Tuesday, May 21, 2019

در چند روز گذشته تصاویری از حضور مجتبی‌ خامنه‌ای فرزند رهبر جمهوری اسلامی در جلسه اولیاومربیان مدرسه فرزندش منتشر شد.

در چند روز گذشته تصاویری از حضور مجتبی‌ خامنه‌ای فرزند رهبر جمهوری اسلامی در جلسه اولیاومربیان مدرسه فرزندش منتشر شد.
هدف از انتشار این عکس سراپا ریا، شوآف و تبلیغ زندگی‌ ساده‌ طلبگی خانواده خامنه‌ای بود این عکس تاثیری برعکس خواسته آن‌ها داشت.
با انتشار این عکس مشخص شد که فرزندان وی در مجموعه مدارس خصوصی مهرفرهنگ تهران از بهترین مدارس غیر انتفاعی پایتخت و با شهریه سالیانه بیش از ۲۵ میلیون تومان تحصیل میکنند!
حال این سوال نه تنها برای مردم، بلکه برای خود طلاب هم ایجاد شده که با اینکه تبلیغ می‌شود که فرزندان رهبری صرفا طلبگی می‌کنند و در فعالیت‌های اقتصادی شرکت ندارند این چه شهریه و زندگی‌ طلبگی‌ای است که سالیانه از عهده ۲۵ میلیون بابت شهریه هر فرزند برمی‌آید و در مقابل طلاب عادی با شهریه هفتصد هشتصد هزارتومانی در ماه زندگی‌ طلبگی را می‌گذرانند و در عین حال آماج حملات سلاح سرد و گرم ناشی از نارضایتی مردم هم قرار می‌گیرند؟
جدا از بحث شهریه‌ نجومی این مدرسه خصوصی، عجیب‌تر و فجیع‌تر این‌که گویا آقایان مدارس دولتی عادی برآمده از چهل سال نظام اسلامی خودشان را که فرزندان مردم عادی در حال تحصیل در آن هستند به‌کلی قبول ندارند و معتقدند که از نظر فرهنگی و کیفیت آموزشی آنچنان در مراتب بسیار پست و دون هستند که شایستگی ندارد فرزندان‌شان در مدارس عادی و دولتی در کنار سایر فرزندان اقشار معمولی مردم ایران تحصیل کنند.
و تاسف‌بارتر این‌که چه بسیاری از فرهنگیان و معلمان این مرز و بوم بخاطر خواسته حق تحصیل در شرایط برابر و رایگان برای همگان و به دلیل اعتراض به عدم وجود عدالت‌ آموزشی و پولی‌شدن تحصیل و به وجود آمدن نوعی خاص از آموزش و انحصاری‌شدن آن برای قشر مرفه و تبدیل دانش آموزان به دو طیف درجه ۱ و ۲، برخوردهای بسیار امنیتی با آن‌ها صورت گرفته و اکنون در زندان‌ها هستند . . .
عکس ‏Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‏

خرماهای تقلبی در بازار ایران + فیلم یک انبار تهیه و بسته‌بندی خرمای غیر قابل مصرف در جنوب “تهران” در منطقه “صالح‌آباد” کشف شد که اقدام به توزیع آن‌ها در مراکز عرضه خرما در سطح شهر می‌کردند. "مهدی کمال‌نیا" جانشین کشیک تعزیرات استان "تهران" از کشف یک انبار تهیه خرمای تقلبی در "صالح آباد" در نزدیکی بهشت زهرا (س) در جنوب "تهران" خبر داد که افرادی در این انبار با به کارگیری دو تبعه افغان اقدام به بسته بندی خرمای غیر‌قابل مصرف می‌کردند. آنها با اضافه کردن شهد و شیره خرما جهت طبیعی نشان دادن این محصول و برچسب گذرای با نام تجاری «دیبیت» در مراکز عرضه خرما در سطح شهر آن‌ها را توزیع می‌کردند. کمال نیا تصریح کرد: «پس از مشاهده این موضوع با دریافت حکم قضایی انبار مورد نظر پلمپ و ۱۵ نفر از افراد متخلف در این پرونده دستگیر شدند که جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.» او خاطرنشان کرد شهروندان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت در خصوص مصرف این نوع از خرما با نام تجاری مذکور، مراتب شکایت خود را به مراجع مربوطه اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدامات قانونی انجام شود.

خرماهای تقلبی در بازار ایران + فیلم



یک انبار تهیه و بسته‌بندی خرمای غیر قابل مصرف در جنوب “تهران” در منطقه “صالح‌آباد” کشف شد که اقدام به توزیع آن‌ها در مراکز عرضه خرما در سطح شهر می‌کردند.

"مهدی کمال‌نیا" جانشین کشیک تعزیرات استان "تهران" از کشف یک انبار تهیه خرمای تقلبی در "صالح آباد" در نزدیکی بهشت زهرا (س) در جنوب "تهران" خبر داد که افرادی در این انبار با به کارگیری دو تبعه افغان اقدام به بسته بندی خرمای غیر‌قابل مصرف می‌کردند. آنها با اضافه کردن شهد و شیره خرما جهت طبیعی نشان دادن این محصول و برچسب گذرای با نام تجاری «دیبیت» در مراکز عرضه خرما در سطح شهر آن‌ها را توزیع می‌کردند.

کمال نیا تصریح کرد: «پس از مشاهده این موضوع با دریافت حکم قضایی انبار مورد نظر پلمپ و ۱۵ نفر از افراد متخلف در این پرونده دستگیر شدند که جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.»
او خاطرنشان کرد شهروندان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت در خصوص مصرف این نوع از خرما با نام تجاری مذکور، مراتب شکایت خود را به مراجع مربوطه اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدامات قانونی انجام شود.