Friday, May 21, 2010

«نرخ بیکارى در برخى استان‌های ایران به بالای ۴۵ درصد رسید»

راديو فردا :در حالى که برخى از گزارش‌ها از افزایش میزان خودکشى در ایران به دلیل گسترش بیکارى در کشور حکایت مى‌کند، کارشناسان اقتصادی می‌گویند که نرخ بیکارى در برخى از استان‌هاى کشور به بالای ۴۵ درصد افزایش یافته است.

نماینده پیشین ایران در سازمان جهانى کار با زیر سوال بردن آمارهاى اعلام شده از سوى دولت محمود احمدی‌نژاد از نرخ بیکارى اعلام کرد نرخ بیکارى در برخى از استان‌هاى کشور به بیش از ۴۵ درصد افزایش یافته است.

عباس وطن‌پرور در این باره به خبرگزارى مهر گفته است: «با یک حساب مقدماتى مى‌توان نرخ بیکارى را در حال حاضر بالاى ۲۲ درصد دانست. هم اکنون نه تنها نرخ بیکارى ۱۱.۹ و ۱۳.۸ نیست، بلکه در برخى استان‌ها نرخ بیکارى بالاى ۴۵ درصد است.»

چند روز پیش نیز داریوش قنبرى، نماینده اصلاح‌طلب مجلس، با انتقاد شدید از بى‌توجهى دولت به اشتغال‌زایى و با هشدار نسبت به گسترش بجران بیکارى در جلسه علنى مجلس گفته بود: «متاسفانه در این روزها شاهد ناهنجارى‌هاى بسیارى از جمله گسترش خودکشى هستیم و در ایلام ۱۱ مورد خودکشى به دلیل بیکارى صورت گرفته است و این در حالى است که ما شرعاً و قانوناً موظفیم نسبت به این موضوع چاره‌اندیشى کنیم.»

این در حالى است که مقام‌هاى دولت جمهوری اسلامی در ایران بارها منکر افزایش میزان بیکارى در کشور شده و حتى از کاهش آن در سال‌هاى گذشته سخن گفته‌اند.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامى، وزیر کار و امور اجتماعى دولت دهم، به تازگى در این باره گفته است: «با ایجاد یک میلیون و دویست هزار شغل در طول یک سال، نرخ بیکارى از ۱۲.۵ درصد در ۱۳۸۷ به ۱۱.۳ درصد در پاییز ۱۳۸۸ کاهش یافته است.»

اما کارشناسان با توجه به کاهش شدید نرخ رشد اقتصادى ایران در سال‌هاى گذشته درباره آمارهاى ارائه شده از سوى دولت در خصوص ایجاد اشتغال ابراز تردید مى‌کنند.

عباس وطن‌پرور، نماینده پیشین ایران در سازمان جهانى کار، با غیرشفاف خواندن آمارهاى دولتی از نرخ بیکارى گفته است: «در حال حاضر شاغل حساب کردن سربازان، زنان خانه‌دار و دانشجویان و همچنین افرادى که در هفته یک یا دو ساعت کار دارند از ابهامات نرخ بیکارى و وضعیت واقعى اشتغال در کشور است.»

در حالى که نمایندگان مجلس شوراى اسلامى در روزهاى گذشته با احضار وزراى اقتصاد و صنایع و معادن از آنها درباره دلایل افزایش میزان بیکارى توضیح خواسته‌اند، آقاى وطن‌پرور با اعلام این که مسئولیت ایجاد اشتغال به وزارت تعاون سپرده شده است، از «عدم وجود یک اراده قوى و منطقى براى رفع معضل بیکارى» در دولت کنونى خبر داده است.

وى همچنین با انتقاد از وجود مشکلات ساختارى در ایجاد اشتغال در کشور افزوده است: «وزارت کار و امور اجتماعى امروز مسئولیت مستقیم خود را به عهده وزارت تعاون گذاشته و از زیر بار مسئولیت شانه خالى مى‌کند. البته در وزارت تعاون نیز کم‌لطفى مى‌کنند و بدون داشتن ساختار و ابزار مناسب اشتغال‌زایى خود را مسئول اشتغال مى‌دانند.»

این کارشناس بازار کار همچنین با هشدار نسبت به پیامدهاى اجراى قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بدون ساز و کار منطقى اظهار داشت: «تنها راهکار عبور از بحران بیکارى و رونق در تولید این است که به تقویت فضاى کسب و کار که به شدت در وضعیت بحرانى قرار دارد فکر کنیم و ۱۱ پارامتر اصلى رونق فضاى کسب و کار کشور را دنبال کنیم.»

آقاى وطن‌پرور با انتقاد از افزایش شدید واردات و با اشاره به تاثیر آن در گسترش بیکارى در کشور افزوده است: «اگر وزارت صنایع نماینده واقعى بخش صنعت و تولید بود که حتماً در مقابل واردات بى‌رویه واکنش نشان مى‌داد و براى جلوگیرى از آن فکرى مى‌کرد؛ در عین حال براى افزایش موجودى به واردات روی نمى‌آورد.»

وزیر خارجه ترکیه : توافق اخیر با ایران بنا بر درخواست واشنگتن انجام شد!

net : احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: "ترکیه و برزیل به نمایندگی از غرب و طبق درخواست آمریکا قرارداد هسته‌‌ای را با ایران امضا کردند. "

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری ایران بالکان (ایربا) به نقل ازسایت اینترنتی زمان، وزیر خارجه ترکیه گفت: اگر جامعه جهانی، ترکیه را برای خودداری از استرداد اورانیوم 1200کیلوئی تحت فشار بگذارد، ترکیه بی درنگ اورانیوم امانتی درنزد خود را به ایران مسترد خواهد کرد؛ ترکیه از اعتماد ایران نسبت به خود سوء استفاده نمی کند.

داووداوغلو اضافه کرد: قرارداد هسته‌ای تهران با هدف توقف فعالیت غنی سازی ایران امضا نشده است، زیرا‌ هر‌ کشوری حق دارد به عنوان عضو NPT و تحت نظارت آژانس بین المللی اتمی در راستای اهداف صلح آمیز اورانیوم را غنی سازی کند؛ اگر برخی از کشورها بخواهند در بخش غنی سازی اورانیوم انحصار طلبانه رفتار کنند و این امر را تحت انحصار مطلق خود قرار دهند، در آن صورت غنی سازی اورانیوم به یک سلاح اقتصادی تبدیل خواهد شد.

او ادامه داد: برای مثال انرژی هسته ای یکی از نیازهای اساسی ترکیه درحال توسعه سریع است. زیرا ترکیه از لحاظ ذخایر هیدروکربوری کشور فقیری است و اگر کشوری بخواهد انحصارغنی سازی اورانیوم را در اختیار خود بگیرد، کشورهای دیگر و از جمله ترکیه را می تواند مورد تحریم قرار دهد. لذا ترکیه مخالف ایجاد انحصار غنی سازی اورانیوم در جهان است.

رئیس دیپلماسی ترکیه همچنین گفت: مسئله تحریم ایران باعث شد دولت ترکیه و وزارت نیرو تصمیم بگیرد که ترکیه با تاسیس نیروگاه اتمی، غنی سازی اورانیوم را آغاز و در این زمینه خود کفا شود؛ ما معتقدیم تشدید تحریم ایران به ضرر ترکیه خواهد بود. ترکیه نمی تواند نظاره گر تحریم همسایه خود باشد. به ترکیه ربطی ندارد که آیا ایران در ده سال آینده احتمالا" به تهدید هسته ای تبدیل خواهد شد یا نه.

این دیپلمات برجسته ترک در ادامه اظهار داشت: در شرایط حاضر ترکیه می خواهد از ردیف شانزدهمین قدرت اقتصادی جهان به ردیف دهم صعود کند. اگر تحریم ها علیه ایران از بین برود، حجم تجاری و اقتصادی ایران در پنج سال آینده به 30 ویا 40 میلیارد دلار خواهد رسید؛ چنانکه در سال 1991 با آغاز جنگ عراق، صادرات 5/2 میلیارد دلاری ترکیه به عراق به صفر رسید. اکنون ما به فکر تجارت استان های مرزی ترکیه با ایران هستیم و می خواهیم راه زمینی ترکیه به آسیای میانه بازنگه داشته شود و انتقال گاز قطع نشود.

داووداغلو در عین حال تصریح کرد: اسراییل دارای سلاح های اتمی است که خارج از نظارت بین المللی قراردارد. این کشور خواهان تشدید تحریم علیه ایران است. ترکیه برای دستیابی به درآمد ملی یک تریلیون دلاری در دوسال آینده و برای دستیابی به درآمدهای دو تریلیون دلاری در ده سال آینده نیازمند تامین منابع انرژی به ‌خصوص انرژی هسته‌ای است؛ ما برای جبران دیرکرد دستیابی به انرژی هسته‌ای اقدامات سریعی را آغاز کرده است. برخی از کشورها می خواهند سازمان های جهانی برای انحصارات غنی سازی اورانیوم نظیر اوپک (نفت‌) را به وجود آورند. ترکیه نگران این اقدام بوده و با آن مقابله خواهد کرد. کشورهای عضو ‌‌سازمان ملل متحد حق دارند مسئولانه به تکنولوژی غنی سازی و بهره برداری از انرژی هسته ای دست یابند.

به گزارش ایربا، داود اوغلو همچنین با شرکت دربرنامه تلویزیون NTV به ‌سئوالات مخاطبان این برنامه درباره قرارداد هسته ای تهران پاسخ گفت.

او بار دیگر تاکید کرد که با امضای قرارداد هسته ای سه جانبه در تهران، همه خواسته‌های جامعه بین‌المللی و 5+1 برآورده شده است. البته ایران نگران بود که ازحقوق خود محروم شود و لذا ترکیه به دو طرف توصیه کرده که از بیان سخنان تحریک آمیزخودداری کنند. آنها نیز قول داده اند که به این توصیه عمل کنند. کمترین سستی در این روال باعث نابودی همه دستاوردها خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: اگر قرارداد تهران امضا نمی شد، درهفته جاری شدیدترین تحریم ها علیه ایران دردستور کار قرارمی گرفت ولی بعد از این اقدام باید کشورهای عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد محتاطانه تر عمل کنند. در روزهای آینده احتمال تحریم ایران وجود ندارد؛ بدون شک اصرار غرب بر تحریم ایران به ترکیه نیز خسارت وارد خواهد کرد و ترکیه با تحریم ها مقابله خواهد کرد. ایران و ترکیه همدیگر را به خوبی می شناسند ولی مذاکره با ایران بسیارسخت است.

وی افزود: قرارداد هسته ای تهران هم نگرانی های ایران را رفع کرده و هم سه خواسته غرب را برآورده کرده است. تکنولوژی هسته ای متعلق به همه بشریت است و به خصوص ترکیه به عنوان کشوری که از نفت و گاز محروم است، نیاز شدیدی به تکنولوژی هسته ای و انرژی هسته ای دارد. هدف تلاش ترکیه برای حل مسئله هسته ای ایران، محدود به پیشگیری از بحران ایران نیست بلکه با حل مسئله هسته‌ای ایران از جنگ های منطقه ای وحتی جنگ جهانی پیشگیری می شود.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 14:41:24 توسط نگران
هموطن رضا 2, من فکر میکنم که همه منابع طبیعی و ثروت جامعه به همه انسانهای آن جامعه تعلق دارد. زمین, هوا و دریا متعلق به همه است. همه برای زنده ماندن نیاز به اکسیژن نیاز دارند, همچنین به غذا, به همین دلیل به یک سیستم مبنی بر عدالت معتقد هستم. ما از شکستها درس میگیریم و خود را برای اینکه دیگر کمونیسم اتوپی نباشد, آماده میکنیم. من که عرض کردم جهانخواران شرق و غرب از جمله کادرهای کمونیستی که اکنون بعنوان مافیا امرار معاش میکنند. من با هرگونه بردگی و بندگی مخالف هستم و معتقدم که همه انسانها مساوی به دنیا میایند و مساوی از دنیا میروند, پس چرا مساوی با هم زندگی نکنند؟

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 14:14:11 توسط رضا 2
آقای نگران !نمی دانم در کجای دنیا زندگی می کنی ولی اگر با کمونیست هایی که زمان شوروی به عشق اتوپیای کمونیسم به این کشور آمدند و سپس به تبعید گاه و زندان افتادند تو چنین نمیگفتی ! یا حتی بیش از این ، اگر شما اعضای حزب کمونیست روسیه و بلاروس و قزاقستان و اوکراین فعلی را می شناختی که از چپاولگرترین شخصیت های کشورهایشان هستند چنین نمی گفتی . در هر صورت من هم مخلص مرام کمونیسم هستم . ولی متاسفانه ... !همچنانکه تکلیف فرصت طلبانی مانند ترکیه و استثمارگرانی مانند آمریکا از کمونیسم هم بدتر است.در هرصورت مردم ما به آن حد از بیداری رسیدند که امیدی به آمریکا و چین و ترکیه و روسیه ندارند.آزادی عدالت رفاه هدف مردم است.این پروسه طی خواهد شد.برقرار باد ایران !

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 11:17:56 توسط داراب
هر قدر ایران از نظر اقتصادی و سیاسی ظعیف شود به نفع ترکیه و بقیه کشورهای همسایه است. غنی سازی میلیاردها دلار به ایران ضرر زده و هیچ نفعی برای ایران نداشته. آقای رضا تقی زاده با مقایسه توافقنامه سعد آباد و بیانیه تهران این را بخوبی نشان داده http://www.persian.rfi.fr/

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 10:56:27 توسط نگران
این هم قابل توجه ضد کمونیستهایی که سنگ آمریکا و دمکراسی آمریکایی را سینه میزنند. به این سری اخبار تجارب انقلابی گفته میشود. حالا میبینید که همه کشورهای سرمایه داری فقط چشم طمع به نفت و منابع طبیعی ما دوخته اند؟ حالا میبنید که هر کمونیستی که کشته میشود, در آن قسمت داستان, سازش, ساخت و پاخت مطرح است. حالا میفهمید چرا ما برای کمونیسم خودکشی میکنیم؟ ما نه چین و نه روسیه و نه کره شمالی را کمونیست میدانیم و نه کشورهای اروپای شرقی را. ما به این ایده انسانی که به انسان و انسانیت بها میدهد, معتقدیم و برای دفاع از پرنسیبهای آن همه نوع شکنجه ها, تجاوزها و اعدامها و تیربارانها, تبعید و دربدری را به جان خریدیم و میخریم. ما برای دفاع از حقوق حقه مردممان از هیچ چیز دریغ نمیکنیم, چرا که گرگهای درنده را بر سر همه قراردادها, همه بگیر و ببندها, یکجا و برای یک هدف و آنهم پول و قدرت میباشد, میبینیم. ما با مردم تمام جهان عهد و پیمان بستیم که سرمایه داری, این سیستم, مرگ, جنگ و جنون را از عریصه قدرت به زیر بکشیم. اینها به ظاهر دمکرات هستند, در باطن به آنها امپریالیسم خونخوار با دو جنگ جهانی مینامند.

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 09:28:07 توسط کفندوز
رژیم 5 تن از پاکترین فرزندان ایران را به قتل می رساند، بنا به درخواست شیطان بزرگ تن به مصالحه بر سر "حق مسلم ماست" می دهد و روز بعد فرش قرمز برای مادران سه جاسوس دیروز استکبار جهانی گسترده می شود. هتل استقلال، چلوکباب ایرانی با مخلفات(احیانا نان سنگک و ریحان و دوغ و پیاز). تشریفات سخت درخور باده گساری است برای در کشیدن جام زهری چنین. چشمان مادران سهراب و ندا و فرزاد و شیرین روش روشن. چشمان "ماست" روشن با این "حق مسلم" اش!

جنتی : با اين شرايط (عفاف و حفط حجاب) دانشجو را در دانشگاه بپذيريد. دانشجو نمره مي‌خواهد و بنابراين ناچار است كه به قانون عمل كند

دبير شوراي نگهباني با اشاره به بيانيه مشترك برزيل، تركيه و ايران، در تهران گفت: در اين خصوص حركت سياسي خوبي انجام شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) احمد جنتي هم‌چنين با اشاره به برگزاري كنفرانس خلع سلاح كه در آن نمايندگاني از 70 كشور شركت كرده بودند، اظهار كرد: حضور رييس‌جمهور در نيويورك و حرف‌هاي ايشان در خصوص مساله هسته‌يي عالي بود و اين موضوع برگ برنده‌اي در دست ماست.

وي برگزاري رزمايش‌هاي سپاه و ارتش را هم مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: اين رزمايش‌ها نشان داد كه در منطقه قطب جديدي از قدرت سياسي و نظامي در حال به وجود آمدن است.

وي با اشاره به بيانيه مشترك برزيل، تركيه و ايران و اجلاس گروه 15 اظهار كرد: از دو كشور برادر، تركيه و برزيل تشكر مي‌كنم و بايد بگويم اين موضوع مشت محكمي به دهان غرب و آمريكا بود و بن‌بستي براي غرب به وجود آورد و باعث شد كه ديگر آن‌ها حرفي براي گفتن نداشته باشند.

وي همچنين با اشاره به مساله‌ عفاف و حجاب و تشكر از مردم و نمايندگان مجلس براي حمايت از اين مساله، اظهار كرد: آن‌هايي كه بايد قانون را اجرا كنند كساني هستند كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين مصوبه را داشتند اما بعد آن را در قفسي گذاشتند و درش را بستند. اين‌ها بايد جواب دهند كه چرا اين مصوبه را اجرا نمي‌كنند.

جنتي افزود: بنده هم در زمان تصويب اين امر در آن‌جا بودم و مطرح كردم كه شما از يك نقطه شروع كنيد. از آن‌هايي كه كارمند شما هستند آغاز كنيد. دانشگاه و دانشجو در اختيار شماست. با اين شرايط دانشجو را در دانشگاه بپذيريد. دانشجو نمره مي‌خواهد و بنابراين ناچار است كه به قانون عمل كند. در بيمارستان‌ها و ادارات نيز اين موضوع اجرايي شود. چرا تا به حال اين كار را انجام نداديد؟

وي با بيان اين‌كه " در سطح عموم براي مردم هم بايد فكري شود" ادامه داد: شما مي‌گوييد كه بايد كار فرهنگي انجام داد، آيا كار فرهنگي بي‌نياز كننده از كار اجرايي و قانون است؟ مي‌گوييد قانون را اجرا نمي‌كنيد و مي‌خواهيد كار فرهنگي انجام دهيد؟

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اين‌كه " عواقب بد بدحجابي را هم ببينيم" گفت: ببينيم اين امر كجا متوقف مي‌شود. اين موضوع بيش از 20 سال شل گرفته شده است، حالا كه به اين جا رسيده است شما ديگر آن را شل نگيريد.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 13:50:28 توسط آرش*
دانشجو نمره می‌خواهد و بنا‌ بر این ناچار است که به قانون عمل کند ! این همان قانون با یک دست هویج و با یکدست چماق است،دانشجو نمره میخواهد ولی‌ در ازای نمره گرفتن درس خواندن و دانش اندوزی مطرح نیست باید به "قانون" عمل کند.قانونی که جز سر سپردگی به دولت مفهوم دیگری ندارد ؟ کدام دولت ؟ دولتی که تشکیلات رسمی‌ آن فقط برای نمایش و عوامفریبی است و استقلالی از آن خود ندارد ! ملای نماز جمعه‌ای که به ظاهر خطیب نماز جمعه است ولی‌ و در واقع سخنگوی نه‌ فقط بیت رهبری بلکه سخنگوی انجمن حجتیه و از آنهم خطرناک تر سخنگوی جبهه مافیایی "مهدویه" است.(برای ۲۲ خرداد پیشنهادی دارم که به موافقت و یا مخالفت با آن اصراری ندارم ولی‌ میدانم در موقعیت زمانی‌ با امکانات و شرایط موجود عملی‌ و شدنی است و آن بوجود آورن شرایطی چون کردستان است برای تمام ایران ، چطور ؟ قابل بحث خواهد بود).

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 08:59:51 توسط تیزبین
با درود به تهمتن عزیز باید بگویم که همه این بیشرفهای پر رو گوی سبقت را از وقیح ترین موجودات گیتی ربوده اند و اگر در دانشگاه پررویی و وقاحت و کلاهبرداری و تجاوز و دروغگویی و تقیه و خلاصه کلام اسلامی ...نمره کمتر از 20 به این گروه آدم نما داده شود بی انصافی بزرگی در حقشان شده. همانگونه که گفته اید باید پاسخ این زبان نفهم ها را با روش خودشان داد تا خرفهم شوند و در روز موعود دقیقا همان رفتار را با خودشان و خانواده شان کرد ( با اینکه از ته دل بر این باور نیستم ولی آتش انتقام این مردم اسلام زده را هیچ چیز خاموش نخواهد کرد الا انتقام. با اینکه گفته اند لذتی که در عفو است در انتقام نیست باید بگویم این گفته انسان پسندانه را این رژیم کثیف خیلی وقت است که در دل مردم ایران کشته و آنرا به : لذتی که در انتقام است در عفو نیست تبدیل کرده و خودشان باید از مزایای آن استفاده کنند. با آرزوی پیروزی مردم ایران بر رژیم کثیف اسلامی.

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 08:43:32 توسط bolbol
آخر جنتی لعنتی تا کی میخواهی این اراجیف را سر هم کنی؟؟؟ سی سال نشود حالا از ترس نمره میخواهید دانشجو را وادار به حجاب کنید؟؟؟ این هم یک رذالت دیگر!!! بابا این مردم چطور باید بگویند اسلام را نمیخواهند ؟؟؟ چرا زبان انسان را نمیفهمید؟؟؟ چرا فقط باید با طناب دار و گلوله جوابتان را بگیرید؟؟؟ سی سال خوردید و بردید و کشتید بس نیست؟؟؟

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 07:26:38 توسط تهمتن
بااين همه رذالت وبي حيايي ولايت وقيح و سران دستگاه و سركردگان جنايت و خيانت مانند آخوند جنتي وبقيه ي اين جنايتكاران چه بايد كرد؟؟ جواب جوانان ومردم ايران در آستانه شروع قيام به اين چرثومه هاي خيانت و جنايت چه خواهدبود؟؟ آيا بعدازاين همه فساد و دروغ وكشتار و غارت اين جنايتكاران;وقت آن نرسيده استكه با آتش خشم مردم سوزانده و نابودشوند؟؟ آيا شروع قيام را بامقابله ي نيروي قهري بمصاف اين جانوران نبايد رفت؟؟ نيروي قهري ما همان ككتل مولتف و سنگ وچوب و حمله به مراكز بسيج و مزدوران بسيجي ولباس شخصي ومزدوران انتظامي وهرچه وهركس كه ازاين نظام دفاع كند مي باشد. عاشوراي سال گذشته را به ياد آريد كه اگر مدت كوتاهي ادامه پيدا ميكرد خيل عظيم مردم تهران به آن مي پيوستند وخودرا به همان ككتل مولتف و چوب سنگي كه مبارزين دردست داشتند هم مسلح ميكردند وتنها با ده هزارنفر ازجمعيت ميليوني تهران;نظام راسرنگون ميكردند. نابودي اين نظام راهي جز استفاده از نيروي قهري مردم را ندارد وكافيست كه چند ده هزار نفرخود به اين وسائل دفاعي مجهزكنند و در روزموعود ازاين وسائل استفاده كنندو آنوقت است كه سرنگوني قطعي ست..

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 07:03:30 توسط باران
نام اين حكومت را " جمهوري حجاب و جنايات اسلامي" بايد ناميد!

"ديدار مادران سه تبعه آمريكايي با خانواده ديپلمات‌هاي دستگير شده ايراني"

مادران سه تبعه آمريكايي كه فرزندانشان به صورت غيرقانوني وارد خاك ايران شده‌اند صبح امروز با خانواده ديپلمات‌هاي دستگير شده ايران در اربيل ديدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش فارس، مادران سه تبعه آمريكايي كه سال گذشته به صورت غيرقانوني (آنها گفته اند که در زمان دستگيری تصور ميکردند هنوز در خاک کردستان عراق ميباشند) وارد مرزهاي غربي ايران شده‌ و به اتهام جاسوسي در بازداشت به سر مي‌برند صبح امروز جمعه با خانواده ديپلمات‌هاي دستگير شده ايران در اربيل، در محل هتل استقلال تهران ديدار و گفت‌وگو كردند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 12:12:08 توسط يك ايراني در امريكا
بنظر من بايستى اين سه مادر هم كه مثل كلاغ وارد خاك پاك ايران زمين شدن بندازند توى همين سياهچالهاى قرون وسطى تا بفهمند كه ملت ايران چه مى كشد بچه هاى اين افراد باوجود اينكه مى دانستند يك طرف مرز ارتش خودشان وطرف ديگر ارتش ايران در برابر هم ايستادن انجا چه غلطى مى كردن يا ماجرا جو هستند يا جاسوس يا هم مى خواهند با اين كارشان با نوشتن يك كتاب پول دار بشون بد بختيش مال ملت ستمديده ماست ودر گيرى امريكايها با ايرانيان درايالات متحده امريكا خواهد بود٠

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 11:22:12 توسط fred
جهان تا چه زمانی میخواهد خودرا به خواب بزنـــــــــد !؟ رژیم جنایتکار اسلامی ایران ، همیشه در حال معامله بوده و هست ، عاقبت جنایتکاران رژیم و گرفتار شده در اربیل را پس گرفته و این سه جوان را بزودی آزاد میکننـــــــــد . این رژیم منفور اسلامی باید << رژیم اسلامی خون و جنون >> در جهان نامیده شود. نابود باد استبداد در ایران .

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 08:38:04 توسط مراغه اى
به جاى ديدار با بستگان اين جاسوسان و تروريستهاى صادراتى(به قول ج٠ا ديپلماتها!!!) يكسر آنها را جلوي در زندان اوين ببرند تا ببينند كه چه فرقى بين مادر گروگان آمريكايى با مادر گروگان ايرانى(اسيران عزيز در بند رژيم) وجود دارد؟!؟ آنهم در كشوريكه مرگ بر آمريكا شعار رسمى حكومت آن در نمايش جمعه و ديگر مراسم لمپنها و اوباشهاى حزب اللهى است!!

نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 07:46:19 توسط حميدن
رژيم لمپنهاي ايران به اين مادران قول آزادي فرزندانشان را داده فقط در صورت همكاري وبا استفاده از احساسات مادرانه اينها هر عمل تبليغاتي بخواهد با اينها انجام ميدهد سپس با يه مشت گز و صنايع دستي ساخت چين روانه آمريكايشان ميكند بيچاره ما كه كسي جز خودمان نداريم و بايد بمانيم و بسوزيم با يه مشت لمپن آخوند

تناقض اظهارات دادستان و پزشک اوين درباره سلامتي محمد نوری زاد

جرس: در حالی که بر اساس نظر پزشک زندان ضربه وارده به سر نوری زاد، ضربه مغزی تشخیص داده شده و بینایی وی را مختل کرده است روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد محمد نوري ‌زاد در بند عمومي زندان اوين به سر مي برد و از سلامت جسماني خوبي نيز برخوردار می باشد.

روز گذشته همسر نوری زاد در گفت و گو با جرس، نسبت به سلامت وی هشدار داد و گفت که وی در اعتصاب غذا بسر می برد.

به گزارش ايلنا،دادستان عمومي و انقلاب تهران، صبح روز پنج‌شنبه با تعدادي از زندانيان در زندان اوين ديدار کرد.
در اين ديدار عباس جعفري دولت‌آبادي، از نزديک در جريان روند تحقيقات مربوط به اين زندانيان قرار گرفت.
در اين ملاقات برخي از زندانيان از جمله «جعفر پناهي» و «محمد نوري‌زاد» درخواست‌هاي خود را با وي در ميان گذاشتند که دادستان در هر مورد دستور بررسي لازم را صادر کرد.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 09:13:51 توسط shahriar
من فكر ميكنم كه دليل كتك زدن آقاى نوريزاد بدليل نامه هايش به خامنه اى است'و به دستور خود خامنه اى هم اين عمل انجام شده. چرا كه تا كنون كسانى كه اين مردك فاسد را مستقيم مورد خطاب قرار داده اند(محسن سازگارا) رژيم مجبور به رهاييشان شده' چرا كه ادامه شكنجه و كشتنشان ممكن است دستان پاك!! رهبر را ملوث كند.وبا اين عمل ميخواهند از بقيه زهر چشم بگيرند كه ديگر به پدر خوانده مافياى شيعه نامه ننويسند.

نماز جمعه زیر سایه‌ی «حجاب بد»

دويچه وله : مسئله‌ی پوشش زنان از هفته‌ها پیش به یکی از موضع‌های ثابت خطبه‌های نماز جمعه تبدیل شده. امام جمعه این هفته‌ی تهران می‌گوید بی‌ثمر بودن کار فرهنگی در این زمینه مشخص شده و باید با همکاری حوزه‌های علمیه سختگیری بیشتری شود.

دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران، احمد جنتی، در خطبه‌های نماز جمعه، 31 اردیبهشت بار دیگر از آنچه بدحجابی زنان خواند به شدت انتقاد کرد و خواستار شدت عمل مسئولان شد. او در نماز سوم اردیبهشت نیز یکی از خطبه‌ها را به این موضوع اختصاص داده بود. دو خطیب دیگر جمعه، احمد خاتمی و کاظم صدیقی نیز در هفته‌های گذشته اعتراض خود به وضعیت پوشش زنان را اعلام و بلایای طبیعی، از جمله زلزله را از تبعات رواج "بی‌بندوباری" ذکر کردند. احمد جنتی بر خلاف نماز جمعه‌ی قبلی که بیشتر لحنی هشدارآمیز داشت، در سخنان امروز خود بر ضرورت شدت عمل و به کار گرفتن شیوه‌های جدید تاکید می‌کرد.



پوشش زنان، "مسئله روز" کشور



به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، جنتی در بخشی از خطبه‌های خود پوشش زنان را "مسئله روز" کشور خواند و از کسانی که مصوبه‌ی موسوم به "طرح حجاب و عفاف" را اجرا نمی‌کنند انتقاد کرد. او گفت «آنها که حدود دو سال قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشستند و مصوبه‌ای را امضا کردند، چرا این مصوبه را در قفسه گذاشتند و آن را بستند.»



طرح مورد نظر دبیر شورای نگهبان، برخلاف گفته‌ی او، در سال ۸۲ تصویب شد اما رئیس جمهور وقت محمد خاتمی از ابلاغ آن خودداری کرد. "طرح حجاب و عفاف" که سرانجام در سال ۸۴ به سازمان‌ها و اداره‌های سراسر کشور ابلاغ شد هیچگاه به طور جدی و کامل به اجرا درنیامد.



ظاهرا دولت محمود احمدی‌نژاد علاقه‌ی چندانی به عملیاتی کردن طرح یاد شده ندارد، یا این کار را در شرایط فعلی به مصلحت نمی‌بیند. نیروی انتظامی نیز که در سال‌های اخیر با به راه انداختن "گشت‌های ارشاد" در این عرصه فعال بود در سال جاری تمایلی به ادامه‌ی این برنامه نشان نمی‌دهد. برخی از فرماندهان نیروی انتظامی، نمایندگان مجلس و اعضای دولت بارها از ضرورت فعالیت فرهنگی برای ترویج پوشش مورد نظر حکومت سخن گفته و برخوردهای قهری را موجب پلیسی شدن فضای شهرها و نارضایتی مردم عنوان کرده‌اند.

رعایت حجاب شرط پذیرش دانشجو؟



احمد جنتی در نماز جمعه امروز گفت «بعضی اوقات افرادی می‌گویند باید كار فرهنگی انجام شود، اما مگر این كار چندبار باید انجام شود كه پاسخ مثبت هم ندهد؟!» او خطاب به مسئولان می‌گوید، با اینگونه روش‌ها دست خود را می‌بندید. به گزارش خبرگزاری فارس جنتی گفته است «این موضوع بیش از ۲۰ سال شل گرفته شده است، حالا كه به اینجا رسیده است شما دیگر آن را شل نگیرید.»



امام جمعه موقت تهران برای سختگیری‌های مورد نظر خود راه‌های عملی نیز پیشنهاد می‌دهد. او توصیه می‌کند پذیرش دانشجو با شرط رعایت حجاب انجام شود و می‌گوید «دانشجویان باید به دستوراتی که به آنها داده می شود،عمل کنند وگرنه باید با آنها برخورد و کمیته انضباطی وارد عمل شود.» جنتی تاکید می‌کند رعایت حجاب اسلامی باید در اداره‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر دستگاه‌های دولتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. او با ابراز نگرانی از جدی نگرفتن مسئله از سوی مسئولان گفت «حوزه‌های علمیه و مبلغین باید در زمینه بدحجابی وارد عمل شوند.»



"بی‌حجابی، نقشه‌ای اهریمنی"



مسئله پوشش زنان مانند هفته‌های گذشته، بخشی از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان‌ها را نیز به خود اختصاص داده. امام جمعه مشهد احمد علم‌الهدی می‌گوید «خاكریز اول جنگ نرم دشمن بی‌حجاب است.» به گزارش ایسنا علم‌الهدی در مورد انتقادهایی که به سخنان مشابه او در هفته‌های گذشته شده گفت «برخی می‌گویند این كه شما می‌گویید بی‌حجاب‌ها پیاده نظام استكبار هستند، سبب دوری جوان‌ها از دین است، در حالی كه بنده بی‌جهت حرف نزدم و اهانتی هم نكردم، بلكه واقعیت را گفتم.»



در همین حال حسینی بوشهری، از اعضا مجلس خبرگان و امام جمعه موقت قم نیز گفته است «بی‌حجابی نقشه اهریمنی دشمنان اسلام است.» او از مسئولان دولتی خواست در اداره‌ها و نهادهای تحت سرپرستی‌شان زنان را موظف به رعایت پوشش اسلامی کنند. بوشهری نیز مانند همتایان مشهدی و تهرانی خود بخش دیگری از خطبه‌هایش را به فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی اختصاص داد و گفت «فضای عمومی جهان به نفع ایران رقم خورده است.»



آماده کردن جامعه برای برخورد انتظامی؟



اخیرا در قم و چند شهر دیگر از سوی تشکل‌های مذهبی تظاهراتی نیز علیه آنچه بی‌توجهی به رعایت حجاب و عفاف عنوان می‌شود برگزار شده است. سایت جهان‌نیوز ۲۵ اردیبهشت در بررسی علت فعال نبودن گشت‌های ارشاد نوشت «نیروی انتظامی و وزارت کشور در ماه‌های اخیر با مسکوت گذاشتن طرح امنیت اجتماعی، قصد دارند عموم جامعه و نخبگان کشور را به اجماع در برخورد با مفاسد اجتماعی و حل ریشه‌ای موضوع برسانند و اصطلاحا جامعه را برای برخورد انتظامی با ناهنجاری‌های اجتماعی تشنه کنند.»



برخی از ناظران معتقدند با توجه به حرکت‌های اعتراضی، ناآرامی‌ها و درگیری‌هایی که پس از اعلام نتایج انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸، میان نیروی انتظامی و معترضان رخ داد، این نیرو علاقه‌ی زیادی به ایجاد تنش و نارضایتی ندارد. عده‌ای نیز بالاگرفتن بحث‌های مربوط به پوشش را ترفندی برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات واقعی و مخدوش کردن ماهیت حرکت‌های اعتراضی می‌دانند.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سی و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مه ۲۰۱۰ ، 13:37:46 توسط علی از یه جای دنج تو اروپا
حجاب بهانه است تا کشور بیشتر نظامی امنیتی بشه. راهی که دیکتاتور میره هیچ برگشتی نداره. باید بیشتر و بیشتر کشور را امنیتی کنه تا بالاخره اون انفجاری که همه میدونیم قراره اتفاق بیافته ، اتفاق بیافته. اونوقت همین مادمازل های فاطی سیبیلو که امروز سنگ رهبرشون را دارن به پستونهاشون می زنن ، می بینی قبل از همه رفتن لب دریا و لخت کردن.

استاد فريدون مشيري-نسيم گرداب


همرنگ گونه هاي تو مهتابم ارزوست
چون باده لب تو مي نابم ارزوست

اي پرده پرده چشم توام باغ هاي سبز
در زير سايه مژه ات خوابم ارزوست

دور از نگاه گرم تو بي تاب گشته ام
بر من نگاه کن که تب و تابم ارزوست

تا گردن سفيد تو گرداب رازهاست
سرگشتگي به سينه گردابم ارزوست

تا وارهم ز وحشت شبهاي انتظار
چون خنده تو مهر جهانتابم ارزوست

عکس / مادران سه گردشگر آمريکایی زندانی در ايران، در فرودگاه دوبی و خمینی تهران





عکس / مادران سه گردشگر آمريکایی زندانی در ايران، در فرودگاه دوبی و خمینی تهران

چرا ما موبايل افرادی که دوست داریم را جواب نمی‌دهیم؟

خبر آنلاين : تحقیقات جدید نشان می‌دهد ما با احتمال بیش‌تری تلفن افراد غریبه را نسبت به افرادی که دوستشان داریم جواب می‌دهیم. ( در سراسر خبر منظور تلفن موبايل ميباشد)
مطالعات جدید در کشور انگلستان نشان می‌دهد نه دهم ما گاهی اوقات موبايل افرادی را که دوست داریم جواب نمی‌دهیم و بعد در مورد علت این کار دروغ می‌گوییم.

در کمال تعجب،‌ دانشمندان دانشگاه سالفورد متوجه شدند دوستان نزدیک بیش از دیگران در هنگام برقراری تماس نادیده گرفته می‌شوند و پاسخی از طرف مقابل خود دریافت نمی‌کنند. این درحالی است که تلفن‌هایی که از محل کار یا بانک زده می‌شود معمولا بدون پاسخ نمی‌ماند.

تحقیقات نشان می‌دهد معمولا بسیاری از ما در علت جواب ندادن تلفن دروغ می‌گوییم و جملاتی مانند "صدای زنگ را نشنیدم" ، " داشتم رانندگی می‌کردم" یا مانند آن را می‌گوییم.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تلفن دوستان نزدیک و مورد علاقه بیش از دیگران بدون پاسخ می‌ماند ، چرا که پاسخ تلفن‌های آن‌ها معمولا طولانی‌تر از حد معمول است.

دکتر اشلی وینبرگ روانشناس و استاد دانشگاه در این باره گفت: کاملا طبیعی است که ما بعد از پاسخ ندادن تلفن دیگران به آن‌ها دروغ بگوییم ،‌چرا که ما یک قرارداد نانوشته با دوستان و افراد نزدیک خود بسته ایم که به تماس آن‌ها پاسخ دهیم.

به بیان دیگر فرد تماس گیرنده همیشه انتظار دارد که به تلفنش پاسخ داده شود و اگر ما این کار را انجام ندهیم به نوعی این قرارداد نانوشته را رعایت نکرده ایم. به همین دلیل بعد از این کار معمولا همه ما رو به دروغ می‌آوریم.

تکنولوژی‌های مدرن امروزی، مانند موبایل‌ها ما را همیشه در دسترس قرار داده است. البته این موضوع دارای فواید و ضررهایی است و گاهی اوقات ما ترجیح می‌دهیم به راحتی با پاسخ ندادن تماس دیگران خود را از تعهد به دیگران رها کنیم.

از جمله بهانه‌هایی که ما بعد از پاسخ ندادن به تلفن دیگران می‌آوریم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صدای زنگ را نشنیدم

در حال رانندگی بودم

نتوانستن تلفنم را پیدا کنم

داخل جلسه بودم

دکمه را اشتباه فشار دادم

حمام بودم

شماره را نشناختم

حوصله حرف زدن نداشتم

ممکن بود دیگران حرف‌هایم را بشنوند