت. به گزارش خبرگزاری ایسنا، روز ۲۵ اردیبهشت بازیکنان و هواداران تراکتورسازی به نشانه قهرمانی در لیگ برتر به شادی پرداختند. 
منصور قنبرزاده، مدیر عامل باشگاه نفت تهران به ایسنا گفته است زمانی که از داخل رختکن بازی‌های دیگر را پیگیری می ‌کردند در دقیقه ۸۷ شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شده و در همان لحظه اعلام کردند دیدار سپاهان و ساپپا در اصفهان دو بر دو مساوی پایان یافته است. او تاکید می‌کند که در ۵-۶ دقیقه پایانی بازی تراکتورسازی بازی را «نگه داشته بود و سعی می‌کردند وقت را تلف کنند.» حتی پس از بازی منصوریان به تونی تبریک گفت و مربی تراکتورسازی هم خوشحال به نظر می‌رسید. پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران به زمین ریختند تا شادی کنند. 
وب‌سایت رسمی برنامه نود در همین رابطه نوشت «این اتفاق شاید در هیچ کجای جهان نیافتد، اما در فوتبال ایران افتاده است و مثل اینکه در پایان بازی به بازیکنان و طرفداران تراکتورسازی گفته بودند که بازی سپاهان و سایپا مساوی شده و این شما هستید که قهرمان شده‌اید.» 
منصور قنبرزاده ادامه داد به دلیل شرایط خارج از رختکن به ما گفته‌اند نمیتوانیم خارج شویم.«در رختکن هم قفل است و از بیرون خبری نداریم.» 
به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، دلیل دروغ مسوولین به تماشاچیان به این دلیل بود «تا امنیت ورزشگاه حفظ شود و صندلی های بیشتری شکسته نشود.»
این وبسایت از روایت دیگری خبر می‌دهد «که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال حوالی دقیقه ۸۰ به تونی اولیویه را گفته است که سپاهان و سایپا بازی‌شان دو بر دو شده و به همین دلیل تراکتورسازان به دستور تونی عقب کشیده‌اند.»
فضای داخل ورزشگاه به دلیل آگاهی طرفداران تراکتورسازی از دروغ بزرگی که به آنان گفته شد، متشنج شده و تماشاچیان، صندلی‌های زیادی را آتش زدند و قسمتی از ورزشگاه را به آتش کشیدند. شماری از تماشاگران در ورزشگاه مصدوم و مجروح شده اند و نیروی انتظامی برای کنترل فضای به وجود آمده درخواست نیروهای بیشتری کرده است. فضای بیرون ورزشگاه همچنین متشنج گزارش شده است.
بنابرگزارش سایت‌های محلی، پس از کشیده شدن درگیری‌های هواداران به بیرون از ورزشگاه یادگار امام تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی، در تلویزیون استانی حاضر شد و از مردم خواست که «آرامش خود را حفظ کنند.» به گزارش این سایت درگیری به منطقه‌های آبرسان و نصف راه کشیده شده و مردم شعارهایی علیه فدراسیون می‌دهند. ماموران انتظامی نیز، از گاز اشک آور جهت متفرق کردن مردم استفاده کرده‌اند.
چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، امروز، با قهرمانی تیم «سپاهان» به پایان رسید.

دزد و شاه‌دزد مرتضوی و شاهدش - تونستان

دزد و شاه‌دزد

مرتضوی و شاهدش - تونستان