Saturday, April 10, 2010

کاهش چشمگیر خرید نفت ایران از سوی چین، هند و ژاپن

آغاز تحریم گام به گام
خرید نفت از ج. اسلامی



افزایش قیمت نفت روز به روز شده است، اما این افزایش قیمت سودی نصیب ایران نمی کند زیرا خرید نفت ایران کاهش یافته است. با آن که هیچ مقام جهانی دلیل افزایش اخیر قیمت نفت را رسما اعلام نمی کند، اما این افزایش نمی تواند بی ارتباط با کاهش خرید نفت از ایران از یکسو و نگرانی از آینده یک جنگ در منطقه خلیج فارس باشد.

"حسینی" رئیس اتحادیه صادركنندگان فرآورده‌های نفت ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است: چین خرید روزانه نفت خود از ایران را 50 درصد كاهش داده است. شركت ریلاینس هند نیز كه یكی از بزرگترین پالایشگاه‌ نفت دنیاست دیگر از ایران نفت نمی‌خرد و در كنار این‌ها كشور ژاپن نیز میزان خرید نفت از ایران را كاهش داده است.

چینی‌ها روزانه 400 هزار بشكه نفت خام از ما می‌خریدند كه این خیر اکنون به 200 هزار بشكه كاهش یافته است.

آمریكا‌یی‌ها از زمان بوش به دنبال این بودند كه چینی‌ها را راضی كنند كه به جای ایران از عربستان نفت بخرند.

فشارهائی به چین و هند برای تحریم‌ بنزین و این گونه موارد وارد می‌شود، پشت سر كارهای دیگر هم در حال انجام است. اما اگر فروش نفت ما با مشكل مواجه شود قطعا فشارهای تحریم آن‌ها می‌تواند موثر باشد. وزارت نفت باید آمادگی داشته باشد و یك مقدار به بخش خصوصی اجازه حضور دهد و بازارهای جدید پیدا كند و علاوه بر این، سخت‌گیری‌ها را برای فروش نفت كم كند تا بتوان كشورهای كوچك‌تر را جایگزین كنیم. بازار نفت ایران عمدتا چین، ژاپن، كشورهای اروپایی و هند هستند.

شركت ریلانس هند خریدار نفت سنگین و فرا سنگین است که اکنون از ایران نفت نمی خرد. این شرکت صاحب پالایشگاهی 850 هزار بشكه‌ای است که یكی از بزرگترین پالایشگاه‌ نفت جهان است.

ژاپنی‌هم بصورت خیلی مرموز و در حالت مخفی خرید نفت از ما – ایران- را کاهش داده است.

البته هنوز فكر نمی‌كنم با توجه به بحران اقتصادی جهان كه همه به دنبال خارج شدن از ركود هستند آمادگی تحریم نفت ایران وجود داشته باشد. فعلا این بیشتر تهدید است.»

ایران در آینه قرقیزستان





هر سرنوشتی که قیام قرقیزستان پیدا کند، دراین تعبیر هیچ تغییری ایجاد نمی کند که مردم جان به لب رسیده این کشور، پس از هفته تظاهرات و راهپیمائی مسالمت آمیز سرانجام با نیروهای انتظامی و نظامی که دراین مدت با مردم مقابله نظامی می کردند مقابله به مثل کرده و دست به قیام زدند. صحنه هائی که از این قیام مخابره شده هم شباهت بسیار به حوادث پس از کودتای 22 خرداد در ایران دارد و هم شبیه قیام 22 بهمن 57 است. تنها تفاوتی که میان قیام قرقیزستان و جنبش سبز وجود دارد، همانا روحیه پرهیز از خشونت مردم ایران و پافشاری آنها بر یک تحول مدنی و مسالمت آمیز است، والا به شهادت تمام عکس ها و فیلم هائی که بارها به نمایش درآمده، میان نیروهای انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی درجریان مقابله با جنبش سبز و پلیس و ارتش زمان شاه با تظاهرات مردم که سرانجام به قیام و سرنگونی شاه انجامید تفاوتی نیست.

کوتاه ترین خبر درباره قیام قرقیزستان آنست که مردم کاخ ریاست جمهوری را گرفتند. رئیس جمهور فرار کرد و یک زن که وی را در همین شماره پیک نت معرفی کرده ایم، نه تنها بعنوان رهبر قیام، بلکه بعنوان رهبر دولت جدید شناخته شده است. او اعلام کرده که تا 6 ماه دیگر یک انتخابات در قرقیزستان برگزار خواهد کرد تا اراده مردم حاکم شود. شمار کشته شدگان قیام نیز نزدیک به یکصد تن مخابره شده است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی تصاویر این قیام را پخش نکرده و اخباری که درباره آن پخش کرده عمدتا موضع گیری بسیار محتاطانه مقامات وزارت خارجه است که ابراز امیدواری کرده اند کار با آرامش به پایان برسد!

عکس ها مربوط به صحنه های از قیام مردم است و تصویر زنی که تظاهر کنندگان با خود حمل می کنند، تصویر "رزا اوتانبایوآ" است که بعنوان رهبر قیام و رئیس دولت موقت اعلام شده است.

خامنه ای : نیروهای مسلح در برابر "تهدیدهای " آمريکا آماده باشند

خامنه ای با انتقاد شدید از آنچه "تهدید ایران به حمله اتمی" از سوی رئیس جمهوری آمریکا نامید، از نیروهای مسلح خواست در برابر تهدیدها "آمادگی و هوشیاری کامل داشته باشند".

به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ۲۲ فروردین (۱۱ آوریل) در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه و جمعی از دیگر فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، سخنان مقام های آمریکایی را به ضرر آنها دانست و افزود: "معنای این گونه سخنان این است که دولت آمریکا، دولتی شریر و غیرقابل اعتماد است."

همزمان، ۲۲۵ نفر از نمایندگان مجلس ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن "ادبیات جنگ طلبانه باراک اوباما" به وی هشدار دادند که "منطقه حساس خلیج فارس و خاورمیانه را بیش از این با بحران مواجه نکند".

دولت آمریکا روز سه شنبه ۶ آوریل گزارشی را تحت عنوان "بازنگری مواضع هسته ای" این کشور به کنگره ارائه داد که بر اساس آن، آمریکا علیه کشورهایی که قدرت اتمی نیستند و به پیمان منع گشترش سلاح‌های اتمی پایبندند از بمب اتمی استفاده نخواهد کرد، اما این محدودیت هسته ای شامل حال ایران و کره شمالی نمی شود.

نمایندگان: وزارت خارجه از آمریکا شکایت کند

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان امروز خود، اینکه "رئیس یک کشور تهدید به حمله اتمی می کند" را مساله ای دانست که "دنیا نباید از آن بگذرد".

وی توصیه کرد که "در چنين دنيايي بايد بسيار هوشيار بود" و افزود که مهمتر از آمادگي هاي نظامی و رزمی، آمادگی های "روحی و معنوی" و "عزم و توان ايستادگی" است.

در واکنشی دیگر، نمایندگان مجلس ایران هم از وزارت امور خارجه خواستند تا از دولت آمریکا به عنوان "تهدید کننده صلح و امنیت جهانی" به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.

این در حالی است که مصطفی سلامی، جانشین اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح هشدار داده است: "نیروهای ما آمادگی خود را حفظ کرده و در صورت هرگونه اقدام نسنجیده از سوی دشمنان، جواب در خور شأن آنها خواهیم داد که این پاسخ، ویژگی‌ها و شاخصه‌های مختلف و حساب‌ شده‌ای دارد."

چهار روز پیش، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران خطاب به باراک اوباما گفته بود: "دلیلی ندارد هر حرفی را که به تو توصیه کردند بزنی، بدان گنده تر از تو و گردن کلفت تر از تو هم نتوانستند از این غلط ها بکنند. تو که جای خود داری."

سخنان آقای احمدی نژاد، یک روز بعد از آن بیان می شد که دولت باراک اوباما طرح بازنگری استراتژی هسته ای آمریکا را اعلام کرد که از کاهش چشمگیر ذخیره تسلیحات هسته ای این کشور حکایت داشت. اما در بازنگری استراتژی هسته ای آمریکا، به ایران و کره شمالی هشدار داده شده بود که اگر آنها بر سر برنامه های اتمی خود به ایستادگی در برابر جامعه بین المللی ادامه دهند، همچنان اهداف بالقوه محسوب خواهند شد.

در پی انتشار این طرح، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا استراتژی جدید را "پیامی محکم" به ایران و کره شمالی دانست تا به تعهدات بین المللی خود عمل کنند.

آقای گیتس همچنین تاکید کرد آمریکا در قبال چنین کشورهایی حق توسل به "تمام گزینه ها" را برای خود محفوظ می داند.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 02:11:31 توسط هیچ پاسپورتی
خیال همتون راحت باشه ، نیروی نظامی آمریکا بدون استفاده از سلاحهای غیرمتعارف مثل بمب اتمی و نوترونی هم غیرقابل مقاومت است. جنگ منظم با آمریکا خنده دار است. نیروی های مسلح ایران فقط با کشورهایی که هم ردیف خودشان هستند مثل عراق میتوانند سرشاخ شوند. یکی بزنند یکی هم بخورند. حتی چین و روسیه هم توان رویارویی با آمریکا را ندارند.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 01:55:27 توسط شورا
بیش از آن که موضع‌گیری سران دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی یک تهدید و اولتیماتوم نظامی هسته‌ای باشد، پیامی سیاسی‌ست، هم به جمهوری اسلامی و هم به متحدین آمریکا در خاورمیانه به ویژه دولت اسرائیل. در این پیام، دولت آمریکا به جمهوری اسلامی اخطار می‌دهد که با هر گونه اقدام علیه نیروهای نظامی این کشور و یا حمله به اسرائیل از کاربرد سلاح هسته‌ای نیز ابایی نخواهد داشت. در عین حال دولت آمریکا با این تهدیدات خود می‌کوشد که دولت‌های دیگر از نمونه روسیه و چین و برخی دولت‌های منطقه از نمونه ترکیه را برای اعمال مجازات‌های سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی زیر فشار قرار دهد.در نتیجه همین اقدامات است که چینی‌ها به رغم منافع کلان اقتصادی که در بازار ایران دارند، با فشار آمریکا خرید نفت از ایران را شدیدا کاهش داده‌اند. آمار گمرک چین نشان می‌دهد که در دو ماه نخست سال جدید میلادی، واردات نفت از ایران ۴۰ درصد کاهش یافته است. تأثیر منفی این کاهش صادرات نفت بر درآمد جمهوری اسلامی ‌وقتی آشکار است که بدانیم ۹۰ درصد صادرات ایران به چین را نفت خام تشکیل می‌دهد.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با دوازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 01:14:05 توسط محمد
قبلا ما با عراق جنگ کردیم چون خاکه ما در خطر بود والی این بار ما برای حفظ قدرت و پول شما نخواهیم جنگید .

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 23:21:55 توسط parviz
وقتي ابلهي مثل محمود مشنگ هر چرندي را ميگويد ووقتي آن خرس كه شلوارش را نميتواند بپوشد ووالده آق مصطفي بايد كمكش كند تهديد ميكند كه تمام سربازان امريكا راخواهيم كشت باز هم تا بحال اوباما خيلي انسانيت كرده و پدر اينهارا در نياورده٠ در ضمن سيد علي ايند فعه مطمين باش كه كسي ديگر خودشرا براي شما معلول وشهيد نميكند٠چون سرنوشت اينهايي كه هستند مردم ميبينند كه ازجانمايه گذاشتند ولي قطر شكمشما وتوله هاتان كلفت شد٠مرگتان حتمي است٠

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 18:09:44 توسط نیما
ملت ایران با ایستادگی شگفت انگیزش و مقاومت 10 ماه رژیم ولی فقیه علی خامنه ای قاتل را به خفت و خواری کشانده است و به جهانیان نشان داد که رژیم عربده کش که با ترور و کشتار فجیع جامعه جهانی را ترسانده ببر توخالی بیش نیست و باعث شد که جامعه جهانی قاطعیت در برابر قاتلان مردم ایران نشان دهند. عربده کشی ولی فقیه و عنترش احمدی نژاد چند روزی که فروکش کرده است و ولی فقیه و پاسداران قاتل در لاک خود فرو رفته اند و به وحشت افتاده اند.البته فریاد ملت ایران سالیان این بود که به این آخوندهای قاتل کمک نکنید و بی طرف باقی بمانید و ما ملت ایران هستیم که جرثومه فساد و تباهی ولی فقیه علی خامنه ای و پاسداران آدمکشش را به قعر جهنم در کنار خمینی خواهیم فرستاد.در هفته ها و ماههای آینده این رژیم بدست پر توانای مردم باید به گورستان تاریخ سپرده شود و ننگ چنین رژیمی که با قتل و تجاوز،کهریزک و بند209 و زندان گوهردشت و صدها شکنجه گاه به حیات خود ادامه می دهد از پیشانی خودمان پاک می کنیم و ضحاکی دیگر را نابود خواهیم کرد.

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 17:26:51 توسط آرش*
در جنگ جهانی دوم هیتلر بر ای بمباران نمودن انگلستان مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار مواد سوختی از شرکتهای نفتی‌ وابسته به آمریکا خریداری نمود در صورتیکه آمریکا و انگلستان از متحدین یکدیگر علیه آلمان نازی بودند. به بیان دیگر ،در دنیای سیاست امروز چیزی که مطرح نیست حیات و خواست ملت‌ها و پایبندی جنگ افرزان به قوانین بین المللی است،نه‌ اشغال افغانستان تروریست را ریشه کن کرد و نه‌ سقوط صدام صلح منطقه و جهان را تضمین نمود. اینگونه جنگ‌ها برای منافع بیشتر جنگ افروزان و استحکام بیشتر قدرتهای قلدور و منافع ساز منطقه خواهد بود.

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 17:05:30 توسط یاران
به خدا قسم سران خارجی تصمیم گرفته اند این رژیم جمهوری اسلامی را بردارند چون برای جهان خطرناک است اصلا مسئله بمب اتمی هم نیست مسئله فراتر از این حرف هاست اینکه جهانیان به این نتیجه رسیده اند که جمهوری اسلامی و ماهیتش از 100 تا بمب اتمی هم خطرناک تر است و این اقایون بخصوص خامنه ای هم می دانند که رفتنی هستند و زوزه های اخرشان است باور کنید بمب اتمی کوچکترین بهانه خارجی هاست که به این وسیله می خواهند این رژیم خطرناک جمهوری اسلامی را از روی نقشه محو کنند البته حقشان است ما از خدا فقط همین را می خواهیم هرچه زودتر بهتر از شر جمهوری اسلامی ادم کش راحت بشویم

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 16:36:20 توسط كارگر.محارب
بادرود متقابل به هميهن دلريش و پرتلاش.آقاى حجت.باسپاس ازاينكه براى آگاهى بنده قلم رنجه فرموديد.كاملا برايم قابل فهم شد كه حتى براى كمرنگ كردن انزجارو(توانايى)ايرانيان داخل.چنانچه تلاش راديوفردا و بى بى سى و صداى آمريكا كافى نباشد.حاج حسين آقا براى حمايت از دولت برادر(ولايت فقيه)حتى بازى جنگى نيز راه بياندازد.و جناب حميد.س با احترام متقابل جدا فرمايش شما نيز منقى است كه كشاورزى نيز براى شخم و بذر و كاشت داشت نيز هزينه دارد.اما چون برداشت.سود فراوان دارد.پرداخت آن هزينه و صبر تا برداشت.چندان مشكل نيست.و با اشاره بجاى شما.به جنگهاى منطقه.براى بنده فهميدن آسانتر شد و سپاسگزارم.اما بعضى قراردادها مثل در همين صفحه(توتال ميماند)و آن مبالغ چند١٠ ميليارد دلارى بنده را مطمئن ميكند كه هر اقدامى توسط خارجيان براى حفظ منافع خودشان است.مگر مردم ايران باهوشتر عمل نموده و فرصت ربايى كنند.

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 16:33:35 توسط آيدين از دانمارك
از قديم گفتن كه زن و شوهر دعوا كنند- ابلهان باور كنند٠حالا قضيه جمهوري اسلاميه كه مثل خر توي مشكلات داره دست و پا ميزنه ميخواد بره بجنگ امريكا ارباب بزرگش؟ فقط همين دعوتنامه رسمي كم بود كه سربازاي امريكايي بيان تو ايران و منطقه جنسش جور بشه! افغانستان و عراق كه داغون شد ارتش ايران را هم امام زمون نگرش داشته٠رهبر ترياكي رژيم هم كه صداي ترقه بتركه زهره ترك ميشه كي ميخواد بره بجنگ؟ اين بسيجيهاي خل و چل؟ اينها فقط زورشون به زن و بچه دستخالي مردم ميرسه. وگرنه كو شهامت؟

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 15:42:08 توسط baba karl
شكست از مردم و بي اعتباري در داخل و سقوط حتمي´´در نهايت جستجو كردن و ماندن ورسيدن به اين تحليل´´جنگ و خونريزي´´بايد همه هوشيار باشيم شكست ديكتاتوران در حال رسيدن است٠٠٠٠٠

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 15:35:44 توسط حمید - س
کارگر (محارب) عزیز! فریاد آی عاقلان شما بگوش من هم رسید اگر چه صفت عاقلی به مصداق گفته فرهیختگان، برازنده من نیست و گفته‌های من پشیزی ارزش ندارد اما ژرف اندیشی‌ را خود بیشتر می‌پسندم، خواستم به سوال شما پاسخی کوتاه و مختصر داده باشم و آن "آری" است، بله میتوانند! اینکه از منافع چند شرکت برای مدت محدودی کاسته میشود بدین معنا نیست که به منافع شرکت‌های دیگر افزوده نشود! نگاه کنید به جنگ عراق و کویت و بعدش سرنگونی صدام با یک حساب سرنگشتی سود و زیان دو طرف معامله را حساب کنید یک طرف آن ملت عراق و سوی دیگرش سرمایه جهانی، فکر می‌کنید سرمایه دارها، خدای ناکرده زبانم لال ضرر کردند؟ مشکل اساسی‌ آنجاست که مردم را در چنین معاملات جهانی فرصت دخالت در تعیین سرنوشت خود نمیدهند. اینجاست که نقش مردم و آگاهی‌ آنان میتواند سرنوشت اینگونه بازی‌های سیاسی را کاملا تغییر دهد. با احترام حمید - س

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 15:27:02 توسط ع ح
دول غرب حفظ همين نظام را ايده ال خود ميدانند٠ دعواى فعلى درگيرى بين دو ياغى است حتا اگر كار به چند بمباران موضعى هم كه بكشد در نهايت مذاكره با همين حكومت حجتيه خواهد بود مگر اينكه به همت مردم و نظا ميان شريف (در هرلباسى) رژيم در ان لحظه به زير كشيده شده باشد٠ امكان ديگر بالا كشيدن همين اقايان موسوي و ٠٠٠ است كه خواهان حفظ قانون اساسى فعلى هستند واين رابه شفافيت هم بار ها گفته اند ٠

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 15:23:15 توسط وطن دوست
بهتره همه ایرانیان متحد بشند تا با پول خود برای خامنه ای و فرماندهانش شلوار بخرند تا در صورت نیاز از شلوارهای خشک و تمیز استفاده بکنند.چون روزهای بسیار سختی در پیش روی آخوندهاست.

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 15:14:39 توسط khosrow
بادرود٠٠اميدوارم اين كمنت را سيد علي خ بخونه٠٠خطاب به اين موجود جمله اي كه مزدوراش تو زندان به جوانان رشيد ما ميگفتند به خودش بر ميگردانم٠رهبر مفعول تو توي نوجواني وجواني تو بازار مشهد از شرف خودت نتونستي دفاع و مراقبت كني حالا تو پيري ار مردم و مملكت و از حكومتت دفاع كني؟شاد باد تمام مخالفين حكومت

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 15:08:21 توسط حجت
افزایش میدهد. این قلم هنوز امکان بر خورد نظامی را ضعیف میدانم و بهترین راه حل مردم ایران را مبارزه خشونت بار با این اهریمنان و اتحاد مردم بر مایه عشق به میهن و نجات ما ازاسلام وحکومت اسلامی میدانم . پیوند و الفت ایرانیان را برای رسیدن به آزادی و عدالت بین تمام اقوام ایرانی با حقوق مساوی و جمهوری فدرال آزادگان میداند و در آن حکومت همه ایرانیان با عقاید مختلف درغالب روشهای دموکرات آزادی شرکت در سیستم سیاسی و تبلیغ عقاید خود را خواهند داشت و کسی بخاطر عقاید و باورهای مذهبی و سیاسی از صحنه بیرون فرستاده نخواهد شد. ما اگر خود این غده سرطانی را برداریم و باهم همبستگی خود را نگهداریم ومنافع شخصی را فدای منافع ایران کنیم ودر صحنه های سیاسی نه بعنوان زورگو بلکه بعنوان حق طلبان دارای استدلال و خرد ظاهر شویم و بدانیم که ما عضوی از اعضای جامعه بین الملل هستیم هیچ قدرتی به جد و یا بنا به تهدید بر ما خروش نتواند کردن و مارا باکی نیست. قدرت در خرد مندی و خرد پیشگی است و نه عربده کشی و زور گوئی. جاوید است ایران و ایرانی وهمواره جاوید خواهد ماند.

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 15:07:54 توسط حجت
درود بر کارگرمحارب: اینکه این رژِم جهنمی حافظ منافع همه جهان بجز ایرانیان است کاملاً فرمایش درستی است و اینها برای آمریکای بخصوص نعمتی هستند که آن کشور مایل به از بین رفتن آن نیست. اما درکنارحفظ منافع شرق و غرب این رژیم برای دوست ودشمن غیر قابل اعتماد است ودرضمن این رژیمی است متزلزل که اگر هیچکس با آن کاری نداشته باشد خود بخود سقوط خواهد کرد و این چیزی است که خودشان میدانند و بر این باورند که تنها وقوع یک جنگ میتواند آنان را نجات بدهد (این عقیده نویسنده نیست بلکه باوررژیم است) زیرا فکر میکنند که درصورت وقوع چنگ ملت ایران برای خاطر میهن در مقابل دشمن میایستند و چون تاریخ و تحلیل تاریخی ندارند نمیدانند که مردم ایران حساب آنها را از حساب ایران جدا کرده واولین دشمن ایران را رژیم اهریمنان میدانند. علاوه برآن سیستم جهانی و تحولات آن و سیاست تعادل قدرت ها بین روسیه و چین و آمریکا وبازیگران دیگربرای توسعه خود درحین تظاهر بدوستی (که در قرقیزستان شاهد آن بودیم) دریک تعادل ناپایداراست وهر آن خطر یک حرکت اشتباه ازیکی ازطرفین احتمال حمله بایران ودرگیری جنگی که نتیجه آن معلوم و قابل پیش بینی نیست را

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 14:37:57 توسط مهران
دنیا نباید از اظهارات اوباما بگذرد ولی از جنایات شما چه؟ ایشا ن هم فکر میکند که توانسته که جنبش سبز را سرکوب کند و با اعتماد بنفسی که بیشتر فرماندهان نظامی دوروبرش به او داده اند از موضعی حرف میزند که اصلا به روز سرنگونی خود یا نظام اش فکر نمیکند. او هم مثل صدام و دیگر دیکتاتورهای تاریخ از سرگذشت آنهائی که معدوم شده اند فکر نمیکند و بیشتر به موارد نادری که هنوز سرکار هستند یا از خشم مردم خود در امان بوده اند نگاه میکنند.

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 14:09:38 توسط ستاره
خامنه اي دست نشانده, تو از امريكا نگراني؟ جنايتكار, تو از عمو سام نگراني؟ آدمكش تروريست و بمبگذار حرفه اي, تو از حسين آقا نگراني؟ ولي فقيه دست نشانده, همان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه و جمعی از دیگر فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی كه تو برايشان اداي افاضات كردي, فكر ميكني نميدانند كه چه دولتي تو را روي كار آورده؟ فكر ميكني نميدانند چه دولتي راه "قدس از طريق كربلا" را بروي تو عاجز درمانده گشود؟ فكر ميكني نميدانند كه گروههاي تروريستي و قاتل و آدمكش "سپاه پاسداران و قدس و القاعده و طالبان و حزب اله و حماس و جهاد اسلامي" به اجازه چه كساني در ايران و خاورميانه تشكيل شدند؟ آدمكش دست نشانده, بازي نكن! هر بچه اي امروز ميداند كه تو را چه كساني كمك و هدايت ميكنند! پس تروريست قاتل, تو بهتر است كه بفكر نگراني واقعي خودت باشي, نگراني و وحشتي كه خواب شب و روز را از تو گرفته! و بر دم و دستگاه شيطاني و بارگاه ولايت تو آتش انداخته! پس دژخيم بهتر است كه بفكر نگراني واقعي خودت باشي چرا كه زير گوشت هستيم٠٠٠

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 13:37:25 توسط کیا Kiap78
فرمانده سپاه مورکان آماده باش برای حمله فیلها داده !! :-)

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:45:51 توسط كارگر.محارب
آى عاقلان.ژرف انديشان.محققان و ٣١ سال گذشته راديده و لمس كرده هاى جهان.آيا حسين باراك اوباما يا هر شخص ديگرى ميتواند با منافع آشكارونهان كشورهايى كه نوشتن نامشان دريك كامنت نميگنجد.بعلاوه شركتهاى بزرگ.بازى كند؟آيا به هرشخص فرضى چنين اجازه اى ميدهند؟ آيا مانع از به خطر افتادن منافعشان كه همانا(سقوط جمهورى اسلامى)است.نميشوند؟آيا تا كنون مانع نشده اند؟آيا اين ادعاها جنگ زرگرى و فريب براى معاملات و بده بستانهاى دولتهاوشركتهاى بزرگ نيست؟اگر غلط هستم.درستم كنيد.لطفا.

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با يازدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:25:13 توسط عبدالرحمن
نعمت الله قلي ميفرمايد خليفه المسلمين مقام معظم رهبری امام علي خامنه اى را ديدم كه برخلاف المعمول شادو خندان بود عرض كردم يا ولي الحمدالله سرحاليد علت چيست؟ فرمودند علاوه بر افيون درجه يك افغان .موشكي ساخته و بزودي به شمسش فرستيم .عرض كردم يا ولي خورشيد گرم است موشك را ذوب و آب خواهد نمود ماشاالله به هوش و علمشان . در گوشم فرمودند آنرا شب به فضا ميفرستيم كه تاريك است اي برادر٠

هیلاری کلینتون و رابرت گیتس: استراتژی هسته ای جدید آمریکا پیامی قاطع به ایران می فرستد

صدای آمریکا : هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و رابرت گیتس وزیر دفاع این کشور تغییر استراتژی اتمی آمریکا را موجب تقویت موضع دولت آمریکا در ایجاد مانع در مقابل ایران و کره شمالی خواندند.

خانم کلینتون در مصاحبه مشترک خود همراه با آقای گیتس گفت اگر ایالات متحده حمله بیولوژیک از سوی کشوری دیگر را ثابت کند، تمامی گزینه ها را بررسی خواهد کرد.

طبق راهبرد جدید هسته ای آمریکا که هفته گذشته به اطلاع عموم رسید، آمریکا در مقابل حمله احتمالی شیمیایی و بیولوژیک کشورهای غیر هسته ای و پای بند به پیمان منع گسترش سلاح های اتمی، به این کشورها حمله اتمی نخواهد کرد.

هرچند آقای گیتس و خانم کلینتون می گویند این برنامه شامل جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی نمی شود زیرا این کشورها پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را رعایت نمی کنند. معنای این اقدام آمریکا این است که در صورت حمله اتمی ایران یا کره شمالی به ایالات متحده، واشنگتن گزینه حمله نظامی علیه آن دو را بررسی می کند.

رابرت گیتس در سخنان اخیر خود همچنین گفت اگر کشوری در حال ساخت سلاح بیولوژیک باشد که بتواند ایالات متحده را به خطر اندازد یا نگرانی جدی برای آن پدید آورد، حق خود در تغییر سیاست راهبرد هسته ای را محفوظ می داند.

هیلاری کلینتون گفت بزرگترین نگرانی جهان در مسئله امنیت هسته ای، قرارگرفتن مواد اتمی در دسترس گروه های تروریستی مثل القاعده است.

رابرت گیتس گفت درباره توانایی های هسته ای جمهوری اسلامی گفت تهران تا تولید سلاح اتمی فاصله دارد. وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت برنامه اتمی تهران در حال پیشرفت است اما این روند از آنچه که تهران پیش بینی می کرد، کندتر است.

روزنامه جمهوری اسلامی : دولتی که از متهم شدن یک مسئولش به فساد مالی ناراحت است، چطور در 5سال گذشته به بسیاری افراد تهمت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی در پی اتهامات وارده به برخی مقامات دولت، از قوه قضاییه، اتهام زنندگان و دولت انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه با اشاره به نامه 233 نماینده مجلس به آیت الله لاریجانی در اسفندماه مبنی بر برخورد قاطع بامفاسد اقتصادی نوشت: متاسفانه تاکنون هیچ نشانه ای از فعال شدن قوه قضائیه در این زمینه بروز نکرده و همین امر موجب شده است در اولین هفته کاری سال جدید جنگ رسانه ای و تبلیغاتی میان دو بخش از اصولگرایان که عده ای منتقد دولت هستند و عده ای دیگر از اعضا دولت بالا بگیرد و موضوع اتهامات معاون اول رئیس جمهور به مساله مهم روز تبدیل شود.

این روزنامه می افزاید: درصدد نیستیم به قوه قضائیه بگوئیم اتهامات وارده به معاون اول رئیس جمهور درست است و باید با وی برخورد شود کما اینکه درصدد تکذیب آن نیز نیستیم . خواسته ما از قوه قضائیه خواسته عموم مردم است که می گویند دستگاه قضائی کشور نباید در چنین شرایطی تماشاچی باشد و با سکوت خود به جنجال های تبلیغاتی میدان بدهد. برخورد قانونی قاطع و بی طرفانه با متخلفان و بی اعتنائی به فشارهائی که به این قوه وارد می شود خواست اصلی مردم است . حتی در برابر اتهام زنندگان نیز قوه قضائیه نباید بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه جمهوری اسلامی در اصلی ترین بخش سرمقاله خود می نویسد:یکی از مشاوران رئیس جمهور دو روز قبل در واکنش به اتهاماتی که این روزها به معاون اول رئیس جمهور وارد می شود در اظهارنظر مفصلی که جنبه دفاعی از فرد متهم دارد گفته است : « هیچکس حق ندارد حیثیت افراد خصوصا کسانی که مسئولیت رسمی دارند را اینگونه بی پروا خدشه دار کند. این مسائل درحالی مطرح می شود که این ادعا در هیچ محکمه عادلانه ای مورد رسیدگی قرار نگرفته است و این نوع رفتارها محکوم و غیرقابل دفاع است.»

به اصل این سخن کمترین ایرادی وارد نیست هرچند از گوینده آن می توان پرسید شما در طول 5 سال گذشته یعنی از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نهم تا امروز که بسیاری از مقامات رسمی دولتی از صدر تا ذیل و قلم های مسموم و زبان های بی پروای آنان و حامیان آنان اتهامات سنگینی به بزرگترین شخصیت های رسمی و انقلابی و روحانی و غیرروحانی این نظام وارد کردند و می کنند چرا سکوت کردید و یا حتی از آنان و عملکردشان دفاع کردید و حالا که خودتان آماج حملات آنهم از درون مجموعه خودتان قرار گرفته اید فریاد « واقانونا » سر میدهید.

محکوميت رضاخادمی به ۱۲سال و ایوب پرکار به ۲۰ سال زندان

کمپین بین المللی حقوق بشر درایران : وکیل دو زندانی ایوب پرکار ورضا خادمی به کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت که حکم دادگاه بدوی درمورد موکلانش که اعدام بود شکسته و به زندان طویل المدت تبدیل شده است. حکم ایوب پرکار و رضا خادمی که پیش از این در دادگاه انقلاب شعبه ۱۵ و ۲۶ به اعدام محکوم شده بودند در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر شکسته شد و رضا خادمی به ۱۲ سال زندان و ایوب پرکار به ۲۰ سال زندان محکوم شدند.

نسرین ستوده به کمپین گفت که برخلاف قانون با وجود آنکه مدت مدیدی از صدور حکم گذشته است و وکیل چندین بار درخواست کرده که حکم به وی اعلام بشود ولی حکم به او اعلام نشده است. اگرچه حکم هنوز ابلاغ نشده است اما طبق مراجعاتی که خانواده هایشان به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر داشتند به آنها شکستن احکام یادشده از اعدام به زندان اعلام شده است.

ایوب پرکار که در زمان جنگ ایران و عراق به مدت چهارسال به عنوان خلبان درجریان جنگ حضورداشت و پس از آن از ارتش جدا شد متهم به ارتباط با سازمان مجاهدین شده بود. پیش از این ستوده به رسانه ها گفته بودکه مبنای چنین اتهاماتی شنودتلفن های موکلش و نیز ای‌میل های شخصی وی بوده است. به گفته وی در پنج صفحه حکمی که برای موکلش صادر شده بود بیشتراز هرچیز به عقاید وی اشاره شده بود تا آنکه وی جرمی مرتکب شده باشد. به گفته ستوده موکلش نه تنها عضویت درسازمان مجاهدین نداشته بلکه هیچ کاری نکرده که بخواهد با حکم محاربه مواجه شود. ستوده ابراز امیدواری کرد که با بررسی حقوقی و قضایی پرونده هایی از این دست حکم اعدام بازداشت شدگان شکسته شود.

یکی از وکلای دیگر نیز به کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت که حکم اعدام ناصرعبدالحسینی نیز شکسته و به ۱۲ سال زندان تبدیل شده است.

وکیل یادشده به کمپین گفت
که امیدواراست چندتن دیگری که حکم اعدام دریافت کرده اند نیز طی هفته های آینده شکسته شود. از میان این افرادی که حکم اعدام گرفته و هم اکنون در مرحله تجدید نظر به سر می برند می توان از محمدامین ولیان نام برد. وی گفت که اگر حکم قطعی هم گرفته شود این امید وجود دارد که قوه قضاییه با توجه به شرایط کشور تحقیق بیشتری صورت دهد و از اجرای احکام یاد شده خودداری کند.

یک زن در راس قیام قرقیزستان

یک زن در راس قیام قرقیزستان
"دولت مردمی" را اعلام کرد!



"رزا اوتانبایوآ" که خود را رئیس دولت انتقالی قرقیزستان اعلام کرده فارغ التحصیل فلسفه دانشگاه ایالتی مسکو است.

زمانی دبیر دوم حزب کمونیست شورای منطقه ای لنین در شهر "بیشکک" بود و در 20 سال گذشته چند بار وزیر خارجه قرقیزستان بوده است.

پس از فروپاشی اتحاد شوروی وی اولین سفیر قرقیزستان در انگلستان شد. در حوادث 2005 که منجر به سرنگونی حکومت "عسکر اقایف" شد، "اوتانیابوآ" نقشی کلیدی داشت و در سال 2007 نماینده پارلمان قرقیزستان شد.

پس از فرار "بیک باقی یف"، رئیس جمهوری قرقیزستان از پایتخت درجریان قیام اخیر مردم، "اوتانبایوآ" که همراه مردم کاخ ریاست جمهوری را تصرف کرده بود اعلام «دولت مردمی» کرد.

"قربان بیک باقی یف" و همراهانش با یک هواپیمای کوچک- برخی خبرگزاری ها از هلیکوپتر گزارش کرده اند- بیشکک گریخت.

سیمای جمهوری اسلامی

سیمای جمهوری اسلامی
مردم را هالو تصور کرده است


درود بر دوستان گرامی - دیشب به طور تصادفی در اخبار ساعت 21 (شبکه ی 1) و برنامه ی 20:30 (فکر کنم شبکه ی 3) خبری شنیدم که متوجه شدم دروغ گویی از حد شرم و حیا در جهموری اسلامی گذشته است. در این خبر اعلام کردند که "ایران به طور موفقیت آمیز در نمایشگاهی بین المللی در رابطه با فناوری (تکنولوژی) در چین شرکت کرده است. در این نمایشگاه 200 کشور شرکت دارند و ...." (نقل به مضمون)

نخست اینکه شرکت کردن در جایی مگر موفقیت آمیز و غیر موفقیت آمیز دارد؟

دوم اینکه طبق آمار سازمان ملل کلا در جهان نام 192 کشور ثبت شده است.

در نظر بگیرید که در این فهرست، کشورهایی چون واتیکان، کومور، کوزوو، باربادوس، باهاما، صربستان و مونته نگرو و ... وجود دارند که اساسا نمی شود آنها را کشور نامید.

در ضمن کشورهایی چون گینه، چاد، پاناما، تاجیکستان، تانزانیا، روآندا، فیجی، ساحل عاج، کونگو، گابون و دها کشور دیگر هم هستند. به نظر شما این کشورها شما چیزی برای نمایش در نمایشگاه فناوری دارند که اصلا شرکت کنند؟