Thursday, June 25, 2009

گاردین:خامنه ای در پی آن است که پسر دوم خود را به جای خود بنشاند

گاردین: پسر دوم خامنه ای، از عوامل اصلی سرکوب مردم

5 تیر 1388

روزنامه بریتانیایی گاردین از قول دیپلمات ها و تحلیلگران می گوید مجتبی خامنه ای، پسر دوم رهبر جمهوری اسلامی، یکی از عوامل اصلی سرکوب مردم معترض به نتیجه انتخابات است.

به گزارش این روزنامه معتبر، مجتبی خامنه ای متحد اصلی محمود احمدی نژاد است که در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران توسط وزارت کشور دولت نهم به عنوان پیروز میدان معرفی شد، خبری که گسترده ترین اعتراضات مردم ایران از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ را به دنبال داشته و پس از ۹ روز هنوز فروکش نکرده است.

گاردین می گوید مجتبی خامنه ای در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ توانسته است نظر پدر خود را به محمود احمدی نژاد که در آن زمان شهردار تهران بود جلب کند.

آقای احمدی نژاد در انتخابات سال ۱۳۸۴ که به دور دوم کشیده شد، در برابر اکبر هاشمی رفسنجانی به پیروزی رسید.

این روزنامه بریتانیایی و همچنین شبکه خبری سیانان می گویند که برای راه یافتن به «بیت رهبری» و دیدار با خود رهبر جمهوری اسلامی باید اجازه مجتبی خامنه ای را داشت که «از پدر خود افراطیتر است».

گاردین از قول «تحلیلگران ایرانی» میگوید علی خامنه ای که اکنون ۷۰ سال دارد در پی آن است که پسر دوم خود را به جای خود بنشاند.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، تعیین رهبر در ایران بر عهده مجلس خبرگان رهبری است که ریاست آن اکنون در دست اکبر هاشمی رفسنجانی، به گفته گاردین «قدرتمندترین رقیب خامنهای و احمدینژاد» قرار دارد.

علی انصاری، تحلیلگر ایران در دانشگاه سنتاندروز انگلیس، به گاردین گفته است: «اخیرا خیلی صحبت این بوده است که تمام این مسائل به مجتبی و جانشین شدن او مربوط است.»

آقای انصاری می گوید: «او احتمالا در پی آن است که این مقام را در درازمدت برای خود به دست آورد و حفظ کند.»

رهبر جمهوری اسلامی یک روز پس از اجرای انتخابات در حالی به محمود احمدی نژاد به عنوان پیروز میدان تبریک گفت که شورای نگهبان هنوز صحت و سلامت انتخابات را تایید نکرده بود.

آقای علی خامنه ای در دیدار با نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری نیز محمود احمدی نژاد را رئیس جمهور «منتخب» خواند و در اشارهای غیرمستقیم به اعتراضات میرحسین موسوی و مهدی کروبی به نتیجه انتخابات بر ضرورت داشتن فرهنگ شکست تاکید کرد
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
در انگلستان مسدود شد



حساب بانکی مجتبی خامنه‌ای



با1 میلیارد و 600 میلیون دلار



دولت انگلستان حساب بانکی‌ "مجتبی خامنه‌ای" پسر علی خامنه ای را در یکی‌ از بانک‌های لندن به مبلغ ۱ میلیارد و ششصد میلیون دلار مسدود کرد. با آنکه دولت انگلیس از مدت ها پیش اطلاع داشت که این حساب بانکی متعلق به کیست اما بهانه ای قانونی برای کنترل آن نداشت، که با فاش شدن نقش وی در کودتای اخیر، این مجوز پیدا شد.

گفته می شود حساب های مشابهی در آلمان به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار به نام مجتبی‌ تهرانی‌ و ۷۴۰ میلیون دلار به نام فردی به اسم شجونی وجود دارد که در صورت اثبات نقش دارندگان این حساب ها در کودتای اخیر، این حساب ها نیز می تواند تا رسیدگی به آنها و مشخص شدن ارتباط دارندگان آنها با کودتای اخیر در ایران مسدود شود. مجتبی تهرانی می تواند "آقا تهرانی" رئیس مداحان طرفدار احمدی نژاد باشد که نقش مهمی در تمام حوادث 4 سال گذشته و در بسیج حزب پادگانی و حوادث 10 روز گذشته در شهرهای ایران علیه مردم و کشتار آنها داشته است. شیخ شجونی نیز از اعضای رهبری حزب موتلفه اسلامی و از جمله دست اندرکاران هدایت تیم های چماق بدست در روزهای اخیر است.

تا آنجا که ما اطلاع داریم، جمع پول هائی که افرادی مشابه افراد یاد شده در بانک های اروپائی دارند نزدیک به 10 میلیارد دلار است، که عمدتا پولی است که رانت های نفتی و دریافت حق کمیسیون در قراردادهای نفتی جمع شده است.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
مجتبی خامنه ای، حلقه گمشده
وجود احمد آقا در دفتر امام خمینی همیشه یک راه برای نفوذ به رهبری بود که همگان او را نفوذ ناپذیرمی دانستند. او می توانست به راحتی رهبر نفوذناپذیر جمهوری اسلامی را اداره کند. کار به جایی رسید که چند بار شخص امام علیه او سخن گفت، اما احمد آقا تا پایان به کارش ادامه داد و اگر کشف جسدش در حالی که در اثر افراط در مصرف مواد مخدر در خانه معشوقه اش صورت نگرفته بود بعید نبود که مرگ او را بتوان ناشی از اطلاعات بی بدیلی دانست که همراه او در گور دفن شد. در دفتر قائم مقام رهبری، آیت الله منتظری نیز کسانی همواره بودند که آقا را کنترل می کردند و البته کنترل این آقا به دلیل سادگی اش راحت تر بود. همین موارد بود که وقتی خامنه ای رهبری را در دست گرفت به کلی از فرزندانش خواست که از هرگونه سیاست و قدرت کناره بگیرند و هرگز درامور کشور دخالت نکنند. بخصوص اینکه دفتر این آقا تماما توسط کسانی اداره می شد که سالها از مسوولان وزارت بودند و خودشان به تدریج یک امپراطوری را سر و سامان دادند.
در این میان مجتبی خامنه ای پسر 32 ساله آقا چهره ای متفاوت با دیگران دارد. او رابط اصلی برادران انصار حزب الله و نیروهای فشار با دفتر است. او که بسیار از پدرش و حاج آقا حجازی و دیگران در دفتر تندتر برخورد می کند تقریبا در تمام درگیری ها به نحوی دخالت دارد.

No comments:

Post a Comment