Monday, July 4, 2011

ناتو: بستن تنگه هرمز توسط ایران خيالى بيش نيست

ناتو: بستن تنگه هرمز توسط ایران خيالى بيش نيست


رادیو فردا : فرمانده نيروهاى دريايى سازمان پيمان آتلانتيك شمالى، ناتو، مى گويد كه تهديد ايران مبنى بر بستن تنگه هرمز در خليج فارس خيالى بيش نيست.



مائوريزيو جمينانى، فرمانده نيروهاى دريايى سازمان پيمان آتلانتيك شمالى، كه از كويت بازديد مى كند روز سه شنبه در سخنانى گفت كه وى تهديد ايران مبنى بر بستن تنگه هرمز را يك «نقشه خيالى» مى داند و اين آبراه بين المللى نمى تواند مسدود شود.



مقام ها و فرماندهان نظامى جمهورى اسلامى ايران بارها در واكنش به حمله احتمالى آمريكا به ايران گفته اند كه تهران نيز تنگه هرمز را به تلافى این اقدام خواهد بست.



تير ماه گذشته، محمد على جعفرى، فرمانده سپاه پاسداران در گفت و گو با روزنامه جام جم با اعلام اينكه احتمال حمله آمريكا به ايران «جدى تر» شده است، گفته بود كه در صورت وقوع چنين حمله اى، يكى از اقدامات ايران «كنترل خروج نفت» از تنگه هرمز خواهد بود.



وى افزوده بود: «با توجه به طول ساحل ايران در محدوده تنگه هرمز و وضعيت جغرافياى خاص آن و همچنين ارتفاعات موجود در طول اين ساحل، يك امكان طبيعى براى ايران به وجود آمده است و با توجه به تجهيزاتى كه نيروهاى مسلح مان در اختيار دارند، بستن تنگه هرمز به مدت نامحدود بسيار راحت خواهد بود.»



اظهارات فرمانده كل سپاه پاسداران نگرانى هايى را در ميان كشورهاى حاشيه خليج فارس بر انگيخت و از جمله وزير امور خارجه كويت ضمن ابراز نگرانى از تهديد ايران به بستن خليج فارس گفت كه اين سخنان منافع كشورهاى حاشيه خليج فارس را تهديد مى كند.



اما فرماندهان ارشد آمريكايى چند روز بعد از سخنان فرمانده سپاه اعلام كردند كه واشينگتن اجازه نخواهد داد ايران تنگه هرمز را مسدود كند.



دريا سالار كوين كاسگريف، فرمانده ناوگان پنجم ايالات متحده آمريكا در خليج فارس، گفته بود: «آنها [ايرانيان] نمى توانند آن [تنگه هرمز] را ببندند. آنها اجازه چنين كارى را نخواهند يافت.»



وى تاكيد كرد كه جامعه بين المللى از آبراه تنگه هرمز محافظت خواهد كرد و هر اقدامى از سوى ايران، «مقابله با ايالات متحده نخواهد بود بلكه رو در رويى با جامعه بين المللى است.»



اوایل آبان ماه سال جاری، ایران خبر داد که نیروی دریایی ارتش یک پایگاه دریایی در شرق تنگه هرمز و در محدوده دریای عمان راه اندازی کرده است.



حبیب ‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرده است که در صورت لزوم این پایگاه دریایی می‌تواند به ایران امکان جلوگیری از ورود «دشمن» به خلیج فارس را بدهد.



تنگه هرمز به عنوان يك آبراه حياتى براى عبور جريان نفت بين دو كشور ايران و عمان قرار گرفته است و حدود ۴۰ درصد نفت جهان از اين مسير به بازارهاى جهانى ارسال مى شود.



همچنين سالانه ۱۳ هزار شناور از مسير تنگه هرمز وارد خليج فارس مى شوند و ۹۰ درصد واردات و صادرات ايران نيز از همين مسير انجام مى شود.



جمهورى اسلامى ايران كه متهم است در پوشش برنامه هسته اى خود به دنبال ساخت سلاح هسته اى است، ابراز نگرانى كرده كه تاسيسات هسته اى آن از سوى آمريكا و اسرائيل مورد حمله قرار گيرد.



اين در حالى است كه آمريكا گفته است، همچنان ديپلماسى را براى حل منازعه غرب با ايران بر سر فعاليت هاى هسته اى اين كشور در دستور كار دارد.



شوراى امنيت سازمان ملل در قالب سه قطعنامه از ايران خواسته است تا برنامه غنى سازى اورانيوم كه كاربرد دو گانه نظامى و غير نظامى دارد را تعليق كند ولى تهران اين درخواست را رد كرده است.

جنجال بر سر "خط قرمز" احمدی‌نژاد

بر سر "خط قرمز" احمدی‌نژاد


دویچه وله : پس از اظهارات هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد که کابینه را خط قرمز خود نامیده و برخورد با اعضای آن را "آسیب به کشور" دانسته بود، رئیس دیوان عدالت اداری نسبت به این سخنان موضع‌گیری کرده است.



به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، محمدجعفر منتظری در سخنانش که در هيات عمومی ديوان عدالت اداری ادا می‌شد، گفت: «در نظام جمهوری اسلامی كه به موجب قانون اساسی، همگان در برابر قانون مساوی هستند، نمی‌‌توان برای افراد صرفا به دليل وابستگی‌‌شان به فلان و بهمان، خط قرمز تعيين كنيم بلكه برای ما ملاك قانون است و اين همان چيزی است كه همه بايد به آن ملتزم باشيم».



وی اضافه كرد: «البته ممكن است گاهی بنا بر مصالح و شرايط خاصی در برخورد با تخلف نكاتی رعايت شود، اما اينكه بگوييم اگر كسی متخلف است، مورد پيگيری واقع نشود، سخن پسنديده‌ای نيست».



عضو شورای مركزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نیز در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا درباره سخنان اخیر احمدی‌نژاد، پاسخ به اظهارات وی را وظیفه قوه قضائیه دانست و گفت: «اگر پذيرفته باشيم كه اقدامات قضايی در چارچوب قانونی است بايد بپذيريم، وقتي كسی تخلفی دارد كه نياز به پيگيری و تعقيب قضايی دارد فرقی بين افراد نيست».



محسن رهامی تاكيد كرد که نبايد خط قرمزی بين افراد اعلام شود چرا كه طبق قانون اساسی حتی رهبر نيز به گفته‌ی وی در برابر قانون با ديگر افراد جامعه برابر است.



وی همچنین به این نکته اشاره کرد که وقتی تخلفی در نهاد يا ارگانی اتفاق می‌افتد كه رئيس جمهور از آن اطلاع دارد، وی طبق قانون موظف است كه تخلف را اعلام کرده تا بررسی شود واين اعلام تخلف نياز به زمان و شرايط خاص ندارد.



محمود احمدی‌نژاد روز هشتم تیرماه و پس از دستگیری چندین تن از یاران و نزدیکانش، در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیأت دولت گفت: « كابينه خط قرمزی است كه اگر بخواهند به آن دست‌اندازی كنند، ديگر من بايد وظيفه‌ی قانونی خود را انجام دهم و اين حتما به كشور آسيب می‌‌زند».



وی تمامی دستگیر‌ی‌های اخیر اطرافیانش را "حرکتی سیاسی" نامید که برای فشار بر دولت انجام شده است.



وی افزود: «اميدوارم كه آنها به خاطر مطامع سياسی اين كار را ادامه ندهند، فضای كشور بايد فضای بانشاطی باشد، فضای همدلی و دلسوزی باشد».







افشاگری درباره پس گرفتن سئوال از احمدی نژاد

علی مطهری در نامه ای به هیات رئیسه مجلس از "اعمال فشار" به نمایندگان برای پس گرفتن امضای طرح سئوال از احمدی نژاد انتقاد کرد. او همچنین به خبرگزاری مهر گفت که "چنانچه استانداران و فرمانداران بخواهند نمایندگان امضاکننده سئوال از رئیس جمهور را برای باز پس گیری امضاها تحت فشار قرار دهند، وزیر کشور را استیضاح خواهیم کرد."




به جز این نماینده اصولگرای مجلس، یکی دیگر از نمایندگان اصلی طراح سئوال از احمدی نژاد نیز با تکذیب اخبار مربوط به بازپس گیری امضاها توسط تعدادی از نمایندگان، گفت که "امضا کنندگان این طرح، یک شبه طرح سئوال از رئیس​جمهور را امضا نکرده​اند که یکباره هم ان را پس بگیرند."



به گفته مصطفی رضاحسینی، نماینده شهر بابک که خبرآنلاین او را یکی از "ده نفر طراح اولیه" طرح سئوال از رئیس دولت معرفی کرده، هیچ نماینده ای تاکنون امضای خود را پس نگرفته و "انشالله این سئوال در مجلس بررسی می​شود تا هم نمایندگان و هم مردم مستمع پاسخ​های رئیس​جمهور به تخلفات دولت باشند."



او ضمن تکذیب مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با این طرح، گفت: "متاسفانه برخی در دولت، هر جا که کم می آوردند و می خواهند از زیر بار قانون فرار کنند، از تاکید رهبری بر توصیه به تعامل با دولت، خرج می​کنند و از آنچه که به نفع خودشان است، استفاده می​کنند."



رضاحسینی افزود: "متاسفانه مدعیان اینکه طرح سئوال از رئیس​جمهور بر خلاف مواضع مقام معظم رهبری است، به صورت گزینشی با فرمایشات ایشان برخورد می​کنند."



او با اشاره به آیت الله خامنه ای گفت که "ایشان هیچ گاه نفرمودند که از رئیس​جمهور سئوال نشود" و اضافه کرد "آنها فقط به دنبال سوء استفاده از بیانات آقا در راستای اهداف خودشان هستند."







طرحی که "قطعا مورد رضایت آقا نیست"



سخنان این نماینده مجلس درباره عدم مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس در شرایطی بیان می شود که یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، پس گرفتن برخی امضاها از پای این طرح را ناشی از "عمل به رهنمودهای رهبری" دانسته است.



حمیدرضا ترقی در گفت و گو با ایلنا، این "رهنمودها" را مبنی بر "تشخیص مصلحت نظام" عنوان کرد.



پیش از او، روح الله حسینیان، از چهره های امنیتی و رئیس فراکسیون حامیان احمدی نژاد نیز گفته بود که این طرح با توجه به "ملاقات اخیر" نمایندگان با رهبر جمهوری اسلامی "قطعا مورد رضایت" آیت الله خامنه ای نیست.



به گفته او، امضاهای این طرح "در روزهایی که نمایندگان از احمدی‌نژاد ناراحت بودند جمع‌آوری شده است و برخی از این نمایندگان در شرایط کنونی مطرح شدن طرح را مصلحت نمی‌دانند."



اشاره حسینیان به "روزهایی که نمایندگان از احمدی‌نژاد ناراحت بودند"، ظاهرا به نیمه اول اردیبهشت برمی گردد که محمود احمدی نژاد، در واکنش به مخالفت آیت الله خامنه ای با برکناری حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، از حضور در دفتر کار خود و شرکت در جلسات کابینه خودداری می کرد.



محمدجواد ابطحی، عضو فراکسیون حامیان دولت در مجلس دیروز در گفت‌وگو با باشگاه خبری فارس "توانا" گفته بود که ۲۰ نفر از نمایندگان امضا کننده طرح سئوال از رئیس جمهوری، امضاهای خود را پس گرفته اند.این در حالی است که رضاحسینی نماینده شهر بابک در مجلس با انتقاد از "هراس دولت و حامیانش" از طرح سئوال از احمدی نژاد در مجلس، این خبر را تکذیب می کند.



حسینی به خبرآنلاین گفته: "مطمئنا اگر برخی مضیقه​ها نبود، نمایندگان بیشتری این طرح را امضا می​کردند."



رضاحسینی در توضیح برخی از این "مضیقه ها" افزوده: "در حال حاضر برخی نمایندگان اگرچه مایل به این کار هستند اما از امضای این طرح معذورند چون هراس دارند که به این ترتیب مورد بی​مهری دولت واقع شده و پروژه های عمرانی حوزه انتخابیه​شان روی زمین بماند. چنین واکنش های دفعی از سوی دولت هم ناخوشایند است و جای تاسف دارد."



طبق اصل 88 قانون اساسی، در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سئوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سئوال جواب دهد.







هشدار مطهری به هیات رئیسه



با وجود این، در روزهای گذشته تعدادی از نمایندگان با اعلام اینکه رهبر جمهوری اسلامی با طرح سئوال از احمدی نژاد موافق نیست، دیگر نمایندگان را تشویق به پس گرفتن امضاهایشان کرده اند.



این مسئله باعث شد تا على مطهرى به عنوان اصلی ترین پیگیر این طرح در مجلس، با ارسال نامه ای به هیات رئیسه از چنین شرایطی و نیز احتمال انتشار نام امضا کنندگان طرح سئوال انتقاد کند.



در نامه این نماینده اصولگرا با انتقاد از "عدم رعایت بى‌طرفى از سوى هیات رئیسه" آمده است: "اسامى امضا کنندگان باید محرمانه قلمداد شود و نباید به گونه‌اى رفتار شود که زمینه اعمال فشار به امضا کنندگان با انتشار اسامى آنان فراهم شود."



او همچنین در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر درباره پس گرفتن امضای نمایندگان اظهارکرده است: "به نظر می‌رسد که خبر از پس گرفتن امضاها در ایام تعطیل مجلس نوعی فضاسازی برای ایجاد رعب و تزلزل در میان امضاکنندگان است، اما اکثر قریب به اتفاق امضاکنندگان از روی عقیده و ایمان امضا کرده‌اند و قصد اصلاح و تفاهم دارند نه تخریب و دشمنی، فرضاً کسی هم بخواهد امضای خود را پس بگیرد، شخصیت خود را زیر سؤال می‌برد و باید در مقابل مردم پاسخگو باشد، چون سؤال از رئیس جمهور در برخی موارد خواست اکثر مردم است."



طرح سؤال از محمود احمدى‌نژاد که به امضاى ۱۰۰ نماینده مجلس رسیده، روز یکشنبه هفته گذشته رسماً به هیات رئیسه مجلس شوراى اسلامى تسلیم شد.



به گفته على مطهرى، در این طرح ۱۱ سؤال شامل سه سؤال اقتصادى، سه سؤال درباره اجراى قانون، سه سؤال سیاسى و دو سؤال فرهنگى گنجانده شده بود.



بر اساس برخى گزارش‌ها مهم‌ترین محورهاى طرح سؤال از محمود احمدى‌نژاد "تخلفات قانونى دولت ازجمله عدم اجراى قانون مترو و عدم معرفى وزیر ورزش در مهلت قانونى و هم‌چنین مسائل مربوط به امور فرهنگى از جمله اجراى قانون عفاف و حجاب در کشور" است.



گفتنی اینکه اندکى پس از تحویل این طرح به هیات رئیسه مجلس، محمد دهقان، یکى از اعضاى هیات رئیسه، اعلام کرده بود: "اکثریت اعضاى هیات رئیسه طرح سؤال از رئیس جمهور را با توجه به اوضاع کشور، به مصلحت ندانستند."

توقف موقت پرسش از احمدی نژاد

توقف موقت پرسش از احمدی نژاد


پرده ها فرو می افتد- مصاحبه با نویسنده کتاب "شنود اشباح"

پرده ها فرو می افتد- مصاحبه با نویسنده کتاب "شنود اشباح"


تیر خلاص زدن ها

دولت امام زمان تشکیل دادند!







رضا گلپور نویسنده کتاب "شنود اشباح" علیه اصلاحات و اصلاح طلبان در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی است. از نسل مذهبیون یا باصطلاح حزب الهی های بعد از انقلاب است که مدتی مستند ساز نیز شد و شاید هنوز هم باشد، گرچه می گوید پژوهشگر شده است. کتاب شنود اشباح او آلوده به انواع اتهامات امنیتی و در واقع پرونده سازی برای رهبران اصلاحات است.



همشهری تیرماه 1390 مصاحبه ای با او کرده که نشان جدائی او از باند احمدی نژاد است. این که از کجا شروع کرده و به کجا رسیده، خود باندازه سرگذشت بسیاری مخالفان اصلاحات در جمهوری اسلامی جالب است، اما موضوع بحث کنونی نیست. آنچه فعلا مورد بحث است خبرهائی است که گلپور از درون جبهه راست دارد و اکنون، در جریان اوج گیری آشفتگی و رقابت ها در جبهه راست، افشای آنها را به هر دلیل، لازم و یا مفید به حال خود و یا جریان دیگری در جبهه راست دانسته است. ما سعی کرده ایم از درون این مصاحبه نکات خبری آن را استخراج کرده و منتشر کنیم تا پیشینه ها در دولت کودتائی احمدی نژاد عمیق تر و بیشتر دانسته شود.



او می گوید:



در موج ترورها،(دهه 60) شنیدم خانم ط. ذبیحیان که همسر رسمی آقای مشایی است هنگام دستگیری می خواسته سیانور استفاده کند اما چون ضابط، هشیاری داشته اسلحه خود را در دهان او قرار داده تا نتواند پوشش قرص را با دندان خود بشکند و سیانور عمل کند. اما برای من تعجب آور است که عده ای که دستگیر شدند و در زندان منتظر محاکمه هستند توسط نیروهای تحت مسئولیت مستقیم آقای مشایی؛ بدون حکم دادستانی به جنگل های منطقه ی رامسر برده شده و به آنها تیر خلاص زده شود.



فردی با آن سابقه، معاون رئیس جمهور شد.



با مشائی دیدار و گفتگو کردم. فهمیدم اعتقاد به لزوم برقراری رابطه با دولت آمریکا به دست احمدی نژاد وتیمش را دارد.



احمدی نژاد در سازمان ملل جمله ای گفت که واقعا از حیث کم اطلاعی از امور، بی نهایت سخیف بود. او درباره تحقیق درباره حادثه 11 سپتامبر گفت: اگر آمریکایی ها راست می گویند چرا اسامی قربانیان اعلام نمی شود؟



این در حالی است که اگر کسی «سی ان ان» ، سی بی اس و سایر شبکه های خبری امریکا و حتی بی بی سی را دیده باشد، حتی به عنوان بیننده معمولی می داند که در مراسم نخستین سالگرد این حادثه، اسم 3000 تن از قربانیان آن را خواندند.



من آقای مشایی را در ساختمان منزل ایشان ملاقات کردم و گفتم که این حرف آقای احمدی نژاد اصلا واقعی نیست. او به من گفت مطمئنی؟



مشایی به من گفت مگر آقای خامنه ای چقدر رای دارد؟ بیش از 7 میلیون است؟ ما باید از همه طیف ها در کنار خود داشته باشیم.



گفتم این قتل هایی که در رامسر به شما نسبت داده می شود چیست؟ پاسخ داد حالا 4 تا سگ محارب هم کشته شدند مگر چه اتفاقی اقتاده است؟ ا



من پرونده ام تا سال 76 در سازمان قضایی باز بود و بسته شده و تو بدنبال چه هستی؟ گفتم خیلی روشن است بگو من در جریان نبودم و نیروهای من خودسر عمل کردند. حالا آنها قسم می خورند که خودسر نبوده و دستور داشته اند.



من در پژوهش ها، سند هایی دیده ام که انسان وحشت می کند. مگر احترامی که آقای رجایی به کشمیری داشت واقعی نبود؟



اسناد می گوید ایشان بعنوان کسی که خوب صحبت می کرد مد نظر قرار گرفت. در فضایی که چریک های مائوئیست، فدایی و منافقین با ادبیات خاص و افرادی که با انجمن حجتیه در ارتباط بودند، در آنجا(مازندران و رامسر) فعال بودند اگر آدمی آنها را نقد کرد و سخنرانی گذاشت، در آن شهرستان جلوه می کند. دلیل این امر هم حرافی ایشان است نه عمق معانی ایشان. شما یک سری متهم را گرفته ای و دادستان می خواهد با آنها صحبت کند تا شاید تغییر روش دهند. در سال های ابتدای انقلاب هم قرار داشتند و در این موارد، افرادی که می توانستند به مقابله با جریانات ضد انقلاب کمک کنند دعوت به کار می شدند. به دستگاه های درگیر در این غائله اعلام می شود که مشایی معلم آموزش و پروش است، روی چریک های فدایی مطالعه دارد، احیانا آنها را هم می شناسد، مجاهدین خلق را هم می شناسد و بعضی بستگان او مجاهد خلق بوده اند! خب در این شرایط چه کسی در استخدام مشایی درنگ می کند؟



او در سپاه رامسر بود. کار بازجویی می کرد. آن زمان این یک امتیاز بود. او روی محاربین کار می کرد.ایشان معلم آموزش و پرورش بوده، به تاج لنگردودی و طیف انجمن حجتیه کاملا نزدیک است. خود مشایی به من می گفت روستا به روستا انجمن حجتیه در مازندران را من پایه گذاری کردم. فقط مشایی این را نگفته، خیلی از دوستان ایشان می گویند زمانی که معلم آموزش و پرورش بودند در روستاها و ... این افکار را ترویج می دادند.



ایشان در دوره بشارتی و معاونت آقای تابش، مدیر کل اجتماعی وزارت کشور شد.



- معمولا حجتیه دارای رده های مختلف و وابستگان متفاوت است و در بعضی مسئولین فعلی هم، اعضای حجتیه وجود دارند که بعد از حکم امام از این تشکیلات اعلام برائت کردند. ایا آقای مشایی هم درباره برائت از حجتیه به شما حرفی زد؟



بله می گفت وقتی امام گفت بین انجمن حجتیه و سپاه، یکی را باید انتخاب کرد من آمدم سپاه. صادقانه بگویم که فرق زیادی بین ثمره هاشمی و مشائی نمی بینم.

سخنرانی جدید احمدی نژاد به امید برپائی جنجالی تازه

سخنرانی جدید احمدی نژاد به امید برپائی جنجالی تازه


دست 5 فرزند را بگیرید

و در ویلاهای احمدی نژاد زندگی کنید







احمدی نژاد، روز گذشته در مراسم تجلیل از تعاونی های مسکن مهر، یک فیل جنجالی دیگر با امید ادامه فریب مردم هوا کرد، و در ادامه هاله نور در سازمان ملل، افزایش دوبرابری جمعیت کشور، آوردن نفت به سر سفره ها، هر خانواده 5 فرزند و ... این بار کل اراضی ایران را بین مردم ایران تقسیم کرد. او، در حالیکه اکثریت مردم غم نداشتن قبر دارند، با تقسیم زمین های قابل کشت از زمین های غیر قابل کشت گفت: "حدود ۳۰ میلیون هکتار زمین برای احداث مسکن باقی می‌ماند که اگر به خانوارها اختصاص یابد، می توان به هر خانوار هزار متر زمین رایگان داد تا آنها یک واحد ۱۰۰ متری در سه طبقه احداث و بقیه زمین را هم باغ کنند. با اجرای طرح خانه ویلایی برای ایرانیان می‌توانیم به یکباره با مشارکت خود مردم و بدون هزینه هنگفت جهت احداث و نگهداری فضای سبز دو میلیون هکتار فضای سبز شهری بوجود آوریم. این طرح در حال نهایی شدن است و تعاونی‌ها نیز خود را برای مشارکت در این طرح آماده کنند. این طرح تا پایان سال آ‌ماده و در ۱۰ الی ۱۵ منطقه به طور آزمایشی اجرا می‌شود. روزی که بحث مسکن مهر مطرح شد عده‌ای باور نداشتند که یک میلیون واحد به یکباره در دست ساخت قرار گیرد ولی وقتی ما به مردم اتکا کردیم کارهای بزرگ نیز قابل انجام شد. آپارتمان نشینی غلط است و با به سمت شهرسازی جدید رفت. دانست که از ۷۰ سال گذشته به مردم القا شده و گفت که باید (با همینگونه تقسیم زمین ها و ساختن خانه های ویلائی) به سمت قالب جدیدی در شهرسازی رفت.



احمدی نژاد در همین سخنرانی مالیخولیائی، سعی کرد آجر از زیر پای شهردار تهران که او را رئیس جمهور آینده می داند بکشد و گفت: بودجه شهرداری تهران معادل ۷۵۰۰ میلیارد تومان است. یعنی یک میلیون تومان برای هر نفر و من در کل دنیا شهری را به گرانی تهران سراغ ندارم.







رویا روئی مردم و گشت ارشاد


گزارش دریافتی

رویا روئی مردم و گشت ارشاد

در میدان ولیعصر تهران





بعد از ظهر امروز- دیروز- در میدان ولیعصر تهران، مقابل سینما قدس، ماموران گشت ارشاد نیروی انتظامی که با یک خودروی ون و دو دستگاه الگانس در این محل مستقر بودند به خانمی که همراه همسر و مادر و فرزند خود در حال عبور بود گیر دادند. ابتدا از وی خواستند برای اصلاح حجابش به داخل خودروی ون برود. این در حالی بود که حجاب وی مشکل خاصی نداشت وفقط بخشی از موهایش بیرون بود. پس از آن که وی به داخل خودرو رفت به مادر وی اعلام کردند: شما بروید ما وی راباید به مقرمان (در خیابان وزرا ) ببریم تا تنبیه شود!



مادر با فریاد به طرف خودرو رفته در آن را باز کرد. شوهر آن زن نیز به سمت خودرو یورش برد تا همسرش را آزاد کند. ماموران او را زیر مشت و لگد گرفتند و تا وسط خیابان بردند. یکی از ماموران که گروهبانی فربه بود سر مرد را چند بار به سقف الگانس کوبید و سپس او را هم به داخل الگانس انداخت.



در این حین مردمی که جمع شده بودند ابتدا با برخورد تند مامورین روبرو شدند که از انها می خواستند متفرق شوند... اما وقتی تعداد جمعیت بیشتر شد مردم شروع کردند به هو کردن جمعی ماموران و با فریاد ولش کن...ولش کن... قصد رها سازی افراد دستگیر شده را داشتند.



ماموران که ابتدا با نشان دادن باتون مردم را تهدید و از آنها می خواستند متفرق شوند وقتی با فریاد ها وهو کشیدن و شعارها ی : مرگ بر دیکتاتور ... و افزایش شمار آنها روبروشدند بطرزی کاملا مشهود دچار وحشت ودستپاچگی شدند. مامور زن ناجا با دیدن این صحنه خود به گریه افتاد!



در این حین و در حالیکه مسیر خط اتوبوسهای بی آرتی با تجمع مردم بسته شده بود، مسافران چند دستگاه اتوبوس نیز پیاده شده و به کمک مردم شتافتند. درادامه و پس از بالا گرفتن شعارها وهو کردن ها و در حالیکه مردم به سمت خودروهای انتظامی حرکت کرده بودند، به دستور فرمانده، ماموران با سرعت داخل خودروهای مستقر در محل شدند و در حالیکه مردم با سنگ ومشت ولگد به خودرو آنها می کوبیدند، با ویراژ و بطرز مضحکی فرار کردند.



این فرار چنان شتابزده بود که بر اثر آن با یک خودروی پراید نیز تصادف کردند.



مردم خشمگین تا حدود یک ربع پس از این فرار شعار مرگ بر طالبان . مرگ بر دیکتاتور و طالبان حیا کن مملکتو رها کن را ادامه دادند. بحث و اجتماع مردم تا مدتی در میدان ولیعصر ادامه یافت.



یک خانم جوان چادری که با مشاهده این وحشیگری ماموران بشدت متاثر شده بود فریاد میزد : بی شرف ها ناموس مردم را کجا می برید! شما با این کارها اسلام وحجاب رابه لجن کشیدید...! خاک بر سر شما با این اسلا متان!...که این سخنان وی با همراهی وتشویق گسترده جمعیت حاضر روبرو شد.

احمدی نژاد و فرمانده سپاه کاپیتان های دو تیم اند

احمدی نژاد و فرمانده سپاه کاپیتان های دو تیم اند


رقابت دو تیم دولت و سپاه

در مسابقه پرسود قاچاق کالا





احمدی نژاد از ابتدای هفته ای که شروع شده، با حضور در چند مراسم و ایراد سخنرانی، عملا ضد حمله به مخالفان خود در بیت رهبری و میان فرماندهان سپاه و همچنین وعده های سر خرمن برای فریب مردم را شروع کرده است. آن ضد حمله، این فریب مردم را نیازمند است تا برای حمله متقابل، نیروئی را جمع کرده باشد.



ضد حمله با حضور در همایش مبارزه با قاچاق در کنار قاضی مرتضوی و پیش کشیدن اسکله های قاچاق شروع شد و فریب مردم با وعده هر ایرانی یک ویلای هزار متری.



درباره تقسیم زمین های ایران بین مردم و ساختن ویلاهای هزارمتری، خبر و تفسیر را بصورت مستقل در این شماره پیک نت می خوانید. درباره ضد حمله و طرح اسکله های قاچاق نیز، مهم تر از نشستن احمدی نژاد و قاضی مرتضوی در کنار هم و تکرار آنچه مهدی کروبی بارها در مقام ریاست مجلس ششم درباره اسکله های قاچاق گفته بود، اشاره آشکاری بود که احمدی نژاد به نقش سپاه در قاچاق و اسکله ها کرد. این اشاره را باید هشداری به فرمانده کل قوا، یعنی رهبر جمهوری اسلامی نیز تلقی کرد.



احمدی نژاد گفت: " اگر کالای دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی هم قرار است وارد کشور شود، می تواند از مرز قانونی وارد شود. نمی‌خواهم بگویم سهم قاچاق کالا معادل حجم قانونی جابه‌جایی کالاست، ولی نمی توان گفت خیلی کمتر از آن است. بین ۵۵ تا ۶۰ میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می شود که معادل ۲ هزار میلیارد تومان است. این رقم همه قاچاقچیان درجه یک دنیا را به طمع می اندازد، چه رسد به «برادران قاچاقچی» خودمان!"



بدنبال انتشار این سخنان، فرمانده کل سپاه پاسداران که اشاره احمدی نژاد را متوجه سپاه و بویژه "برادران خودمان" را اشاره به فرماندهان سپاه ارزیابی کرده بود، در واکنش، روز گذشته به خبرگزاری مهر که به خبرگزاری شهردار تهران "قالیباف" مشهور است گفت:



«سپاه مانند سایر نهادهای نظامی اسکله‌هایی نظامی در اختیار دارد. اما هیچگونه مبادله تجاری در آنها انجام نمی‌دهد. این بحثی انحرافی است که توسط افرادی که به نظر ما، ذینفع هستند، مطرح می‌شود.»



با این جمله، فرمانده سپاه توپ قاچاق را به زمین دولت پرتاب کرده و احمدی نژاد و دولت را در قاچاق ذینفع اعلام کرد!

درگیری در مجلس ختم امام جمعه یزد

درگیری در مجلس ختم امام جمعه یزد




سایت محلی شهر یزد، پیشگام نیوز: صبح امروز گروهی از خود سرها در مجلس ختم امام جمعه یزد در مسجد حظیره با سردادن شعار" منافق منافق" سعی در بهم زدن جو مراسم ختم حجت الاسلام صدوقی را داشتند. در این مراسم که با حضور مسولان کشوری و روحانیون برجسته کشور برگزار شده بود مردم نیز در مقابله با این گروه های خود سر شعار "خاتمی تسلیت" سر دادند. حاضرین معتقدند حضور سید محمد خاتمی در این مراسم برای گروه های خودسر مطلوب به نظر نرسیده است.



به گزارش پیشگام نیوز و به نقل از شاهدان عینی درگیری شعار گونه در مسجد حظیره تا جایی به طول کشید که به درگیری انجامید و شنیده ها حاکی از این مطلب می باشد که تعدادی از نفرات گروه های خودسر بازداشت شده اند.

احضار حسن یونسی، وکیل دادگستری و فرزند وزیر اطلاعات دولت خاتمی، به زندان

احضار حسن یونسی، وکیل دادگستری و فرزند وزیر اطلاعات دولت خاتمی، به زندان




حسن یونسی، وکیل دادگستری و فعال سیاسی که در اسفند سال گذشته برای دو ماه بازداشت شده بود، پس از تایید حکمش در دادگاه تجدید نظر، برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان احضار شد.



به گزارش خبرنگار کلمه، شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم صادره از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در خصوص محکومیت حسن یونسی را عینا مورد تایید قرار داده است. گزارش های رسیده حاکی از آن است که این رای به رغم نظر اولیه قضات دادگاه و در اثر فشار برخی محافل امینی و قضایی مورد تایید قرار گرفته است.



این وکیل دادگستری و فعال سیاسی در دادگاه بدوی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم به یک سال حبس تعزیری و ۶ میلیون جریمه نقدی بدل از ۲ سال حبس و ۵ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده بود که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار گرفت.



حسن یونسی، فرزند علی یونسی وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی و معاون حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او که طی سال‌های اخیر چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب تهران، برای دفاع از برخی زندانیان سیاسی اعلام آمادگی کرده بود، روز اول اسفند ماه سال گذشته بازداشت شد و دو ماه را در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و تحت بازجویی گذراند و در نهایت در چهارم خرداد ماه، با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شد.



حسن یونسی پیش از این دادگاه‌های پس از انتخابات را “نمایشی” توصیف و تاکید کرده بود که حقوق متهمان در این دادگاهها رعایت نمی‌شود. وی گفته بود: “از آنجا که اینجانب به عنوان وکیل دادگستری چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب برای دفاع از برخی از متهمین سیاسی اعلام آمادگی نمودم ولی به اشکال مختلف برای انجام وظیفه با سنگ اندازی و بهانه گیری مواجه شدم ناچار از ارائه این نوشته هستم [...] این دادگاه بیشتر از دادگاه به نمایشی شبیه است که بر اساس یک سناریو نوشته شده سناریویی که از توهمات و برنامه ریزیهای نویسندگان آن ناشی می شود…”



در بخشی از رای صادره در خصوص محکومیت او نیز آمده است: ” متهم با نگارش و انتشار مطلبی تحت عنوان جمهوری اسلامی واقعی و جمهوری اسلامی تقلبی، جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق مردم، دروغگویی، و فریبکاری، کشتار مخالفین و منتقدین، حلال دانستن جان و آبروی ناراضیان، استفاده از داغ و درفش، سرکوب و ارعاب، اعتراف گیری به زور، و با مطرح نمودن این مطالب و انتشار آن نظام اسلامی را تقلبی خوانده و در مقاله دیگری دستگاه قضایی و دادگاه های مربوط به محاکمه فتنه گران را دادگاه های نمایشی قلمداد نموده و طی مقاله ای تحت عنوان ۲۵ روز بی خبری از سهراب و خبر مرگ وی، نظام را متهم به ظلم و ستم نموده است و با نامشروع خواندن دولت رسمی و عنوان دولت کودتا و شبه نظامی اسلامی به نظام شاهنشاهی در مطلبی تحت عنوان ” از موزه عبرت تا موزه کهریزک” و با اتهام شکنجه به نظام فعالیت های تبلیغی خود را بر علیه نظام جمهوری اسلامی ادامه داده است.







لاریجانی : گاهي چيزي را تصويب مي‌كنيم، وقتي مي‌فهميم كه نظر رهبري متفاوت است آن را عوض مي‌كنيم

لاریجانی : گاهي چيزي را تصويب مي‌كنيم، وقتي مي‌فهميم كه نظر رهبري متفاوت است آن را عوض مي‌كنيم


بخشهای از مصاحبه فارس با علی لاریجانی، رئیس مجلس:



** وقتي فهميدم نظر رهبري چيست، نظرم را اصلاح كردم



اعتقادم اين است كه، چه در زماني كه در وزارت ارشاد بودم، چه در راديو و تلويزيون، چه در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي و چه در مجلس؛ بنده نزد خود و خداي خودم احساس مي‌كنم كه نظرات رهبري را بفهمم، عمل مي‌كنم. البته ممكن است زماني من برداشتي داشته باشم و رهبري برداشت ديگري داشته باشند اما وقتي فهميدم كه نظر ايشان فلان است، اصلاح كردم؛ اين مسئله وجود داشته است؛ هم در راديو و تلويزيون ممكن بود، باشد و هم الان.



انسان‌ها تشخيص‌هاي متفاوتي دارند ولي در مسائل پس ازانتخابات يك بخش تصميمات رهبري بود و يك بخش مديريت صحنه، اين دو مقوله يكي نيستند.



** برخي از آقايان فكر مي‌كنند كه با حرف تند زدن مي شود شرايط كشور را درست كرد



ولي در كل، مديريت صحنه در برخي جاها مي‌توانست بهترين از اين باشد كما اينكه آقا فرمودند آنچه كه در كوي دانشگاه رخ داد مثل يك جنايت بود و پس از اينكه ما بررسي كرديم، اصلاح شد و چقدر خوب است كه نظام ما يك شيوه خود اصلاحي دارد.



بنابراين پيروي از رهبري يعني هر كسي در طبقه خود شرايط را آرام كند و پيگير مسائل باشد كه به كسي ظلم نشود و به نظام هم ظلم نشود. اما بعضي‌ها اين طور فكر نمي‌كنند، آنها فكر مي‌كنند كه مثلاً اگر بخش‌هايي را نبينند به نفع نظام است. اما ما واقعاً اين را درست نمي‌دانيم كما اينكه اگر رهبري دستور نمي‌دانند و مجلس در مورد كهريزك پيگيري نمي‌كرد، شايد يك عده بدشان نمي‌آمد كه اين موضوع را هم نبينند و من اين را درست نمي دانم.



** ممكن است برخي از من خرده بگيرند اما من مشرب خودم را مي‌روم



اگر يك عده پس از انتخابات به نظام ظلم كردند نبايد يكسري از مديران پايين هم به يك عده ظلم كنند، ظلم هميشه پاسخ بدي دارد. منطق ما اين بود وگرنه من علي‌الاصول معتقدم كه در نظام ما حتماً بايد نظر ولي‌فقيه حاكم باشد.



ممكن است برخي از من خرده بگيرند اما من مشرب خودم را مي‌روم، حتي ما در مجلس گاهي چيزي را تصويب مي‌كنيم، وقتي مي‌فهميم كه نظر رهبري متفاوت است آن را عوض مي‌كنيم و من فكر مي‌كنم از اين نكات مثبت مجلس هشتم است كه آنجايي كه نظرات رهبري را مي‌فهمد، اجرا مي‌كنند.

خامنه ای : اختلافات داخلي به یك نقطه ضعف نظام تبدیل شده است

خامنه ای : اختلافات داخلي به یك نقطه ضعف نظام تبدیل شده است






منبع سایت خامنه ای : بخشهای از حرفهای خامنه ای در آستانه سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین و روز پاسدار در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه :



خامنه ای لازمه ادامه حركت رو به رشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به ویژگی‌ها و شاخص های ترسیم شده برای پاسداری را، ارتقای توانایی، كیفیت و هوشمندی سپاه در همه ابعاد دانستند و خاطرنشان كردند: اگر نسل گذشته سپاه در شرایط و انگیزه‌های قوی اوائل انقلاب و دوران دفاع مقدس رشد و تكامل پیدا كرد، نسل جوان و جدید سپاه نیز باید از لحاظ معرفت، آگاهی، بصیرت، فداكاری، انجام درست كار و انجام به هنگام وظیفه، به مراتب بالاتر و مستحكم تر باشد زیرا امروز اگرچه جنگ نظامی وجود ندارد ولی جنگی ظریف‌تر و البته خطرناك‌تر در جریان است.



ایشان یكی از موارد لازم و بسیار مهم برای پاسداری از حركت پیش‌رونده و رو به تحول نظام اسلامی را پرهیز از كارهای غیرمفید و مضر برای این حركت دانستند و افزودند: یكی از این كارهای مضر، دامن زدن به اختلافات و مشتعل كردن فضای اختلاف و هو و جنجال است كه باید همه دستگاه‌ها و نهادهای نظام مراقب این موضوع باشند.



رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: باید هرچه ممكن است اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها را كم كرد و در فضای بحث‌های اختلافی ندمید.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار تأسف شدید از برخی بگومگوها و بحث‌های اختلافی در كشور افزودند: كسانی كه به این بحث‌ها دامن می‌زنند، آیا خوشحالی دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه و تحلیل های آنها را نمی‌بینند. ابراز شادمانی دشمنان، نشان می‌دهد این موضوع یك نقطه ضعف است، بنابراین باید از ادامه آن جلوگیری كرد.



ایشان با تأكید بر لزوم تفكیك میان اختلاف نظر با ایستادگی یك جریان در مقابل نظام، خاطرنشان كردند: زمانی ممكن است، جریانی در مقابل انقلاب اسلامی بایستد، كه در آن زمان قطعاً وظیفه همه، دفاع از انقلاب است، همانگونه كه در حوادث سال 88 اتفاق افتاد.



وی در همین خصوص افزودند: اما زمانی موضوع، اختلاف نظر و سلیقه است و نه ایستادن در مقابل انقلاب. در چنین شرایطی، وظیفه همه، ندمیدن در اختلاف نظرها و در پیش گرفتن شیوه تبیین و روشنگری در مقابل برخی افكار غلط، با در نظر گرفتن همه جوانب آن است.



خامنه‌ای خاطر نشان كردند: من با حركت روشنگرانه، تبیین منطقی و مستدل در مقابل تفكر غلط مخالفتی ندارم اما نباید این تفكر غلط را نیز تابلو كرد تا همه از آن مطلع شوند.



وی تأكید كردند: هرگونه حركت روشنگرانه باید به دور از هو و جنجال باشد زیرا جنجال، حرف منطقی را هم خراب می كند.



خامنه ای با تأكید بر لزوم حفظ بیش از پیش وحدت در جامعه افزودند: همه باید همچون صف واحد و دیواری نفوذناپذیر، در مقابل دشمن بایستند.