Thursday, October 10, 2013

به گفته فرمانده کل سپاه: چون نظام متکی به مردم است سپاه، 800 گردان ضد شورش مردم تشکیل داده!

به گفته فرمانده کل سپاه: چون نظام متکی به مردم استسپاه، 800 گردان
ضد شورش
 مردم تشکیل داده!
 
 
 
 
حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در سیمای جمهوری اسلامی برای مصاحبه پرحاشیه ای که پخش شد، به بحثی جدی در محافل سیاسی کشور تبدیل شده است. بحث انگیز ترین بخش این مصاحبه، آنجاست که وی گفت سپاه برای دفاع از انقلاب می تواند علیه دولت ها وارد عمل شود. یعنی خط نگهدار باصطلاح انقلاب فرماندهان سپاه و برداشتی است که آنها در مقاطع مختلف و فرماندهان متفاوت بعنوان انقلاب دارند و همین خط نگهداران می توانند در یک پیچ تاریخی دست به کودتا زده، مجلس و دولت را منحل کرده، قوه قضائیه را بدست بگیرند، صدا و سیما را هم که در اختیار دارند، بیت رهبری را هم جمع کنند و امام جمعه ها را برگردانند به حوزه های علمیه و کل حاکمیت را به سبک رضاشاه بدست بگیرند. رضاشاه هم به بهانه دفاع از دستآوردهای انقلاب مشروطه و جلوگیری از هرج و مرج بر سر کار آمد. درحالیکه این بخش سخنان فرمانده کل سپاه که ظاهرا تفکر غالب در میان فرماندهان سپاه است، در روزهای اخیر مورد بحث است، در مصاحبه فرمانده کل سپاه نکات قابل درنگ و توجه دیگری هم وجود دارد.
فرمانده سپاه در آن مصاحبه ، مدعی حمایت اکثریت قاطع مردم از نظام شد و کودتای 88 را مقابله با فتنه ای بزرگتر و خطرناک تر از حمله ارتش عراق به ایران اعلام کرد. او خود خوب میداند که انتخابات 92 نیز همان خواست و ماهیت را داشت که انتخابات 88 داشت. اما، این هنوز بحث اصلی در باره بخش مهمی از مصاحبه او نیست. این دروغ و ادعائی است که همه آن را می دانند و شبی که این مصاحبه از سیما پخش شد، به یقین اکثریت مردم در خانه هایشان حرف و ناسزای اعتراضی شان را زدند و تلویزیون ها را به سمت ماهواره گرداندند. آنچه که ما می خواهیم  بعنوان بخشی از مصاحبه فرمانده کل سپاه مطرح کنیم، پاسخ به آن ادعائی است که وی در آن مصاحبه کرد و گفت که اکثریت قاطع مردم با نظام اند و کافی است نظام یک هو بکشد تا همه پشت سر نظام به حرکت در بیآیند!
فرمانده سپاه درعین طرح این ادعا اضافه کرد: از بعد از فتنه 88 ما گروه های مقابله را سازمان دهی کردیم و اکنون دارای 200 گردان امام علی و 600 گردان امام حسین برای مقابله با چنان فتنه هائی هستیم تا غافلگیر نشویم.
ساده ترین سئوال اینست: در کدام نظام متکی به اکثریت قاطع مردم، 800 گردان سرکوب شورش مردم تشکیل می شود

عکس / بمناسبت روز کودک: کرمانشاه و کوره های آجرپزی روستای نومل گرگان

عکس / بمناسبت روز کودک: کرمانشاه و کوره های آجرپزی روستای نومل گرگان




























با بهمن، به یاد زندانیانی که آزاد نشده و نمی‌شوند

با بهمن، به یاد زندانیانی که آزاد نشده و نمی‌شوند


ژیلا بنی‌یعقوب و بهمن احمدی امویی، بعد از سال‌ها، برای ۴ روز کنار هم هستند. ژیلا اما در فیس بوک خود، یادداشتی نوشته از وضعیت زندانیانی که آزاد نشده‌اند و به مرخصی نمی‌آیند و خیلی‌ها فراموش‌شان کرده‌اند.

بهمن به مرخصی آمد، این یعنی بعد از سه سال و اندی، من و بهمن هم زمان در خانه هستیم.
در این چند سال آن‌ها ما را به صورت معکوس زندانی و آزاد کرده بودند، من در زندان بودم که به بهمن مرخصی دادند، بهمن را دوباره به زندان بازگرداندند که من آزاد شدم و حالا در این چند سال برای اولین بار این فرصت را به ما داده‌اند که چند روز در کنار هم باشیم...
بهمن به مرخصی آمد، اما هم‌چنان یادم هست که چند صد زندانی سیاسی هم‌چنان از حق مرخصی و آزادی محروم هستند. عبدالله مومنی در حالی که از درد شدید کلیه نمی‌تواند راه برود و برای تسکین دردش در بهداری اوین به او مرفین تزریق می‌کنند، از مرخصی درمانی و اعزام به بیمارستان محروم است.
سیامک قادری هم‌چنان بعد از سه سال یک روز هم به مرخصی نیامده.
مجید توکلی چهار سال است که مادرش را ندیده.
ضیا نبوی و رسول بداقی هم بدون یک روز مرخصی هم‌چنان در زندان هستند.
سعید متین پور و آرش سقر و علی زاهد سال‌هاست که پای‌شان را از زندان ییرون نگذاشته‌اند.
کیوان صمیمی روزنامه نگار ۶۵ ساله، سه سال و نیم است که به مرخصی نیامده است.
عمر فقیه‌پور بیش از چهارده سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان است، وقتی به زندان رفت دخترش سه ساله بود و حالا هفده ساله است و از چهارده سال پیش تاکنون حتی یک روز هم پدر را در خانه ندیده است.
عثمان مصطفی پور ۲۳ سال می‌شود که در زندان ارومیه است.
محمد نظری بیست ساله بود که به زندان افتاد و الان چهل سال دارد و دریغ از یک روز مرخصی. او و رمضان سعیدی و بسیاری از زندانیان سیاسی کرد سال‌هاست که فراموش شده‌اند، هم‌چنان که بسیاری از زندانیان عرب زبان و آذری و اهل سنت...
زندانیان بهایی که قصه پرغصه خود را دارند، فاران حسامی و کامران رحیمیان(زوج زندانی) وقتی فرزندشان دو ساله بود به زندان افتادند و الان آرتین چهارساله شان را مادریزرگ پیرش بزرگ می‌کند، آنها نیز بدون مرخصی در زندان‌اند.
آقای خانجانی با ۸۴ سال سن در زندان است و در پنج سال و نیم گذشته هرگز به مرخصی نیامده است ...مریم منفرد سه دختر دارد و هرچقدر اصرار کرد نتوانست حتی چند ساعت مرخصی بگیرد تا سارایش را که به کلاس اول دبستان می رفت، تا مدرسه همراهی کند.
شبنم و فرزاد مدد زاده و کبری بنازاده نزدیک به پنج سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان هستند.
مهوش شهریاری و فریبا کمال آبادی نیز نزدیک شش سال است که در زندان هستند و هرگز از حق مرخصی استفاده نکرده‌اند.
فهرست کسانی که روزها و ماه‌ها و سال‌ها را بدون یک روز مرخصی در زندان دوره می‌کنند بسیار بلندتر از این‌هاست...آنها حداقل چند صدنفر هستند... زندانیان سیاسی -عقیدتی با هر نوع تفاوت در اندیشه و مرام باید از حداقل حقوق انسانی خود برخوردار باشند...
به امید آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی و برداشته شدن حصرها و حبس‌ها..

اسامی مسوولانی که قرار است درباره حصر تصمیم بگیرند کلمه : پس از نزدیک به هزار روز بالاخره از زبان یک مقام رسمی مسوول پرونده حصرغیر قانونی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس، رییس مجلس دو دوره جمهوری اسلامی و روشنفکر و قرآن پژوه سبزاندیش دکتر زهرا رهنورد، رسما شورای عالی امنیت ملی اعلام شد. آقای پورمحمدی با اعلام این خبر که این پرونده در شورای امنیت در حال بررسی است امیدها را برای رفع این وضعیت غیرقانونی و غیر شرعی افزایش داد. جلسه شورای عالی امنیت ملی هنوز با اعضای جدید تشکیل نشده است که فرایند آغاز به کار دولت جدید، بررسی و انتخاب دبیر جدید آن و حضور اخیر تیم دبپلماسی دولت در نیویورک به ریاست رئیس جمهور و همراهی وزیر امور خارجه( یکی از اعضای شورای امنیت) از جمله دلایل تشکیل نشدن این شورا در دوره جدید بوده است اما به زودی اولین جلسه این شورا طبق روال همه دوره ها تشکیل خواهد شد. اما وظایف این شورا چیست و اعضای آن در دوره جدید چه کسانی هستند؟ این شورا که با وجود اهمیت بسیار بالای آن کمتر خبری از آن منتشر می شود و این به دلیل نوع موضوعات مورد بررسی در آن است که محرمانه محسوب می شوند، طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی شکل می گیرد. اسامی اعضای شورای عالی امنیت ملی از این قرار است: حسن روحانی (رئیس‌جمهور و رییس شورای عالی امنیّت ملی) علی شمخانی (دبیر شورای عالی امنیّت ملی) علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) صادق لاریجانی (رئیس قوه قضائیه) محمدباقر نوبخت (به عنوان مسئول برنامه و بودجه و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور) سرلشکر سید حسن فیروزآبادی (رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح) محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه ایران) عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر کشور ایران) سید محمود علوی (وزیر اطلاعات ایران) دو نماینده از جانب رهبری: علی شمخانی و سعید جلیلی سه نفر هم که حسب مورد ممکن است که به جلسات شورا دعوت شوند از این قرار هستند: سرلشکر عطاءالله صالحی (فرمانده کل ارتش) سرلشکر محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) وزیر یا مسئول مربوط به موضوع در حال بررسی در شورا جلسه بررسی موضوع حصر از آنجا که مساله ای نیست که به امور نظامی مرتبط باشد، بعید است که به حضور فرماندهان ارتش و سپاه مرتبط باشد. بخش امنیتی موضوع در صورت وجود چنین دغدغه ای با حضور وزیر اطلاعات قابل بررسی است و وزیر کشور هم در این باره در شورا حضور دارد. احتمالا وزیر مرتبط دیگری هم درباره این موضوع به جلسه شورا دعوت نخواهد شد. البته مصوبات این شورا پس از تائید مقام رهبری اجرا می شوند. بدین ترتیب باید منتظر تشکیل اولین جلسه شورای عالی امنیت ملی بود تا ببنیم آیا انشالله شاهد تحقق یکی از وعده های رییس جمهور و مطالبات ملی مردم و حرکت به سمت همبستگی ملی خواهیم بود؟

اسامی مسوولانی که قرار است درباره حصر تصمیم بگیرند
کلمه :  پس از نزدیک به هزار روز  بالاخره  از زبان یک مقام رسمی مسوول پرونده حصرغیر قانونی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس، رییس مجلس دو دوره جمهوری اسلامی و روشنفکر و قرآن پژوه سبزاندیش دکتر زهرا رهنورد، رسما شورای عالی امنیت ملی اعلام شد.
آقای پورمحمدی با اعلام این خبر که این پرونده در شورای امنیت در حال بررسی است  امیدها را برای  رفع  این وضعیت غیرقانونی و غیر شرعی افزایش داد.
 جلسه شورای عالی امنیت ملی هنوز با اعضای جدید تشکیل نشده است که  فرایند  آغاز به کار دولت جدید، بررسی و  انتخاب دبیر جدید آن و حضور اخیر تیم دبپلماسی دولت در نیویورک به ریاست رئیس جمهور و همراهی وزیر امور خارجه( یکی از اعضای شورای امنیت) از جمله دلایل تشکیل نشدن این شورا  در دوره جدید بوده است اما به زودی اولین جلسه این شورا طبق روال همه دوره ها تشکیل خواهد شد.
اما وظایف  این شورا چیست و اعضای آن در دوره جدید چه کسانی هستند؟
این شورا که با وجود اهمیت بسیار بالای آن کمتر خبری از آن منتشر می شود و این به دلیل نوع موضوعات مورد بررسی در آن است که محرمانه محسوب می شوند، طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی شکل می گیرد.
 اسامی اعضای شورای عالی امنیت ملی از این قرار است:
حسن روحانی (رئیس‌جمهور و رییس شورای عالی امنیّت ملی)
علی شمخانی (دبیر شورای عالی امنیّت ملی)
علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی)
صادق لاریجانی (رئیس قوه قضائیه)
محمدباقر نوبخت (به عنوان مسئول برنامه و بودجه و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور)
سرلشکر سید حسن فیروزآبادی (رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح)
محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه ایران)
عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر کشور ایران)
سید محمود علوی (وزیر اطلاعات ایران)
دو نماینده از جانب رهبری: علی شمخانی و سعید جلیلی
سه نفر هم که حسب مورد ممکن است که به جلسات شورا دعوت شوند از این قرار هستند:
سرلشکر عطاءالله صالحی (فرمانده کل ارتش)
سرلشکر محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)
وزیر یا مسئول مربوط به موضوع در حال بررسی در شورا
جلسه بررسی موضوع حصر از آنجا که مساله ای نیست که به امور نظامی مرتبط باشد، بعید است که به حضور فرماندهان ارتش و سپاه مرتبط باشد. بخش امنیتی موضوع در صورت وجود چنین دغدغه ای با حضور وزیر اطلاعات قابل بررسی است و وزیر کشور هم در این باره در شورا حضور دارد.  احتمالا  وزیر مرتبط دیگری هم درباره این موضوع به جلسه شورا دعوت نخواهد شد.
البته مصوبات این شورا پس از تائید مقام رهبری اجرا می شوند.

بدین ترتیب باید منتظر تشکیل اولین جلسه شورای  عالی امنیت ملی بود تا ببنیم آیا انشالله شاهد تحقق یکی از وعده های رییس جمهور و مطالبات  ملی مردم  و حرکت به سمت همبستگی ملی خواهیم بود؟