Thursday, April 18, 2013

۰۰۰ آقازاده دانشجو در خارج از کشور تمایلی به بازگشت ندارند یک وب‌سایت نزدیک به دولت نوشت که سه هزار نفر از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی که در کشور‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند حاضر به بازگشت به ایران نیستند. سایت «جوان آنلاین» در این خصوص نوشت: «با گذشت دو سال و هشت ماه از قرار گرفتن عزم مجلس بر بازگرداندن آقازاده‌های شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج به کشور از طرفی و افزایش ظرفیت دانشگاه‌های داخلی در رشته‌ها و مقاطع مختلف، گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد همچنان فرزندان مسوولان که برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند برای بازگشت به کشور مقاومت می‌کنند و آیین‌نامه‌های صادر شده تنها برای غیرآقازاده‌ها اجرایی می‌شود.» این سایت افزوده از حدود سه سال پیش مجلس٬ وزارت علوم و امور خارجه تلاش‌ها برای بازگرداندن این آقازاده‌ها را آغاز کرده‌اند، اما تلاش‌های آنها شکست خورده و آقازاده‌ها مقاومت می‌کنند. «جوان‌آنلاین» در ادامه به این نقل قول سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس که گفته بود «مجلس تا بازگرداندن تمام کسانی که با استفاده از رانت برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، تلاش خواهد کرد و این موضوع هرگز دستخوش مرور زمان نمی‌شود» پرداخته و نتیجه گرفته است که این موضوع مشمول مرور زمان شده است. گفتنی است پیشتر نیز سایت «تعامل» از تحصیل ۴۰۰ نفر از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در بریتانیا خبر داده و خواستار بازگشت آنها به ایران شده بود. این سایت نوشته بود مردم این پرسش را دارند که «فرزندان مسئولین ایرانی از چه طریقی برای ادامه تحصیل به غرب می‌روند و چرا اینان تمایل شدید به تحصیل در خارج از ایران را دارند؟»


۳۰۰۰ آقازاده دانشجو در خارج از کشور تمایلی به بازگشت ندارند


image
یک وب‌سایت نزدیک به دولت نوشت که سه هزار نفر از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی که در کشور‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند حاضر به بازگشت به ایران نیستند.
سایت «جوان آنلاین» در این خصوص نوشت: «با گذشت دو سال و هشت ماه از قرار گرفتن عزم مجلس بر بازگرداندن آقازاده‌های شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج به کشور از طرفی و افزایش ظرفیت دانشگاه‌های داخلی در رشته‌ها و مقاطع مختلف، گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد همچنان فرزندان مسوولان که برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند برای بازگشت به کشور مقاومت می‌کنند و آیین‌نامه‌های صادر شده تنها برای غیرآقازاده‌ها اجرایی می‌شود.»

این سایت افزوده از حدود سه سال پیش مجلس٬ وزارت علوم و امور خارجه تلاش‌ها برای بازگرداندن این آقازاده‌ها را آغاز کرده‌اند، اما تلاش‌های آنها شکست خورده و آقازاده‌ها مقاومت می‌کنند.

«جوان‌آنلاین» در ادامه به این نقل قول سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس که گفته بود «مجلس تا بازگرداندن تمام کسانی که با استفاده از رانت برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، تلاش خواهد کرد و این موضوع هرگز دستخوش مرور زمان نمی‌شود» پرداخته و نتیجه گرفته است که این موضوع مشمول مرور زمان شده است.

گفتنی است پیشتر نیز سایت «تعامل» از تحصیل ۴۰۰ نفر از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در بریتانیا خبر داده و خواستار بازگشت آنها به ایران شده بود. این سایت نوشته بود مردم این پرسش را دارند که «فرزندان مسئولین ایرانی از چه طریقی برای ادامه تحصیل به غرب می‌روند و چرا اینان تمایل شدید به تحصیل در خارج از ایران را دارند؟»

هاشمی رفسنجانی خطاب به گروهی از نمایندگان مجلس هشتم بحران را ساخته اند و حاضر به عقب نشینی هم نیستند هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از نمایندگان دوره هشتم مجلس نظرات دیدار کنندگان درباره وضع حساس و خطیر کشور را به‌حق دانست و با اشاره به اینکه اکنون سامان یافتن معیشت مردم به یک خواست عمومی و ملی تبدیل شده گفت: تأسف‌بار اینست که افراد و جریان‌هایی که شرایط امروز را برای کشور بوجود آورده‌اند، حاضر به پذیرش خطای خود و جبران اشتباهات نیستند و انحصارطلبان حتی حاضر نیستند، برای برون‌رفت از مشکلاتی که خود مسبب آن بوده‌اند، زمینه و شرایطی را بوجود آورند تا خواست عموم مردم محقق و افراد و گروه‌های دارای پایگاه مردمی و مقبولیت اجتماعی در عرصه مشارکت عمومی حاضر شوند تا بلکه از این طریق بتدریج ناکارآمدی‌ها و بی‌تدبیری‌ها از میان برود. اگر بتوانیم شرایطی را به وجود آوریم که سلایق گوناگون سیاسی و مقید به قانون اساسی حضوری فعال و پرشور در انتخابات داشته باشند و اقشار مختلف اجتماع نمایندگان واقعی و مقبول خود را در صحنه حاضر ببینند، نتیجه مورد وفاق عموم جامعه و گروه‌ها خواهد بود و همین اتفاق در ابتدای امر بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های داخلی و بین‌المللی را رفع خواهد کرد. نتیجه واقعی انتخابات آینده که حاصل مشارکت بالای مردم باشد، بسیاری از محاسبات قدرت‌های مستکبر و نقشه‌های شوم دشمنان را بر هم خواهد زد و آنان را وادار به همکاری و پذیرش خواست‌های بر حق جمهوری اسلامی متکی به مشارکت و اعتماد بالای مردمی خواهد کرد.


 
هاشمی رفسنجانی خطاب به گروهی از نمایندگان مجلس هشتمبحران را ساخته اندو حاضر به عقب نشینی هم نیستند
 
 
 
 
هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از نمایندگان دوره هشتم مجلس نظرات دیدار کنندگان درباره وضع حساس و خطیر کشور را به‌حق دانست و با اشاره به اینکه اکنون سامان یافتن معیشت مردم به یک خواست عمومی و ملی تبدیل شده گفت:
تأسف‌بار اینست که افراد و جریان‌هایی که شرایط امروز را برای کشور بوجود آورده‌اند، حاضر به پذیرش خطای خود و جبران اشتباهات نیستند و انحصارطلبان حتی حاضر نیستند، برای برون‌رفت از مشکلاتی که خود مسبب آن بوده‌اند، زمینه و شرایطی را بوجود آورند تا خواست عموم مردم محقق و افراد و گروه‌های دارای پایگاه مردمی و مقبولیت اجتماعی در عرصه مشارکت عمومی حاضر شوند تا بلکه از این طریق بتدریج ناکارآمدی‌ها و بی‌تدبیری‌ها از میان برود.
اگر بتوانیم شرایطی را به وجود آوریم که سلایق گوناگون سیاسی و مقید به قانون اساسی حضوری فعال و پرشور در انتخابات داشته باشند و اقشار مختلف اجتماع نمایندگان واقعی و مقبول خود را در صحنه حاضر ببینند، نتیجه مورد وفاق عموم جامعه و گروه‌ها خواهد بود و همین اتفاق در ابتدای امر بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های داخلی و بین‌المللی را رفع خواهد کرد.
نتیجه واقعی انتخابات آینده که حاصل مشارکت بالای مردم باشد، بسیاری از محاسبات قدرت‌های مستکبر و نقشه‌های شوم دشمنان را بر هم خواهد زد و آنان را وادار به همکاری و پذیرش خواست‌های بر حق جمهوری اسلامی متکی به مشارکت و اعتماد بالای مردمی خواهد کرد.

در آخرین نظرسنجی های انتخاباتی خاتمی اول- هاشمی دوم رحیم مشائی نفر هشتم است سایت خبری بازتاب نوشت: بر اساس جدیدترین نظرسنجی یکی از نهادهای مهم حکومتی درباره محبوبیت کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری، محمد خاتمی در رتبه اول قرار گرفته است. این نظرسنجی که به صورت سراسری در کل کشور به غیر از تهران در روز 19 فروردین ماه جاری انجام شده، محبوبیت کاندیداها را به صورت همزمان و بدون در نظر گرفتن ائتلاف ها بررسی کرده است. نتایج نشان می دهد، 20 درصد پاسخ دهندگان محمد خاتمی را به عنوان گزینه نخست برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرده اند و نفر دوم در نظرسنجی، اکبر هاشمی رفسنجانی با 15 درصد آرای پاسخ دهندگان بوده است. محمدباقر قالیباف، نخستین چهره اصولگرا در این نظر سنجی است که توانسته ده درصد آرا را به خود اختصاص دهد. علی لاریجانی با هشت درصد آرای پاسخ دهندگان نفر چهارم، علی اکبر ولایتی با هفت و نیم درصد، محسن رضایی با هفت و دو دهم و غلامعلی حداد عادل با هفت درصد به ترتیب نفرات پنجم تا هفتم محسوب می شوند. اسفندیار رحیم مشایی با چهار درصد نفر هشتم است

در آخرین نظرسنجی های انتخاباتیخاتمی اول- هاشمی دوم
رحیم مشائی نفر هشتم است
 
 
 
 
سایت خبری بازتاب نوشت: بر اساس جدیدترین نظرسنجی یکی از نهادهای مهم حکومتی درباره محبوبیت کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری، محمد خاتمی در رتبه اول قرار گرفته است. این نظرسنجی که به صورت سراسری در کل کشور به غیر از تهران در روز 19 فروردین ماه جاری انجام شده، محبوبیت کاندیداها را به صورت همزمان و بدون در نظر گرفتن ائتلاف ها بررسی کرده است. نتایج نشان می دهد، 20 درصد پاسخ دهندگان محمد خاتمی را به عنوان گزینه نخست برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرده اند و نفر دوم در نظرسنجی، اکبر هاشمی رفسنجانی با 15 درصد آرای پاسخ دهندگان بوده است. محمدباقر قالیباف، نخستین چهره اصولگرا در این نظر سنجی است که توانسته ده درصد آرا را به خود اختصاص دهد. علی لاریجانی با هشت درصد آرای پاسخ دهندگان نفر چهارم، علی اکبر ولایتی با هفت و نیم درصد، محسن رضایی با هفت و دو دهم و غلامعلی حداد عادل با هفت درصد به ترتیب نفرات پنجم تا هفتم محسوب می شوند. اسفندیار رحیم مشایی با چهار درصد نفر هشتم است

دیدار هاشمی و رهبر خامنه ای زیر بار قبول اشتباهات و اصلاح آنها نمی رود "سحام نیوز" از پشت پرده دیدار اخیر شماری از استانداران دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و دولت اصلاحات محمد خاتمی گزارش خبری مهمی را منتشر ساخت. بموجب این گزارش که نقل مستقیم از یکی از استانداران حاضر در این دیدار است، هاشمی رفسنجانی شب قبل از دیدار با استانداران با علی خامنه ای دیدار داشته و نظرات خویش را پیرامون مسائل کشور و انتخابات با وی در میان گذاشته است. هاشمی به استانداران گفته است: اساسا ایشان – علی خامنه ای- طور دیگری فکر می کند و اشکالات موجود را قبول ندارد. من آقای خامنه ای را از مشهد به تهران آوردم و با دوستان در شورای انقلاب صحبت کردم و به شورا بردم. بسیاری از دوستان با سابقه انقلاب از این کار من گله کردند اما من گفتم “حضور ایشان لازم است”. مراحل بعد را هم که خود می دانید چگونه بوده است. رابطه ما مثل دو برادر بوده اما مسائلی که در این سال ها پیش آمده موجب شده که ایشان دیگر به من اعتماد نداشته باشند، اگرچه من برادرانه راه برون رفت کشور را گفته ام. در این وضعیت نمی توان کاری کرد و حضور من هم به صلاح نیست. شرایط امروز تغییر کرده است. پس از جنگ مهندسی رزمی سپاه امکاناتی از جنگ داشت که در سازندگی کشور می توانست موثر باشد و ما در آن زمان پروژه هایی مثل راهسازی را به آنان دادیم؛ هم برای کشور مفید بود و هم برای سپاه، اما حالا سپاه نبض اقتصاد و سیاست خارجه و داخله را در دست گرفته و به کمتر از کل کشور راضی نیست. اصلاح این وضعیت بدون هماهنگی آقای خامنه ای امکان پذیر نیست.


دیدار هاشمی و رهبرخامنه ای زیر بار قبولاشتباهات و اصلاح آنها نمی رود
"سحام نیوز" از پشت پرده دیدار اخیر شماری از استانداران دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و دولت اصلاحات محمد خاتمی گزارش خبری مهمی را منتشر ساخت. بموجب این گزارش که نقل مستقیم از یکی از استانداران حاضر در این دیدار است، هاشمی رفسنجانی شب قبل از دیدار با استانداران با علی خامنه ای دیدار داشته و نظرات خویش را پیرامون مسائل کشور و انتخابات با وی در میان گذاشته است. هاشمی به استانداران گفته است:
اساسا ایشان – علی خامنه ای- طور دیگری فکر می کند و اشکالات موجود را قبول ندارد. من آقای خامنه ای را از مشهد به تهران آوردم
 و با دوستان در شورای انقلاب صحبت کردم و به شورا بردم. بسیاری از دوستان با سابقه انقلاب از این کار من گله کردند اما من گفتم “حضور ایشان لازم است”. مراحل بعد را هم که خود می دانید چگونه بوده است. رابطه ما مثل دو برادر بوده اما مسائلی که در این سال ها پیش آمده موجب شده که ایشان دیگر به من اعتماد نداشته باشند، اگرچه من برادرانه راه برون رفت کشور را گفته ام. در این وضعیت نمی توان کاری کرد و حضور من هم به صلاح نیست.
شرایط امروز تغییر کرده است. پس از جنگ مهندسی رزمی سپاه امکاناتی از جنگ داشت که در سازندگی کشور می توانست موثر باشد و ما در آن زمان پروژه هایی مثل راهسازی را به آنان دادیم؛ هم برای کشور مفید بود و هم برای سپاه، اما حالا سپاه نبض اقتصاد و سیاست خارجه و داخله را در دست گرفته و به کمتر از کل کشور راضی نیست. اصلاح این وضعیت بدون هماهنگی آقای خامنه ای امکان پذیر نیست.

نگرانی از واکنش احمدی نژاد دیگر حرف زدن فایده ندارد فیروزه متین احتمال رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات، که پیش از این کیهان علت آن را "عدم داشتن شرایط یک رجل سیاسی" دانسته بود، با برگزاری جشن امروز و واکنش مخالف سخنگوی شورای نگهبان، رئیس قوه قضاییه و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و تاکید آنها بر "لحاظ شدن استفاده از امکانت دولتی در تایید صلاحیت ها" جدی تر شده است؛امری که نگرانی از واکنش محمود احمدی نژاد را نیز بین اصولگرایان افزایش داده است. پیش از این، محمدرضا باهنر گفته بود که "امیدوارم احمدی نژاد به سمت برگزار نکردن انتخابات نرود". او البته تاکید کرده بود که "از احمدی نژاد بزرگ هم نتوانسته اند جلوی انتخابات را بگیرند". اینبار اما به نظر می رسد که نگرانی اصولگرایان از رفتار غیرقابل پیش بینی احمدی نژاد از همیشه جدی تر است. به ویژه آنکه براساس موضع گیری مقامات مشخص شده که مشایی به احتمال بسیار زیاد رد صلاحیت خواهد شد. در همین راستا صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه امروز در سخنانی خواستار توجه شورای نگهبان به رفتار مشایی شده و گفته است:" استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است و از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم جهات نظارتی خود را تشدید کنند، هرچند مطمئن هستیم چنین نظارت‌هایی همچون دوره‌های قبل به‌خوبی اعمال شده و می‌شود و قوه قضاییه نیز به حسب وظیفه خود حتما فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کند". پیش از وی، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم به دولت هشدار داده بود که در صورت لغو نکردن جشن امروز، این موضوع در بررسی صلاحیت کاندیدای دولت مورد توجه قرار خواهد گرفت. علاوه بر ماجرای جشن دولت، موضوع رجل سیاسی نبودن مشایی هم کماکان به قوت خود باقیست.در همین باره، علی مطهری به خبرآنلاین گفته است: "ظاهرا نامزد دولت آقای مشایی است که به احتمال قوی از دو جهت ردصلاحیت می‌شود، یکی از جهت رجل سیاسی نبودن و دوم از جهت گرایش‌های فکری غیراسلامی. اگر شورای نگهبان صلاحیت او را تایید کند مشروعیت خود را زیر سئوال می‌برد". سایت فرارو هم مشایی را از هم اکنون رد صلاحیت شده دانسته و در گزارشی نوشته است: "از حضور در مراسم رقص تا سخناني درباره دوستي با مردم اسرائيل ( رژيم صهيونيستي) و ده‌ها اقدام ديگري كه اعتراض و انتقاد بسياري از چهره هاي ارزشي كشور را برانگيخت و حتي موجب شد در موردي مانند موضع گيري درباره دوستي با مردم رژيم صهيونيستي‌، مقام معظم رهبر ي در خطبه‌های نماز جمعه سخنان وی را کاملاً اشتباه بخوانند. مكتب ايراني از ديگر تئوري هاي جنجالي مشايي بود كه انتقاد و اعتراض بسياري از علما را برانگيخت در امتداد همه اين جنجال ها بود كه وقتي احمدي نژاد بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ رحيم مشايي را به‌عنوان معاون اول خود معرفي كرد مقام معظم رهبري صراحتا با اين امر مخالفت كرد و طي نامه اي رسمي‌دستور بركناري وي را صادر كرد. با اين حال احمدي نژاد‌، مشايي را به رئيس دفتري خود منصوب كرد و غلامحسين محسني اژه اي وزير اطلاعات وقت و محمد حسين صفارهرندي وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي‌وقت را كه از منتقدان مشايي در كابينه بودند‌، از سمت خود بركنار كرد. به این دلایل می توان مطمئن بود که مشایی رد صلاحیت می شود". در این میان اما، نگرانی از واکنش غیرمنتظره احمدی نژاد به رد صلاحیت مشایی نیز به دغدغه اصلی اصولگرایان تبدیل شده است. به طوری که حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلسس از احمدی نژاد خواسته که در واکنش به رد صلاحیت او "قانونمند" بماند. به نوشته جهان نیوز، او گفته است: "انتظار دارم در صورت رد صلاحیت کاندیدای دولت، واکنش وی در چارچوب قانون باشد و باید قانونمداری را در کشور به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم". سيد رضا اكرمي، از اعضاي جامعه روحانيت مبارز اما اعتقاد ندارد که احمدی نژاد قانونی عمل خواهد کرد. او به آفتاب گفته است:" ديگرحرف زدن در اين مورد فايده اي ندارد و دولت كار خودش را مي‌كند.ما وقتي نظارت را قبول نكرديم ديگر نمي‌توانيم در موردش صحبت كنيم.از اين دولت قدرقدرت هرچيزي برمي‌آيد و ممكن است اين برنامه‌، لشكركشي براي تاييد صلاحيت مشايي باشد". حسین کنعانی مقدم، یک چهره اصولگرا هم در باره واکنش احمدی نژاد گفته: "من معتقدم آقای احمدی نژاد به دنبال این است که در کنار آقای مشایی کسانی همچون آقای رحیمی را معرفی کند که رد صلاحیت آنها هم قطعی است تا بدین ترتیب یک نهضت ردصلاحیتی را پشتوانه آقای مشایی کند". او که نویسنده مقاله "مدل پوتین-ـ مدودف" است، با اشاره به جشن امروز گفته است: "اگر شورای نگهبان آقای مشایی را رد صلاحیت کرد آقای احمدی نژاد تلاش دارد با فشارهایی که خواهد آورد از حکم حکومتی برای تایید صلاحیت ایشان استفاده کند.آقای احمدی نژاد باید تسلیم اراده مردم شود و به روش معمول و عادی کسانی که خود را حامی آقای احمدی نژاد می دانند کاندیدا شوند و اگر رای آوردند سلسله آقای احمدی نژاد ادامه پیدا می کند و اگر هم رای نیاوردند آقای احمدی نژاد باید کار را به منتخب مردم واگذار کند. اگر بنا باشد آقای احمدی نژاد با لج بازی فضا را ملتهب کند و روز پنجشنبه حزب اللهی ها در ورزشگاه آزادی جمع شوند و بخواهند با برگزاری مراسم مخالفت کنند و میان مردم و هواداران آقای احمدی نژاد درگیری ایجاد شود و انتخابات را از حالا به کما ببرند، هم به ضرر نظام و هم به ضرر آقای احمدی نژاد تمام خواهد شد".


نگرانی از واکنش احمدی نژاد

دیگر حرف زدن فایده ندارد

احتمال رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات، که پیش از این کیهان علت آن را "عدم داشتن شرایط یک رجل سیاسی" دانسته بود، با برگزاری جشن امروز و واکنش مخالف سخنگوی شورای نگهبان، رئیس قوه قضاییه و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و تاکید آنها بر "لحاظ شدن استفاده از امکانت دولتی در تایید صلاحیت ها" جدی تر شده است؛امری که نگرانی از واکنش محمود احمدی نژاد را نیز بین اصولگرایان افزایش داده است.
پیش از این، محمدرضا باهنر گفته بود که "امیدوارم احمدی نژاد به سمت برگزار نکردن انتخابات نرود". او البته تاکید کرده بود که "از احمدی نژاد بزرگ هم نتوانسته اند جلوی انتخابات را بگیرند". اینبار اما به نظر می رسد که نگرانی اصولگرایان از رفتار غیرقابل پیش بینی احمدی نژاد از همیشه جدی تر است. به ویژه آنکه براساس موضع گیری مقامات مشخص شده که مشایی به احتمال بسیار زیاد رد صلاحیت خواهد شد.
در همین راستا صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه امروز در سخنانی خواستار توجه شورای نگهبان به رفتار مشایی شده و گفته است:" استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است و از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم جهات نظارتی خود را تشدید کنند، هرچند مطمئن هستیم چنین نظارت‌هایی همچون دوره‌های قبل به‌خوبی اعمال شده و می‌شود و قوه قضاییه نیز به حسب وظیفه خود حتما فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کند".
پیش از وی، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم به دولت هشدار داده بود که در صورت لغو نکردن جشن امروز، این موضوع در بررسی صلاحیت کاندیدای دولت مورد توجه قرار خواهد گرفت.
علاوه بر ماجرای جشن دولت، موضوع رجل سیاسی نبودن مشایی هم کماکان به قوت خود باقیست.در همین باره، علی مطهری به خبرآنلاین گفته است: "ظاهرا نامزد دولت آقای مشایی است که به احتمال قوی از دو جهت ردصلاحیت می‌شود، یکی از جهت رجل سیاسی نبودن و دوم از جهت گرایش‌های فکری غیراسلامی. اگر شورای نگهبان صلاحیت او را تایید کند مشروعیت خود را زیر سئوال می‌برد".
سایت فرارو هم مشایی را از هم اکنون رد صلاحیت شده دانسته و در گزارشی نوشته است: "از حضور در مراسم رقص تا سخناني درباره دوستي با مردم اسرائيل ( رژيم صهيونيستي) و ده‌ها اقدام ديگري كه اعتراض و انتقاد بسياري از چهره هاي ارزشي كشور را برانگيخت و حتي موجب شد در موردي مانند موضع گيري درباره دوستي با مردم رژيم صهيونيستي‌، مقام معظم رهبر ي در خطبه‌های نماز جمعه سخنان وی را کاملاً اشتباه بخوانند. مكتب ايراني از ديگر تئوري هاي جنجالي مشايي بود كه انتقاد و اعتراض بسياري از علما را برانگيخت در امتداد همه اين جنجال ها بود كه وقتي احمدي نژاد بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ رحيم مشايي را به‌عنوان معاون اول خود معرفي كرد مقام معظم رهبري صراحتا با اين امر مخالفت كرد و طي نامه اي رسمي‌دستور بركناري وي را صادر كرد. با اين حال احمدي نژاد‌، مشايي را به رئيس دفتري خود منصوب كرد و غلامحسين محسني اژه اي وزير اطلاعات وقت و محمد حسين صفارهرندي وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي‌وقت را كه از منتقدان مشايي در كابينه بودند‌، از سمت خود بركنار كرد. به این دلایل می توان مطمئن بود که مشایی رد صلاحیت می شود".
در این میان اما، نگرانی از واکنش غیرمنتظره احمدی نژاد به رد صلاحیت مشایی نیز به دغدغه اصلی اصولگرایان تبدیل شده است. به طوری که حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلسس از احمدی نژاد خواسته که در واکنش به رد صلاحیت او "قانونمند" بماند.
به نوشته جهان نیوز، او گفته است: "انتظار دارم در صورت رد صلاحیت کاندیدای دولت، واکنش وی در چارچوب قانون باشد و باید قانونمداری را در کشور به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم".
سيد رضا اكرمي، از اعضاي جامعه روحانيت مبارز اما اعتقاد ندارد که احمدی نژاد قانونی عمل خواهد کرد. او به آفتاب گفته است:" ديگرحرف زدن در اين مورد فايده اي ندارد و دولت كار خودش را مي‌كند.ما وقتي نظارت را قبول نكرديم ديگر نمي‌توانيم در موردش صحبت كنيم.از اين دولت قدرقدرت هرچيزي برمي‌آيد و ممكن است اين برنامه‌، لشكركشي براي تاييد صلاحيت مشايي باشد".
حسین کنعانی مقدم، یک چهره اصولگرا هم در باره واکنش احمدی نژاد گفته: "من معتقدم آقای احمدی نژاد به دنبال این است که در کنار آقای مشایی کسانی همچون آقای رحیمی را معرفی کند که رد صلاحیت آنها هم قطعی است تا بدین ترتیب یک نهضت ردصلاحیتی را پشتوانه آقای مشایی کند".
او که نویسنده مقاله "مدل پوتین-ـ مدودف" است، با اشاره به جشن امروز گفته است: "اگر شورای نگهبان آقای مشایی را رد صلاحیت کرد آقای احمدی نژاد تلاش دارد با فشارهایی که خواهد آورد از حکم حکومتی برای تایید صلاحیت ایشان استفاده کند.آقای احمدی نژاد باید تسلیم اراده مردم شود و به روش معمول و عادی کسانی که خود را حامی آقای احمدی نژاد می دانند کاندیدا شوند و اگر رای آوردند سلسله آقای احمدی نژاد ادامه پیدا می کند و اگر هم رای نیاوردند آقای احمدی نژاد باید کار را به منتخب مردم واگذار کند. اگر بنا باشد آقای احمدی نژاد با لج بازی فضا را ملتهب کند و روز پنجشنبه حزب اللهی ها در ورزشگاه آزادی جمع شوند و بخواهند با برگزاری مراسم مخالفت کنند و میان مردم و هواداران آقای احمدی نژاد درگیری ایجاد شود و انتخابات را از حالا به کما ببرند، هم به ضرر نظام و هم به ضرر آقای احمدی نژاد تمام خواهد شد".

نیک آهنگ کوثر ۲۹ فروردین ۱۳۹۲


نیک آهنگ کوثر
۲۹ فروردین ۱۳۹۲

    کمپین دعوت از معظم برای ریاست جمهوری


    کمپین دعوت از معظم برای ریاست جمهوری



      عکس / گردهمایی دولتی در استادیوم آزادی

      عکس / گردهمایی دولتی در استادیوم آزادی