Tuesday, May 18, 2010

هاشمی رفسنجانی:

جنایات گوانتانامو و ابوغریب
هم پشت پرده آهنین نماند!



در آستانه روز جهانی ارتباطات، خبرگزاری "ایلنا" بخشی از نظرات هاشمی رفسنجانی را بمناسبت این روز مخابره کرد. بموجب این گزارش، هاشمی با اشاره به وضع کنونی مطبوعات و خبر رسانی در جمهوری اسلامی گفت:

طی سالیان اخیر ثابت شده، كه به مصداق مثل معروف «ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند» اخبار اتفاقات مهم جهان در كوتاه زمان ممكن، از هر گوشه زمین به اقصی نقاط گیتی مخابره می‌شود و كسانی كه در سانسور اخبار و جعل حقایق می‌كوشند، آب در هاون می‌كوبند.

دنیای امروز، دنیای مخابره اخبار بر بال علوم ارتباطات است و چه خوب است كه به جای تلاش بیهوده توقیف مطبوعات، انسداد اخبار و فیلتر روزنه‌های خبررسانی، اولاً تمام عملكرد خویش را با معیارهای انسانی تطبیق دهیم و ثانیاً با ایجاد فضای باز، با جامعه جهانی در این مسیر همگام شویم.

رسوایی جنایات ضد بشری آمریكا در دو زندان گوانتامو و ابوغریب و انتشار فیلم اعمال ددمنشانه دولت غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی نشان داد كه ابرقدرتی و نصب پرده‌های آهنین بر دریچه‌های حقایق، چندان كارساز نیست.

گستردگی شبكه‌های اینترنتی كه تا منازل افراد در دورترین مناطق هر كشوری هم رفته است، در كنار همه خوبی‌هایی كه در امر اطلاع‌ رسانی دارد، این نگرانی را نیز به دنبال دارد كه حقیقت‌ ستیزان جهان با استفاده از امكانات پیشرفته ‌تر به ترویج دروغ اخبار براساس مقتضیات خویش می‌پردازند و راه حل مقابله با این شیوه نكوهیده، تلاش برای به روز كردن امكانات ارتباطات است. باید تلاش کنیم در دنیایی كه از آن تعبیر به «دهكده جهانی» می‌كنند، خود براساس واقعیت‌ها خبررسانی درست و صحیح كنیم تا دشمنان كه هیچ وقت مصالح ما را نمی‌خواهند، نتوانند خبرسازی كنند.

استانداران سابق در دیدار با هاشمی

برخی فرماندهان سپاه معتقدند
می توان مانند صدام حکومت کرد!
هاشمی: اینجا ایران است نه عراق. ضمنا دوران سرکوب و تحمیل در دنیا پایان یافته



استانداران سابق جمهوری اسلامی با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند و او در این دیدار نیز یکبار دیگر راه حل خود برای غلبه بر بحران حاکم بر کشور را مورد تاکید قرار داد. او گفت:

راه‏ حل‏هایی كه به ذهنم می‏رسید در نماز جمعه مطرح كردم و هنوز هم در كلیات به آن معتقد هستم.



در باره نقش سپاه در اقتصاد کشور نیز چون گفته شده که من بنیانگذار این طرح بوده ام توضیح می دهم که در آن زمان تمام امکانات صنعتی لجستیکی کشور در اختیار سپاه بود. در اختیار گرفتن این امکانات بعد از جنگ به هیچ روش دیگری میسر نبود و اقدام من تاکتیکی برای آزاد کردن بخش عظیمی از امکانات ملی بود که بلوکه شدن آن در نزد سپاه توجیهی نداشت. ثانیا گیریم که چنین باشد، استمرار حضور پر رنگ سپاه در عرصه اقتصادی الآن چه توجیهی دارد؟

در این جلسه استانداران گفتند:

نیروهای سپاهی در عر صه های مختلف امنیتی و سیاسی کشور حضور دارند. برخی فرماندهان سپاه معتقدند که علیرغم مخالفت بخشی از جامعه با حاکمیت، می توان مانند صدام حسین به حکومت ادامه داد.

هاشمی در پاسخ گفت: اینجا ایران است و مطابق مبانی دینی و قانون اساسی ما اتکا به مردم و رضایت اکثریت ایشان لازمه حکومت داری است. اجرای صحیح قانون اساسی و توجه به خواسته‏های مردم می‏تواند استحكام بخش نظام جمهوری اسلامی باشد.

اعتماد نسل جوان و نخبگان به آرمان‏های انقلاب سرمایه‏ای برای آینده كشور است و باید با آسیب‏شناسی این موضوع شرایط به نحوی فراهم شود تا همگان احساس كنند در نحوه اداره كشور سهیم هستند.

حكومت‏ها در دنیای امروز به دنبال اقناع افكار عمومی هستند. دوران سركوب و تحمیل پایان یافته است.

اردوغان:

اردوغان:
رفتم تهران، زیرا پیغام دادند
اورانیوم را تحویل میدهیم


خبرگزاری مهر، خبر زیر را در پایان کنفرانس جی 15 در تهران منتشر کرد. خبری که آشکارا نشان میدهد تمام ماجرای آن کنفرانس برای مذاکرات اورانیومی بوده و ضمنا سران ترکیه و برزیل پس از قبول تحویل اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی و اطلاع رسانی به آنها، حاضر شدند تقریبا در پایان کنفرانس جی 15 راهی تهران شوند. یعنی همان مسیری که پیک نت اعلام کرد.

خبرگزاری مهرنوشت:



«نشست سه جانبه ایران، ترکیه و برزیل با محوریت تبادل سوخت هسته ای صبح دوشنبه در حاشیه اجلاس گروه 15 در تهران و پشت درهای بسته برگزار شده است.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و منوچهر متکی وزیر امور خارجه نمایندگان مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در این نشست بودند.

این در حالی است که نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و برزیل روز یکشنبه در تهران برگزار شد(توجه کنید که از روز دوم کنفرانس جی 15 مذاکرات اتمی شروع شده!) و آن طور که نخست وزیر ترکیه گفته است، چون نتایج آن جلسه مثبت و سازنده بود وی تصمیم به سفر ناگهانی به تهران گرفت!»

مسیری که رئیس جمهور برزیل نیز طی کرد.

10 فرمان عقب نشینی اتمی

وافقنامه ای که برای تحویل اورانیوم 5ر3 در صدی ایران در تهران میان ترکیه و برزیل و ایران امضاء شد، شامل 10 بند است. موسی نیز با 10 فرمان پیامبر قوم یهود شد. شاید رئیس دولتی که تبارش یهودی است – احمدی نژاد- بند دیگری پیدا نکرد که این توافقنامه 11 بندی شود و 10 فرمان موسی را تداعی نکند.

اما، از این 10 فرمان و یا 10 بند، چهار بند آن دارای ارزش خبری است که در زیر می خوانید. بموجب این چهار بند، ایران اگر فرصتی برای بهم زدن این توافقنامه پیدا نکند، 1200 کیلو اورانیوم کم غنی شده خود را تا یکماه دیگر تحویل می دهد و یکسال دیگر 120 کیلو اورانیوم 20 در صد غنی شده برای پالایشگاه تحقیقات پزشکی تهران می گیرد.

این اورانیوم به گفته میرحسین موسوی، در تمام سالهای بعد از انقلاب به ایران برای همین هدف تحویل داده می شد و تنها در دولت احمدی نژاد و با جنجال هائی که به او بپا کردن تحویل اورانیوم برای این سایت تحقیقاتی نیز قطع شد.

توافقی که فرمان 10 ماده ای آن صادر شد، در اصل همان توافق جلیلی در استراسبورگ و سپس وین است که پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد انجام شده بود، اما پس از بازگشت جلیلی به تهران، با آغاز مخالفت های فرماندهان سپاه، علی خامنه ای آن را در یکی از سخنرانی های تشریفاتی اش بی جا اعلام کرده و زیر آن زد.

اما، آن چهار بند:

5 - جمهوری اسلامی 1200 کیلوگرم اورانیوم کم غنی شده خود را بعنوان امانت تحویل ترکیه میدهد و همراه با آژانس انرژی اتمی امکان نظارت بر نگهداری ایمن از این مواد را در ترکیه دارند.

6- ایران موافقت خود برای تحویل اورانیوم را ظرف هفت روز پس ازاین بیانیه به آژانس اطلاع خواهد داد. متناسب با دریافت پاسخ مثبت آمریکا، روسیه، فرانسه و آژانس(معروف به گروه وین) جزئیات بیشتر تبادل سوخت را به تفصیل بیان می کند.

7- از زمانی که گروه وین تعهد خود را نست به شرایط و مفاد این بیانیه اعلام نماید، جمهوری اسلامی آمادگی خود را برای تحویل 1200 کیلو اورانیوم کم غنی شده در طول یک ماه اعلام خواهد کرد. گروه وین نیز مطابق همین توافقنامه در طول یک سال 120 کیلوگرم مواد مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران را به ایران تحویل می دهد.

8- در صورتی که مفاد این بیانیه مورد توجه و احترام قرار نگیرد، ترکیه حسب درخواست ایران، اورانیوم امانتی را بدون هیچگونه شرطی و به سرعت به ایران برگشت می دهد.

فتیله فانتوم اتمی ایران چرا پائین کشیده شد!

فلج نفتی ج. اسلامی
و وحشت از بهمن عظیم اقتصادی


تصمیم فوری برای تشکیل کنفرانس جی 15 با دعوت از 4 مهمان که جمعا شدند جی 19، در شرایطی اتخاذ شد که بموجب محرمانه ترین و آشکارترین گزارش ها، بهمن عظیم اقتصادی در راه است. و این، تازه جدا از خطر تصویب قطعنامه ای دیگر در شورای امنیت سازمان ملل برای تشدید تحریم ها علیه ایران است.

بموجب این گزارش ها، تولید نفت ایران 750 هزار بشکه کاهش یافته، زیرا شرکت های بزرگ نفتی در چارچوب مقررات تحریم جمهوری اسلامی، از خرید نفت ایران خودداری می کنند. بدین ترتیب تولید روازنه نفت ایران به 450 هزار بشکه رسیده و کشتی های نفتی ایران در وسط آب های خلیج فارس، اقیانوس هند و دریای عمان معطل مانده و سرگردانند. این سرگردانی همراه است با هزینه های دم افزون بیمه. حتی نفت را از روی نفتکش ها در اقیانوس هند و دریای عمان هم نمی خرند. و این درحالی است که بخشی از هزینه انتقال را هم تا محل فروش ایران تقبل کرده است.

حتی دولت کودتا نفت فروش نفت ایران را ارزان تر از کشورهای خلیج فارس – 2 تا 3 دلار ارزان تر از قیمت اوپک- شروع کرد، اما بازهم نتیجه نبخشید و فلج نفتی ایران ادامه یافت. فتیله فانتوم اتمی را یا موقت و یا برای مدتی غیر موقت، با هدف جلوگیری از فرود بهمن اقتصادی به این دلائل پائین کشیدند.