Saturday, September 28, 2019

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، تصاویری منتشر کرده است که مکالمه ویدئویی او با مجید تخت روانچی‌، نماینده ایران در سازمان ملل را نشان می‌دهد که در بیمارستان بستری است. آقای ظریف با توجه به محدودیت ترددی که مقام‌های آمریکایی در ویزایش درج کرده‌اند نتوانسته حضوری آقای تخت روانچی را ببیند. آمریکا اجازه خروج او از این محدوده را به این مشروط کرد که ایران یک زندانی آمریکایی را آزاد کند. مقام‌های آمریکایی می‌گویند ایران با بازداشت چندین شهروند آمریکایی یا ایرانیان دوتابعیتی و شهروندان کشورهای دیگر امکان دیدار آنها با دوستان و خانواده‌شان را از آنها سلب کرده است. برخی از منتقدان حکومت ایران هم می‌گویند وزیر خارجه ایران با برجسته کردن بیماری نماینده ایران در سازمان ملل مقاصد تبلیغاتی را دنبال می‌کند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، تصاویری منتشر کرده است که مکالمه ویدئویی او با مجید تخت روانچی‌، نماینده ایران در سازمان ملل را نشان می‌دهد که در بیمارستان بستری است.
آقای ظریف با توجه به محدودیت ترددی که مقام‌های آمریکایی در ویزایش درج کرده‌اند نتوانسته حضوری آقای تخت روانچی را ببیند.
آمریکا اجازه خروج او از این محدوده را به این مشروط کرد که ایران یک زندانی آمریکایی را آزاد کند.
مقام‌های آمریکایی می‌گویند ایران با بازداشت چندین شهروند آمریکایی یا ایرانیان دوتابعیتی و شهروندان کشورهای دیگر امکان دیدار آنها با دوستان و خانواده‌شان را از آنها سلب کرده است.
برخی از منتقدان حکومت ایران هم می‌گویند وزیر خارجه ایران با برجسته کردن بیماری نماینده ایران در سازمان ملل مقاصد تبلیغاتی را دنبال می‌کند.

صدور دستور تخریب ویلای داماد شمخانی در دیوان عدالت اداری اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، دیوان عدالت اداری ایران رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری لواسان مبنی بر تخریب ویلای داماد علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، را تأیید کرد. محسن قائمی‌نسب، مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری، نیز در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت که این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است. از سال گذشته موضوع ویلای حسن میرمحمدعلی، داماد علی شمخانی، در لواسان خبرساز شده است. بر اساس اسناد منتشر شده، این ملک که بخشی از «باغ حکمت» و متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام بوده، سال ۸۹ به هادی و هانی میرمحمدعلی و فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس، فروخته شده است. هانی میرمحمدعلی، همسر فاطمه حسینی است. هادی میرمحمدعلی، برادر هانی است.

صدور دستور تخریب ویلای داماد شمخانی در دیوان عدالت اداری
اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، دیوان عدالت اداری ایران رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری لواسان مبنی بر تخریب ویلای داماد علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، را تأیید کرد.
محسن قائمی‌نسب، مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری، نیز در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت که این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است.
از سال گذشته موضوع ویلای حسن میرمحمدعلی، داماد علی شمخانی، در لواسان خبرساز شده است.
بر اساس اسناد منتشر شده، این ملک که بخشی از «باغ حکمت» و متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام بوده، سال ۸۹ به هادی و هانی میرمحمدعلی و فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس، فروخته شده است.
هانی میرمحمدعلی، همسر فاطمه حسینی است. هادی میرمحمدعلی، برادر هانی است.

آیت‌الله صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: «رهبری خودش وجود دارد، خودش حضور دارد، خودش علم دارد، خودش معرفت دارد و خودش خودش نیست و خدا در وجود او تجلی کرده است.» این سخنان بازتاب گسترده‌ای میان مردم داشته. مردم به عبارت خدا در وجود او تجلی کرده است معترض هستند. سخنان متملقانه در مورد خامنه‌ای پیش‌تر هم در ادبیات مقامات جمهوری اسلامی شنیده شده بود. حتی آیت‌الله سعیدی مدعی شده بود که علی خامنه‌ای هنگام تولد سخن گفته و "یا علی" گویان متولد شده است! کاظم صدیقی پیش‌تر گفته بود "آقا مکرر خدمت امام زمان می‌رسد" و نیز گفته بود "امام خامنه‌ای شبیه انبیاء است" و در جای دیگر تاکید کرده بود که "خدا خودش امام خامنه‌ای را به عنوان رهبر برگزید". حالا پا را فراتر گذاشته و می‌گوید خدا در وجود خامنه‌ای تجلی یافته است! در دوران قاجار پادشاه سایه‌ی خدا لقب می‌گرفت، حالا در استبداد دینی و نظام ایدئولوژیک ولی فقیه مثل فرعون، تا حد خداگونگی بالا می‌رود و در جایگاهی غیرپاسخگو و غیرقابل نقد قرار می‌گیرد.

آیت‌الله صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت:
«رهبری خودش وجود دارد، خودش حضور دارد، خودش علم دارد، خودش معرفت دارد و خودش خودش نیست و خدا در وجود او تجلی کرده است.»
این سخنان بازتاب گسترده‌ای میان مردم داشته. مردم به عبارت خدا در وجود او تجلی کرده است معترض هستند.
سخنان متملقانه در مورد خامنه‌ای پیش‌تر هم در ادبیات مقامات جمهوری اسلامی شنیده شده بود. حتی آیت‌الله سعیدی مدعی شده بود که علی خامنه‌ای هنگام تولد سخن گفته و "یا علی" گویان متولد شده است!
کاظم صدیقی پیش‌تر گفته بود "آقا مکرر خدمت امام زمان می‌رسد" و نیز گفته بود "امام خامنه‌ای شبیه انبیاء است" و در جای دیگر تاکید کرده بود که "خدا خودش امام خامنه‌ای را به عنوان رهبر برگزید". حالا پا را فراتر گذاشته و می‌گوید خدا در وجود خامنه‌ای تجلی یافته است!
در دوران قاجار پادشاه سایه‌ی خدا لقب می‌گرفت، حالا در استبداد دینی و نظام ایدئولوژیک ولی فقیه مثل فرعون، تا حد خداگونگی بالا می‌رود و در جایگاهی غیرپاسخگو و غیرقابل نقد قرار می‌گیرد.ی