Tuesday, April 6, 2010

الياس نادران : رحيمي (معاون اول احمدی نژاد) رئيس حلقه خيابان فاطمي است كه در مورد منابع فاسد و توزيع آنها تصميم‌گيري مي‌كرد

ایلنا: الياس نادران نماينده مردم تهران اظهارات رئيس‌جمهور در ارتباط با هدفمند كردن يارانه‌ها را به دور از شان گويندگان و شنونده و مخاطب ارزيابي كرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي كه در حاشيه جلسه علني امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران حضور يافته بود در رابطه با اظهارات اخير محمود احمدي‌نژاد در رابطه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: اين موضع‌گيري دور از شان گوينده، شنونده و مخاطب بود.
نادران درباره پرونده مفاسد اقتصادي مربوط به معاون اول رئيس‌جمهور گفت: افرادي كه در بحث مفاسد اقتصادي از رحيمي دفاع مي‌كنند از دخالت وي در شبكه‌اي كه اعضاي آن دستگير شده‌اند، اطلاعي ندارند.
وي يادآور شد: هنگامي كه تذكري در صحن علني مجلس داده شد و طي نامه‌اي نمايندگان با 200 امضا از معاون اولي رحيمي دفاع كردند، اگر از اين مطالب اطلاع داشتند از اين حمايت دست برمي‌داشتند و دو نامه اخير نمايندگان نشان داد كه نسبت به اطلاعات اجمالي كه در اختيار دارند موضع حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه‌اي دارند.
نماينده مردم تهران افزود: رحيمي رئيس حلقه خيابان فاطمي است كه در مورد منابع فاسد و توزيع آنها تصميم‌گيري مي‌كرد و تقريبا تمام اعضاي اين حلقه به جز وي دستگير شدند و اينكه كسي را به دليل مسووليت اجرايي مستثنا كنند نه عادلانه است و نه اقدام درستي است.
نادران با بيان اينكه جابر ابدالي، الياس محمودي و مسعودي اعضاي كميته فاطمي هستند، تصريح كرد: در مورد اينكه گفته مي‌شود رحيمي در توزيع پول‌ها نقش نداشته و چك‌ها را جابر ابدالي امضا مي‌كرده است هم بايد گفت حساب و چك‌ها از جابر ابدالي است اما خط موجود در چك‌ها مربوط به فرد ديگري است و مشخص كردن اينكه خط متعلق به چه كسي است كار سختي نيست و مهم‌تر از توزيع پول منشاء فاسدي است كه پول‌ها از آن تامين شده و رحيمي بايد نسبت به آن به مردم و دستگاه قضايي پاسخ دهد.
وي در پايان تاكيد كرد:دستگاه قضايي بايد به وظايف خود عمل كند و راس حلقه فاطمي را دستگير كرده و مبارزه با مفاسد اقتصادي جنبه جدي و واقعي بگيرد والا ضعيف‌كشي مي‌شود.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ هفدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با ششم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:51:32 توسط تهمتن
جنگ ودعواهاي سركردگان نظام كه زماني جنگ زرگري محسوب ميشد;ديگر اين اختلافات زرگري نبوده بلكه نشانه شكاف و شقه شدن نظام از بالاترين سطوح تاپائين ترين سطح نظام رابرگرفته است. اين نظام فاسد گرفتار حلقه دار قيام مردم است;حلقه دار تحريم نفتي وواردات بنزين وگازوئيل هم هر روز تنگ ترميشودكه البته تحريم هر يك ازاين دو مواد;به تنهايي منجر بسقوط اين نظام خواهدشد. حال اين شكاف سركردگان نظام را كه بعنوان مثال دراين خبر آمده به گرفتار شدن در گرداب نابودي رژيم هم اضافه كنيد.. نظام*ظاهرا* هنوزبه زندگي ننگين وفاسدخود ادامه ميدهد; اما اين*ادامه*چيزي جز دست و پا زدن درلجن و باتلاق نابودي نيست و مرگ تدريجي را در پي دارد..اين عوامل نابودي نظام و قبل ازهمه; قيام مردم بپاخاسته است كه باعث شقه شدن نظام گشته;كه باعث رشادت مردم ايران درميان جوامع جهاني گشته;كه باعث پشتيباني ملت هاي جهان از قيام مردم ايران گشته;و درنتيجه ي اين رشادت;انزجارجهاني را برعليه ملايان جنايتكار باعث گشته;كه مقدمات تحريم نفتي;اين شاهرگ تنفس نظام راهمراه با هزارگرفتاري شكننده ديگربراي نظام باعث گشته... زنده باد قيام پيروزمند مردم ايران

نوشته شده در تاريخ هفدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با ششم آوريل ۲۰۱۰ ، 07:56:46 توسط علي
كل اين رزيم نا مشروع از ريشه فاسد است وقتي اقايان مگويند حفط نطام منطورشان حفط نطام براي ادامه دزدي وغارت مملكت و ادامه فساد وتباهي است

سپاه پاسداران

پدیده ای که از نو باید آن را شناخت


حاکمیت سپاه از آغاز دهه 1370 سرعت گرفت. مخالفت پاره ای از مسئولین و فرمانده هان با ورود سپاه به فعالیت های اقتصادی با عزل و استعفای برخی و انتصابات جدید مرتفع گردید.

بنیاد تعاون سپاه تحت پوشش ارائه خدمات رفاهی به پرسنل سپاه در وجوه دیگر از جمله جهاد خانه سازی وارد فعالیت اقتصادی شد و این رویکرد همچون یک بیماری واگیر دار ، تمام یگان های تحت امر سپاه را فراگرفت. سپاه قدس که از دل واحد اطلاعات (اداره اطلاعات) ‌سپاه بیرون آمده و عمدتا مأموریت خارجی داشت ـ با کارکردی امنیتی و سیاسی در سطح منطقه، عهده دار بخشی از وظایف وزارت اطلاعات در برون مرز شد. از این مرحله سپاه وارد دستگاه دیپلماسی و امنیتی جمهوری اسلامی نیز شد.

پیش تر واحد هایی از سپاه بمنظور حمایت از شیعیان جنوب لبنان با حضور در دره بقاع لبنان سپاه لبنان را تشکیل داده بود و این نخستین خیزها برای تشکیل حزب الله در لبنان و سپس در کشور هائی مانند افغانستان، پاکستان، بحرین، عربستان، یمن، سودان و ... بود.

پادگان امام علی در ضلع شمالی کاخ موزه سعد آباد، به مرکز هدایت این طرح اختصاص یافت. شناسایی مخالفان سیاسی خارجی و داخلی نیز بخشی از وظیفه این پایگاه شد و شماری از فرماندهان سپاه با حفظ سمت، با نظارت همین پادگان و پایگاه عهده دار مسئولیت های کلیدی در وزارت اطلاعات و عهده دار وظایفی تحت پوشش دیپلماتیک در وزارت امور خارجه شدند.

ترور عبدالرحمان قاسملو(رهبر وقت حزب دمکرات کردستان ایران) در کشور اتریش ، کاظم رجوی در سوئیس، صادق شرفکندی و گروه کردهای همراهش در رستوران میکونوس برلین در آلمان و ترور شاپور بختیار در فرانسه همگی حاصل تدریجی این خیز سپاه در خارج از کشور بود.

در سالهای پیش از روی کار آوردن احمدی نژاد، سپاه صندوق های قرض الحسنه تحت پوشش خویش را که در رأس آنان صندوق انصار المجاهدین و صندوق بسیجیان قرار داشت به عنوان متروپل جهت ضمیمه ساختن صندوق های قرض الحسنه کوچک در سراسر کشور و فعالیت موازی با نظام بانکی کشور استفاده کرد. پولشویی از همین مسیر آغاز و تورم و هرج و مرج مالی در کشور سازمان داده شد و سلطه بر سیستم بانکی کشور نیز آغاز شد.

از زمان تصدی احمدی نژاد به شهرداری تهران سپاه در سطحی بسیار گسترده در ساخت و ساز شهرک های مسکونی و برج های بزرگ مشغول شد.

در همین سال ها سپاه با استفاده از حدود 70 اسکله اختصاصی و انتقال بخشی از سرمایه های ملی به دیگر کشور ها از جمله امارات متحده عربی، سودان، نامیبیا، چین و سایر کشورها وارد تجارت خارجی شد. بخشی از قاچاق نفت عراق را نیز درهمین دوران سپاه عهده دار شد و درآمد هنگفتی را بدست آورد.

از امروز، با استفاده از مطالبی که در دوران اخیر پیرامون موقعیت سیاسی و اقتصادی سپاه پاسداران در سایت های متمایل به جنبش سبز با استناد به آمار و ارقام دولتی منتشر شده، گزارشی را در باره موقعیت سپاه تنظیم کرده ایم که علیرغم تلاش برای خلاصه و مختصر کردن آن، باز هم ناچاریم بدلیل مشروح بودن، آن را در چند نوبت منتشر کنیم. آنچه درشماره امروز می خوانید، بخش اول این گزارش است.



بخش اول-



در جریان فروپاشی اتحاد شوروی، شماری از نظامی ها و امنیتی های آن نظام، نه تنها از هرج و مرج بوجود آمده استفاده کردند، بلکه خود سازمانده این هرج و مرج سیاسی و اقتصادی شدند تا بتوانند سهام شرکت های دولتی ر ا به یک دهم تا یک صدم قیمت واقعی کاهش داده و آنها را خریده و صاحب شوند. پس از مدت کوتاهی با برقراری امنیتی که خودشان از بین برده بودند، قیمت سهام بادآورده را چند صد برابر کردند. از دل این توطئه نسلی از الیگارش های میلیاردر نظامی و امنیتی در روسیه به قدرت رسید که ولادیمیرپوتین، نخست وزیر کنونی روسیه از چهره های شناخته شده آن است. یک نظامی امنیتی که در قلب واحدهای نظامی- امنیتی اتحاد شوروی در برلین شرقی قرار داشت و با ماموریت هائی مشابه در افغانستان نیز خدمت کرد. در دورانی که ارتش سرخ در افغانستان حضور داشت.



طرح واگذاری سهام عدالت در دولت نظامی- امنیتی احمدی نژاد آن فاجعه را تداعی می کند. بخشی از دارایی حدود 700 هزار میلیارد تومانی مردم که در دست دولت امانت است در شرایطی به ظاهر امن به مردم واگذار شد، اما فرماندهان سپاه که لباس شخصی به تن کرده اند و حتی گروهی که هنوز لباس نظامی را بر تن دارند با حادثه سازی های گوناگون و نا امن کردن کشور و از بین بردن امنیت سیاسی و اقتصادی ، ارزش سهام عدالت واگذار شده را به یک سوم و کمتر کاهش دادند. سپس جمع آوری سهام مردم به قیمت مفت و ارزان را شروع کردند. در دوره دوم ریاست جمهوری او که به دوران پس از کودتا معروف است، آنها کار فروش سهام شرکت های دولتی به یک پنجم تا یک دهم قیمت واقعی را به شرکت ها و موسسات مالی سپاه شروع کردند. برای طی این مسیر، به بزرگترین زد و بندهای سیاسی با قدرت های خارجی و در راس همه آنها، با امریکا دست خواهند زد.

بنابراین، آنچه که خمیرمایه کودتای 22 خرداد بود، خمیرمایه و زیربنائی حساب شده و تنظیم شده بود و هرگز نباید تصور کرد آنها یکشبه به این نتیجه رسیدند که کودتا کنند. آنها با دادن برگ عبور به احمدی نژاد برای گفتن آنچه که مردم فریب است و رای ساز است در مناظره های تلویزیونی و راه انداختن بزرگترین و پرهزینه ترین تبلیغات انتخاباتی برای احمدی نژاد و انواع تخلف های دوران تبلیغات انتخاباتی- از جمله سفرهای استانی احمدی نژاد در همین دوران و یا دادن وقت اضافه به احمدی نژاد پس از پایان مناظره ها، تبدیل هاشمی به گوسفند قربانی و...- بر این تصور بودند که بی نیاز به اقدام نظامی احمدی نژاد را یکبار دیگر رئیس جمهور خواهند کرد. درعین حال، در هفته ها و آخرین روزهای پیش از انتخابات با بررسی نظر سنجی های ویژه ای که انجام داده بودند متوجه شدند، انتخابات را خواهند باخت. به همین دلیل طرح کودتا را با کمک واحد قدس سپاه پاسداران آماده کردند.

حتی اگر یک انگیزه قطعی و تحریک آمیز برای این کودتا لازم داشتند، این انگیزه را باید در آن اعلام نظر صریح میرحسین موسوی در مخالفت با فعالیت اقتصادی سپاه باید جستجو کرد. او در دیداری که در همان دوران پیش از انتخابات با فرماندهان سپاه کرد، با صراحت به آنها گفت که ورود سپاه به عرصه اقتصادی را به صلاح آن نمی دانم و در صورت پیروزی در انتخابات با آن مقابله خواهم کرد. حتی در مناظره تلویزیونی با محسن رضائی، محسن رضائی که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است، اشاره به مخالفت میرحسین موسوی با تغییر ماهیت اصل 44 قانون اساسی در جلسه مجمع کرد. موسوی در آن جلسه که برای تائید فرمان علی خامنه ای برای تغییر ماهیت اصل 44 قانون اساسی تشکیل شده بود با صراحت گفته بود: این دست بردن در قانون اساسی است و باید به رای و رفراندوم گذاشته شود.

اصل 44 معطوف به ساختار اقتصادی جمهوری اسلامی بر مبنای سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی است و فرمان رهبر بخش دولتی و تعاونی را در شکم بخش خصوصی حل و ساختار اقتصادی کشور را یک بخشی، یعنی خصوصی کرد!

حال با استفاده از گزارشی که مستند به آمار و ارقام سازمان بورس ایران و خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی و دولت است، ببینیم آن استحاله ای که درابتدا به آن اشاره شد و کپی برداری از دوران فروپاشی اتحاد شوروی چگونه انجام شده و کودتای 22 خرداد چه ریشه های استوار اقتصادی دارد:




در ابتدای این استحاله که در دهه 1370 سرعت گرفت، مخالفت پاره ای از مسئولین و فرمانده هان با ورود سپاه به فعالیت های اقتصادی با عزل و استعفای برخی و انتصابات جدید مرتفع گردید و راه برای ورود به مناقصه های مختلف به عنوان رقیب بخش خصوصی و اخذ پروژه های بزرگ ملی با ترک تشریفات مناقصه با وزارت خانه های مختلف از جمله وزارت راه و ترابری و ... باز شد و شرکت های اقماری متعددی تحت امر قرارگاه بازسازی سپاه (خاتم الانبیاء) تشکیل و در پروژه های راهسازی ، سد سازی و عملیات عمرانی و خدماتی مناطق جنگی فعال شد. رویکردی که عرصه را بر شرکت های خصوصی تنگ و برخی از آنان را تبدیل به پیمان کاران درجه چندم تحت امر قرارگاه بازسازی سپاه نمود. بنیاد تعاون سپاه تحت پوشش ارائه خدمات رفاهی به پرسنل سپاه در وجوه دیگر از جمله جهاد خانه سازی وارد فعالیت اقتصادی شد و این رویکرد همچون یک بیماری واگیر دار ، تمام یگان های تحت امر سپاه را فراگرفت. برخورداری از ارتباطات غیر رسمی و رانتی با بنیاد مستضعفان که مسئولیت آن با سرلشگر فیروزآبادی بود نیز سپاه را از املاک مصادره شده بهره مند ساخت که البته سهم سرداران از تقسیم اختصاصی این املاک بین خودشان به مراتب بیش تر از سهم سپاه به عنوان یک شخصیت حقوقی بود.


سپاه قدس که از دل واحد اطلاعات (اداره اطلاعات) ‌سپاه بیرون آمده و عمدتا مأموریت خارجی داشت ـ با کارکردی امنیتی و سیاسی در سطح منطقه، عهده دار بخشی از وظایف وزارت اطلاعات در برون مرز شد. از این مرحله سپاه وارد دستگاه دیپلماسی و امنیتی جمهوری اسلامی نیز شد.

پیش تر واحد هایی از سپاه بمنظور حمایت از شیعیان جنوب لبنان با حضور در دره بقاع لبنان سپاه لبنان را تشکیل داده بود و این نخستین خیزها برای تشکیل حزب الله در لبنان و سپس در کشور هائی مانند افغانستان، پاکستان، بحرین، عربستان، یمن، سودان و ... بود.

پادگان امام علی در ضلع شمالی کاخ موزه سعد آباد، به مرکز هدایت این طرح اختصاص یافت. شناسایی مخالفان سیاسی خارجی و داخلی نیز بخشی از وظیفه این پایگاه شد و شماری از فرماندهان سپاه با حفظ سمت، با نظارت همین پادگان و پایگاه عهده دار مسئولیت های کلیدی در وزارت اطلاعات و عهده دار وظایفی تحت پوشش دیپلماتیک در وزارت امور خارجه شدند.

ترور عبدالرحمان قاسملو(رهبر وقت حزب دمکرات کردستان ایران) در کشور اتریش ، کاظم رجوی در سوئیس، صادق شرفکندی و گروه کردهای همراهش در رستوران میکونوس برلین در آلمان و ترور شاپور بختیار در فرانسه همگی حاصل تدریجی این خیز سپاه در خارج از کشور بود.


همزمان با این اقدامات در خارج از کشور، فعالیت های امنیتی سپاه در داخل کشور نیز وسعت گرفت، چنان که در جریان پیگیری قتل های زنجیره ای، ارتباط ارگانیک میان محافل صدور فتوا و گروه های مجری قتل ها تا حدودی آشکار شد. در همین دوران سپاه یک فراکسیون کوچک توانست در مجلس پنجم برای خود تشکیل بدهد. برخی فرماندهان و وابستگاه سپاه که از شهر های متوسط و کوچک با کمک شورای نگهبان به این مجلس راه یافته بودند، این فراکسیون را تشکیل دادند. این آغاز تمرین برای تسخیر مجلس بود. آغازی که در مجلس هشتم به فراکسیون یکصد تا یکصد و بیست نفره رسید و اگر بخت با سپاه یاری کند، مجلس نهم کاملا دراختیارشان خواهد بود.

در دولت خاتمی، سپاه در سهم خواهی و گرفتن پروژه های خارج از مناقصه دست به اقدامات نظامی زد. از جمله، درجریان افتتاح فرودگاه خمینی، سپاه با توسل به اقدام نظامی از طریق بلند کردن هواپیمای جنگی و بستن باند فرودگاه به روی اولین هواپیما های مسافربری از مقصد امارات متحده عربی توانست اراده نظامی خویش را به دولت اصلاحات تحمیل کند و به همگان نشان دهد که در عزم خود برای نقش آفرینی در تمام امور کشور به ویژه عرصه اقتصادی جدی است تا آن جا که حتی حاضر به توسل به قوه قهریه و عملیات نظامی است.

در سالهای پیش از روی کار آوردن احمدی نژاد، سپاه صندوق های قرض الحسنه تحت پوشش خویش را که در رأس آنان صندوق انصار المجاهدین و صندوق بسیجیان قرار داشت توسعه کمی و کیفی بخشید و از آنان به عنوان متروپل جهت ضمیمه ساختن صندوق های قرض الحسنه کوچک در سراسر کشور و فعالیت موازی با نظام بانکی کشور استفاده کرد.

پولشویی از همین مسیر آغاز و تورم و هرج و مرج مالی در کشور، با هدف اجرای آنچه پس از فروپاشی اتحاد شوروی در روسیه اجرا شده بود تشدید شد.

در هیچ کشور جهان نیروی نظامی وارد فعالیت های بانکداری نشده است چنان که در جمهوری اسلامی شده است. واکنش های بانک مرکزی، کارشناسانان و فعالان اقتصادی و... همگی با بی اعتنائی روبرو شده و سپاه کار خود را پیش برد.

از زمان تصدی احمدی نژاد به شهرداری تهران سپاه در سطحی بسیار گسترده در ساخت و ساز شهرک های مسکونی و برج های بزرگ مشغول شد.

در همین سال ها با استفاده از حدود 70 اسکله اختصاصی و انتقال بخشی از سرمایه های ملی به دیگر کشور ها از جمله امارات متحده عربی، سودان، نامیبیا، چین و سایرکشورها وارد تجارت خارجی شد. بخشی از قاچاق نفت عراق را نیز درهمین دوران سپاه عهده دار شد و درآمد هنگفتی را بدست آورد.


سپاه در ۸ سال اصلاحات گرچه به رغم تلاش زیاد به علت فقدان زمینه مناسب در دولت و مجلس، توفیق قابل توجهی در توسعه فعالیت های اقتصادی کشور نیافت، اما در آن بخش از عرصه های امنیتی، سیاسی و نظامی که خارج از کنترل و نظارت دولت و مجلس بود، تجربه هایی را آغاز کرد. خلأ ایجاد شده ناشی از ازدست دادن نفوذ سپاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران را با حضور گسترده در صدا و سیما، تأسیس خبرگزاری فارس، تاسیس روزنامه جوان، حفظ و تقویت مؤسسه کیهان و حمایت گسترده مادی و معنوی از روزنامه و دیگر نشریات ضد اصلاحات و انتشار روزنامه ای تحت عنوان صبح صادق (ارگان اداره سیاسی سپاه) و بطور خلاصه با راه انداختن یک جریان موازی در عرصه فرهنگی پر کرد.


ستاد ضد اصلاحات در همین دوران و در قلب سپاه با دو هدف سیاسی و امنیتی شکل گرفت. 1- تقویت و هدایت نیروی بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و ایجاد اختلاف و شکاف میان جنبش دانشجویی. (در این زمینه پژوهشگاه خمینی در قم با محوریت مصباح یزدی به یاری سپاه آمد و نقش فعال و گسترده ای در ایجاد اندیشه و افعال ضد اصلاحات و شکل دهی گروه های فشار و لباس شخصی ها و قطبی شدن فضای سیاسی کشور ایفا نمود. حمله به خوابگاه دانشجویان در سال 1378 و سپس سرکوب تحصن و تظاهرات ۱۸ تیر، تشکیل سازمان موازی اطلاعات، دستگیری روزنامه نگاران و فعالان سیاسی اصلاح طلب از جمله اقدامات این دوره سپاه است)

2- قرار گرفتن در کنار شورای نگهبان بعنوان حقوقدان های شورای نگهبان و مشاوران این شورا درجریان توسعه دفاتر نظارتی. در این بخش سپاه توانست لشکر ۳۰۰ هزار نفره ناظر انتخاباتی شورای نگهبان را با کمک بسیج تشکیل بدهد و با قلع و قمع نامزدهای اصلاح طلب انتخابات مجلس هفتم را مصادره کند. تحریم انتخابات و عدم شرکت مردم در انتخابات مجلس هفتم بهترین فرصت و بزرگترین بخت سپاه دراین انتخابات بود، تا بتواند نمایندگان خود را به مجلس فرستاده و فراکسیون پرقدرت سپاه را در مجلس تشکیل بدهد. همین فراکسیون در همین مجلس، توانست نقش مهمی در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری و روی کار آوردن احمدی نژاد ایفاء کند. سپاه در همین انتخابات برگ عبور از هاشمی رفسنجانی را دراختیار احمدی نژاد گذاشت و لشگر 300 هزار نفره سپاه- شورای نگهبان، در پخش شایعه و تراکت و سی دی و تخریب و تحریک رای دهندگان انتخابات دوره نهم بسیار موفق عمل کرد.

زیر فشار جنبش سبز


زیر فشار جنبش سبز
مقام معظم، از آن بالا آمد پائین

«جوان‌آنلاین» از شاخه های خبری درخت آفت زده کودتای 22 خرداد است. خبرهای رهبر را مثل یک لقمه چرب پوشش می دهد.

این عکس، به همراه چند خط خبر به نقل از پایگاه خبری که اخیرا برای علی خامنه ای درست کرده اند توسط جوان آنلاین منتشر شده است. اعضای دولت، هیأت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیونهای مجلس، مسئولان عالی قضایی، دبیر شورای نگهبان و اعضای حقوقدان آن شورا برای عید دیدنی نزد مقام معظم برده شدند.

البته انگیزه این دیدار و انتشار این خبر، همراه با تصویر، تبلیغ مردمی شدن مقام معظم است. یعنی از آن بالا، پائین آمده و خیلی خودمانی در جمع دیدارکنندگانش حاضر شده است. تمام انگیزه این دیدار و نمایش همین بوده است. تقلید توام با رقابت، از خصلت های بنیادین خامنه ایست. همه کسانی که هفته اول زلزله بم و اخبار و فیلم های آن را بخاطر دارند، دو سفر شتابزده او به بم، در رقابت با محمد خاتمی که راهی بم شده بود را هم بخاطر دارند. البته بر خلاف خاتمی که به میان زلزله زدگان رفت، او از بلیزر ضد گلوله اش پیاده نشد، بلکه چفیه عربی را جلوی دهانش گرفت که خاک وارد سینه اش نشود! این دیدار نوروزی هم به تقلید از دید و بازدیدهای نوروزی خاتمی و کروبی و موسوی ترتیب داده شد. عید دیدنی عاملین و آمرین کودتا با رهبر، دید و بازدید قربانیان کودتا با موسوی و خاتمی و کروبی. دو صف بندی در برابر هم!

ضمنا در این دیدار نوروزی، مقام معظم فرمودند: «ظرفیت های کشور در زمینه های اقتصادی بسیار بالا و در زمینه های علمی نیز ظرفیت ها، حیرت آور است.» و کسی هم در آن جمع نبود که بپرسد: چرا در دوران ریاست جمهوری و رهبری جنابعالی که از دو دهه بیشتر است، از این همه استعداد فقر و گرانی و فساد و وابستگی به واردات 70 میلیارد دلاری جلوه دارد؟

حاج آقا "رفیقدوست"

وزیر سابق سپاه و رئیس اسبق بنیاد مستضعفان
حاج آقا "رفیقدوست"
و کلاهبرداری 15 میلیارد ریالی


محسن رفیق‌دوست سالها رئیس کمیته ها، سپس وزیر سپاه و بعد از آن رئیس بنیاد مستضعفان شد و از این بیناد به پتروشیمی کوچ کرد.

او عضو رهبری موتلفه اسلامی است. البته چند سالی است که می گوید دیگر در رهبری این حزب نیست.

رژیم شاه که سرنگون شد و آیت الله خمینی به ایران بازگشت، محسن رفیقدوست راننده آن اتومبیلی شد که آیت الله خمینی را از مهرآباد به بهشت زهرا برد. او با همین سرمایه پا به عرصه سیاست و اقتصاد در جمهوری اسلامی گذاشت. پیش از آن آه در بساط نداشت.

اکنون روزنامه آفتاب خبر می دهد که رفیقدوست در جریان یک کلاهبرداری محکوم قضائی شده و در یک قلم 15 میلیارد ریال از اموالش توقیف شده است!

بموجب این خبر، رفیقدوست، به تقلید از سردار محصولی وزیر کشور انتخابات 22 خرداد، در تبریز یک تعاونی مسکن تشکیل داده و از اعضای این تعاونی مبالغ زیادی دریافت داشته اما به تعهدات قانونی خود عمل نکرده است. (بخوانید کلاهبرداری کرده)

دادگاه وی را بدلیل این کلاهبرداری محکوم و بموجب حکم صادره 15میلیارد ریال از اموالش توقیف شده است.

که البته، از توقیف خارج کردن این اموال هم کار سختی نیست!

انتخابات مجلس نهم

رهبر و اژه ای دوره افتاده اند
انتخابات مجلس نهم
کابوس تازه کودتاچی ها


کودتای 22 خرداد هنوز از زیر بار مقاومتی که ملت در برابر از خود نشان داده با کابوس انتخابات دیگری روبرو شده است. انتخابات مجلس نهم در پیش است و اکنون بیم از آنست که نتوانند یک انتخابات فرمایشی و کم رونق برگزار کنند و گره دیگری بر گره انتخابات 22 خرداد افزوده شود. همه نگرانی از آنست که گرانی و تورم، فقر و بیکاری دست به دست هم داده و در پیوند با جنبش سبز سرنوشت انتخابات مجلس نهم را رقم بزند.

علی خامنه ای نگران از این واقعه، یاد بازدید از کارخانه های تولیدی افتاده تا کارگران را آرام کند. مقامات دولتی وعده پرداخت دستمزهای عقب مانده کارگران را شروع کرده اند. بادمجان دورقاب چین ها، بی وقفه نامی را که خامنه ای برای سال 89 تعیین کرده در بوق می کنند و بتدریج ماهیت این نام را آشکار می سازند: اعتصاب و تحصن و اعتراض کارگری ممنوع! کار و کار مضاعف!

محسنی اژه ای دادستان کل کشور هم دوره افتاده و نصیحت توام با تهدید کارگران و کارکنان مراکز تولیدی و خدماتی را شروع کرده است.

اژه ای از پژوهشکده رویان بازدید کرد. مرکزی برای زنان و مردانی که بچه دار نمی توانند بشوند برای بچه دار شدن. او در جریان این بازدید با اعتراضات صنفی این پژوهشکده که از سال 1369 تاسیس شده روبرو شد و آن را بهانه ای کرد تا پیام اصلی را به همه کارگران و کارکنان ناراضی و معترض در تمام واحدهای تولیدی، بیمارستان ها و مراکز دیگر برساند. او گفت:

«در آستانه انتخابات مجلس، جریان های سیاسی از مسائل صنفی برای مطامع و منافع خود بهره‌برداری می‌کنند. بنابراین نباید اجازه داد مطالبات صنفی مورد سوء‌استفاده دشمنان قرار گیرد. »

اژه ای از جمله روحانیونی که گرفتار ضعف اعصاب تا مرز نوعی بیماری عصبی است. حتی همین جمله کوتاهی در جریان بازدید از پژوهشکده رویان به خبرنگاران گفته این بیماری وی آشکار می شود. او جریان های سیاسی کشور را عملا دشمن معرفی می کند. درعین حال که نگران تاثیر همین نارضائی ها و اعتراضات بر انتخابات مجلس نهم است.

دیدار فراکسیون خط امام مجلس با میرحسین موسوی


حوادث پس از انتخابات
نتیجه گریز ازعقل جمعی بود



حوادث و جریانات سال گذشته موجب بازگشت به این واقعیت شد که خوب است یکبار دیگر به گذشته نگاه شود و با مبنا قرار دادن عقل جمعی و الگو قرار دادن امام، آنگونه که بود و نه آنگونه که توسط برخی رسانه‌ها معرفی می‌شود گذشته را جبران کرد. اگر در جریانات و حوادث بعد از انتخابات به عقل جمعی رجوع می‌شد و به راه و منش امام که نگاهی وسیع به قضایا داشتند و تنها یک فرقه یا جناح را نمی‌دیدند عمل می‌شد شاهد این اتفاقات تلخ نبودیم.

سخنگوی فراکسیون خط امام: سال گذشته ملت در دفاع از دستاوردهای انقلاب و با حضور پرشکوه در انتخابات سنگ تمام گذاشت اما متاسفانه پاسخ درخوری نشنید و حاکمیت معامله خوبی با ملت انجام نداد.









فراکسیون خط امام مجلس، روز گذشته با میرحسین موسوی دیدار کردند. در ابتدای این دیدار علیرضا تابش نماینده خط امام مجلس گفت:

«سال گذشته ملت در دفاع از دستاوردهای انقلاب و با حضور پرشکوه در انتخابات سنگ تمام گذاشت اما متاسفانه پاسخ درخوری نشنید و حاکمیت معامله خوبی با ملت انجام نداد. متاسفانه این روزها در کشور چهره‌ای از امام بویژه در صدا و سیما ارائه و به تصویر در می آید که جفای بزرگی در حق ایشان است و با پخش گزینشی فرمایشان ایشان بدون اشاره به فراز و فرودهای آن و اینکه مربوط به چه زمان یا کدام اتفاق است این سئوال را برای نسل جوان ایجاد کرده است که این امامی که همه آنقدر از او تعریف می‌کنند این است؟»

پس از سخنان تابش میرحسین موسوی گفت:

«علی رغم حمایت موثری که امام راحل از دولت و اینجانب بعمل می آوردند، هیچ تصمیمی که مربوط به سرنوشت مردم بود را به تنهایی اتخاد نمی‌کردند و برای اتخاد تصمیم با کسانی که لازم بود مشورت می کردند و اصولا برای مشورت خود در اینگونه تصمیمات وظیفه‌ای شرعی و عقلی قائل بودند. برای نمونه خاطرم هست در آن زمان مسئله‌ای در مورد رفع برخی محدودیت‌ها برای انتقال برنج از شمال کشور به تهران و دیگر مناطق مطرح شده بود و دوستان مصر بودند که این محدودیت‌ها برداشته شود تا قیمت پائین بیاید. در جلسه سران قوا، دوستان به اجماع رسیدند که این محدودیت‌ها رفع شود اما من به دلایلی همچنان مخالف بودم .این مسئله به اطلاع حضرت امام رسید و به ایشان گفته شد که سران قوا موافق این تصمیم هستند اما موسوی مخالف است، امام هم در پاسخ گفتند هرچند که چشم من آب نمی‌خورد که قیمت ها کاهش یابد ولی آنچه تصمیم اکثریت است انجام شود. ایشان علی‌رغم منزلت بی‌نظیری که در بین مردم داشتند و همچنین اختیارات و توانایی‌هایی که بر اساس قانون و اقبال مردم به ایشان دارا بودند و نیز نگاه تیز و دقیق به مسائل، باز هم در مسائلی که به سرنوشت ملت مربوط می‌شد همواره مشورت با سران قوا و نخبگان در آن امر را در اولویت قرار می‌دادند و نظر شخصی یا یک گروه خاص را مبنا قرار نمی‌دادند. تشکیل جلسات سران قوا در آن زمان که هنوز مجمع تشخیص مصحلت وجود نداشت و سپس تشکیل مجمع تشخیص مصحلت نظام قبل از تثبیت آن به عنوان یکی از اصول قانون اساسی در بازنگری آن، ناشی از همین روحیه و تفکر امام بود.

یکی از دلایل کارآمد بودن نظام و عبور از بحران‌ها در آن زمان به این رویه و نیز ارتباطی که به طور مستقیم مردم با نظام و حاکمیت و رهبری داشتند بر می‌گشت. به اضافه اینکه تصمیمات هم عقلانی و با مشورت جمعی اتخاد می‌شد. در اواخر دوران عمر امام بودیم و دورنمای آینده برای من نیز این بود که تغییر و تحولاتی رخ خواهد داد و من دیگر نخواهم بود. بر اساس همین تحلیل هم نگرانی‌هایی درباره مشکلاتی که احتمالا بعد از تغییر و تحولات ممکن بود رخ دهد داشتم و یکی از آن ها ضرورت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور بود. لذا در یکی از جلسات سران قوا پیشنهاد اختصاص ارز برای خرید گندم و پرکردن سیلوها را مطرح کردم که مورد توجه آقایان هم بود و به اجماع رسیدیم. قرار شد نامه‌ای خدمت امام بنویسیم و ایشان را نیز در جریان موضوع قرار دهیم و از امام کسب تکلیف کنیم. نامه خدمت ایشان تقدیم شد و امام خمینی در پاسخ به این نامه نوشتند اگر نظر جمع آقایان موافق است برداشت شود.

علی‌رغم اینکه امام می‌توانستند این جمله را به این صورت ننویسند و صرفا موافقت خود را اعلام کنند ولی باز هم ایشان بر خرد جمعی تکیه داشتند و مایل بودند وبلکه اصرار داشتند این مسئله به عنوان یک اصل مطرح و مراعات شود. به طور کلی ایشان همواره این اصل را رعایت می‌کردند که تصمیمات هرچه بیشتر به سمت مسیرهایی برود که در آن از عقل جمعی و مجاری قانونی استفاده گردد و استثناءها کمتر شود.

اگر در این جریانات و حوادث بعد از انتخابات متناسب با این رویه و مشی امام به عقل جمعی رجوع می‌شد و این راه و منش امام که نگاهی وسیع به قضایا داشتند و تنها یک فرقه یا جناح را نمی‌دیدند عمل می‌شد شاهد این اتفاقات تلخ نبودیم.

یادم هست همواره در انتخابات‌ مجلس، وضعیت انتخابات اصفهان از حساسیت بالایی برخوردار بود و نتایج آن مورد توجه مسئولان بود. امام هم به هر حال یک انسان بودند که ممکن بود از یک تفکر بیشتر خوششان بیاید و از تفکر دیگری کمتر. در یکی از انتخابات‌های مجلس، هنگامی که نتایج اعلام ‌شد و من اسامی منتخبان اصفهان را به آگاهی ایشان رساندم ، امام خمینی با یک لبخندی فرمودند اصفهان را هم آنها بردند. که این برخورد بسیار خوب امام با این قضیه مورد توجه بسیاری از حاضران در آن جلسه قرار گرفت.

امام زمینه حضور همه جناح‌ها و سلائق را فراهم می‌کرد و مانع از حضور کسی نمی‌شد و این مردم بودند که با رای خود زمینه در مسئولیت قرار گرفتن یک گروه یا تفکر را فراهم می‌کردند.

این نوع تبلیغ ها - در صدا و سیما- در واقع ویران کردن پایه‌های نظام است، چرا که رفتار و دکترین امام را تخریب می‌کنند و این درست کاری است که رسانه‌های بیگانه هم انجام می‌دهند. یعنی هم متاسفانه صدا و سیمای ما و هم رسانه‌های ضدانقلاب فرازی از یک سخن امام را بدون اشاره به موقعیت تاریخی بیان آن سخن و با هدف القاء چهره و منشی خاص از امام مطرح می‌کنند که این موجب ترسیم چهره ای غیر واقعی از امام میگردد و برداشت و ذهنیتی ناقص و نادرست از امام را در مخاطبان بویژه نسل جوان ایجاد می کند. به نظر من رسانه های بیگانه و صدا وسیما دراین مورد دو تیغه یک قیچی هستند که به مخدوش کردن چهره نورانی امام راحل می پردازند.

اگر امام آنچنان که بود معرفی و شناسانده می‌شد مشروعیت نظام بیشتر می‌شد اما متاسفم که برخی از این ظرفیت بزرگ استفاده نمی‌کنند و برعکس ریشه‌های نظام را با این نوع تبلیغ مورد حمله و تخریب قرار می‌دهند.

حوادث و جریانات سال گذشته موجب بازگشت به این واقعیت شد که خوب است یکبار دیگر به گذشته نگاه شود و با مبنا قرار دادن عقل جمعی و الگو قرار دادن امام آنگونه که بود و نه آنگونه که توسط برخی رسانه‌ها معرفی می‌شود گذشته را جبران کرد.