Thursday, June 22, 2017

ولیعهد سعودی علیه جمهوری اسلامی اعلام جنگ کرد سایت‌های خبری داخل ایران از جمله انتخاب و عصر ایران خبر داده‌اند پسر ملک سلمان که امروز به سمت ولیعهدی وی منصوب شد، در تازه ترین موضع‌گیری خود هرگونه مذاکره با جمهوری اسلامی را رد و علیه این حکومت اعلام جنگ کرد. سایت‌های خبری داخل ایران به نقل از صفحه‌ی توئیتر شبکه «الجزیره» نوشته‌اند محمد بن سلمان ولیعهد تازه منتصب شده عربستان سعودی هرگونه شانس برای گفتگو با جمهوری اسلامی را رد و علیه جمهوری اسلامی اعلام جنگ کرد. این دو سایت پس از مدتی خبر خود را حذف کردند اما دیگر سایت‌های خبری مثل سایت الف کماکان این خبر را بر روی خروجی خود دارند.

ولیعهد سعودی علیه جمهوری اسلامی اعلام جنگ کرد
سایت‌های خبری داخل ایران از جمله انتخاب و عصر ایران خبر داده‌اند پسر ملک سلمان که امروز به سمت ولیعهدی وی منصوب شد، در تازه ترین موضع‌گیری خود هرگونه مذاکره با جمهوری اسلامی را رد و علیه این حکومت اعلام جنگ کرد.
سایت‌های خبری داخل ایران به نقل از صفحه‌ی توئیتر شبکه «الجزیره» نوشته‌اند محمد بن سلمان ولیعهد تازه منتصب شده عربستان سعودی هرگونه شانس برای گفتگو با جمهوری اسلامی را رد و علیه جمهوری اسلامی اعلام جنگ کرد.
این دو سایت پس از مدتی خبر خود را حذف کردند اما دیگر سایت‌های خبری مثل سایت الف کماکان این خبر را بر روی خروجی خود دارند.

اخطار خامنه ای به روحانی با انتشار فیلمی در مورد سرنوشت بنی صدر + فیلم بخشى از مستندى كه كانال تلگرام رهبرى امروز با اين توضيح منتشر كرد: سرنوشت بنى‌صدر؛سرانجام متفاوت همراهان امام در هواپيمای پاریس-تهران. چندی پیش علی خامنه ای بدون نام بردن از روحانی به وی اخطار داد که از دو قطبی کردن ایران خودداری کند وگرنه بلای بنی صدر بر سر او خواهد آمد.

اخطار خامنه ای به روحانی با انتشار فیلمی در مورد سرنوشت بنی صدر + فیلم


بخشى از مستندى كه كانال تلگرام رهبرى امروز با اين توضيح منتشر كرد: سرنوشت بنى‌صدر؛سرانجام متفاوت همراهان امام در هواپيمای پاریس-تهران.

چندی پیش علی خامنه ای بدون نام بردن از روحانی به وی اخطار داد که از دو قطبی کردن ایران خودداری کند وگرنه بلای بنی صدر بر سر او خواهد آمد.  

هاآرتص: حمله موشکی جمهوری اسلامی "شکستی آشکار" بود سایت اینترنتی روزنامه‌ی "هاآرتص" امروز نوشته است: حمله‌ی اخیر موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی "شکستی آشکار" بود و سه موشک پرتاب شده اصلا به خاک سوریه نرسیدند. طبق نوشته‌ی این روزنامه از مجموع "۷ موشک" جمهوری اسلامی، تنها ۲ موشک به اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند. این در حالی است که مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی مدعی هستند ۶ موشک به هدف خورده است. هاآرتص در ادامه‌ی گزارش‌اش نوشته است: " در این میان ۳ موشک پرتاب‌شده‌ی سپاه خارج از محدوده جغرافیایی سوریه، در خاک عراق فرود آمده و اصلا به مقصد نرسیده‌اند و ۲ موشک دیگر نیز "کیلومترها دور از هدف" در خاک سوریه فرود آمدند." بنا بر گزارش روزنامه هاآرتص جمهوری اسلامی در حمله خود از ۷ موشک میان‌برد زمین به زمین از نوع ذوالفقار استفاده کرده که گفته می‌شود می‌تواند اهدافی را تا ۷۰۰ الی ۸۰۰ کیلومتر مورد اصابت قرار دهد، اما موشک‌های پرتاب‌ شده در روز یکشنبه گذشته تنها ۴۵۰ کیلومتر را طی کرده‌اند.

هاآرتص: حمله موشکی جمهوری اسلامی "شکستی آشکار" بود
سایت اینترنتی روزنامه‌ی "هاآرتص" امروز نوشته است: حمله‌ی اخیر موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی "شکستی آشکار" بود و سه موشک پرتاب شده اصلا به خاک سوریه نرسیدند.
طبق نوشته‌ی این روزنامه از مجموع "۷ موشک" جمهوری اسلامی، تنها ۲ موشک به اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند. این در حالی است که مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی مدعی هستند ۶ موشک به هدف خورده است.
هاآرتص در ادامه‌ی گزارش‌اش نوشته است: " در این میان ۳ موشک پرتاب‌شده‌ی سپاه خارج از محدوده جغرافیایی سوریه، در خاک عراق فرود آمده و اصلا به مقصد نرسیده‌اند و ۲ موشک دیگر نیز "کیلومترها دور از هدف" در خاک سوریه فرود آمدند."
بنا بر گزارش روزنامه هاآرتص جمهوری اسلامی در حمله خود از ۷ موشک میان‌برد زمین به زمین از نوع ذوالفقار استفاده کرده که گفته می‌شود می‌تواند اهدافی را تا ۷۰۰ الی ۸۰۰ کیلومتر مورد اصابت قرار دهد، اما موشک‌های پرتاب‌ شده در روز یکشنبه گذشته تنها ۴۵۰ کیلومتر را طی کرده‌اند.

درباره حدادعادل و بوی دود! دكتر نورالدين پيرموذن، نماينده مجلس ششم و هفتم در سال پايانى مجلس ششم قرار بر اين شد كه مجلس از ساختمان قديمی سنا، به ساختمان جديد بهارستان منتقل شود. غالب نمايندگان با توجه به فضاى ناامن اطراف ساختمان بهارستان و تهديدهاى مكرر نمايندگان اصلاح‌طلب، با اين انتقال مخالف بودند كه بنا به اصرار هيّئت رئيسه چند روزى جلسات مجلس ششم در بهارستان تشكيل و بعد به بهانه تكميل نبودن تجهيزات آن مجدد به مجلس سنا برگشتيم. آغاز به كار مجلس هفتم در ساختمان سنا صورت گرفت و بعد از شش ماه تصميم به انتقال به بهارستان گرفته شد كه تا به امروز هم جلسات مجلس و كميسيون‌ها و نيز ملاقات نمايندگان با مراجعين در مجموعه همين ساختمان صورت می‌گيرد. يک‌روز صبح زود كه وارد مجلس شدم، ديدم يكي از كارپردازان مجلس كه از جلسه هيّئت بيرون آمده بود، نكته‌اى از شرح جلسه آن روز را (البته با خنده!) نقل كرد كه به دنبال حمله داعش به مجلس حيفم آمد بازگو نكنم: در آن جلسه، حراست و حفاظت مجلس پيشنهاد استفاده از سگ‌هاى تربيت شده در مبادى ورودى مجلس را مطرح می‌كنند و توضيح می‌دهند كه اين سگ‌ها توان بالاى كشف مواد انفجارى و مواد مخدر را دارند، كه با مخالفت شديد حدادعادل رييس مجلس روبرو مي‌شوند. حراست و حفاظت كه متوجه علت مخالفت آقای حداد مي‌شوند اضافه می‌کنند كه استفاده از اين سگ‌ها فقط در درهاي ورودي نمايندگان و مراجعين استفاده خواهد شد و شامل در بزرگ حياط مجلس كه مخصوص رئيس و نواب رييس است، نخواهد شد كه اين‌بار با مخالفت شديدتر نائب اول مجلس آقاي باهنر روبرو مي‌شوند. باهنر در بیان علت مخالفت خود می‌گويد: لباس‌هاى من معمولا تا ظهر بوى دود [تریاک] می‌دهند و سگ هم كه رئيس و نائب رييس نمی‌شناسد! اگر سگ ناگهان وارد صحن علنی مجلس شد و لباس مرا گرفت، چه كسی جواب‌گو خواهد بود؟ فلذا لطفا سگ بی‌سگ! شايد اگر استفاده از سگ‌های تربيت شده مورد تصويب قرار گرفته بود، امروز ١٧٧ نفر از هم‌وطنان ما زنده بودند!

درباره حدادعادل و بوی دود!
دكتر نورالدين پيرموذن، نماينده مجلس ششم و هفتم
 در سال پايانى مجلس ششم قرار بر اين شد كه مجلس از ساختمان قديمی سنا، به ساختمان جديد بهارستان منتقل شود. غالب نمايندگان با توجه به فضاى ناامن اطراف ساختمان بهارستان و تهديدهاى مكرر نمايندگان اصلاح‌طلب، با اين انتقال مخالف بودند كه بنا به اصرار هيّئت رئيسه چند روزى جلسات مجلس ششم در بهارستان تشكيل و بعد به بهانه تكميل نبودن تجهيزات آن مجدد به مجلس سنا برگشتيم.
آغاز به كار مجلس هفتم در ساختمان سنا صورت گرفت و بعد از شش ماه تصميم به انتقال به بهارستان گرفته شد كه تا به امروز هم جلسات مجلس و كميسيون‌ها و نيز ملاقات نمايندگان با مراجعين در مجموعه همين ساختمان صورت می‌گيرد.
 يک‌روز صبح زود كه وارد مجلس شدم، ديدم يكي از كارپردازان مجلس كه از جلسه هيّئت بيرون آمده بود، نكته‌اى از شرح جلسه آن روز را (البته با خنده!) نقل كرد كه به دنبال حمله داعش به مجلس حيفم آمد بازگو نكنم:
 در آن جلسه، حراست و حفاظت مجلس پيشنهاد استفاده از سگ‌هاى تربيت شده در مبادى ورودى مجلس را مطرح می‌كنند و توضيح می‌دهند كه اين سگ‌ها توان بالاى كشف مواد انفجارى و مواد مخدر را دارند، كه با مخالفت شديد حدادعادل رييس مجلس روبرو مي‌شوند.
 حراست و حفاظت كه متوجه علت مخالفت آقای حداد مي‌شوند اضافه می‌کنند كه استفاده از اين سگ‌ها فقط در درهاي ورودي نمايندگان و مراجعين استفاده خواهد شد و شامل در بزرگ حياط مجلس كه مخصوص رئيس و نواب رييس است، نخواهد شد كه اين‌بار با مخالفت شديدتر نائب اول مجلس آقاي باهنر روبرو مي‌شوند.
 باهنر در بیان علت مخالفت خود می‌گويد: لباس‌هاى من معمولا تا ظهر بوى دود [تریاک] می‌دهند و سگ هم كه رئيس و نائب رييس نمی‌شناسد! اگر سگ ناگهان وارد صحن علنی مجلس شد و لباس مرا گرفت، چه كسی جواب‌گو خواهد بود؟ فلذا لطفا سگ بی‌سگ!
شايد اگر استفاده از سگ‌های تربيت شده مورد تصويب قرار گرفته بود، امروز ١٧٧ نفر از هم‌وطنان ما زنده بودند!

بورس تحصیلی فرزند عطاالله مهاجرانی از طرف عربستان سعودی وب‌سایت افشاگر “ویکی‌لیکس”، روز جمعه (۱۹ ژوئن-۲۹ خرداد) حدود ۶۰ هزار سند مرتبط با سفارت‌خانه‌های عربستان سعودی در کشورهای مختلف را منتشر کرد که یکی از این اسناد به پرداخت یک بورس تحصیلی به ارزش ۶۵ هزار پوند از سوی سفارت عربستان در بریتانیا به فرزند عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمد خاتمی اختصاص دارد. در این سند که به فوریه ۲۰۱۲ (بهمن ۱۳۹۰) برمی‌گردد، وزارت مالیه عربستان به سعودالفیصل وزیر خارجه وقت این کشور اطلاع داده است که دستور وی مبنی بر موافقت با درخواست بورس تحصیلی علی مهاجرانی در دانشگاه “وُرِک” (Warwick) به اجرا درآمده و چک سال اول این بورس چهارساله به مبلغ ۱۶۳۷۱ پوند در وجه سفارت عربستان صادر شده تا به فرزند عطاءالله مهاجرانی پرداخت شود. در این نامه، پرداخت این بورس به عنوان “هدیه” توصیف شده است. گفتنی است عطاءالله مهاجرانی در فاصله‌ی سال‌های 1376 تا 1379، وزیر ارشاد در دولت اول خاتمی بود. او در نزدیک به یک دهه‌ی گذشت در لندن اقامت دارد و به عنوان تحلیل‌گر در برنامه‌های شبکه‌ی تلویزیونی بی.بی.سی فارسی شرکت می‌کند. متن کامل ترجمه‌ی سند ویکی‌لیکس به نقل از وب‌سایت “الف” به شرح زیر است: دولت عربستان سعودی وزارت امور مالی ریاض موضوع: صدور چک مرتبه اول، برای بورسیه تحصیلی پسر وزیر سابق فرهنگ ایران حضرت والا وزیر خارجه پادشاهی سلام علیکم و رحمت الله و برکاته با توجه به دستور حضرتعالی به شماره ۵۳۶۸۴ و تاریخ 1432/11/13 هجری قمری (11 اکتبر 2011 میلادی)، مبنی بر موافقت با درخواست دکتر عطا مهاجرانی (وزیر فرهنگ سابق ایران) به ارائه بورسی تحصیلی برای پسرش (علی) جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترا در بریتانیا از طریق هدیه مالی توسط سفارت مملکت سعودی در لندن برای پرداخت هزینه‌های تحصیل او، و با توجه به تلگرام جناب آقای معاون وزرات خارجه در امور اقتصادی و فرهنگی به شماره ۱۱/۲/۲۱/۳۱۹۵۲ و تاریخ ۱۴۳۳/1/26 هجری قمری و همراه با نامه‌های ارائه‌شده توسط نام‌برده از دانشگاهی که در آن تحصیل خواهد کرد، متضمن بر اینکه دانشگاه محل تحصیل، دانشگاه “وُرِک” (WARWICK) در شهر كاونتری بریتانیا است و این‌که مبلغ هزینه‌های تحصیل وی ۱۲۱۱۵ پوند برای یک سال تحصیلی است که چهار سال تحصیلی ادامه خواهد داشت (از سال ۲۰۱۱-۲۰۱۵) به علاوه مبلغ ۴۲۵۶ پوند برای پوشش هزینه‌های اسکان در هر سال تحصیلی که در مجموع مبلغ ۶۵۴۸۴ پوند می‌شود و از این مبلغ، هزینه سال اول تحصیل پرداخت می‌شود. به ضمیمه چک به شماره ۳۰۵۱۱۲ و تاریخ ۲۳/۱/۲۰۱۲ میلادی به رقم ۱۶۳۷۱ پوند که طبق دستور سفارت دولت عربستان در لندن صادر شده و شامل مبلغ دفعه اول پرداخت به نام‌برده است تقدیم می‌شود. این چک در وجه سفارت صادر شده که با ارائه گواهی‌های پرداخت و هزینه‌کرد، قابل وصول خواهد بود. منبع: تقاطع

بورس تحصیلی فرزند عطاالله مهاجرانی از طرف عربستان سعودی
وب‌سایت افشاگر “ویکی‌لیکس”، روز جمعه (۱۹ ژوئن-۲۹ خرداد) حدود ۶۰ هزار سند مرتبط با سفارت‌خانه‌های عربستان سعودی در کشورهای مختلف را منتشر کرد که یکی از این اسناد به پرداخت یک بورس تحصیلی به ارزش ۶۵ هزار پوند از سوی سفارت عربستان در بریتانیا به فرزند عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمد خاتمی اختصاص دارد.
در این سند که به فوریه ۲۰۱۲ (بهمن ۱۳۹۰) برمی‌گردد، وزارت مالیه عربستان به سعودالفیصل وزیر خارجه وقت این کشور اطلاع داده است که دستور وی مبنی بر موافقت با درخواست بورس تحصیلی علی مهاجرانی در دانشگاه “وُرِک” (Warwick) به اجرا درآمده و چک سال اول این بورس چهارساله به مبلغ ۱۶۳۷۱ پوند در وجه سفارت عربستان صادر شده تا به فرزند عطاءالله مهاجرانی پرداخت شود. در این نامه، پرداخت این بورس به عنوان “هدیه” توصیف شده است. گفتنی است عطاءالله مهاجرانی در فاصله‌ی سال‌های 1376 تا 1379، وزیر ارشاد در دولت اول خاتمی بود. او در نزدیک به یک دهه‌ی گذشت در لندن اقامت دارد و به عنوان تحلیل‌گر در برنامه‌های شبکه‌ی تلویزیونی بی.بی.سی فارسی شرکت می‌کند.
متن کامل ترجمه‌ی سند ویکی‌لیکس به نقل از وب‌سایت “الف” به شرح زیر است:
دولت عربستان سعودی
وزارت امور مالی ریاض
موضوع: صدور چک مرتبه اول، برای بورسیه تحصیلی پسر وزیر سابق فرهنگ ایران
حضرت والا وزیر خارجه پادشاهی
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته
با توجه به دستور حضرتعالی به شماره ۵۳۶۸۴ و تاریخ 1432/11/13 هجری قمری (11 اکتبر 2011 میلادی)، مبنی بر موافقت با درخواست دکتر عطا مهاجرانی (وزیر فرهنگ سابق ایران) به ارائه بورسی تحصیلی برای پسرش (علی) جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترا در بریتانیا از طریق هدیه مالی توسط سفارت مملکت سعودی در لندن برای پرداخت هزینه‌های تحصیل او، و با توجه به تلگرام جناب آقای معاون وزرات خارجه در امور اقتصادی و فرهنگی به شماره ۱۱/۲/۲۱/۳۱۹۵۲ و تاریخ ۱۴۳۳/1/26 هجری قمری و همراه با نامه‌های ارائه‌شده توسط نام‌برده از دانشگاهی که در آن تحصیل خواهد کرد، متضمن بر اینکه دانشگاه محل تحصیل، دانشگاه “وُرِک” (WARWICK) در شهر كاونتری بریتانیا است و این‌که مبلغ هزینه‌های تحصیل وی ۱۲۱۱۵ پوند برای یک سال تحصیلی است که چهار سال تحصیلی ادامه خواهد داشت (از سال ۲۰۱۱-۲۰۱۵) به علاوه مبلغ ۴۲۵۶ پوند برای پوشش هزینه‌های اسکان در هر سال تحصیلی که در مجموع مبلغ ۶۵۴۸۴ پوند می‌شود و از این مبلغ، هزینه سال اول تحصیل پرداخت می‌شود. به ضمیمه چک به شماره ۳۰۵۱۱۲ و تاریخ ۲۳/۱/۲۰۱۲ میلادی به رقم ۱۶۳۷۱ پوند که طبق دستور سفارت دولت عربستان در لندن صادر شده و شامل مبلغ دفعه اول پرداخت به نام‌برده است تقدیم می‌شود. این چک در وجه سفارت صادر شده که با ارائه گواهی‌های پرداخت و هزینه‌کرد، قابل وصول خواهد بود.
منبع: تقاطع