Friday, October 27, 2017

ادامه‌ی حملات به روحانیون در ایران؛ کشتن یک روحانی در متروی "امام خمینی" یک روحانی در متروی "امام خمینی" با ضربات چاقو به قتل رسید. یک روحانی ۴۵ ساله با پنج ضربه چاقو به دست یک مرد ۴۳ ساله حدود ساعت ۱۶:۵۰ مقابل در خروجی متروی "امام خمینی"(درب خیابان خیام) به‌ شدت مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان سینا به‌علت شدت جراحات جان خود را از دست داد. ضارب این روحانی در اظهارات اولیه درباره انگیزه این اقدام به بازپرس امور جنایی تهران گفت: صبح امروز برای حل مشکلات و دریافت حق و حقوق خود به مقابل مجلس رفته اما موفق به ورود مجلس نشدم، سپس به مغازه برادرم رفته و نهار خوردم، در نهایت از مغازه برادرم خارج شدم و تصمیم گرفتم یک نفر را که دارای سمت و مسئولیت است به قتل برسانم. پیش از این هم فردی به نام "اصغر نحوی‌پور" در متروی شهرری به یک روحانی که مزاحم دختر جوانی شده بود، حمله کرده بود و در حالی که فریاد می‌زد: "ما این اسلام و حکومت را نمی‌خواهیم" با شلیک مستقیم ماموران انتظامی به قتل رسید. تصویر تزئینی است.


ادامه‌ی حملات به روحانیون در ایران؛ کشتن یک روحانی در متروی "امام خمینی"
یک روحانی در متروی "امام خمینی" با ضربات چاقو به قتل رسید.
یک روحانی ۴۵ ساله با پنج ضربه چاقو به دست یک مرد ۴۳ ساله حدود ساعت ۱۶:۵۰ مقابل در خروجی متروی "امام خمینی"(درب خیابان خیام) به‌ شدت مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان سینا به‌علت شدت جراحات جان خود را از دست داد. 
ضارب این روحانی در اظهارات اولیه درباره انگیزه این اقدام به بازپرس امور جنایی تهران گفت: صبح امروز برای حل مشکلات و دریافت حق و حقوق خود به مقابل مجلس رفته اما موفق به ورود مجلس نشدم، سپس به مغازه برادرم رفته و نهار خوردم، در نهایت از مغازه برادرم خارج شدم و تصمیم گرفتم یک نفر را که دارای سمت و مسئولیت است به قتل برسانم.
پیش از این هم فردی به نام "اصغر نحوی‌پور" در متروی شهرری به یک روحانی که مزاحم دختر جوانی شده بود، حمله کرده بود و در حالی که فریاد می‌زد: "ما این اسلام و حکومت را نمی‌خواهیم" با شلیک مستقیم ماموران انتظامی به قتل رسید.
تصویر تزئینی است.

وحشت جمهوری اسلامی از کوروش پس از انتشار گزارش‌هایی درباره ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به برخی شهروندان مبنی بر ممنوعیت حضور در مراسم روز کوروش، خبرگزاری مهر به نقل از «یک مقام امنیتی» ناشناس از احتمال «ایجاد اغتشاش» و «هرج و مرج» در این مراسم خبر داد. این خبرگزاری روز پنج‌شنبه ۴ آبان به نقل از«یک مقام امنیتی» که نام او اعلام نشده، مدعی شد که گروه سازمان مجاهدین خلق قصد «ایجاد اغتشاش و هرج و مرج» در هفته آینده و به مناسبت بزرگداشت یکی از پادشاهان ایران باستان را دارند. این مقام امنیتی مدعی شد: «درگیری با نیروهای انتظامی و گرفتن فیلم و عکس جهت انتشار در رسانه‌های منافقین [مجاهدین خلق] و همچنین کُشته سازی از این درگیری‌ها، از دیگر محورهای برنامه‌ریزی شده گروه‌های ضد انقلاب در این روز خواهد بود». سال گذشته و به دنبال تجمع هزاران تن برای شرکت در مراسم گرامیداشت در پاسارگاد، آرامگاه کوروش، شمار زیادی از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند.

وحشت جمهوری اسلامی از کوروش
پس از انتشار گزارش‌هایی درباره ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به برخی شهروندان مبنی بر ممنوعیت حضور در مراسم روز کوروش، خبرگزاری مهر به نقل از «یک مقام امنیتی» ناشناس از احتمال «ایجاد اغتشاش» و «هرج و مرج» در این مراسم خبر داد.
این خبرگزاری روز پنج‌شنبه ۴ آبان به نقل از«یک مقام امنیتی» که نام او اعلام نشده، مدعی شد که گروه سازمان مجاهدین خلق قصد «ایجاد اغتشاش و هرج و مرج» در هفته آینده و به مناسبت بزرگداشت یکی از پادشاهان ایران باستان را دارند.
این مقام امنیتی مدعی شد: «درگیری با نیروهای انتظامی و گرفتن فیلم و عکس جهت انتشار در رسانه‌های منافقین [مجاهدین خلق] و همچنین کُشته سازی از این درگیری‌ها، از دیگر محورهای برنامه‌ریزی شده گروه‌های ضد انقلاب در این روز خواهد بود».
سال گذشته و به دنبال تجمع هزاران تن برای شرکت در مراسم گرامیداشت در پاسارگاد، آرامگاه کوروش، شمار زیادی از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند.

«محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی امروز در سفری به اوگاندا یک بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی را که با پول ایران ساخته شده است افتتاح کرد. این در حالی است که برای درمان برخی از سرطان‌ها در ایران در مجموع سه بیمارستان هم وجود ندارد. این در حالی است که مدارس کپری و گلی فراوانی در سراسر کشور داریم. این در حالی است که در ایران کار از کارتون‌خوابی به گورخوابی کشیده شده است. این در حالی است که کارگران بسیاری چند ماه به چند ماه حقوق دریافت نمی‌کنند.

«محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی امروز در سفری به اوگاندا یک بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی را که با پول ایران ساخته شده است افتتاح کرد.
این در حالی است که برای درمان برخی از سرطان‌ها در ایران در مجموع سه بیمارستان هم وجود ندارد. این در حالی است که مدارس کپری و گلی فراوانی در سراسر کشور داریم. این در حالی است که در ایران کار از کارتون‌خوابی به گورخوابی کشیده شده است. این در حالی است که کارگران بسیاری چند ماه به چند ماه حقوق دریافت نمی‌کنند.

احمدی‌نژاد؛ یک گام تا محاکمه دادستان دیوان محاسبات در مصاحبه‌ای از تخلفات گسترده در ردیف‌های بودجه در زمان احمدی‌نژاد خبر داد. فیاض شجاعي جزئيات ٥ پرونده از ٧ پرونده احمدي‌نژاد را كه درباره تخلفات نفتي است، با رسانه‌ها در میان گذاشت و از تخلفات هفت‌هزار ميلياردی و چهارهزار ميلياردي در دولت احمدی‌نژاد سخن گفت و اينكه كل اموال احمدی‌نژاد به ۲ ميليارد تومان هم نمي‌رسد و به همين دليل اگرچه احكام جبراني درباره او در حال اجراست، اما چندان اميدي به بازگشت اين ارقام به خزانه نيست. بعد از اعلام این خبر و علنی شدن تخلفات در دولت سابق، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه به ‌دلیل برخی شائبه‌های رسانه‌ای، گزارش دیوان محاسبات درمورد تخلفات نفتی دولت احمدی‌نژاد را عینا بازنشر کرده، از بررسی این تخلفات در سال‌های گذشته و ارائه گزارش نهایی به رئیس مجلس در همان زمان خبر داد. با بررسی اخبار مختلف در مورد تخلف اداری و جرم بودن افعال خلاف قانون احمدی‌نژاد این سوال به وجود آمد که اگر احمدی‌نژاد متخلف شناخته شده، چگونه با او برخورد خواهد شد و مرجع رسیدگی به پرونده او کدام نهاد است و با توجه به‌اینکه عملا اختلاسی صورت نگرفته مجازات تخلفت ۷هزار میلیاردی احمدی‌نژاد چه خواهد بود. از این رو «آرمان» از یک حقوقدان در مورد تفاوت تخلف و اختلاس و مجازات این دو پرسش‌هایی را مطرح کرد. حسین احمدی‌نیاز در پاسخ گفت: اختلاس دارای تعریف در قانون مجازات اسلامی است که براساس آن واجد وصف کیفری مجرمانه است و مجرم به حبس، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم خواهد شد. در اختلاس کارمند دولت مبالغی را از بیت‌المال در قالب غیرحق دریافت می‌کند، اما تخلف تنها نقض مقررات قانونی است و برای نمونه فرد متخلف مبالغ ردیف‌های بودجه را جابه‌جا می‌کند. بنابراین تخلف متفاوت از اختلاس است. فرد متخلف به مجازات اداری محکوم می‌شود که واجد رسیدگی خاص است. البته برخی تخلفات را هم می‌توان در شرایطی واجد رسیدگی قضائی‌ دانست. این وکیل دادگستری در مورد اینکه آیا فرد متخلف ممکن است با مجازات سنگین روبه‌رو شود، گفت: در تخلف دیوان محاسبات کشور و هیات رسیدگی به تخلفات اداری وارد رسیدگی می‌شوند، اما در اختلاس مراجع قضائی به موضوع رسیدگی می‌کنند. در نتیجه مجازات متفاوتی دارند. او افزود: احمدی‌نژاد متخلف است و جابه‌جایی ردیف بودجه را در کارنامه خود داشته، اما باید دید در این تخلف شاید وصف کیفری هم باشد که در این صورت سازمان بازرسی کل کشور باید به پرونده احمدی‌نژاد وارد شود. در این صورت اگر جرم و بزه‌ای اتفاق افتاده باشد، می‌تواند مورد تعقیب قضائی صورت بگیرد. اما آمر و مامور در چنین پرونده‌هایی دارای مسئولیت هستند و از بعد جبران خسارت نیز چنین مواردی قابلیت بررسی دارد. محمود احمدی‌نژاد چه متخلف باشد و چه مختلس، افکار عمومی ایران خواستار بررسی پرونده او هستند. در صورت پیگیری این پرونده، حتی اگر رئیس‌جمهور سابق، تنها متخلف شناخته شود و به جبران هم محکوم نشود، سرآغاز خوبی بر پایان بی‌قانونی مدیران اجرایی خواهد بود؛ اقدامی که می‌تواند پایانی بر ده‌ها پرونده اقتصادی در کشورمان باشد. منبع: آرمان


 احمدی‌نژاد؛ یک گام تا محاکمه
دادستان دیوان محاسبات در مصاحبه‌ای از تخلفات گسترده در ردیف‌های بودجه در زمان احمدی‌نژاد خبر داد. فیاض شجاعي جزئيات ٥ پرونده از ٧ پرونده احمدي‌نژاد را كه درباره تخلفات نفتي است، با رسانه‌ها در میان گذاشت و از تخلفات هفت‌هزار ميلياردی و چهارهزار ميلياردي در دولت احمدی‌نژاد سخن گفت و اينكه كل اموال احمدی‌نژاد به ۲ ميليارد تومان هم نمي‌رسد و به همين دليل اگرچه احكام جبراني درباره او در حال اجراست، اما چندان اميدي به بازگشت اين ارقام به خزانه نيست.
بعد از اعلام این خبر و علنی شدن تخلفات در دولت سابق، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه به ‌دلیل برخی شائبه‌های رسانه‌ای، گزارش دیوان محاسبات درمورد تخلفات نفتی دولت احمدی‌نژاد را عینا بازنشر کرده، از بررسی این تخلفات در سال‌های گذشته و ارائه گزارش نهایی به رئیس مجلس در همان زمان خبر داد.
با بررسی اخبار مختلف در مورد تخلف اداری و جرم بودن افعال خلاف قانون احمدی‌نژاد این سوال به وجود آمد که اگر احمدی‌نژاد متخلف شناخته شده، چگونه با او برخورد خواهد شد و مرجع رسیدگی به پرونده او کدام نهاد است و با توجه به‌اینکه عملا اختلاسی صورت نگرفته مجازات تخلفت ۷هزار میلیاردی احمدی‌نژاد چه خواهد بود. از این رو «آرمان» از یک حقوقدان در مورد تفاوت تخلف و اختلاس و مجازات این دو پرسش‌هایی را مطرح کرد. حسین احمدی‌نیاز در پاسخ گفت: اختلاس دارای تعریف در قانون مجازات اسلامی است که براساس آن واجد وصف کیفری مجرمانه است و مجرم به حبس، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم خواهد شد. در اختلاس کارمند دولت مبالغی را از بیت‌المال در قالب غیرحق دریافت می‌کند، اما تخلف تنها نقض مقررات قانونی است و برای نمونه فرد متخلف مبالغ ردیف‌های بودجه را جابه‌جا می‌کند. بنابراین تخلف متفاوت از اختلاس است. فرد متخلف به مجازات اداری محکوم می‌شود که واجد رسیدگی خاص است. البته برخی تخلفات را هم می‌توان در شرایطی واجد رسیدگی قضائی‌ دانست. این وکیل دادگستری در مورد اینکه آیا فرد متخلف ممکن است با مجازات سنگین روبه‌رو شود، گفت: در تخلف دیوان محاسبات کشور و هیات رسیدگی به تخلفات اداری وارد رسیدگی می‌شوند، اما در اختلاس مراجع قضائی به موضوع رسیدگی می‌کنند. در نتیجه مجازات متفاوتی دارند. او افزود: احمدی‌نژاد متخلف است و جابه‌جایی ردیف بودجه را در کارنامه خود داشته، اما باید دید در این تخلف شاید وصف کیفری هم باشد که در این صورت سازمان بازرسی کل کشور باید به پرونده احمدی‌نژاد وارد شود. در این صورت اگر جرم و بزه‌ای اتفاق افتاده باشد، می‌تواند مورد تعقیب قضائی صورت بگیرد. اما آمر و مامور در چنین پرونده‌هایی دارای مسئولیت هستند و از بعد جبران خسارت نیز چنین مواردی قابلیت بررسی دارد.
محمود احمدی‌نژاد چه متخلف باشد و چه مختلس، افکار عمومی ایران خواستار بررسی پرونده او هستند. در صورت پیگیری این پرونده، حتی اگر رئیس‌جمهور سابق، تنها متخلف شناخته شود و به جبران هم محکوم نشود، سرآغاز خوبی بر پایان بی‌قانونی مدیران اجرایی خواهد بود؛ اقدامی که می‌تواند پایانی بر ده‌ها پرونده اقتصادی در کشورمان باشد.
منبع: آرمان

کاهش سن خودکشی در کشور/خودکشی در حال زنانه‌شدن است/ آمار افسردگی در دختران سه برابر پسران است ایلنا : عضو هیات علمی دانشگاه طباطبائی با تاکید بر اینکه شرایط جامعه به گونه‌ای است که دختران و زنان در ایران تنهاترند، گفت: اقدام به خودکشی در حال زنانه شدن است و زنان تا سه برابر مردان بیشتر اقدام به خودکشی می‌کنند. امیرمحمود حریرچی،‌ جامعه‌شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی ایلنا درباره شیوع اقدام به خودکشی گفت: آمار خودکشی را به ازای هر 100 هزار نفر در جامعه می‌سنجند. این اقدام را می‌توان به عنوان یک مسئله اجتماعی بررسی کرد؛ یعنی شرایط اجتماعی، ناگواری‌هایی ایجاد کرده که افراد در آن به سمت افسردگی می‌روند. بیشتر کسانی که دست به خودکشی زده‌اند؛ دچار افسردگی‌های شدید شدند و احساس تنهایی می‌کنند. آنها همچنین احساس می‌کنند؛ کسی آنها را نمی‌بیند و برایشان ارزشی قائل نیست. وی افزود: ایران نسبت به جامعه جهانی، آمار بالایی در خودکشی ندارد، اما متاسفانه خودکشی در ایران در حال زنانه شدن است و سن خودکشی نیز رو به کاهش است که مشکل اساسی در همین موضوع است. به طور معمول زنان تا سه برابر مردان بیشتر اقدام به خودکشی می‌کنند، اما در مردان خودکشی‌هایی که منجر به مرگ می‌شود؛ دو برابر اتفاق می‌افتد. او درباره علت و شیوع خودکشی در ملاءعام گفت: خودکشی در ملاءعام یک اعتراض و فریاد است. زمانی که کسی می‌خواهد به دیگران بفهماند در چه وضعیتی به سر می‌برد، در ملاءعام خودکشی می‌کند. یعنی مسائلی که جنبه عمومی و عام‌تر دارد. باید جامعه امن شود نه اینکه جوانان را محدود کنیم او افزود: وقتی دختران را محدود می‌کنیم؛ یعنی عملا ایجاد محدودیت برای دختران و آزادی بیشتر برای پسران اتفاق می‌افتد و پسران و مردانی که درست تربیت نشدند، راحت‌تر دست به ناهنجاری اخلاقی می‌زنند. زمانی که می‌گوییم یک دختر را محدود می‌کنیم باید بگوییم نسبت به چه کسی؟ نسبت به پسر همان خانواده، به طور مثال اگر دختری دیر به خانه بیاید، بازخواست ‌می‌شود در حالی که اگر پسر همان خانواده دیر به منزل برسد، این بازخواست صورت نمی‌گیرد. اگر جامعه ناامن است باید جامعه را درست کنیم نه اینکه برای جوانان محدودیت ایجاد کنیم و این ناامنی هم برای دختران و هم برای پسران است. حریرچی گفت: متاسفانه امروز شرایطی را ایجاد کردیم که دختران آسیب‌پذیرتر شدند. قوانین، مقررات و عرف جامعه همه به جوانان آسیب زده است. شادی در جامعه به رسمیت شناخته نمی‌شود این مسئله برای دختران بیشتر است. متاسفانه شادی را مترادف با بی‌بند و باری می‌دانیم. زمانی که نمی‌توانیم شرایط تفریحات سالم را برای جوانان مهیا کنیم و تفریحات سالم گران است همه چیز به شکل زیرزمینی ایجاد می‌شود که بسیار خطرناک است و با زیرزمینی کردن شادی‌ها و سرگرمی‌ها، آن را به سمت غیرسالم بودن می‌کشانیم. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: با این شرایط دختران نمی‌توانند احساسات و هیجانات خود را بروز دهند. آمار افسردگی دختران تا سه برابر بالاتر از آمار افسردگی در پسران است.

کاهش سن خودکشی در کشور/خودکشی در حال زنانه‌شدن است/ آمار افسردگی در دختران سه برابر پسران است


ایلنا : عضو هیات علمی دانشگاه طباطبائی با تاکید بر اینکه شرایط جامعه به گونه‌ای است که دختران و زنان در ایران تنهاترند، گفت: اقدام به خودکشی در حال زنانه شدن است و زنان تا سه برابر مردان بیشتر اقدام به خودکشی می‌کنند.

امیرمحمود حریرچی،‌ جامعه‌شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی ایلنا درباره شیوع اقدام به خودکشی گفت: آمار خودکشی را به ازای هر 100 هزار نفر در جامعه می‌سنجند. این اقدام را می‌توان به عنوان یک مسئله اجتماعی بررسی کرد؛ یعنی شرایط اجتماعی، ناگواری‌هایی ایجاد کرده که افراد در آن به سمت افسردگی می‌روند. بیشتر کسانی که دست به خودکشی زده‌اند؛ دچار افسردگی‌های شدید شدند و احساس تنهایی می‌کنند. آنها همچنین احساس می‌کنند؛ کسی آنها را نمی‌بیند و برایشان ارزشی قائل نیست.

وی افزود: ایران نسبت به جامعه جهانی، آمار بالایی در خودکشی ندارد، اما متاسفانه خودکشی در ایران در حال زنانه شدن است و سن خودکشی نیز رو به کاهش است که مشکل اساسی در همین موضوع است. به طور معمول زنان تا سه برابر مردان بیشتر اقدام به خودکشی می‌کنند، اما در مردان خودکشی‌هایی که منجر به مرگ می‌شود؛ دو برابر اتفاق می‌افتد.

او درباره علت و شیوع خودکشی در ملاءعام گفت: خودکشی در ملاءعام یک اعتراض و فریاد است. زمانی که کسی می‌خواهد به دیگران بفهماند در چه وضعیتی به سر می‌برد، در ملاءعام خودکشی می‌کند. یعنی مسائلی که جنبه عمومی و عام‌تر دارد.  

باید جامعه امن شود نه اینکه جوانان را محدود کنیم

او افزود: وقتی دختران را محدود می‌کنیم؛ یعنی عملا ایجاد محدودیت برای دختران و آزادی بیشتر برای پسران اتفاق می‌افتد و پسران و مردانی که درست تربیت نشدند، راحت‌تر دست به ناهنجاری اخلاقی می‌زنند. زمانی که می‌گوییم یک دختر را محدود می‌کنیم باید بگوییم نسبت به چه کسی؟ نسبت به پسر همان خانواده، به طور مثال اگر دختری دیر به خانه بیاید، بازخواست ‌می‌شود در حالی که اگر پسر همان خانواده دیر به منزل برسد، این بازخواست صورت نمی‌گیرد. اگر جامعه ناامن است باید جامعه را درست کنیم نه اینکه برای جوانان محدودیت ایجاد کنیم و این ناامنی هم برای دختران و هم برای پسران است.

حریرچی گفت: متاسفانه امروز شرایطی را ایجاد کردیم که دختران آسیب‌پذیرتر شدند. قوانین، مقررات و عرف جامعه همه به جوانان آسیب زده است. شادی در جامعه به رسمیت شناخته نمی‌شود این مسئله برای دختران بیشتر است. متاسفانه شادی را مترادف با بی‌بند و باری می‌دانیم. زمانی که نمی‌توانیم شرایط تفریحات سالم را برای جوانان مهیا کنیم و تفریحات سالم گران است همه چیز به شکل زیرزمینی ایجاد می‌شود که بسیار خطرناک است و با زیرزمینی کردن شادی‌ها و سرگرمی‌ها، آن را به سمت غیرسالم بودن می‌کشانیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: با این شرایط دختران نمی‌توانند احساسات و هیجانات خود را بروز دهند. آمار افسردگی دختران تا سه برابر بالاتر از آمار افسردگی در پسران است.