Thursday, March 3, 2011

مصباح رهبران سبز را با شمر مقایسه کرد

مصباح رهبران سبز را با شمر مقایسه کرد


*انتقال مهدوی باویلچر برای اعلام كاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان

مصباح رهبران سبز را با شمر مقایسه کرد



به گزارش جهان به نقل از نشریه پرتو سخن ،آیت الله مصباح در سخنان خود در دفتر مقام رهبری اظهار داشت : کسی که حاضر باشد با آمریکا و اسراییل بسازد و برای یک حکومت به اصطلاح دموکراتیک به خیال خودشان ، و برای جمهوری ایرانی حاضر شود اسم اسلام حذف شود ،قانون اساسی حذف شود ؛ولایت فقیه حذف شود برای اینکه او حکومت کند مسلمان است ؟ آیا به خدا اعتقاد دارد اگر این مسلمان است ،پس حتماعمر بن سعد هم مسلمان بود او هم نماز می خواند و امام جماعت بود حتی صبح عاشورا به امات ایستاد و نماز اقامه کرد اگر اسلام به اینها است یزید هم مسلمان بود وشمر هم سالها در رکاب امیر المومنین سرباز علی بود در جنگ صفین در رکاب امیر المومنین با معاویه می جنگید ؛حالا باید احترامش کرد که چون سابقه جنگ صفین دارد ؟



انتقال مهدوی باویلچر برای اعلام كاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان



سرانجام پس از مدت ها تایید و تكذیب ، سرانجام عصرامروز سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اعلام كرد كه در جلسه شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز ، آیت الله مهدوی كنی از حضور خود در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان خبر داده است.

به گزارش عصرایران ، جلسه شورای مركزی در حالی در محل دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد ، كه به گفته یكی از اعضای جامعه روحانیت مبارز - كه نخواست نامش ذكر شود - آیت الله مهدوی كنی به دلیل كسالت ، در بستر بیماری بود و برای جلسه او را با ویلچر از بیمارستان به دانشگاه بردند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالك در باره جلسه امروز گفت: در این نشست موضوع نامزدی آیت الله مهدوی كنی برای ریاست مجلس خبرگان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به درخواست های متعدد اعضای مجلس خبرگان رهبری و تقاضای علما و روحانیون در رابطه با ریاست مجلس خبرگان ، آیت الله مهدوی كنی پاسخ مثبت دادند و فرمودند "من می آیم." كه این امر نشان دهنده وظیفه شرعی و بر اساس اعتقادات ایشان است و نشان دادند كه روحیه ایثارگری دارند.

فتیش منزل مصطفی تاج‌زاده و فخرالسادات محتشمی‌پور

فتیش منزل مصطفی تاج‌زاده و فخرالسادات محتشمی‌پور


ندای سبز آزادی: پس از بازداشت فخرالسادات محتشمی پور و تعداد دیگری از زنان فعال بعد از جلسه ی قرآن خانواده های زندانیان سیاسی، شب گذشته نیروهای امنیتی با هجوم به خانه خالی محتشمی پور و تاج زاده به تفتیش پرداخته و باز هم بخشی از وسایل ایشان را با خود برده اند.



محتشمی پور که به گزارش کلمه در بند دو الف سپاه نگهداری می شود فعلا در جلسات بازجویی به سر می برد و تا به حال امکان تماس با خانواده خود را نداشته است.



مسئولیت این حمله شبانه مخفیانه به خانه تاج زاده در شرایطی که دختر این دو اسیر سبز هم در منزل نبوده است تا کنون از طرف هیچ ارگانی پذیرفته نشده است.

محکومیت قطعی حشمت الله طبرزدی به هفت سال حبس تعزیری

محکومیت قطعی حشمت الله طبرزدی به هفت سال حبس تعزیری


حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی و دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران از سوی دادگاه تجدید نظر به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، «خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» حکم مذکور پس از تجدید نظرخواهی از سوی یکی از شعب دادگاه انقلاب استان تهران صادر و به نامبرده در زندان ابلاغ شده است.



آقای طبرزدی پیش‌تر در دادگاه بدوی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباسی به ۹ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.



موارد اتهامی این زندانی سیاسی از سوی دادگاه بدوی به قرار زیر اعلام شد.



با استناد به مواد ۵۰۰، ۵۱۴، ۶۱۰ و ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی حکم بر محکومیت متهم به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی به جهت فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و دو سال حبس تعزیری به جهت توهین به مقام معظم رهبری و پنج سال حبس تعزیری به جهت اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور و یک سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی صادر شد.



با توجه به حکم صادره به نظر می‌رسد نامبرده در دادگاه تجدید نظر از اتهام تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی تبرئه شده است.



مهندس حشمت‌الله طبرزدی در تاریخ ۶ دی ماه ۱۳۸۸ و به فاصله کوتاهی از حوادث این روز (عاشورا) بازداشت و به سلول‌های انفرادی بندهای امنیتی ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین منتقل و تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت. او پس از انتقال به بند عمومی زندان اوین، در اردی بهشت‌ ماه همزمان با اعتراض به اعدام پنج زندانی سیاسی از جمله فرزاد کمانگر معلم کرد، جهت محدودیت بیشتر به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

فرزندان موسوی: پدر و مادرمان کجا هستند؟

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در نامه‌ای سرگشاده به مردم ایران، نگرانی خود را در میان گذاشته‌اند و گفته‌اند از پدر و مادر خود بی‌خبرند: «ما فرزندان پدر و مادری که بیش از دوهفته است که چنان در اسارت‌اند و ربوده شده‌اند، که گویی نیستند و نبوده‌اند، به حکم فرزندی نگرانیم... ما صبر می‌کنیم هم چون دو عزیز گم شده‌مان که تا کنون بر این همه جفا، راست قامت، صبر کرده‌اند...»




به گزارش سایت کلمه، متن این نامه به شرح زیر است:











دوستان و یاران مهربان ما



این روزها



ما نگرانیم، مانند هر فرزند دیگری که به ناگهان همه‌ی ارتباطاتش با خانواده‌ی خود قطع شده و در بی‌خبری مطلق از عزیزترین‌های زندگی‌اش به سر می‌برد.



عزیزترین هایی که بر همه روشن است در بند کسانی هستند که جز تنفر و کینه به خاطر آرمانهایشان از ایشان به دل ندارند.



ما نگرانیم که در روزنامه‌ها می خوانیم: پدر و مادر ما زندانی نیستند، در حصر هم نیستند. در خبر ها می‌خوانیم آنان اسکورت هم می‌شوند! و ما یعنی فرزندان می‌توانیم آنها را ببینیم.



اما هرگز چنین نبوده است. ما پدر و مادرمان را ندیده‌ایم، صدایشان را نشنیده‌ایم. و آنچه هر لحظه بر نگرانی‌هایمان می‌افزاید همین تناقض گویی هاست.



برایتان بگوییم که ما برای اتمام حجت و روشن شدن واقعیت، که این روزها کمیاب شده، پس از این همه خبر بی اساس، همگی در شب پنجشنبه بازهم به در خانه مراجعه کردیم و از نیروهای درون کوچه، از پشت آن در آهنی که از پس آن کوچه و خانه و پدر و مادر باهم گم شده‌اند، پرسیدیم اگر پدر و مادر ما اینجا هستند، آیا می‌توانیم آنها را ببینیم؟ گفتند چه کسی گفته؟ گفتیم کیهان، دادستان، وزیر امور خارجه. و ما فکر می‌کردیم برخی از این مراجع خبر، قاعدتا باید آنقدر محکم باشند که بشود باورشان کرد که دیدار میسر گردد و این نگرانی ها رفع گردد.



گفتیم شاید واقعا می شود ببینیمشان و ما نمی دانستیم. بی خبر بودیم!



جواب سوال ما باز هم نه بود. نه! نمی‌توانید. خبرها اشتباه بوده است! هرکسی گفته اشتباه گفته است. بروید دادگاه انقلاب. بروید پیش قاضی.



اما پدر و مادر ما که مجرم نیستند و آنها گم شده‌اند. ما پیش قاضی خواهیم رفت. اما قاضی واقعی، قاضی عادل دنیای این روزهای ما خداست. ما از او می‌خواهیم حکم کند.



ما فرزندان پدر و مادری که بیش از دوهفته است که چنان در اسارت‌اند و ربوده شده اند، که گویی نیستند و نبوده‌اند، به حکم فرزندی نگرانیم. اما صبر می کنیم که خودش گفته است: وَاصْبِرْ نَفْسَکَ مَعَ الَّذِینَ یَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِیِّ یُرِیدُونَ وَجْهَهُ



ما صبر می‌کنیم هم چون دو عزیز گم شده‌مان که تا کنون بر این همه جفا، راست قامت، صبر کرده‌اند و خدا را خوانده اند و به او پناه آورده‌اند و ایمان داریم اکنون نیز به یقین صبر می‌کنند.



ما هم یارشانیم و یاورشان در این راه حق که سختی آن از ابتدا بر همه روشن بود.



برای شما که در این روزهای تلخ بی‌خبری از والدین و دل نگرانی از گم شدن عجیبشان و حصر و زندان و هرچه که هست یا بگویند، از سر محبت مرهم دردهای جانمان بودید و هستید، می‌نویسیم که با اطمینان به استقامت و همت و مهرورزی مردم بود که والدینمان خرداد ۸۸ دل و جان به راهی دادند که ناهمواری و تلخیش از پیش حدس زدنی بود آنها چنان که می بایست و سزاوار راستگویان بود بر عهد دیرین خود با خدای خود و شما باقی مانده اند .



اگر از آن روزها می‌گوییم تنها درددلی است دوستانه با شما درد آشنایان. به همین دلیل بود که در تمام این روزها نه شکوه‌ای از آنها شنیدیم و نه واگویه ی دردی و نه حدیث ستم ها و تلخی هایی که بر آنان رفت و شما خود بیش از ما می دانید.



به یاد می آوریم شب ۲۲ خرداد پس از آن حمله‌هایی که مدام تکرار می‌شد، دل نگران از پدر پرسیدیم که فردا چه خواهد شد؟ او با همان آرامش و شرافت و صلابت دوست داشتنی پاسخمان داد که آنچه بیش از نتیجه مهم است سربلندی نزد خدا و مردم و تاریخ است. فردا آمد، روزهای سخت و سخت‌تر هم از پس آمدند. باران رنج و تهمت و افترا بر جان‌شان نشست. اما آن دو، هم چون شما یارانشان، ایستادند تا سربلند نزد خدا، مردم و تاریخ خود باشند. و این امید و آرزوی ماست.

ادامه اعتراضات کارگران کارخانه کیان تایر در تهران

بی بی سی : گزارش های رسیده از تهران حاکی است که اعتراضات کارگران کارخانه کیان تایر که از مدتی پیش آغاز شده است، ادامه دارد.




به گفته شاهدان عینی، گروهی از کارگران این کارخانه که ماه هاست حقوق دریافت نکرده اند، چند روزی است که با تجمع درون کارخانه، نصب پارچه نوشته های اعتراضی به نرده های بیرونی کارخانه، روشن کردن آتش و سر دادن شعار، اعتراض خود را نشان می دهند.



به گفته این شاهدان، شعارهایی چون "مرگ بر ستمگر"، "یا حجت ابن الحسن، ریشه ظلم رو بکن" و "مرگ بر دروغگو" از جمله شعارهای کارگران معترض بوده است.



این کارگران با حضور در حاشیه بزرگراه آیت الله سعیدی در منطقه چهاردانگه (جنوب غرب تهران) از رانندگان خودروهای عبوری درخواست می کردند که با به صدا در آوردن بوق اتومبیل های خود با آنها همراهی کنند، که به گفته شاهدان، بسیاری از رانندگان به این درخواست عمل می کردند.



سایت های خبری نزدیک به مخالفان دولت ایران روز دهم اسفند خبر داده بودند که کارگران کارخانه کیان تایر، همزمان با تجمع های مخالفان دولت در اعتراض به بازداشت یا حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان، به تحصن دست زده بودند.



سایت کلمه در این مورد نوشته بود: "به علت جمعیت زیاد متحصنان، نیروهای پلیس و یگان ویژه از حمله به متحصنان و درگیری با آنها خودداری کردند و تنها با محاصره کامل متحصنان، از پیوستن مردم به آنها جلوگیری می کردند".

وزير امور خارجه رژيم اسلامی: موسوی و کروبی ممکن است در حال حاضر به ميل خود در خانه نباشند!

وزير امور خارجه رژيم اسلامی: موسوی و کروبی ممکن است در حال حاضر به ميل خود در خانه نباشند!


یورونیوز : علی اکبر صالحی، وزیر امورخارجه ایران این هفته برای شرکت در جلسه شورای حقوق بشرسازمان ملل به ژنو سفر کرد. با توجه به آنکه آقای صالحی تمایلی به صحبت با خبرنگاران فارسی زبان یورونیوز نداشت، محمد عبدالعظیم خبرنگار بخش عربی با وی به گفتگو نشست.



یورونیوز:حوادث اخیر دنیای عرب در مصر، تونس و لیبی را چگونه ارزیابی می کنید؟ کشورهایی که شاهد موج انقلاب و اعتراض های خیابانی بوده اند.



وزیر خارجه ایران: “ما فکر می کنیم که این ها جنبش های خودجوش مردمانی است که دیگر از استبداد و ظلم حاکمان خود خسته شده بودند. بنابراین مردم سعی دارند که سربلندی و قدرت واقعی را که برازنده شان است، در این شرایط، دوباره بدست آورند.”



یورونیوز: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران سرکوبهای لیبی را محکوم کرده است. آیا این موضع رسمی دولت شماست؟



وزیر خارجه ایران: “بله. ما استفاده از زور را بر علیه جنبش های خودجوش مردمی در هر کشوری که باشد، محکوم می کنیم. زور و خشونتی که دولت لیبی علیه شهروندان خود به کار گرفته است، به نظر من غیر قابل دفاع و توجیه ناپذیر است.”



یورونیوز: گزارشها حاکی از آن است که دولت ایران تظاهرکنندگان و مخالفان خود را سرکوب می کند.



وزیر خارجه ایران: خوب. تفاوتهای اساسی بین ایران و جهان عرب وجود دارد. البته می دانید،ممکن است در این بین افرادی هم بازیچه دست شوند و به خیابان بیایند.



یورونیوز:ولی چه کسی، دیگری را بازیچه خود کرده است …



وزیر خارجه ایران: “من پشت این قضیه،اروپاییها را می بینم. دولتهای غربی به اینگونه مقایسه ها دامن می زنند که از ریشه نادرست است. اگر حرف، حرف مخالفت و تظاهرات است، همین چند ماه پیش،فرانسه هم شاهد تظاهرات های خیابانی بود. اصلا تظاهرات در همه جای دنیا رخ می دهد.”



یورونیوز: اما هیچ شباهتی یا رابطه ای بین آنچه درفرانسه اتفاق افتاد و آن چیزی که جهان عرب ودر تهران و ایران شاهدش هستیم، وجود ندارد. شما با این حرف خود می خواهید بگویید دسیسه و توطئه ای اروپایی پشت قضیه نهفته است؟



وزیر خارجه ایران: “ نه. چیزی که من می خواهم بگویم، اینست که تظاهراتی که در تهران و ایران شاهدش بودیم، اعتراضات کوچکی بوده اند که شرکت کنندگان بازیچه بودند و در مورد آنها بزرگنمایی شده است.”



یورونیوز: پس چگونه است که سران مخالفان دولت ایران دستگیر شده اند؟



وزیر خارجه ایران: “نخیر. اینطوری که شما می گویید، نیست و این آقایانی که شما به آنها اشاره داشتید، در خانه هایشان هستند و مشغول زندگی معمولی خود هستند.”



یورونیوز:ولی برخی از گزارشها حکایت از آن دارند که آنها در مکانی تحت نظرند و نمی توانند از تهران خارج شوند.



وزیر خارجه ایران: “خیر. این چیزی است که من امروز از اخبار شنیدم ولی چنین موضوعی صحت ندارد و ما آن را رد می کنیم.”



یورونیوز: آنها در حصر خانگی هستند و امروز( دوشنبه) هم…..



وزیر خارجه ایران: “آنها در منزل خود هستند. آنها در خانه خود هستند و همانطور که گفتم هر کشوری قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد.”



یورونیوز:بله



وزیر خارجه ایران: “در همه کشورها حتی مثلا در اروپا اگر کسی خلاف قانون عمل کند، حاکمیت قانون وجود دارد و هیچکس نمی تواند از قانون تخطی کند.”



یورونیوز: در مورد مهدی کروبی و میر حسین موسوی، گفته می شود که آنها به مکان نامعلومی انتقال داده شده اند.



وزیر خارجه ایران: “همانطور که گفتم اطلاعی راجع به این مسئله ندارم. تا آنجا که من می دانم آنها در منازل خود هستند. آنها همیشه از جایی به جای دیگر می روند و آزاد بوده اند که خانواده و بستگانشان را ملاقات کنند. بنابراین، ممکن است آنها به میل و تصمیم خود درحال حاضر در خانه خود نباشند.”



یورونیوز: هیچکس نمی داند آنها کجا هستند، حتی خانواده هایشان…..



وزیر خارجه ایران: “همانطور که گفتم در تهران فقط اعتراضات بزرگنمایی شده ای آنهم با حضور تعداد قلیلی از مردمی که بازیچه بوده اند، اتفاق افتاده است.”



یورونیوز: بعنوان مثال، گزارشگران و روزنامه نگاران نمی توانند آزادانه در تهران و دیگر شهرهای ایران فعالیت کنند.



وزیر خارجه ایران: “نه. من با این موضوع مخالفم.”



یورونیوز: در مورد….



وزیر خارجه ایران: “ممکن است مواردی هم وجود داشته باشد و بعضی از مردم در خیابانها قوانین را زیر پا گذاشته باشند و موجب بوجود آمدن محدودیت هایی هم شده باشند. اما این سیاست کلی ما نیست. رسانه ها آزادند و ما از این نظر آزادترین کشور خاورمیانه هستیم.”



یورونیوز: “پس بعنوان مثال، قطع کردن تویتر، اینترنت، فیس بوک و قطع ارتباط بین خانواده ها در تهران چه معنایی می تواند داشته باشد؟”



وزیر خارجه ایران: “خوب. در زمان تظاهرات حتی در غرب شما برای کنترل تظاهرات چه کار می کنید. همین چند ماه پیش در انگلیس وقتی دانشجویان تظاهرات هایی را برگزار کردند. آیا نیروهای امنیتی و پلیس از تظاهرکنندگان با غذا و شیرینی پذیرایی کردند؟ منظورم این است که پلیس وظیفه دارد تظاهرات هایی را که از قانون تخلف کرده اند، کنترل کند.”

مصاحبه دادستان تهران:

مصاحبه دادستان تهران:


دروغ حد و اندازه دارد!

موسوی و کروبی درخانه هایشان هستند

حضور چماقداران در خیابان ها صحت ندارد، آمار دستگیر شدگان را هم

اعلام نمی کنیم تا معلوم نشود سطح تظاهرات چه میزان بوده!







پس از محسنی اژه ای دادستان کل جمهوری اسلامی که در حاشیه همایش دادستان ها، در جمع خبرنگاران حاضر شد تا بگوید "روز سه شنبه تظاهراتی نبوده و امریکا و اسرائیل خبر سازی می کنند"، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیز در حاشیه همان همایش به جمع خبرنگاران آمد تا بگوید:



روز گذشته (سه شنبه) در تهران اتفاق خاصی رخ نداد و رفت آمد مردم عادی بود، اما عده‌ای تلاش داشتند تجمعاتی داشته باشند كه موفق نشدند. پلیس طبق وظیفه خود نسبت به پراكنده كردن تجمعات اقدام کرد و این كار خلاف قانون نبوده و كار جاری و ساری پلیس است.



ضمنا دستگاه امنیتی واطلاعاتی هیچ تكلیفی نسبت به انتشار آمار دستگیر شدگان ندارند. یكی از دلایل عدم انتشار آمار بازداشت شدگان این است كه عده‌ای این مساله را دستاویز موفقیت خود قرار می‌دهند. ضمنا آقایان كروبی و موسوی به همراه همسرانشان در منزل‌های خود حضور دارند.



خبرنگاری به خاموش بودن چراغ‌های منازل این دو فرد اشاره كرد كه دادستان پاسخ داد: باز هم می‌گویم دروغ حد و اندازه ندارد.



دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینكه در روزهای گذشته شاهد حضور نیروهای خودسر با چوب وچماق در خیابان‌ها بودیم آیا این افراد مجوز دارند؟ گفت: چنین مساله‌‌های را تایید نمی‌كنم و فكر هم نمی‌كنم كه صحت داشته باشد، چرا كه دستگاه امنیتی و انتظامی هیچ كدام مجوزی برای این كار ندارند.

مصاحبه محسنی اژه ای درباره تظاهرات سه شنبه

مصاحبه محسنی اژه ای درباره تظاهرات سه شنبه


تف به ریش دروغگو

چه ایرانی- چه امریکائی!



غلامحسین محسنی اژه‌ای روز گذشته و در حاشیه همایش سراسری دادستان‌های عمومی و انقلاب در جمع خبرنگاران حاضر شد تا درباره تظاهرات روز سه شنبه در تهران و دیگر شهرهای ایران بگوید:

دشمنان ما مخصوصاً آمریكا و اسرائیل خیلی تلاش می‌كنند كه حتی از كوچكترین‌ كارها فیلمی تهیه كنند و بگویند كه در ایران تظاهرات شده و مردم ناراضی هستند، اما مردم ما با این دروغ پراكنی‌ها آشنا هستند. دروغ‌ پراكنی دشمنان نشانه استیصال آنان است

تهران ـ تظاهرات جنبش سبز

تهران ـ تظاهرات جنبش سبز

استقبال مردم خشمگین خرم آباد از احمدی نژاد

استقبال مردم خشمگین خرم آباد از احمدی نژاد

 

از 12 ظهر دیروز تا غروب دیروز

از 12 ظهر دیروز تا غروب دیروز


پرواز هلیکوترهای ویژه

از تهران به شهر قم

طلبه ای از قم- روز گذشته، از حوالی ساعت 12 به بعد، در فاصله های یکساعته، هلیکوپترهای ویژه ای که معمولا سران درجه اول حاکمیت از آن برای سفر از تهران به قم استفاده می کنند، وارد قم شدند. این هلیکوپترها در فاصله پائین پرواز می کردند و تا آنجا که شخصا شمارش کردم، 5 هلیکوپتر ویژه را دیدم که از ظهر تا بعد از ظهر وارد قم شدند. این مسئله آنقدر جلب توجه کرد؛ که مردم در شهر حدس و گمان های خودشان را با هم در میان می گذاشتند. عده ای می گفتند تدارک مجلس خبرگان است، عده ای می گفتند دارند از شهر فیلمبرداری می کنند و عده بیشتری هم می گفتند، یک جلسه مهم مشورتی در قم تشکیل شده که در آن مراجع بزرگ شرکت کرده اند، اما این که هدف از جمع کردن و یا جمع شدن آنها چه بوده و به ماجرای ناپدید شدن امنیتی موسوی و کروبی ارتباط دارد یا خیر نیز معلوم نیست. خلاصه، مردم پشه روی هوا بپرد و یا مورچه روی زمین راه برود، آن را تعقیب می کنند تا سر در بیآورند در حکومت چه خبر است!

با بیانیه یا بی بیانیه- با مناسبت یا بی مناسبت

با بیانیه یا بی بیانیه- با مناسبت یا بی مناسبت


یک ملت در انتظار

فرصت ریختن به خیابان است





عنوان بزرگ امروز(روزگذشته "ترس مردم ریخته...") شما، چنان با آنچه که ما در میان مردم شاهدیم همخوانی داشت که تصمیم گرفتم این چند نکته را هم در تکمیل عنوان دیروزتان ارسال کنم:



امروز شاهد دو صحنه تاریخی بودم. اول این که مردم داخل مترو هرچه از دهانش در می آمد به مجلس هدیه می کردند. دلیل را پرس و جو کردم. معلوم شد گزارش تظاهرات 25 اسفند را در مجلس خوانده اند و مردم را عامل انگلیس و امریکا معرفی کرده اند. من نمی دانم اینها میدانند و خودشان را به ندانستن می زنند و یا واقعا از شهر خبر ندارند. اگر فرض دوم باشد، باید به علی لاریجانی پیشنهاد کرد یک روز صبح مجلس را تعطیل کرده و نماینده ها را به گروه های 5 نفره تقسیم کند و بفرستد به خیابان، مترو، بازار، یا هر محل دیگری که خودشان انتخاب می کنند، تا ببینند مردم درباره اوضاع مملکت و موسوی و کروبی و مجلس چه می گویند.



بهرحال به خاطر چرندهایی که مجلس به عنوان بیانیه و کمیسیون 25 گفته و تلویزیون هم پخش کرده مردم در مترو عصبانی بودند. قبلا فحش هایی که می دادند فحش های ناموسی نبود، بخاطر اینکه به هرحال زن هم در مترو سوار می شود. اما مثل اینکه امروز هیچ کس اعصاب درست و حسابی نداشت. فحش خواهر و مادر بود که به مجلسی ها، به رهبر و لاریجانی و هر کس که به دهانشان می آمد میدادند.



تا هفته قبل مردم به چشم همدیگر نگاه می کردند و می شد از چشمشان خواند که دارند در دلشان فحش می دهند به نظام. مثلا در مترو مردم غر می زدند، اما همین که یکنفر شروع می کرد و به فحش یا متلک، بقیه پشتش را می گرفتند. اما دیروز کسی منتظر نمیشد که یک نفر شروع کند، و آنها وضعیت را بسنجند و اگر مناسب بود دنبالش را بگیرند. شاید باور نکنید، ولی امروز بارها دیدم که دو نفر، یکیشان یک مرد میانسال حدود 40 ساله و یکیشان هم یک جوان 25 ساله همین که مترو ایستاد و درها باز شد و اینها آمدند داخل، به محض داخل شدن فحش را شروع کردند. مرد میانسال گفت: اینها هی می گفتند آمریکا رفته به عراق و سربازان آمریکایی به زن های عراق تجاوز کرده، خودشون که از همه بدترند!



‏جوان هم گفت: ‫تو روح بابای همشون سگ ... و مردم با خنده صلوات فرستادند!



2- اما خبر دوم. امروز در میدان صادقیه بودم. حدود ساعت 6 بعد از ظهر. ابتدا یک جمعیت 50 - 60 نفره شروع کردند به تظاهرات و شعارهای سبز. بسرعت بر تعداد آنها اضافه شد. تا لحظه ای که من شاهد و در میان آنها بودم بالای هزار نفر به حرکت در آمده و شعار میدادند. تعدادی نیروی انتظامی در محل بود، اما از جایشان تکان نخوردند. یا غافلگیر شده و ترسیده بودند و یا خودشان هم بدشان نیآمده بود که مردم شعار بدهند. سرپرست آنها مرتب با بی سیم تماس می گرفت اما تا آن وقتی که من در محل بودم نیروی کمکی به محل نرسید. من حدود ساعت 7.30 دقیقه از این جمعیت جدا شدم و به طرف خانه حرکت کردم، اما تظاهرات ادامه داشت. من فکر می کنم مردم شیوه درستی را پیدا کرده اند. اول این که غروب شروع می کنند به تظاهرات که هوا رو به تاریکی می رود و دوم این که منتظر بیانیه و همآهنگی و این حرف ها نمی شوند، بلکه هرجا که فرصت پیدا می کنند به حرکت در می آیند. کار به آنجا کشیده که همه مردم منتظر فرصت تظاهرات اند. با بیانیه یا بی بیانیه. با مناسبت و یا بی مناسبت. یک ملت در انتظار فرصت تظاهرات و شعار است!



مشاهدات دیروز و امروز من این را می گوید که اتومبیل ها، هرجا که ستون های ماشین های انتظامی را می بینند که به یک طرفی در حرکت اند، با راه بندان های مصنوعی باعث گیر کردن آنها درترافیک می شوند و باحتمال زیاد به همین دلیل نیروی انتظامی کمکی نتوانست به میدان صادقیه برسد. یا بموقع برسد.

با بیانیه یا بی بیانیه- با مناسبت یا بی مناسبت

با بیانیه یا بی بیانیه- با مناسبت یا بی مناسبت


یک ملت در انتظار

فرصت ریختن به خیابان است





عنوان بزرگ امروز(روزگذشته "ترس مردم ریخته...") شما، چنان با آنچه که ما در میان مردم شاهدیم همخوانی داشت که تصمیم گرفتم این چند نکته را هم در تکمیل عنوان دیروزتان ارسال کنم:



امروز شاهد دو صحنه تاریخی بودم. اول این که مردم داخل مترو هرچه از دهانش در می آمد به مجلس هدیه می کردند. دلیل را پرس و جو کردم. معلوم شد گزارش تظاهرات 25 اسفند را در مجلس خوانده اند و مردم را عامل انگلیس و امریکا معرفی کرده اند. من نمی دانم اینها میدانند و خودشان را به ندانستن می زنند و یا واقعا از شهر خبر ندارند. اگر فرض دوم باشد، باید به علی لاریجانی پیشنهاد کرد یک روز صبح مجلس را تعطیل کرده و نماینده ها را به گروه های 5 نفره تقسیم کند و بفرستد به خیابان، مترو، بازار، یا هر محل دیگری که خودشان انتخاب می کنند، تا ببینند مردم درباره اوضاع مملکت و موسوی و کروبی و مجلس چه می گویند.



بهرحال به خاطر چرندهایی که مجلس به عنوان بیانیه و کمیسیون 25 گفته و تلویزیون هم پخش کرده مردم در مترو عصبانی بودند. قبلا فحش هایی که می دادند فحش های ناموسی نبود، بخاطر اینکه به هرحال زن هم در مترو سوار می شود. اما مثل اینکه امروز هیچ کس اعصاب درست و حسابی نداشت. فحش خواهر و مادر بود که به مجلسی ها، به رهبر و لاریجانی و هر کس که به دهانشان می آمد میدادند.



تا هفته قبل مردم به چشم همدیگر نگاه می کردند و می شد از چشمشان خواند که دارند در دلشان فحش می دهند به نظام. مثلا در مترو مردم غر می زدند، اما همین که یکنفر شروع می کرد و به فحش یا متلک، بقیه پشتش را می گرفتند. اما دیروز کسی منتظر نمیشد که یک نفر شروع کند، و آنها وضعیت را بسنجند و اگر مناسب بود دنبالش را بگیرند. شاید باور نکنید، ولی امروز بارها دیدم که دو نفر، یکیشان یک مرد میانسال حدود 40 ساله و یکیشان هم یک جوان 25 ساله همین که مترو ایستاد و درها باز شد و اینها آمدند داخل، به محض داخل شدن فحش را شروع کردند. مرد میانسال گفت: اینها هی می گفتند آمریکا رفته به عراق و سربازان آمریکایی به زن های عراق تجاوز کرده، خودشون که از همه بدترند!



‏جوان هم گفت: ‫تو روح بابای همشون سگ ... و مردم با خنده صلوات فرستادند!



2- اما خبر دوم. امروز در میدان صادقیه بودم. حدود ساعت 6 بعد از ظهر. ابتدا یک جمعیت 50 - 60 نفره شروع کردند به تظاهرات و شعارهای سبز. بسرعت بر تعداد آنها اضافه شد. تا لحظه ای که من شاهد و در میان آنها بودم بالای هزار نفر به حرکت در آمده و شعار میدادند. تعدادی نیروی انتظامی در محل بود، اما از جایشان تکان نخوردند. یا غافلگیر شده و ترسیده بودند و یا خودشان هم بدشان نیآمده بود که مردم شعار بدهند. سرپرست آنها مرتب با بی سیم تماس می گرفت اما تا آن وقتی که من در محل بودم نیروی کمکی به محل نرسید. من حدود ساعت 7.30 دقیقه از این جمعیت جدا شدم و به طرف خانه حرکت کردم، اما تظاهرات ادامه داشت. من فکر می کنم مردم شیوه درستی را پیدا کرده اند. اول این که غروب شروع می کنند به تظاهرات که هوا رو به تاریکی می رود و دوم این که منتظر بیانیه و همآهنگی و این حرف ها نمی شوند، بلکه هرجا که فرصت پیدا می کنند به حرکت در می آیند. کار به آنجا کشیده که همه مردم منتظر فرصت تظاهرات اند. با بیانیه یا بی بیانیه. با مناسبت و یا بی مناسبت. یک ملت در انتظار فرصت تظاهرات و شعار است!



مشاهدات دیروز و امروز من این را می گوید که اتومبیل ها، هرجا که ستون های ماشین های انتظامی را می بینند که به یک طرفی در حرکت اند، با راه بندان های مصنوعی باعث گیر کردن آنها درترافیک می شوند و باحتمال زیاد به همین دلیل نیروی انتظامی کمکی نتوانست به میدان صادقیه برسد. یا بموقع برسد.

دهها نمایندگان سابق مجلس

دهها نمایندگان سابق مجلس


مردم را دعوت به ادامه اعتراض ها کردند!







همزمان با قرائت باصطلاح گزارش کمیسیون ویژه 25 بهمن مجلس که در آن جنبش سبز مردم ایران، حرکتی اسرائیلی- امریکائی معرفی شده و درعین حال روی وحشت از ادامه تظاهرات مردم در مناسبت های مذهبی و سیاسی در جمهوری اسلامی تاکید شده، "مجمع نمایندگان ادوار مجلس" که نمایندگان دوره های گذشته مجلس در آن عضو هستند، بیانیه ای صادر کرد. این بیانیه، در تضاد کامل با اکثریت مجلس کنونی قرار دارد. نمایندگانی که بهرحال با رای مردم به مجلس های گذشته رفته بودند، درباره جنبش سبز و رهبران آن نظراتی را مطرح کردند که بطور طبیعی در تضاد است با نظر آنها که شورای نگهبان راهی مجلس کرده و عمدتا اعضای تیم های عملیاتی سپاه قدس و بسیج در داخل و خارج ایران بوده و پرونده قتل و ترور و انفجار دارند.



متن بیانیه مجمع ادوار مجلس چنین است:







مردم شریف ایران!



جنبش سبز، بعنوان جنبشی مدنی و حقوق محور، پس از کودتای انتخاباتی خردادماه سال گذشته با اراده شما کلید خورد. عاملان کودتا، در پاسخ به اعتراض مسالمت آمیز میلیون ها نفر که با شعار"رای من کجاست"؟ به خیابان آمده بودند، آنها را به گلوله بستند و دهها نفر را به شهادت رساندند. هزاران نفر از معترضین را بازداشت و زندانی کردند، هزاران نفر را از کار اخراج و باعث مهاجرت ناخواسته بسیاری از کشور شدند. با تمام این جنایات، باز به دلیل سوء مدیریت و سیاست های غلط داخلی و ماجراجویی های بین المللی، شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور را در بحران بی سابقه ای قرار دادند، بحران هایی که زمینه ساز بیکاری گسترده کارگران زحمتکش کشور را فراهم آورده و بسیاری از آنها را از دریافت حقوق ناچیزشان برای ماهها محروم کرده است. اعمال محدودیت های گسترده علیه همه اقوام ایرانی و بویژه اقلیت های قومی و مذهبی ماحصل دیگر دولت کودتایی بوده است که می تواند ضربات جبران ناپذیری بر تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور وارد کند.



در چنین شرایطی، آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی روسای سابق دولت و مجلس که هر دو از نامزدهای ریاست جمهوری سال گذشته بودند، به رغم تحمل فشارهای بسیار زیاد، هیچگاه نسبت به اینهمه ظلمی که توسط حاکمیت بر مردم انجام شد، سکوت اختیار نکرده و همراه با مردم، بویژه جوانان و زنان دلاور به اعتراض خود ادامه دادند. در طول یکسال گذشته محدودیت های شدیدی بر آنها اعمال شد، از جمله قطع ارتباط آنها با مشاوران و دوستانشان، ممانعت از حضور آنها در مراسم عمومی و اهانت و تبلیغ غیر واقع از صدا و سیما و منابر مساجد و نماز جمعه ها و در این اواخر عربده کشی نمایندگان مجلس فرمایشی و نهایتا زندانی نمودن این عزیزان، بگونه ای که حتی فرزندان ایشان نیز اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت سلامتی انها ندارند و شکایت خود را از ظلم روا رفته بر والدین خود به خدا و مراجع دینی برده اند.



کودتاگران، همانطوری که آرا مردم را جابجا و به سرکوب اعتراضات مردمی ادامه داده اند، با زندانی کردن دکتر زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، مهدی کروبی و میر حسین موسوی گام دیگری درتکمیل نقض اصول قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی ای که تمکین به آنها را ملت از حاکمیت مطالبه میکند ، برداشتند.



مردم عزیزایران!



از آنجاکه نقض قانون اساسی توسط کودتاگران انجام شده، که هم اکنون حاکمیت را نیز غصب کرده اند، ما نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، نقطه اتکایی جز شما ملت بزرگ نداریم و یکبار دیگر شکایت به شما می آوریم و از شما عزیزان می خواهیم که در قبال بازداشت رهبران شجاع، صادق و دلسوز جنبش سبزساکت ننشینید و در این راه پرتلاطم فرزندان خود را تنها نگذارید.



ما این بیانیه رادر حالی خطاب به شما می نویسیم که دبیرکل مجمع نمایندگان ادوارمجلس شورای اسلامی آقای دکتر یدالله اسلامی نماینده بافت در مجلس سوم، آقای احمد حکیمی پور نماینده زنجان در مجلس چهارم و خانم امانی نماینده ارومیه در مجالس پنجم و ششم بازداشت و زندانی شده اند و به جمع تعداد دیگری از نمایندگان سابق زندانی آقایان دکتر سلیمانی ، مهندس محسن صفایی فراهانی، و دکتر محسن میردامادی پیوسته اند.



ما خواستار اعمال حاکمیت قانون وآزادی تمامی زندانیان سیاسی، از جمله رهبران جنبش سبزهستیم که گناهی جز اعتراض به ظلم روا رفته بر رای مردم ندارند. تنها اعتراض این عزیزان که بهترین لحظات عمرشان را در زندان تحت شرایط بسیار سخت و گاهی همراه با شکنجه می گذرانند، چیزی نیست جز اعتراض به سیاست های ویرانگر حاکمیت. لذا از شما مردم عزیز ایران دعوت می کنیم در این روزهای منتهی به سال نو، به هر شیوه ای که می توانید اعتراض خود را به حاکمیت نشان دهید و اجازه ندهید حکومت در تعدی به حقوق شما و رهبران جنبش سبز و نمایندگانتان بیش از این جسارت به خرج دهد.

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی

عکس / 10 اسفند تهران


عکس / 10 اسفند تهران

فیلم / تظاهرات در خیابان طوسی تهران - 10 اسفند(2 فیلم)

فیلم / تظاهرات در خیابان طوسی تهران - 10 اسفند(2 فیلم)

 

روزنامه "لزاکو" : مقامات ایران ثروت ها ی خود را به خارج انتقال می دهند

روزنامه "لزاکو" : مقامات ایران ثروت ها ی خود را به خارج انتقال می دهند




رادیو فرانسه : در روزنامه "لزاکو"، روزنامه اقتصادی صبح پاریس، گزارشی به چاپ رسیده است در مورد نگرانی های مقامات حکومتی ایران ازاوضاع کشوروآغاز انتقال دارائی ها ازسوی این مقامات.

لزاکو می نویسد: انتقال دارائی ها از سوی مقامات کشوری و لشکری جمهوری اسلامی به بانک های خارجی ازاواسط ماه ژانویه آغاز شد و در جریان ماه فوریه گذشته شتاب بیشتری به خود گرفت.

لزاکو می افزاید این پول ها که به ده ها و یا صدها میلیون دلارمی رسد، نه به بانک های غربی که دراکثرمواقع به بانک های آسیائی در ترکیه، مالزی، اندونزی، پاکستان، ترکمنستان و بنگلادش صورت گرفته است.

به نوشته روزنامه فرانسوی، بانک های ترکیه تائید کرده اند که یک قلم یکصد وهشتاد میلیون دلاردارائی های مقامات ایرانی به این کشورانتقال یافته و یک بانک مالزیائی نیز دریافت دویست و بیست میلیون دلاررا تائید کرده است.

روزنامه اقتصادی فرانسه گزارش می دهد که بخشی از مقامات مربوط به جناح "اصولگرا"ی حکومت در حال بررسی مجرا های قانونی برای انتقال ثروت های خود به کشورچین کمونیست هستند.

فخرالسادات محتشمی پور در بند سپاه

فخرالسادات محتشمی پور، عضو جبهه مشارکت و همسر مصطفی تاج زاده که روز 10 اسفند بازداشت شده در بند 2 الف سپاه به سر می برد.به خانواده وی گفته شده تا پایان بازجویی ها، او اجازه تماس تلفنی ندارد.




بازداشت خانم محتشمی پور در حالی صورت گرفته که بیش از 20 ماه است مصطفی تاج زاده در بازداشت به سر می برد و فشارها بر خانواده او به دلیل انتشار نامه ها و مقالات تاج زاده فزونی گرفته. گزارش ها نیز از وضعیت جسمانی نامساعد آقای تاج زاده حکایت دارد که همچنان در بند قرنطینه به سر می برد و در آخرین دیدار با خانواده اش، رفتار او به گونه ای بوده که نگرانی های شدید خانواده را برانگیخته است.



فخرالسادات محتشمی پور در وبلاگ شخصی اش "روزنه" که تاکنون 4 بار فیلتر و مسدود شده به افشاگری درباره رفتارهای صورت گرفته با زندانیان و خانواده های آنها می پرداخت. او در نامه هایی به دادستان و مقامات قضایی در خصوص وضعیت همسرش اطلاع رسانی میکرد.



علی طباطبایی ، داماد خانم محتشمی پور در مصاحبه با روز درباره نحوه بازداشت اومی گوید: روز ده اسفند، خانم محتشمی پور به جلسه قرآن که هر هفته در منزل زندانیان سیاسی برگزار می شود رفته بود و ساعت 6:30 از این جلسه خارج و حدود ساعت 8:30 بازداشت شده. ما از محلی که او را بازداشت کرده اند بی اطلاع ایم چون او تنها بوده است.



به گفته او، خانم محتشمی پور در هنگام بازداشت، شماره تلفن دخترش را گرفته و موبایل را نگه داشته و دختر او شنیده که ماموران می گویند باید تو را ببریم و بازداشت هستی و او در پاسخ می گفته چرا؟ مگر من چه کرده ام؟



آقای طباطبایی می گوید: در پی گیری هایی که خانواده انجام داده اند گفته شده خانم محتشمی پور در بند 2 الف سپاه است و تا زمانی که بازجویی های او تمام نشود اجازه تماس با خانواده را ندارد.



خانواده خانم محتشمی پور از دلیل بازداشت و نهادی که این فعال سیاسی را بازداشت کرده اطلاعی ندارند اما احتمال میدهند بازداشت او به احتمال زیاد برای فشار بیشتر بر مصطفی تاج زاده و جلوگیری از انتشار نامه ها و بیانیه های وی صورت گرفته باشد.



علی طباطبایی در این زمینه به تهدید های قبلی خانواده آقای تاج زاده اشاره می کند و می گوید: هفته گذشته سه سرباز اوین را بازداشت کرده اند و فشارهایی نیز بر برخی نزدیکان ما که گمان میکنند واسطه انتقال نامه ها و مقالات آقای تاج زاده به بیرون هستند وارد کرده اند. از طرفی به خانم محتشمی پور هم خیلی فشار می آوردند، حتی تا تطمیع و تهدید هم پیش رفتند و گفته بودند اگر چیزی ننویسی و ساکت باشی اجازه ملاقات می دهیم؛ دیده بودند تاثیری ندارد تهدید به بازداشت کرده بودند.



او می افزاید: اکنون فکر میکنیم از این موقعیت استفاده کرده اند تا بگویند خانم محتشمی پور در تجمع غیر قانونی شرکت کرده و به همین دلیلی او را بازداشت کردیم و ...



آقای طباطبایی سپس به بازداشت دختر مصطفی تاج زاده و ادعای برگزاری پارتی مختلط در منزل این فعال سیاسی در هفته های گذشته از سوی رسانه های حکومتی اشاره می کند و می افزاید: فاطمه را دو شب بازداشت و آن ادعای پارتی را مطرح کردند برای اینکه آقا مصطفی را بشکنند؛ الان بازداشت خانم محتشمی پور هم در همان راستا است. مقاله ها و نامه های آقا مصطفی گویا خیلی آقایان را اذیت میکند.



از او درباره ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه های حکومتی درباره پارتی مختلط در منزل مصطفی تاج زاده می پرسم؛ توضیح میدهد: سالگرد ازدواج آقا مصطفی و خانم محتشمی پور بود. فاطمه با چند تن از دوستان نزدیک خانوادگی سفارش کیک میدهند و دور هم جمع می شوند تا خانم محتشمی پوررا سورپرایز کنند. تلفن خانه همیشه شنود است و آقایان فکر میکنند می توانند سناریو بچینند و اجرا کنند. می ریزند توی خانه وخودشان شوکه می شوند وقتی می بینند خبری نیست و چند خانواده مذهبی دور هم هستند اما با اینحال بازداشت می کنند و به منکرات می برند.



او می افزاید: حکمی نشان نمی دهند و وقتی همسایه ها اعتراض میکنند از توی ماشین فردی می آید و می گوید نماینده دادستان است. بعد هم حکمی نشان میدهند که تاریخ آن مربوط به دو سه روز قبل بوده.



به گفته او، کاغذهایی آورده بودند که روی آنها نوشته شده بود "پارتی مختلط خونه مصطفی تاج زاده" و قصد داشتند گردن بچه ها بیندازند و از آنها عکس بگیرند که تیرشان به سنگ خورده بود. بعد هم نقاشی های فاطمه را از دیوار خانه جمع کرده و با خود برده بودند که باید نشان دهیم تاج زاده چه خانواده فاسدی دارد و ... در پرونده هم به دروغ نوشته بودند 53 بطری مشروب کشف کرده اند و ...



آقای طباطبایی می گوید: دو شب فاطمه را نگهداشتند و بعد آزاد کردند و این سناریو شان نقش بر آب شد. حالا هم خانم محتشمی پور را برده اند.



از آقای طباطبایی درباره وضعیت مصطفی تاج زاده می پرسم. هفته گذشته خانم محتشمی پور و دخترش موفق به ملاقات با او شده بودند.



داماد آقای تاج زاده می گوید: آقا مصطفی همچنان در قرنطینه است و تا هفته پیش هم اجازه ملاقات نداشتند اما هفته قبل خانواده با او ملاقات کردند.اما بعد از اینکه آقا مصطفی را دیدند نگرانی خانواده شدیدتر شد چون از نظر جسمانی وضعیت ایشان خیلی بد بوده و علیرغم توصیه و خواسته پزشک برای "ام آر آی" از گردن و کمر آقا مصطفی تاکنون امکان و اجازه آن را نداده اند. احساس خانواده هم این بوده که شدیدا تحت فشار است و همین مساله باعث نگرانی شدید خانم محتشمی پور و دختر آقای تاج زاده شده بود.



علی طباطبایی می گوید رفتار آقای تاج زاده طوری بوده که خانواده به شدت نگران وضعیت او شده اند و نمیدانند او اکنون در چه شرایطی است و چه فشارهایی بر او وارد می کنند.



مصطفی تاج زاده پیش از این به اتفاق محمد نوری زاد در بند قرنطینه به سر می برد و اکنون با فرد دیگری در یک سلول است. این در حالیست که او در حال گذراندن حکم محکومیت خود است و طبق قانون و براساس آئین نامه زندان ها باید به بند عمومی منتقل شود.



آقای طباطبایی می گوید: میخواهند اسم انفرادی نباشد و نگویند در انفرادی است؛ گفته اند فردی را پیش او برده اند و تنها نیست، خانم محتشمی پور هم از آقا مصطفی پرسیده بود که این فرد کیست. آقا مصطفی تنها پاسخ داده بود: "خدا شفایش بدهد" و هیچ توضیح دیگری نداده بود.

اطلاعات سپاه: آمريکا در سال ۱۳۹۰ دنبـال کودتای مخملی در ايران است

اطلاعات سپاه: آمريکا در سال ۱۳۹۰ دنبـال کودتای مخملی در ايران است


رادیو فردا: حسين طائب، رييس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمريکا را متهم کرده که در صدد است تا از ابتدای سال ۱۳۹۰ تحريم ها را به «موج های بعدی هدفمند کردن يارانه‌ها پيوند بزنند و يک موج اجتماعی» ايجاد کرده در نهايت در زمستان اين سال دست به کودتای مخملی در ايران بزند.



به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، حسين طائب که در در همايش دادستان‌های عمومی، انقلاب و نظامی سراسر کشور صحبت می کرد، گفته است:«برنامه آمريکايی‌ها برای سال ۹۰ اين است که در فصل اول، تحريم را با موج‌های بعدی هدفمند کردن يارانه‌ها پيوند بزنند و يک موج اجتماعی ايجاد کنند. از سوی ديگر تهديدات امنيتی و مشغول‌سازی امنيتی و انتظامی جمهوری اسلامی ايران را بيشتر کرده و با طرح سوژه آن‌ها را خسته کنند و در فصل چهارم (زمستان) سال ۹۰ کودتای مخملی ايجاد کنند.»



در حالی رييس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ايران از تلاش آمريکا برای انجام انقلاب مخملی در سال آينده خبر داده است که پيشتر مقام های جمهوری اسلامی به از بين بردن آن چه که «فتنه» پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ می خوانند صحبت کرده و می گفتند اين جريان ديگر تهديد مهمی محسوب نمی شود.



دوهفته پیش جرج سوروس، ميلياردر سرشناس آمريکايی، در شبکه تلويزيونی «سی ان ان» گفته بود که نظام جمهوری اسلامی ايران تا يکسال ديگر بيشتر دوام نخواهد آورد چرا که رفتار مردم نسبت به گذشته تفاوت کرده است.



مقامات جمهوری اسلامی بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری، اصلاح‌طلبان و رهبران آنها را متهم کرده بودند که قصد داشته‌اند با اعتراض‌های خود در ايران انقلاب مخملی به راه اندازند و برای اجرای آن نيز با افراد و محافل خارجی نظير جرج سوروس ارتباط داشته‌اند.



واژه انقلاب «مخملی» ابتدا برای توصيف انقلاب ۱۹۸۹ در چکسلواکی عليه حزب حاکم کمونست براين کشور به کار برده شد. تحولی که به ديگر کشورهای شرق اروپا چون رومانی، بلغارستان، مجارستان و لهستان رسيد و به حاکميت کمونست براين قسمت از اروپا پايان داد.



اما مقامات جمهوری اسلامی با پرهيز از به کار بردن لفظ «انقلاب» از عنوان «کودتا» ياد می کنند تا بگويند اين گونه حرکت های در ايران پايگاه اجتماعی ندارد و ساخته و پرداخته سازمان های اطلاعاتی آمريکا برای روی کار آوردن دولتی طرفدار غرب در ايران است.



براندازی و همکاری با آمریکا



حسين طائب در ادامه تحليل خود گفته است: «در کودتای مخملی هدف آن ها براندازی نظام جمهوری اسلامی ايران و ايجاد حکومتی است که بيشترين همکاری را با منافع آمريکا داشته باشد. آنها اميدوار بودند با حرکتی که در انتخابات انجام می‌دهند رفتار جمهوری اسلامی عوض شود.»



در جريان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری ايران که تهران و برخی از شهرهای ايران برای ماه ها شاهد تجمع های اعتراضی بود، محمد علی جعفری فرمانده سپاه اصلاح طلبان را متهم کرد که در صدد بوده اند تا از فرصت انتخابات کرده و با « انقلاب مخملی» تغييرات عمده ای را در «جهت‌گيری‌های نظام» ايجاد کنند.



حسين طائب در ادامه تصريح کرده است :« آمريکا پس از شکست در کودتای مخملی سال گذشته به سمت نگاه قومی و مذهبی در شمال غرب و جنوب شرق رفت.»



بنابر گزارش های رسانه ها، معاونت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال گذشته به سازمان اطلاعات ارتقا يافت و حسين طائب فرمانده سابق نيروی مقاومت بسيج به عنوان رييس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منصوب شد.



بسياری از مقامات جمهوری اسلامی از رويکرد وزارت اطلاعات در جريان حوادث پس از انتخابات رياست جمهو ی انتقاد کرده و معتقد بودند اين وزارتخانه به وظايف خود برای مقابله با اعتراضات پس از انتخابات درست عمل نکرده است.



درهمين زمينه، محمود احمدی نژاد به هنگام برکناری غلامحسين محسنی اژه ای، وزير اطلاعات دولت نهم، گفته بود:« اگر وزارت اطلاعات مأموريتش را درست انجام می داد اين آسيب ها را در سطح خيابان نداشتيم که يک تعداد از مردم از دست رفتند.»



محمود احمدی نژاد تصريح کرد:« البته مقصر آقای محسنی نيست اما بايد آن جا تغييرات اساسی اتفاق می افتاد که البته کار آغاز شده» است.



به گزارش سايت« الف»، نزديک به احمد توکلی رييس مرکز پژوهش های مجلس، حسين طائب در مقطعی معاون وزارت اطلاعات بود که در نهايت توسط علی فلاحيان، وزير اطلاعات در دوران اکبر هاشمی رفسنجانی، از اين وزارتخانه اخراج شد.

عنصر زمان

عنصر زمان