Thursday, June 25, 2009

گاردین:خامنه ای در پی آن است که پسر دوم خود را به جای خود بنشاند

گاردین: پسر دوم خامنه ای، از عوامل اصلی سرکوب مردم

5 تیر 1388

روزنامه بریتانیایی گاردین از قول دیپلمات ها و تحلیلگران می گوید مجتبی خامنه ای، پسر دوم رهبر جمهوری اسلامی، یکی از عوامل اصلی سرکوب مردم معترض به نتیجه انتخابات است.

به گزارش این روزنامه معتبر، مجتبی خامنه ای متحد اصلی محمود احمدی نژاد است که در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران توسط وزارت کشور دولت نهم به عنوان پیروز میدان معرفی شد، خبری که گسترده ترین اعتراضات مردم ایران از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ را به دنبال داشته و پس از ۹ روز هنوز فروکش نکرده است.

گاردین می گوید مجتبی خامنه ای در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ توانسته است نظر پدر خود را به محمود احمدی نژاد که در آن زمان شهردار تهران بود جلب کند.

آقای احمدی نژاد در انتخابات سال ۱۳۸۴ که به دور دوم کشیده شد، در برابر اکبر هاشمی رفسنجانی به پیروزی رسید.

این روزنامه بریتانیایی و همچنین شبکه خبری سیانان می گویند که برای راه یافتن به «بیت رهبری» و دیدار با خود رهبر جمهوری اسلامی باید اجازه مجتبی خامنه ای را داشت که «از پدر خود افراطیتر است».

گاردین از قول «تحلیلگران ایرانی» میگوید علی خامنه ای که اکنون ۷۰ سال دارد در پی آن است که پسر دوم خود را به جای خود بنشاند.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، تعیین رهبر در ایران بر عهده مجلس خبرگان رهبری است که ریاست آن اکنون در دست اکبر هاشمی رفسنجانی، به گفته گاردین «قدرتمندترین رقیب خامنهای و احمدینژاد» قرار دارد.

علی انصاری، تحلیلگر ایران در دانشگاه سنتاندروز انگلیس، به گاردین گفته است: «اخیرا خیلی صحبت این بوده است که تمام این مسائل به مجتبی و جانشین شدن او مربوط است.»

آقای انصاری می گوید: «او احتمالا در پی آن است که این مقام را در درازمدت برای خود به دست آورد و حفظ کند.»

رهبر جمهوری اسلامی یک روز پس از اجرای انتخابات در حالی به محمود احمدی نژاد به عنوان پیروز میدان تبریک گفت که شورای نگهبان هنوز صحت و سلامت انتخابات را تایید نکرده بود.

آقای علی خامنه ای در دیدار با نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری نیز محمود احمدی نژاد را رئیس جمهور «منتخب» خواند و در اشارهای غیرمستقیم به اعتراضات میرحسین موسوی و مهدی کروبی به نتیجه انتخابات بر ضرورت داشتن فرهنگ شکست تاکید کرد
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
در انگلستان مسدود شد



حساب بانکی مجتبی خامنه‌ای



با1 میلیارد و 600 میلیون دلار



دولت انگلستان حساب بانکی‌ "مجتبی خامنه‌ای" پسر علی خامنه ای را در یکی‌ از بانک‌های لندن به مبلغ ۱ میلیارد و ششصد میلیون دلار مسدود کرد. با آنکه دولت انگلیس از مدت ها پیش اطلاع داشت که این حساب بانکی متعلق به کیست اما بهانه ای قانونی برای کنترل آن نداشت، که با فاش شدن نقش وی در کودتای اخیر، این مجوز پیدا شد.

گفته می شود حساب های مشابهی در آلمان به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار به نام مجتبی‌ تهرانی‌ و ۷۴۰ میلیون دلار به نام فردی به اسم شجونی وجود دارد که در صورت اثبات نقش دارندگان این حساب ها در کودتای اخیر، این حساب ها نیز می تواند تا رسیدگی به آنها و مشخص شدن ارتباط دارندگان آنها با کودتای اخیر در ایران مسدود شود. مجتبی تهرانی می تواند "آقا تهرانی" رئیس مداحان طرفدار احمدی نژاد باشد که نقش مهمی در تمام حوادث 4 سال گذشته و در بسیج حزب پادگانی و حوادث 10 روز گذشته در شهرهای ایران علیه مردم و کشتار آنها داشته است. شیخ شجونی نیز از اعضای رهبری حزب موتلفه اسلامی و از جمله دست اندرکاران هدایت تیم های چماق بدست در روزهای اخیر است.

تا آنجا که ما اطلاع داریم، جمع پول هائی که افرادی مشابه افراد یاد شده در بانک های اروپائی دارند نزدیک به 10 میلیارد دلار است، که عمدتا پولی است که رانت های نفتی و دریافت حق کمیسیون در قراردادهای نفتی جمع شده است.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
مجتبی خامنه ای، حلقه گمشده
وجود احمد آقا در دفتر امام خمینی همیشه یک راه برای نفوذ به رهبری بود که همگان او را نفوذ ناپذیرمی دانستند. او می توانست به راحتی رهبر نفوذناپذیر جمهوری اسلامی را اداره کند. کار به جایی رسید که چند بار شخص امام علیه او سخن گفت، اما احمد آقا تا پایان به کارش ادامه داد و اگر کشف جسدش در حالی که در اثر افراط در مصرف مواد مخدر در خانه معشوقه اش صورت نگرفته بود بعید نبود که مرگ او را بتوان ناشی از اطلاعات بی بدیلی دانست که همراه او در گور دفن شد. در دفتر قائم مقام رهبری، آیت الله منتظری نیز کسانی همواره بودند که آقا را کنترل می کردند و البته کنترل این آقا به دلیل سادگی اش راحت تر بود. همین موارد بود که وقتی خامنه ای رهبری را در دست گرفت به کلی از فرزندانش خواست که از هرگونه سیاست و قدرت کناره بگیرند و هرگز درامور کشور دخالت نکنند. بخصوص اینکه دفتر این آقا تماما توسط کسانی اداره می شد که سالها از مسوولان وزارت بودند و خودشان به تدریج یک امپراطوری را سر و سامان دادند.
در این میان مجتبی خامنه ای پسر 32 ساله آقا چهره ای متفاوت با دیگران دارد. او رابط اصلی برادران انصار حزب الله و نیروهای فشار با دفتر است. او که بسیار از پدرش و حاج آقا حجازی و دیگران در دفتر تندتر برخورد می کند تقریبا در تمام درگیری ها به نحوی دخالت دارد.

یک سوتی عدد سازی فجیع دیگر در آمار ارایه شده وزارت کشور ـ

استان لرستان، شهرستان کوهدشت، بخش رومشگان. نگاه کنید به تعداد کل آرای ماخوذه. آقای محصولی، یعنی خاک بر سرت با این عدد جعل کردنت!
بررسی آمار صندوق ها6:مردم استان لرستان در بسته های صد تایی در انتخابات شرکت کردند-باور نخواهید کرد-بگذارید دنیا ببیند



بررسی آمار صندوق ها 6: مردم استان لرستان در بسته های صد تایی در انتخابات شرکت کردند

به خاطر این عدد ها داریم شهید می دهیم.

موسوی و کروبی میگفتند لرها به احمدی نژاد رای نمیدهند, کسی باور نکرد.
جمع آرا بسیاری از صندوقهای استان لرستان مضرب صد هستند که نشان میدهد مردم استان لرستان در بسته های صدتایی در انتخابات شرکت کرده. تعداد این مضربهای صد زیاد است در یکی دو تا عکس جا نمیشود. فایل را بگیرید و خودتان نگاه کنید.
اگر وزارت کشور فایل را برداشت میتوانید از همین وبلاگ دانلود کنید یا از دوستانی که دانلود کرده اند آن را بگیرید
اطلاعات صندوقهای بی شمار استان لرستان با جمع کل آرا مضرب صدگان در عکس زیر




فراوانی تعداد کل آرا در صندوق ها:
تعداد کل صندوق ها در استان لرستان 1343
تعداد جمع کل آرا 700---------- 21
تعداد جمع کل آرا 800 ----------20
تعداد جمع کل آرا 500 ----------16
تعداد جمع کل آرا 900 ----------14
تعداد جمع کل آرا 1100----------12
تعداد جمع کل آرا 600 ----------10
تعداد جمع کل آرا 400----------9
تعداد جمع کل آرا 1000----------9
تعداد جمع کل آرا 850 ----------7
تعداد جمع کل آرا 1500----------7
تعداد جمع کل آرا 750 ----------7
تعداد جمع کل آرا 699 ----------7
تعداد جمع کل آرا 450 ----------6
تعداد جمع کل آرا 550 ----------6
تعداد جمع کل آرا 300 ----------5
تعداد جمع کل آرا 897 ----------5
تعداد جمع کل آرا 597 ----------5
تعداد جمع کل آرا 248 ----------5
تعداد جمع کل آرا 650 ----------5
تعداد جمع کل آرا 470 ----------5


من خودم هنوز در حال بررسی هستم. کسی اگر مورد دیگری پیدا کرد حتما آن را بیاید با ما هم قسمت کند و اگر همه اش سر جمع یک جا باشد عالی است.
و از دوستان عزیز دیگر خواهش میکنم هرطور که میدانند اطلاع رسانی کنند و اگر کسی به ستاد آقای موسوی یا کروبی دسترسی دارد, ثواب دارد به اطلاع آنها برساند. مرسی
تابناک قبل از انصراف رضایی یک سری امار مقایسه ای منتشر کرد که بعدا حذف شدند. امار تفکیکی شهرستانها که قبلا وزرات کشور داده بود رو با مجموع امار صندوقها که بعدا وزارت کشور داد بیرون مقایسه کرده بود و نتیجه مغایرت تقریبا تو رای هر جهار تا کاندیدا تاهمه استانها بود

عکسهای اون خبر هنوز روی سایت تابناک هست
اینجا ببینید

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32079_267.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32080_791.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32081_396.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32082_535.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32083_788.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32084_268.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32085_593.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32086_782.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32087_822.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32088_425.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32089_720.jpg
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1388/4/2/32090_835.jpg


اگه میتونید یک جمعی بزنید ارای صندوقهای هر استان رو و امار قبلی وزارت کشور رو پیدا کنید و با هم مقایسه کنید.

احتمالا یک فرمول ساده ای برای درست کردن رای احمدی نژاد داشتن که طبق انالیز اون استاد میشیگان یک عددی به رای احمدی نژاد اضافه می شده. این فرمول رو بشه درش اورد و نشون داد با کل جدول می خونه و اگر نبود چه اتفاقی می افتاد عالی میشه. ارزش یک هفته کار رو داره

Iran doctor tells of Neda's death دکتر حاضر در محل شهادت ندا: قاتل فریاد میزد نمیخواستم او را بکشم ـ



death on a street in Tehran has told the BBC of her final moments.

Dr Arash Hejazi, who is studying at a university in the south of England, said he ran to Neda Agha-Soltan's aid after seeing she had been shot in the chest.

Despite his attempts to stop the bleeding she died in less than a minute, he said.

Video of Ms Soltan's death was posted on the internet and images of her have become a rallying point for Iranian opposition supporters around the world.

Dr Hejazi also told how passers-by then seized an armed Basij militia volunteer who appeared to admit shooting Ms Soltan.

Dr Hejazi said he had not slept for three nights following the incident, but he wanted to speak out so that her death was not in vain.

He doubted that he would be able to return to Iran after talking openly about Ms Soltan's killing
I was there with some friends because we had heard that there were some protests and we decided to go and take a look," he said.

"Anti-riot police were coming by motorcycles towards the crowd."

Dr Hejazi said he saw Ms Soltan, who he did not know, with an older man who he thought was her father but later on learned was her music teacher.

"Suddenly everything turned crazy. The police threw teargas and the motorcycles started rushing towards the crowd. We ran to an intersection and people were just standing. They didn't know what to do.

"We heard a gunshot. Neda was standing one metre away from me. I turned back and I saw blood gushing out of Neda's chest.

"She was in a shocked situation, just looking at her chest. Then she lost her control.

"We ran to her and lay her on the ground. I saw the bullet wound just below the neck with blood gushing out.

"I have never seen such a thing because the bullet, it seemed to have blasted inside her chest, and later on, blood exiting from her mouth and nose.
"I had the impression that it had hit the lung as well. Her blood was draining out of her body and I was just putting pressure on the wound to try to stop the bleeding, which wasn't successful unfortunately, and she died in less than one minute."

Dr Hejazi said he first thought the gunshot had come from a rooftop.

But later he saw protesters grab an armed man on a motorcycle.

"People shouted 'we got him, we got him'. They disarmed him and took out his identity card which showed he was a Basij member. People were furious and he was shouting, 'I didn't want to kill her'.

"People didn't know what do to do with him so they let him go. But they took his identity card. There are people there who know who he is. Some people were also taking photos of him."

Dr Hejazi said he knew he was putting himself in jeopardy by talking about what happened.

"It was a tough decision to make to come out and talk about it but she died for a cause. She was fighting for basic rights... I don't want her blood to have been shed in vain."

He added: "She died on the streets to say something."

Dr Hejazi said he did not believe he could now return to Iran.

"They are going to denounce what I am saying. They are going to put so many things on me. I have never been in politics. I am jeopardising my situation because of the innocent look in her (Neda's) eyes."
دکتر آرش حجازی که به انگلستان بازگشته است در مصاحبه ای با بی بی سی وقایع دقیق آن روز را گفت. به گفته او قاتل او توسط مردم دستگیر و مردم کارت بسیج او را گرفتند و او فریاد میزد: قصد کشتنش را نداشتم. مردم نمی دانستند او را بکشند یا به پلیس تحویل دهند. در نهایت کارت بسیجش را گرفتند و از او عکس هم گرفتند و آن قاتل بسیجی فرار کرد ..واقعیت را از زبان آرش بشنویم (مصاحبه ویدئوی او با بی بی سی)

معجزه صندوق های سیار !

برای نمونه کل نفوس رای دهندگان بر مبنای 85 درصد واجدین شرایط در روستاهای ما 10500000 نفر می باشد، اگر فرض کنیم( فرض محال که محال نیست) 64 درصد به احمدی نژاد رای داده باشند ، بایستی 6720000 رای به احمدی نژاد داده باشند، این درحالی است که او 15000000 رای از روستاها بدست آورده است، یعنی جمعیت روستایی ما بایستی 2.5 برابر شود!!!!

نجابت احمدی نژاد !

می گویند صدام در انتخابات ریاست جمهوری عراق در سال 2003 صد در صد آرا را به خود اختصاص داد! و دوست عزیزمان بشار اسد 2/97 درصد از آرا را کسب کرد ! الهام علی اف صندلی ریاست جمهوری موروثی پدر را با 88 در صد آرا تصاحب کرد! و رفیق چاوز هم که با تغییر قانون اساسی خود را مادام العمر کرد! خوب حقاً احمدی نژاد نجابت به خرج داد و به 64 درصد آرا رضایت داد!!!

تبریک دکتر مهدی خزعلی به احمدی نژاد !


جناب آقای محمود احمدی نژاد انتصاب مجدد شما را به ریاست جمهوری اسلامی ایران پیشاپیش تبریک می گویم، اگر چه چند صباحی عده ای اراذل و اوباش و قریب 5 میلیون خس و خاشاک در خیابان های پایتخت خواب را از چشمان بعضی ربودند و شبها تکبیرشان چرت برخی را پاره کرد، اما شنبه برهان قاطع و حجت بالغه ای بر من نازل شد که به حقانیت شما و درستی راهتان ایمان آوردم، مردان غیور شما شیشه های دفتر مرا شکستند! و از شنبه تا امروز از پنجره دفتر که به بیرون نگاه می کنم در دستان آنهابرهان قاطعی می بینم که جای شک و شبهه نمی گذارد! ملت، دلیل، منطق و برهان شما را در خیابان ها دیده و می بیند! ، هر کس منکر قدرت استدلال شما باشد کور است! من به چشم خویش دیدم که چگونه منطق استوار شما بر فرق جوانان گمراه فرود می آمد با ضربتی آنان را مجاب و منقاد می سا خت، ندای " آزادی مطلق " شما را از حلقوم " ندای صابری " شنیدم! و باز به حقانیت دین و سیره شما اعتقاد پیدا کردم! کجایند آن 5 میلیون خس و خاشاک که با دهان بسته خیابان های تهران را می پیمودند؟ بیایند و ببینند که دلاوران احمدی نژاد چه شجاعانه!! باطوم به دست شهر را به زیر چکمه دارند و " هل من مبارز" می طلبند.من به ضرس قاطع می گویم، اگر 70 میلیون خس و خاشاک هم باشند، شما(اعجوبه هزاره سوم) با 70 هزار نفر بر آن ها حکومت خواهید کرد( البته با امدادهای غیبی و برهان قاطع!) چه بسا گروه اندکی که بر گروه کثیری چیره شوند( البته به اذن بهضی ها نه خدا! ) والسلام علی من اتبع الهدی دکتر مهدی خزعلی 2/4/88

برای بررسی مستقیم سرکوب های اخیر رئیس پارلمان اروپا راهی تهران می شود

پارلمان اروپا تصمیم گرفت یک هیات حقیقت را برای بررسی نقض حقوق بشر راهی ایران کند. این تصمیم به خواست شیرین عبادی از بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر ایران و برنده جایزه صلح نوبل گرفته شد. ریاست هیات پارلمان اروپا را "هانس گرت پوترینگ"، رئیس پارلمان اروپا برعهده خواهد داشت و اعضای هیات همگی از حقوقدانان خواهند بود. خبرگزاری رویتر با مخابره این خبر گزارش داد که حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران انگیزه اعزام این هیات به ایران است. این برای نخستین بار است که ریاست یک هیات اعزامی اتحادیه اروپا را رئیس پارلمان این اتحادیه سرپرستی و همراهی می کند.
از آغاز ناآرامی‌ها در ایران شیرین عبادی در تلاش بود توجه مجامع و نهادهای بین‌المللی را به وخامت وضعیت حقوق بشر در ایران جلب کند. خانم عبادی می‌گوید آنچه این‌روزها در ایران در جریان است، نقض گسترده حقوق بشر است و مجامع بین‌المللی باید در برابر آن عکس‌العمل نشان دهند.

رئیس پارلمان اروپا در این باره گفت: «من هرگزچنین کاری نکرده بودم. اما از آنجایی که خشونت علیه مردم در ایران بسیار شدید و مهم است، خودم به‌عنوان رئیس پارلمان اتحادیه اروپا به ایران می‌روم تا همبستگی خود و اعضای پارلمان اتحادیه اروپا را با مردم ایران ابراز کنم. نقض مستمر آزادی‌ بیان و آزادی تجمع توسط مقام‌های ایرانی به هیچوجه پذیرفته نیست.»

شیرین عبادی، همچنین از "بان کی‌مون"، دبیرکل سازمان ملل نیز خواسته است که نماینده ویژه‌ای را به ایران اعزام کند.

بیانیه شماره 7 موسوی- 4 تیرماه با درک غلط از شرایط کشور دولت راه نفوذ بیگانگان را به تحولات کشور باز می کند

بیانیه شماره 7 مهندس میرحسین موسوی درباره دستگیری اعضای تحریریه روزنامه «کلمه سبز»:

بسمه تعالی

هموطنان عزیز

در پی مانع تراشی ها و تهدیدهای مكرر كه در عمل انتشار روزنامه كلمه سبز را پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری متوقف كرده بود، به این حد نیز اكتفا نشد و شبانگاه دوشنبه 1/4/88 دفتر روزنامه مورد هجوم مأموران امنیتی قرار گرفت و كاركنان شریف آن دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند. این برخوردهای غیرقانونی، مبتنی بر تحلیل نادرست دولت از شرایط اجتماعی حاكم است كه راه را برای نفوذ بیگانگان در تحولات كشور باز می كند و حركت در مسیر اصلاح امور جامعه را در چارچوب مبانی نظام جمهوری اسلامی دشوار می سازد.

ضمن اعتراض شدید به تداوم این رویه های غیرقانونی، بر حق ملت ایران در استفاده از ظرفیت های قانون اساسی برای ابراز مخالفت با آنچه در انتخابات اخیر و پس از آن روی داده تأكید می نمایم و آن را جزء لاینفك حقوق آنها بر اساس این سند میثاق ملی می‌دانم و بر پیگیری آن اصرار می‌ورزم.

برادر و خدمتگزار شما- میرحسین موسوی

چهارم خرداد 1388

باورت میشه اونی که سمت راست نشسته رئیس جمهور این مملکته و اونی که سمت چپ هست خدمتکار

آیت الله حسین موسوی تبریزی:میزان مشارکت در حوزه شهرری بیش از 200 درصد ثبت شده است!

آیت الله حسین موسوی تبریزی:میزان مشارکت در حوزه شهرری بیش از 200 درصد ثبت شده است!
پنج‌شنبه، 4 تیر 1388


دبير کل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم می‌گويد شورای نگهبان برای بررسی نتايج انتخابات بی‌طرف نيست و کسانی که به نتايج انتخابات معترض‌اند حق دارند تظاهرات کنند.

وی که با يک سايت حامی محمود احمدی‌نژاد گفت‌وگو کرده است همچنين اظهار داشت که شورای نگهبان از چند ماه پيش بی‌طرفی خود را در انتخابات نقض کرد، نمی‌تواند برای بررسی صحت يا سقم نتايج انتخابات «حَکَم» باشد.

آيت‌الله سيد حسين موسوی تبريزی در مصاحبه با سايت «ثانيه نيوز» با يادآوری وقايع سال‌های ۱۳۵۶ که مقدمه‌ای برای رويدادهای منتهی به انقلاب ۵۷ شد، گفت: «انقلاب هم از همين حرف ها درآمده، شاه هم به اينها می گفت اغتشاشگر. من جريان ۲۹ بهمن تبريز را می‌دانم، جريان ۱۹ دی قم را نيز من ايجاد کردم، وقتی در تبريز مردم بيرون آمدند، شاه، آموزگار و مجلس او گفتند که اين‌ها از آن طرف مرز آمده‌اند اين‌ها اغتشاشگرند».

دبیرکل خانه احزاب در ادامه گفت « رژيم شاه به خاطر اينكه همين حرف ها را مى زد طاغوتى بود، اگر اين حرف ها را نمى زد و حق مردم را مى داد كه طاغوت نبود. فرقى نمى كند هر كس حق مردم را بخورد، طاغوت است».

وی که در انتخابات رياست جمهوری از نامزدی ميرحسين موسوی حمايت کرده بود، همچنان بر موضع پشتيبانی خود از اقدامات و بيانيه‌های وی ادامه داده و به خبرنگار سايت «ثانيه نيوز» می‌گويد که آقای موسوی از حقوق مردم دفاع می‌کند و اقدامات وی تاکنون حقوقی و قانونی بوده است؛ «وقتی می گويد به شورای نگهبان اطمينان ندارم خيلی از مردم اين عقيده را دارند».

در همين مصاحبه آقای موسوی تبريزی به آمارهای مربوط به مشارکت بالای صد در صد در برخی شهرها اشاره می‌کند و می‌گويد «حوزه شهر ری ۲۰۱ درصد رای دارد» و زمانی که مصاحبه کننده به «میهمان‌پذير» بودن برخی حوزه‌ها اشاره می‌کند و در پاسخ اظهار می‌دارد که اين گونه اظهارات خلاف قبلاً هم گفته شده اما «چطور تا حالا در طول تاريخ انقلاب اين‌ها میهمان‌پذير نبودند، اما حالا میهمان‌پذير شدند؟»

دبير کل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم و دبير کل خانه احزاب در اين مصاحبه عدم صدور مجوز برای سازمان بازرسی کل کشور برای نظارت بر روند انتخابات را نيز فاقد وجاهت قانونی دانست و اعلام کرد که در اين باره حاضر به مناظره با شورای نگهبان است.

بیانیه آیت الله منتظری خطاب به مردم و حکومت به عقل بیائید بیش از این مردم را از نظام جدا نکنید!

به مسئولين و سردمداران حكومتی سفارش می‎كنم كه با برخوردهای تند و‏ ‏غير عقلايی بيش از اين موجب بی اعتمادی ملت به آنان و جدايی مردم از‏ ‏نظام نگردند و با دست برداشتن از

لجاجت و اظهارات و عقايد اشتباه و‏ ‏تنگ نظری ، بين خود و مردم تفرقه ايجاد نكنند و نسبت به اشتباهات‏ ‏انجام شده از مردم عذرخواهی نمايند، و با تشكيل هيأتی بی طرف و دارای‏ ‏اختيارات تام ، انتخابات اخير را به سرانجامی قابل قبول برسانند. اگر مردم شريف‏ ‏امروز خواسته‌های به حق خود را در اجتماعات آرام مطرح نكنند و‏ ‏مظلومانه سركوب شوند، عقده‌هايی شكل خواهد گرفت كه ممكن است‏ ‏بنيان هر حكومتی را هر چند مقتدر باشد بركنَد.
ملت بزرگوار و فهيم ايران

‏ ‏سلام و تحيت به پيشگاه شما مردم غيور و فداكار، كه يك بار ديگر همچون‏ ‏گذشته‌های پر افتخارتان در صحنه سياسی و اجتماعی كشور، رشادت و‏ ‏بلوغ فكری خويش را به اثبات رسانديد و برای احقاق حقوق از دست‏ ‏رفته خود، صبورانه سختی‌ها را تحمل نموديد; ولی مسئولين امور با آن كه به‏ ‏يقين می‎دانند كه همه منصب و مقامشان ثمره جانفشانی‌ها و از‏ ‏خود گذشتگی‌های شما ملت عزيز و بزرگوار است ، با كمال تأسف در برابر‏ ‏خواسته به حق شما مردم عزيز روشهايی اتخاذ نموده و به اعمالی دست زدند‏ ‏كه در باور هيچ انسان منصفی نمی گنجد.

‏ ‏اينجانب كه در حد توان خويش، در مبارزات عليه رژيم گذشته و برقراری‏ ‏جمهوری اسلامی نقش داشته‌ام، ضمن اظهار تأسف و ناراحتی از اين‏ ‏برخوردها و رفتارهای چند روز گذشته، در برابر مردم احساس شرمندگی‏ ‏می‎نمايم و صراحتا اعلام می‎دارم كه اسلام عزيز و سيره نبوی و منش‏ ‏علوی با رفتار حاكمان فعلی تفاوتی آشكار دارد. اين برخوردها و سياستها‏ ‏كه زير لوای حاكميت دينی انجام می‎شود به يقين موجب بدبينی اقشار‏ ‏وسيعی از مردم به اصل اسلام و حاكميت دينی خواهد شد و زحمات‏ ‏ارزشمند علمای اسلام را از بين خواهد برد.

‏در كشور و نظامی كه به اسلاميت و شيعه بودن خويش می‎بالد چگونه در‏ ‏منظر و مرآی جهانيان و پس از گذشت فقط سی سال از پيروزی انقلاب و‏ ‏در حالی كه هنوز توده‌های مردم صحنه‌های پايانی رژيم گذشته را به ياد‏ ‏دارند، تهران و برخی شهرهای بزرگ ديگر را به يك پادگان بزرگ تبديل‏ ‏كرده‌اند و با سياستهای غلط خود برادران نظامی و انتظامی را در مقابل‏ ‏مردم قرار داده‌اند و با راه انداختن مأموران لباس شخصی كه خاطره ‏ ‏چماقداران شاه را در اذهان تداعی می‎كند، ناجوانمردانه به جان جوانان و‏ ‏مردان و زنان اين مرز و بوم تاخته و آنها را به خاك و خون می‎كشند. با‏ ‏انحصاری نمودن تمامی امكانات رسانه‌ای و تبليغاتی، روشنفكران و‏ ‏فرهيختگان و دانشجويان كه همگی چشم و چراغ و فرزندان اين ملت‌اند را‏ ‏وابسته به اجانب می‎خوانند و هر روز به بهانه ای واهی آنها را دستگير و‏ ‏زندانی می‎نمايند. اينان سرمايه‌های اين مملكت‌اند. چرا آمار فرار مغزها از‏ ‏كشور تا اين ميزان بالاست؟

‏ ‏آيا اين گونه برخورد با مسائل موجب وهن اسلام و تشيع نمی‌شود؟! آيا‏ ‏روش و سيره پيامبر(ص) و حضرت علی (ع) كه ما افتخار پيروی از آنان را‏ ‏داريم همين گونه بوده است؟! رسول بزرگوار اسلام (ص) و امير مومنان (ع)‏ ‏هيچ گاه مخالفان خود را دشنام نداده و به آنان تهمت نزدند، آنان را با شمشير‏ ‏ساكت ننموده و سياست ناپسند و نابخردانه خودی و غير خودی را در‏ ‏مورد مسلمين پياده ننمودند. اينكه عده ای نسبت به حكومت خودی بوده‏ ‏و بتوانند دست به هر جنايتی بزنند، به خوابگاه دانشجويان حمله نموده و آنها‏ ‏را مورد ضرب و شتم قرار داده و از طبقه بالا به پايين پرتاب كنند،‏ ‏قتل‌های زنجيره ای را انجام دهند و فرهيختگان اين ملت را وحشيانه ترور‏ ‏نمايند و از مجازات مصون باشند، با هيچ دين و آئينی سازگار نيست ;‏ ‏خصوصا با شريعت مقدس اسلام كه پيغمبر آن (رحمة للعالمين) است و‏ ‏جانشين بر حق او به خاطر درآوردن خلخال از پای زن يهوديه می‎فرمايد:‏ ‏اگر كسی از اين غصه بميرد بر او ملامتی نيست .

‏اينجانب برای كليه شهدا مخصوصا شهيدان چند روز گذشته علو درجات ، و‏ ‏برای بازماندگان غمديده آنان صبر جميل و اجر جزيل از خداوند متعال‏ ‏خواهانم .

‏توصيه من به ملت عزيز و بزرگوار ايران آن است كه در كمال متانت و‏ ‏آرامش با آگاهی كامل خواسته‌های منطقی و بر حق خويش را پيگيری‏ ‏نمايند.

‏به مسئولين و سردمداران حكومتی سفارش می‎كنم كه با برخوردهای تند و‏ ‏غير عقلايی بيش از اين موجب بی اعتمادی ملت به آنان و جدايی مردم از‏ ‏نظام نگردند و با دست برداشتن از



لجاجت و اظهارات و عقايد اشتباه و‏ ‏تنگ نظری ، بين خود و مردم تفرقه ايجاد نكنند و نسبت به اشتباهات‏ ‏انجام شده از مردم عذرخواهی نمايند، و با تشكيل هيأتی بی طرف و دارای‏ ‏اختيارات تام ، انتخابات اخير را به سرانجامی قابل قبول برسانند، و باور‏ ‏داشته باشند كه مقامات دنيوی پايدار نبوده و ارزشی ندارد و آيه شريفه ‏ (تلك الايام نداولها بين الناس) را آويزه گوش كنند. اگر مردم شريف‏ ‏امروز خواسته‌های به حق خود را در اجتماعات آرام مطرح نكنند و‏ ‏مظلومانه سركوب شوند، عقده‌هايی شكل خواهد گرفت كه ممكن است‏ ‏بنيان هر حكومتی را هر چند مقتدر باشد بركند.

‏ ‏در پايان حقيقت مرگ و قيامت را به خود و همگی افراد گوشزد نموده و از‏ ‏خداوند متعال می‎خواهم كه توفيق ايمان و باور به ( انا لله و انا اليه‏ ‏راجعون ) را به همه ما عنايت بفرمايد.

آمين رب العالمين

‏ ‏والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته .

‏۳ تير ماه ۱۳۸۸‏

حسينعلی منتظری ‏

مصاحبه با آیت الله موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب در زمان آقای خمینی رهبر حرف خودش را می زند من از قانون سخن می گویم!


مصاحبه با آیت الله موسوی تبریزی

دادستان کل انقلاب در زمان آقای خمینی

رهبر حرف خودش را می زند

من از قانون سخن می گویم!

در تبريزهم موقع انقلاب وقتی مردم بيرون آمدند، شاه، آموزگار و مجلس او گفتند كه اينها از آن طرف مرز آمده اند و اغتشاشگرند. كدام اغتشاش؟ مردم مى آيند حق خود را درخواست مى كنند. آيا اين اغتشاش است؟ راهپيمايى ساده اى كه حتى شعار هم نمى دهند، اغتشاش است يا آنها كه مردم را مى زنند، اغتشاش است؟ رژيم شاه هم به خاطر اينكه همين حرف ها را مى زد طاغوتى بود، اگر اين حرف ها را نمى زد و حق مردم را مى داد كه طاغوت نبود. فرقى نمى كند هر كس حق مردم را بخورد، طاغوت است.



آیت الله موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب در زمان آیت الله خمینی و نخست وزیری موسوی که اکنون دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و دبیرکل خانه احزاب است و در انتخابات از موسوی حمایت کرده بود، در مصاحبه ای با "جوان" که نشریه ای وابسته به جناح کودتاست مصاحبه کرده و به سئوالات حکومتی و تحریک آمیز این نشریه پاسخ داد. این مصاحبه روز گذشته منتشر شد.

- آقاى موسوى تبريزى آيا افراد و گروه ها مى توانند مطالبات خود را از طريق غيرقانونى پيگيرى كنند؟

من اولاً بايد بدانم منظور شما از خلاف قانون چيست، بعداً پاسخ مى گويم.

- آقاى موسوى ادعايى دارند كه آن را با برگزارى راهپيمايى و تجمع هواداران پيگيرى مى كنند كه منجر به اغتشاش مى شود آيا اين موضوع را تاييد مى كنيد؟

هيچ كس اغتشاش را تاييد نمى كند آن وقت من تاييد كنم؟ كدام اغتشاش؟ مردم مى آيند حق خود را درخواست مى كنند آيا اين اغتشاش است؟ راهپيمايى ساده اى كه حتى شعار هم نمى دهند، اغتشاش است يا آنها كه مردم را مى زنند، اغتشاش است؟

- الان به هر حال رهبرى، روز جمعه خواستار متوقف شدن تجمعات شدند؟

من كارى به آنها ندارم. از من فقط قانون را بپرسيد، رهبر هر چه گفته خودش مى داند، من قانون را مى گويم.

- پس شما بيانيه اخير آقاى موسوى را تاييد مى كنيد؟

بله تاييد مى كنم، براى اينكه مردم بايد حقشان را بگيرند. اين انقلاب هم از همين حرف ها درآمده، شاه هم به اينها مى گفت اغتشاشگر. من جريان ۲۹ بهمن تبريز را مى دانم، جريان ۱۹ دى قم را نيز من ايجاد كردم! وقتى در تبريز مردم بيرون آمدند، شاه، آموزگار و مجلس او گفتند كه اينها از آن طرف مرز آمده اند اينها اغتشاشگرند.

- شما خود يك مبارز انقلاب هستيد، رژيم طاغوت را نمى توان با نظام اسلامى مقايسه كرد؟

قطعاً مى شود، رژيم طاغوت مگر آدم نبود؟ رژيم شاه به خاطر اينكه همين حرف ها را مى زد طاغوتى بود، اگر اين حرف ها را نمى زد و حق مردم را مى داد كه طاغوت نبود. فرقى نمى كند هر كس حق مردم را بخورد، طاغوت است.

- خب چرا از راه قانونى مطالبه خود را پيگيرى نمى كنند؟

قانون همين است (!)، مردم مى آيند تظاهرات مى كنند و حق خود را مى گيرند. شوراى نگهبان بى طرف نيست، بايد يك افراد بى طرفى را بگذارند تا موضوع را بررسى كنند.

- بر فرض ادعاى شما كه مى گوييد شوراى نگهبان بى طرف نيست درست باشد. اما اين شورا اعلام كرده كه حاضر به بازشمارى آرا در حضور نمايندگان نامزدهاست؟

همين مقدارى كه من صحبت كردم، اينها را در روزنامه مى نويسيد يا فقط با من بحث مى كنيد؟
- بله مى نويسم.

من مى گويم وقتى شوراى نگهبان از چند ماه پيش بى طرفى خود را نقض كرده، آيا مى تواند حكم باشد؟ امكان ندارد. آن وقت چه كسى حكم مى شود، نماينده نامزدها يا شوراى نگهبان. همين حرف ها را با حضور افراد بى طرف بررسى كنيد و يكى از آنها هم شوراى نگهبان باشد. وقتى شوراى نگهبان برخلاف نص صريح قانون اعلام مى كند كه بازرسى كل كشور نمى تواند در رابطه با انتخابات نظارت كند، چه انتظارى است؟

- آقاى موسوى تبريزى در كدام قانون آمده است كه بازرسى كل كشور مى تواند ناظر انتخابات باشد؟

هم در قانون اساسى و هم درقانون بازرسى كل كشور كه ما خودمان آن را تصويب كرديم. بازرسى كل كشور مى تواند در تمام امور حتى در نهادها و وزارتخانه ها بازرسى كند كه يكى از آن وزارتخانه ها، وزارت كشور است. وزارت كشور كارش اجراى انتخابات است. بازرس مى خواهد بر اجراى انتخابات نظارت كند كه چطور انجام مى شود و هميشه هم بوده است.

اما شوراى نگهبان برخلاف حق و قانون مى گويد بازرسى كل كشور نمى تواند نظارت كند و وزارت كشور هم مى گويد كه ما اطلاعات به بازرسى نمى دهيم. مگر سفارت انگليس است كه اطلاعات نمى دهند.

- سازمان بازرسى در تخلفات ادارى وزارتخانه مى تواند دخالت كند اما ما در قانون انتخابات جايگاهى براى نظارت بازرسى كل كشور نداريم؟

انتخابات و اجرا كردن، كار وزارت كشور است. بازرسى مى خواهد ببيند، تخلف دارد يا خير؟ من حاضرم با تمام اعضاى شوراى نگهبان مناظره علمى و حقوقى كنم و به آنها بگويم كه سازمان بازرسى مى تواند نظارت كند.

- حاج آقا ما قانون داريم، در قانون انتخابات چيزى به نام بازرسى كل كشور وجود ندارد.

قانون همين است (!) قانون انتخابات مى گويد، نظارت بر انتخابات بر عهده شوراى نگهبان است. آنها هم مى گويند بازرسى در همه جا مى تواند، نظارت كند.

- پس جنابعالى اقدامات و بيانيه آقاى ميرحسين را تاييد مى كنيد؟

بله تاييد مى كنم براى اينكه از حق دفاع مى كند. از حقوق مردم دفاع مى كند. اقدامات آقاى موسوى تا حالا حقوقى و قانونى بوده وقتى مى گويد به شوراى نگهبان اطمينان ندارم خيلى از مردم اين عقيده را دارند!

- اما شوراى نگهبان براى بازشمارى آرا با حضور نمايندگان كانديداها اعلام آمادگى كرده است؟

بله گفته اند از هر ده صندوق يك صندوق را بازشمارى مى كنيم. اكنون در حوزه شهررى ۲۰۱ درصد راى دارد. محسن رضايى نيز در شبكه دو اعلام كرد در ۱۷۰ حوزه، حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصد راى داشته ايم.

- به هر حال ما شهرهاى مهمانپذير نيز داريم.

از اين خلاف ها ما هم شنيده ايم؛ مهمانپذير نداريم (!) چطور تا حالا در طول تاريخ انقلاب اينها مهمانپذير نبودند (!) حالا شدند؟

بیانیه شماره 8- بعد از ظهر امروز منتشر شد مهندس موسوی: من از صحنه بیرون نمی روم!

آنچه در این روزها رخ داد اصل نظام جمهوری اسلامی را كه میراث امام بزرگوار و شهدای گرانقدرمان است هدف قرار داده و این چیزی نیست كه بتوان به سادگی از كنار آن گذاشت و با طرح اتهامات تهدید به محاكمه از آن صرفنظر نمود. اگر با مسببین جنایت كوی دانشگاه در 18 تیر 1378 به گونه ای مناسب و قانونی برخورد می شد امروز شاهد تكرار آن فجایع در ابعادی وسیع تر و وارونه جلوه دادن واقعیت ها به گونه ای جسورانه تر نبودیم. آمادگی دارم تا نشان دهم چگونه مجرمان انتخاباتی در كنار مسببان اصلی اغتشاشات اخیر قرار گرفتند و خون مردم را بر زمین ریختند و اكنون كوشش می كنند صحنه هایی را كه صدها شاهد و دهها تصویر آن را گواهی می دهند به گونه ای دیگر جلوه دهند؛ آماده ام تا نشان دهم چگونه كسانی كه عملشان در راستای ایجاد هرج و مرج در كشور؛ تضعیف نظام و منافع بیگانگان است تلاش نمودند به بهانه تخریب‌گریهای عناصری نامعلوم، جنبش سبز شما را اغتشاشگری و وابسته به بیگانه معرفی كنند؛ ولی حاضر نیستم به خاطر مصالح شخصی و هراس از اینگونه تهدیدها از ایستادگی در سایه شجره سبز استیفای حقوق ملت ایران كه امروز به خون به ناحق ریخته شده جوانان این كشور آبیاری شده است لحظه ای صرف‌نظر نمایم. از مجموع آرای ریخته شده در صندوقها تنها یك رأی متعلق به من است و شما به خوبی می دانید كه مشكل آنها با میلیونها رأیی است كه جوابی برای سرنوشت آنها ندارند. دشمن خارجی با همراهی یاران جاهل و طماع خود در داخل بر آنست كه مطالبات این حركت عظیم خودجوش را به خوارج بیرون از نظام نسبت دهد و حتی الله اكبرهای از دل برآمده شما را چون قرآنهای سر نیزه معرفی كند. بر ماست كه با رفتار و گفتار خود این توطئه شوم را خنثی نماییم.

اصفهان به آراء این مردم خیانت شده!



این میدان نقش جهان اصفهان است. همایش تاریخی سبز در پشتیبانی از میرحسین موسوی، چند روز پیش از رای گیری انتخاباتی. این جمعیت عظیم رای داد و حالا از رای خود دفاع می کند. آنها مجاهدین خلق و عوامل انگلیس و صهیونیسم و امریکا هستند؟ یا آنها که دستآورد عظیم حضور 85 در صدی در انتخابات را که بزرگترین ضامن امنیت ملی کشور می توانست باشد، برباد دادند؟ آنها ضربه به امنیت کشور زدند و یا آنها که علیه این مردم کودتا کردند؟ با خیانت و کودتائی که علیه این حضور ملی در انتخابات شد، دیگر کسی در جمهوری اسلامی پای صندوق رای خواهد رفت؟ با باور ملی مردم ایران خیانت شد و بزرگترین دشمنی با ملت ایران بود.