Tuesday, March 26, 2013

عکس / فقط در دوبی

عکس / فقط در دوبی












فیلم / آخوند در برنامه تلویزیونی از قطع دست دفاع میکند [تاريخ مطلب: ششم فروردين ۱۳۹۲ برابر با بيست و ششم مارس ۲۰۱۳]


فیلم / آخوند در برنامه تلویزیونی از قطع دست دفاع میکند
[تاريخ مطلب: ششم فروردين ۱۳۹۲ برابر با بيست و ششم مارس ۲۰۱۳]

"تلاش دیپلمات سعودی که در یک تصادف اتومبیل یک بسیجی را کشته بود برای خروج از ایران" مشرق : "روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه یک دیپلمات سعودی حین رانندگی به دلیل سرعت نامتعارف و عدم تعادل در مسیر شرق به غرب بزرگراه ارتش با یک دستگاه پراید تصادف کرد که به فوت یک شهروند ایرانی (به نام فراهانی و عضو بسج) انجامید." این خبری بود که هفته آخر سال گذشته توجه دستگاه سیاست خارجی دو کشور را به خود جلب کرد. پس از این حادثه پلیس تهران گزارش داد که در این حادثه منجر به مرگ شهروند تهرانی،‌ خودروی عربستانی مقصر شناخته است و کارمند عربستانی هم حامل مشروبات الکلی و هم در حال مستی در حال رانندگی بوده است. دیپلمات مست سعودی به فاصله دو روز پس از این حادثه، قصد داشت به همراه یک دیپلمات دیگر و بدون پرداختن تاوان حادثه ای که مسبب آن بوده است از ایران خارج شود که مأموران فرودگاه بین المللی خمینی از خروج آنان ممانعت کردند. اگرچه که عربستان سعودی تا کنون هیچ پاسخی در این خصوص نداده است اما به هر روی، خانواده شهروند فقید تهرانی، باید از حقوق خود برخوردار شوند.

"تلاش دیپلمات سعودی که در یک تصادف اتومبیل یک بسیجی را کشته بود برای خروج از ایران"

مشرق  : "روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه یک دیپلمات سعودی حین رانندگی به دلیل سرعت نامتعارف و عدم تعادل در مسیر شرق به غرب بزرگراه ارتش با یک دستگاه پراید تصادف کرد که به فوت یک شهروند ایرانی (به نام فراهانی و عضو بسج) انجامید." این خبری بود که هفته آخر سال گذشته توجه دستگاه سیاست خارجی دو کشور را به خود جلب کرد. پس از این حادثه پلیس تهران گزارش داد که در این حادثه منجر به مرگ شهروند تهرانی،‌ خودروی عربستانی مقصر شناخته است و کارمند عربستانی هم حامل مشروبات الکلی و هم در حال مستی در حال رانندگی بوده است.
دیپلمات مست سعودی به فاصله دو روز پس از این حادثه، قصد داشت به همراه یک دیپلمات دیگر و بدون پرداختن تاوان حادثه ای که مسبب آن بوده است از ایران خارج شود که مأموران فرودگاه بین المللی خمینی از خروج آنان ممانعت کردند. اگرچه که عربستان سعودی تا کنون هیچ پاسخی در این خصوص نداده است اما به هر روی، خانواده شهروند فقید تهرانی، باید از حقوق خود برخوردار شوند.

"یک ماه یارانه 70 میلیون ایرانی، به همین سادگی پرید! " بازتاب : دولت پاک دست و عدالت طلب در اقدامی تدریجی، یارانه نقدی 70 میلیون ایرانی را به مبلغ حدود 3 هزار میلیارد تومان پرداخت نکرد. به گزارش خبرنگار «بازتاب»، همان طور که پیش بینی می شد، سرانجام دولت احمدی نژاد ظرف دو سال با ایجاد تاخیرهای تدریجی موفق گردید یارانه یک ماه ایرانیان را پرداخت نکند و بدون آن که کسی متوجه شود، 3هزار میلیارد تومان حق 70 میلیون نفر را به جیب بزند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که مطابق با قانون، دولت موظف به پرداخت یارانه نقدی که در مقابل آن قیمتها چند برابر افزایش یافته، می باشد. اما دولت با زرنگی توانست یارانه یک ماه را با روش با پنبه سر بریدن به مردم ندهد. این در حالیست که نخستین یارانه ایرانیان دو سال قبل و در بیست و هفتم آذر ماه سال 1389 به صورت دو ماهه پرداخت شد. یعنی به طور متوسط یارانه 32 روز زودتر پرداخت گردید و اکنون یارانه 25 روز دیرتر پرداخت شده است. این به آن معناست که حدود دو ماه در پرداخت یارانه های نقدی تاخیر ایجاد شده است و عملا یک ماه یارانه ایرانیان ناپدید شده است. عملکرد دولت در بالا کشیدن سه هزار میلیارد یارانه 70 میلیون ایرانی در آستانه انتخابات، ابهاماتی درباره چگونگی هزینه کردن این پول هنگفت را مطرح می سازد. یارانه یک ماه ایرانیان در حالی پرداخت نمی شود که در این ایام گرانی پایان سال، مردم به این مبالغ به شدت نیاز دارند. شاید در نگاه اولیه، روزهای واریز شدن یارانه نقدی تفاوتی نکند؛ اما در پرداخت هایی که سقف انتهایی ندارند، یعنی باید به صورت مداوم پرداخت شوند، تغییر در روز پرداخت و تبدیل شدن پرداخت قبل از ماه به آخر ماه بعد، به معنای پرداخت نشدن یک ماه مستمری می باشد. به عبارت دیگر، دولت به جای آن که یارانه ماه آبان را در اواخر مهر پرداخت کند، این یارانه را در اواخر آبان پرداخت می کند و به همین ترتیب در ماه آذر و دی نیز تاخیر ایجاد می شود و در عمل یک ماه پرداخت نقدی انجام نمی شود. همانگونه که جدول زیر نشان می دهد، نتیجه این تاخیرات تدریجی موجب شده است در سال 1390 عملا یازده مرحله پرداخت یارانه نقدی به جای دوازده مرحله صورت بگیرد. علت آن است که اواخر سال 89 یارانه قبل از ماه واریز می شد، اما بعدا واریز به اوایل و اواسط همان ماه موکول شد.

"یک ماه یارانه 70 میلیون ایرانی، به همین سادگی پرید! "


بازتاب : دولت پاک دست و عدالت طلب در اقدامی تدریجی، یارانه نقدی 70 میلیون ایرانی را به مبلغ حدود 3 هزار میلیارد تومان پرداخت نکرد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، همان طور که پیش بینی می شد، سرانجام دولت احمدی نژاد ظرف دو سال با ایجاد تاخیرهای تدریجی موفق گردید یارانه یک ماه ایرانیان را پرداخت نکند و بدون آن که کسی متوجه شود، 3هزار میلیارد تومان حق 70 میلیون نفر را به جیب بزند.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که مطابق با قانون، دولت موظف به پرداخت یارانه نقدی که در مقابل آن قیمتها چند برابر افزایش یافته، می باشد. اما دولت با زرنگی توانست یارانه یک ماه را با روش با پنبه سر بریدن به مردم ندهد.
این در حالیست که نخستین یارانه ایرانیان دو سال قبل و در بیست و هفتم آذر ماه سال 1389 به صورت دو ماهه پرداخت شد. یعنی به طور متوسط یارانه 32 روز زودتر پرداخت گردید و اکنون یارانه 25 روز دیرتر پرداخت شده است.

این به آن معناست که حدود دو ماه در پرداخت یارانه های نقدی تاخیر ایجاد شده است و عملا یک ماه یارانه ایرانیان ناپدید شده است.
عملکرد دولت در بالا کشیدن سه هزار میلیارد یارانه 70 میلیون ایرانی در آستانه انتخابات، ابهاماتی درباره چگونگی هزینه کردن این پول هنگفت را مطرح می سازد.
یارانه یک ماه ایرانیان در حالی پرداخت نمی شود که در این ایام گرانی پایان سال، مردم به این مبالغ به شدت نیاز دارند.
شاید در نگاه اولیه، روزهای واریز شدن یارانه نقدی تفاوتی نکند؛ اما در پرداخت هایی که سقف انتهایی ندارند، یعنی باید به صورت مداوم پرداخت شوند، تغییر در روز پرداخت و تبدیل شدن پرداخت قبل از ماه به آخر ماه بعد، به معنای پرداخت نشدن یک ماه مستمری می باشد.
به عبارت دیگر، دولت به جای آن که یارانه ماه آبان را در اواخر مهر پرداخت کند، این یارانه را در اواخر آبان پرداخت می کند و به همین ترتیب در ماه آذر و دی نیز تاخیر ایجاد می شود و در عمل یک ماه پرداخت نقدی انجام نمی شود.
همانگونه که جدول زیر نشان می دهد، نتیجه این تاخیرات تدریجی موجب شده است در سال 1390 عملا یازده مرحله پرداخت یارانه نقدی به جای دوازده مرحله صورت بگیرد. علت آن است که اواخر سال 89 یارانه قبل از ماه واریز می شد، اما بعدا واریز به اوایل و اواسط همان ماه موکول شد.

Whoa. How did this airborne car end up on a roof? WATCH: http://cbsn.ws/WRvGXQ More photos from CBS This Morning


Whoa. How did this airborne car end up on a roof?

WATCH: http://cbsn.ws/WRvGXQ

کوهيار گودرزی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر و دبير سابق اين کميته متعاقب افزايش فشار‌ها و احتمال اجرای حکم ۵ سال حبس تعزيری و تبعيد به زندان زابل ناچار به ترک کشور شده و این هفته مهمان شماست در ساعت 5 عصر جمعه ی این هفته. لطفا پرسش های خود را برای کوهیار بنویسید.


کوهيار گودرزی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر و دبير سابق اين کميته متعاقب افزايش فشار‌ها و احتمال اجرای حکم ۵ سال حبس تعزيری و تبعيد به زندان زابل ناچار به ترک کشور شده و این هفته مهمان شماست در ساعت 5 عصر جمعه ی این هفته. لطفا پرسش های خود را برای کوهیار بنویسید.