Wednesday, January 26, 2011

اعتراض احمدی نژاد به هاشمی یا خامنه ای

نامه علنی محمود احمدی نژاد علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و روسای دو قوه، تشنج تازه ای در فضای سیاسی کشور به وجود آورده و منتقدان وی را به این نتیجه رسانده که تخلف از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و اوج گیری نارضائی مردم علت اصلی ایجاد جنجال های ساختگی توسط رییس دولت است.




م احمدی نژاد در این نامه سرگشاده و خطاب به نمایندگان مجلس، ضمن حمله به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و روسای مجلس و قوه قضائیه، اعلام کرده به قانون مصوب مجمع تشخیص عمل نخواهد کرد.



احمدی نژاد در نامه خود که رسانه های رسمی آنرا "بی سابقه" توصیف کرده اند هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی، رئیس مجلس و صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه را به "تلاش غیر قانونی برای محدود کردن اختیارات رئیس قوه مجریه" متهم و از "مدیر مجمع" به عنوان "قانون شکن و مخرب" که "می کوشد به بهانه مصلحت خود را بر رای مردم تحمیل کند" یاد کرد.



احمدی نژاد در این نامه خود را "منتخب مردم" و دولت اش را "قله" ای در "اداره مطلوب و کامل کشور" دانسته است.



وی در فرازی دیگر از نامه خود مدعی شده که مجمع تشخیص مصلحت با همکاری روسای دو قوه دیگر در صدد تغییر قانون اساسی و نادیده گرفتن نظر آیت اله خامنه ای بوده است.



پیش از انتشار نامه محمود احمدی نژاد، بخش های زیادی از نامه وی در قالب یک"گزارش اختصاصی" در سایت رجانیوز، با عنوان "افشاي جزئيات شنبه سياه مجمع تشخيص مصلحت" منتشر شد که طی آن آمده بود: "در جلسات اخیر مجمع تشخیص مصلحت که به بررسی مسائلی چون عزل و نصب رئیس کل بانک مرکزی و برداشت از صندوق توسعه ملی اختصاص داشت، توصیه های آیت الله خامنه ای نادیده گرفته شده است".



رجانیوز در گزارش خود به "شنیده های" فردی به نام علی اصغر زارعی، نماینده تهران در مجلس استناد کرده و نوشته بود: "در نشست روز سه شنبه موضوع اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت. مجلس بر معرفی رییس بانک مرکزی توسط رییس جمهور و رای اعتماد نمایندگان تاکید داشت و شورای نگهبان این کار را بر خلاف قانون اساسی می دانست. قبل از طرح موضوع، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام قصد داشت نظری که از سوی دفتر رهبر انقلاب به ایشان ابلاغ شده بود را اعلام نماید که متاسفانه با بهانه‌جویی برخی از اعضای ذی نفوذ مجمع تشخیص و از جمله رییس مجمع و رییس مجلس مواجه می شود تا جایی که اعلام می کنند در این خصوص اطلاعات کافی دارند و نیازی به طرح آن نیست!"



رجانیوز نیز همان طور که در نامه احمدی نژاد آمده، خواستار انتشار مشروح مذاکرات جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شده تا "تلاش برخی از افراد متنفذ در مجمع تشخیص علی‌رغم علم و اطلاع از نظر رهبری، بر طراحی برای به کرسی نشاندن نظر خود" روشن شود.



در این میان و پیش از آنکه نامه محمود احمدی نژاد در ساعات پایانی روز دوشنبه بر خروجی رسانه ها قرار بگیرد، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار اطلاعیه ای ادعاهای مطرح شده در گزارش رجا نیوز را تکذیب و لحن نگارش این گزارش را محکوم کرده بود.



بنا به نوشته سایت آفتاب، در اطلاعیه روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت آمده بود: "متأسفانه اظهارات کذب آقای زارعی در خصوص بهانه‌جویی برخی اعضای ذی‌نفوذ مجمع از جمله رئیس مجمع و رئیس مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از اظهارات دبیر مجمع برای اعلام‌نظر رهبری معظم انقلاب و اصرار آنان بر نادیده گرفتن نظر معظم‌له و تصویب آنچه که خود می‌خواستند، توهینی آشکار به رهبری نظام، رئیس مجمع، سران قوای مقننه و قضائیه و سایر اعضای محترم مجمع است که جمعی از مجتهدین و بزرگان باتجربه و برگزیده هستند. اظهارات جناب آقای زارعی که خود در جلسه حضور نداشته و از جانب دیگران نقل قول می‌نماید که دلیل مخفی نگاه داشتن اسامی منابع خبری‌اش را نمی‌دانیم و معلوم نیست به چه دلیل توسط شخص ثالثی نظرات‌شان را بیان می‌کنند، با عرض معذرت بیشتر شبیه داستان‌سرایی و خیال‌پردازی‌هائیست که با هدف تخریب مجمع انجام شد و بلافاصله توسط رسانه‌های حامی دولت با ولع و وسواس خاص مورد توجه قرار گرفت. این در حالیست که نظر رهبری معظم توسط جنابان آقایان دکتر رضایی، دکتر ولایتی و دکتر لاریجانی مطرح شد و در تصمیمات نظر معظم‌له، لحاظ گردید و مصوبات قبل از اعلان خدمت ایشان ارسال شد و ریاست مجمع نیز مراتب را تلفنی خدمت رهبری گزارش دادند".



انتشار این جوابیه و متعاقب آن انتشار نامه احمدی نژاد منجر به بروز موضع گیری برخی از نمایندگان مخالف و موافق دولت درباره علنی شدن جدال دولت با روسای مجمع تشخیص، مجلس و قوه قضاییه شد.



در این راستا موسی قربانی، نماینده حامی احمدی نژاد در مجلس در اعتراض به انتشار جوابیه مجمع تشخیص به خبرگزاری فارس چنین می گوید: "برخی از مواقع دیده می شود که که از طرف مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مسائلی که مربوط به آقای هاشمی است بیانیه صادر می شود. این عمل فراتر از شرح وظایف قانونی مجمع است. آقای هاشمی باید برای خودش دفتر جداگانه ای داشته باشد تا در آن مصاحبه ها، مسائل انتخاباتی و... مورد نقد و تحلیل قرار گیرند. برای من عجیب است که که می بینم گاهی خبری مربوط به آقای هاشمی که اصلا ارتباطی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد. آن چیزی که دفتر می تواند تائید یا تکذیب کند باید به مصوبات مجمع ربط داشته باشد نه غیر آن. ضمن آنکه آقای هاشمی هیچگاه اخبار مصوبات مجمع را به رسانه ها نمی دهد بلکه آقای رضایی به عنوان دبیر این کار را انجام می دهد امیدوارم که این مساله نیز مورد اصلاح قرار بگیرد".



علاوه بر او عبدالله کوثری دیگر چهره افراطی مجلس، دقایقی پس از انتشار نامه احمدی نژاد به دفاع از مواضع وی پرداخت و به فارس گفت: "به نظر من، آقاي رئيس جمهور حق دارد كه به مجمع تشخيص مصلحت نظام اعتراض كند چرا كه اين مجمع وظايف قانوني خود را انجام نمي‌دهد".



او سپس نظر احمدی تژاد را به گونه دیگری تکرار کرد: "بايد فكري به حال اقدامات غيرقانوني مجمع تشخيص مصلحت نظام كرد".



در مقابل، احمد توکلی، نماینده محافظه کار منتقد دولت نیز در گفت و گو با خبرگزاری فارس، علت انتشار نامه احمدی نژاد را ناتوانی وی در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها دانست و گفت وی از هم اکنون به دنبال فرافکنی ناتوانی های خود است.



توکلی همچنین افزود: "محتوای نامه ایشان یک سری ادعاهای حقوقی در مورد محدوده اختیارات مجلس و مجمع تشخیص مصلحت است که خیلی از اینها جواب دارد و به موقع جواب خواهم داد. در اوایل سال جاری آقای رییس‌جمهور نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری فرستادند که در مورد حدود و ثغور اختیارات قوه مجریه و مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام نظراتی ابراز کردند و از رهبری درخواست کردند که به این مسئله در شورای نگهبان رسیدگی شود. مقام معظم رهبری پیرو این درخواست آقای رئیس‌جمهور دستور دادند که نمایندگانی از مجلس و برخی اعضای دولت، برخی افراد از شورای نگهبان و استادان مجرب این مسایل را بررسی کنند. 14 جلسه طی تابستان و پاییز امسال برگزار شد و آقای جنتی دبیر شورای نگهبان نظرش را خدمت مقام معظم رهبری نوشت. دولت و مجلس هم نوشتند. درست این بود که آقای رییس‌جمهور که خودش درخواست این جلسه را کرده بود، صبر می‌کرد تا ببیند مقام معظم رهبری که به عنوان فصل‌الخطاب است، نظرشان چیست؟ نه اینکه خودش آغازگر یک کشمکش جدید سیاسی شود".



توکلی در ادامه گفت: "من فکر می‌کنم در حالی که ابتدای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قرار داریم، این نوع حمله به مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس قوه قضائیه به نظر می‌رسد یک بهانه‌جویی برای پوشاندن مشکلات اجتماعی پیش رو و فراافکنی ضعف‌های جدی اقتصادی به ویژه در بخش تولید است که گرفتاریهایش روز به روز بیشتر می‌شود و فکر می‌کنم این ادعای آقای احمدی‌نژاد که دولت را وفادار و سوگند به قانون و وفادار به آن نگاه می‌کند را باید به فال نیک گرفت که شاید باعث شود از این پس تخلفات و قانون شکنی قبلی خودش را کنار بگذارد".



سایت کلمه، نزدیک به مهندس موسوی هم در تحلیلی با عنوان یک گام دیگربه سوی دیکتاتوری ایت الله خامنه ای را هم از جمله مخاطبین این نامه دانست و نوشت:احمدی نژادرهبری و مجلس، مجمع را یک جا به زیرپاگذاشتن قانون گرایی و ایجاد چالش برای نظم و مدیریت کشور متهم کرده وارجاع موضوع عزل و نصب مدیریت بانک مرکزی به مجمع تشخیص مصلحت راموجب "تداخل قوا و لوث شدن مسئولیت هاو مسلوب الاختیار نمودن منتخب مردم" دانسته...



همزمان سایت تابناک، نزدیک به محسن رضایی، در مطلبی تحت عنوان آیاگله گذاری های سرگشاده برای مردم و رهبری زجر آور نیست، این بحث را مطرح کرد که "اینکه چرا چندیست در فضای سیاسی کشور ما نامه نگاری های سرگشاده ـ– به گونه ای که افکار عمومی به عمق اختلاف نظرات و احیانادعواهای سیاسی و مدیریتی پی ببرند ـ باب شده است، جدا جای سئوال و بررسی دارد."

احمدی نژاد چون شپش داشت، رای آورد

در روزهای گذشته فیلم کوتاهی از یکی از سخنرانی های سردار سعید قاسمی در اینترنت منتشر شده که این نظریه پرداز جریان حزب الله در آن از دلایل رای آوردن محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری می گوید. در فیلم، تاریخ دقیق سخنرانی سردار قاسمی که در بین اعضا و هواداران جریان حزب الله در ایران به "حاج سعید" مشهور است، مشخص نیست اما مفهوم برخی سخنان او نشان می دهد که این اظهارات مربوط به دوران پس از انتخابات مناقشه برانگیز اخیر ریاست جمهوری و به طور مشخص پس از آخرین سفر احمدی نژاد به آمریکا برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شده است.




سعید قاسمی در این فیلم همچنین از سخنان برخی مداحان حامی جریان حاکم در شب های ماه رمضان به شدت انتقاد می کند. در جریان برگزاری مراسم ماه رمضان در تهران و برخی شهرهای دیگر، بسیاری از مداحان بانفوذ و مشهور ایران به بهانه مواضع و عملکرد جنجالی اسفندیار رحیم مشایی، مشاور و رئیس دفتر احمدی نژاد، انتقادات تندی علیه این دو بیان کرده بودند.







"بچه حزب‌اللهی‌ها همه اپوزیسیون شدند"



سعید قاسمی در این فیلم با اشاره به این انتقادات می گوید: "همین جماعتی که بخصوص تو این 30 شب ماه مبارک رمضان تو این هیئت ها حرفهای تند و تیزی زده شد... رو همین شاخه ای که نشستیم همین شاخه رو برداشتیم بریدیم و داریم می بریم."



او سپس با خطاب قرار دادن یک "آقای مداح عزیز و محترم" می گوید: "وقتی که می کوبی و از اساس همه چیز رو زیر سئوال می بری، بچه من تشخیص نمی ده بین اون شخصیتی که تو داری می زنی و کلیت نظام."



قاسمی این مسئله را باعث آن دانسته که "الان در بین بچه حزب اللهی ها همه اپوزسیون شدند" و می افزاید: "هر کسی فحش تندتری بده به نظام و دولت و اینها، این آقا انقلابی تره. باریک الله."



در جریان برگزاری مراسم های مخصوص ماه رمضان گذشته، برخی مداحان سرشناس مانند منصور ارضی و سعید حدادیان به بهانه عملکرد اسفندیار رحیم مشایی به شدت از او و دولت احمدی نژاد انتقاد کردند.



به عنوان مثال، منصور ارضی، در مراسم شب احیا در مسجد ارگ تهران گفته بود: "اگر درباره مشایی اقدام مناسبی صورت نگیرد من خودم درستش می‌كنم. این موجود در دولت عین... است و باید فكری به حالش كرد. چرا باید این همه پست و مسئولیت به وی داده شود؟ فقط مانده که مشایی مسئولیت آفتابه های مسجد شاه را هم بگیرد."



سعید حدادیان دیگر مداح حاضر در مراسم بیت رهبری نیز در ماه رمضان گذشته با تشبیه رحیم مشایی به آلت جنسی گفته بود: "سئوال ما از آقای احمدی نژاد این است که ایشان کدام گندم را خورده اند که این گونه زشتی‌اش بیرون می آید؟"







"اتفاقا به همین خاطر رای آورد"



سعید قاسمی در فیلم منتشر شده از او در پاسخ به این اظهارات و با اشاره به احمدی نژاد همچنین اضافه می کند: "برادر، عزیز دلم! این انتخابی که پیش اومده و این بابا شده رئیس جمهور؛ خیلی قد آرنولدی و هیکل آرنولدی داشته؟ نه. قیافش زیبا بوده؟ نه."



او سپس در تشریح دلایل رای آوری احمدی نژاد در انتخابات می گوید: "اتفاقا به خاطر همین تیپ کارگریش، صورت چروکیده، به خاطر همین رای آورد. اتفاقا به خاطر تبلیغات افتضاحی که در خصوصش کردند. گفتند بابا یکی بیاد این احمدی نژاده رو ببره این یه ماهه حموم نرفته ورش دارین ببرینش حموم. به خاطر همین رای آورد."



قاسمی در اینجا با متهم کردن روستاییان به رعایت نکردن بهداشت می گوید: "همه روستاییا گفتند تو رو خدا این هم مثل ما بدنش شپش گذاشته یه ماه، دمش گرم از خودمونه، رای بدید، رای بدید."







سعید قاسمی در بخش دیگری از این فیلم، با اشاره به افزایش انتقادات بدنه جریان حامی احمدی نژاد از او، می گوید: "تو اس ام اس‌ها همینجوری میاد آقا اومد تو تلویزیون صحبت کرد و اینها، در خصوص قرآن سوخته هیچی نگفت اما درباره کوروش اینهمه مدت صحبت کرد. برادر چرا از دیشب پریشب تا حالا اس ام اس نمی زنی که آقا این توی سازمان ملل دومرتبه غوغا کرد. این دومرتبه توی دوئلی که با این یارو لری کینگ - خدای خبرنگاری و اینها - که هر کسی رو بردند اونجا لوله کرده. پارسال یه بار احمدی نژاد رفت موتورش رو گذاشت پایین - تازه دیدید تیمی که بودش و اینها پشت صحنه ها هی بهش می رسوندند که لری اینو بگو، اینجا اینجوری نگو، زیر یه خمشو اینجوری بگیر - احمدی نژاد موتورشو آورد پایین، قاطی کرد."







نگرانی درباره عبور حزب‌الله از احمدی‌نژاد



سعید قاسمی که خود از فعالان شاخص جریان حزب الله به شمار می آید، در چند ماه اخیر به یکی از منتقدان رفتار منفی برخی از طیف های این جریان با رئیس دولت تبدیل شده است.



او در اواخر مهرماه سال جاری در گفت‌وگو با "رجانیوز" (ارگان کمیته ویژه رسانه ای دولت) "عبور حزب الله از احمدی نژاد" را "اشتباهی تاریخی" خوانده و در عین حال اذعان کرده بود که "برخی رفتارهای" رئیس دولت باعث "ریزش طرفداران وی بین حزب الله" شده است.



قاسمی در آن مصاحبه گفته بود: "احمدی‌نژاد قطعاً تا زمانی كه علمدار پرچم ولایت هست، احمدی‌نژاد است، چون كسانی كه این طرف خاكریز آمده‌اند و در برابر زنجیره‌ای از انواع و اقسام مخالفین خط ولایت قرار دارند، هدف‌شان حمایت از خط ولایت است و نه فرد خاص."



فرمانده سپاه محمد رسول الله در اوایل انقلاب (سپاهی که قرار بود برای جنگ نظامی با اسرائیل به جنوب لبنان اعزام شود) افزود: "اگر كلید عبور از احمدی‌نژاد را بزنیم و بگوییم این هم كه حسابش تمام شد، برویم دنبال كس دیگری بگردیم، به چیز بهتری نمی رسیم. حزب‌الله نباید این اشتباه تاریخی را بكند و فكر كند آن طرف خبری هست. باید منطقی باشیم."

از ثروت میلیاردی شجونی تا جانباز نبودن نادران

در حالی که برخی از اصول‌گرایان مجلس، هم‌چون احمد توکلی، الیاس نادران و علی‌رضا زاکانی، هم‌چنان بر محاکمه محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد اصرار دارند، چند سایت اصول‌گرا دست به افشاگری درباره این افراد زده و آنان را متهم کرده اند که "نه ریگ، که آجر در کفش خود دارند."




این سایت‌ها نوشته‌اند که الیاس نادران مالک دست‌کم هشت واحد مسکونی است و بخشی از اسناد مالکیت خود را به نام بستگان خود کرده و از مجلس نیز وام مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی گرفته است.



این سایت‌ها همچنین مدعی شده‌اند سابقه‌ای از حضور نادران در جنگ وجود ندارد و "موضوع جانبازی ایشان به حادثه‌ای در قبل از انقلاب بر می‌گردد که البته بنیاد جانبازان و امور ایثارگران درباره آن حادثه نیز تشکیک کرده است."



برخی از این وب‌سایت‌ها همچنین در چند روز گذشته اخباری مبنی بر سه ترم مشروطی علیرضا زاکانی و برخی مسائل ستاد انتخاباتی احمد توکلی در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز منتشر کرده‌اند.



پیش از این نیز، این سایت‌ها به طرح برخی سئوالات درباره جعفر شجونی پرداخته بودند؛ شجونی در سخنان خود اسفندیار رحیم‌مشایی را مورد انتقاد قرار داده بود. همچنین برخی از اعضای سابق روزنامه کیهان نیز در پاسخ به انتقادات حسین شریعتمداری، مدیرمسوول این روزنامه، وی را متهم به تلاش برای حذف فیزیکی یاران احمدی‌نژاد کرده اند. آن‌ها روزنامه کیهان را دچار "بحران مقبولیت" دانسته و شریعتمداری را متهم به "سیاست‌بازی" کرده اند.







افشاگری علیه سه تفنگدار: توکلی، نادران، زاکانی



احمد توکلی، الیاس نادران و علی‌رضا زاکانی سه نماینده‌ای هستند که پیش از این محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد را متهم به فساد مالی کرده بودند.



در آن زمان، الیاس نادران اعلام کرده بود: "آقای رحيمی رييس حلقه فساد در خيابان فاطمی است که نسبت به جمع‌آوری منابع از محل منابع فاسد و توزيع آن تصميم‌گيری می‌کرده است و اکنون تقريبا همه اعضای اين شبکه فاسد اقتصادی در خيابان فاطمی دستگير شده‌اند، الا معاون اول فعلی رییس جمهور."



وی درباره حلقه خیابان فاطمی گفته بود: "شبکه فساد اقتصادی خيابان فاطمی متشکل از افرادی به اسامی جابر ابدالی، الياس محمودی، مسعودی و برخی افراد بوده که همه اين افراد دستگير شده‌اند. در مورد اين که گفته می‌شود رحيمی در توزيع پول‌ها نقش نداشته و چک‌ها را جابر ابدالی امضا می‌کرده است هم بايد گفت حساب و چک‌ها از جابر ابدالی است اما خط موجود در چک‌ها مربوط به فرد ديگری است و مشخص کردن اينکه خط متعلق به چه کسی است کار سختی نيست و مهم‌تر از توزيع پول منشا فاسدی است که پول‌ها از آن تامين شده و رحيمی بايد نسبت به آن به مردم و دستگاه قضايی پاسخ دهد."



پس از انتصاب رحیمی به عنوان معاون اول احمدی‌نژاد، سایت جهان‌نیوز - وابسته به علی‌رضا زاکانی - نیز نوشته بود: "رد پای یکی از مسئولان در باند فساد بیمه‌ای کرج دیده می‌شود، یک چهره جنجالی و مسئول که دارای اتهامات متعدد فساد مالی و سیاسی و در حال حاضر دارای مسئولیت است، متهم به همکاری و شراکت با یک باند فساد مالی در بیمه شهرستان کرج است."



سایت الف نیز از قول احمد توکلی اعلام کرده بود: "جناب محمد رضا رحیمی، لابد اطلاع دارید آقایان جابر عبدالی، حمزه‌نویس و مسعودی در چه شرایطی هستند. من به عنوان نماینده مردم شریف ایران انتظار دارم توضیح بفرمایید که چکهای چند میلیارد تومانی و چند صد میلیون تومانی که به حساب شما واریز شده‌است از چه حسابهایی و مربوط به چه افرادی است؟"



اکنون دو سایت خط‌ نیوز و پایانیوز با انتشار برخی از اسناد و مدارک به این اتهامات واکنش نشان داده‌اند. این دو سایت با انتشار مدارکی مربوط به الیاس نادران، مدعی شده‌اند که: "بررسي اسناد ثبتي نشان مي دهد الياس نادران مالكيت حداقل 8 واحد آپارتماني را به عهده دارد البته نشاني از نقل و انتقالات بعدي نيز در دست نيست و ممكن است ايشان آنها را به نام بستگان و آشنايان خود انتقال داده باشد." و سپس وی را متهم کرده‌اند که: در مجلس با ادعاي نداشتن خانه وام كلان بدون بهره اي را به ميزان 100 ميليون تومان دریافت کرده است.



این سایت همچنین درباره سابقه جانبازی نادران نیز نوشته است: "برخي خبرگزاري هاي رسمي از جانبازي نادران در عمليات فاو خبر داده اند، اما بررسي ها نشان مي دهد كه نادران احتمالاً در هيچ نقطه عملياتي حضور نداشته و موضوع جانبازي ايشان به حادثه اي در قبل از انقلاب بر مي گردد كه البته بنياد جانبازان و امور ايثارگران درباره آن حادثه نيز تشكيك كرده و آن را داراي تناقضات جدي خوانده است."



سایت "پایانیوز" همچنین با انتشار نامه‌ای از رییس ستاد توکلی در انتخابات هشتم ریاست‌جمهوری، به نقل از وی نوشته است: "کدهاي اقتصادي و سياسي توكلي، نقل محافل و رسانه‌هاي ضد انقلابي و معاند مي‌شود."



از طرف دیگر در هفته گذشته برخی از سایت‌های نزدیک به رحیم‌مشایی به طور تلویحی حسین الله‌کرم و جعفر شجونی را با طرح برخی سئوالات، تهدید به افشاگری کردند.



شجونی سال گذشته در تلویزیون، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی مخالف را جاسوس غرب نامیده و از الفاظی چون سگ، خر، احمق، مزدور، عمامه به سر بی‌عقل و لات برای توصیف مخالفان احمدی‌نژاد استفاده کرده بود.



وی هفته گذشته در مناظره‌ای با سردبیران دو سایت "محرمانه‌نیوز" و "رهوا" با پرسش‌هایی درباره مالکیت ۶۰ هزار متر زمین در اوین، یک گاوداری در کرج، تفریحگاه آران، اختلاف با خانمی به نام باوند و ماجرای کاخ مروارید مواجه شد که به آن‌ها پاسخ روشنی نداد.



این سایت‌ها همچنین پس از انتشار سخنان حسین الله‌کرم درباره ارتباط رحیم‌مشایی و انجمن حجتیه، با طرح پنج پرسش، خواستار پاسخ‌های شفاف وی شده بودند. در این سئوالات با اعلام اینکه "الله‌کرم فرزند شوقعلی شاه از دراویش معروف" است، از وی پرسیده‌ شده بود: "اگر امکان دارد در مورد آژانس هواپیمایی توسکا توضیح دهید و اصلا آیا انتساب و ارتباط این آژانس با حضرتعالی صحت دارد؟"



این سایت‌ها همچنین از الله‌کرم خواسته‌اند درباره اینکه انصار حزب‌الله در زمان دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از غلامحسین کرباسچی برای حمله به دولت پول می‌گرفته، توضیحاتی ارائه دهد. پرسش دیگر این سایت‌ها مربوط به ارتباط الله‌کرم با مهدی ارگانی از مسئولان فرهنگی شهرداری در دوران غلامحسین کرباسچی است.



یکی دیگر از این پرسش‌ها در مورد عملکرد حسین الله‌کرم در مطقه بالکان است که این سایت‌ها اعلام کرده‌اند در انتظار پاسخ وی هستند.



پیش‌تر محمدجعفر بهداد، معاونت سیاسی نهاد ریاست جمهوری هم همکاران سابق خود در روزنامه کیهان را متهم به تلاش برای حذف فیزیکی یاران محمود احمدی‌نژاد کرده بود. همچنین امیر عاملی، شاعر این روزنامه، با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به شریعتمداری، نوشته بود: "جنابعالی و خيلی از کيهانيان دافعه تشريف داريد. دچار غرور شده و عليرغم بقيه صاحب روزنامه ها، دائم در تلويزيون می آييد و حرف های گنده گنده و شعاری می زنيد که چهار تا آدم ساده بگويند مالک اشتر هستيد... کیهان جز بد بینی و رسوا كردن کاری نمی کند و همواره علیه دشمنان خیالی در حال معرکه گرفتن است... دور وراجی های سیاسی و سیاه نمایی تمام شده است."



وب‌سایت دیدگاه‌نیوز نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی نیز چند روز پیش اعلام کرده بود روزنامه کیهان با بحران مشروعیت و مقبولیت دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از نسخه‌های آن در حال حاضر در نهاد‌های دولتی توزیع می‌شود. این سایت همچنین با انتقاد از عملکرد حسین شریعتمداری در اداره موسسه کیهان نوشته بود که نشریات اقماری این موسسه در حال حاضر به دلیل "تندروی‌های آقای شریعتمداری رو به تعطیلی" هستند.

سکوت

سکوت