Tuesday, June 22, 2010

تجمع کنندگان حامی دولت تهدید کردند: مجلس را به توپ می‌بندیم

پارلمان‌نیوز: تجمع شبه دولتی ("دانشجويان بسيجی") مخالفان وقف دانشگاه آزاد از ساعتی پیش مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس«پارلمان‌نیوز»، بعد از موافقت نمایندگان ملت با وقف دانشگاه آزاد، از روز گذشته رسانه‌های حامی دولت و تشکل‌های دانشجویی (بسيجی) دولتی وقیحانه‌ترین حملات را به نهاد قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند و ده‌ها بیانیه با ادبیات خاص این گروه و با امضای به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و پیام‌نور در اعتراض به وقف دانشگاه آزاد منتشر کردند!

گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر شعارهای اهانت‌آمیز خطاب به نمایندگان ملت توسط این عده، آن‌ها تهدید کردند که اگر مجلس از این تصمیم خود کوتاه نیاید مجلس را به توپ خواهند بست!

انتقاد لاریجانی از حملات حاميان دولت نسبت به مصوبه مجلس در مورد دانشگاه آزاد

پارلمان‌نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس نشان داده است که به جد مقید به تحقق احکام شریعت و اصول قانون اساسی و به صدر عزم مجلس ولایت‌مداری نقش بسته است.

به گزارش خانه ملت، "علی لاریجانی" در جلسه علنی روز سه‌شنبه 1 تیر ماه در در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مصوبه روز یکشنبه مجلس درخصوص طرح حمایت از موسسات و مراکز آموزش عالی غیردولتی در توضیحاتی گفت: به نظر می رسد فهم ابعاد موضوع آن قدر مشکل نبود که عده‌ای را برآشفت تا تیغ سخن بر خانه ملت کشند و آرامش خلق تباه کنند تا خزینه مخدومان خویش آباد کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: آنچه مفاد اصلی مصوبه حکایت می‌کند از تمشیت امور این موسسات غیردولتی در طراحی صحیح و سهل است که به حق می‌تواند به رونق آموزش کشور بینجامد به جز بخشی از آن که محل کلام است.

وی افزود: البته قبل از شروع جلسه برحساب نظاره فضای مجادلات کشور به دوستان طراح عرض کردم که صلاح کار را در ورود مجلس به چنین عرصه‌ای را نمی‌بینم اما همکاران طراح آن را جزء حقوق وکالت خویش می‌دانستند.

وی تصریح کرد: ورود به بحث طبق ماده 145 آئین نامه به درستی با رای مجلس سامان یافت و همانگونه که انتظار می‌رفت آراء مختلفی در این موضوع با صراحت و شفافیت مطرح گردید.

لاریجانی افزود: نکته‌ای که از نظر حقیر با قانون اساسی وفاق نداشت و منجر شد که اینجانب اخطار قانون اساسی را بپذیرم، گستره طرح به دانشگاه آزاد اسلامی بود آن هم به دلیل مرزبندی تدبیر شده تصمیمات همزمان بین شورای محترم انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است.

لاریجانی با بیان اینکه این حق مجلس است که در باب این برداشت از قانون اساسی به رای بنشیند، یادآور شد: آنچه مجلس محترم به عنوان نمایندگان ملت برگزیند، مورد احترام است و وقتی با تایید شورای محترم نگهبان همراه گردد لازم‌الاجرا خواهد بود و همچنان که روال مجلس هشتم بر آن مستقر است در موارد اصلاحی شورای نگهبان اغلب نظرات آن شورا با همراهی و همفکری کمیسیون مربوطه به سرانجام می‌رسد.

رئیس مجلس خاطرنشان ساخت: مجلس نشان داده است که به جد مقید به تحقق احکام شریعت و اصول قانون اساسی و به صدر عزم مجلس ولایت‌مداری نقش بسته است.

لاریجانی تصریح کرد: شگفت است که عده ای تلاش می‌کنند که با غلبه دهل صدای رسای انقلابی و ولایی مجلس را نشنوند.

وی در ادامه گفت: شاید نیاز به توضیح بیشتر نباشد اما چند نکته یادآوری می کنم.

رییس مجلس تصریح کرد: اولا نقد قوا اگر با آداب آن صورت پذیرد امر حسنی است و باعث رشد آن نهاد می گردد اما نه فحاشی و آلوده کردن فضا با توهمات.

لاریجانی تصریح کرد: بیان داشتند که نامه‌ای خدمت رهبری معظم داده شده است و آن را دال بر اقدامات پشت پرده دانستند حال آنکه این نامه چیزی جز ارسال نظرات مکتوب کثیری از نمایندگان محترم نبود که چندی پیش ارائه نمودند و دفتر رهبر معظم هم روز یکشنبه پاسخ آن را این‌گونه اعلام نمودند: معظم له در تایید وقف دانشگاه آزاد اسلامی هچ نظری ابراز نفرمودند.

لاریجانی با بیان اینکه این موضوع را بنده در جلسه گذشته اعلام نمودم تصریح کرد: ثانیا تصور نمودند که رئیس مجلس به مجرد فهم خویش در خروج موضوعی از چارچوب قانون اساسی مختار است طرح یا لایحه را از دستور خارج نماید که چنین تصوری غلط و خلاف آئین نامه مجلس است و به نظر می رسد برخی ناقدام رسانه ای مسلط بر موضوع نیستند.

رئیس مجلس تاکید کرد: ثالثا در این مجال سخن در باب برخی تشابهات و تعابیر وهن آمیز و کینه توزانه به ساحت محترم مجلس شورای اسلامی را به صلاح نمی‌دانم که متاسفانه بدون رعایت حد امور و به ناحق مطالبی نوشتند و گفتند این سخنان درباره همان مجلس است که بر مواضع و تصمیمات آن می‌بالیدند و تیتر نخست جریده خود می‌نمودند و این همان مجلس است که چندی پیش رهبر معظم از خدمات و مواضع داخلی و خارجی آن با عزت یاد نمودند.

وی خاطرنشان کرد: چطور به خاطر یک موضوع که آن را راست نپنداشتند آسمان و زمین را به هم بافتند با درشتی سخن ناحق به زبان راندند. مطمئن باشند مجلس شورای اسلامی وقت خود را صرف این امور نمی‌کند و قطعا بدانید نوع تحرکات تاثیری بر اراده مجلس نخواهد داشت مگر به سیاق حق سخن بگویند و نقد کنند.

لاریجانی در ادامه یادآور شد: اما ملت عزیز می‌دانند نمایندگان مجلس بر عهد خود از صیانت از حقوق ملت و ولایت پابرجا بوده و عزیزانی هم که از سر دلسوزی نگرانی خویش را بیان نمودند مورد احترام و تکریم مجلس شورای اسلامی خواهند بود و قطعا در مسیر مذاکرات با شورای محترم نگهبان اصلاحات مورد نظر آن شورا را انجام و منطبق بر تدابیر رهبری معظم مشکل نهایی حل خواهد شد.

در همين رابطه
11 تن از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در جلسات اين كميسيون شركت نمي‌كنند
ايلنا : عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در جمع خبرنگاران از عدم حضور 11 نفر از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات در راستاي آنچه حمايت‌هاي غيرمتعارف رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات از دانشگاه آزاد اسلامي خواند، تا اطلاع ثانوي در جلسات اين كميسيون خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، عليرضا سليمي ادامه داد : نورالله حيدري، علي كريمي، فرهاد بشيري، طيبه صفايي، لاله افتخاري، فاطمه آجرلو، اسدالله عباسي، قدرت‌الله اميني، مرتضي آقاتهراني، ضياءالله اعزازي و بنده 11 نفري هستيم كه در نامه به آقاي لاريجاني استعفاي خود را اعلام كرده‌ايم.
به گزارش ايلنا، متن نامه اين 11 نفر به شرح ذيل است.
رياست محترم مجلس شوراي اسلامي با احترام به عنايت به مسائل اخير در كميسيون آموزش و تحقيقات و رفتارهاي غيرقانوني و نقض ماده‌هاي 33، 34 و 145 آيين‌نامه داخلي توسط آقاي عباس‌پور (رئيس كميسيون) و سوءاستفاده از جايگاه رياست كميسيون در حمايت غيرمتعارف از دانشگاه آزاد اسلامي، اينجانبان اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات تا تعيين‌تكليف موضوعات پيش آمده در ساعات جلسه كميسيون در هيات‌رئيسه مجلس شوراي اسلامي حضور خواهيم يافت.

خبرگزاری ریانووستی از مسکو

56 ناو هواپیما بر امریکائی
در سواحل ایران مستقر می شوند


خبرگزاری «ریا نووستی» روز گذشته اعلام کرد:

ناو هواپیمابر "هری ترومن" به همراه 12 کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا وارد دریای احمر شد. این ناو 90 بالگرد و جنگنده و همچنین 6000 نیرو حمل می کند.

این دومین ناو هواپیمابر آمریکاست که در سواحل ایران مستقر می شود. آمریکا پیش از این ناو هواپیمابر "آیزنهاور" حامل 68 جنگنده و 4 بالگرد را در منطقه مستقر کرده بود که ظرفیت کامل آن تا 90 جنگنده و تا 6000 خدمه است.

واشنگتن طی سال جاری قصد دارد 56 ناوهواپیمابر خود را در سواحل ایران مستقر سازد و نیروهای نظامی بریتانیا و فرانسه نیز به آنها افزوده خواهند شد.

افکار عمومی جهان

افکار عمومی جهان
برای حمله به ایران آماده می شود


موسسه امریکائی "پیو" نتیجه یک نظرسنجی میان مردم 22 کشور جهان را اعلام داشت. بموجب این نظرسنجی که از یک گروه 24 هزار نفری در 22 کشور بدست آمده، که در 16 کشور حمله نظامی به ایران را تائید کرده اند. این کشورها عمدتا اروپائی بوده اند اما در میان آنها برخی کشورهای عربی نیز وجود دارند. با آنکه حدس زده می شود این نظرسنجی و اعلام نتایج آن عمدتا جنبه تبلیغاتی داشته و هدف از آن فشار روانی علیه ایران است، اما حتی اگر چنین باشد نیز، این نظر سنجی نشان دهنده رشد گرایش به حمله نظامی به ایران در میان بویژه کشورهای اروپائی و حتی عربی است.

مصاحبه وزیر دفاع امریکا

مصاحبه وزیر دفاع امریکا
11 ناو جنگی امریکا
تا 5 روز دیگر به هدف می رسند



وزیر دفاع امریکا "گیتس" که در روزهای گذشته چندین مصاحبه مطبوعاتی در ارتباط با ایران کرده، روز گذشته نیز باردیگر در دیدار با خبرنگاران، اهداف اعزام 11 ناو جنگی امریکا به خلیج فارس را توضیح داد. به گزارش خبرگزاری ها، گیتس در این مصاحبه مدعی شد که اعزام ناوهای امریکائی به خلیج فارس با دو هدف انجام می شود. اول کنترل و اجرای تحریم های شورای امنیت، اتحادیه اروپا و کنگره امریکا علیه ایران و دوم حفظ امنیت نظامی کشورهای خلیج فارس. او گفت که اکنون امریکا کشورهای خلیج فارس را به مدرن ترین سلاح های جنگی مجهز کرده است و این روند ادامه دارد. وزیر دفاع امریکا تاکید کرد که راه حل نظامی همچنان مطرح است.

همزمان با این مصاحبه، سایت "دبکا" که اخبار نظامی اسرائیل و امریکا را منتشر می کند، اعلام کرد ناوهای 11گانه امریکا تا 5 روز دیگر در هدف های تعیین شده مستقر خواهند شد، اما نام این اهداف را ذکر نکرد. همین سایت، بصورت تحریک آمیزی مدعی شد که ایران اهدافی را در اروپا برای پرتاب موشک به آنها در نظر گرفته است.

دام بزرگ امریکا برای ایران

دام بزرگ امریکا برای ایران
در یک طرح دو مرحله ای


در روزهای اخیر مهم ترین بحث، در عالی ترین سطح حاکمیت، پیرامون اطلاعی دور می زند که از دو منبع- روسیه و فرانسه- بدست آمده و یا توام با هشدار به اطلاع حاکمیت رسانده شده است. این اطلاع که سایه روشن هائی از آن به محافل سیاسی راه یافته اینست که لشگر کشی امریکا به خلیج فارس که در هفته های آینده کامل خواهد شد، هماهنگ است با یک اقدام نظامی ماجراجویانه از سوی فرماندهان سپاه پاسداران. این اقدام عبارتست از حمله سپاه پاسداران به دو کشور خلیج فارس که در آنها اقلیت قابل توجهی از شیعیان وجود دارد. ظاهرا این دو کشور عبارتند از بحرین و عمان. متعاقب این حمله نظامی، مطابق طرحی که تهیه شده، نیروهای نظامی امریکا بعنوان ناجی این کشورها و دفع متجاوز وارد عملیات سنگین نظامی می شود و ضربه ای نابود کننده به نیروهای نظامی سپاه وارد خواهد کرد. طرحی که با اشغال کویت توسط صدام حسین به اجرا گذاشته شد. مرحله دوم این طرح بلافاصله کلید خواهد خورد. یعنی تعقیب متجاوز – سپاه- و سرکوب آن در سواحل جنوبی ایران. نخستین نتیجه از این طرح دو مرحله ای، اشغال جنوب ایران و تشکیل یک دولت در تبعید ایرانی در این منطقه است.

اکنون دو نگرانی در حاکمیت پیرامون این واقعه وجود دارد:

1- کنترل احمدی نژاد و فرماندهان سپاه که ممکن است دست به این ماجراجوئی مشکوک و همسو با نقشه های امریکا بزنند.

2- پیش بینی ناتوانی در کنترل فرماندهان سپاه و عواقب پس از چنین واقعه ای، که پیش بینی می شود، در درجه اول باعث متلاشی شدن انسجام متزلزل حاکمیت و فروپاشی نظام و انضباط در واحدهای سپاه پاسداران خواهد شد.

مصاحبه رئیس انرژی اتمی ج. اسلامی

مصاحبه رئیس انرژی اتمی ج. اسلامی
بازرسی را به ایران راه میدهیم
که ادعاهای ما را تائید کند!



در حساس ترین موقعیت جهانی، حکومت ایران بهانه ای دیگر به محافل طرفدار حمله نظامی به ایران داد و از ورود دو بازرس آژانس انرژی اتمی به ایران جلوگیری کرد. بهانه این اقدام گزارش های قبلی این دو بازرس علیه برنامه اتمی ایران اعلام شد. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی جمهوری اسلامی در این ارتباط، یک مصاحبه رادیوئی در ایران کرده و اعلام داشت:

" ما در آخرين جلسه شوراي حکام در وين نسبت به گزارش دو تن از بازرسان این سازمان اعتراض کردیم و از آژانس خواستیم تا بازرسان دیگری را به ایران بفرستند، اما باز هم همان دو بازرس را فرستادند و به همین دلیل جلوی ورود آنها به کشور را گرفتیم.

با تصمیم دولت امارات متحده

ارتباط 40 شرکت بین المللی
با جمهوری اسلامی قطع شد!



امارات متحده عربى از فعالیت 40 شرکت بین‌المللى و محلى به بهانه «نقض تحریم‌هاى سازمان ملل و ارسال مواد و تجهیزات داراى کاربرد دوگانه» به ایران جلوگیرى کرد. این شرکت ها در امارات متحده فعالیت می کردند و برخی از آنها ایرانی بودند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام دولت امارات متحده عربی اعلام کرد: از فعالیت هر شرکتى که با سپاه پاسداران و سایر نهادها و افراد تحت تحریم سازمان ملل در ارتباط باشند، بلافاصله در امارات متحده عربى جلوگیری خواهد شد. این اجرای مصوبه شورای امنیت سازمان ملل است.

گفته می شود اتحادیه اروپا و امریکا فشارسنگینی را در هفته های اخیر به امارات متحده عربی وارد آورده بودند تا از فعالیت شرکت هائی که با ایران همکاری می کنند و یا در تماس هستند جلوگیری کنند.