Friday, February 19, 2010

برای تغییرعمدی رنگ پرچم باید از احمدی نژاد سوال شود

شبکه جنبش راه سبز(جرس):یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس گفت که اگر تغییر رنگ پرچم در برنامه‌های احمدی‌نژاد عمدی بوده باید به او تذکر داده و از او سوال کرد.

محمد مهدی شهریاری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به تغییر رنگ سبز پرچم ایران در برنامه‌های اخیر رئیس‌جمهور به ایلنا گفت: چنانچه رنگ پرچم در برخی برنامه‌های اخیر رئیس‌جمهور تغییر کرده باشد، جای سوال و تذکر دارد. چرا که خلاف قانون اساسی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه براساس قانون اساسی رنگ پرچم ایران، سبز، ‌سفید و قرمز است؛ خاطرنشان کرد: این عمل خلاف منافع ملی، امنیتی و قانون اساسی است.
عضو فراکسیون خط امام تاکید کرد: انجام چنین کاری جای سوال دارد و بنده تعجب می‌کنم. باید با کسانی که این کار را انجام داده‌اند برخورد شود.
وی تصریح کرد: اگر چنین کاری با آگاهی انجام شده باشد جای سوال از رئیس‌جمهور را دارد

* کمپانی Eutelsat ممکن است تمامی ماهواره های مخابراتی را قطع کند

کمپانی Eutelsat ممکن است تمامی ماهواره های مخابراتی را قطع کند

banksat.com : کمپانی Eutelsat فرانسه پس از اعتراض شبکه های دویچه وله -- بی بی سی ، صفحه ، به طور رسمی به این مساله پاسخ داد و اعلام کرد پیش از اعلام این اعتراضات شکایت خود را به "آژانس ملی کنترل فرکانس فرانسه" ارائه کرده است. در همین حال Rhône Safien از مقامات ارشد این شرکت به گروه اخلال گر ایرانی هشدار داد در صورت ادامه این روند منتظر اجماع جهانی نخواهد ماند و دسترسی ایران را به تمامی ماهواره های مخابراتی ، رادیو تلویزیونی و زمین شناسی و... متعلق به این شرکت قطع خواهد کرد.

بازداشت شبانه مسئول شاخه جوانان جبهه مشارکت مازندران

علیرضا فلاحتی، مسئول شاخه جوانان مشارکت استان مازندران و مسئول ستاد 88 در شهر بابل شب گذشته طی یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی اش بازداشت شد.
به گزاش ندای سبز آزادی، ماموران علت بازداشت وی را اعلام نکردند.
خانواده این فعال سیاسی شهر بابل از محل نگهداری و نهاد بازداشت کننده وی هیچ اطلاعی ندارند و پیگیری های آنها برای مشخص شدن وضعیت فلاحتی بی نتیجه بوده است.

دیدار با خانواده چهارمین کشته شده احتمالی کهریزک

کلمه: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تعویق دیدار پیش بینی شده با خانواده چهارمین کشته شده احتمالی در حوادث کهریزک تاکید کرد که این دیدار طی این هفته یا هفته آینده برگزار می شود .

پرویز سروری رئیس سابق کمیته ویژه بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات در پاسخ به سئوالی در خصوص سرانجام ملاقات با خانواده رامین آقازاده قهرمانی چهارمین کشته شده احتمالی کهریزک، که قرار بود در هفته دوم بهمن ماه انجام شود،به مهر اظهار داشت: دیدار با خانواده قهرمانی در دستور کار ما قرار دارد و ما گزارش تحقیقات و بررسی های خود را در این خصوص به قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد تا این موضوع مورد پیگیری بیشتری از سوی دستگاه قضا قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه هنوز علت فوت رامین آقازاده قهرمانی برای ما روشن نیست، افزود: ما ابتدا گزارشهایی را از پزشکی قانونی خواهیم گرفت، تا این موضوع که علت فوت این شخص مبتنی بر اقدامات صورت گرفته در بازداشتگاه بوده یا شامل علتهای دیگری می شده، برای ما روشن گردد.

سروری همچنین گفت که بنده به اتفاق آقای دهقان طی این هفته یا هفته آینده به طور قطع به دیدار خانواده رامین آقازاده قهرمانی خواهیم رفت.

به گزارش مهر، بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پیرامونی آن، بازداشتگاه کهریزک یکی از محل های نگهداری دستگیرشدگان بود که پس از اتفاقاتی که در آن بوقوع پیوست، با دستور مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی بازداشتگاه کهریزک بسته شد. ضمن اینکه نمایندگانی از مجلس نیز به دستورلاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کمیته ای ویژه را درخصوص بررسی حوادث بازداشتگاه ها تشکیل دادند و ۲۰ دیماه گزارش این کمیته در صحن علنی مجلس قرائت شد .

این گزارش بر کشته شدن ۳ نفر از بازداشت شدگان به نامهای محسن روح الامینی، امیر جوادی فر و محمد کامرانی به دلیل ضرب و جرح در بازداشتگاه تاکید داشت . پیش از آن در گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز از این سه نفر به عنوان تنها کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک نام برده شد .

با این حال دکتر عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از کشته شدگان که دبیرکلی حزب توسعه و عدالت اسلامی را برعهده دارد ، چهارم بهمن ماه از رامین آقازاده قهرمانی به عنوان یکی دیگر از کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک نام برده است. سه روزبعد یعنی هفتم بهمن ، پرویز سروری اعلام کرد که شنیده شده فرد چهارم پس از آزادی از زندان فوت کرده است اما با این حال قرار است وی و دهقان به دیدار خانواده این شخص بروند و سخنان آنان را از نزدیک بشنوند.

لاریجانی در پاسخ به امانپور : هیچ کس به خاطر اعتراض در ایران زندانی نیست









الف : محمدجواد لاریجانی نماینده قوه قضائیه در کنفرانس ژنو روز چهارشنبه در برنامه گفتگوی ویژه کریسیتن امانپور حضور یافت و به سوالات مصاحبه گر سی.ان.ان که شعار برنامه خود را “قدرت مصاحبه” اعلام کرده، پاسخ داد.

امانپور: آقای لاریجانی به برنامه ما خوش آمدید. شما در ژنو حضور دارید تا از وضعیت حقوق بشر در ایران دفاع کنید. بیایید درباره این موضوع صحبت کنیم. انتقادهای فراوانی در مورد عملکرد ایران، سرکوب معترضان و غیره مطرح است. شما در این نشست سازمان ملل در ژنو چه مطالبی را ذکر کردید؟

محمد جواد لاریجانی: ما با جزئیات کامل این موضوع را تشریح کردیم که ایران گرچه بزرگترین دموکراسی نیست اما تنها دموکراسی در خاورمیانه است. بنابراین اگر اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات وجود دارد، اتفاق عجیبی در یک کشور دموکراتیک نیست. در کشوری که هر ساله ما یک انتخابات داریم، باید به مناقشات بر سر مسائل سیاسی عادت کنیم. با جزئیات این موضوع را تشریح کردیم که سابقه ایران در تبعیت و احترام به حقوق بشر، ارزشها و تعهدها بسیار روشن است. بنایراین این درست است که آمریکا و شماری از کشورهای غربی از ما در این رابطه انتقاد می کنند اما این انتقادها بیشتر کلیشه و حرفهای تکراری است. از طرف دیگر بسیاری از کشورها نیز از مواضع ما حمایت می کنند.

امانپور: بسیار خوب. بیایید گام به گام در مورد برخی از این موضوعات صحبت کنیم. شما کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل را به ایران دعوت کردید. به رغم دعوت رسمی که به سال ۲۰۰۳ برمی گردد، اکنون نه کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل و نه هیچ کدام از دیگر کمیسونرهای سازمان ملل نتوانسته اند طی پنج سال گذشته و یا سالهای قبل تر به ایران سفر کنند. چه زمانی به آنها اجازه خواهید داد تا به طور مستقل بر آنچه که می گویید “استانداردهای حقوق بشر” در ایران است، نظارت کنند؟

لاریجانی: ابتدا باید بگویم که دعوت رسمی ما همچنان وجود دارد. شمار مسئولان حقوق بشری که به ایران سفر کرده اند فراتر از شمار مسئولانی بوده که به هر کشور دیگری در جهان سفر کرده اند؛ حتی کشورهای غربی. بنابراین دعوت ما همچنان پابرجاست. این یک موضوع فنی است که ما باید در مورد اینکه آنها چه زمانی باید به ایران سفر کنند و با برنامه های ما سازگار شوند، بررسی هایی انجام بدهیم.

امانپور: بسیار خوب بنابراین اگر آنها…

لاریجانی:اما این یک موضوع است. موضوع دیگر سابقه ما در امور حقوق بشر است. سابقه ما در حقوق بشر فقط به گزارشهای موضوعی مسئولان سازمان ملل یا دیگر سازمانها متکی نیست. این فقط یک عامل است.

امانپور: بسیار خوب بیایید در مورد سابقه و فعالیت های شما صحبت کنیم. زمانی که موضوع سرکوب های پس از انتخابات در ایران مطرح می شود، جهانیان آنچه را که در ایران رخ داد را مشاهده کردند. از ضرب وشتم معترضان در خیابان تا محاکمه، زندانی کردن افراد یا حتی زندانی کردن بیش از ۹۰ روزنامه نگاران و خبرنگاران؛ بالاترین آماری خبرنگاران زندانی براساس اعلام یکی از کمیته های بین المللی. چرا این اتفاق در حال رخ دادن است؟

لاریجانی: هیچ کس به خاطر اعتراض در ایران زندانی نیست. تنها دلیلی که افراد به خاطر آن زندانی می شوند،خشونت است که همراه با اعتراض ها بوده. خشونتی که باعث کشته شدن بیش از ۲۰ بسیجی و ۱۳ شهروندان عادی شد و همچنین به اموال و زندگی و سلامت مردم خساراتی وارد کرد. بنابراین دلیل زندانی شدن یکسری افراد اعتراض نبوده بلکه خشونت آنها و وارد کردن خسارت به اموال مردم بوده است. هر دولتی وظیفه دارد تا به هر نوع خشونت پایان بدهد. فکر می کنم ضرب وشتم از سوی پلیس در ایران بسیار کمتر از سرکوب ها توسط پلیس در نیویورک و لس آنجلس بوده است. حتی خشونت ها در تهران بسیار کمتر از خشونت ها در پاریس بود. پاریس سه ماه در آتش بود. اگر اعتراضی در ایران هست اینگونه در غرب عنوان می شود، اما اگر در لس آنجلس یا پاریس باشد نشانه دموکراسی است.

امانپور: بسیار خوب اجازه بدهید این اظهارنظر شیرین عبادی را که در مورد آنچه که در ایران در حال رخ دادن است بشنویم.

” شیرین عبادی: روز به روز نقض حقوق بشر در ایران رو به افزایش است. به مردم بی گناه در خیابان شلیک می شود، مردم را حتی به خاطر انتقاد اندک از دولت به زندانها می اندازند.”

امانپور: بسیار خوب شما به این اظهارنظر خانم شیرین عبادی چگونه پاسخ می دهید؟ براساس گفته شما می دانیم مردم فقط به خاطر خشونت دستگیر و یا محاکمه شده اند اما خیلی ها از جمله همکاران من فقط به خاطر حضور در خیابانها و برخی نیز فقط به خاطر آمدن به خیابانها و نظاره کردن اوضاع زندانی شدند.

لاریجانی: خیر هیچ خبرنگار یا روزنامه نگاری به خاطر روزنامه نگاری زندانی نشده اما اگر روزنامه نگاری تحریک به خشونت کرده توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند. با تمام احترامی که برای خانم عبادی قائل هستم اما فکر می کنم سابقه وی در دفاع از حقوق بشر چندان خوب نیست.

زمانی که افرادی همچون من به خاطر مبارزه با دیکتاتوری در زندانهای شاه بودیم، خانم عبادی در حال لذت بردن از حضور در کنار خانواده سلطنتی و کاخ هایشان در تهران بودند. خانم عبادی به زبانی صحبت می کند که بیشتر شبیه به زبان کاخ سفید و دیگر کشورهای غربی است. خانم عبادی به طور کامل از مردم ایران جدا شده است. او باید به مناطق روستایی برود تا ببیند خواستها و آرزوهای مردم ما چیست.

امانپور: آقای لاریجانی می دانید که خانم عبادی نمی تواند در ایران باشد چون توسط دولت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. ببینید یکسری از کارهای خانم عبادی منجر به آزادی های قانونی بیشتری برای برخی از زنان و کودکان شده است بنابراین او تاثیر چشمگیری بر زنان و کودکان دارد.

لاریجانی: به هیچ وجه. همانطور که گفتم به خانم عبادی احترام می گذارم اما تاثیر عملکرد وی اندک است. منظور من این است که شما باید زنان ایران را درک کنید. خانم عبادی باید به قلب مردم ایران وارد شود، به میان مردم برود، به تمامی مناطق کشور سفر کند و ببیند خواسته های مردم ایران چیست. وی تفاوت های زیادی را کشف خواهد کرد.

امانپور: اجازه بدهید در مورد خواسته های مردم از شما سوال کنم

لاریجانی: بسیار خوب

امانپور: آشکارا شمار افرادی که برای حفاظت از نتایج آرا انتخابات تظاهرات کردند فراوان بود. اکنون آیا آنها حق حفاظت از آرا را نداشتند؟ چرا برای نمونه بار دیگر عده ای به خاطر اعتراض به مرگ محکوم می شوند بدون اینکه در روند مناسب قضایی قرار بگیرند؟

می خواهیم کلیپی از سخنرانی آیت الله جنتی را برای شما به نمایش بگذاریم. او در واقع در این سخنرانی خطاب به برادر شما رئیس قوه قضائیه این مطالب را بیان کرده است.

” سخنان آیت الله جنتی: ” به خاطر اعدام این دو نفر از شما بسیار تشکر می کنم. همانند مردان واقعی ایستادگی کنید. اگر هر نوع ضعف و یا تردیدی از خود نشان بدهید، آنها بر شما غلبه خواهند کرد.”

امانپور: از این ویدئو مشخص می شود که یکی از مقامات ارشد ایران اساسا اعدام افراد را تحسین می کند. ۹ نفر دیگر در ایران نیز در انتظار حکم اعدام قرار دارند. منظورم این است که دموکراسی اسلامی که می گویید آیا واقعا این است؟

لاریجانی: هیچ کس به خاطر تظاهرات یا اعتراض در ایران اعدام نشده است. دو نفری که اخیرا در ایران اعدام شدند، ماهها پیش از انتخابات در زندان بودند. آنها در بمبگذاری مسجدی در شیراز که باعث کشته شدن حداقل ۱۴ نفر شد، دست داشتند. بنابراین باید حکم اعدام را برای این نوع بی رحمی صادر می شد. باید بگویم که سیستم قضایی ما در ایران بسیار آزاد است. هر چیزی که در و پشت دادگاه در ایران رخ می دهد در تمامی نشریات منعکس می شود. ما یک سیستم بسته در روند امور قضایی در ایران نداریم. بنابراین فکر می کنم افراد می توانند از خودشان دفاع کنند.

امانپور: در ایران برای آنچه که دشمنی با خدا توصیف شده، حکم مرگ و یا مجازات سخت صادر می شود.

لاریجانی: البته برای فعالیتهای تروریستی. اشتباه نکنید. مُحاربه یا دشمنی با خدا یک کلمه حقوقی است. افرادی که به انجام فعالیتهای تروریستی متوسل می شوند- با هدف تغییر نظام یا دولت- و یا قصد کشتار دارند و برای امنیت مردم مشکلاتی ایجاد می کنند، این جنگ با خداست. اگر به زندگی مردم صدمه بزنید، این جنگ علیه اراده خداوند است. بنابراین افرادی که به فعالیتهای تروریستی تن می دهند توسط قانون تحت پیگرد قرار می گیرند و محاکمه می شوند و اگر جرم آنها ثابت شود با محکومیت بسیار شدیدی روبرو خواهند شد.

امانپور: به موضوع تظاهرات ها در ایران باز گردیم. آنچه که می خواهم بدانم این است که چرا عده زیادی از مردم ایران به دنبال حفاظت از آراء خود بوده اند؟ آیا آنها تروریست هستند؟

لاریجانی: خیر. به هیچ وجه. معترضان تروریست نیستند. اعتراض اقدام تروریستی نیست. تفاوت زیادی میان این دو موضوع وجود دارد.

پس از استراحت کوتاهی مصاحبه ای با صدای ” ایوان واتسون” و پخش کلیپی از سر گرفته می شود.صدای ایوان واتسون خبرنگار سی. ان.ان شنیده می شود که در حال صحبت در یک کلیپ است که پخش می شود: این عبدالحسین روح الامینی است که در مراسم یابود پسرش است. این مراسم تابستان گذشته از تلویزیون ایران پخش شد. فرزند روح الامینی در میان هزاران معترضی بود که طی اعتراض های پس از انتخابات دستگیر و روانه زندان شده بود. اما پس از انتقال به زندان کهریزک کشته شد. پس از آن بود که پدر محسن روح الامینی خواستار انجام تحقیقات رسمی در مورد زندان کهریزک شد.

امانپور: پس از آنکه کیمسیونی از مجلس ایران طی گزارشی اعلام کرد سعید مرتضوی مسئول مرگ سه کشته در کهریزک بوده، پدر محسن روح الامینی عملا با نتیجه این تحقیقات روبرو شد. در مورد زندان کهریزک صحبت کنید و اینکه حتی برخی مقامات نیز می گفتند که کشته شدگان در کهریزک به دلیل ابتلا به بیماری مننژیت کشته شدند. آیا واقعا درست است؟

لاریجانی: آقای روح الامینی دوست بسیار نزدیک من و همه ما است و ما بسیار متاسف شدیم که وی فرزندش را از دست داد. ما نمی گوییم که اقدامات اشتباه و غیرقانونی در ایران اتفاق نمی افتد. در هر جایی از جهان رخ می دهد. اما حقیقت این است که وقتی فهمیدیم اقدامات اشتباه در جایی رخ داده( همچون کهریزک) بر آن شدیم که ظرف ۴۸ ساعت این زندان تعطیل شود و این اقدام منجر به انجام تحقیقات کامل در مورد افرادی که مسئول این اقدامات اشتباه بودند، شد؛ همچون مقامات پلیس و عوامل اجرایی در این زندان. البته اقدام ما برعکس اقدام آمریکا در مورد زندان گوانتانامو بود که هنوز هم به رغم اشتباهات اثبات شده در این زندان، فعالیتش ادامه دارد.

امانپور: آقای لاریجانی زندان گوانتانامو آشکارا یک مشکل بزرگ برای آمریکا محسوب می شود. اما همانطور که می دانید دولت فعلی آمریکا شکنجه و روش های خشن بازجویی را ممنوع کرده است.

لاریجانی: در مورد تحت پیگرد قانونی قرار دادن عاملان شکنجه در رندان گوانتانامو آیا اقدامی صورت گرفته است؟

امانپور: ببینید دولت آمریکا تلاش می کند زندان گوانتانامو را تعطیل کند.

لاریجانی: البته به دلیلی حکمی از سوی رئیس جمهور آمریکا این روند متوقف شده است.

امانپور:همانطور که می دانید دولت آمریکا تلاش می کند زندان گوانتانامو را تعطیل کند و این تغییر مهمی است که در دولت فعلی آمریکا انجام شده و در دولت قبلی محقق نشد. اما به موضوع زندان کهریزک بازگردیم. شما گفتید که تحقیقاتی در رابطه با اتفاقات زندان کهریزک انجام شده و ظرف ۴۸ ساعت این زندان تعطیل شد اما در مورد سعید مرتضوی چطور؟ مرتضوی به عنوان مسئول کشته شدن سه نفر در زندان کهریزک شناخته شده است. چه اتفاقی برای او می افتد؟ او هنوز هم در حال انجام فعالیتهای دولتی خود است.

لاریجانی: نتیجه تحقیق انجام شده از سوی یک کمیسیون مجلس بدان معنا نیست که این پایان روند حقوقی و تحقیق این پرونده است. حتی ممکن است این تحقیق آغاز و دلیلی برای اینکه روند حقوقی و قضایی باید با دقت بیشتری انجام شود، باشد. در مورد مرتضوی و یا هر فرد دیگری، ما باید منتظر نتیجه روند قضایی نهایی و تصمیم دادگاه باشیم. هیچ کس جایگزین دادگاه و نتیجه نهایی دادگاه نخواهد شد.

امانپور: بسیار خوب. این دادگاه باید توسط قوه قضایه ای برگزار شود که رئیس آن برادر شماست و خود شما نیز رئیس شورای حقوق بشر در ایران هستید. آیا معتقدید که آقای مرتضوی باید مجازات، محکوم و پاسخگو مرگ چند نفر در زندانی که ایران آن را تعطیل کرد، شود؟

لاریجانی: معتقدم که ما باید جدی ترین تحقیقی را بدون اینکه به نفع کسی باشد و برای اینکه مشخص شود چه کسی عامل این اشتباهات بوده، انجام بدهیم و عاملان این اشتباهات باید با شدیدترین مجازات ممکن روبرو شوند. بنابراین زود است که یک فرد را بدون کامل شدن تحقیقات در تلویزیون و یا هر رسانه ای متهم کنیم.

امانپور: بسیار خوب اجازه بدهید به موضوع اعدام ها بازگردیم. ایران – البته پس از چین- بیشترین اعدام ها را انجام می دهد. همچنین در راس بیشترین اعدام های نوجوانان قرار دارد. نوجوانانی که جرمی مرتکب می شوند زمانیکه به سن خاصی رسیدند، اعدام شده اند. اما شما گفتید که اعدام و مجازات مرگ برای نمونه شایسته تروریست هاست. بگذارید مثالی بزنم. عماد باقی یک فعال حقوق بشر شناخته شده بین المللی و دارنده چند جایزه جهانی است که به مرگ محکوم شده. وی هیچ دسترسیبهخانواده اش نداشته است. پرونده او چگونه به فعالیت تروریستی مربوط می شود؟

لاریجانی: اول اینکه این فرد به مرگ محکوم نشده است. این موضوعی است که شما در آن دچار اشتباه شده اید. دوم اینکه ۷۰ درصد مجازات مرگ در ایران به خاطر قاچاق و تجارت مواد مخدربوده است. در مورد یکسری نوجوانان اعدامی نیز باید بگویم در امور حقوقی محکومیت آنها قصاص اتلاق می شود. این بدان معناست که ابتدا اگر سن مجرم بین ۱۵ تا ۱۸ سال باشد اعدام آنها با مناقشه روبروست. اگر سن او کمتر از ۱۴ سال باشد نباید اعدام شود. کارشناسان مسائل حقوقی در مورد موضوع اعدام افراد مجرم بین ۱۵ تا ۱۸ سال با یکدیگر اختلاف دارند. دولت ایران نیز به خانواده مقتول یا فرد کشته شده می گوید که شما با گزینه دیگری نیز روبرو هستید. ما همیشه این خانواده ها را به بخشش و عدم اعدام مجرمان تشویق می کنیم. در این زمینه نیز موارد موفق زیادی وجود دارد که خانواده ها به جای اعدام عامل کشته شدن یکی از اعضای خانواده شان، از اعدام مجرم صرف نظر می کنند.

امانپور: در مورد سه آمریکایی دستگیر شده که هم اکنون در ایران زندانی هستند و نمی توانند وکیل یا خانواده شان را ملاقات کنند آیا قصد دارید اجازه بدهید که اعضای خانواده و یا مادرانشان به ایران سفر کنند؟ و اینکه روند دادگاه آنها چگونه پیش می رود؟

لاریجانی: سفارت سوئیس در ایران به موضوعاتی همچون پرونده این سه آمریکایی دسترسی دارد و اخیرا نیز درخواستی به من داده اند مبنی بر اینکه خانواده این سه آمریکایی قصد ملاقات با فرزندانشان را دارند. ما در حال بررسی این درخواست هستیم. امیدوارم که این سه آمریکایی از اتهامهایشان تبرئه شوند اما آنها باید در روند بازجویی قرا داشته باشند. این موضوع برای چند ایرانی که در عراق ربوده شده بودند نیز رخ داده بود. چند ایرانی در عراق توسط آمریکایی ها ربوده شدند و هرگز اجازه نیافتند تا با خانواده شان ملاقات کنند. بله این اقدامی بود که آمریکایی ها انجام داده بودند.

امانپور : از حضورتان در این مصاحبه بسیار تشکر می کنم.

***

لاریجانی همچنین در گفتگوی کوتاهی نیز که امانپور به صورت جداگانه با وی ضبط کرده بود در پاسخ به سوال امانپور در مورد اظهارات کلینتون مبنی بر دیکتاتوری در ایران گغت: اظهارات خانم کلینتون بسیار خام و ناسازگار است. وی از یک سو از دموکراسی در ایران اظهار نگرانی می کند و از سوی دیگر و از سوی دیگر به کشورهایی که حتی یک انتخابات برگزار نکرده اند سخاوتمندانه ترین کمکهای نظامی را می کند.



نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سی ام بهمن ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 06:32:21 توسط omide iran
مرگ بر این برادران شیطان صفت که نطفه آنان در لجن بوجود آمده

نوشته شده در تاريخ سی ام بهمن ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 06:31:40 توسط satarkhan
حیف آن نان حیف آن هوا حیف آن آب. در تاریخ بشریت از این جانوران اسلامی بدتر وجود ندارد. این اسلام عزیز اینان است که چنین حیواناتی تربیت می‌کند.

نوشته شده در تاريخ سی ام بهمن ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 06:14:10 توسط رزمجو از طايفه ( محترم ) كفار
خوشا بحال كسي كه بتواند اولين تف را بصورت اين نانجيب بياندازد.

نوشته شده در تاريخ سی ام بهمن ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 06:10:16 توسط فرهاد
لاريجانى تف به غيرت تان اگر داشته باشيد . از اسلامى که نتفه اش با دروغ بنا شده متنفر شديم

رادان و تکرار تهدیدات : بازداشت‌شدگان و خودروهاي توقيفي چهارشنبه سوري تا پايان تعطيلات نوروز آزاد نمي‌شون

جانشين فرمانده نيروي انتظامي از توقيف و بازداشت افرادي كه اقدام به مزاحمت در چارشنبه سوري امسال كنند تا پايان تعطيلات نوروزي خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، احمدرضا رادان در حاشيه شانزدهمين همايش روساي بهداري‌هاي كل ناجا در جمع خبرنگاران درباره تمهيدات پليس براي چهارشنبه آخر سال اظهار كرد: امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته پليس با افرادي كه ايجاد مزاحمت، سد كردن مسير و استفاده از مواد محترقه خطرناك مي‌كنند برخورد خواهد كرد.

وي با اشاره به اين كه هدف اصلي برگزاري اين سنت قديمي حل كردن مشكلات و نگراني‌هاي مردم است، اظهار كرد: به مرور زمان هدف اصلي برگزاري مراسم چهارشنبه سوري به فراموش سپرده شده و متاسفانه مباحث غلط ديگري جايگزين آن شده است.

سردار رادان اضافه كرد: پليس به گلوگاه‌هاي ورود مواد محترقه خطرناك توجه ويژه‌اي خواهد داشت و براساس هماهنگي‌هايي كه با مقامات قضايي انجام شده است هر كسي كه با ناهنجاري اقدام به ايجاد مزاحمت، راهبندان كند و آزار و اذيت مردم كند، بازداشت و احتمالا تا پايان تعطيلات نوروزي پليس و دستگاه قضايي در خدمت اين افراد خواهند بود.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اين كه همچنين خودروهايي كه در چهارشنبه سوري امسال توقيف شوند تا پايان تعطيلات متوقف خواهند بود، در عين حال تصريح كرد: البته مطمئن هستم با توجه به اهميتي كه مردم براي برگزاري اين مراسم دارند مراسم چهارشنبه آخر سال به خوبي برگزار خواهد شد و حساب گروه اندكي كه اقدام به ايجاد مزاحمت مي‌كنند از مردم جداست.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با كشفيات مواد محترقه هم گفت: ميزان كشفيات مواد محترقه تاكنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است كه اين موضوع به دليل توجه ويژه پليس به مواد محترقه غيراستاندارد و خطرناك است، به طوري كه نيروي انتظامي تا پايان سال جاري مناطق مرزي تا جوار شهرهاي كشور را تحت كنترل خود قرار مي‌دهد.

سردار رادان خاطرنشان كرد: مواد محترقه غيراستاندارد داخلي از برخي استان‌ها به مناطق مختلف رد و بدل مي‌شود و مقداري از اين مواد هم از مرزهاي شمال غرب و جنوب شرق كشور وارد مي‌شود كه در حال حاضر آماده‌باش به پليس در مرزهاي كشور داده شده است.

احمدی نژاد : رسماً اعلام می‌كنم امروز ملت ایران یك ابرقدرت حقیقی و واقعی است

رتبه‌های جهانی ابرقدرت مذکور به شرح زیر است:
رتبه‌های بالای جدول:
ایران رتبه‌ی سوم خطرناک‌ترین کشور برای وبلاگ‌نویسان
خودکشی زنان در ایران: رتبه‌ی سوم جهان
رتبه‌ی دوم ایران در جهان در زمینه‌ی اعدام
ایران رتبه‌ی اول در آمار مهاجرت نخبگان از میان 91 کشور
رتبه‌های ته جدول:
آزادی مطبوعات: ایران رتبه‌ی ۱۷۲ از ۱۷۵ كشور
رتبه‌ی ۱۶۸ برای ایران در زمینه‌ی فساد دولتی
ایران و كسب رتبه‌ی 88 از نظر شاخص توسعه‌ی انسانی
گذرنامه‌ی ایرانی در قعر جدول جهانی اعتبار
ایران رتبه‌ی ۱۲۳ جهانی را در تأمین سلامت مردم دارد
رتبه‌ی ایران از نظر نرخ تورم در میان 225 کشور، 219 بوده است.
ایران بالاتر از آنگولا در «انتهای جدول» جاذبه‌های تجاری
سهم زنان ایران در مدیریت: رتبه‌ی جهانی 101 میان 120 کشور
ایران رتبه‌ی 144 فضای کسب و کار جهان
رتبه‌ی جهانی ایران در سرعت اینترنت: 186
ایران رتبه‌ی 172 از میان 176 كشور را برای آزادی رسانه کسب کرد
ریال ایران سومین پول بی‌ارزش جهان!

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سی ام بهمن ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:54:27 توسط جلال
لطفا گزارش خود را تصحیح فرمائید. ایران دارای ۱. رتبه اول در خالی بندی و گزافه گوی ۲. رتبه اول در لباس شخصیها ۳. رتبه اول در باتوم و چماق به دستها ۴. رتبه اول در شکنجه ۵. رتبه اول در تجاوز به زندانیان ۶. رتبه اول در فرماندهان نظامی با درجه دکتری ۷. ...... ۸. ...... و غیره

نوشته شده در تاريخ سی ام بهمن ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:52:09 توسط مش قاسم غير خودى
جالب اينکه حکومت و دولت هر بلايى که ميخواد سر مردم ايران مى آورد ( شگنجه . دستگيرى . تجاوز . اعدام . ملحد ناميدن . خس و خاشاک ناميدن . 5% مردم را خودى ميدانند و 95 % مردم را غير خود ميداند و هزار بلاى ديگر ) بعد وقتى جايى کم مى آوردن يا مى خواهند غلطى بخورند يا از طرف جامعه بين الملى زير فشار قرار ميگيرند سريع از ملت ايران مايع ميگذارند

دستگيری های جديد : ادامه بازداشتها در نجف آباد/ بازداشت و بی خبری از علی اکبر اعجمی / مرتضی گلی زاده بازداشت شد

ادامه بازداشتها در نجف آباد

شبکه جنبش راه سبز(جرس): بازداشتها در نجف آباد ادامه دارد و ماموران اطلاعاتی با هجوم شبانه به خانه های فعالان سیاسی و انقلابی آنان را تهدید می کنند. بر اساس گزارشهای رسیده از نجف آباد، هنوز دهها تن از مردمی که برای شرکت در مراسم سوگواری و چهلم آیت الله منتظری بازداشت شده بودند، در حبس بسر می برند و ماموران امنیتی رفتارزشت و غیر انسانی با آنها داشته اند. گفته می شود که جوانان دستگیرشده بشدت مورد ضرب و شتم قرارگرفته اند. در آخرین اقدام غیرانسانی ماموران اطلاعاتی نجف آباد، هفت تن از ماموران با هجوم شبانه به خانه طاهری یکی از انقلابیون و فعالان شهر بدنبال فرزند خانواده می گردند. مادر وی مانع از حضور آنها شده و می گوید که من یک زن تنها هستم. ولی ماموران بی توجه به گفته های وی وارد خانه شده و ساعتها به بازرسی خانه می پردازند.

بازداشت و بی خبری از علی اکبر اعجمی

خبرگزاری هرانا - یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران روز چهارشنبه مورخ 21 بهمن ماه در شهر سبزوار بازداشت شد.
به گزارش هرانا، علی اکبر اعجمی دانشجوی دانشگاه تهران و از فعالین چپ گرا که پیشتر مکررا از سوی ماموران وزارت اطلاعات تحت فشار و تهدید قرار داشت نهایتا روز 21 بهمن در شهرستان سبزوار دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
لازم به ذکر است در هفته های گذشته محمد غزنویان و حمید مافی از فعالین چپ نیز در شهر قزوین توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده اند.

مرتضی گلی زاده بازداشت شد

خبرگزاری هرانا- یکی از فعالین اصلاح طلب شهر اراک پس از 22 بهمن بازداشت شد.
به گزارش هرانا، مرتضي گلي زاده از فعالين سياسي اصلاح طلب شهر اراك و همچنين از اعضاي فعال ستاد مهندس موسوي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري كه پس از وقايع روزعاشورا در شهر اراك بازداشت شده بود و چندي پيش با قراركفالت آزاد گرديده بود پس از 22 بهمن ماه مجددا توسط افراد ناشناس بازداشت گرديده و به مكان نامعلومي منتقل گرديده است.
قراين حاكي از آنست كه در طي اين مدت خانواده وي جهت عدم افشاي خبر بازداشت ايشان تحت فشار نيروهاي امنيتي قرار داشته اند.
بر اساس پيگيري هاي انجام شده توسط چند تن از نزديكان ايشان تا كنون خبري ازنامبرده بدست نيامده است و هيچ نهادي مسووليت بازداشت وي را بعهده نگرفته است كه اين مساله موجب نگراني و سرگرداني هر چه بيشترخانواده ايشان گشته است.

سفر رحیم مشاعی به بلاروس

سفر رحیم مشاعی به بلاروس
بنای دهکده پرسپولیس
برای استراحت امام زمان!



دراوج دلهره حکومت برای عبور از خوان 22 بهمن، استاد رحیم مشاعی یک سفر پر برکت به جمهوری بلاروسی کرد. معاون رسمی و رئیس غیر رسمی احمدی نژاد در شهر "مینسک" پایتخت این جمهوری که در آن چند صد دانشجوی ایرانی با بورس تحصیلی دوره های دانشگاهی را می گذرانند، پس از چند معامله تجاری و مذاکرات غیر تجاری، یک جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ دانشجوئی گذاشت. حدود 30 نفری در این جلسه جمع شدند که کمتر از 10 نفر آنها دانشجو و بقیه تجار بودند. رحیم مشاعی در باره ارادت احمدی نژاد به رئیس جمهور بلاروس سخن گفت، اما چنان مبالغه آمیز که خودش هم خنده اش گرفت. او گفت که رئیس جمهور هر وقت که در سیمای جمهوری اسلامی سخنرانی می کند از رئیس جمهور بلاروس یاد می کند و همه در ایران اسم رئیس جمهور بلاروس را بلدند!

در بخش پرسش و پاسخ گفتند سئوالات باید کتبی باشد و یکنفر هم مامور دستچین کردن سئوالات و طرح آنها شد. یکی از دانشجویان حاضر در جلسه با طرح سئوالی درباره حوادث خیابانی ایران، باعث پاره شدن چُرت رحیم مشاعی شد که داشت لاف در غربت می زد. رحیم مشاعی ابتدا خود را به نادانی زد و پرسید" چه حادثه ای؟ ما که در ایران هستیم از حوادث خیابانی خبری نداریم، چطور شما که دراینجا هستید خبر دارید؟

دانشجویان گفتند که اینترنت دارند، تلویزیون می بینند و میدانیم درخیابان های تهران چه گذشته است.

رحیم مشاعی که کم آورده بود، شروع کرد به استدلال هائی درباره ظهور امام زمان و گفت که آقای احمدی نژاد اسلام را مدرنیزه کرده است. هنوز در باره مدرنیزه شدن اسلام داشت سخن می گفت که دانشجویان حاضر در جلسه یکجا بلند شده و از سالن بیرون رفتند، اما تجار در جلسه ماندند. سخنرانی خیلی خصوصی شد و رحیم مشاعی گفت که در جریان این سفر، علاوه بر کارهائی که داشته، با دولت بلاروس مذاکره کرده و 60 هکتاز زمین در کنار "مینسک موره" (دریای مینسک) از دولت گرفته که در آن یک دهکده پرسپولیس بسازد.

کارچاق کن های ایرانی حاضر در جلسه که از خوشحالی در پوست نمی گنجیدند، از رحیم مشاعی نپرسیدند که هدف از ساختن این دهکده، در ساحل دریای مینسک چیست؟ استراحتگاهی برای امام زمان ساخته می شود؟ قرار است در اینجا ظهور کرده و از اینجا برود ایران؟ تفریحگاهی است برای دولتی ها؟ محلی است برای بعد از فرار از ایران؟

سرطان

سرطان
سوغات تازه کشف شده
کودتای انتخاباتی 22 خرداد



معاون مركز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: به نظر می‌رسد سرطان‌های كودكان در كشور در حال افزایش است. امواج الكترونیكی از جمله عوامل این امر تشخیص داده شده است.

خبرگزاری ایلنا، بر خبر بالا افزوده است:

پیشتر، برخی منابع از تشدید فعالیت دستگاه‌های ایجاد اختلال در پخش برنامه‌های ماهواره‌ای شبکه‌های فارسی زبان در تهران و دیگر شهرهای ایران خبر داده بودند. یکی از نمایندگان مجلس درمورد تاثیر مخرب ناشی از پارازیت‌های ماهواره‌ای و مخابراتی بر شهروندان کشور هشدار داده بود.



بدنبال انتشار این اخبار و گزارش ها، خبرگزاری مهر نیز گزارشی تهیه کرده و در آن یادآور شد:

افزایش سرطان در ایران و کاهش سن ابتلا به آن چنان است که برخی متخصصین سرطان شناسی از اصطلاح "سونامی سرطان" در ایران استفاده می کنند. رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران گفته است:

سرطان مری در شمال کشور، سرطان معده در مرکز و جنوب کشور و سرطان استخوان، خون و پروستات نیز در همه نقاط کشور وجود دارد.

پشت سر تمام فتنه ها

پشت سر تمام فتنه ها
و فجایع کشور "حجتیه" را ببینید!



حجت الاسلام محتشمی‌پور، نام آشنائی در میان روحانیون و سیاسیون ایران است. سفیر و نماینده آیت الله خمینی در سوریه بود و در یک انفجار تروریستی یک دست خود را از دست داد. پیش از انقلاب – بویژه در پاریس- در بیت آیت الله خمینی از محارم وی بود و ارتباط های با روحانیون در شورای انقلاب را با آیت الله خمینی برقرار و همآهنگ می کرد. بعدها که از سوریه به ایران بازگشت، نماینده مجلس و وزیر کشور در کابینه هاشمی رفسنجانی شد. اکنون عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز است و دبیرخانه احزاب.

این اشاره مختصر، برای انتشار خلاصه ای از مصاحبه مشروح و جانداری است که وی روزگذشته با خبرگزاری ایلنا در ایران کرده است. او دراین مصاحبه با جسارت و آگاهی کامل می گوید که انجمن حجتیه در دوران رهبری علی خامنه ای موفق شد حاکمیت جمهوری اسلامی را قبضه کند. کادرهای بعد از انقلاب این انجمن که نه انقلاب را دیده بودند و نه نقشی در آن داشتند – از قماش قاضی مرتضوی و غلامحسین الهام و حتی احمدی نژاد- توانستند، سرانجام کادرهای انقلابی نظیر بهزاد نبوی را که جان سالم از انفجارهای تروریستی سازمان مجاهدین به در برده بودند به بند کشیده و زندانی کنند. انفجارهائی که حتی در پشت آنها دست های پرقدرت حجتیه عمل کرد و سازمان مجاهدین خلق و یا سازمان "فرقان" آلت دست آن شدند. او می گوید که علی خامنه ای هم اگر مانند دوران قبل از انقلاب بخواهد حکومت کند فرقی با شاه ندارد. او می گوید که انجمن حجتیه در دوران آیت الله خمینی توانست به حیات سازمانی خود در خانه های تیمی ادامه دهد تا پس از در گذشت او بتدریج حرکت به سمت قبضه قدرت را شروع کند. محتشمی پور می گوید که آنها به سمت نابودی ایران حرکت می کنند، با این تفکر و تبلیغ که زمینه را برای ظهور امام زمان فراهم می کنند.

این مصاحبه خلاصه شده که تمام رئوس مهم آن حفظ شده را در این شماره پیک نت می خوانید.





برخی منافع اسلام و ملت و استقلال، آزادی و حفظ نظام را ملاك وحدت قرار می‌دهند و برخی دیگر خودشان را اصل می‌دانند و در جایگاه مردم و اسلام و العیاذ بالله- خدایان قرار می‌دهند و می‌گویند “باید با ما وحدت كنید”؛ در حالی كه آنها كسی نیستند كه همه به خاطر آنها دست از افكارشان بردارند و با آنها وحدت كنند. ما باید محور وحدت را موضوعی قرار دهیم كه همه ملت آن را قبول دارند. اگر مردم اندیشه‌های امام را قبول دارند، باید حول آن وحدت كرد. آن اندیشه‌ها هم گزینشی نیست، بلكه یك منظومه است و تمام آن باید لحاظ شود

كسانی كه سعی می‌كنند امام را در مقابل قانون و مردم قرار دهند، یا کسانی هستند که مخالف نهضت امام بودند و یا در مبارزه نقشی نداشته‌اند و امام را همراهی نمی‌کردند (البته بسیاری از آنها از نظر سنی به انقلاب نمی‌رسند و منظور ایدئولوگ‌های آنهاست) و به اصطلاح جزو مسلمانان “بعد الفتح” به حساب می‌آیند. این جریانات تا زمانی كه امام حیات داشتند، به گوشه‌ای خزیده بودند، اما بعد از ارتحال ایشان، در مراكز مختلف برای پیشبرد اهداف خودشان (كه احیانا مقابله با نظام است) نفوذ كردند و اكنون این سخنان را مطرح می‌كنند كه امام بنا بر مصلحت از مردم سخن می‌گفتند، بیان اصل جمهوریت ناشی از شرایط زمان و مكان بوده است و یا اینکه ایشان در پاریس مجبور بوده است كه این سخن را بگوید و این مساله اصالتی در اندیشه ایشان نداشته است، بلكه قائل به خلافت اسلامی بوده‌اند. من به طور مشخص می‌توانم از جریان انجمن حجتیه نام ببرم كه پشت سر تمام فتنه‌هایی که رخ داده این انجمن را می‌بینم. این تفكر در دوره فعلی، در قالب برخی بنیادها و تشكل‌ها با عناوین و اسامی دیگر فعال است و در بسیاری مراكز نفوذ دارد و از طریق برخی چهره‌ها و شخصیت‌هایی كه در زمان امام اجازه مطرح شدن نیافتند و افكارشان دقیقا مخالف امام است عمل می‌كنند. البته آن چهره‌ها كه طرفدار برخوردهای خشن هم هستند، تلاش می‌كنند تا اینگونه جلوه دهند كه مانند امام می‌اندیشند، در حالی كه آن بزرگوار مخالف كاربرد خشونت، حتی در مقابل رژیم شاه بود.



الان شاهد هستیم كه جریانات فرقه‌گرایی وجود دارند كه حكومت و گروه‌های مختلف را تشویق می‌كنند كه دست به خشونت بزنند و درگیری ایجاد كنند. امام گفته بود بعضی‌ها (انجمن حجتیه) معتقدند حركت‌های اصلاح نباید صورت گیرد تا فساد فراگیر شود و این مقدمه ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشد.

اما طبق اطلاعاتی كه بنده دارم، تفكر انجمن حجتیه متحول شده و اکنون اعتقاد دارند كه ”نباید دست روی دست بگذاریم تا فساد جهان را فراگیرد و مقدمه ظهور امام زمان باشد، زیرا این امر باعث می‌شود تا حركت‌هایی برای اصلاح جامعه صورت گیرد و ظهور عقب بیفتد و لذا وظیفه ماست كه كمك كنیم تا فساد همه‌جا را فراگیرد. در همین راستا تخریب اخلاق، اقتصاد، سیاست و... در دستور كار آنها قرار گرفته تا حضرت ظهور كند.

امام اجازه ندادند كه چنین اندیشه و خطری در زمان حیاتشان ابراز وجود كند. انجمن حجتیه در اول انقلاب، به امام پیام دادند كه جوانان تحصیل کرده‌ای را داریم كه می‌توانند در كشور مدیریت كنند؛ ایشان هم پیام دادند كه ما نیازی به جوان‌های شما نداریم و این جوانان و مردمی كه انقلاب كردند، خودشان می‌توانند كشور را اداره كنند.

انجمن حجتیه وقتی به مرور مشاهده كرد كه جایگاهی در جامعه ندارد و بدبینی و نفرت عمومی نسبت به آنها كه قبل از انقلاب با ساواك همراهی می‌كردند، وجود دارد، اعلام انحلال كرد، اما این ظاهر مساله بود، زیرا ارتباطات تشكیلاتی انجمن حجتیه، در خانه‌های تیمی ‌شان برقرار بود و فقط ظهور و بروز علنی نداشت. اما پس از رحلت امام آزادی مطلقی یافتند. آفت اصلی انقلاب از نظر امام، قرار گرفتن نامحرمان در مصدر امور بود.



آیا نا محرم جز انجمن حجتیه و تفكر متحجران و مقدس‌مآبانی كه با اصل نظام مخالف بودند و طرفدار آن بودند كه شاه با تمام جنایاتی كه مرتكب شده، روی كار بماند؟

آنها با لباس جدید مانند گرگ در لباس میش، وارد صحنه شدند و انقلابی‌تر از نیروهای انقلابی شعار میدهند و طرفدار ولایت فقیه شده اند و فرزندان امام و انقلاب را زندانی کرده اند تا با کمک یک فقیه تشكیل حكومت دهند و همه ‌چیز را به مسلخ دشمن ب‌برند و انقلاب را از ریشه قطع كنند.

شاه به هیچ قانونی گردن نمی‌نهاد، خودش تصمیم می‌گرفت و دیكتاتور بود. لذا سرنگونی این رژیم كه اهمیتی برای رای مردم قائل نبود، از اهداف امام و مردم بود. پس هر دولت و رئیسی كه خوی استبدادی و خودمحوری داشته باشد، به قانون تمكین نكند و به آنچه خودش می‌خواهد، عمل كند، با شاه فرقی ندارد. او هم یك عنصر دیكتاتور است كه می‌گوید هرچه من می‌گویم باید عمل شود و به قانونی كه در مجلس تصویب شده است یا در قانون اساسی وجود دارد، اعتنا نمی‌كند. اگر چنین حاكمیتی وجود داشته باشد، همان چیزی است كه امام با آن مبارزه كرد.

رژیم استبدادی تمام آزادی‌های مردم را سلب می‌كند و رای آنها را زیرپا می‌گذارد و چنین رژیمی باید از بین برود تا آزادی محقق شود. این یك شعار نیست، واقعیت است و باید در جامعه ظهور یابد تا مردم احساس كنند كه بر سرنوشت خود حاكم هستند، انتخابات آزاد است و می توانند سیستم حكومتی، رئیس‌جمهور، نماینده و شغل دلخواه خود را انتخاب كنند.



امروز بسیاری از كسانی كه مورد حذف فیزیكی و سیاسی قرار می‌گیرند، كسانی هستند كه نظام، انقلاب، قانون اساسی و انقلاب را قبول دارند، اما می‌گویند ما انتقاد داریم. امام هم انتقاد، اشكال و حتی تخطئه را موهبت الهی می‌دانستند، چه رسد به نقد و مخالفت با یك شخص و دولت و اگر كسی مخالف این مساله است، با یكی از اصول مسلم اسلام، یعنی امر به معروف و نهی از منكر كه از واجبات است، مخالفت كرده است. زیرا این اصل مانند نماز و روزه و حج است. هم‌اكنون كار معترضین جز امر به معروف و نهی از منكر است؟ قطعا چیزی جز این نیست، زیرا آنها فقط سخن می‌گویند و كار دیگری نمی‌كنند. لذا در برخورد با معترضان، بین آنچه الان اجرا می‌شود و آنچه امام می‌خواست و بدان عمل می‌كرد، تفاوت زیادی وجود دارد. واقعيت است كه در عمق تفكر امام این بود كه ملت بايد بر سرنوشت خودش حاكم باشد و حرف اول را او می ‌زند و هيچ قدرتی حتی رهبر نبايد در مقابل رای مردم بايستد.

فریبکار کیست؟
















این عين صورتجلسه هماهنگي برای پرکردن میدان آزادی در روز 22 بهمن است که در روز 21 بهمن در ستاد بسيج شركت پخش و پالايش نفت تشکیل شده بوئد. آن را بدون هيچگونه دخل و تصرفي ارسال مي نمايم. لطفا منتشر كنيد تا مردم بهتر بدانند رهبر لاف چه حمایتی از خود و دولتش را می زند. چگونه حقوق بگیران را به میدان آزادی کشاندند تا شب در صدا و سیما فیلم نشان داده و آن را به حساب حمایت از رهبر و احمدی نژاد معرفی کند. آنها که برای شكلات و سانديس و با اتوبوس و تحت حمایت نیروهای امنیتی و نظامی به میدان آزادی آوردند حامیان ایشان بودند؟

من، میان

من، میان
بسیجی ها بودم

شیراز- روز 22 بهمن من حدود ساعت 9:10 سوار اتوبوس شدم تا به راهپیمایی بروم. تقریبا تمام مسافران بسیجی بودند که به راهپیمایی می بردندشان. پس از پیاده شدن از اتوبوس از آنها دور شدم تا به من شک نکنند. تمام راه های منتهی به محل راهپیمایی را با اتوبوس بسته بودند. همه جا مامور بود. حدود ساعت 9:35 به فلکه ستاد رسیدم. از این طرف و آن طرف مثل مور و ملخ دسته دسته می آمدند. نکته قابل توجه مردمی بودند که مثل من قاطی جمعیت نمیشدند و فقط ایستاده بودند. خیلی ها معلوم بود مجبور بودند بیایند. پوستر داشتند اما داخل جمع نمی رفتند و شعار نمی دادند. دو- سه تا ماشین آتشنشانی آنجا بود. ماشین های پلیس برای انتقال دستگیر شدگان جلوی چشم همه بود تا کسی صدایش در نیاید.هلیکوپتر نظامی هم در آسمان گشت میزد. این همه نیرو ریخته بودند آنجا و عده ای که آورده شده بودند در امنیت کامل شعار بدهند. همه جمعیتشان فقط فاصله چهار راه پارامونت و فلکه ستاد را پر کرد. این مسیر فقط یک خیابان است که موشیر فاطمی نام دارد و خیابانی با عرض متوسط و نه چندان طولانی. شنیدم ارم هم درگیری بوده، اما خودم آنجا نرفتم.

پلاک اتوبوس ها

پلاک اتوبوس ها
خبر از عمق
بی پناهی حکومت
در تهران داد

با سلام و خسته نباشید- بالاخره اینترنت راه داد تا این مشاهدات خودم را برای شما بنویسم: 22 بهمن روز عجیبی بود و راهپیمایی عجیب تر. از ساعت 8 صبح صدای هلیکوپتر می آمد. پلاک های اتوبوس هایی که در کوچه پس کوچه های اطراف میدان آزادی پارک شده بود را نگاه می کردم. همه شهرستانی بودند. دلم برای اینهمه مردمی که از شهرستانها آورده بودند می سوخت .

لباس های نو با قیافه های محلی که با یک ذوقی به مراسم نگاه می کردند. چهره های حق به جانب لباس شخصی ها و معصومیت چهره های بسیجی های 16 تا 18 ساله. اما از همه اینها که بگذرم یک چیز پر افتخار برای من این بود که متر به متر خیابان ها و کوچه پس کوچه های اطراف خیابان آزادی پر بود از مأمورین مسلح به کلاه خود و باطوم و گاز و ...تفنگ. راستش را بخواهید از همه مهم تر خواب خوشی است که از چشمان آقایان گرفته شده است .بچه های سبز همه جا بودند. به هم لبخند میزدیم. بعد از ظهر و شب هم درگیریهای پراکنده وجود داشت ولی ابهت خاموش بزرگترین ارزش راهپیمایی روز 22 بهمن سال 88 بود . ترس و به تبع آن ضعف خودش را حکومت بصورت آشکار به نمایش گذاشت. مهم این است که دایره انسان های آگاه آنچنان بزرگ شده که حکومت ناچار است هزینه های سنگینی بابت آن پرداخت کند .

مهم آن سرازیری است که شروع شده چه با چشمان باز، چه بسته .

نام ای میل را عوض کرده ام و گرنه قبلا برای شما به اسم حقیقی ای میل زده بودم.

رهبر راضی، سپاه راضی

بنده میدانم که در سپاه و بسیج از راهپیمایی 22 بهمن خیلی ابراز خوشحالی و راضایت می شود و نماینده آقای خامنه ای در تیپ... در دیدار با ... خیلی بابت 22 بهمن اظهار رضایت کرده و گفته است «چشم فتنه کور شد و دیگر شاهد تظاهرات خیابانی نخواهیم بود. این غائله با تمام مشکلاتش و ضررهایی که به نظام وارد آورد به حمدالله جمع شد.»

بانک سرمایه

سلام- من کارمند دانشگاه پیام نور هستم و در سازمان مرکزی تهران مشغول خدمت می باشم. یکسال است که از قبل از انتخابات به طرق مختلف به همه کارمندان پول تزریق می کردند و از چندین بانک علاوه بر کمک های مالی که بلاعوض انجام می شد، وامهای 7 و 8 میلیون تومانی به هر نفر میدادند. تا آنجا که من میدانم در بانک انصار، بانک سرمایه و بانک صادرات و بانک ملت همه در نوبت وام بودند. البته انصار و سرمایه به دلیل پایین بودن بهره به هر نفر فقط یک وام میدهند. البته روسا از همه گرفته اند.

می خواهم بگویم بعد از خبر ورشکستگی بانک ملت و ملی که شما اعلام کردید، شاهد بودم که بانک سرمایه هم از دادن وام به کارکنان دانشگاه خود داری کرده و حدود 300 نفر باقی مانده را بدون هیچ جوابی معطل نگه داشته است. میخواستم بدانم بانک سرمایه هم ورشکست شده و یا از ترس ورشکستگی این کار را کرده است.

بانک سرمایه از 300 نفر از ما سفته هم گرفته ولی علیرغم گذشت 2 ماه از نوبت دریافت وام هیچ پولی به هیچکس نداده است.

پیک نت: امیدواریم کسانی که از وضع این بانک خبر دارند، پاسخ سئوال این خواننده را به ما برسانند.

اقامتگاه مخفی

سلام پیک نت- در خیابان شریعتی تهران، نرسیده به پل سید خندان، قبل از پارک اندیشه در کوچه شهید محبی، در سالهای اخیر دو ساختمان بلند ساخته اند. یکی از آنها متعلق به سپاه است و تابلویی دارد با عنوان "خوابگاه وزارت صنایع".

این تابلوی صوری است و در واقع این مکان در اختیار سپاه قدس است و از آن برای اقامت کوتاه مدت فرماندهان واحدهای خارج از ایران قدس که برای همآهنگی به تهران می آیند و بر می گردند استفاده می شود. اغلب این مهمانان عرب اند و با اتومبیل های شیشه سیاه به این محل آورده شده و برده می شوند.

لطفا اسم و آدرس ای میل محفوظ بماند

دیدار موسوی و کروبی


دیدار موسوی و کروبی

پس از 22 بهمن نظامی



مهندی موسوی و مهدی کروبی چهارشنبه شب (دیشب) با یکدیگر ملاقات و بمدت 2 ساعت پیرامون اوضاع کشور گفتگو کردند. برای این دیدار مهدی کروبی به دیدار مهندس موسوی رفت. به گزارش سحام نیوز، هم موسوی و هم کروبی در این دیدار تاکید کردند که جریان خشونت طلب در تهران و غالب مناطق کشور با توسل به خشونت از تجمع و راهپیمائی آرام مردم ممانعت کردند. امسال برای اولین بار در طی سی سال گذشته، در روز پیروزی انقلاب که متعلق به تمامی آحاد کشور است، شاهد شرایط کاملا نظامی و حاکم شدن جو رعب و وحشت در مناطق مختلف و برخورد با نمادهائی بودیم (رنگ سبز) که بخشی از رنگ پرچم این کشور است و این نشان از ضعف و نگرانی خشونت طالبان از حضور سبزمردم است. کروبی و موسوی بر اجرای تمامی اصول قانون اساسی بویژه اصول مرتبط به حقوق ملت که این روزها یا نقض شده و یا به اصولی متروک در آمده تاکید کردند. آنان حضور آگاهانه مردم در جهت احیای حقوق شان و تلاش در جهت اصلاح انحراف موجود در انقلاب، که به ضرر منافع ملی کشور است و آن را بشدت آسیب پذیر کرده مهم توصیف کردند.

در پایان این دیدار، موسوی و کروبی اعلام داشتند که بزودی در این ارتباط با مردم سخن خواهند گفت و آنان را در جریان امور از جمله چگونگی پیگیری و مطالبه مسالمت آمیز حقوق شان قرارخواهند داد.