Sunday, May 27, 2012

یک موسسه بین المللی: ایران توان ساختن 5 بمب اتمی را پیدا کرده است! مؤسسه آمریکایی علوم و امنیت بین‌المللی، بر پایه گزارش جدید آژانس، نوشت هم‌اکنون ایران پتانسیل ساخت پنج بمب اتمی را دارد. خبرگزاری «رویترز» با مخابره این خبر افزود: پایه این ادعا، وجود این نکته در گزارش آژانس است که ایران در سه ماهه اخیر، تولید اورانیوم با غنای پایین خود را به طور چشمگیری افزایش داده است. ایران نزدیک ۶. ۸ تن اورانیوم با غنای ۳. ۵ درصد تولید کرده که میزانی از آن نیز به غنای بالا‌تر انتقال پیدا کرده است. این میزان، نزدیک ۷۵۰ کیلوگرم، بیش از آن چیزی است که در گزارش ماه فوریه آژانس به آن اشاره شده بود. مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی نیز بر همین اساس گفته که تولید ماهانه ایران حدود سه برابر شده است. این مؤسسه در گزارش خود آورده است: «این حجم کلی اورانیوم با غنای ۳. ۵ درصد، در صورتی که غنی‌سازی آن تا سطح مورد نیاز برای ساخت سلاح ادامه یابد، برای تولید بیش از پنج بمب هسته‌ای کافی است.

یک موسسه بین المللی:
ایران توان ساختن
5 بمب اتمی را پیدا کرده است!
 
 
 
 
مؤسسه آمریکایی علوم و امنیت بین‌المللی، بر پایه گزارش جدید آژانس،  نوشت هم‌اکنون ایران پتانسیل ساخت پنج بمب اتمی را دارد.
خبرگزاری «رویترز» با مخابره این خبر افزود:
پایه این ادعا، وجود این نکته در گزارش آژانس است که ایران در سه ماهه اخیر، تولید اورانیوم با غنای پایین خود را به طور چشمگیری افزایش داده است.
ایران نزدیک ۶. ۸ تن اورانیوم با غنای ۳. ۵ درصد تولید کرده که میزانی از آن نیز به غنای بالا‌تر انتقال پیدا کرده است.
این میزان، نزدیک ۷۵۰ کیلوگرم، بیش از آن چیزی است که در گزارش ماه فوریه آژانس به آن اشاره شده بود. مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی نیز بر همین اساس گفته که تولید ماهانه ایران حدود سه برابر شده است.
این مؤسسه در گزارش خود آورده است: «این حجم کلی اورانیوم با غنای ۳. ۵ درصد، در صورتی که غنی‌سازی آن تا سطح مورد نیاز برای ساخت سلاح ادامه یابد، برای تولید بیش از پنج بمب هسته‌ای کافی است.
 

پیش از دوره جدید مذاکرات اتمی در مسکو گفتگو بر سر ایران و سوریه میان رهبران روسیه و اسرائیل

پیش از دوره جدید مذاکرات اتمی در مسکو
گفتگو بر سر ایران و سوریه
میان رهبران روسیه و اسرائیل


  پیش از دوره جدید مذاکرات اتمی در مسکو
گفتگو بر سر ایران و سوریه
میان رهبران روسیه و اسرائیل
 
 
 
 
بدنبال تماسهای محرمانه میان کرملین و نخست وزیر اسرائیل، توافق شد که پوتین رئیس جمهور روسیه  پیش از آغاز دوره تازه مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی برای یک دیدار 24 ساعته راهی اسرائیل شود.
دیدار و مذاکره با نخست وزیر و شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل در برنامه این دیدار گنجانده شده است.
مسکو تایمز نوشت: مسئله اتمی ایران و اوضاع سوریه در مرکز گفتگوی 24 ساعته پوتین و رهبران اسرائیل خواهد بود.
 

رئیس سازمان انرژی اتمی ج. اسلامی دلیل وجود ندارد که درهای "پارچین" را باز کنیم! فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی روز گذشته (شنبه) در دانشكده فیزیك دانشگاه تهران درباره گزارش تازه آژانس انرژی اتمی که در همین شماره پیک نت خلاصه ای از آن را می خوانید گفت: توافق ساختاری (نکته ای که آژانس روی آن انگشت گذاشته) باید به گونه‌ای باشد كه تمام فرآیندها در آن ثبت شده باشد. بدین معنا كه ما مباحث‌مان را با آژانس از كجا می‌خواهیم آغاز كنیم و در هر بحثی می‌خواهیم چه نتیجه‌ای بگیریم و چگونه آن بحث را پایان دهیم و هر موضوعی كه آغاز می‌كنیم و دیگر آن موضوع پایان داده می‌شود و دوباره باز نشود. این‌ها مباحثی است كه در رویكرد ساختاری می‌خواهیم به آن بپردازیم. بازدید از پارچین بنابر فشار كشورهایی كه از آژانس می‌خواهند در این زمینه تحقیق كند مورد علاقه‌ی آژانس است اما ما هنوز در این زمینه قانع نشده‌ایم و دلایل و مداركی به ما ارائه نشده است كه راجع به پارچین كه یك مجموعه‌ی نظامی است بازدیدی ترتیب دهیم. ما در پارچین سایت هسته‌یی نداریم كه بخواهیم فعلا وارد آن بحث شویم. آن‌ها می‌خواهند كه پارچین را ببیند اما اگر هم قرار باشد بازدیدی صورت گیرد ما باید قانع شویم كه آن‌جا جزء مكان‌هایی است كه باید در معرض بازدید آن‌ها قرار دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ج. اسلامی
دلیل وجود ندارد که
درهای "پارچین"
را باز کنیم!
 
 
 
 
فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی روز گذشته (شنبه) در دانشكده فیزیك دانشگاه تهران درباره گزارش تازه آژانس انرژی اتمی که در همین شماره پیک نت خلاصه ای از آن را می خوانید گفت:
توافق ساختاری (نکته ای که آژانس روی آن انگشت گذاشته) باید به گونه‌ای باشد كه تمام فرآیندها در آن ثبت شده باشد. بدین معنا كه ما مباحث‌مان را با آژانس از كجا می‌خواهیم آغاز كنیم و در هر بحثی می‌خواهیم چه نتیجه‌ای بگیریم و چگونه آن بحث را پایان دهیم و هر موضوعی كه آغاز می‌كنیم و دیگر آن موضوع پایان داده می‌شود و دوباره باز نشود. این‌ها مباحثی است كه در رویكرد ساختاری می‌خواهیم به آن بپردازیم.
بازدید از پارچین بنابر فشار كشورهایی كه از آژانس می‌خواهند در این زمینه تحقیق كند مورد علاقه‌ی آژانس است اما ما هنوز در این زمینه قانع نشده‌ایم و دلایل و مداركی به ما ارائه نشده است كه راجع به پارچین كه یك مجموعه‌ی نظامی است بازدیدی ترتیب دهیم. ما در پارچین سایت هسته‌یی نداریم كه بخواهیم فعلا وارد آن بحث شویم. آن‌ها می‌خواهند كه پارچین را ببیند اما اگر هم قرار باشد بازدیدی صورت گیرد ما باید قانع شویم كه آن‌جا جزء مكان‌هایی است كه باید در معرض بازدید آن‌ها قرار دهیم.