Friday, April 6, 2012

حمله همه‌جانبه نمایندگان خامنه‌ای (امامان نماز جمعه کشور) به هاشمی دیگربان : نمایندگان علی خامنه‌ای در شهر‌های ایران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به خاطر طرح موضوع مذاکره با آمریکا از سوی اکبر هاشمی رفسنجانی به شدت وی را مورد انتقاد قرار دادند. اکبر هاشمی رفسنجانی چند روز پیش در مصاحبه با فصلنامه مطالعات بین‌المللی گفته پیش از درگذشت آیت‌الله خمینی، در نامه‌ای از او خواسته بود در زمان حیات خود «مسئله رابطه با آمریکا» را حل کند. این گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با واکنش حامیان علی خامنه‌ای مواجه شده است به طوری که در روز‌های اخیر حملات و انتقاد‌های تندی به وی به خاطر این اظهار‌نظر می‌شود. احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفته که «کسانی که فکر می‌کنند ما باید با رأس استکبار یعنی آمریکا مذاکره کنیم یا ساده‌لوح هستند و یا مرعوب.» احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد اظهار کرده است: «موضوع مذاکره ایران با آمریکا به صلاح نیست و با مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران سازگاری ندارد.» علم‌الهدی افزوده است: «اکنون از گوشه‌ای صدایی بلند شده که باید با آمریکا مذاکره کنیم که نغمه ضد رهبری است.» محسن حیدری٬ امام جمعه موقت اهواز هم گفته که «مطرح کردن مسئله رابطه با آمریکا از طرف برخی از مسئولان نظام تاسف‌بار است. حیدری افزوده است: «مذاکره با آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران منجر به نابودی حرکت بیداری اسلامی در خاورمیانه می‌شود و سر منشأ فتنه‌ای دیگر است.» رضایی بیرجندی٬ امام جمعه بیرجند نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر اعلام کرده که «رابطه ما و آمریکا شبیه رابطه گرگ و میش است.» اکبر افشارمنش امام جمعه عنبرآباد هم اظهار کرده است: «کسانی که دم از ارتباط با آمریکا می‌زنند، بدانند یعنی تسلیم خواسته‌های آمریکا شدند.» علی خاتمی٬ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز با انتقاد از طرح موضوع مذاکره با آمریکا گفته که علی خامنه‌ای معتقد است: «نباید در برابر آمریکا و ایادی استکبار عقب‌نشینی کرد.» عباس پورصادقی امام جمعه موقت مهریز هم رابطه گفته است: «تا زمانی که آمریکا خوی استکباری دارد ما نمی‌توانیم با آن‌ها رابطه داشته باشیم.» این اننقاد‌ها و مخالفت‌ها با دیدگاه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در شرایطی صورت گرفته که پیش‌تر علی سعیدی و حسین شریعتمداری نمایندگان خامنه‌ای در سپاه و موسسه کیهان نیز با آن مخالفت کرده بودند.

حمله همه‌جانبه نمایندگان خامنه‌ای (امامان نماز جمعه کشور) به هاشمی

دیگربان : نمایندگان علی خامنه‌ای در شهر‌های ایران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به خاطر طرح موضوع مذاکره با آمریکا از سوی اکبر هاشمی رفسنجانی به شدت وی را مورد انتقاد قرار دادند.
اکبر هاشمی رفسنجانی چند روز پیش در مصاحبه با فصلنامه مطالعات بین‌المللی گفته پیش از درگذشت آیت‌الله خمینی، در نامه‌ای از او خواسته بود در زمان حیات خود «مسئله رابطه با آمریکا» را حل کند.
این گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با واکنش حامیان علی خامنه‌ای مواجه شده است به طوری که در روز‌های اخیر حملات و انتقاد‌های تندی به وی به خاطر این اظهار‌نظر می‌شود.

احمد خاتمی
 در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفته که «کسانی که فکر می‌کنند ما باید با رأس استکبار یعنی آمریکا مذاکره کنیم یا ساده‌لوح هستند و یا مرعوب.»
احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد اظهار کرده است: «موضوع مذاکره ایران با آمریکا به صلاح نیست و با مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران سازگاری ندارد.»
علم‌الهدی افزوده است: «اکنون از گوشه‌ای صدایی بلند شده که باید با آمریکا مذاکره کنیم که نغمه ضد رهبری است.»
محسن حیدری٬ امام جمعه موقت اهواز هم گفته که «مطرح کردن مسئله رابطه با آمریکا از طرف برخی از مسئولان نظام تاسف‌بار است.
حیدری افزوده است: «مذاکره با آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران منجر به نابودی حرکت بیداری اسلامی در خاورمیانه می‌شود و سر منشأ فتنه‌ای دیگر است.»
رضایی بیرجندی٬ امام جمعه بیرجند نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر اعلام کرده که «رابطه ما و آمریکا شبیه رابطه گرگ و میش است.»
اکبر افشارمنش امام جمعه عنبرآباد هم اظهار کرده است: «کسانی که دم از ارتباط با آمریکا می‌زنند، بدانند یعنی تسلیم خواسته‌های آمریکا شدند.»
علی خاتمی٬ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز با انتقاد از طرح موضوع مذاکره با آمریکا گفته که علی خامنه‌ای معتقد است: «نباید در برابر آمریکا و ایادی استکبار عقب‌نشینی کرد.»
عباس پورصادقی امام جمعه موقت مهریز هم رابطه گفته است: «تا زمانی که آمریکا خوی استکباری دارد ما نمی‌توانیم با آن‌ها رابطه داشته باشیم.»
این اننقاد‌ها و مخالفت‌ها با دیدگاه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در شرایطی صورت گرفته که پیش‌تر علی سعیدی و حسین شریعتمداری نمایندگان خامنه‌ای در سپاه و موسسه کیهان نیز با آن مخالفت کرده بودند.

هشدار مقام روس در رابطه با سامانه موشکی در خلیج فارس دویچه وله : رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه یکی از نشانه‌‌های احتمال حمله نظامی به ایران را تلاش برای ایجاد یک سپر دفاع موشکی در خلیج فارس دانست. وزیر دفاع ایران نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس هشدار داد. خالد بن احمد الخلیفه، وزیر خارجه بحرین روز جمعه (۳۰ مارس) اعلام کرد که برای مقابله با شرایطی که تنش با ایران اوج گیرد، آمریکا و کشورهای عضو "شورای همکاری خلیج" فارس بر سر ایجاد یک سامانه دفاع هوایی در منطقه به توافق رسیده‌اند. در پی این سخنان سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: «این نظام سپر دفاع موشکی کار آمریکایی- اسرائیلی است و همه باید توجه داشته باشند هرکسی که در این حوزه وارد شود در واقع در نقشه آمریکا و اسرائیل عمل می‌کند.» وزیر دفاع ایران تاکید کرد: «ما از اول این کار را رد کردیم و آن را مغایر با امنیت منطقه دانستیم و به دوستان خود توصیه کردیم سعی کنند وارد این حوزه‌ها نشوند.» در این رابطه الکساندر پوشکوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه گفت که جمهوری اسلامی ایران باید استقرار سپر دفاع موشکی توسط کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج فارس را هشداری برای خود تلقی کند. پوشکوف این تصمیم را علامتی برای تدارک یک رویارویی نظامی با ایران دانست. به گزارش ریانووستی، رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای دولتی روسیه در این باره گفت: «هدف از ایجاد یک چنین سامانه‌ی دفاع موشکی در این است که در صورت یک ضربه احتمالی نظامی از میدان‌های نفتی محافظت شود.» پوشکوف افزود که از نظر سیاسی این علامتی است در جهت تأیید یک ضربه‌ی احتمالی نظامی به ایران. این سیاستمدار ارشد روس هم‌زمان احتمال داد که در سال ۲۰۱۲ جنگی در این منطقه روی نخواهد داد. وی دلیل آن را انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دانست که در ماه نوامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. پوشکوف دلیل دیگر را این واقعیت دانست که کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس خود را در برابر ایران بسیار آسیب‌پذیر می‌بینند و این‌که ایجاد یک سپر دفاع موشکی در حوزه‌ی خلیج فارس چندین سال زمان نیاز دارد. وی که روز جمعه (۶ آوریل/۱۸ فروردین) در یکی از نشست‌های مجلس دولتی دوما سخن می‌گفت، اشاره کرد که این نظر غالب وجود دارد که ایران بر روی ساخت سلاح اتمی کار می‌کند. از نظر این نماینده مجلس دوما، ایران به این سلاح حداکثر برای ایراد یک ضربه‌ی متقابل نیاز خواهد داشت. خالد بن احمد الخلیفه، وزیر خارجه بحرین در مصاحبه با روزنامه ژاپنی "آساحی" در رابطه با استقرار سپر دفاع موشکی گفته است که کشورهای عضو "شورای همکاری خلیج" فارس تا پایان ماه ژوئن با آمریکا گفت‌وگوهایی خواهند داشت و سپس در این‌باره تصمیم خواهند گرفت. به گزارش خبرگزاری ریانووستی، وی در پاسخ به این پرسش که مخالف بالقوه خود را کدام کشور می‌دانید، اظهار داشته که «تهدید دیگری غیر از ایران وجود ندارد». وزیر خارجه بحرین همچنین گفت که طرح یک سامانه‌ی واحد دفاع موشکی باید "پیام مناسب" را به ایران بدهد.

هشدار مقام روس در رابطه با سامانه موشکی در خلیج فارس

دویچه وله : رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه یکی از نشانه‌‌های احتمال حمله نظامی به ایران را تلاش برای ایجاد یک سپر دفاع موشکی در خلیج فارس دانست. وزیر دفاع ایران نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس هشدار داد.
خالد بن احمد الخلیفه، وزیر خارجه بحرین روز جمعه (۳۰ مارس) اعلام کرد که برای مقابله با شرایطی که تنش با ایران اوج گیرد، آمریکا و کشورهای عضو "شورای همکاری خلیج" فارس بر سر ایجاد یک سامانه دفاع هوایی در منطقه به توافق رسیده‌اند.
در پی این سخنان سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: «این نظام سپر دفاع موشکی کار آمریکایی- اسرائیلی است و همه باید توجه داشته باشند هرکسی که در این حوزه وارد شود در واقع در نقشه آمریکا و اسرائیل عمل می‌کند.»
وزیر دفاع ایران تاکید کرد: «ما از اول این کار را رد کردیم و آن را مغایر با امنیت منطقه دانستیم و به دوستان خود توصیه کردیم سعی کنند وارد این حوزه‌ها نشوند.»
در این رابطه الکساندر پوشکوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه گفت که جمهوری اسلامی ایران باید استقرار سپر دفاع موشکی توسط کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج فارس را هشداری برای خود تلقی کند. پوشکوف این تصمیم را علامتی برای تدارک یک رویارویی نظامی با ایران دانست.
به گزارش ریانووستی، رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای دولتی روسیه در این باره گفت: «هدف از ایجاد یک چنین سامانه‌ی دفاع موشکی در این است که در صورت یک ضربه احتمالی نظامی از میدان‌های نفتی محافظت شود.»
پوشکوف افزود که از نظر سیاسی این علامتی است در جهت تأیید یک ضربه‌ی احتمالی نظامی به ایران.
این سیاستمدار ارشد روس هم‌زمان احتمال داد که در سال ۲۰۱۲ جنگی در این منطقه روی نخواهد داد. وی دلیل آن را انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دانست که در ماه نوامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.
پوشکوف دلیل دیگر را این واقعیت دانست که کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس خود را در برابر ایران بسیار آسیب‌پذیر می‌بینند و این‌که ایجاد یک سپر دفاع موشکی در حوزه‌ی خلیج فارس چندین سال زمان نیاز دارد.
وی که روز جمعه (۶ آوریل/۱۸ فروردین) در یکی از نشست‌های مجلس دولتی دوما سخن می‌گفت، اشاره کرد که این نظر غالب وجود دارد که ایران بر روی ساخت سلاح اتمی کار می‌کند. از نظر این نماینده مجلس دوما، ایران به این سلاح حداکثر برای ایراد یک ضربه‌ی متقابل نیاز خواهد داشت.
خالد بن احمد الخلیفه، وزیر خارجه بحرین در مصاحبه با روزنامه ژاپنی "آساحی" در رابطه با استقرار سپر دفاع موشکی گفته است که کشورهای عضو "شورای همکاری خلیج" فارس تا پایان ماه ژوئن با آمریکا گفت‌وگوهایی خواهند داشت و سپس در این‌باره تصمیم خواهند گرفت.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی، وی در پاسخ به این پرسش که مخالف بالقوه خود را کدام کشور می‌دانید، اظهار داشته که «تهدید دیگری غیر از ایران وجود ندارد». وزیر خارجه بحرین همچنین گفت که طرح یک سامانه‌ی واحد دفاع موشکی باید "پیام مناسب" را به ایران بدهد.
 

هفت‌تیرکشی حیدری‌فرد، متهم کهریزک در پمپ بنزین عبرت نیوز : به گزارش اختصاصی عبرت نیوز سوم فرودین ماه جاری و در روزهای شلوغ نوروز در یکی از پمپ بنزین های حاشیه شهر اصفهان راننده یکدستگاه خودروی خارجی به جهت اختلاف با افراد منتظر در صف سوخت با آنها به مشاجره پرداخته و با بالا گرفتن ماجرا به ناگاه به سلاح کمری متوسل شده و با ایجاد رعب و وحشت اقدام به تیر اندازی می نماید وی لحظاتی بعد با حضور مامورین پلیس در محل خود را قاضی دادگستری معرفی و از صحنه خارج می شود حال اینکه وی در زمان این ادعا قاضی معلق بوده است. بر اساس این گزارش، وی که پیش از این در سمت دادیار کهریزک شناخته می شد و اکنون در حالت تعلیق قرار دارد و بیشتر بعنوان مشاور سعید مرتضوی در ستا قاچاق کشور شناخته می شود هنگامی سوخت گیری در پمپ بنزین ” بهارستان ” در ۱۵ کیلومتری اصفهان وارد جر و بحث با برخی از شهروندان شده و در نهایت به روایت شاهدان عینی، متوسل به اسلحه شده و توسط کلت کمری اقدام به شلیک چند گلوله می کند که گویا بر اثر آن خساراتی به چند خوردو وارد می شود. به گزارش خبرنگار ما بدنبال این رخداد و با شکایت افرادی که با وی درگیر بوده اند پرونده ای در دادگستری اصفهان تشکیل و به فوریت موضوع دنبال و پس از ساعتی و با حساسیت و دستور فوری قضایی، خودروی سانتافه در مسیر اصفهان به تهران توسط ماموران پلیس متوقف و راننده به دادسرای اصفهان انتقال می یابد. بر اساس اطلاعات دریافتی عبرت نیوز از منابع موثق پس از حضور این فرد مشخص می شود که نامبرده کسی نیست مگر دادیار اسبق دادسرای تهران که بدلیل اتهامات منتسبه در پرونده جنایات کهریزک از سمت خود معلق شده است و فاقد مصونیت قضایی است و در حال حاضر نیز مشاور سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و ریس ستاد قاچاق سابق و مدیر عامل تامین اجتماعی کنونی و قاضی معلق است با شناسایی این فرد و بررسی موارد مطروحه در پرونده وی مراتب مورد رسیدگی قرار گرفته و از آنجا که وی قاضی معلق بوده و اتهامی نیز اکنون عیله وی مطرح گردیده، اقدامات قضایی صورت پذیرفته و برای وی قرار قانونی صادر می گردد. در همین رابطه ساعاتی پیش دکتر انصاری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در گفتگویی تلفنی با عبرت نیوز ضمن تایید این خبر اظهار کرد : این رخداد در روز سوم فروردین رخ داده و با توجه به حساسیت قضیه و ادعایی که توسط فرد استفاده کننده از اسلحه بعنوان قاضی مطرح شده و میتوانست موجب خسران به دستگاه قضایی شود، با فوریت توسط بخشهای مربوطه در دادگستری استان پیگیری و دستور توقف و برخورد قانونی با فرد خاطی صادر و خوشبختانه با تلاش پلیس وی متوقف و به مرجع رسیدگی کننده منتقل شد و پس از آن مشخص شد که یکی از قضات معلق است و با توجه به سیاستهای قوه قضاییه در برخورد بی مماشات و بدون تبعیض با هر گونه تخلف از سوی هر فردی، متهم با انجام تشریفات قانونی در تحقیقات شرکت جسته و پس از آن با توجه به اینکه رسیدگی به اتهام در صلاحیت دادسرای عمومی تهران بود پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به دادسرای تهران ارسال گردید. گفتنی است ساعتی پس از انتشار این خبر صحیح وی در تماسی تلفنی تهدید آمیز و از جایگاه قدرت جایگاه غیر قانونی خود با عبرت نیوز، اقدام به استنتاق و پرسش و پاسخهای نادرست و مشوش کننده کرده و با بکار بردن عباراتی که صرفا توسط مراجع ذیصلاح باید انجام پذیرد تهدید کرد که عبرت نیوز را فیلتر خواهد کرد و خوشبختانه از آنجایی که ما با این شیوه آشنا بوده و با پوست و گوشت آنرا می شناسیم به وی تفهیم کردیم که خبر درست است تهدید تلفنی و جلوگیری از نشر اخبار برابر قانون اساسی و عادی جرم است. و متعاقبا نیز طی یک پیام کوتاه که موجود است با بکار گیری همان ادبیات تهدید آمیز و بهره از عناوینی مانند تشویش افکار عمومی و اقدام غیر قانونی خود یعنی توسل به صلاح گرم خلاف آیین نامه را " خبر مراجع امنیتی و قضایی" و فعالیت تبلیغی همراستا با ضد انقلاب دانسته و سایت عبرت نیوز را تهدید کرده و این خبررا تکذیب کرد این در حالیست که تمامی شهروندان وقوع این رخداد را زبان به زبان شنیده بودند لیکن ما به جهت رفع سو تفاهمات و هرگونه سوء تعبیر از عملکرد بی طرفانه دستگاه قضایی و همچنین به جهت جلوگیری از شایعات دیگر و پاک ساختن دامن حافظان امنیت و قضات شریف که در همه صحنه ها اصولا سنگ زیرین بوده و مانند قاضی مقدس فیض شهادت را می پذیرند و هفت تیر کشی در ملا ء عام نمی کنند خبر واقعی را انتشار داده و از تهدیدات این دادیار معلق شده و متهم در پرونده کهریزک هیچ ابایی نداریم. و همچنان و علیرغم تهدیدات ایشان تا زمان محاکمه و مجازات عاملان جنایت کهریزک که دل رهبر انقلاب اسلامی را خون کرد و دامن نهادهای بسیاری را لکه دار و ضربات جبران ناذیری به انقلاب وارد ساخت ادامه خواهیم داد. مدیر عبرت نیوز در همین رابطه گفت: آقای دادیار سابق، هر که دارد هوس پاسداری از انقلاب اسلامی بسم الله، ظاهرا ایشان فراموش کرده اند که هنوز فرزندان انقلاب که زمان کودکی و نوجوانی ایشان وقتی در منزل زیر کرسی می خوابیده اند، می جنگیده اند و زنده اند و مردانه در مقابل هر گونه بی قانونی خواهند ایستاد و اجازه مخفی کاری به هیچ متخلفی نمی دهیم جای تاسف است که فردی که عکس مقام معظم رهبری را بر بالای سایتش نصب می کند و مدعی ارزشهای انقلاب است به سادگی وقوع این رخداد را تکذیب می کند و به ابزار تهدید متوسل می شود. گویا ایشان تصور کرده هنوز در جایگاه دادیاری دادسرای سابق تهران قرار گرفته که با تلفن بدون شماره به دیگران زنگ می زند و تهدید و ارعاب می کند و تصور به عقب نشینی نیروهای ارزشی دارد. آقای محترم جایگاه شما را می دانیم و ایستاده ایم و پیامک تهدید آمیز شما را دریافت کردیم و صدای مبارکتان را نیز در اختیار داریم و در صورت نیاز بر روی سایت عبرت نیوز قرار می دهیم تا عبرت شود، خبر اقدام شما را نه امنیتی و نه چیز دیگر نمی دانیم و شما نیز مانند سایر شهروندان در برابر قانون یکسان هستید. عبرت نیوز از شهروندان و هم میهنانی که در حادثه بهارستان و تیر اندازی توسط این فرد آسیب دیده اند می خواهیم به دستگاه قضایی مراجعه و شکایت خود را با جدیت دنبال کنند. این در حالیست که خبر مذکور توسط دادگستری اصفهان مورد تایید قرار گرفته و گویا امثال این فرد تصور می کنند که بین آنها با سایر شهروندان در اجرای قانون و اطلاع رسانی تفاوتی وجود دارد و هر که بامش بیش برفش بیشتر، امثال آقای دادیارسابق یا مشاور کنونی سعید مرتضوی باید بدانند که با تکیه و سو استفاده از ادبیات سخیقف و تهدید و ارعابی متکی بر کلمات تکراری نمی توان فرزندان انقلاب را از رویارویی با مرتکبین جرم بازداشت و این رسانه به عنوان یکی از مجموعه ای ارزشی استوار در مقابل اینگونه افراد خواهد ایستاد و همانگونه که تلفنی به تهدیدات ایشان پاسخ گفتیم قطعا اینگونه رویه ها ما را از راهی که در پیش داریم و همانا پیروی از دستورات مقام معظم رهبری در اجرای قانون برای همه و پاسداشت خون شهدا و جانبازان و همچنین خانواده های کسانی که در جنایات کهریزک آسیب دیده و کشته شدند گفتنی است که وی در حالیکه تعلیق شده است و به گواهی سایتش خود را قاضی دادگستری و مشاور امنیتی انتظامی استانداری تهران معرفی کرده است و در گفتگویی با خبرگزاری دولت و با همین ادبیاتی که در پیامک ارسالی برای عبرت بکار برده است در دفاع همه جانبه از انتصاب سعید مرتضوی و با لحنی تهدید آمیز می نویسد: دکتر ......................... قاضی دادگستری و مشاوره امنیتی و انتظامی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: برخی جنجال آفرین‌های اخیر رسانه‌ای پیرامون حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری که به مدت 2 سال از آن فاصله گرفته‌ایم با محوریت انعکاس موضوع انتصاب ریاست محترم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دادستان محترم سابق تهران به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی از بعد ادبیات و منطق روزنامه نگاری و خبر رسانی دارای ماهیتی بسیار سخیف و کاملا بی ارزش است و لذا نسبت به برخی از خبررسانی‌های مزبور که به دلیل فاش کردن تحقیقات مراجع قضایی و مذاکرات غیرعلنی محاکم دادگستری برخوردار از عنوان و محتوای محرمانه بوده و برای بندهای 6 و7 ماده 6 قانونی مطبوعات مجرمانه رسانه‌ای می‌باشد و علاوه بر آن، درج اخبار و گزارشات خبری رسانه‌ای که ماهیتا بخش شایعه و مطالب خلاف واقع یا تعریف مطالب مربوط به دیگران و اعم از طرفین پرونده یا موضعگیری مقامات و مسوولان با درج مطالبی که منطبق با افترا به مقامات از طریق نشر گزارشات رسانه‌ای و مطبوعاتی است و طی بندهای 8 و 11 قانون مورد اشاره جرم انگاری شده به طور قاطع ضمن تنظیم گزارش و شکواییه قانونی نزد مدعی‌العموم محترم مورد پیگیری قضایی واقع خواهد شد. وی همچنین اظهار داشت: اخلاق رسانه‌ای و رسالت مطبوعات در نظام جمهوری اسلامی ایران برابر کلیه قوانین اعم از قانون اساسی و مطبوعات و سایر قوانین مربوطه به نحو بسیار واضح چارچوب اختیار و آزادی عمل رسانه‌ها و نشریات را ترسیم و مشخص نموده است و نمی‌توان در عمل، اختیار و آزادی مطبوعاتی را به ولنگاری رسانه‌ای مبدل نمود. مشاور امنیتی و انتظامی استانداری تهران خاطر نشان کرد: در خصوص موضوع کهریزک و سایر حوادث مربوط به ایام فتنه 88 به نحو بیش از حد ضرورت خبر رسانی صورت پذیرفت و لذا هرگونه غوغا سالاری رسانه‌ای در خصوص موضوعی که قاضی با تکیه بر قانون و عدالت کار ویژه تعیین کننده تکلیف نهایی آن را به عهده دارد و از طرفی انتصاب برخی موضوعات بی اساس به معاون دادستان کل کشور و نماینده ویژه رییس جمهور و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بدون وجود هر گونه رابطه قابل تصور و ضمن بی توجهی به ضرورت‌ها و مصالح شرعی_ قانونی و ملی اقتضاء کننده آن به بهانه به عهده گرفتن مسوولیت سنگین‌تر توسط جناب آقای دکتر مرتضوی که در واقع نوعی همسویی رسانه‌ای با شبکه ها و رسانه های معاند نظام توسط برخی نشریات بی ملاحظه است، حکایت از ورود به حرکتی مذموم و غیر قابل بخشش توسط این نشریات دارد که علاوه برمدعی العموم محترم هیات نظارت برمطبوعات نیز برابر صلاحیت های مطرح قاونی ملجاء برخورد و اعمال نظارت بر اقدامات خلاف قانون نشریات مورد نظر می باشد و حسب مورد در صورت مشاهده تقاضای برخورد با عوامل رسانه ای متخلف در این هیات نیز طرح و تقدیم خواهد گشت و نکته آخر اینکه علاوه بر مدیران مسوول، صاحبان امتیاز نشریات نیز برابر قانون مطبوعات در قبال خطی و مشی کلی نشریه خود که نوع و نحوه سمت گیری نشریه آنان را در مسیر موازین قانونی و شرعی و اسلام و یا خلاف آن ترسیم می کند، دارای مسوولیت و مکلف به پاسخگویی می باشند.

هفت‌تیرکشی حیدری‌فرد، متهم کهریزک در پمپ بنزین
عبرت نیوز  : به گزارش اختصاصی عبرت نیوز سوم فرودین ماه جاری و در روزهای شلوغ نوروز در یکی از پمپ بنزین های حاشیه شهر اصفهان راننده یکدستگاه خودروی خارجی به جهت اختلاف با افراد منتظر در صف سوخت با آنها به مشاجره پرداخته و با بالا گرفتن ماجرا به ناگاه به سلاح کمری متوسل شده و با ایجاد رعب و وحشت اقدام به تیر اندازی می نماید وی لحظاتی بعد با حضور مامورین پلیس در محل خود را قاضی دادگستری معرفی و از صحنه خارج می شود حال اینکه وی در زمان این ادعا قاضی معلق بوده است.
بر اساس این گزارش، وی که پیش از این در سمت دادیار کهریزک شناخته می شد و اکنون در حالت تعلیق قرار دارد و بیشتر بعنوان مشاور سعید مرتضوی در ستا قاچاق کشور شناخته می شود هنگامی سوخت گیری در پمپ بنزین ” بهارستان ” در ۱۵ کیلومتری اصفهان وارد جر و بحث با برخی از شهروندان شده و در نهایت به روایت شاهدان عینی، متوسل به اسلحه شده و توسط کلت کمری اقدام به شلیک چند گلوله می کند که گویا بر اثر آن خساراتی به چند خوردو وارد می شود.
به گزارش خبرنگار ما بدنبال این رخداد و با شکایت افرادی که با وی درگیر بوده اند پرونده ای در دادگستری اصفهان تشکیل و به فوریت موضوع دنبال و پس از ساعتی و با حساسیت و دستور فوری قضایی، خودروی سانتافه در مسیر اصفهان به تهران توسط ماموران پلیس متوقف و راننده به دادسرای اصفهان انتقال می یابد.
بر اساس اطلاعات دریافتی عبرت نیوز از منابع موثق پس از حضور این فرد مشخص می شود که نامبرده کسی نیست مگر دادیار اسبق دادسرای تهران که بدلیل اتهامات منتسبه در پرونده جنایات کهریزک از سمت خود معلق شده است و فاقد مصونیت قضایی است و در حال حاضر نیز مشاور سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و ریس ستاد قاچاق سابق و مدیر عامل تامین اجتماعی کنونی و قاضی معلق است
با شناسایی این فرد و بررسی موارد مطروحه در پرونده وی مراتب مورد رسیدگی قرار گرفته و از آنجا که وی قاضی معلق بوده و اتهامی نیز اکنون عیله وی مطرح گردیده، اقدامات قضایی صورت پذیرفته و برای وی قرار قانونی صادر می گردد.
در همین رابطه ساعاتی پیش دکتر انصاری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در گفتگویی تلفنی با عبرت نیوز ضمن تایید این خبر اظهار کرد : این رخداد در روز سوم فروردین رخ داده و با توجه به حساسیت قضیه و ادعایی که توسط فرد استفاده کننده از اسلحه بعنوان قاضی مطرح شده و میتوانست موجب خسران به دستگاه قضایی شود، با فوریت توسط بخشهای مربوطه در دادگستری استان پیگیری و دستور توقف و برخورد قانونی با فرد خاطی صادر و خوشبختانه با تلاش پلیس وی متوقف و به مرجع رسیدگی کننده منتقل شد و پس از آن مشخص شد که یکی از قضات معلق است و با توجه به سیاستهای قوه قضاییه در برخورد بی مماشات و بدون تبعیض با هر گونه تخلف از سوی هر فردی، متهم با انجام تشریفات قانونی در تحقیقات شرکت جسته و پس از آن با توجه به اینکه رسیدگی به اتهام در صلاحیت دادسرای عمومی تهران بود پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به دادسرای تهران ارسال گردید.
گفتنی است ساعتی پس از انتشار این خبر صحیح وی در تماسی تلفنی تهدید آمیز و از جایگاه قدرت جایگاه غیر قانونی خود با عبرت نیوز، اقدام به استنتاق و پرسش و پاسخهای نادرست و مشوش کننده کرده و با بکار بردن عباراتی که صرفا توسط مراجع ذیصلاح باید انجام پذیرد تهدید کرد که عبرت نیوز را فیلتر خواهد کرد و خوشبختانه از آنجایی که ما با این شیوه آشنا بوده و با پوست و گوشت آنرا می شناسیم به وی تفهیم کردیم که خبر درست است تهدید تلفنی و جلوگیری از نشر اخبار برابر قانون اساسی و عادی جرم است.
و متعاقبا نیز طی یک پیام کوتاه که موجود است با بکار گیری همان ادبیات تهدید آمیز و بهره از عناوینی مانند تشویش افکار عمومی و اقدام غیر قانونی خود یعنی توسل به صلاح گرم خلاف آیین نامه را " خبر مراجع امنیتی و قضایی" و فعالیت تبلیغی همراستا با ضد انقلاب دانسته و سایت عبرت نیوز را تهدید کرده و این خبررا تکذیب کرد
این در حالیست که تمامی شهروندان وقوع این رخداد را زبان به زبان شنیده بودند لیکن ما به جهت رفع سو تفاهمات و هرگونه سوء تعبیر از عملکرد بی طرفانه دستگاه قضایی و همچنین به جهت جلوگیری از شایعات دیگر و پاک ساختن دامن حافظان امنیت و قضات شریف که در همه صحنه ها اصولا سنگ زیرین بوده و مانند قاضی مقدس فیض شهادت را می پذیرند و هفت تیر کشی در ملا ء عام نمی کنند خبر واقعی را انتشار داده و از تهدیدات این دادیار معلق شده و متهم در پرونده کهریزک هیچ ابایی نداریم. و همچنان و علیرغم تهدیدات ایشان تا زمان محاکمه و مجازات عاملان جنایت کهریزک که دل رهبر انقلاب اسلامی را خون کرد و دامن نهادهای بسیاری را لکه دار و ضربات جبران ناذیری به انقلاب وارد ساخت ادامه خواهیم داد.
مدیر عبرت نیوز در همین رابطه گفت: آقای دادیار سابق، هر که دارد هوس پاسداری از انقلاب اسلامی بسم الله، ظاهرا ایشان فراموش کرده اند که هنوز فرزندان انقلاب که زمان کودکی و نوجوانی ایشان وقتی در منزل زیر کرسی می خوابیده اند، می جنگیده اند و زنده اند و مردانه در مقابل هر گونه بی قانونی خواهند ایستاد و اجازه مخفی کاری به هیچ متخلفی نمی دهیم
جای تاسف است که فردی که عکس مقام معظم رهبری را بر بالای سایتش نصب می کند و مدعی ارزشهای انقلاب است به سادگی وقوع این رخداد را تکذیب می کند و به ابزار تهدید متوسل می شود. گویا ایشان تصور کرده هنوز در جایگاه دادیاری دادسرای سابق تهران قرار گرفته که با تلفن بدون شماره به دیگران زنگ می زند و تهدید و ارعاب می کند و تصور به عقب نشینی نیروهای ارزشی دارد.
آقای محترم جایگاه شما را می دانیم و ایستاده ایم و پیامک تهدید آمیز شما را دریافت کردیم و صدای مبارکتان را نیز در اختیار داریم و در صورت نیاز بر روی سایت عبرت نیوز قرار می دهیم تا عبرت شود، خبر اقدام شما را نه امنیتی و نه چیز دیگر نمی دانیم و شما نیز مانند سایر شهروندان در برابر قانون یکسان هستید.
عبرت نیوز از شهروندان و هم میهنانی که در حادثه بهارستان و تیر اندازی توسط این فرد آسیب دیده اند می خواهیم به دستگاه قضایی مراجعه و شکایت خود را با جدیت دنبال کنند.
این در حالیست که خبر مذکور توسط دادگستری اصفهان مورد تایید قرار گرفته و گویا امثال این فرد تصور می کنند که بین آنها با سایر شهروندان در اجرای قانون و اطلاع رسانی تفاوتی وجود دارد و هر که بامش بیش برفش بیشتر، امثال آقای دادیارسابق یا مشاور کنونی سعید مرتضوی باید بدانند که با تکیه و سو استفاده از ادبیات سخیقف و تهدید و ارعابی متکی بر کلمات تکراری نمی توان فرزندان انقلاب را از رویارویی با مرتکبین جرم بازداشت و این رسانه به عنوان یکی از مجموعه ای ارزشی استوار در مقابل اینگونه افراد خواهد ایستاد و همانگونه که تلفنی به تهدیدات ایشان پاسخ گفتیم قطعا اینگونه رویه ها ما را از راهی که در پیش داریم و همانا پیروی از دستورات مقام معظم رهبری در اجرای قانون برای همه و پاسداشت خون شهدا و جانبازان و همچنین خانواده های کسانی که در جنایات کهریزک آسیب دیده و کشته شدند
گفتنی است که وی در حالیکه تعلیق شده است و به گواهی سایتش خود را قاضی دادگستری و مشاور امنیتی انتظامی استانداری تهران معرفی کرده است و در گفتگویی با خبرگزاری دولت و با همین ادبیاتی که در پیامک ارسالی برای عبرت بکار برده است در دفاع همه جانبه از انتصاب سعید مرتضوی و با لحنی تهدید آمیز می نویسد:
دکتر ......................... قاضی دادگستری و مشاوره امنیتی و انتظامی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: برخی جنجال آفرین‌های اخیر رسانه‌ای پیرامون حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری که به مدت 2 سال از آن فاصله گرفته‌ایم با محوریت انعکاس موضوع انتصاب ریاست محترم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دادستان محترم سابق تهران به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی از بعد ادبیات و منطق روزنامه نگاری و خبر رسانی دارای ماهیتی بسیار سخیف و کاملا بی ارزش است و لذا نسبت به برخی از خبررسانی‌های مزبور که به دلیل فاش کردن تحقیقات مراجع قضایی و مذاکرات غیرعلنی محاکم دادگستری برخوردار از عنوان و محتوای محرمانه بوده و برای بندهای 6 و7 ماده 6 قانونی مطبوعات مجرمانه رسانه‌ای می‌باشد و علاوه بر آن، درج اخبار و گزارشات خبری رسانه‌ای که ماهیتا بخش شایعه و مطالب خلاف واقع یا تعریف مطالب مربوط به دیگران و اعم از طرفین پرونده یا موضعگیری مقامات و مسوولان با درج مطالبی که منطبق با افترا به مقامات از طریق نشر گزارشات رسانه‌ای و مطبوعاتی است و طی بندهای 8 و 11 قانون مورد اشاره جرم انگاری شده به طور قاطع ضمن تنظیم گزارش و شکواییه قانونی نزد مدعی‌العموم محترم مورد پیگیری قضایی واقع خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: اخلاق رسانه‌ای و رسالت مطبوعات در نظام جمهوری اسلامی ایران برابر کلیه قوانین اعم از قانون اساسی و مطبوعات و سایر قوانین مربوطه به نحو بسیار واضح چارچوب اختیار و آزادی عمل رسانه‌ها و نشریات را ترسیم و مشخص نموده است و نمی‌توان در عمل، اختیار و آزادی مطبوعاتی را به ولنگاری رسانه‌ای مبدل نمود.

مشاور امنیتی و انتظامی استانداری تهران خاطر نشان کرد: در خصوص موضوع کهریزک و سایر حوادث مربوط به ایام فتنه 88 به نحو بیش از حد ضرورت خبر رسانی صورت پذیرفت و لذا هرگونه غوغا سالاری رسانه‌ای در خصوص موضوعی که قاضی با تکیه بر قانون و عدالت کار ویژه تعیین کننده تکلیف نهایی آن را به عهده دارد و از طرفی انتصاب برخی موضوعات بی اساس به معاون دادستان کل کشور و نماینده ویژه رییس جمهور و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بدون وجود هر گونه رابطه قابل تصور و ضمن بی توجهی به ضرورت‌ها و مصالح شرعی_ قانونی و ملی اقتضاء کننده آن به بهانه به عهده گرفتن مسوولیت سنگین‌تر توسط جناب آقای دکتر مرتضوی که در واقع نوعی همسویی رسانه‌ای با شبکه ها و رسانه های معاند نظام توسط برخی نشریات بی ملاحظه است، حکایت از ورود به حرکتی مذموم و غیر قابل بخشش توسط این نشریات دارد که علاوه برمدعی العموم محترم هیات نظارت برمطبوعات نیز برابر صلاحیت های مطرح قاونی ملجاء برخورد و اعمال نظارت بر اقدامات خلاف قانون نشریات مورد نظر می باشد و حسب مورد در صورت مشاهده تقاضای برخورد با عوامل رسانه ای متخلف در این هیات نیز طرح و تقدیم خواهد گشت و نکته آخر اینکه علاوه بر مدیران مسوول، صاحبان امتیاز نشریات نیز برابر قانون مطبوعات در قبال خطی و مشی کلی نشریه خود که نوع و نحوه سمت گیری نشریه آنان را در مسیر موازین قانونی و شرعی و اسلام و یا خلاف آن ترسیم می کند، دارای مسوولیت و مکلف به پاسخگویی می باشند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس : ترکیه به آلت دست و به نوعی به عامل استکبار جهانی تبدیل شده‌ / اردوغان جایگاه سیاسی خود را از دست داده است نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اردوغان با موضع‌گیری‌های اخیر خود جایگاه سیاسی اش را از دست داده است، گفت: ترکیه باید احساس شرم کند که با اظهار نظرات و اقدام نابخردانه‌ همه دشمنان سوریه را در کشور خود به نام دوستان این کشور جمع کرد. اسماعیل کوثری در گفتگو با مهر در واکنش به اظهارات اردوغان نخست وزیر ترکیه در مورد ایران گفت: آقای اردوغان با موضع‌گیری‌های اخیر خود جایگاه سیاسی خودش را از دست داده است و خیال می‌کند که ایران باید تابع آنها باشد در صورتی که اگر اردوغان و تصمیم گیرندگان سیاسی ترکیه خودشان نمی‌توانند تصمیمی بگیرند و باید به آنها دیکته شود تا مطلبی را بگویند مسئولان سیاسی ایران خودشان به صورت مستقل تصمیم گیری می‌کنند. وی افزود: باید گفت متاسفانه مسئولان ترکیه به آلت دست و به نوعی به عامل استکبار جهانی تبدیل شده‌اند. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی ها درباره محل مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: غربی‌ها از گذشته برگزاری مذاکرات در ترکیه را مطرح کرده‌اند و ایران هم چندین بار قبول کرده است اما با توجه به موضع گیری‌های اخیر اردوغان و مسئولان سیاسی ترکیه نسبت به مسایل سوریه به صورت مسلم ایران قبول نمی‌کند که مذاکرت در استانبول ترکیه باشد. کوثری تصریح کرد: اینکه غربی‌ها بخواهند اراده خود را در مورد مکان مذاکرات به ایران تحمیل کنند امکان ندارد و با توجه به این که آنها چندین بار مکان مذاکرات را پیشنهاد کردند و ما قبول کردیم در حال حاضر ایران پیشنهاد می‌کند و آنها باید قبول کنند که کشورمان نیز با صداقت و صراحت این موضوع را مطرح کرده است ، این چیزی نیست که ما بخواهیم پنهان نگه داریم و یا به صورت دو پهلو بگوییم بلکه خودمان مستقل تصمیم می‌گیریم و به صراحت تصمیم خود را بیان می کنیم. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: متاسفانه مسئولان ترکیه برخلاف مسئولان کشورمان این چنین نیستند و صداقت کافی را ندارند چرا که حرف خودشان را بیان نمی‌کنند. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر اردوغان مبنی بر اینکه ایران در حال از دست دادن جایگاه بین‌المللی خود در جهان است، گفت: مسئولان ترکیه‌ای با این گونه اظهارات در حال از دست دادن جایگاه جهانی خود هستند نه ایران. ایران 32 سال است که با صداقت و شفافیت مواضع مستقل خود را در جهان مطرح می‌کند و حرف استکبار را به هیچ وجه قبول نمی‌کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس : ترکیه به آلت دست و به نوعی به عامل استکبار جهانی تبدیل شده‌ / اردوغان جایگاه سیاسی خود را از دست داده است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اردوغان با موضع‌گیری‌های اخیر خود جایگاه سیاسی اش را از دست داده است، گفت: ترکیه باید احساس شرم کند که با اظهار نظرات و اقدام نابخردانه‌ همه دشمنان سوریه را در کشور خود به نام دوستان این کشور جمع کرد.
اسماعیل کوثری در گفتگو با مهر در واکنش به اظهارات اردوغان نخست وزیر ترکیه در مورد ایران گفت: آقای اردوغان با موضع‌گیری‌های اخیر خود جایگاه سیاسی خودش را از دست داده است و خیال می‌کند که ایران باید تابع آنها باشد در صورتی که اگر اردوغان و تصمیم گیرندگان سیاسی ترکیه خودشان نمی‌توانند تصمیمی بگیرند و باید به آنها دیکته شود تا مطلبی را بگویند مسئولان سیاسی ایران خودشان به صورت مستقل تصمیم گیری می‌کنند.
وی افزود: باید گفت متاسفانه مسئولان ترکیه به آلت دست و به نوعی به عامل استکبار جهانی تبدیل شده‌اند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی ها درباره محل مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: غربی‌ها از گذشته برگزاری مذاکرات در ترکیه را مطرح کرده‌اند و ایران هم چندین بار قبول کرده است اما با توجه به موضع گیری‌های اخیر اردوغان و مسئولان سیاسی ترکیه نسبت به مسایل سوریه به صورت مسلم ایران قبول نمی‌کند که مذاکرت در استانبول ترکیه باشد.
کوثری تصریح کرد: اینکه غربی‌ها بخواهند اراده خود را در مورد مکان مذاکرات به ایران تحمیل کنند امکان ندارد و با توجه به این که آنها چندین بار مکان مذاکرات را پیشنهاد کردند و ما قبول کردیم در حال حاضر ایران پیشنهاد می‌کند و آنها باید قبول کنند که کشورمان نیز با صداقت و صراحت این موضوع را مطرح کرده است ، این چیزی نیست که ما بخواهیم پنهان نگه داریم و یا به صورت دو پهلو بگوییم بلکه خودمان مستقل تصمیم می‌گیریم و به صراحت تصمیم خود را بیان می کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: متاسفانه مسئولان ترکیه برخلاف مسئولان کشورمان این چنین نیستند و صداقت کافی را ندارند چرا که حرف خودشان را بیان نمی‌کنند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر اردوغان مبنی بر اینکه ایران در حال از دست دادن جایگاه بین‌المللی خود در جهان است، گفت: مسئولان ترکیه‌ای با این گونه اظهارات در حال از دست دادن جایگاه جهانی خود هستند نه ایران. ایران 32 سال است که با صداقت و شفافیت مواضع مستقل خود را در جهان مطرح می‌کند و حرف استکبار را به هیچ وجه قبول نمی‌کند.

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا : فشار تحریم باعث توجه تهران به خواسته‌های آمریکا شده است رادیو فردا : معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز پنج‌شنبه، ۱۷ فروردین‌ماه، در مصاحبه‌ای ضمن تاکید بر این که آمریکا در حال حاضر از فشار تحریم‌ها بر تهران نخواهد کاست، اضافه کرد که این فشارها باعث شده است رهبری حکومت در ایران به خواسته‌های آمریکا توجه کند. دولت باراک اوباما در واشینگتن‌ به‌ویژه در یک سال اخیر روزبه‌روز بر فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در قضیه پرونده هسته‌ای افزوده است. به این ترتیب اکنون علاوه بر چهار دور تحریم اقتصادی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل، ایران موضوع تحریم‌های یک‌جانبه گسترده‌ای از سوی آمریکا و متحدانش، به‌ویژه اتحادیه اروپا، است که هر روز عرصه را بر ایران تنگ‌تر کرده‌اند. به عقیده دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، این فشارهای روزافزون که باعث شده است درآمد ناشی از فروش نفت خام ایران به‌شدت کاهش یابد توجه ایران را به خواسته‌های آمریکا جلب کرده است. آقای کوهن گفت: «آیا فکر می‌کنیم که گوش رهبری [جمهوری اسلامی] با ماست؟‌ بله، هرگز تا این اندازه گوش‌شان با ما نبود.» ایالات متحده و متحدانش و به‌ویژه اسرائیل سوء‌ظن دارند که مقامات جمهوری اسلامی به دنبال ساخت تسلیحات اتمی‌اند و به همین جهت بر غنی‌سازی اورانیوم در خاک ایران پافشاری می‌کنند. از همین رو از تهران خواسته‌اند که دست از غنی‌سازی بردارد و در سایت‌های اتمی ایران را بی قید و شرط به روی بازرسان آژانس انرژی اتمی بگشاید. سران جمهوری اسلامی و در راس آنها آیت‌الله خامنه‌ای همواره این اتهام را در کرده و تولید سلاح اتمی را خلاف باورهای دینی خود توصیف کرده‌اند. خبرگزاری رویترز در گزارش خود از مصاحبه دیوید کوهن که در واقع وظیفه عملی کردن تحریم‌ها را بر عهده دارد گفته‌های او را نشانه «اطمینان» دولت اوباما از کارآیی تحریم‌ها دانسته است. در همین زمینه گروه تحقیقات انرژی «جی پی مورگان» روز پنج‌شنبه درباره اثر تحریم‌ها اعلام کرد که تولید نفت ایران تا آخر ماه ژوئن، حدود سه ماه دیگر، احتمالا با کاهش یک میلیون بشکه‌ای در روز مواجه خواهد شد. به گفته این گروه تحقیقاتی معتبر، کاهش خرید نفت ایران توسط پالایشگاه‌های خارجی سریع‌تر از آن چه پیش‌بینی می‌شد انجام پذیرفته است. دیوید کوهن همچنین در دفاع از اثربخشی تحریم‌ها که هرگز در هیچ دوره و سالی به این گستردگی نبوده گفته است این که ایران هنوز می‌تواند نفت بفروشد نشانه شکست تحریم‌ها نیست. به عقیده معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا، در مقابل باید به این نکته توجه کرد که آیا ایران توانسته است از درآمد حاصل از نفتی که اخیرا فروخته به شکلی که می‌خواهد استفاده کند. به نظر آقای کوئن، پاسخ این پرسش منفی است. او گفت: «استفاده یا دسترسی ایران به درآمد حاصل از فروش نفت روزبه‌روز دشوارتر می‌شود.» از آنجا که بر اساس تحریم‌های آمریکا علیه تهران معامله بانک‌ها و موسسات مالی جهان با ایران باعث می‌شود که مشمول مجازات ایالات متحده بشوند، در چند ماه اخیر ایران به‌سختی توانسته است پول نفتی را که به خارجی‌ها می‌فروشد نقد کند. چین و هند که از بزرگ‌ترین مشتریان نفت خام ایران‌اند تنها دو نمونه از واردکنندگانی هستند که در چند ماه اخیر برای پرداخت پول نفت ایران با مشکل مواجه شده و بالاجبار پول را نه با دلار، که با پول ملی خود پرداخته‌اند، امری که بسیار به زیان ایران تمام می‌شود.

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا : فشار تحریم باعث توجه تهران به خواسته‌های آمریکا شده است
رادیو فردا : معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز پنج‌شنبه، ۱۷ فروردین‌ماه، در مصاحبه‌ای ضمن تاکید بر این که آمریکا در حال حاضر از فشار تحریم‌ها بر تهران نخواهد کاست، اضافه کرد که این فشارها باعث شده است رهبری حکومت در ایران به خواسته‌های آمریکا توجه کند.

دولت باراک اوباما در واشینگتن‌ به‌ویژه در یک سال اخیر روزبه‌روز بر فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در قضیه پرونده هسته‌ای افزوده است.

به این ترتیب اکنون علاوه بر چهار دور تحریم اقتصادی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل، ایران موضوع تحریم‌های یک‌جانبه گسترده‌ای از سوی آمریکا و متحدانش، به‌ویژه اتحادیه اروپا، است که هر روز عرصه را بر ایران تنگ‌تر کرده‌اند.

به عقیده دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، این فشارهای روزافزون که باعث شده است درآمد ناشی از فروش نفت خام ایران به‌شدت کاهش یابد توجه ایران را به خواسته‌های آمریکا جلب کرده است.

آقای کوهن گفت: «آیا فکر می‌کنیم که گوش رهبری [جمهوری اسلامی] با ماست؟‌ بله، هرگز تا این اندازه گوش‌شان با ما نبود.»

ایالات متحده و متحدانش و به‌ویژه اسرائیل سوء‌ظن دارند که مقامات جمهوری اسلامی به دنبال ساخت تسلیحات اتمی‌اند و به همین جهت بر غنی‌سازی اورانیوم در خاک ایران پافشاری می‌کنند. از همین رو از تهران خواسته‌اند که دست از غنی‌سازی بردارد و در سایت‌های اتمی ایران را بی قید و شرط به روی بازرسان آژانس انرژی اتمی بگشاید.

سران جمهوری اسلامی و در راس آنها آیت‌الله خامنه‌ای همواره این اتهام را در کرده و تولید سلاح اتمی را خلاف باورهای دینی خود توصیف کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود از مصاحبه دیوید کوهن که در واقع وظیفه عملی کردن تحریم‌ها را بر عهده دارد گفته‌های او را نشانه «اطمینان» دولت اوباما از کارآیی تحریم‌ها دانسته است.

در همین زمینه گروه تحقیقات انرژی «جی پی مورگان» روز پنج‌شنبه درباره اثر تحریم‌ها اعلام کرد که تولید نفت ایران تا آخر ماه ژوئن، حدود سه ماه دیگر، احتمالا با کاهش یک میلیون بشکه‌ای در روز مواجه خواهد شد.

به گفته این گروه تحقیقاتی معتبر، کاهش خرید نفت ایران توسط پالایشگاه‌های خارجی سریع‌تر از آن چه پیش‌بینی می‌شد انجام پذیرفته است.

دیوید کوهن همچنین در دفاع از اثربخشی تحریم‌ها که هرگز در هیچ دوره و سالی به این گستردگی نبوده گفته است این که ایران هنوز می‌تواند نفت بفروشد نشانه شکست تحریم‌ها نیست.

به عقیده معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا، در مقابل باید به این نکته توجه کرد که آیا ایران توانسته است از درآمد حاصل از نفتی که اخیرا فروخته به شکلی که می‌خواهد استفاده کند. به نظر آقای کوئن، پاسخ این پرسش منفی است.

او گفت: «استفاده یا دسترسی ایران به درآمد حاصل از فروش نفت روزبه‌روز دشوارتر می‌شود.»

از آنجا که بر اساس تحریم‌های آمریکا علیه تهران معامله بانک‌ها و موسسات مالی جهان با ایران باعث می‌شود که مشمول مجازات ایالات متحده بشوند، در چند ماه اخیر ایران به‌سختی توانسته است پول نفتی را که به خارجی‌ها می‌فروشد نقد کند.

چین و هند که از بزرگ‌ترین مشتریان نفت خام ایران‌اند تنها دو نمونه از واردکنندگانی هستند که در چند ماه اخیر برای پرداخت پول نفت ایران با مشکل مواجه شده و بالاجبار پول را نه با دلار، که با پول ملی خود پرداخته‌اند، امری که بسیار به زیان ایران تمام می‌شود.

عکس / تبلیغات هشداردهنده برای انسانها 24 آنلاین نیوز : این تبلیغات دیدنی و جذاب به غیر از جلب توجه عابران و مردم، به خاطر طراحی زیبا و ایده خلاقانه، باعث می‌شود که اندکی به مشکلاتی که در طرح‌ها به آن اشاره شده، بیاندیشیم. آلودگی هوا و دریاها، از بین‌رفتن جنگل‌ها و ... از جمله مشکلات زندگی امروز هستند؛ اما تلاش برای رفع آنان وجود دارد و این تلاش‌ها با آگاه‌سازی عمومی در سطح جهان باید گسترده‌تر شود. در این مطلب تبلیغات جالبی دیده می شوند که به غیر از جلب توجه به خاطر طراحی زیبا و ایده خلاقانه آن، باعث می‌شود که اندکی به این مشکلات بیاندیشیم و شاید قدمی در راه کمک به حل این معضلات و داشتن جهانی بهتر برداریم. شاید ما بتوانیم با کارهایی کوچک، گامی در راه بهبود این مشکلات برداریم. به عنوان مثال برای حفاظت از منابع طبیعی سعی کنیم از آلوده‌کردن آب دریاها بپرهیزیم. خواهیم دید که همین حرکت‌های کوچک در آینده موجب می‌شود که دنیایی بهتر و سالم‌تر برای نسل‌های آینده داشته باشیم. با هم این تبلیغات جذاب را می‌بینیم. هرچه بیشتر در کمک به کودکی که به سندرم اوتیسم دچار است تعلل کنید، کارتان سخت‌تر می‌شود. قبل از آن که خیلی دیر شود به زمین اجازه نفس‌کشیدن بدهید. ۷۰ درصد مواد پلاستیکی به دریا ریخته می‌شود. دریا دیر یا زود انتقامش را از شما خواهد گرفت. بیابان‌زایی موجب نابودی ۶۰۰۰ موجود زنده در هر سال می‌شود. باید هر چه زودتر فکری به حال آلودگی آب‌ها کرد. قبل از آن که دیر شود به افرادی که جایی برای زندگی ندارند کمک کنید. در کریسمس باید به فکر آن‌هایی هم باشیم که خانه‌ای ندارند. بیش از ۲۰۰۰۰۰ کودک در کریسمس در خیابان‌ها هستند. نتیجه حتمی آلودگی دریاها. کارگران، ابزار نیستند. آن‌ها از حقوق انسانی برخوردارند.

عکس / تبلیغات هشداردهنده برای انسانها


24 آنلاین نیوز : این تبلیغات دیدنی و جذاب به غیر از جلب توجه عابران و مردم، به خاطر طراحی زیبا و ایده خلاقانه، باعث می‌شود که اندکی به مشکلاتی که در طرح‌ها به آن اشاره شده، بیاندیشیم.
آلودگی هوا و دریاها، از بین‌رفتن جنگل‌ها و ... از جمله مشکلات زندگی امروز هستند؛ اما تلاش برای رفع آنان وجود دارد و این تلاش‌ها با آگاه‌سازی عمومی در سطح جهان باید گسترده‌تر شود. در این مطلب تبلیغات جالبی دیده می شوند که به غیر از جلب توجه به خاطر طراحی زیبا و ایده خلاقانه آن، باعث می‌شود که اندکی به این مشکلات بیاندیشیم و شاید قدمی در راه کمک به حل این معضلات و داشتن جهانی بهتر برداریم. شاید ما بتوانیم با کارهایی کوچک، گامی در راه بهبود این مشکلات برداریم. به عنوان مثال برای حفاظت از منابع طبیعی سعی کنیم از آلوده‌کردن آب دریاها بپرهیزیم. خواهیم دید که همین حرکت‌های کوچک در آینده موجب می‌شود که دنیایی بهتر و سالم‌تر برای نسل‌های آینده داشته باشیم. با هم این تبلیغات جذاب را می‌بینیم.

 
هرچه بیشتر در کمک به کودکی که به سندرم اوتیسم دچار است تعلل کنید، کارتان سخت‌تر می‌شود.


قبل از آن که خیلی دیر شود به زمین اجازه نفس‌کشیدن بدهید.


۷۰ درصد مواد پلاستیکی به دریا ریخته می‌شود.


دریا دیر یا زود انتقامش را از شما خواهد گرفت.


بیابان‌زایی موجب نابودی ۶۰۰۰ موجود زنده در هر سال می‌شود.


باید هر چه زودتر فکری به حال آلودگی آب‌ها کرد.


قبل از آن که دیر شود به افرادی که جایی برای زندگی ندارند کمک کنید.


در کریسمس باید به فکر آن‌هایی هم باشیم که خانه‌ای ندارند. بیش از ۲۰۰۰۰۰ کودک در کریسمس در خیابان‌ها هستند.


نتیجه حتمی آلودگی دریاها.


کارگران، ابزار نیستند. آن‌ها از حقوق انسانی برخوردارند.

قطع دسترسی به اینترنت جهانی از شهریور / "اینترنت ملی" جایگزین شبکه اینترنت جهانی خواهد شد انتخاب: وزير ارتباطات در حاشیه نشست هم‌اندیشی و راهبردی طرح ملی خرید اعتباری (میزان) در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما، در خصوص شبکه اینترنت ملی گفته است: "طبق برنامه ریزی زمان‌بندی شده چارچوب کلی این شبکه تعیین شده است و طراحی مفهومی آن نیز به پایان رسیده است.” رضا تقي پور ادامه داد: اجرای جزئی این شبکه نیز در شهریور ماه سال گذشته صورت گرفت همچنین در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های دولتی برای برقراری ارتباط بین دفاتر خود از اینترنت ملی استفاده می‌کنند و همچنین برخی از مدارس نیز از اینترنت ملی استفاده می‌کنند. وی افزود: تاکنون به کاربران خانگی اینترنت ملی ارائه نمی‌شد و شاید به این دلیل برای مردم ملموس نبوده است اما از ابتدای شهریور امسال اینترنت ملی جایگزین شبکه اینترنت جهانی خواهد شد. وی در ادامه گفت: هم‌اکنون متقاضیان اینترنت ملی (اینترانت کشوری) می‌توانند برای اخذ این سرویس به مخابرات‌ استانی مراجعه نمایند. وزیر ارتباطات در ادامه تأکید کرد: از شهریور سال جاری نیز شرکت‌های ارائه دهند سرویس‌های اینترنت تنها می‌توانند اینترنت ملی یا همان اینترانت کشوری را ارائه دهند. به گفته وی این شبکه طبق پیش بینی‌ها ظرف دو یا سه سال آینده به شکل مطلوب خواهد رسید. تقی پور افزود: با اجرای این شبکه اینترنت و سرویس‌های متنوع اینترنتی ارزان قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین مباحثی چون امنیت و حفظ اطلاعات در درون کشور نیز با اجرای اینترنت ملی تحقق می‌یابد. وی پایدار کردن شبکه اینترنت ملی و استفاده از اطلاعات ذخیره شده در آینده را از دیگر مزیت‌های آن دانست.

قطع دسترسی به اینترنت جهانی از شهریور /  "اینترنت ملی" جایگزین شبکه اینترنت جهانی خواهد شد
انتخاب: وزير ارتباطات در حاشیه نشست هم‌اندیشی و راهبردی طرح ملی خرید اعتباری (میزان) در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما، در خصوص شبکه اینترنت ملی گفته است: "طبق برنامه ریزی زمان‌بندی شده چارچوب کلی این شبکه تعیین شده است و طراحی مفهومی آن نیز به پایان رسیده است.”

رضا تقي پور ادامه داد: اجرای جزئی این شبکه نیز در شهریور ماه سال گذشته صورت گرفت همچنین در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های دولتی برای برقراری ارتباط بین دفاتر خود از اینترنت ملی استفاده می‌کنند و همچنین برخی از مدارس نیز از اینترنت ملی استفاده می‌کنند.

وی افزود: تاکنون به کاربران خانگی اینترنت ملی ارائه نمی‌شد و شاید به این دلیل برای مردم ملموس نبوده است اما از ابتدای شهریور امسال اینترنت ملی جایگزین شبکه اینترنت جهانی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: هم‌اکنون متقاضیان اینترنت ملی (اینترانت کشوری) می‌توانند برای اخذ این سرویس به مخابرات‌ استانی مراجعه نمایند.

وزیر ارتباطات در ادامه تأکید کرد: از شهریور سال جاری نیز شرکت‌های ارائه دهند سرویس‌های اینترنت تنها می‌توانند اینترنت ملی یا همان اینترانت کشوری را ارائه دهند.

به گفته وی این شبکه طبق پیش بینی‌ها ظرف دو یا سه سال آینده به شکل مطلوب خواهد رسید. تقی پور افزود: با اجرای این شبکه اینترنت و سرویس‌های متنوع اینترنتی ارزان قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین مباحثی چون امنیت و حفظ اطلاعات در درون کشور نیز با اجرای اینترنت ملی تحقق می‌یابد. وی پایدار کردن شبکه اینترنت ملی و استفاده از اطلاعات ذخیره شده در آینده را از دیگر مزیت‌های آن دانست.

لاریجانی : موضوع استیضاح وزیر کار ربطی به هیئت حل اختلاف قوا ندارد خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بن بستی در این خصوص وجود ندارد. به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی قبل از ظهر پنج شنبه در حاشیه دیدار نوروزی مدیران استان قم در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه آیا می‌شد هیئت حل اختلاف قوا (هییتی که خامنه ای به ریاست شاهرودی ، رئیس سابق قوه قضائیه بتشکیل داده است) در استیضاح وزیر کار وارد عمل شده تا این مشکل را بتوان با گفتگو حل کرد گفت: استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط عده‌ای از نمایندگان مجلس مطرح شد که البته این حق طبیعی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است. وی عنوان کرد: راه‌های مختلفی وجود داشت، هم در قبل و هم بعد از اعلام وصول استیضاح در مجلس، تا این امر صورت نگیرد. لاریجانی افزود: هم اکنون نیز می‌توان این موضوع را حل کرد و در این زمینه بن بستی وجود ندارد. وی با بیان اینکه استیضاح وزیر کار از مواردی نیست که هیئت حل اختلاف بخواهد در این زمینه وارد عمل شود افزود: البته هر کسی می‌تواند در این زمینه وارد عمل شود تا با قانع کردن نمایندگان استیضاح کننده این موضوع را با گفتگو حل کنند.

لاریجانی : موضوع استیضاح وزیر کار ربطی به هیئت حل اختلاف قوا ندارد

 خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بن بستی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی قبل از ظهر پنج شنبه در حاشیه دیدار نوروزی مدیران استان قم در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه آیا می‌شد هیئت حل اختلاف قوا (هییتی که خامنه ای به ریاست شاهرودی ، رئیس سابق قوه قضائیه بتشکیل داده است) در استیضاح وزیر کار وارد عمل شده  تا این مشکل را بتوان با گفتگو حل کرد گفت: استیضاح  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط عده‌ای از نمایندگان مجلس مطرح شد که البته این حق طبیعی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
وی عنوان کرد: راه‌های مختلفی وجود داشت، هم در قبل و هم بعد از اعلام وصول استیضاح در مجلس، تا این امر صورت نگیرد.
لاریجانی افزود: هم اکنون نیز می‌توان این موضوع را حل کرد و در این زمینه بن بستی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه استیضاح وزیر کار از مواردی نیست که هیئت حل اختلاف بخواهد در این زمینه وارد عمل شود افزود: البته هر کسی می‌تواند در این زمینه وارد عمل شود تا با قانع کردن نمایندگان استیضاح کننده این موضوع را با گفتگو حل کنند.

لاریجانی : موضوع استیضاح وزیر کار ربطی به هیئت حل اختلاف قوا ندارد خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بن بستی در این خصوص وجود ندارد. به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی قبل از ظهر پنج شنبه در حاشیه دیدار نوروزی مدیران استان قم در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه آیا می‌شد هیئت حل اختلاف قوا (هییتی که خامنه ای به ریاست شاهرودی ، رئیس سابق قوه قضائیه بتشکیل داده است) در استیضاح وزیر کار وارد عمل شده تا این مشکل را بتوان با گفتگو حل کرد گفت: استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط عده‌ای از نمایندگان مجلس مطرح شد که البته این حق طبیعی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است. وی عنوان کرد: راه‌های مختلفی وجود داشت، هم در قبل و هم بعد از اعلام وصول استیضاح در مجلس، تا این امر صورت نگیرد. لاریجانی افزود: هم اکنون نیز می‌توان این موضوع را حل کرد و در این زمینه بن بستی وجود ندارد. وی با بیان اینکه استیضاح وزیر کار از مواردی نیست که هیئت حل اختلاف بخواهد در این زمینه وارد عمل شود افزود: البته هر کسی می‌تواند در این زمینه وارد عمل شود تا با قانع کردن نمایندگان استیضاح کننده این موضوع را با گفتگو حل کنند.

لاریجانی : موضوع استیضاح وزیر کار ربطی به هیئت حل اختلاف قوا ندارد

 خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بن بستی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی قبل از ظهر پنج شنبه در حاشیه دیدار نوروزی مدیران استان قم در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه آیا می‌شد هیئت حل اختلاف قوا (هییتی که خامنه ای به ریاست شاهرودی ، رئیس سابق قوه قضائیه بتشکیل داده است) در استیضاح وزیر کار وارد عمل شده  تا این مشکل را بتوان با گفتگو حل کرد گفت: استیضاح  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط عده‌ای از نمایندگان مجلس مطرح شد که البته این حق طبیعی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
وی عنوان کرد: راه‌های مختلفی وجود داشت، هم در قبل و هم بعد از اعلام وصول استیضاح در مجلس، تا این امر صورت نگیرد.
لاریجانی افزود: هم اکنون نیز می‌توان این موضوع را حل کرد و در این زمینه بن بستی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه استیضاح وزیر کار از مواردی نیست که هیئت حل اختلاف بخواهد در این زمینه وارد عمل شود افزود: البته هر کسی می‌تواند در این زمینه وارد عمل شود تا با قانع کردن نمایندگان استیضاح کننده این موضوع را با گفتگو حل کنند.

واردات نفت یونان از ایران 'متوقف شده است' یونان یکی از قدیمی ترین مشتریان اورپایی نفت ایران به علت آنچه عدم امکان پرداخت پول نفت خریداری شده از ایران عنوان شده، واردات نفت خود از ایران را متوقف کرده است. به گزارش بی بی سی، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه (پنجم آوریل - ۱۷ فروردین) ضمن انتشار این خبر نوشت که دو کمپانی بزرگ یونانی خریدار نفت از ایران اعلام کرده اند که به خاطر "غیرممکن" شدن بازپرداخت پول نفت خریداری شده از ایران که ناشی از گسترش تحریم ها علیه این کشور است، خرید نفت از ایران را متوقف کرده اند. این در حالی است که پرس تی وی (تلویزیون انگلیسی زبان متعلق به حکومت ایران) اعلام کرده بود که ایران صادرات نفت خود را به یونان متوقف کرده چرا که این کشور اروپایی نتوانسته پول نفت خریداری شده را پرداخت کند. این اخبار در حالی منتشر می شود که اتحادیه اروپا خرید نفت از ایران را از ابتدای ماه ژوئیه برای اعضای خود ممنوع کرده است و یونان که هم اکنون با بحران مالی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، احتمالا یکی از کشورهایی خواهد بود که از تحریم نفتی ایران آسیب خواهد دید. نام یونان در میان فهرست ۱۰ کشوری است که در کنار ژاپن از رعایت تحریم ها علیه ایران معاف شده اند، اما با این حال، دو شرکت هلنیک پترولیوم و موتور اویل هیلاس به رویترز گفته اند که از چند روز پیش خرید نفت خود را از ایران متوقف کرده اند که به دنبال منبع دیگری برای تامین نفت مورد نیاز خود هستند. کشورهای غربی و آمریکا حلقه تحریم ها علیه ایران را به امید موافقت تهران برای توقف برنامه هسته ای این کشور افزایش داده اند. برنامه هسته ای که ایران آن را صلح آمیز می داند اما غرب مدعی است که ساخت سلاح اتمی در راس فعالیت های هسته ای ایران است.

واردات نفت یونان از ایران 'متوقف شده است'

یونان یکی از قدیمی ترین مشتریان اورپایی نفت ایران به علت آنچه عدم امکان پرداخت پول نفت خریداری شده از ایران عنوان شده، واردات نفت خود از ایران را متوقف کرده است.
به گزارش بی بی سی، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه (پنجم آوریل - ۱۷ فروردین) ضمن انتشار این خبر نوشت که دو کمپانی بزرگ یونانی خریدار نفت از ایران اعلام کرده اند که به خاطر "غیرممکن" شدن بازپرداخت پول نفت خریداری شده از ایران که ناشی از گسترش تحریم ها علیه این کشور است، خرید نفت از ایران را متوقف کرده اند.
این در حالی است که پرس تی وی (تلویزیون انگلیسی زبان متعلق به حکومت ایران) اعلام کرده بود که ایران صادرات نفت خود را به یونان متوقف کرده چرا که این کشور اروپایی نتوانسته پول نفت خریداری شده را پرداخت کند.
این اخبار در حالی منتشر می شود که اتحادیه اروپا خرید نفت از ایران را از ابتدای ماه ژوئیه برای اعضای خود ممنوع کرده است و یونان که هم اکنون با بحران مالی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، احتمالا یکی از کشورهایی خواهد بود که از تحریم نفتی ایران آسیب خواهد دید.
نام یونان در میان فهرست ۱۰ کشوری است که در کنار ژاپن از رعایت تحریم ها علیه ایران معاف شده اند، اما با این حال، دو شرکت هلنیک پترولیوم و موتور اویل هیلاس به رویترز گفته اند که از چند روز پیش خرید نفت خود را از ایران متوقف کرده اند که به دنبال منبع دیگری برای تامین نفت مورد نیاز خود هستند.
کشورهای غربی و آمریکا حلقه تحریم ها علیه ایران را به امید موافقت تهران برای توقف برنامه هسته ای این کشور افزایش داده اند. برنامه هسته ای که ایران آن را صلح آمیز می داند اما غرب مدعی است که ساخت سلاح اتمی در راس فعالیت های هسته ای ایران است.