Sunday, May 8, 2011

بهره گیری از تجربه برکناری بنی صدر

بهره گیری از تجربه برکناری بنی صدر


پراکنده کردن طرفداران

محاصره و سپس شلیک آخر





تدارکاتی درجریان است که نشانه بیم از تکرار ترورها و انفجارهای پس از برکناری بنی صدر اولین رئیس جمهور ایران است. ظاهرا بخش نظامی وامنیتی سپاه و بیت رهبری با دراختیار داشتن آن تجربه که مربوط به آغاز دهه 60 است، بدون شتاب و عجله، گام به گام پیش می روند و پس از سفت کردن زیر پا، گام بعدی را بر میدارند. درعین حال که از همان شیوه ای که بنی صدر را محاصره کردند استفاده می کنند. یعنی فشار به احمدی نژاد برای خالی کردن اطراف خود بدست خویش و سپس محاصره و شلیک تیر خلاص!



البته کار دشوار تر از دوران برکناری بنی صدر است، زیرا اوباش و مداحان و فرماندهان به دو گروه تقسیم شده اند و هر کدام خود را فاتح سرکوب مردم می دانند!



سفر علی لاریجانی رئیس مجلس به شیراز و شرکت در یک همایش بزرگ نظامی – بسیجی که برای تجلیل از فرماندهان و شهدای جنگ از منطقه فارس برپا شده بود و سپس راهی شدن فرمانده کل سپاه به شیراز و حضور در همین همایش، معنائی جز تلاش برای متلاشی کردن شبکه های احمدی نژاد ندارد. هم لاریجانی و هم فرمانده کل سپاه در سخنرانی های خود در شیراز، اشارات مستقیمی به احمدی نژاد و زاویه داشتن وی با علی خامنه ای کرده و او را تهدید کردند که دست از پا خطا نکند که از این طرف تفنگ ها خشاب گذاری شده است

احمدی نژاد باندازه سپهبد زاهدی خوش شانس نیست

احمدی نژاد باندازه سپهبد زاهدی خوش شانس نیست


کودتا در کودتا

در ایران سابقه تاریخی دارد





این روزها و در واقع در این دو سال بعد از کودتای 22 خرداد، حوادث مشابهت هائی با دوران اولیه پس از کودتای 28 مرداد دارد. از جمله سرنوشت سپهبد زاهدی و یارگیری هایش علیه اعلیحضرت و یارگیری های باند احمدی نژاد علیه خامنه ای.



فضل الله زاهدی پس از کودتا یک شبکه وسیع شخصی را با چراغ سبز در خارج برای دوران پس از در آوردن قدرت از چنگ شاه می پروراند. این کار به 2 سال نکشیده که شاه بال و پر زاهدی را قیچی کرد و شبکه اش را هم متلاشی. زاهدی هم مانند احمدی نژاد گریه کرد، چرا که میدانست همای قدرت برای همیشه از سرش پرید. شاه او را به خارج فرستاد تا در ژنو بماند و او نیز مانند همه تیمسارهای بازنشسته شاه بزودی مردی شکسته شد و سپس مرد. احمدی نژاد اگر شانس بیاورد و زنده بماند بزودی دچار شکستگی و پیری زودرس خواهد شد. احمدی نژاد بر خلاف هر رئیس جمهور دیگری حداقل اطلاع را از تاریخ ندارد و به همین دلیل تاریخ به سادگی درباره او تکرار می شود. کودتا در کودتا در صف گرگان اجتناب ناپذیر بود. مشایی بی تجربه با بیتابی و طمع زود هنگام از هول حلیم تمام باند احمدی نژاد را با خود در دیگ انداخت.



سپبهد زاهدی

یک روزنامه‌نگار محافظه‌کار خبر داد:

یک روزنامه‌نگار محافظه‌کار خبر داد:


«حذف تصاویر خامنه‌ای از دفتر روزنامه ایران»

دیگربان : یک روزنامه‌نگار محافظه‌کار از حذف تصاویر علی خامنه‌ای از دفتر روزنامه ایران از سوی کادر جدید این روزنامه خبر داد.



مهدی خانعلی‌زاده که چندی پیش در اعتراض به برکناری کاوه اشتهاردی از روزنامه ایران به همراه گروهی از همکارانش استعفا کرد٬ این خبر را در صفحه گوگل ریدر خود منتشر کرده است.



وی نوشته که سردبیر جدید سایت شبکه ایران «دستور به حذف تمامی عکس‌های آیت‌الله خامنه‌ای از دیوارهای تحریریه داده است.»



سایت شبکه ایران به عنوان ارگان اینترنتی روزنامه ایران در فضای مجازی فعالیت می‌کند.



خانعلی‌زاده مخالفت مسئولان جدید موسسه ایران با نصب تصاویر رهبر جمهوری اسلامی را اقدامی «شرم‌آور» خوانده است.



به نوشته وی «این اقدام تاسف بار مسئولان جدید روزنامه ایران درحالی صورت گرفته که تیم تحریریه سابق به دلیل علاقه ویژه به آیت‌الله خامنه‌ای، تصاویر متعددی از ایشان را بر روی میز و دیوارهای محل کار خود نصب کرده بودند.»



تیم احمدی‌نژاد سال گذشته با تغییرات گسترده در کادر روزنامه ایران٬ افراد نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی را جایگزین آن‌ها کرد.



تغییرات در روزنامه ایران در آن زمان با جنجال‌های گسترده‌ای روبرو شد٬ اما تیم احمدی‌نژاد بی‌اعتنا به این جنجال‌ها حتی حیدر مصلحی وزیر اطلاعات را از هیات مدیره این روزنامه حذف کرد

همه تهيه‌کنندگان «مستند ظهور» دستگير می‌شوند

همه تهيه‌کنندگان «مستند ظهور» دستگير می‌شوند


علیرضا پناهیان کار‌شناس اصلی «مستند ظهور» بود
دیگربان : سایت (۱۹ دی) با اعلام اینکه علیرضا پناهیان از روحانیون نزدیک به علی خامنه‌ای کار‌شناس اصلی مستند «ظهور بسیار نزدیک است» بوده از احتمال بازداشت وی خبر داد.




این سایت به نقل از برادر همسر سیجانی کارگردان «مستند ظهور» نوشته است: «افرادی همچون پناهیان که در این سی‌دی خط داده‌اند چرا کنار کشیده‌اند؟ مگر در شروع کار، کار‌شناس این مستند نبودند. چرا همه کاسه کوزه‌ها را بر سر سیجانی می‌شکنند؟»



وی گفته که «مقصران اصلی تهیه این سی‌دی آزادند و کسانی که از نظر علما و مراجع خبر نداشته و تحت تأثیر آن‌ها اقدامی کرده‌اند، قربانی شده‌اند.»



سایت «۱۹ دی» نیز اعلام کرده که مقام‌های قضایی تصمیم گرفته‌اند با همه عوامل تهیه‌کننده این مستند با توجه به نقشی که داشته‌اند، برخورد کنند.



«مستند ظهور» از علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد به عنوان یاران امام دوازهم شیعیان نام برده است. با توزیع گسترده سی‌دی‌های این مستند اعتراض‌ها به محتوای آن بالا گرفت.



با گسترش این اعتراض‌ها بود که مقام‌های قضایی وارد عمل شده و برخی از دست‌اندرکاران این مستند را بازداشت کردند.



از علیرضا پناهیان به عنوان یکی از اصلی‌ترین عاملان تهیه این مستند یاد می‌شود که وی با افزایش اعتراض‌ها هرگونه رابطه خود با این مستند را رد کرده است.



خانواده سیجانی از این اقدام آقای پناهیان خشمگین بوده و خواستار برخورد با عوامل اصلی این مستند هستند