Monday, December 6, 2010

اعلام از سرگيري اعتصاب غذاي خشك توسط نسرين ستوده

اعلام از سرگيري اعتصاب غذاي خشك توسط نسرين ستوده


تغيير براي برابري: نسرين ستوده دوشنبه 15 آذر طي تماس با خانواده اعلام كرد در اعتراض به وضعيت بازداشت خود و ديگر زندانيان كه با احكام ناعادلانه در زندان به سر مي‌برند از هم اكنون اعتصاب غذاي خشك تا رسيدن به خواسته‌هاي برحق و قانوني‌اش را شروع مي‌كند.



ايشان برخي از موارد اعتراضي در مورد وضعيت خود را اين گونه اعلام كردند:

- ادامه بازداشت موقت به مدت 95 روز با داشتن 2 فرزند خردسال. در حالي كه هيچ موردي براي جلوگيري از فك قرار بازداشت وجود ندارد و جلسه محاكمه 9 روز است كه تمام شده است.



- وعده‌هاي چندين مسئول امنيتي و قضايي مبني بر تبديل قرار بازداشت و آزادي اينجانب و عدم اجراي آنها



- برگزاري جلسه دادگاه با تخلفات و موضع‌گيري‌هاي جانبدارانه قاضي رسيدگي كننده در حضور وكلا و روساي محترم كانون وكلا و اتحاديه سراسر كانون‌هاي وكلا و ديگر همكاران و خارج شدن ايشان از دايره بي‌طرفي و در واقع اعلام عملي مجرم بودن اينجانب قبل از اتمام رسيدگي و ختم جلسه دادگاه



- ناپديد شدن 12 فقره نامه و لايحه ارائه شده توسط اينجانب كه در پرونده موجود نمي‌باشد



- تهديد وكلاي اينجانب در جلسه دادگاه



- اعلام سنگين‌تر شدن جرم اينجانب به دليل انتخاب وكلايي كه به زعم ايشان مورد قبول يا اعتماد دادگاه نيستند



- نگهداري و اعمال فشار از طريق شرايط طاقت فرساي انفرادي 209 اطلاعات از زمان بازداشت تاكنون به مدت 95 روز و اين در حالي است كه اينجانب از انفرادي به دادگاه اعزام و علي رغم اتمام دادگاه مجددا به انفرادي برگردانده شدم



- جلوگيري از ملاقات حضوري فرزندان خردسال كه امكان ملاقات كابيني را ندارند. (به غير از يك مورد در طول 95 روز كه آن هم به دليل درگيري مامورين با خانواده موجب آزار بيشتر آنها گرديد)



- اعمال محدوديت‌هاي مختلف از جمله تحويل قلم و كاغذ



- عدم اعلام به موقع فوت پدر اينجانب و جلوگيري از مرخصي اينجانب در مراسم خاكسپاري ايشان. اين در حالي است كه در يازدهمين روز از فوت پدرم بازپرس شعبه با آگاهي از فوت ايشان در جلسه بازپرسي آن را مخفي كردند. حق قانوني هر زنداني است كه بتواند در اين گونه موارد از مرخصي استفاده كند.



نسرين ستوده تا کنون دو بار در اعتراض به شرايط خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده است و در يک مرحله مدت 9 روز در اعتصاب غذاي خشک به سر برد.



با وجود برگزاري دو جلسه دادگاه براي خانم ستوده, روز گذشته قاضي پرونده قرار بازداشت وي را مجددا تمديد کرد. نسرين ستوده از 13 شهريور 89 تا کنون در سلول انفرادي به سر مي برد.

فیلم را ببینید و صدا را بشنوید

--------------------------------------------------------------------------------



فیلم را ببینید و صدا را بشنوید

الله اکبر دیشب

اعتباری تاریخی داشت

امروز 16 آذر است. روز دانشجو. نه روز دانشجو، بلکه روز به خون کشیدن دانشجو. این یادگار تلخ و خونین که سالگرد آن، همیشه رژیم شاه را وحشت زده می کرد و حاکمیت کودتائی جمهوری اسلامی را وحشت زد می کند، پیوند خورد با جنایتی مشابه آنچه که در 16 آذر شاهنشاهی روی داده بود. یعنی 18 تیر. بدین ترتیب انقلابی که علیه 16 آذرهای شاهنشاهی شکل گرفته و منجر به سرنگونی شاه شده بود، با 18 تیر جمهوری اسلامی پیوند خورد. و اکنون دو کودتای 28 مرداد و 22 خرداد، دو یورش به دانشگاه در 16 آذر و 18 تیر روی دست مردم ایران است. بانگ الله اکبری که دیشب، علیرغم همه جنایت و وحشتی که طی یکسال و نیم گذشته نیروهای سرکوبگر و کودتائی علیه مردم ایران مرتکب شده اند به آسمان برخاست، باندازه بانگ همه مردم بر بام ایران اعتبار سیاسی دارد. اگر یک جو، بینش و بصیرت در حاکمیت کنونی وجود داشت، معنای الله اکبر دیشب را با گوش عقل می شنید و به آنچه که ملت می خواهد تن می سپرد.


از دروغگوئی خسته نمی شوند

از دروغگوئی خسته نمی شوند


یکی از 100 چاقوی

احمد و محمود دسته ندارد





دوستان زحمتکش پیک نت- پس از سلام می خواستم درباره وقفه چند روزه اخیر برای جمع کردن دروغ ها بنویسم که من از دروغ جمع کردن خسته شده ام اما آقایان از دروغ گفتن خسته نشده اند. دو نمونه را احمدی نژاد و حامی اش احمد جنتی برایتان فرستادم و سعی می کنم بعد از چند روز استراحت و تمدید اعصاب، کار جمع کردن دروغ ها را ادامه بدهم.



احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان:توده مردم آمادگی برای پذیرش ارشادات روحانیت در برابر مسائل براندازی نرم را دارند./ ایسنا

محمود احمدی‌نژاد: اگر همین امروز یک انتخابات آزاد در آمریکا برگزار شود، رای مردم علیه سیستم آمریکا و به نفع ملت ما خواهد بود./ ایسنا

از یک گزارش دریافتی

از یک گزارش دریافتی


ریاست نامبارک

در مجتمع فولاد مبارکه





بنام خدا- من کارمند شرکت فولاد مبارکه هستم. این شرکت توسط مهندس رجایی (خواهر زاده محسنی اژه ای) اداره میشد که بخاطر ناتوانی نامبرده در اداره چنین شرکت عظیمی دچار ورشکستگی شده است. نامبرده توسط وزیر صنایع عزل گردیده لاکن معاون اقتصادی و مالی او که توسط مهندس رجایی منصوب گردیده همچنان به حیف و میل سرمایه این شرکت مشغول است. نامبرده (نادری که سابق بر این معاون حراست شرکت بوده و با زد و بند لیسانس باکتری شناسی گرفته) همچنان در رآس منابع مالی شرکت است و جو بسیار امنیتی را در شرکت بوجود آورده که دو نفر در حوزه نامبرده نمیتوانند با هم مشغول صحبت بشوند. وی متولد سال 1355 است لاکن به خاطرپاچه خواری و لو دادن بسیاری از کارکنان در زمان مهندس رجایی ارتقاء پیدا کرده و به این پست مهم رسیده است.

در مناظره شکوری راد و داوری

در مناظره شکوری راد و داوری


خبرهای فاش نشده ای

که در لرستان فاش شد!





علی شکوری راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت که از بازداشت کودتاچی ها رهائی یافته و از زندان بیرون آمده، به لرستان سفر کرده و در دانشگاه لرستان با عبدالرضا داوری از حامیان دولت احمدی نژاد مناظره کرد. عنوان این مناظره «بصیرت دانشجویی» بود.



دراین مناظره علاوه بر طرح دیدگاه های دو طرف، نکات خبری مهمی نیز فاش شد که تاکنون انتشار نیافته و به قول شکوری راد، صلاح نبوده است. از جمله تبریک صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه به میرحسین موسوی بعنوان برنده انتخابات 22 خرداد، در پایان رای گیری. تاکنون خبر تبریک علی لاریجانی رئیس مجلس به میرحسین موسوی بعنوان برنده انتخابات 22 خرداد، در شب رای گیری منتشر شده بود. همچنین از تماس محسن رضائی با موسوی و گفتن تبریک پیروزی در انتخابات.



در همین مناظره فاش شد که علی خامنه ای سخنرانی هائی دارد که منتشر نشده و ظاهرا همه سخنرانی های او منتشر نمی شود. نکته دیگر، اعلام حمایت 7 عضو شورای نگهبان از احمدی نژاد در آستانه انتخابات 22 خرداد است. همچنان که خبر دیگر، از تلاش کودتاچی ها برای از بین بردن اسناد کودتای 22 خرداد و یا این خبر که بازجوها در زندان رسما و با وقاحت به قربانیانی که در اتاق های بازجوئی و شکنجه از رعایت قانون سخن می گویند، رسما گفته می شود: از قانون حرف نزنید!



بخش های خبری و نکات مهم تحلیلی این مناظره را در ادامه می خوانید:











شکوری راد: اگر قانون را زیر پا بگذاریم فاقد بصیرت هستیم، زیرا مهم‌ترین عامل دوام و بقا را نفی كرده‌ایم.

بسیج وارث راه شهیدانی ست كه به تعبیر امام ره صد ساله را یك شبه طی كردند و امروز هر كسی نمی‌تواند این راه را ادامه بدهد زیرا بسیج محل ایثار و از خود گذشتگی است و بنا به تعبیر مهندس موسوی كه در دوران نخست‌وزیری خود آن را بیان كردند و امروز بر در و دیوارها ثبت است، “بسیج مدرسه عشق است”.



نباید بسیج میلیشیای قدرت بشود .



برای تجلیل از برخی شخصیت‌های مشهور استان لرستان ابتدا باید از حجت الاسلام والمسلمین آقای كروبی به عنوان روحانی شجاع و مردم دار و یار دیرین امام كه پیوند خود را با مردم حفظ كرده است یاد کنم و نیز از خانم دكتر زهرا رهنورد به عنوان افتخار جامعه ایران، بخصوص زنان، و به عنوان یك روشنفكر قرآن پژوه نام ببرم. من ایشان را از دوران دانشجویی خودم می‌شناسم و ما آن زمان درسهای قرآنی ایشان را تکثیر و توزیع می کردیم. همچنین یاد آزاده دربند عبدالله مومنی كه امروز برای دفاع از حقوق ملت در زندان است و حاضر نشد در ازای آزادی، ارزش‌های خود را رها كند گرامی می‌دارم.



بزرگترین اشتباه اینست كه بصیرت را از یك فرآیند، تبدیل به یك دستورالعمل كنیم. یعنی بجای طی كردن یك فرآیند بگوئیم كه به كلاس، اردو یا نزد كسی برویم تا بصیرت را به ما القا كند. بصیرت اجتماعی پاسداری از حق مردم و قانون است. اینگونه نیست كه كسی براساس ظاهر، مقام و موقعیت بصیرت داشته باشد و بر همان اساس عده‌ای هم بصیرت نداشته باشند.

در عین حال بصیرت به معنای تعطیلی عقل نیست بلكه در ادامه آن است.



عبدالرضا داوری حامی دولت گفت: تاریخ مملو از افرادی بوده آقای شکوری دراینجا از آنها نام برد. افرادی که علی‌رغم سوابق طولانی در امتحانات تاریخی سقوط كرده‌اند و مردود شده‌اند. در فتنه سال گذشته كه جبهه‌ای از گوگوش تا سروش و پهلوی و قجری را دیدیم آنها نتوانستند از گذشته خود بهره بگیرند. تعریف فعالیت سیاسی دانشجویان در ایران میراث حزب توده است كه دانشجو همیشه باید در حال اعتصاب و شیشه‌ شكستن باشد. درحالیکه رسالت دانشجو علم‌آموزی است و در عین حال در محیط ‌دانشگاه می‌تواند اجتماع ‌پذیر هم شود اما تصور چریك بودن این قشر، كه از سوی ماركسیست‌ها بیان می‌شد بعد از انقلاب هم ادامه یافت.



شکوری راد: حزب توده هیچگاه مشی چریكی نداشت و دانشجو را چریك فرض نمی‌كرد. این حزب در میان دانشجویان هم پایگاه چندانی نداشت و در میان نظامیان بیشترین نفوذ را داشت. همانطور كه می‌دانیم فرمانده نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس یك فرد توده‌ای بود که بعدا اعدام شد.

داوری : بنده به كودتا و تقلب در انتخابات اعتقادی ندارم و سندی هم در مورد آن ارائه نشده است.

در مورد حزب توده نیز این حزب تا پیش از كودتای 28 مرداد فضای دانشجویی را در دست داشت و پس از آن انشعاب‌های مختلفی که در آن رخ داد، روح كلی آن بود که در تشکل های مختلف وجود داشت دانشگاه را به عنوان فضای سیاسی و دانشگاه را كنشگر سیاسی می‌دانست.



رهبر معظم انقلاب سال 73 در دیداری با مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی كه محتوای آن منتشر نشد فرمودند: ماركسیست‌ها حرف بی ربط زیاد دارند اما یك حرف خوب هم داشتند و آن اینكه «مبارزه، علم است»؛ یعنی باید تضادهای اصلی در جامعه را تشخیص داد و بفهمیم دعوای واقعی كجاست كه خیلی‌ها سعی كردند در كشور ما این تضاد را تعریف كنند. مثلاً بعضی‌ها از تضاد اقتدارگرایی و مردم‌سالاری و عده‌ای هم از تضاد اسلام و مدرنیته سخن گفتند كه بصیرت یعنی اینكه بدانیم در این میان كجا بایستیم.



شكوری‌راد: بلافاصله پس از انتخابات بلایی بر روزگار معترضان آمد كه تمام اسناد و مدارك آنها را گرفتند و حتی مدارك كمیته صیانت از آراء هم از بین رفت و اصولاً بخشی از هدف كودتا از بین بردن آنها بود اما خداوند خواست و نوار سخنرانی سردار مشفق كه جزو كادر مركزی كودتا بود به دست معترضان افتاد و اعترافات صریح ایشان را تاكنون كسی تكذیب نكرده بلكه سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران آنها را تایید كرد. لذا اعترافات وی مهم‌ترین سند در مورد مهندسی كردن انتخابات برای كسب نتیجه دلخواه است كه بر همین اساس 7 اصلاح طلب شكایتی را نوشتند كه اگر دستگاه قضایی به آن رسیدگی كند شواهد لازم وجود دارد و به همین دلیل موضوع تقلب و كودتا دارای اسناد كافی است و همین كه دستگاه قضایی حاضر به رسیدگی نیست حكایت از متقن بودن آنها دارد.

همانطور كه احمدی‌نژاد پیشنهاد تشكیل كمیته حقیقت‌یاب برای حادثه 11 سپتامبر را داد ما هم برای انتخابات سال گذشته ریاست‌جمهوری این پیشنهاد را داریم؛ شاید در اینجا هم مانند آمریكا که ادعا می شود خود 11 سپتامبر را بوجود آورد دست اندركاران انتخابات تقلب كرده باشند. البته تحلیل بعضی دیگر از انتشار نوار سردار مشفق این است كه کودتاگران می خواستند به همه نشان دهند این كارها را انجام داده‌اند و به آن افتخار می کنند لذا معترضان باید دنبال كار خودشان بروند.



داوری : در دنیای ارتباطات امروز هیچ چیز مخفی نمی‌ماند و اگر سندی در مورد تقلب در انتخابات بود قطعاً در گوشه ای از جهان در اینترنت منتشر می‌شد و لذا هیچ سندی در این مورد وجود نداشته است. سردار مشفق هم در آن سخنرانی می‌خواهد اثبات كند كه كودتا از طرف مقابل كه خود را «سبز» می‌نامد طراحی شده بود. شكایت 7 نفر نیز به این خاطر بوده كه در سخنرانی مشفق آنها به كودتا متهم شده‌اند تا با حمایت غرب بساط انتخابات را بهم بزنند.



نوار سخنان سردار مشفق هم سال 89 منتشر شد و مگر می‌تواند توجیه‌گر اتفاقات خرداد و تیر 88 باشد؟



بزرگ‌ترین مشكل انتخابات موضوع تجمیع آراء بود كه برای آن ناظر مستقلی وجود نداشت بلكه رای‌ها به ستاد مركزی فرستاده شد و در یك اتاق در بسته آرا را جمع كرده و یک نتیجه اعلام كردند. همچنین 7 نفر از اعضای شورای نگهبان که ناظر بر انتخابات بودند قبلا ازاحمدی‌نژاد حمایت كرده بودند و لذا صلاحیت نظارت بر انتخابات را نداشتند و به نظارت آنها نمی توان اعتماد کرد.

اگر به شكایت تاج‌زاده از آیت‌الله جنتی رسیدگی می‌شد اكنون این او بود که می بایست در زندان باشد نه تاج زاده. اما چون رسیدگی نشده است این اتفاق برعكس شده است و شایسته نیست كه در نظام اسلام 10 سال به یك شكایت رسیدگی نشود كه این خود به معنای تخلف و تقلب است. زیرا یك گروه اعتراض می‌كنند و سركوب می‌شوند اما طرف مقابل هركاری بخواهد انجام می‌دهد؛ آقای رحیمی با آنهمه تخلف در پرونده بیمه در جایگاه معاون اول است و آنوقت این همه جوان بی‌گناه در زندان هستند.

رسانه های خود شما گفتند كه علی لاریجانی تلفنی به آقای موسوی تبریك گفت، وی آن را تكذیب نكرد. چنین مطالبی راجع به آقای صادق لاریجانی نیز وجود دارد كه تاكنون بنا به دلایلی رسانه‌ای نشده است و اگر لازم بود این كار انجام خواهد شد . نظرسنجی وزارت اطلاعات نیز دلالت بر این داشت كه انتخابات به مرحله دوم می‌رود اما اختلاف آرا 10 میلیونی بود.



باید آمار دقیق و چگونگی توزیع تعرفه‌های رای و قطع شدن تلفن ناظران كاندیداها مشخص شود ولی همه اسناد را از بین بردند و اصلا دو ماه قبل از انتخابات با تشكیل كمیته صیانت آرا مخالفت كردند. اما وقتی سه میلیون نفر در انتخابات به خیابان‌ها می‌آیند باید فهمید كه اعتراضات جدی است و سند ما برای تقلب در انتخابات حضور سه میلیون نفر در خیابان است.



داوری: در بازشماری آراء رای آقای رضایی و موسوی كمتر هم شد و لذا فكر می‌كنم این صحبت‌ها از نظر اخلاقی و عدالت درست نباشد. ضمن آنكه از پرونده آقای رحیمی نیز واقعا اطلاعی ندارم فقط می‌دانم كه آیت‌الله لاریجانی گفت در پرونده بیمه افراد بزرگی حضور دارند. همچنین تماس تلفنی علی لاریجانی با موسوی نیز از سوی رئیس دفتر وی تكذیب شد. هر چند ممكن است برخی دچار چنین ذهنیتی شده بودند و بعدا اصلاح شد.



من كاری به نظرسنجی وزارت اطلاعات ندارم زیرا درون آن وزارتخانه طیف‌های مختلفی وجود دارد.

شكوری‌راد: در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا اعترافات ابطحی و عطریان‌فر را هم انكار می‌كنید؟ گفت: آنان اكنون كه بیرون هستند حرف‌های خود را تكذیب می‌كنند. آن سخنان تحت فشار بازجوها بوده است.



در دوره بازداشت من بازجو دائما می‌گفت كه قانون را كنار بگذار اما من می‌گفتم تمام تلاش سیاسی ما پاسداری از قانون بوده است آن وقت حالا آن را كنار بگذاریم؟ لذا تمام كسانی كه قانون را زیر پا می‌گذارند فاقد بصیرت هستند؛ همان كسانی كه ستاد صیانت از آراء را غیر قانونی دانستند و اجازه ندادند ناظران نامزدها در ستاد انتخابات حاضر باشند و مانع حضور ناظران مستقل در اتاق تجمیع آراء شدند و اجازه تجمع هم به مردم معترض ندادند و آنها را سركوب كردند. در حالی كه یك راهپیمایی یا تجمع مردمی طبق قانون اساسی نیاز به اخذ مجوز ندارد. مانند راهپیمائی های 22 بهمن و روز قدس و 25 خرداد88 که وزارت کشور برای هیچیک مجوز صادر نکرده بود. همچنین اینكه به یك بسیجی چوب بدهند تا به جان مردم بیفتد و در كهریزك با جوانان مردم آنگونه رفتار كنند و اجازه عزاداری به خانواده شهدا ندهند غیر قانونی است.

اعتراض به صدور حکم اعدام برای یک شهروند ایرانی مقیم کانادا

رسانه های عمده کانادا از محکومیت سعید ملک پور، تبعه ایرانی مقیم کانادا به اقدام علیه امنیت ملی و صدور حکم اعدام برای وی خبر می دهند.


بنا به گزارش روز دوشنبه (٦ دسامبر) روزنامه گلوب اند میل، سعید ملک پور به اتهام راه اندازی یک تارنمای غیراخلاقی و به انحراف کشیدن جامعه، گناهکار و مفسد فی الارض شناخته و به اعدام محکوم شده است.

در یک دادخواست اینترنتی که نسخه ای از آن به مجلس عوام کانادا ارسال شده است، امضاکنندگان خواستار آزادی فوری سعید ملک پور شده اند.

فاطمه افتخاری، همسر سعید ملک پور که مقیم تورنتو است، روز شنبه (٥ دسامبر) در گفتگو با روزنامه کانادایی گلوب اند میل گفت قاضی دادگاه حکم اعدام آقای ملک پور را در زندان اوین به وی ابلاغ کرده است.

سعید ملک پور جوان ایرانی ٣٥ ساله مقیم کانادا، برای دیدار از پدر سالخورده اش به ایران بازگشته بود. بنا به گزارش ها، وی در اکتبر سال ٢٠٠٨ زندانی شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین و در بازداشت مقامات قضایی ایران بوده است.

فاطمه افتخاری به گلوب اند میل گفت از خبر شنیدن صدور حکم اعدام برای همسرش در چنان شوک و حیرتی به سر می برد که حتی نمی تواند اشک بریزد.

بنا به گفته فاطمه افتخاری، سعید ملک پور به عنوان یک طراح و برنامه نویس آزاد سایت های اینترنتی، در کانادا کار می کرد و چهار روز پس از بازگشت به ایران مفقود شد. او نیز که برای پیگیری وضعیت همسرش پس از سه هفته به تهران سفر کرد، توسط مقامات اطلاعاتی و امنیتی ایران احضار و به مدت چهار ساعت مورد بازجویی و بدرفتاری و اهانت قرار گرفته است.

سعید ملک پور در مارس سال ٢٠١٠، در نامه سرگشاده ای خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ادعا کرد در زندان تحت شکنجه شدید قرار گرفته و درحالی که دست ها و چشم هایش بسته شده بود، چندین مامور با کابل او را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و او را به تجاوز جنسی با بطری آب تهدید و وی را وادار کردند تا در برابر دوربین های تلویزیون جمهوری اسلامی اعتراف کند. بنا به گفته همسر سعید ملک پور، پدر این جوان ایرانی دو روز پس از پخش اعترافات تلویزیونی درگذشته است.

سعید ملک پور در این نامه ادعا کرده که ٣٢٠ روز در زندان انفرادی به سر برده است.

خانم افتخاری افزوده است در شرایطی که هنوز زمان اجرای حکم اعدام همسرش تعیین نشده است، وکیل وی در ایران در تلاش است تا پرونده وی را به دیوان عالی ارجاع کند.

تجمع بزرگ دانشجویان و استادان دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

تجمع بزرگ دانشجویان و استادان دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران


تجمع بزرگ دانشجویان و استادان دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، ظهر روز دوشنبه (۱۵ آذر) در سالن دانشکده فنی دانشگاه تهران شد.



به گزارش کلمه، در این گردهمایی که به مناسبت سالروز شهادت سه آذر اهورایی در ۱۶ آذر ۳۲ و تحت عنوان “امید، رساترین اعتراض” برگزار شد چهره های اصلاح طلبی چون حجت‌الاسلام مجید انصاری، دکتر الهه کولایی، حجت‌الاسلام دکتر محسن رهامی و دکتر حمید رضا جلایی پور به سخنرانی پرداختند.



گفتنی است انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی خواستار سخنرانی سیدمحمد خاتمی در جمع دانشجویان در مراسم ۱۶ آذر بود، که با مخالفت مسئولان دانشگاه تهران روبه‌رو شد.



بنا به گزارش های رسیده به کلمه دانشجویان در این مراسم پارچه و دیگر نمادهای سبز را همراه با خود به سالن شهید چمران آورده بودند تا بار دیگر حمایت و هنبستگی خود را با جنبش سبز مردم ایران اعلام کنند.



یکی از دانشجویان سبزی که در این مراسم حضور داشته برای کلمه از این مراسم نوشته است:



ساعت ۱۲ دانشکده فنی در حال پر شدن است. همه منتظرند تا درها باز شوند و داخل تالار چمن بروند. انتظامات انجمن جلوی در ایستاده بود. کم کم داشتیم خسته می شدیم تا این که در باز شد. وارد شدیم. چمران در حال انفجار بود تعداد زیادی از دوستانمان بیرون ماندند. داخل خیلی صمیمی و گرم بود!



برنامه با تعدادی آهنگ آشنا شروع شد. همخوانانی تمام چمران جوی غلیظ از همبستگی ایجاد کرده بود.



سخنرانان با تشویق حضار وارد شدند. سخنران اول حجه الاسلام و المسلمین رهامی بود. به احترام کسانی که سر پا بودند، پشت تریبون سر پا سخنرانی کرد. سخنرانی او پیرامون مساله کوی و مسایل امنیتی کشور بود و این که با ستاره و توبیخ نمی توان دانشگاه را ساکت کرد.



سپس دکتر الهه کولایی که بین دو کلاس خود به مراسم آمده بود درباره پاسخ دادن به پرسش های مدرنیته در جامعه امروز ایران صحبت کرد و این که محققین باید آزاد باشند.



پس از دکتر کولایی محی الدین فاضلیان دبیر انجمن اسلامی بیانیه ی آن انجمن را قرائت کرد. در این بیانیه در چند قسمت به مطالبات دانشجویان در عرصه ی دانشگاه، دولت، مجلس و قوه قضاییه پرداخته شده بود.



سپس حجه الاسلام انصاری به سخنرانی پرداخت و بیشتر به فعالیتهای اقتصادی دولت پرداخت و نسبت به تخلف از قانون و عدم تمکین دولت به قانون هشدار داد. او درخواست کرد که با توجه به وجود ۶ کانال صدا و سیما تریبونی در اختیار او و امثال او داده شود تا نظراتشان را بیان کنند. او در آخر در این زمینه برای مناظره اعلام آمادگی کرد.



پس از سخنرانی حجه الاسلام انصاری کلیپی پخش شد که از مصدق شروع کرده و تکه هایی از سخنان بازرگان، شریعتی، طالقانی، مطهری، امام و . . . پخش شد و سپس به صحناتی از انقلاب، دفاع مقدس، درگذشت امام (که با سکوت سنگین سالن همراه شد) واقعه کوی ۷۸، استعفای دسته جمعی مجلس ششم، کوی ۸۸ و ۱۶ آذر ۸۸ و اتفاقات خیابان های تهران در سال ۸۸ و سرکوب مردم و توهین به سید حسن خمینی در ۱۴ خرداد و حمله به حسینیه جماران در سخنرانی خاتمی و . . . پخش شد و سپس مراسم انجمن اسلامی در روز دانشجو سال های گذشته پخش شد.



بعد از پخش کلیپ قرار بود دکتر ظریفیان سخنرانی کنند که به دلیل مشکلاتی نتوانستند حاضر شوند. در بین تشویق و غافلگیری حضار دکتر محمدرضا جلایی پور روی سن آمده و شروع به سخنرانی کرد. او در این سخنرانی از آخرین تحقیقاتش گفت که درباره جنبش دانشجویی ایران بود. او مطالبات جنبش را مردم سالاری و فضای باز نقد دانست و تاکید کرد که این مطالبات همچنان باقیست. به اعتقاد او جنبش دانشجویی ایران هیچگاه به دنبال قدرت نبوده و مدنی تر از جنبش دانشجویی فرانسه عمل کرده. او اعلام کرد که برای تمام ادعاهایش مستندات خود را در مقالات خود ارائه کرده است.



در پایان مجری جلسه برنامه انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را با شعار “یا حسین” به پایان برد و نسبت دادن هر گونه برنامه ی دیگری را در روز ۱۶ آذر ۸۹ به انجمن اسلامی غیر واقعی دانست و اعلام کرد انجمن اسلامی در روز ۱۶ آذر هیچ برنامه ای ندارد.

فیلم / تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران - ۱۵ آذر ۱۳۸۹



نامه دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر به صفارهرندی

دنبال احتمال حضور حسین صفارهرندی، سردبیر اسبق روزنامه کیهان دردانشگاه عباس‌‌پور و مناظره وی با محمدرضا خاتمی، عده‌ای از دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر نامه‌ای خطاب به وزیر سابق ارشاد نوشتند.




این دانشجویان در نامه خود با اشاره به حضور سال گذشته صفارهرندی در دانشگاه خواجه‌نصیر، نوشته‌اند: «خبر حضور شما در دانشگاه عباسپور به دعوت بسيج آن دانشگاه براي مناظره با آقاي محمد رضا خاتمي در آستانه ۱۶ آذر، براي ما دانشجويان دانشگاه صنعتی خواجه نصير يادآور آبان ماه سال ۱۳۸۸ مي باشد. حضور شما در دانشگاه خواجه نصير در سال گذشته، آن هم نه به دعوت دانشجويان، اساتيد و حتي مسئولين وقت دانشگاه بلکه باز هم به دعوت نهاد شبه نظامي بسيج، روزي به ياد ماندني را براي دانشگاه خواجه نصير رقم زد. روزي که دانشگاه زنده بودن خود را با تمام وجود فرياد زد. جايي که ديگر از آن دانشجونماهاي نان به نرخ روز خور که براي مجلس گرمي ساعت ۶ صبح از امام حسين و امام صادق، با اتوبوس به اين طرف و آن طرف مي روند تا در سخنراني هاي شما و همفکرانتان حنجره پاره کنند خبري نبود.»

این دانشجویان با اشاره به اتفاقات رخ داده در یک سال گذشته، آورده‌اند: «اي کاش در حضور دوستانمان در دانشگاه عباسپور شهامت تاييد کارهاي خود در يک سال گذشته را داشته باشيد و رو به کلي گويي و هزل نياوريد و اعتراف کنيد که بعد از آن ماجرا چه تلاش هايي که نکرديد براي مرهم نهادن بر کابوس هاي شبانه خود و انتقام گيري از دانشجويان منتقد. از توبيخ و تهديد و تعليق و ستاره­دار کردن گرفته تا بازداشت و شکنجه و زندان.»


دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر در نامه خود آورده‌اند:«معتقديم دم زدن در هواي آزاد را نمي خواهيد و خوش‌تر آن داريد که اين مرزو بوم در قرن ۲۱ چون دوران هارون‌الرشيد اداره شود. اما بدانيد که فرياد آن روز، صداي فرد نبود که با تهديد و تطميع از بين برود. وقتي دانشجو را منافق مي خوانيد، وقتي انجمنش را تعطيل مي کنيد، شوراهايش را محدود مي کنيد و نشرياتش را توقیف، دانشجو نمي‌تواند ساکت بنشيند و فرياد نکشد. دانشجو مديون هيچ جرياني نيسست که مثل برخي‌ها تحت هر شرايطي سنگ شما را به سينه بزند. نمي‌شود – والبته توان آن را هم نداريد – تمام آرمان هاي او را زير پا له کنيد و سپس انتظار سوت و کف داشته باشيد.»

این دانشجویان با اشاره به برخوردهای رخ‌داده با دانشجویان معترض به حضورصفارهرندی، گفته‌اند:«بازداشت ۱۵ تن از دوستانمان در يک سال گذشته، احضار هاي متعدد به کميته هاي انضباطي و صدور احکام فله‌اي تعليق براي دانشجويان و توبيخ و ممنوع الورود کردن دانشجويان و ممانعت از تحصيل دوستانمان در مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا ، همه و همه از برکات حضور شما در دانشگاه ما بود.»

این دانشجویان در پایان نامه خود آورده‌اند:«با اين همه، بايد بدانيد که در يک سال گذشته، با همه‌ي فشارهايي که از سوي نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي بر بدنه دانشجويي وارد آمده است، در زير پوست زندگي مان چيزي در جريان افتاده است که ندهيم چنين غمي را به هزار شادماني!! در همين يک سال در شناخت صدف از خزف راه‌ها پيموده‌ايم و همين، تا اين جاي کار ما را بس است. همچنان مانند آن روز معتقديم که گفتني را بايد گفت حتي اگر به مزاق امثال شما خوش نيايد و دوباره تلاش کنيد همچون يکسال گذشته دوسيه‌اي بر دوسيه هايمان اضافه کنيد. هميشه کساني چون شما بوده اند که زور زده‌اند که آفتاب را رنگ آبي بزنند و شب را درخشان کنند ولي افسوس که فراموش کرده‌اند: هر کسي آن درود عاقبت کار، که کشت.

باور کنيد که آن روز براي نجاتتان آمده بوديم و قدرمان را ندانستيد و به جاي خود شکستن، آيينه شکستيد. پس تا هنوز فرصت هست به خود رحم کنيد که روزي فرا مي رسد که ديگر نمی توان انتظار عفو و بخشش از خدا و بندگان خدا را داشت.


ترسم نرسي به کعبه اي اعرابي اين ره که تو مي روي به ترکستان است

در پايان ما دانشجويان دانشگاه صنعتي خواجه نصير اعلام مي داريم که با تمام مهرورزي هاي انجام گرفته از سوي دولت فاشیستی محمود احمدی­نژاد هنوز بر سر آرمان خود ايستاده ايم و تا آخرين نفس از دانشگاه به عنوان آخرين سنگر آزادي دفاع خواهيم کرد.»

پيش به سوي ۱۶ آذر

در آستانه ۱۶ آذر دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف با صدور بيانيه و فراخوان‌‌هاي متعدد به استقبال روز دانشجو مي‌روند و تلاش دارند مراسم گراميداشت اين روز را برگزار كنند. در اعلاميه‌هاي منتشر شده از سوي فعالان دانشجويي شرح برنامه‌هاي اين روز درج شده است. با توجه به اتحاد دانشجويان دانشگاه‌ها مختلف مي‌توان روزهاي دشواري براي نظام اسلامي متصور بود.




دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه بین‌المللی قزوین، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و... از جمله دانشگاه‌هایی هستند که دانشجویان ‌آن‌ها خود را برای برگزاری مراسم اعتراضی در روز۱۶ آذر آماده می‌کنند.



بامداد خبر پايگاه خبري تحليلي دانشجويان بيانيه دانشجویان دموکراسی‌خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را منتشر كرد كه در آن آمده است: «حاکمان پیشین روزی بر دانشجویان آتش گشودند و گمان می بردند با سرکوب هر چه تمام‌تر مي‌توان خاک مرده بر دانشگاه پراکند و سکوت و اختناق بر آن مسلط نمود، غافل از این که بر شعلۀ ایستادگی و خشم دانشجو افزودند و چهرۀ کریه خود را بیش از پیش بر همگان عیان نمودند.»



اين بيانيه مي‌افزايد: «با کودتای انتخاباتی سال گذشته برگی دیگر از دفتر آزادی و دموکراسی‌خواهی ملت ایران و جهالت و جباریت حاکمان کوته‌بین ورق خورد و این بار تمام آنانی که تیغ استبداد بر سر آنان سنگینی می‌کرد قامت راست نمودند و آزادی و دموکراسی را با صدایی رساتر از همیشه فریاد زدند. دانشجویان در این میان در کنار دیگر اقشار ملت ایران در صف اول مبارزه علیه این خودکامگی قرار گرفتند و شهادت سهراب‌ها و نداها آنان را از ادامه راه‌شان باز نداشت و صدای‌شان حتی در محبس تمامیت‌خواهان به شیوایی تمام شنیده می‌شود و اکنون نیز بیش از هشتاد تن از یاران‌مان به زندان‌های طولانی مدت و بازداشت‌های وحشیانه و غیرقانونی گرفتار آمده‌اند و چه آزادمردانی نیز هستند که در میانه غوغای ظلم و استبداد مظلومانه و در سکوتی پر صدا به استقامت تمام دربندند.»





همچنين دانشجو نيوز نوشت: «دانشجویان معترض سبز دانشگاه علامه با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت ١٦ آذر، به عاملین استبداد در دانشگاه اعلام کردند که بیش از این نام‌تان را در تاریخ این دانشگاه ملازم نفرت دانشجویان و اساتید نگردانید.»





رويش سبز، بيانيه دانشجويان سبز دانشگاه علم و صنعت را منتشر كرد كه در آن آمده است: «ما دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت در شهادت مظلومانه کیانوش آسا و تمام خون‌های به ناحق ریخته شده¬ی شهدای جنبش سبز عزاداریم. یاد می¬کنیم از تمام زندانیان گمنام خصوصا دانشجویان در بند و درود می¬فرستیم بر صبر و استقامت خانواده¬ های قربانیان –که بخاطر فشار نیروهای امنیتی و البته شاید سهل¬ انگاری ما- تاکنون نامی از آنها برده نشد. ما دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت، با دلی پر درد از شهادت کیانوش، اخراج ۴ تن از یاران دبستانی، ده¬ها ترم محرومیت از تحصیل، تبعید و بازداشت و زندانی کردن فعالین، تلاش برای تعطیل کردن شورای صنفی دانشجویان، فشار بر کانون¬های فرهنگی، جلوگیری از انتشار نشریات منتقد در دانشگاه، احضار و تهدید دانشجویان توسط وزارت اطلاعات، فشار بر اساتید دگراندیش و اخیرا تهدید دانشجویان به برخوردهای خودسر از سوی شبه نظامیان در دانشگاه؛ همچنان بر سر پیمانی که با ملت بسته¬ ایم استواریم.»



در بخش‌هایی از بیانیه دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نيز به گذشت بیش از یک‌سال از دستگیری «میلاد اسدی» دانشجوی این دانشگاه اشاره شده و آمده است: «۹ آذر سالروز بازداشت میلاد اسدی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر و عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت است که به هفت سال زندان محکوم شده است. او شرف و آبروی دانشگاه خواجه ‌نصیر است.»



انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هم در فراخوانی که به مناسبت مراسم ۱۶ آذر منتشر کرده است با اشاره به وضعیت «مجید توکلی» دانشجوی زندانی این دانشگاه از همه دانشجویان خواسته تا در مراسم ۱۶ اذر شرکت کنند. در این فراخوان آمده است: «انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر از عموم دانشجویان سراسر کشور دعوت می‌کند در مراسم روز دانشجو شرکت کنند تا همراه با یکدیگر فریاد بزنیم "دانشگاه زنده است.»

مهران

مهران


۱۰ آذر ۱۳۸۹

اقبال ماهوری

اقبال ماهوری


۱۳ آذر ۱۳۸۹

نیک آهنگ کوثر

نیک آهنگ کوثر


۱۴ آذر ۱۳۸۹

متهم شدن مهدی هاشمی به جعل مدرک، رشو‌ه‌خواری و جاسوسی

جلسه رسيدگي به شکایت مهدی هاشمی از كاوه اشتهاردي، مديرمسئول روزنامه ايران، صبح امروز در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد. متن دفاعیه اشتهاردی عملا اعلام جرمی علیه مهدی هاشمی است.




به گزارش «فارس»، در جلسه امروز دادگاه ، علیرغم تاکید قاضی این پرونده، مدیر خراسانی، بر علنی بودن جلسه و حضور خبرنگاران، به دلیل «طرح برخي زمزمه‌ها مبني بر قصد كاوه اشتهاردي براي ارائه اسناد جديدي از فسادهاي مالي و ... مهدي هاشمي، حفاظت دادگستري استان تهران با توسل به نيروهاي كادري و رسمي خود و در جلوي چشمان رئيس شعبه و هيئت منصفه مطبوعات، مبادرت به اخراج كردن خبرنگاران با توسل به‌ زور و نيروي فيزيكي كرد.»



به گزارش فارس کاوه اشتهاردی در جلسه امروز دادگاه، «ابعاد تازه و تکان دهنده‌ای از مفاسد مهدي هاشمي» بیان کرده و خواستار بازگشت و محاكمه وي ولو به صورت غيابي شده است.



از جمله این ابعاد تازه، اشاره‌ی مدیر مسوول روزنامه ایران به استفاده مهدی هاشمی از «رانت هاي دانشگاه آزاد و قراردادهاي صوري»، «قایل نبودن تفاوت بین جیب خود و بيت المال»، «مراودات مهدي هاشمي با سفارتخانه هاي انگليس و عربستان»،«رشوه خواري از شركت هاي استات اويل و كرسنت، اختلاس و پولشويي در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و شركت ساخت تاسيسات دريايي» و «القاي تهمت تقلب به نظام جمهوري اسلامي و سازماندهي برخي اوباش در اردوكشي هاي خياباني و تاسيس سايت ضد انقلابي جمهوريت در تخريب چهره نظام جمهوري اسلامي و هزينه هاي ميليوني انتخابات از بيت المال وجعل فاكتورهاي صوري» و... بود.



کاوه اشتهاردی در متن دفاعیه خود،با تاکید بر جدا بودن راه مهدی هاشمی از پدرش افزود: «ما معتقديم عملكرد مهدي هاشمي در بسياري از موارد، خودسرانه بوده و در نهايت منجر به لطمه ديدن آقاي هاشمي رفسنجاني شده است. نظرسازي هاي مهدي در انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ بود كه در ذهن خانواده آقاي هاشمي تصور پيروزي رقيبان آقاي دكتر احمدي نژاد را ايجاد كرد. اقدامات مهدي هاشمي در انتخابات خبرگان چهارم هم احتمالاً از جناب آقاي هاشمي رفسنجاني پنهان مانده است.



وی هم چنین خواستار توضیح دستگاه‌های امنیتی درباره پرونده ۱۶ سال پيش مهدي هاشمي و ماجراي كشتي انگليسي شده و از اکبر هاشمی رفسنجانی خواسته تا از نمايشگاه يك دستگاه امنيتي درباره اتهامات مهدي هاشمي بازديد کند. اشتهاردي هم‌چنین در این دادگاه شکایت‌های اخیر کهدی هاشمی را به « سياست شكايت هاي فله اي براي مرعوب كردن مردم» تعبیر کرده و گفته است: « از اين پس با هر شكايت اين متهم فاسد، لااقل ۱۰ سند را در هر نوبت منتشر مي كنم تا شايد گوشه اي از صبر و مظلوميت نظام نمايان شود. »









متن كامل دفاعيه كاوه اشتهاردي از شكايت مهدي هاشمي رفسنجاني به شرح ذيل است:



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيأت منصفه



با عرض سلام و احترام



افتخار از شكايت مهدي هاشمي يكي از نمادهاي فتنه براي افشاي مفاسد وي



از اينكه امروز در جايگاه متهم در برابر شكايت آقاي مهدي هاشمي قرار دارم از دو جهت خوشحالم. اول اينكه افتخار مي كنم عوامل و سران فتنه ۸۸ را آنچنان رسوا كرده ايم كه دست به شكايت زده اند. دوم اينكه دادگاه را محمل و جايگاهي براي شفاف سازي و افشاي مفاسد اقتصادي و جرايم امنيتي يكي از نمادهاي اصلي فتنه ۸۸ يعني آقاي مهدي هاشمي مي دانم.



روزنامه ايران در ايام فتنه ۸۸، هزاران خبر، گزارش، تحليل و گفتگو در افشاي ماهيت فتنه و عوامل اصلي آن مانند آقاي مهدي هاشمي منتشر كرد، كه به اين نوشته ها افتخار مي كنيم و البته افشاي عملكرد سران فتنه و تبيين ماهيت آن را وظيفه خود مي دانيم و ان شاء الله از اين به بعد نيز با تواني بيشتر، اين مسير را پي خواهيم گرفت و از سرزنش بدخواهان نمي هراسيم كه "اذلة علي المؤمنين اعزة علي الكافرين يجاهدون في سبيل الله و لايخافون لومة لائم "









مبارزه با مفاسد اقتصادي را با پرونده مهدي هاشمي آغاز كنيد



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيأت منصفه



بازپرس محترم شعبه دوم دادسراي كاركنان دولت پس از رسيدگي به اين پرونده قرار منع تعقيب اينجانب را در مورخ ۰۸/۰۹/۱۳۸۸ صادر كرد كه اين قرار به تاييد معاون محترم دادستان نيز رسيده و ابلاغ گرديد. با اين حال در پي اعتراض وكيل محترم شاكي، دادرس محترم شعبه ۱۰۸۳ دادگاه عمومي تهران ۲ ماه بعد در تاريخ ۰۷/۱۱/۱۳۸۸ با اين عنوان كه روزنامه ايران بدون تحقيق و بررسي و عموماً باهدف تخريب خانواده آقاي هاشمي رفسنجاني مبادرت به انتشار خبر كرده است، قرار جلب به محاكمه و دادرسي اينجانب را صادر كرد.



در اين مجال ضرورت دارد اينجانب در مقام دفاع از خود توضيحاتي را خدمت دادگاه محترم و اعضاي محترم هيات منصفه معروض دارم.



خبري كه مورد شكايت مهدي هاشمي قرار گرفته است، بيانيه ۲۲۰ تشكل دانشجويي است كه با تيتر «مبارزه با مفاسد اقتصادي را با پرونده مهدي هاشمي آغاز كنيد» منتشر شده است. اين خبر در چندين خبرگزاري و سايت خبري معتبر از جمله خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)، خبرگزاري فارس، شبكه خبر دانشجو، خبرگزاري ايسناو..... منتشر شده است و اتحاديه هاي مهم دانشجويي مانند بسيج دانشجويي، جامعه اسلامي دانشجويان، انجمن هاي اسلامي مستقل و ... نيز به صراحت در بيانيه ها و تجمع هايشان محتواي اين نامه را تاييد كرده اند.



از جمله در تاريخ ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ چهار اتحاديه بزرگ دانشجويي (بسيج دانشجويي، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در بيانيه‌اي خواستار بازداشت مهدي و فائزه هاشمي شده و اعلام تجمع در مقابل دادستاني تهران كردند.



شاكي ما متواري و در انگليس ساكن است



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيأت منصفه



به خوبي مي دانيد درحالي در جايگاه متهم قرار داريم كه حكم جلب شاكي ما صادر شده، از ايران متواري و در كشور استعمار پير، انگليس، ساكن شده است. مسئولين ارشد قضايي و امنيتي مي گويند كه بلافاصله او را پس از ورود به كشور بازداشت خواهند كرد. گفتني است وكيل شاكي براي امضاي وكالت نامه اش و رفع نقص پرونده حاضر، به دبي سفر كرده است و جالب اين جاست كه وكيل شاكي نيز، خود وضعيتي مشخص دارد و به اتهام جرايم ضد امنيتي ممنوع الخروج است.



اخذ مدرك مهدي هاشمي رفسنجاني بدون طي مراحل قانوني



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيأت منصفه



مهدي هاشمي بهرماني فرزند اكبر به شماره شناسنامه ۲۱۰ متولد ۲۹/۰۶/۱۳۴۸ در حالي در مكاتباتش، خود را دكتر مهدي هاشمي معرفي مي كند كه مدرك كارشناسي ارشدش را از طريقي خاص و ويژه با عنوان «كارشناسي ارشد غير رسمي!» بدون آزمون و محدوديتي، طبق يك قرارداد ميان دانشگاه صنعتي شريف و شركت بهينه سازي مصرف سوخت دريافت كرده است. اما ماجراي مدرك دكتراي او جالب تر است: در پرونده اي كه به شماره ۱۱۵۹۲۰ و به شماره داوطلبي ۱۰۰۰۰۶ دانشگاه آزاد براي دوره دكتراي مهدي هاشمي تشكيل گرديده، وي با استفاده از سهميه رزمندگان در آزمون، شركت و از لحاظ علمي به صراحت مردود گشته اما براي دوره دكتراي رشته مهندسي انرژي، دعوت به مصاحبه مي گردد!



دريافت كارت پايان خدمت مهدي هاشمي نيز عجيب و يگانه است. با آن كه آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني بارها از حضور مهدي هاشمي در جبهه ها و مجروحيت او سخن گفته، اما وي صرفاً از مورخ ۱۴/۰۵/۱۳۶۵ الي ۱۴/۰۷/۱۳۶۵ و نيز ۱۰/۰۸/۱۳۶۵ الي ۱۸/۱۱/۱۳۶۵ كلاً ۵ ماه در جبهه حضور داشته است. با اين حال براي مهدي هاشمي كارت پايان خدمتي صادر شده كه در توضيحات صدور اين كارت كه عكس آن با لباس شخصي است! دوران خدمت نامبرده از تاريخ ۰۴/۱۰/۱۳۶۶ تا ۱۲/۱۲/۱۳۶۶ درج گرديده و آمده است: نامبرده ۲۱ ماه و ۲۲ روز گواهي كسر خدمت دارد!



استفاده از رانت هاي دانشگاه آزاد و قراردادهاي صوري



مهدي هاشمي در هر سمتي كه در سالهاي اخير بوده از موقعيت هاي اداري و رانت هاي ايجاد شده براي استفاده هاي شخصي بهره برده است. در سال ۱۳۷۲ وي در حالي كه تنها 24 سال داشته با سوء استفاده از سربرگ و امكانات شركت تاسيسات دريايي، قايق شخصي- تفريحي خود را بدون حق گمركي از ترانزيت هوايي وارد كشور كرده است. همچنين پس از روي كار آمدن دولت نهم و خروج مهدي هاشمي از دستگاه هاي دولتي، او دفتر هيات امناي دانشگاه آزاد را محل فعاليت هاي خود قرار داده كه نمونه هايي از رانت خواري ها و سوء استفاده هاي مهدي هاشمي از اين محل عبارتند از:



۱- عقد قرارداد هاي صوري دانشگاه آزاد با برخي چهره هاي سياسي در آستانه انتخابات دهم رياست جمهوري مانند قرارداد مشاوره با آقاي محمد عطريانفر از تاريخ ۱۳/۰۹/۱۳۸۷ تا ۱۲/۰۹/۱۳۸۸ به مبلغ ماهيانه ۸۰۰ هزار تومان



۲- مهدي هاشمي جيب خود و دانشگاه آزاد را در پرداخت هزينه هاي شخصي اش يكي مي دانسته و تفاوتي قائل نبوده است. مانند پرداخت هزينه هاي ذيل از حساب دانشگاه آزاد:



موبايل هاي شخصي مهدي هاشمي، موبايل همسرش ( فرشته هاشمي)، تلفن منزل، آرايشگر شخصي، معلم خصوصي همسر وي، گوسفند نذري (عيد قربان)، ويزاي خانوادگي دبي، قبض برق منزل، خريد از فروشگاه هاي فرودگاه مهر آباد و حضور خانواده اش در كافي شاپ فرودگاه، بيمه نامه خودروي همسر مهدي هاشمي، هزينه هاي تميز كردن شيشه هاي منزل مهدي هاشمي، هزينه هاي ستاد مردمي دوستداران آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني و .....



۳- صدور حكم ماموريت براي مهدي هاشمي به لندن به شماره پرسنلي ۲۰۷۶ در حالي كه وي متواري است به امضاي شخص جعفر علي عبدالله جاسبي با حكم مأموريت شماره ۵۱۶/۴۴۰/۵۳ مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۸۸ به مبلغ فوق العاده ماموريت ۲۵۳۰ پوند.



مهدي هاشمي نماينده شاخص جريان فتنه



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيات منصفه



ما مهدي هاشمي را به عنوان يك شخص و حتي يك آقازاده تحليل و بررسي نمي كنيم بلكه او را نماينده اي شاخص از فتنه، مفاسد اقتصادي، تقلب، دو رويي، نفاق و ارتباطات خاص با بيگانگان مي دانيم. هرچند ارتباط با بيگانگان، مفاسد اقتصادي و هدايت فتنه تنها بخشي از اتهامات ايشان است. اي كاش در كشور ما آنقدر جسارت بود كه مهدي هاشمي را حال كه با تسامح‌هاي بي جا متواري شده، غياباً و به صورت علني محاكمه مي كردند تا چهره واقعي باند نفاقي كه نزديك به 20 سال است در پس برخي چهره هاي ارشد مخفي شده اند، مشخص گردد.



بايد حساب پسر را از پدر جدا كرد



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيأت منصفه



به خوبي مي دانيد كه بايد حساب پسر را از پدر جدا كرد، ما علاقه منديم با روشنگري از عملكرد مهدي هاشمي، جناب آقاي هاشمي رفسنجاني بيشتر با پسرش آشنا شود. ما معتقديم عملكرد مهدي هاشمي در بسياري از موارد، خودسرانه بوده و در نهايت منجر به لطمه ديدن آقاي هاشمي رفسنجاني شده است. نظرسازي هاي مهدي در انتخابات سال 84 و 88 بود كه در ذهن خانواده آقاي هاشمي تصور پيروزي رقيبان آقاي دكتر احمدي نژاد را ايجاد كرد. اقدامات مهدي هاشمي در انتخابات خبرگان چهارم هم احتمالاً از جناب آقاي هاشمي رفسنجاني پنهان مانده است.



پرونده ۱۶ سال پيش مهدي هاشمي و ماجراي كشتي انگليسي



رياست محترم دادگاه و اعضاي هيأت محترم منصفه



بايد به اطلاع برسانم كه ارتباطات مشكوك مهدي هاشمي با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه پيش از فتنه ۸۸ برقرار بوده و درمقاطع اخير تشديد شده است. مهدي هاشمي از سالها قبل با سفارت انگلستان در تهران ارتباط داشته است. اكنون جا دارد كه دادگاه محترم از معاونت ضد جاسوسي وزارت اطلاعات اين پرسش را مطرح كند كه سرنوشت پرونده ۱۶ سال پيش مهدي هاشمي و ماجراي كشتي انگليسي را توضيح دهد. پرونده اي كه اگر روشن مي شد ريشه فتنه ۸۸ در همان زمان خشك مي شد!



ارتباط با سفارتخانه هاي انگليس و عربستان



سكونت مهدي هاشمي در لندن و رفت وآمد او به دبي نيز در راستاي ارتباطات گسترده با سفارت انگليس است. اين روابط براي دستگاههاي امنيتي كشور محرز و مسلم است. گفتني است كه در چند وقت اخير مهدي هاشمي و برخي عناصر وابسته به او كوشيده اند تا بخشي از اسناد و اطلاعاتي كه ارتباطات و جرايم وي را مستند مي سازد، امحا كنند. كه بخشي از اين اطلاعات و اسناد بحمدالله بازيابي شده و اگر دادگاه محترم تكليف كند، قابل انتشار خواهد بود.



به عنوان مثال ارتباطات و مكاتبات مستقيم و خارج از عرف مهدي هاشمي با سفارت عربستان در تهران، خود ابعاد گوناگوني را شامل مي شود. مهدي هاشمي با وجود تذكرها و ابلاغيه هاي متعدد و داراي طبقه بندي از جمله ابلاغيه سرّي مورخ ۱/۵/۱۳۸۷ به ارتباطاتش با اين سفارتخانه در تهران ادامه داده است. حتي سفارت عربستان تصاوير تعدادي از افراد يك گروه خاص بين المللي از جمله شماري از اعضاي القاعده را در اختيار مهدي هاشمي قرار داده بود تا وي آنها را در جمهوري اسلامي شناسايي كرده و اطلاعات آخرين وضعيتشان را ارائه دهد. كه اين گزارش ها بعضاً به عمليات هاي ضد امنيت ملي منجر شده است.



پدر از نمايشگاه محرمانه دستگاه امنيتي درباره مهدي هاشمي بازديد كند



اكنون ديگر موضوع پنهاني از پرونده مهدي هاشمي باقي نمانده است و پرونده او چه در دستگاه هاي امنيتي و چه در دستگاه هاي قضايي جمع بندي شده و خروجي اش آن است كه دادستان محترم كل كشور و معاون اول محترم قوه قضاييه اظهار مي دارند مهدي هاشمي در بدو ورود به كشور بازداشت خواهد شد. اكنون دستگاه هاي امنيتي با توجه به گستردگي اتهامات مهدي هاشمي و البته بنا به ملاحظاتي، صرفاً به برگزاري يك نمايشگاه محرمانه از برخي اسناد و مدارك موجود اكتفا كرده اند. جالب است بدانيد برخي نزديكان آقاي هاشمي رفسنجاني پس از بازديد از اين نمايشگاه از عملكرد مهدي هاشمي ابراز تأسف كرده و خواستار بازديد شخص حجت الاسلام والمسلمين اكبر هاشمي رفسنجاني از اين نمايشگاه شده اند.



چرا مهدي هاشمي گفته بود دفترش را از اسناد پاكسازي كنند؟



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيات منصفه



احتمالاً اطلاع داريد كه در تاريخ ۵ خرداد ۱۳۸۹، با حكم دستگاه قضايي، ساختمان دفتر هيات امناي دانشگاه آزاد مورد بازرسي قرار گرفته است. اين ساختمان مركز فعاليت هاي اقتصادي ، سياسي و امنيتي مهدي هاشمي بوده و كاملاً به مانند يك ستاد بحران، تجهيز و آماده سازي شده بود. براتعلي سرلك رئيس دفتر مهدي هاشمي در دانشگاه آزاد، در جريان اين بازرسي بازداشت شده و اعترافات قابل توجهي داشته است. روز ۲۳ خرداد ۱۳۸۸، يك روز پس از انتخابات دهم رياست جمهوري مهدي هاشمي به سرلك دستور مي دهد كه به همراه چند نفر ديگر ساختمان مذكور را پاكسازي كنند تا اثري از اقدامات خاص مهدي هاشمي باقي نماند. سرلك به همراه آقايان اماني و ابوالفتحي اسناد مكتوب و تعداد زيادي سي دي را در چند كيسه از محل ساختمان خارج مي كنند و ابتدا به ويلايي در منطقه دارآباد تهران منتقل و شبانه و تحت حفاظت گارد شخصي كه با پول مهدي اجير شده بودند و در يك عمليات مخفيانه در جاده لواسان امحا كرده اما خوشبختانه بخش قابل توجهي از اين اسناد بازيابي شده است.



اسناد سري



در اين ساختمان اسناد ويژه و حتي اسنادي با طبقه بندي محرمانه - خيلي محرمانه- سري و بكلي سري از نهاد هايي چون وزارت اطلاعات، ستاد كل نيروهاي مسلح، رياست جمهوري، بانك مركزي، قوه قضائيه، شوراي عالي امنيت ملي، وزارت نفت و ... نگهداري مي شده و جاي شگفتي دارد كه تعداد زيادي از بولتن ها، گزارش ها و نامه هاي رسمي، سري و بكلي سري برخي دستگاه هاي امنيتي درباره اقدامات مجرمانه و مفاسد سياسي و اقتصادي مهدي هاشمي نيز در دفتر او موجود بوده و در فايل هاي جداگانه بايگاني شده بود. كاست هاي ضبط شده از جلسات هيات امناي دانشگاه آزاد و برخي جلسات محرمانه مجمع تشخيص مصلحت نيز به اين ساختمان منتقل شده و اقداماتي به واسطه آن صورت گرفته بود.



پولشويي و اختلاس در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيأت منصفه



در دادگاه متهمان فتنه ۸۸ برخي جرائم مهدي هاشمي افشا شد. پولشويي، استفاده از اموال عمومي در انتخابات و اختلاس، تنها بخشي از عملكرد مهدي هاشمي در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت بود. اما مفاسد اقتصادي مهدي هاشمي تنها به اين سازمان محدود نمي شود.



رشوه خواري در پرونده شركت هاي استات اويل و كرسنت



تخلفات مهدي هاشمي در پرونده رشوه خواري استات اويل مستند گرديده است. پرونده اي كه تمام طرف هاي غربي اش به خاطر رشوه دادن به يك آقازاده قدرتمند در ايران استعفا داده و محاكمه شدند اما مهدي هاشمي به خاطر برخي حمايت ها تاكنون از محاكمه فرار كرده است. مفاسد اقتصادي مهدي هاشمي در قرارداد با شركت توتال در فاز ۲ و ۳ پارس جنوبي نيز آشكار است. متهمان تنها در قرارداد كرسنت، ۸۵ ميليون دلار پورسانت گرفته اند . آيا دريافت اين پورسانت، مفسده اقتصادي نيست؟ ما معتقديم كارچاق كني مهدي هاشمي براي شركت هاي نفتي چند مليتي، با نام فرزند رئيس جمهور اسبق و فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، هتك حرمت نظام است و عدم افشا و تبيين آن، ظلم مضاعف به خون صدها هزار شهيد انقلاب اسلامي است.



مهدي هاشمي نماد مفاسد اقتصادي



فعاليت اقتصادي و مفاسد مهدي هاشمي به جايي رسيد كه يكي از روزنامه هاي خارجي سالها قبل گزارشي را منتشر كرد كه براساس آن مهدي هاشمي و فرزندان ديكتاتور معدوم عراق، صدام به شراكت در تجارت مواد سوختي تصفيه شده، كود شيميايي، سيمان و خرما اقدام كرده بودند كه اين تجارت روزانه 350 هزار دلار سود به همراه داشت. گفتني است بعد از سالها هنوز مهدي هاشمي هيچ واكنشي نسبت به اين گزارش نداشته است. در نظر افكار عمومي، مهدي هاشمي نماد مفاسد اقتصادي است. تنها بررسي پرونده هاي كرسنت، توتال، استات اويل و... مي تواند وضعيت پنهان برخي افراد كه خود را صاحب مملكت مي دانند، افشا كند. مقام معظم رهبري درباره جريان فساد اقتصادي كشور مي فرمايند: "مفاسد اقتصادي جريان آلوده اي است كه اگر جلوگيري و با آن مبارزه نشود، كل فضا را آلوده خواهد كرد. "



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيات منصفه



آقاي مهدي هاشمي در سالهاي گذشته داراي سمت هاي دولتي و سهامداري در شركت هاي ذيل بوده است:



۱- مديرعامل شركت بهينه سازي مصرف سوخت



۲- رئيس هيات مديره و مدير عامل شركت ساخت تجهيزات دريايي



۳- عضو اصلي هيات مديره شركت سنجش از دور ( به امضاي محمد غرضي)



۴- مدير عامل شركت مهندسي و توسعه نفت



۵-سهامدار شركت هاي نورد فولاد خراسان و مجتمع فولاد خراسان (سهامي عام)



۶- عضو هيات مديره مجتمع كشتي سازي خليج فارس( با امضاي اكبر تركان)



7-........









پرونده هاي مسكوت و مختومه مهدي هاشمي



در سالهاي اخير و به واسطه عملكرد سوء و مجرمانه مهدي هاشمي بيش از ۱۵ پرونده اتهامي عليه وي در واحد هاي نظارتي تشكيل گرديده كه اكثر اين پرونده ها با اعمال نفوذ، روند رسيدگي به آنها مختومه شده يا مسكوت مانده است.



در بيان دلايل مسكوت ماندن اين پرونده ها ذكر اين مثال كفايت مي كند كه در ميان اسنادي كه اخيراً به دست آمده، پيش نويس برخي احكام گزارش هاي نهادهاي نظارتي، پيش از دستور و امضاي نهايي آن نهاد هاي نظارتي و در مرحله پيش نويس و مينوت همگي در اختيار مهدي هاشمي بوده و وي پيش از صدور با دستخط خود بر روي اين پيش نويس ها اعمال نظر كرده كه اين نظرات عيناً در حكم قطعي اعمال شده است!



اما برخي پرونده هاي مفتوح مفاسد اقتصادي مهدي هاشمي به شرح زير مي باشد:



اختلاس در زمان مديريت شركت بهينه سازي مصرف سوخت



۱- مهدي هاشمي در زمان مديريت شركت بهينه سازي مصرف سوخت در سالهاي ۸۲ تا ۸۴ مبلغ ده ميليارد و بيست و سه ميليون و پانصد و سي و يك هزار تومان كه با احتساب كاهش ارزش وجه مذكور به مدت ۷ سال اكنون به مبلغ شانزده ميليارد و يكصد و شصت و دو ميليون و هشتصد و سي و يك هزار تومان رسيده اختلاس نموده و اسناد و فاكتور هاي جعلي ارائه كرده است. در آن سالها هيچ نهاد نظارتي جرئت و جسارت بررسي عملكرد مالي اين شركت را نداشته اما در دولت نهم حسابرس داخلي شركت، رسماً موضوع سوء جريان مالي مذكور را گزارش كرده است. (به پيوست ۵۰۰ صفحه از مستندات تقديم مي گردد).



اختلاس از شركت مهندسي ساخت تاسيسات دريايي



۲-براساس گزارش سازمان بازرسي كل كشور به شماره ۴۰۹۵۶/۸۵/۳۲ مهدي هاشمي مبلغ ۵۲۰ ميليون ريال از وجوه شركت مهندسي ساخت تاسيسات دريايي را اختلاس كرده است. همچنين مشاركت مدني وي با شركتي به نام شناور سكوساز ((شنكو)) فاقد وجاهت قانوني عنوان شده است.



۳- پرونده اتهامي مهدي هاشمي در يكي از نهاد هاي نظارتي همچنان در دست رسيدگي است كه آخرين مكاتبه آنها به شماره ۱۹۰۲/۹۷/۸۷ در تاريخ ۲۶/۳/۱۳۸۸ با مهدي هاشمي صورت گرفته وليكن وي از هر گونه پاسخگويي امتناع كرده است.



اسناد سري نفتي در دفتر دانشگاه آزاد چه مي‌كند؟



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيات منصفه



در دفتر هيات امناي دانشگاه آزاد انواع و اقسام اسناد و پرونده هاي محرمانه، قراردادها، مكاتبات، ترازنامه ها و اسناد برخي شركت ها كه حدود 150 زونكن مي شود، وجود داشته است. تمركز فعاليت هاي ويژه اقتصادي مهدي هاشمي در زمينه هاي نفت، گاز، نيروگاه ها، سهام بورس، معادن مس و سنگ گل گهرو ... مي باشد و اسناد شركت ها و زمينه هاي كاري ذيل در اين دفتر وجود داشته است:



۱-كرسنت ۲- پترو پارس ۳- استات اويل ۴- تاسيسات دريايي ۵- شركت ملي نفتكش ۶- گزارش واگذاري بسياري از شركت ها ۷- پروژه هاي نفتي از جمله ميدان هاي نفتي آزادگان و ابوذر ۸- نقشه هاي محرمانه از معادن از جمله مس و سيمان ۹-برخي مذاكرات نهاد هاي اقتصادي با طرف هاي خارجي ۱۰- مكاتبات و مذاكرات با شركت هاي رنو فرانسه و فيات ۱۱- مكاتبات محرمانه در زمينه پارس جنوبي ۱۲- گزارش هاي خاص درباره صندوق ذخيره ارزي كشور



به نظر شما هزاران برگ اسناد محرمانه و سري كشور چرا بايد در دفتر مهدي هاشمي آنهم در دفتر هيات امناي دانشگاه آزاد، نگهداري شود؟



اگر به اين پرسش، پاسخ دقيقي داده شود مفهوم تيتر روز ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ روزنامه ايران در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادي مهدي هاشمي بيشتر نمايان مي گردد.









اتهامات مهدي هاشمي در فتنه ۸۸ و اغتشاش‌ها در تهران



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيأت منصفه



مواجهه شما با اين پرونده و مواجهه دستگاه قضايي با پرونده مفاسد امنيتي، اخلاقي و اقتصادي مهدي هاشمي محكي جدي در برابر افكار عمومي است. مهدي هاشمي يكي از نمادهاي اصلي فتنه ۸۸ است. او همانگونه كه جناب آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني اظهار داشت پشت صحنه كميته به اصطلاح صيانت از آرا بود و تهمت تقلب به نظام جمهوري اسلامي از اتاق فكر او خارج شد. مهدي هاشمي سازمان دهنده اوباش و اراذل براي ناامن كردن تهران بود و فقط براي يك شب اغتشاش و به آتش كشيدن يكي از ميادين شمال تهران، دويست ميليون تومان خرج كرد. مهدي هاشمي و آدمهايش ده روز كوشيدند تا اغتشاشگران را در خيابان ها نگه دارند تا به خيال باطل خود، اقتدار نظام مردمي را بشكنند. مهدي هاشمي مؤسس سايت هاي اينترنتي است كه نظام را متهم كردند و در آتش فتنه دميدند و اكنون بسياري از عوامل اين سايت ها محاكمه و در زندانند.



مهدي هاشمي نماد فتنه ۸۸ است، فتنه اي آمريكايي كه او فرمانده پياده نظام طبقه متوسط مدرني است كه خود در تولد، رشد و ثروت مند شدن اين طبقه، نقش اساسي داشته و براي حفظ ثروت باد آورده شان به دنبال كسب قدرت سياسي با استفاده از شورش اشرافيت بر جمهوريت نظام بودند. فتنه اي كه صحنه گردانان اصلي اش به دنبال تسخير ايران بوده اند وسالها بعد مشخص خواهد شد كه چه توطئه خطرناكي در پشت آن نهفته بود. فتنه اي كه ضربه سختي به روند كار و پيشرفت كشور زد و به دشمن روحيه داد.



مهدي هاشمي و مديريت سايت ضد انقلابي جمهوريت و هزينه هاي ميليوني انتخابات از بيت المال



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيات منصفه



در اين جا توجه شما را به برخي اظهارنظرها و اعتراف ها درباره عملكرد مهدي هاشمي جلب مي كنم:



۱- حمزه كرمي (مدير كل سياسي نهاد رياست جمهوري در دوران رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني) اعتراف مي كند: با توجه به اينكه اين جانب مدير اسمي سايت جمهوريت بودم و در واقع مدير رسمي اين سايت، مهدي هاشمي بود، از دادگاه اجازه مي‌خواهم كه ابتدا مسائل مربوط به انتخابات نهم رياست جمهوري را توضيح بدهم. مهدي هاشمي معتقد بود كه انتخابات در ايران با پول بيت المال برگزار مي‌شود و اعتقادي به هزينه شخصي براي انتخابات نداشت. لذا بنده با وي صحبت كردم و البته گوشزد هم كردم كه استفاده از پول بيت المال در انتخابات جرم است ولي مهدي هاشمي نمي‌پذيرفت. شركت‌هاي مختلفي هم با اين سازمان قرارداد داشتند كه از جمله اين شركت‌ها شركتي با مديريت آقاي اميرعلي آقاياري بود كه كار اين شركت نيز ساخت تيزر‌هاي تبليغاتي و در كل تبليغ بود. همه روساي اين شركت‌هايي كه با سازمان بهينه سازي قرارداد داشتند از دوستان مهدي هاشمي بودند و آمادگي گرفتن پول تحت عنوان بهينه سازي و تبليغات انتخاباتي براي كانديداي مد نظر مهدي هاشمي را داشتند و اين شركت‌ها با سند سازي‌هاي صورت گرفته، موظف شدند كه كار تبليغاتي براي مهدي هاشمي انجام بدهند. يك شركت ۵۰۰ ميليون تومان براي چاپ يك ميليون جلد كتاب پول دريافت كرده بود در حالي كه تنها 25 هزار جلد چاپ شد و مابقي پول، صرف تبليغات مورد نظر مهدي هاشمي شد. مهدي هاشمي معتقد به پولشويي بود. وي پول‌هايي را از سازمان بهينه سازي دريافت مي‌كرد و آنها را مكررا به دلار و ريال تبديل مي‌كرد. وقتي كه دليل اين كار را از وي پرسيديم، وي گفت كه با اين كار كسي نمي‌تواند منشاء پول‌ها را كشف كند. با فشار مهدي هاشمي از سازمان بهينه سازي مصرف سوخت به منظور تبليغات در دوره نهم انتخابات رياست جمهوري براي پدرش پول برداشت مي‌شد و مهدي هاشمي پس از شكست پدرش در انتخابات به اقدامات خود ادامه داد و مابقي پول‌هاي باقي مانده و بدهكار شده خود را نيز به شركت‌هايي كه براي پدرش تبليغ مي‌كردند، پرداخت كرد. پول‌هايي كه وي براي تبليغات در انتخابات نهم رياست جمهوري براي پدرش هزينه كرد معادل ۲ ميليارد تومان بود. مهدي هاشمي با بنده صحبت كرده و گفت كه ما بايد براي انتخابات كار رسانه‌اي قوي‌اي را آغاز كنيم. چند روز بعد هم در جلسه اي، جاسبي به بنده گفت كه بايد هر كاري انجام دهيم تا هر كسي به غير از احمدي نژاد رئيس جمهور شود. از اين رو ما نيز سايت جمهوريت را با مديريت رسمي مهدي هاشمي راه اندازي كرديم. با فشارهاي مهدي هاشمي، اين سايت تبديل به سايت تضعيف كننده سازمان‌هاي نظامي از جمله بسيج و سپاه و سازمان‌هاي دولتي شد و حتي اين سايت خدمات دولت را نيز پول پاشي معرفي مي‌كرد و كار به جايي كشيد كه اين سايت بر خلاف واقعيت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقين كرد. مهدي هاشمي حتي مطالب تندتري را براي انتشار به سايت جمهوريت ارائه مي‌داد كه از جمله مطالب مي توان به گزارشي كه ۲ روز قبل از انتخابات توسط وي به ما داده شده، اشاره كنم كه در اين گزارش فرمانده بسيج متهم به تخريب و تضعيف مير حسين موسوي شده بود، البته ما اين گزارش را هرگز منتشر نكرديم.



تخلفي كه تابحال كسي به آن ورود نكرده.



حمزه كرمي همچنين مي افزايد: تخلفي كه تابحال درباره آن كسي ورود نكرده، خريد آبگرمكن هاي خورشيدي و نصب در روستا هاي خراسان شمالي و جنوبي و استانهاي محروم مانند كهكيلويه بود. پيمانكاران مجبور بودند براي مخارج انتخابات، مبالغي را نقداً به افراد مهدي پرداخت كنند.



تغيير استراتژي مهدي هاشمي از تخريب دولت به تخريب نظام



۲- محمدرضا نوربخش، سردبير ارگان دانشگاه آزاد درباره اهداف انتخاباتي مهدي هاشمي مي‌گويد: در ماه پاياني منتج به انتخابات كه مهدي هاشمي در كميته صيانت از آرا عضويت يافت آقاي كرمي عملاً اداره سايت را برعهده گرفت و بحث پيروزي قطعي موسوي در انتخابات را مطرح كرد و در همين زمينه نظرسنجي‌هاي غيرمستندي نيز منتشر مي‌شد. القاي تقلب در انتخابات از اين طريق صورت مي‌گرفت كه يا موسوي برنده انتخابات است و يا در انتخابات تقلب شده و اگر اين فرآيند با سلامت برگزار شود اصلاح طلبان پيروز هستند. حتي در آن زمان مشخصاً از انتشار چند گفت‌وگو با حاميان دولت كه معتقد بودند محمود احمدي‌نژاد پيروز انتخابات است جلوگيري شد و آقاي كرمي به ما مي‌گفت اين افراد زمينه انجام تقلب را فراهم مي‌كنند. در ابتداي همكاري با سايت جمهوريت اين ذهنيت وجود داشت كه اين سايت انتخاباتي است ولي رفته‌رفته متوجه شديم استراتژي و سوژه‌هاي مهدي هاشمي وسيع‌تر از خط تخريب دولت است و سيبل ما از دولت به نظام تغيير يافت و بين اين سايت و رسانه‌هاي ضد انقلاب همسويي ايجاد شد.



مهدي هاشمي در آشوب خياباني هم فعال بود



۳- محمد علي ابطحي نيز اعترافات مهمي دارد: به خيابان آوردن جمعيت قبل از انتخابات مقدمه‌اي بود براي به خيابان آوردن آنها در شب شنبه، افرادي مانند فاتح، تاج زاده، خاتمي و ستادش، مهدي هاشمي و آدمهايش براي اينكه جمعيت را در خيابان‌هاي شهر نگه دارند خيلي فعال بودند و همه اينها در پيش‌بيني و طراحي برنامه براي شب شنبه نقش داشتند. خاتمي، فاتح و مهدي هاشمي مي‌گفتند برنده شدن در اين انتخابات خيلي با انتخاب‌هاي ديگر فرق دارد، در اين وسط جريان اصول گرا و رهبر ديگر نمي توانند سرشان را بلند كنند و اين به معناي يكسره كردن كار است.



استفاده از بيت المال براي هزينه انتخاباتي



۴-هدايت آقايي (معاون وزير صنايع در دولت خاتمي و عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران) اعتراف مي كند: مهدي هاشمي به دليل ارتباطات خاصي كه داشت براي برخي اقدامات خود و فعاليت هاي انتخاباتي، در جلسه اي با حضور برخي دوستان، مبلغ يكصد ميليون تومان به صورت تراول چك از رضا ويسه دريافت كرد.



آقايي مي افزايد: مجيد احمدي (يكي از دوستان احمدرضا گودرزي در كانادا كه فعلاً از توضيح درباره هويت آنها خودداري مي شود) دو سال پيش نقل كرد مهدي براي انتقال يك ميليون دلار يا بيشتر از كانادا به ايران از كيف دستي استفاده مي كرد كه در يكي از سفرها با وجود اطلاع و برخورد مأموران، توانست اين پول را جابجا كند.



داستان استات اويل براي كسي پوشيده نيست و برخي روايات مبلغ تخلف مهدي را ۱۵ ميليون دلار ذكر كرده اند.



در بهينه سازي اگركسي مي خواست سيلندر CNG وارد كند نياز به تأييد تيم مهدي داشت؛ آنها به واسطه يكي از معاونان بهينه سازي از افراد حق حساب مي گرفتند كه يكي از بستگان همسرم مستند قطعي آن را در اختيار دارد.



۵- هادي عرب قبادي مي گويد: قرار بود در بهينه سازي صدها هزار نسخه كتاب براي كودكان منتشر كنيم كه به جاي آن ۲۵ هزار نسخه چاپ شد و مابه التفاوت ۳۵۰ ميليون توماني بابت تسويه مطالبات حسن معادي خواه( نشرذره) به وي پرداخت گرديد.



فاكتورهاي صوري



بنا به دلايلي از بيان توضيحاتي در قبال برخي افراد ديگر مرتبط با مهدي هاشمي خودداري مي شود و ليكن صرفاً به بيان اسامي چند نفر كه ارتباطات ويژه با مهدي هاشمي دارند، اشاره مي گردد.



۱- شمس الدين عيسايي



۲- رضا بهزاديان



۳- غلامحسين كرباسچي



۴- علي هاشمي بهرماني



۵- مجتبي ناطق نوري



۶- حسن معاديخواه



۷- اميرعلي آقاياري كه فرد اخير مي گويد: بارها و بارها در اين سالها با فاكتورهاي صوري و غيرقانوني به دستور مهدي از بودجه شركت بهينه سازي برداشت كرديم و در اموري كه مهدي مي گفت هزينه مي شد.



مهدي هاشمي مي داند كه بازگشت چه عواقبي در پي خواهد داشت



رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيأت منصفه



ما سناريوي بازگشت مهدي هاشمي به كشور را كه در برخي محافل سياسي و رسانه اي مطرح شده، سناريويي حقيقي نمي دانيم. مهدي هاشمي مي داند كه بازگشت به كشور چه عواقبي براي او خواهد داشت. اراده نظام جمهوري اسلامي براي برخورد با اين آقازادة مفسد، قاطع و بران است و ما اميدواريم اجراي عدالت براي مهدي هاشمي از همين دادگاه شروع شود و در نهايت به برخورد قاطع و پشيمان كننده براي مهدي هاشمي خاتمه يابد. معتقديم كه نظام جمهوري اسلامي براي برخورد با مهدي هاشمي به عنوان نماد فتنه و فساد، لحظه اي ترديد ندارد و درباره فشار منتقدين بايستي گفت: آن سبو بشكست و آن پيمانه ريخت.



مهدي هاشمي سياست شكايت هاي فله اي در پيش گرفته است



در انتها تأكيد مي كنم حال كه گستاخي اين متهم بزرگ مفاسد اقتصادي به اين جا رسيده كه عليرغم فراري شدن و پناه بردن به دامن دشمنان اين ملت، سياست طرح شكايت هاي متعدد و فله اي را در پيش گرفته و مانند يك دزد پر زور كه يقه صاحبخانه را مي گيرد، به غوغا سالاري پرداخته، براساس ا

مقاله واشنگتن پست درمورد مواضع متکی در نشست منامه

یک روز پس از اینکه وزیر امور خارجهٔ آمریکا، هیلاری کلینتون، ابراز امیدورای کرد که ایران و آمریکا گفتگوهایی توام با حسن نیت را در پیش داشته باشد، متکی در سخنرانی خود لحن متفاوتی را برگزید. وی هم در سخنرانی خود و هم در نشست خبری، اظهاراتی تند و بدبینانه را بر زبان راند و با تاکید بر عدم تمایل تهران به داشتن سلاح هسته‌ای و نیز بی‌ تاثیر بودن تحریم‌های بین المللی، "رژیم صهیونیستی" را با در اختیار داشتن صد‌ها کلاهک هسته‌ای در "فلسطین اشغالی"، مشکل واقعی منطقه دانست.




وی با اشاره به نتایج انتخابات میان دوره‌ا‌ی آمریکا، با لحن نیش دار و منحصر به فرد ایرانی‌، انتخاب اوباما را با شعار تغییر یادآوری کرد و در حالی‌ که از طریق مترجم صحبت می‌‌کرد افزود: "ما معتقدیم که در قبال ایران و جهان اسلام، خط مشی اوباما همان ادامهٔ سیاست‌های بوش است؛ همان سیاست هایی که مردم آمریکا با انتخاب پرزیدنت اوباما و همچنین در انتخابات میان دوره‌ای به آن نه گفتند."



"ما نباید برای اعمال فشار در منطقه متوسل به عوامل خارجی‌ که تنها باعث ایجاد تفرقه و بی‌ ثباتی هستند بشویم. شکل گیری رقابت‌های ناسالم در نتیجه دخالت‌های خارجی‌ در منطقه، امری اثبات شده است." در پس این سخنان متکی‌، گویی جوابی طراحی شده به افشاگری‌های ویکی لیکس وجود داشت که در آن، به درخواست مقامات رسمی‌ عربی‌ مبنی بر حملهٔ نظامی به امکانات هسته‌ای ایران اشاره و تصریح شده که اعراب همواره به تحریک آمریکا پرداخته اند و در مقابل، این آمریکا بوده که چشم بر درخواست های آنان پوشیده است.



متکی در عین حال با ردّ افشا گری‌های ویکی لیکس در نشست خبری خود، آن‌ را تبلیغات وسیع دولت آمریکا برای دیپلمات‌های خود دانست.



حملات متکی به اسرائیل - که ا‌و از آن تحت عنوان یک "رژیم تحمیل شده‌ جعلی در منطقه" یاد کرد - نیز ظاهرا هم خوانی چندانی با طرز فکر رهبران عرب نداشت.



بعد از سخنان متکی، ملک عبدالله پادشاه اردن، از طرحی عربی‌ مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل، در صورت نتیجه دادن مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین صحبت کرد. همزمان با اظهارات متکی ، امور خارجهٔ بحرین، شیخ خالد بن احمد الخلیفه نیز در سخنان خود گفت: "برای عادی سازی روابط واقعا باید تلاش کنیم. عرب‌ها و یهودی‌ها هر دو دارای تاریخی‌ در این منطقه هستند. برای دست یابی‌ به صلح باید با یکدیگر گفتگو کنیم."



متکی در طول سخنرانی هیلاری کلینتون که ا‌و در آن از ایران با لحنی آشتی‌ جویانه صحبت می کرد، چهره ای درهم داشت. بعد تر، هنگامی که کلینتون سالن را ترک میکرد، متکی‌ را با عبارت "سلام آقای وزیر" صدا کرد و وقتی‌ با روی گردانی ا‌و مواجه شد، گفت که از این رفتارش سر در نمی آورد. این در حالی است که متکی در کنفرانس خبری خود تاکید کرد که به سلام خانم کلینتون پاسخ داده و افزود: "در سنت اسلام پاسخ گفتن به سلام امری واجب است و من آن را به جا آوردم."



متکی گفت که از اظهارات خانم کلینتون در ارتباط با حق دست یابی‌ ایران به انرژی صلح آمیز هسته‌ای استقبال می‌کند و افزود: "این سخنان قدمی‌ به جلو محسوب می شود". با این حال او افزود: "سیاست مدار‌ان آمریکایی باید در سیاست‌هایشان به طور جدی تجدید نظر کنند."



منبع: واشنگتن پست، 4 دسامبر

تعطيلی اداره بدلیل بازگشت مدیرعامل ازحج!

تعطيلی اداره بدلیل بازگشت مدیرعامل ازحج!


*2 هنرپیشه و یک مجری تلویزیون در پارتی شبانه دستگیر شدند

تعطيلی اداره بدلیل بازگشت مدیرعامل ازحج!



آتی نيوز : آیین استقبال مسئولان و کارمندان از مدیر عامل يك شرکت دولتي در سيستان و بلوچستان در بازگشت از سفر حج، باعث تعطیلی بخش‌های مختلف اداره و سرگردانی ارباب رجوع برای چند ساعت شد.

شماری از ارباب رجوع‌ها از تعطیلی شرکت به دلیل بازگشت مدیر مربوطه از سفر حج و سرگردانی مردم ابراز گلایه کردند.

بسياري از کارمندان و مسئولان تابعه این شرکت با 6راس گوسفند منتظر ورود مدیر عامل خود بودند.

روز گذشته تمامی کارکنان با جنب و جوش خاصی در حال انجام تشریفات استقبال از مدیر عامل بودند. همچنین تمامی مسئولان ادارات تابعه برای حضور در مراسم استقبال، خود را به مرکز استان (زاهدان) رسانده اند.

تعداد 6 راس گوسفند توسط کارمندان خریداری شده تا برای استقبال از مدیر عامل ذبح شود. نگهباني نيز دستور داشت تا پایان مراسم از ورود ارباب رجوع به اداره جلوگیری کند. حضور تمامی مسوولان دوایر مختلف و کارکنان شرکت برای مراسم استقبال عملا کار مردم را به تعطیلی کشانده است.



2 هنرپیشه و یک مجری تلویزیون در پارتی شبانه دستگیر شدند



آفتاب: 2 هنر پیشه معروف و یک مجری معروف تلویزیونی نیز در بین بازداشت شدگانی هستند که در پارتی شبانه به‌همراه چند مربی و فوتبالیست مشهور چند روز گذشته بازداشت شدند.

به گزارش خبرآنلاین، 2 بازیگر معروف تلویزیون و سینما و نیز یک مجری معروف تلویزیون در پارتی برگزار شده توسط پسر یکی از برج‌سازان تهرانی دستگیر شده بودند که با گذاشتن وثیقه آزاد شده‌اند.

نامه سحرخیز به دادستان تهران: به شکایتم از محسنی اژه‌ای رسیدگی کنید

نامه سحرخیز به دادستان تهران: به شکایتم از محسنی اژه‌ای رسیدگی کنید


عکس سمت چپ : سحرخیز جای گاز محسنی اژه ای را نشان می دهد

کلمه : عیسی سحرخیز در واکنش به ادعای سخنگوی قوه قضاییه در انکار شکنجه زندانیان سیاسی، با ارسال نامه‌ای به دادستان تهران، علیه او و احمدی نژاد اعلام جرم کرد.

به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی که در زندان رجایی شهر به سر می‌برد، دو هفته پیش این نامه را نوشته و در نامه خود، ضمن یادآوری شکایت های قبلی خود از محسنی اژه ای و وزارت اطلاعات، از جعفری دولت آبادی خواست تا نسبت به برگزاری دو دادگاه برای رسیدگی به شکایات سحرخیز از محسنی اژه ای اقدام کند.

سحرخیز در بخشی از این نامه اورده است: برگزاری این دادگاهها اگر چه بعید است که نتیجه قانونی داشته باشد دست کم از این حسن برخوردار خواهد بود که میزان صحت ادعای آقای محسنی اژه ای را مشخص می کند و افکار عمومی داخلی و خارجی در می یابند که دادستان کل کشور منتخب آقای خامنه ای چه پیشینه ها و خصوصیاتی دارد.



متن این نامه که نسخه ای از آن در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:



به نام خداوند جان و خرد



جناب آقای جعفری دولت آبادی

دادستان محترم تهران



با اهدای سلام و احترام: گمان می کنم که استحضار داشته باشید آقای غلامحسین محسنی اژه ای در آخرین مصاحبه خویش به عنوان سخنگوی قوه قضائیه منکر اذیت و آزار و اعمال فشار روحی و روانی و شکنجه در مورد بازداشت شدگان و زندانیان دستگیر شده پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ شده است.



اینجانب عیسی سحرخیز یکی از افرادی که مشمول سخنان ایشان می شوند و پیش از این در دو نوبت: اول در زمان برگزاری دادگاهم در تاریخ۸۹/۴/۲۷ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و همچنین یک ماه بعد در نامه سرگشاده به آقای صادق لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه علیه آقایان محسنی اژه ای، محمود احمدی نژاد و [...] عاملان مستقیم و غیر مستقیم چنین اقدامات غیر قانونی و غیر شرعی و غیر انسانی شکایتی را اعلام کرده ام و خواستار هرچه زودتر برگزار شدن دادگاه و رسیدگی به آن هستم.



آنجناب اگرچه از لحاظ سلسله مراتب اداری زیر دست افراد نامبرده هستید اما بر اساس قانون و وجدان: وظیفه دارید در جهت برگزاری هرچه سریعتر در دو دادگاه مستقل و جدا از هم برای رسیدگی به شکایتهای زیر دستورات لازم را صادر کنید.



۱- دادگاه در خصوص شکایت ۵و۶ سال پیش اینجانب نماینده وقت مدیران مسئول کشور علیه آقای محسنی اژه ای بابت گاز گرفتن منجر به جرح و پرتاب قندان منجر به جراحت و کبودی بر اساس گزارش پزشکی قانونی مندرج در پرونده و همچنین بکار بردن الفاظ فبیح و تهمت و افترا بر اساس ماده ۱۴۵ قانون مجازات اسلامی دارای حد (قذف) یعنی ۷۴ ضربه شلاق در مورد هریک می باشند



۲-دادگاه در خصوص شکایت علیه ایشان به عنوان وزیر اطلاعات وقت که مسئول پیامد ماموران زیر دست خود می باشد و علاوه برآن متهم به آمریت در ضرب و جرح منتهی به شکستگی در قفسه سینه: پارگی تاندوم شانه سمت راست و جراحت و صدمات وارده به قسمتهای مختلف بدن اینجانب به علت اصابت مشت و لگد در زمان دستگیری می باشد.



برگزاری این دادگاهها اگر چه بعید است که نتیجه قانونی داشته باشد دستکم از این حسن برخوردار خواهد بود که میزان صحت ادعای آقای محسنی اژه ای را مشخص می کند و افکار عمومی داخلی و خارجی در می یابند که دادستان کل کشور منتخب آقای لاریجانی چه پیشینه ها و خصوصیاتی دارد.



همانگونه که از پیش از این هم اعلام کرده ام که در مورد شکایت فوق حق خویش می دانم که اقدامات قانونی در سطح مجامع جهانی و بین المللی انجام دهم.



عیسی سحرخیز

۸۹/۹/۶

نیكبخت واحدی پس از بازداشت در یك پارتی روانه اوین شد

نیكبخت واحدی پس از بازداشت در یك پارتی روانه اوین شد


خبر آنلاين : بازیكن سرشناس تیم لیگ برتری ساعاتی پیش به ندامتگاه اوین منتقل شد.



این ستاره سرشناس سال های نچندان دور فوتبال كشور كه بارا به دلیل مسائل انضباطی با جریمه هایی روبرو شده بود و بارها شانس حضور در تیم ملی و بازی در بهترین تیم های اروپایی را به دلیل همین حاشیه های شانس بازی در سرشناس ترین تیم های اروپایی را از دست داد و سرانجامش در این سال ها به نیمكت نشینی در تیم های نیمه جدولی لیگ برتر تبدیل شده بود ، پس از بازداشت در یك پارتی شبانه ، به ندامتگاه اوین منتقل شد. این بازیكن سرشناس «ع-ن» به دلیل این تخلف از باشگاهش هم اخراج شده و پس از سه روز بازداشت موقت در نیروی انتظامی با تكمیل پرونده اش به دادستانی تهران معرفی شد و از سوی دادستانی به زندان منتقل شد تا جلسه دادگاهش تشكیل شود.



همچنین در این پارتی شبانه سه مربی و سه بازیكن سرشناس لیگ برتری ، دو هنرپیشه و یك مجری معروف تلویزیون هم حضور داشته اند كه پرونده آنها در دست بررسی است و بزودی آنها هم تحویل سیستم قضایی كشور می شوند.



كمیته تخلفات اخلاقی فدراسیون فوتبال پیش از این اعلام كرده بود با این متخلفان برخوردی سخت خواهد كرد.



علیرضا نیكبخت واحدی از باشگاه صبای قم اخراج شد.



به گزارش سایت وحید هاشمیان علیرضا نیكبخت واحدی از باشگاه صبای قم اخراج شد. هافبك چپ پای صبا این فصل نمایش نسبتا قابل قبولی برای باشگاه اش داشت اما حكم اخراجش صبح امروز صادر شد.



نیكبخت فصل گذشته عملكرد ضعیفی در استیل آذین داشت و در باشگاه صبای قم نیز بیشتر از نیم فصل دوام نیاورد.

مسوولان باشگاه صبای قم هنوز پیرامون این اتفاق واكنش رسمی نشان نداده‌اند و دلیل اصلیاین اتفاق را ذكر نكرده اند.

تهدید سردار رادان به برخورد “قاطعانه” با “اخلال‌گران امنیت” در آستانه ۱۶ آذر

تهدید سردار رادان به برخورد “قاطعانه” با “اخلال‌گران امنیت” در آستانه ۱۶ آذر


جرس: در آستانه روز دانشجو، جانشین فرمانده نیروی انتظامی مانند دیگر مناسبت‌ها از برخورهای "قاطعانه" با "اخلالگران" سخن گفت و مدعی شد: نیروی انتظامی برای آرامش و امنیت مردم تلاش می‌کند بنابراین هر گروه یا افرادی که بخواهند در آرامش و امنیت مردم اختلال ایجاد کنند، پلیس قاطعانه در برابر آنها می‌ایستد.



به گزارش مهر، احمدرضا رادان ظهر دوشنبه در جمع مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: مهمترین وظیفه پلیس، پیشگیری از جرائم و پیگیری مستمر تا کشف جرم است. پلیس باید به موقع نرم و مودبانه و در بعضی از مواقع نیز در برخورد با مزاحمان نوامیس مردم، زورگیران ، سارقان مسلح و .... با اقتدار و محکم برخورد کند.



رادان چندی پیش نیز با بیان این که "پلیس دیگر تذکر نمی‌دهد" گفته بود: متجاوزان و کساني که حق مردم را پايمال مي‌کنند امسال منتظر برخورد قاطع پليس باشند.‏



وی همچنین مدعی شده بود: جريان تجمعات اخير از يك جريان اجتماعي خارج است و به يك جريان ضد انقلابي و ضد ديني تبديل شده است، بنابراین پليس بدون اغماض در اين زمينه برخورد مي‌كند.

تهدید سردار رادان به برخورد “قاطعانه” با “اخلال‌گران امنیت” در آستانه ۱۶ آذر

تهدید سردار رادان به برخورد “قاطعانه” با “اخلال‌گران امنیت” در آستانه ۱۶ آذر


جرس: در آستانه روز دانشجو، جانشین فرمانده نیروی انتظامی مانند دیگر مناسبت‌ها از برخورهای "قاطعانه" با "اخلالگران" سخن گفت و مدعی شد: نیروی انتظامی برای آرامش و امنیت مردم تلاش می‌کند بنابراین هر گروه یا افرادی که بخواهند در آرامش و امنیت مردم اختلال ایجاد کنند، پلیس قاطعانه در برابر آنها می‌ایستد.



به گزارش مهر، احمدرضا رادان ظهر دوشنبه در جمع مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: مهمترین وظیفه پلیس، پیشگیری از جرائم و پیگیری مستمر تا کشف جرم است. پلیس باید به موقع نرم و مودبانه و در بعضی از مواقع نیز در برخورد با مزاحمان نوامیس مردم، زورگیران ، سارقان مسلح و .... با اقتدار و محکم برخورد کند.



رادان چندی پیش نیز با بیان این که "پلیس دیگر تذکر نمی‌دهد" گفته بود: متجاوزان و کساني که حق مردم را پايمال مي‌کنند امسال منتظر برخورد قاطع پليس باشند.‏



وی همچنین مدعی شده بود: جريان تجمعات اخير از يك جريان اجتماعي خارج است و به يك جريان ضد انقلابي و ضد ديني تبديل شده است، بنابراین پليس بدون اغماض در اين

جنتی : رد ولایت فقیه، انکار خداست

جنتی : رد ولایت فقیه، انکار خداست


بی بی سی : احمد جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: "رد ولایت فقیه انکار خداوند است و باید ولایت فقیه را به عنوان یکی از احکام خداوند بر روی زمین دانست."



به گزارش خبرگزاری فارس، آقای جنتی ۱۴ آذرماه (۵ دسامبر) در همایش "توسعه و تعمیق بصیرت" افزود: "خداوند با شرایط ویژه افرادی را برای حاکمیت بر دیگران انتخاب می‌کند که از ذهن بشر دور است."



دبیر شورای نگهبان، مرداد ماه امسال در سخنان دیگری در تجلیل از رهبر جمهوری اسلامی گفته بود که پس از درگذشت آیت الله خمینی "خداوند متعال، سمت رهبری انقلاب را به مقام معظم رهبری محول کرد و ایشان مأمور شد از طرف خداوند، که این انقلاب را و این نظام را و این راه علی را حفظ کند و ادامه دهد".



در همین ارتباط، سه هفته پیش نیز محمدتقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرده بود که در مقایسه با "نعمت ولایت"، نعمت های دیگر خدا در "حکم صفر" است.



خبرگزاری فارس در گزارش خود از "همایش توسعه و تعمیق بصیرت"، علاوه بر اظهارات احمد جنتی، سخنان علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز نقل کرده که گفته است: "مهم‌ترین تفاوت عصر ما با دوران نبوی این است که در آن دوران مردم به توصیه پیامبر مبنی بر جانشینی حضرت علی عمل نکردند، اما در عصر ما شعار نمایندگان خبرگان رهبری، اطاعت از خامنه‌ای اطاعت از امام است، بوده."



آقای سعیدی بدون توضیح بیشتر افزوده است: "بعضی‌ها به اسم روحانی در برابر رهبری نیز ایستاده‌اند که باید از صحنه خارج شوند."



تاکید نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بر "اطاعت" خبرگان رهبری از آیت الله خامنه ای، در حالی صورت گرفته که مجلس خبرگان، طبق قانون اساسی وظیفه نظارت بر رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

فیلم / نصب دوربین در دانشگاه آزاد دزفول

بعد از حضور پرشور دانشجوبان دانشگاه آزاد دزفول در تظاهرات ۱۶ آذر سال گدشته ، برای جلوگیری از تکرار این تظاهرات ، مسئولان دانشگاه به صورت گسترده در تمام نقاط دانشگاه دوربین نصب کرده اند.



کاریکاتور احمدی نژاد از روی یک عکس

کاریکاتور احمدی نژاد از روی یک عکس



بازداشت دو شهروند در کردستان

بازداشت دو شهروند در کردستان


*آزادی حمید حسن زاده، رییس شورای شهر اهواز بعد از صد روز

بازداشت دو شهروند در کردستان



آژانس خبری موکریان : یک دانشجوی بانه ای به نام هژیر رنجبری توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، این دانشجوی بانه ای که حدود سه ماه پیش بازداشت شده بود، مدت طولانی را در بازداشتگاهی در سنندج سپری کرده است.

تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این دانشجو از طرف مقامات قضایی شهر بانه اعلام نشده است.

از سقز نیز به آژانس خبری موکریان خبر رسیده که از محل نگهداری یک شهروند سقزی به نام صلاح مصطفی پور اطلاعی در دست نیست.

گفته می شود اتهام این شهروند که حدود یک ماه پیش در منزل خود از سوی نیروهای امنیتی در سقز بازداشت شده است همکاری با احزاب غیر قانونی می باشد.



آزادی حمید حسن زاده، رییس شورای شهر اهواز بعد از صد روز



رییس شورای شهر اهواز پس از ۱۰۰ روز بازداشت موقت، حوالی ظهر امروز با قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز) سید حمید حسن زاده، رییس سلب عضویت شده شورای شهر اهواز ظهر امروز پس ۱۰۰ روز بازداشت در زندان سپیدار اهواز با قرار وثیقه آزاد شد.

به گفته یك منبع آگاه، وی ساعتی پس از آزادی در یك میهمانی در منطقه كیان آباد اهواز حضور یافت و به ابراز احساسات هواداران خود پاسخ گفت.

اوایل شهریور ماه جاری، عبدالعزیز فدعمی، فرماندار اهواز در گفتگو با رسانه ها از سلب عضویت و دستگیری، سید حمید حسن زاده رییس شورای شهر اهواز به همراه چهار عضو دیگر این شورا به دلیل آنچه وی "عدول از قانون و عدم رعایت قانون" نامید، خبر داده بود كه چهار عضو دستگیر شده شورای شهر اهواز به مرور و با گذشت زمان آزاد شدند و حسن زاده نیز پس از سه ماه به قید وثیقه آزاد شد.

بنزین پتروشيمي‌ها عامل آلودگی؟

بنزین پتروشيمي‌ها عامل آلودگی؟


دنیای اقتصاد : تهران همچنان آلوده است؛ هر سازمانی دلایل متفاوتی را برای پایداری آلودگی هوای تهران عنوان می‌کند. آنکه در حوزه مدیریت شهری است، می‌گوید: «صنایع باعث افزایش آلودگی هوای تهران شده‌اند» و آنچه از روز اول عامل اصلی آلودگی هوای تهران شناخته شده انتشار دود ناشی از اگزوز خودروها بوده است. اما به تازگی در محافل صنعتی شنیده شده است که بنزین تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی یکی از مهم‌ترین عوامل تشدید آلودگی و تولید ریز آلاینده‌ها است. این موضوعی است که روابط عمومی‌های سازمان‌های مسوول نیز آن را طی دو سه روز اخیر شنیده‌اند.

به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد»، در شرایطی که همچنان موضوع تداوم تعطیلی‌ها به دلیل وضعیت هشدار هوای تهران در دست بررسی قرار دارد، گفته می‌شود که بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها عامل تشدید آلودگی است. محصولي که به تازگی کشور را از وابستگی به خرید بنزین خارجی خودکفا ساخته است.

پس از تشدید محدودیت‌های بین‌المللی بر سر واردات بنزین، وزارت نفت در جهت تامین بنزین مورد نیاز کشور از اواسط تابستان امسال با اجرای طرح ضربتی تولید بنزین اقدام به تولید 17 تا 20 میلیون لیتر بنزین(معادل 30 درصد نیاز داخلی) در 6 مجتمع پتروشیمی کرد. اما همزمان با تولید و ورود این محصول به چرخه مصرف سوخت، این شائبه وجود داشت که این سوخت تازه وارد که از نظر سیاسی، برگ برنده ایران در مقابله با تحریم بنزین محسوب می‌شد، نسبت به بنزین پالایشگاه‌ها از کیفیت کمتر و قدرت آلایندگی بیشتری برخودار است.



عوامل زیادی دخیل است

در حالی که دیروز هیچ مسوولی حاضر به پاسخگویي برای ابهام زدايی بر سر این موضوع نبود، مدیرعامل پتروشیمی جم که یکی از مجتمع‌های تولیدکننده بنزین است، در این رابطه در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: «بحث آلودگی هوای تهران به عوامل مختلف بستگی دارد و موضوع دیروز و امروز نیست و لازم است که براساس یک برنامه بلند مدت کلیه عوامل آلوده‌کننده هوای تهران مورد مطالعه قرار گیرد.»

«حسن بیگی» در پاسخ به شائبه تشدید آلودگی هوای تهران ناشی از بنزین پتروشیمی‌ها می‌افزاید: «ما تنها خوراک تولید بنزین را به پالایشگاه‌ها تحویل می‌دهیم و پتروشیمی‌ها مسوول تحویل بنزین به خودروها نیستند.»



پالایشگران باید پاسخ دهند

وی ادامه می‌دهد: «مواد اولیه تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی پس از تحویل در پالایشگاه‌ها تبدیل به بنزین می‌شوند. بنابراین تولیدکنندگان بنزین باید به این موضوع پاسخ بدهند.» به گفته وی، مجتمع‌های پتروشیمی که خوراک مایع مصرف می‌کنند یک محصول جانبی به نام «بنزین پیرولیز» را در اختیار پالایشگاه‌ها برای تولید بنزین قرار می‌دهد. همچنین «لایت‌اند» و «رافینیت» نیز از دیگر محصولاتی است که برای تولید بنزین به پالایشگاه‌ها داده می‌شود. مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم افزود: «در حال حاضر در تهران حدود 3 میلیون خودرو تردد می‌کند که قطعا در تشدید آلودگی هوای تهران نقش دارند. از سوی دیگر وجود کارخانه‌ها در اطراف تهران نیز یکی از عوامل آلودگی هستند. بنابراین عوامل آلودگی هوای تهران مختلف است که همه باید در مقابل آن مسوول باشند.»



پتروشیمی باید پاسخ دهد

در این بین در حالی که این مقام مسوول، پالایش و پخش را مسوول پاسخگویی در خصوص کیفیت بنزین پتروشیمی‌ها می‌داند، پیگیری خبرنگار ما برای صحبت با مقام مسوول شرکت پالايش و پخش نتیجه‌ای نداشت و روابط عمومی این شرکت نیز در مقابل عنوان کرد که «در مورد کیفیت بنزین پتروشیمی‌ها، شرکت پتروشیمی باید پاسخگو باشد.»در همین حال، اوایل مهر ماه امسال مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در پاسخ به برخی اظهار نظرات مبنی براینکه بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها دارای مواد آلاینده بالا هستند، گفته بود: «این اطلاعات کذب است.»



این جنس بهتر است

«عبدالحسین بیات» با بیان اینکه این نظرات ناشی از عدم اطلاعات کارشناسی است، در گفت‌وگو با خبرگزاری «فارس» در مورد روند تولید بنزین در پتروشیمی‌ها اظهار داشت: «در مرحله تولید بنزین در پتروشیمی‌ها یک مرحله به عنوان مرحله تفکیک سازی نیز وجود دارد. ما محصولات پتروشيمي را که الان تبدیل به بنزین می‌شود، قبلا تفكيك مي‌كرديم و مي‌فروختيم که آلودگي و آلايندگي‌ نیز نداشت.» به گفته وی، ليسانس فرآيند توليد مجتمع‌هاي پتروشيمي به‌روز است و نسبت به ليسانس‌هاي مشابهي كه ما در بعضي از پالايشگا‌ه‌هاي قديمي خودمان داريم، كيفيت بنزين تولید پتروشیمی‌ها از پالايشگاه‌‌ها مرغوب‌تر است.

به گزارش خبرنگار ما موضوع بر سر عامل اصلي آلودگي تهران همچنان ادامه دارد و هر يك از دستگاه‌ها از نگاه خود، دليلي را براي آلودگي و راهكاري را براي كاهش آلودگي اعلام مي‌كنند.

حاج فرج، رئیس سابق اوین

حاج فرج، رئیس سابق اوین


به جرم قاچاق مواد مخدر بازداشت شد!







حاج فرج صداقت، رئیس سابق زندان اوین به جرم قاچاق و توزیع مواد مخدر در این زندان بازداشت شد .



زندانیان بند ۳۵۰ اوین، که در آن بیش از ۱۵۰ زندانی سیاسی و دستگیر شدگان اعتراضات مردمی نسبت به کودتای 22 خرداد در آن بسر می برند، پیشتر بارها درباره قاچاق و توزیع مواد مخدردر زندان اوین هشدار داده و تاکید کرده بودند که حاج صداقت و تعداد دیگری از مسوولان زندان اوین در پخش و توزیع مواد مخدر در زندان نقش دارند.



شماری از خانواده های زندانیان سیاسی نیز در همین ارتباط بارها گفته بودند که درحالیکه هیچ کتابی برای زندانیان پذیرفته نمی شود و کتابخانه بند ۳۵۰ و سالن بسیار کوچک ورزشی آن نیز بدستور حاج فرج رئیس زندان اوین و با همکاری مصطفی بزرگ نیا رئیس بند ۳۵۰ تعطیل شده، مواد مخدر توسط زندانیان عادی در این بند رد و بدل می شود.



حاج فرج صداقت، چنان رفتار خشنی با زندانیان سیاسی داشت، که زندانیان بند ۳۵۰ بارها نسبت به تهدیدها و فشارها و رفتارهای خلاف آیین‌نامه‌ی او با زندانیان هشدار داده بودند. او چندی پیش برکنار شد و حجت الله سوری، رئیس زندان اوین شد.

مصاحبه مرتضی الویری با سایت جماران

مصاحبه مرتضی الویری با سایت جماران


مجلس نماینده ملت

شد مجلس مداحان قدرت

مرتضی الویری عضو ستاد صیانت از آراء مردم در انتخابات 22 خرداد، با سایت جماران مصاحبه کرده و نقطه نظراتی را درباره مجلس بیان کرده که خواندنی است. مرتضی الویری در هفته پس از کودتا به همراه همسر مهدی کروبی، حجت الاسلام منتجب نیا از ستاد انتخابات کروبی و همچنین نمایندگان ستاد انتخابات محسن رضائی در بیت رهبری با علی خامنه ای دیدار کردند. در آن دیدار الویری که یکی از زندانیان مذهبی پرسابقه در زمان شاه است، پس از مرور خاطراتی که با خامنه ای در گذشته داشته و حتی خطبه عقد او و همسرش را خامنه ای خوانده، دلائل خود درباره تقلب بزرگ و مهندسی کردن نتیجه انتخابات را مستند به اطلاعاتی که همراه آورده بود بیان کرد که هم خامنه ای و هم جمعی که در آن دیدار حضور داشتند آن را شنیدند. الویری اندک زمانی پس از سرکوب مردم معترض به کودتا، شرحی در باره این دیدار نوشته و جزئیات گزارش خود و صحبت های خامنه ای را فاش ساخت. بدنبال انتشار این مطلب، الویری نیز برای مدتی بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شد. الویری از نمایندگان دوره های اول تا سوم مجلس است که یک دوره نیز شهردار تهران، رئیس مناطق آزادی تجاری و سفیر در اسپانیا بوده است.



با ذکر این سوابق، نقطه نظراتی که او مطرح می کند، خواندنی تر و جدی تر باید تلقی شود. الویری در مصاحبه با سایت جماران گفت:


یکی از دلایلی که من بارها ذکر کرده ام مجلس اول بهترین و قویترین مجلس دوران جمهوری اسلامی بود این است که اولاً نمایندگان مجلس اول از هیچ فیلتری عبور نکردند و در آزادانه ترین شرایط انتخاب شدند. این قدر این آزادی گسترش داشت که حتی حزب توده و مجاهدین خلق و نظایراینها هم آمدند و نامزد معرفی کردند البته مردم به آنها رای ندادند ولی این آزادی برای آنها وجود داشت که بتوانند وارد انتخابات بشوند و ضمناً کسانی توانستند خودشان را بدون هیچگونه محدودیت عرضه کنند که در کوره گدازان انقلاب حضور داشتند و مردم آنها را می شناختند. من فراموش نمی کنم یکی ازنمایندگان مجلس اول میزان زندان هایی را که نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی رفته بودند را جمع کرده بود این عدد به سیصد سال رسیده بود یعنی فی الواقع مجلس اول سیصد سال زندان رفته بود و حاضر شده بود برای این انقلاب آزادی خودش را از دست بدهد وآزادی را برای مردم به ارمغان بیاورد. ما چهره های تخصصی بالا در مجلس اول داشتیم و بدون هیچگونه حب و بغضی در مجلس فعالیت داشتند، شاید شما تعجب بکنید با این که مجلس اول یک مجلس کاملا ارزشی بود و نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی در آن حضور داشتند رئیس کمیسیون بهداری مجلس آقای دکتر بیت اوشانا بود که نماینده اقلیت آشوری در مجلس بودند ولی به دلیل تخصص و جهات دیگر پزشکان مسلمان و با سابقه مجلس قبول کرده بودند که او رئیس کمیسیون باشد یعنی تا این میزان آزادی در مجلس حاکم بود.

اگر در عمل یک انتخابات آزاد برگزار شود مردم طبیعتا می آیند و بهترین ها را انتخاب می کنند. برخلاف برخی که تصور می کنند مردم نمی فهمند و صغیر و حقیر هستند و این صغیرها را بایستی کسی سرپرستی کند. نگرش این که ما بوسیله یک نهاد دیگری افرادی را الک بکنیم و بعد به مردم بگوییم که حالا شما بیایید به اینها رای بدهید نقض همین عبارت امام كه “مجلس عصاره فضایل ملت است” می باشد.


در مجلس دوم موقعی که حضرت آیت الله خامنه ای مجدداً برای ریاست جمهوری انتخاب شدند تصمیم نداشتند که میرحسین موسوی را به عنوان نخست وزیر معرفی کنند اما امام تغییر و جابجایی میرحسین موسوی را به صلاح نمی دانستند و این را به کرات با کسانی که ملاقات داشتند در میان می گذاشتند . نهایتاً این پیغام حتی به صورت رسمی هم به مجلس داده شد که نظر امام این است؛ در آن مقطع ۹۹ نفر از نمایندگان مجلس بر خلاف نظر امام به میر حسین موسوی رای منفی دادند. ما به عنوان افرادی که طرفدار حضرت امام بودیم این کار نمایندگان را یک کار خلاف نظر رهبری و مغایر با شاخصه های جمهوری اسلامی تعبیر می کردیم. اما در ملاقاتی که با حضرت امام صورت گرفت امام عمل ۹۹ نفر را که برخلاف نظر او رای داده بودند برمبنای تشخصی افراد بر شمردند و ذکر کردند که اینها به وظیفه قانونی شان عمل کرده اند. این رویداد می تواند یک شاخص مهمی برای ما باشد که حتی در مواردی که امام نظر دیگری داشتند وقتی که نمایندگان مغایر آن نظر عمل می کنند این نظر را مورد تمجید و تحسین قرار می دهد. امام در این مورد به هیچ وجه نگفت که من حکم می کنم گفت نظرم این است و به عبارت دیگر با این موضع گیری امام قصد داشتند بگویند که نمایندگان مجلس باید به تکلیف قانونی خودشان عمل بکنند و نظر من خمینی هرگز نمی تواند نافی دیدگاه ها و نظرات کارشناسی نمایندگان مجلس باشد. از نظر تحلیلی و منطقی هم حساب بکنید همین طور است وقتی یک نماینده ای رای می آورد به هیچ وجه مجاز نیست که عقل و اندیشه وفکر و نظر خودش را تعطیل بکند به دلیل این که یک فرد دیگری ولو این که آن فرد حضرت امام خمینی باشد نظر دیگری دارد!


برای قضاوت درباره ایام انقلاب و آن شرایط بایستی به همان شرایط برگردیم و در همان فضا صحبت بکنیم. در سال های اول پیروزی انقلاب یک فضای افراطی در میان انقلابیون وجود داشت که حضرت امام تلاش داشتتند که این فضای افراطی و تند را آرام بکند. بعد از انقلاب هم ما مشابه این موارد را داشتیم و می خواهم بگویم خود امام خمینی از ناحیه افرادی مثل من تحت فشار قرار می گرفت برای اینکه حرکت های تندتر و حادتری را انجام بدهد. الآن وقتی که مراجعه می کنم به آن موقع می بینم که صادقانه این کار را انجام می دادم ولی به دلیل نا آگاهی و نداشتن اطلاعات جامع تصور من این بود که باید اینگونه باشد، در مورد جنگ هم همین طور. این روزها می بینیم که خیلی ها انتقاد می کنند که چرا جنگ بعد از فتح خرمشهر ادامه پیدا کرد. این در حالی هست که بسیاری از همین افراد کسانی بودند که در موقعی که قطعنامه می خواست پذیرفته شود پذیرش قطعنامه را یک حرکت حقارت بار می دانستند و فکر می کردند جنگ باید ادامه پیدا کند.



شاید اگر ما و بسیاری از انقلابیون تجربیات بیشتری می داشتیم و این انقلاب یک انقلاب یگانه وتنهایی نمی بود بسیاری از کارها را به نحو دیگری انجام می دادیم ولی همان طور که اشاره کردم وقتی مراجعه می کنیم به آن دوران می بینیم امام خمینی با یک مجموعه ای از انقلابیون تند و تیز مواجه بود که می خواستند کلیه هنجارها را بشکنند و تمام ساختارهای موجود را فرو بریزند، اما افرادی که مجرب تر بودند و تجربه بیشتری داشتند این آهنگ را برنمی تابیدند و مناسب نمی دانستند. امام دراین کوران و تنوع دیدگاه ها می بایستی این جمع را هدایت و راهنمایی می کردند. بنابراین می توان گفت از یک طرف ترمزی بودند برای تندروها و از یک طرف محرکی بود برای کندورها و سعی می کرد اینها را رهبری و هدایت و تنظیم بکند.



با توجه به موافقتی که جضرت امام با پیش نویس اولیه قانون اساسی کردند چنین بر می آید که امام سیستم حکومتی را یک مقوله عرفی می دانستند که متناسب با شرایط تغییر می کند، اما این مقوله عرفی باید دو ویژگی داشته باشد. یکی اینکه بر آمده از آراء مردم باشد و دیگر اینکه با ارزش های اسلامی سازکار باشد.

بیانیه جمعی از استادان دانشگاههای کشور در آستانه ۱۶ آذر و هشدار نسبت به شرایط نامساعد دانشگاهها

بیانیه جمعی از استادان دانشگاههای کشور در آستانه ۱۶ آذر و هشدار نسبت به شرایط نامساعد دانشگاهها


جرس: در آستانه ۱۶ آذر و روز دانشــجو، جمعی از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسر کشور، با صدور بیانیه ای اعتراضی نسبت به فشارها و شرایط حاکم بر دانشگاههای کشور، نسبت به تداوم وضع موجود، به حاکمیت هشدار دادند.

به گزارش منابع خبری جرس، استادان صادر کنندۀ بیانیۀ فوق الذکر، به بهانه ۱۶ آذر و روز دانشجو، با شمردن و شرح مواردی چون "فضای امنیتی دانشگاههای کشور"، "ادامه بازداشت و زندانی کردن دانشجویان کشور"، "تداوم محرومیت و ستاره دار شدن دانشجویان"، "تهدید و احضار توسط مراکز امنیتی"، سخت گیری و محدودسازی تشکل های دانشجویی و همچنین فشار بر استادان دانشگاهها و تعلیق سازی آنها، و نتایج و تبعات اینگونه اقدامات، خطاب به حاکمیت خاطرنشان کردند "اکنون مدتهاست نگران رشد فزاینده فرار مغزها و شاهد کاهش انگیزه ها و دلسردی قشر نخبگان هستیم. بنابراین یک بار دیگر یادآوری می کنیم و هشدار می دهیم که محدودیت ها و فشارهای تحمیل شده بر دانشگاه و دانشگاهیان در مغایرت کامل با قانون اساسی و اهداف انقلاب است و عدم رسیدگی درست و شفاف به حوادثی چون حمله به کوی دانشگاه، فشار بر دانشگاهیان و ترور اساتید، مخل فضای اعتماد عمومی و امنیت ملی بوده و برای چندمین بار خواهان رسیدگی و برخورد با عوامل این نابسامانی ها هستیم."





متن کامل این بیانیه که در اختـــیار جرس قرار گرفته، به شرح زیر می باشد:



جمهوری اسلامی ایران طی بیش از سه دهه عمر خود، صاحب موفقیت های چشمگیر در عرصه علم و فناوری بوده است. به نحوی که علاوه بر رشد نرخ سواد و آموزش ابتدایی و متوسطه برای دختران و پسران ایرانی، شاخص های رشد آموزش عالی و پژوهش نیز بسیار مثبت ارزیابی می شود. این تحولات حاصل تلاش خیل عظیم مردم ایران به ویژه دانشجویان، اساتید و محققانی بوده که به رغم وجود کمبودها و کاستی ها با همتی وصف ناپذیر افتخارات فراوانی را برای کشور رقم زده اند و البته هنوز مسیری طولانی در پیش دارند.



اما متاسفانه این مسیر رشد، در سال های اخیر با موانع و مشکلات جدی روبرو شده است. رویکرد محدود کننده و امنیتی دولت های نهم و دهم نسبت به دانشگاهها و وقایع سال های گذشته به قدری گسترده و دردناک بوده که بیم آن می رود دستاوردهای مورد اشاره را تحت الشعاع قرار داده و نرخ رشد علمی کشور و فضای دانشگاهها را دگرگون و معکوس ساخته باشد.



ما جمعی از اساتید مسلمان اعضای هیئت علمی دانشگاههای ایران اسلامی به دلیل نگرانی از ادامه روندهای امنیتی و فضای نا امن جامعه دانشگاهی تصمیم به نگارش این بیانیه گرفته ایم تا در آستانه روز دانشجو – 16 آذر - نقد دلسوزانه و مشفقانه خود را به گوش مسئولین برسانیم؛ شاید چاره اندیشی شود. اهم موارد در محورهایی به شرح زیر است:



الف - عدم رسیدگی واقعی به فاجعه تاسف بار حمله به دانشجویان مستقر در کوی دانشگاه تهران و چندین شهرستان



ب - فضای امنیتی دانشگاههای کشور

۱- حضور قابل توجه نیروهای امنیتی و احضار مداوم دانشجویان جهت بازجویی در اغلب دانشگاهها

٢- نصب گسترده دوربین های مداربسته و دستگاههای شنود در برخی دانشگاهها

٣- محدودیت شدید فعالیت های صنفی و سیاسی

۴- ایجاد محدودیت های جدید برای دختران دانشجو تحت عنوان رعایت حجاب



ج - دانشجویان

۱- ادامه بازداشت و زندانی کردن دانشجویان و محکومیت آنان بدون رعایت مراحل دادرسی و بهره مندی از وکیل

٢- ادامه محرومیت و ستاره دار شدن دانشجویان و ممانعت از ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر به دلیل فعالیت سیاسی

٣- تهدید و احضار کمیته های انضباطی و حراست ها



د - تشکل های دانشجویی

۱- انحلال بسیاری از تشکل های فراگیر مانند انجمن های اسلامی

٢- محدودیت شدید برای فعالیت تشکل های موجود



ه - اساتید

۱- ادامه فشار بر اساتید به دلیل بیان مواضع و منوط نمودن ترفیع و ارتقای آنها به نوع مواضع سیاسی

٢- ادامه تعلیق فعالیت علمی و یا بازنشسته کردن اجباری اساتید

٣- تعلیق فعالیت تشکل های صنفی و مستقل اساتید دانشگاهها و یا محدود سازی شدید فعالیت آنها



اما آنچه در کنار موارد فوق بر نگرانی دانشگاهیان افزوده، روند فزاینده سوء قصد به اساتید دانشگاههای کشور است که با ترور دکتر مسعود علیمحمدی در دی ماه سال گذشته آغاز و پس از سوء قصد به دکتر احمد معتمدی و دکتر عبدالرضا سودبخش، اینک به دکتر مجید شهریاری و دکتر فریدون عباسی دوانی رسیده است. روشن است که در این موارد اغراض شخصی مطرح نبوده، بلکه با اهداف خاص سیاسی دنبال شده و رسیدگی لازم نیز درباره آنها صورت نگرفته است.



ما دانشگاهیان مسلمان کشور که خود را ملتزم به ارزش های والای انقلاب و قانونی اساسی می دانیم اکنون مدتهاست نگران رشد فزاینده فرار مغزها و شاهد کاهش انگیزه ها و دلسردی قشر نخبگان هستیم. بنابراین یک بار دیگر یادآوری می کنیم و هشدار می دهیم که محدودیت ها و فشارهای تحمیل شده بر دانشگاه و دانشگاهیان در مغایرت کامل با قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی است. همچنین عدم رسیدگی درست و شفاف به حوادثی چون حمله به کوی دانشگاه، فشار بر دانشگاهیان و ترور اساتید مخل فضای اعتماد عمومی و امنیت ملی بوده و برای چندمین بار خواهان رسیدگی و برخورد با عوامل این نابسامانی ها هستیم.



جمعی از اساتید دانشگاههای تهران / شهید بهشتی/ صنعتی شریف / علم و صنعت / تربیت مدرس/ امیرکبیر/ فردوسی/ آزاد اسلامی / شیراز / صنعتی اصفهان / گیلان/ دانشگاههای علوم پزشکی کشور