Friday, February 19, 2010

دستگيری های جديد : ادامه بازداشتها در نجف آباد/ بازداشت و بی خبری از علی اکبر اعجمی / مرتضی گلی زاده بازداشت شد

ادامه بازداشتها در نجف آباد

شبکه جنبش راه سبز(جرس): بازداشتها در نجف آباد ادامه دارد و ماموران اطلاعاتی با هجوم شبانه به خانه های فعالان سیاسی و انقلابی آنان را تهدید می کنند. بر اساس گزارشهای رسیده از نجف آباد، هنوز دهها تن از مردمی که برای شرکت در مراسم سوگواری و چهلم آیت الله منتظری بازداشت شده بودند، در حبس بسر می برند و ماموران امنیتی رفتارزشت و غیر انسانی با آنها داشته اند. گفته می شود که جوانان دستگیرشده بشدت مورد ضرب و شتم قرارگرفته اند. در آخرین اقدام غیرانسانی ماموران اطلاعاتی نجف آباد، هفت تن از ماموران با هجوم شبانه به خانه طاهری یکی از انقلابیون و فعالان شهر بدنبال فرزند خانواده می گردند. مادر وی مانع از حضور آنها شده و می گوید که من یک زن تنها هستم. ولی ماموران بی توجه به گفته های وی وارد خانه شده و ساعتها به بازرسی خانه می پردازند.

بازداشت و بی خبری از علی اکبر اعجمی

خبرگزاری هرانا - یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران روز چهارشنبه مورخ 21 بهمن ماه در شهر سبزوار بازداشت شد.
به گزارش هرانا، علی اکبر اعجمی دانشجوی دانشگاه تهران و از فعالین چپ گرا که پیشتر مکررا از سوی ماموران وزارت اطلاعات تحت فشار و تهدید قرار داشت نهایتا روز 21 بهمن در شهرستان سبزوار دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
لازم به ذکر است در هفته های گذشته محمد غزنویان و حمید مافی از فعالین چپ نیز در شهر قزوین توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده اند.

مرتضی گلی زاده بازداشت شد

خبرگزاری هرانا- یکی از فعالین اصلاح طلب شهر اراک پس از 22 بهمن بازداشت شد.
به گزارش هرانا، مرتضي گلي زاده از فعالين سياسي اصلاح طلب شهر اراك و همچنين از اعضاي فعال ستاد مهندس موسوي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري كه پس از وقايع روزعاشورا در شهر اراك بازداشت شده بود و چندي پيش با قراركفالت آزاد گرديده بود پس از 22 بهمن ماه مجددا توسط افراد ناشناس بازداشت گرديده و به مكان نامعلومي منتقل گرديده است.
قراين حاكي از آنست كه در طي اين مدت خانواده وي جهت عدم افشاي خبر بازداشت ايشان تحت فشار نيروهاي امنيتي قرار داشته اند.
بر اساس پيگيري هاي انجام شده توسط چند تن از نزديكان ايشان تا كنون خبري ازنامبرده بدست نيامده است و هيچ نهادي مسووليت بازداشت وي را بعهده نگرفته است كه اين مساله موجب نگراني و سرگرداني هر چه بيشترخانواده ايشان گشته است.

No comments:

Post a Comment