Monday, July 4, 2011

احضار حسن یونسی، وکیل دادگستری و فرزند وزیر اطلاعات دولت خاتمی، به زندان

احضار حسن یونسی، وکیل دادگستری و فرزند وزیر اطلاعات دولت خاتمی، به زندان




حسن یونسی، وکیل دادگستری و فعال سیاسی که در اسفند سال گذشته برای دو ماه بازداشت شده بود، پس از تایید حکمش در دادگاه تجدید نظر، برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان احضار شد.



به گزارش خبرنگار کلمه، شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم صادره از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در خصوص محکومیت حسن یونسی را عینا مورد تایید قرار داده است. گزارش های رسیده حاکی از آن است که این رای به رغم نظر اولیه قضات دادگاه و در اثر فشار برخی محافل امینی و قضایی مورد تایید قرار گرفته است.



این وکیل دادگستری و فعال سیاسی در دادگاه بدوی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم به یک سال حبس تعزیری و ۶ میلیون جریمه نقدی بدل از ۲ سال حبس و ۵ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده بود که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار گرفت.



حسن یونسی، فرزند علی یونسی وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی و معاون حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او که طی سال‌های اخیر چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب تهران، برای دفاع از برخی زندانیان سیاسی اعلام آمادگی کرده بود، روز اول اسفند ماه سال گذشته بازداشت شد و دو ماه را در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و تحت بازجویی گذراند و در نهایت در چهارم خرداد ماه، با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شد.



حسن یونسی پیش از این دادگاه‌های پس از انتخابات را “نمایشی” توصیف و تاکید کرده بود که حقوق متهمان در این دادگاهها رعایت نمی‌شود. وی گفته بود: “از آنجا که اینجانب به عنوان وکیل دادگستری چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب برای دفاع از برخی از متهمین سیاسی اعلام آمادگی نمودم ولی به اشکال مختلف برای انجام وظیفه با سنگ اندازی و بهانه گیری مواجه شدم ناچار از ارائه این نوشته هستم [...] این دادگاه بیشتر از دادگاه به نمایشی شبیه است که بر اساس یک سناریو نوشته شده سناریویی که از توهمات و برنامه ریزیهای نویسندگان آن ناشی می شود…”



در بخشی از رای صادره در خصوص محکومیت او نیز آمده است: ” متهم با نگارش و انتشار مطلبی تحت عنوان جمهوری اسلامی واقعی و جمهوری اسلامی تقلبی، جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق مردم، دروغگویی، و فریبکاری، کشتار مخالفین و منتقدین، حلال دانستن جان و آبروی ناراضیان، استفاده از داغ و درفش، سرکوب و ارعاب، اعتراف گیری به زور، و با مطرح نمودن این مطالب و انتشار آن نظام اسلامی را تقلبی خوانده و در مقاله دیگری دستگاه قضایی و دادگاه های مربوط به محاکمه فتنه گران را دادگاه های نمایشی قلمداد نموده و طی مقاله ای تحت عنوان ۲۵ روز بی خبری از سهراب و خبر مرگ وی، نظام را متهم به ظلم و ستم نموده است و با نامشروع خواندن دولت رسمی و عنوان دولت کودتا و شبه نظامی اسلامی به نظام شاهنشاهی در مطلبی تحت عنوان ” از موزه عبرت تا موزه کهریزک” و با اتهام شکنجه به نظام فعالیت های تبلیغی خود را بر علیه نظام جمهوری اسلامی ادامه داده است.







No comments:

Post a Comment