Tuesday, April 7, 2015

اوباما مقابل نتانیاهو: شناسایی اسرائیل جزئی از توافق هسته‌ای نخواهد بود ا

اوباما مقابل نتانیاهو: شناسایی اسرائیل جزئی از توافق هسته‌ای نخواهد بود

در حالی که نتانیاهو خواستار تلفیق به‌رسمیت شناخته شدن کشورش از سوی جمهوری اسلامی با توافق هسته‌ای شده، اوباما تاکید کرد که این مساله اتفاق نخواهد افتاد.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به عنوان یکی از مخالفان تفاهم هسته‌ای لوزان، خواستار رفع تهدید علیه کشورش از سوی جمهوری اسلامی شده بود و به رسانه‌های آمریکایی گفته بود که ایران باید رفتارش را تغییر دهد و خواستار محو اسرائیل نشود و این راه حل مورد نظر او، شناسایی اسرائیل از سوی حاکمان ایران بود.
جمهوری اسلامی، اسرائیل را به‌رسمیت نمی‌شناسد.
رئیس جمهوری آمریکا اما، روز دوشنبه به رادیوی ان‌پی‌آر آمریکا گفت که دلیل تاکید روی رسیدن به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی این است که نمی‌توان روی تغییر رفتار رژیم ایران سرمایه‌گذاری کرد و به همین دلیل هم نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای در اختیارشان باشد. اوباما افزود: «اگر ایران ناگهان خود را به  آلمان یا سوئد و فرانسه تغییر داد، آن‌زمان نوع دیگری از گفتگو در باره‌ی زیربنای هسته‌ای‌شان کار خواهد بود.»
جمهوری‌خواهان و گروه معدودی از دموکرات‌ها اما، با رئیس جمهوری آمریکا هم‌داستان نیستند. میچ مک‌کانل، رئیس اکثریت جمهوری‌خواه سنا از جمله مخالفان برداشته شدن فشار از روی «بزرگ‌ترین حامی تروریسم» است.

تهدید کوچک زاده به افشای جلسه ی محرمانه ی مجلس به گزارش انصاف نیوز، مهدی کوچک زاده در وبلاگ خود نوشت: جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی مورخ سه شنبه هجدهم فروردین ماه 94 که با حضور آقایان ظریف و صالحی و به منظور ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات نمایندگان در باره مذاکرات لوزان تشکیل شد حواشی داشت که علیرغم تاکید مقررات مبنی بر محرمانه ماندن محتوای اینگونه جلسات و تاکید رئیس مجلس در این باره ، متاسفانه از سوی برخی افراد نماینده از جمله درویش پور رعایت نشد و مطالب کذبی در اختیار رسانه های فرصت طلب قرار داده شده که برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی به شرح زیر ارائه می گردد: 1- اصولا در جلسه با وزیر خارجه و آقای صالحی امکان و اجازه صحبت به نمایندگان داده نشد و جلسه با توضیحات عمدتا تکراری وزیر خارجه و آقای صالحی و به صورت یکطرفه ختم شد. 2- در جلسه هیچ رای گیری صورت نگرفت تا معلوم شود که توضیحات ارائه شده چه تعداد از نمایندگان را قانع کرده و چه تعداد هنوز ابهام دارند و در نتیجه ادعای اینکه مجلس قانع شد حرف بی مبنا و دروغی است. 3- در جلسه مذکور در میان صحبت های آقای صالحی در زمینه مسایل فنی صحبت ها و اعداد و ارقامی ارائه شد که در گذشته ای نه چندان دور خود ایشان و نمایندگان ایشان در سازمان انرژی اتمی خصوصا در بازدیدی که از سایت نطنز داشتیم خلاف آنها و صد در صد عکس آنها را بیان کرده بودند که در صورت قبول آمار و اعدادی که امروز بیان کردند معنای بسیار بد و ناگواری قابل برداشت است (و متاسفانه از بیان آن معذورم) که من در این لحظه به دلیل بسته بودن تریبون با صدای بلند مطلب را به ایشان و حاضرین گوشزد کردم و هیچ اعلام مخالفت به شکل بیان "دو" نه از من و نه از کس دیگری از جمله آقای رسایی انجام نشد و در این مورد نیز آقای درویش پور دروغ گفته اند. البته در حین عرایض من که مجلس در سکوت کامل گوش می داد یکی دو تن از اعضای فراکسیون حامی رئیس مجلس از جمله یکی از نمایندگان گیلان در راستا ی مخالفت و اعتراض سر و صداهایی کردند. 4- حجه الاسلام حسینیان نیز برای اعلام مراتب تعجب خود در مورد تناقضات فرمایشات آقای صالحی نزد ایشان رفته بود که مورد تهاجم و تعرض سخنگوی فراکسیون رهروان قرار گرفت. 5- در صورت ادامه انتشار دروغ و یاوه از جلسه ای که قرار شده و قانونا هم باید محرمانه بماند مراتب حقیقت به اطلاع جویندگان آن خواهد رسید.

تهدید کوچک زاده به افشای جلسه ی محرمانه ی مجلس


به گزارش انصاف نیوز، مهدی کوچک زاده در وبلاگ خود نوشت:

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی مورخ سه شنبه هجدهم فروردین ماه 94 که با حضور آقایان ظریف و صالحی و به منظور ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات نمایندگان در باره مذاکرات لوزان تشکیل شد حواشی داشت که علیرغم تاکید مقررات مبنی بر محرمانه ماندن محتوای اینگونه جلسات و تاکید رئیس مجلس در این باره ، متاسفانه از سوی برخی افراد نماینده از جمله درویش پور رعایت نشد و مطالب کذبی در اختیار  رسانه های فرصت طلب قرار داده شده که برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی به شرح زیر ارائه می گردد:

1-    اصولا در جلسه با وزیر خارجه و آقای صالحی امکان و اجازه صحبت به نمایندگان داده نشد و جلسه با توضیحات عمدتا تکراری وزیر خارجه و آقای صالحی و به صورت یکطرفه ختم شد.

2-    در جلسه هیچ رای گیری صورت نگرفت تا معلوم شود که توضیحات ارائه شده چه تعداد از نمایندگان را قانع کرده و چه تعداد هنوز ابهام دارند و در نتیجه ادعای اینکه مجلس قانع شد حرف بی مبنا و دروغی است.

3-    در جلسه مذکور در میان صحبت های آقای صالحی در زمینه مسایل فنی صحبت ها و اعداد و ارقامی ارائه شد که در گذشته ای نه چندان دور خود ایشان و نمایندگان ایشان در سازمان انرژی اتمی خصوصا در بازدیدی که از سایت نطنز داشتیم خلاف آنها و صد در صد عکس آنها را بیان کرده بودند که در صورت قبول آمار و اعدادی که امروز بیان کردند معنای بسیار بد و ناگواری قابل برداشت است (و متاسفانه از بیان آن معذورم) که من در این لحظه به دلیل بسته بودن تریبون با صدای بلند مطلب را به ایشان و حاضرین گوشزد کردم و هیچ اعلام مخالفت به شکل بیان "دو" نه از من و نه از کس دیگری از جمله آقای رسایی انجام نشد و در این مورد نیز آقای درویش پور دروغ گفته اند. البته در حین عرایض من که مجلس در سکوت کامل گوش می داد یکی دو تن از اعضای فراکسیون حامی رئیس مجلس از جمله یکی از نمایندگان گیلان در راستا ی مخالفت و اعتراض سر و صداهایی کردند.

4-    حجه الاسلام حسینیان نیز برای اعلام مراتب تعجب خود در مورد تناقضات فرمایشات آقای صالحی نزد ایشان رفته بود که مورد تهاجم و تعرض سخنگوی فراکسیون رهروان قرار گرفت.

5-    در صورت ادامه انتشار دروغ و یاوه از جلسه ای که قرار شده و قانونا هم باید محرمانه بماند مراتب حقیقت به اطلاع جویندگان آن خواهد رسید.

روایت غیرعلنی ظریف از مذاکرات لوزان

روایت غیرعلنی ظریف از مذاکرات لوزان

به گفته نمایندگان مجلس، جواد ظریف در جلسه غیر علنی امروز از صدور «فکت شیت» ایرانی خبر داده است.
امروز، جواد ظریف و علی اکبر صالحی، مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی در لوزان، در جلسه غیر علنی حاضر شدند و در باره مذاکرات و بیانیه‌ی پایانی توضیح دادند.
جواد کریمی قدوسی که دو روز پیش با ظریف در مجلس درگیر شده بود، امروز با چرخشی نسبی گفت: «رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امورخارجه توضیحات امیدوارکننده‌ای را در خصوص تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای در کشور که در مذاکرات بر روی آن توافق شده ارائه کردند و نیز عنوان کردند بعد از شروع توافق، تزریق گاز به سانتریفیوژهای IR ۸ انجام خواهد شد.»
این عضو کمیسیون امنیت ملی در باره فکت‌شیت مورد نظر وزیر امور خارجه گفت: «صدور فکت‌شیت وزارت امور خارجه ایران در بحث مذاکرات لوزان مهمترین مساله‌ای است که باید منتظر باشیم تا طی روزهای آینده اتفاق بیفتد تا به ویژه مواردی که موجب نگرانی شدید شده، در این فکت‌شیت اصلاح و منتشر شود.» کریمی قدوسی، توضیحات ظریف در باره بیانیه و تحریم‌ها را قابل قبول خواند.
به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی، وزیر خارجه در باره‌ی برداشته شدن تحریم‌ها گفته است که «لغو تحریم‌ها زمان اجرای توافق‌نامه انجام شود ابتدا شورای امنیت با صدور قطع‌نامه‌ای، ۶ قطعنامه پیشین خود در مورد اعمال تحریم‌ها علیه ایران را لغو می‌کند و به محض انجام این کار ایران شروع به انجام تعهدات خود در برچیدن سانتریفیوژها می‌کند و در مقابل نیز طرف غربی تحریم‌ها را لغو خواهد کرد.»
در همین جلسه، علی اکبر صالحی ادعا کرده که «توان هسته‌ای ایران طرف غربی را وادار به نشست پای مذاکره کرده است.»
از سوی دیگر، جواد ظریف مدعی شده که جمهوری اسلامی، نصب دوربین‌های آنلاین را برای نظارت آژانس در مراکز هسته‌ای را نخواهد پذیرفت و امکان بازدید سرزده از مراکز مختلف را فراهم نخواهد کرد.
سخنان ظریف در جلسه‌ی غیر علنی اختلافاتی با بیانیه‌ی لوزان دارد.
هنوز خبرهای مربوط به واکنش احتمالی نمایندگان منتشر نشده است.

هم‌دلی و هم‌زبانی فرمانده سپاه با مذاکره‌کنندگان هسته‌ای

هم‌دلی و هم‌زبانی فرمانده سپاه با مذاکره‌کنندگان هسته‌ای

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده‌ی کل سپاه، امروز از تلاش‌های مذاکره کنندگان هسته‌ای حمایت کرد و گفت: «فرزندان انقلاب در نبرد دیپلماتیک از حقوق ملت دفاع کرده‌اند.»
به گزارش فارس، در حاشیه‌ همایش فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشگر جعفری، فرمانده‌ی کل سپاه از از تلاش‌های مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران در لوزان  دفاع کرد و کار «فرزندان انقلاب»  دفاع از «حقوق ملت» در یک «نبرد دیپلماتیک» خواند: «به فضل الهی فرزندان انقلابی ایران اسلامی در نبرد دیپلماتیک خود تا به امروز توانسته‌اند از حقوق ملت ایران به شایستگی دفاع کنند و ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های سیاسی این عزیزان و ایستادگی روی خطوط قرمز تعیین شده، قدردانی می‌کنند.»
جعفری، ضمن تاکید روی خطوط قرمز جمهوری اسلامی، بر گو یک‌جانبه تحریم‌ها تاکید کرد و گفت: «هر چند بی‌صداقتی و عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهدات و عدم اعتماد به آنها، مسیر سختی را برای آینده‌ این جهاد دیپلماتیک ترسیم می‌کند، اما مطمئن هستیم همانگونه که رئیس محترم جمهور و وزیر محترم امور خارجه و اعضای برجسته‌ این تیم به صراحت مطرح کردند خط قرمز ما علاوه بر پذیرفتن حق چرخه‌ غنی‌سازی هسته‌ای و تحقیق و توسعه در این حوزه «لغو همه‌ تحریم‌های مرتبط» به عنوان نقطه‌ مرکزی مطالبات ملت ایران است.»
جعفری در پایان، به «هم‌دلی» و «هم‌زبانی» دولت و ملت که خواسته آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی‌اش بود اشاره کرد و گفت: «ملت بزرگ ایران بر اساس شعار نورانی «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» در یک صف واحد، پشتیبان جبهه‌ی دیپلماتیک هسته‌ای خود خواهند بود و اجازه نخواهند داد القائات گمراه‌کننده‌ دشمن به ویژه آمریکا در موضوع مذاکرات اخیر از طریق ترجمه غیر واقعی بیانیه مشترک، اعتماد بین دولت و ملت را خدشه‌دار کند.»

جام زهر «یواشکی» کارتون «اسمال‌آقا» - تونستان

جام زهر «یواشکی»

کارتون «اسمال‌آقا» - تونستان

 جام زهر «یواشکی»

جیش العدل تصویر حمله به مرزبانان را منتشر کرد + عکس فرارو : گروه جیش العدل با انتشار تصاویری از حمله به ماموران مرزبانی ایران در منطقه مرزی ایران و پاکستان مسوولیت این اقدام را بر عهده گرفتند. روز گذشته اعلام شد که طی کمین افراد مسلح در منطقه مرزی معروف به میل ۲۳۹ در جنوب شرق ایران هشت مامور مرزبانی ایران کشته شدند. در یکی از پاسگاه‌های مرزی میل ۲۳۹ و واقع بین منطقه پیشین و باقوکلات که یکی ‏از پاسگاه‌های مرزی منطقه است، ۸ نفر از مأموران مرزبانی استان که در حال گشت‌زنی در منطقه بودند، در کمین افراد مسلح گرفتار ‏و کشته شدند.‏

جیش العدل تصویر حمله به مرزبانان را منتشر کرد + عکس


فرارو :  گروه جیش العدل با انتشار تصاویری از حمله به ماموران مرزبانی ایران در منطقه مرزی ایران و پاکستان مسوولیت این اقدام  را بر عهده گرفتند.

روز گذشته اعلام شد که طی کمین افراد مسلح در منطقه مرزی معروف به میل ۲۳۹ در جنوب شرق ایران هشت مامور مرزبانی ایران کشته شدند. در یکی از پاسگاه‌های مرزی میل ۲۳۹ و واقع بین منطقه پیشین و باقوکلات که یکی ‏از پاسگاه‌های مرزی منطقه است، ۸ نفر از مأموران مرزبانی استان که در حال گشت‌زنی در منطقه بودند، در کمین افراد مسلح گرفتار ‏و کشته شدند.‏