Thursday, April 29, 2010

تقدير حسني از احمدي نژاد


تقدير حسني از احمدي نژاد

برنامه کیهان برای روز کارگر : تجمع کارگران مقابل خانه سران فتنه!

کیهان : همزمان با روز كارگر تحركات محدود جريان فتنه و خصوصا برخي عوامل مستقيم سرويس هاي اطلاعاتي خارجي براي سوء استفاده از اين فضا با ناكامي همراه با رسوايي روبرو شد.

چند گزارش دريافتي نشان مي دهد موسوي و كروبي در يكي دو هفته گذشته به شدت در پي آن بوده اند كه با جمعي از كارگران ديدار كنند اما تلاش هاي نزديكان آنها براي فراهم آوردن جمعي حتي بسيار كوچك از كارگران و راضي كردن آنها به ديدار با اين افراد به هيچ نتيجه اي نرسيده است. در برخي موارد كارگراني كه با اين دعوت مواجه شده اند به واسطه ها گفته اند تنها در صورتي در چنين ديداري شركت خواهند كرد كه بتوانند سران فتنه را «ادب» كنند!

پس از ناكام ماندن همه اين تلاش ها، پيشنهادهايي به موسوي و كروبي ارائه شده كه با يك «جمع خودي» ديدار كنند اما خبر آن به صورت ديدار با كارگران منتشر شود.

مشاوران موسوي و كروبي از ترس آبروريزي رسانه اي در اجراي اين پيشنهاد مردد هستند. همچنين چند تشكل بزرگ كارگري در چند روز گذشته با مراجعه به نهادهاي مسئول خواستار دريافت مجوز براي تجمع در مقابل منزل فتنه گران شده اند اما نتيجه بررسي درخواست آنها هنوز مشخص نيست.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 06:15:25 توسط پویا
خود همین کارگرها شریعتمداری خائن به وطن را جلوی لانه نفرت پراکنی اش دار خواهند زد. انشاالله

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 06:06:58 توسط رزمجو از طايفه ( محترم ) كفار
نيما عزيز! قربون فهم و شعور شما بروم. اين حقير نيز هميشه نظر مشابه را داشته و دارد. با مزدوران خون اشام اين حكومت نامنزه ( پليد ) اسلامي, بايد بطور كاري نبرد كرد. ٣١ سال است كه اين بي همه چيزها هر غلطي را كه رهبران خبيث انها گفته اند, با ما انجام داده اند. عوامل اين سيستم ضد انساني را بايد با اتحاد و همبستگي, طوري ادب كرد كه ديگر هيچوقت كسي جرات نكند بهر اسمي, مخصوصا مذهب كذائي, خودش را اقاي ما مردم گرفتار در اين خراب شده ( با تقاضاي پوزش ) بداند. من به شخصه ارزو ميكنم روزي بيايد كه قوانين اين مملكت, تراوش اصول منشور جهاني حقوق بشر باشند.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:40:38 توسط نیما
حسین بازجو،این بار قصد دارد بسیجیها ،لباس شخصیها و پاسداران و سایر عوامل ولی فقیه که گاهی با سوء استفاد اسم دانشجو ،گاهی با اسم امت حزب الله و گاهی هم علیه بدحجابی ساخته و پرداخته ولی فقیه شروع به عربده کشی و با چوب و چماق واسلحه حمله می کنند . این بار هم می خواهند این قاتلین مردم ایران تحت عنوان کارگر به کار ببرند. امسال که ول فیه قاتل سال تلاش مضاعف نامیده یعنی تلاش مضاعف برای دروغ گفتن ،ویرانی،شکنجه ،قتل و دسنگیری تا شاید به خیال خام خودشان بتوانند چند صبحی به حیات خفیف و ننگین خود ادامه بدهند. ولی باید این چماق بدستان و عربده کشان ولی فقیه شدید گوشمالی کرد تا یا روانه گورستان و بیمارستان شوند و تتمه سرکوب بفهمه که مردم ایران دیگر با پاسداران جانی با زبان خودشان صحبت خواهدکرد و یقین داشته باشید در چنین شرایطی چنان خوار و ذلیل می شوند همانند روز عاشور . البته به حسین بازجو و ولی فقیه قاتلش هم می گوییم پشت صحنه نشین و دستور لنگش کن را صادر نکن خودت هم تشریف بیار تا حسابت را کف دست بگذاریم. وعده ما شنبه 11 اردیبهشت در خیابانهای تهران و شهرستانها برای جارو کردن پاسدارن جرثومه فساد

سرداران با پول سرمایه ملی تجارت می کنند

روز آنلاين، شروین امیدوار : در حالی که تشکل های مستقل کارگری در آستانه روز کارگر ضمن اعتراض به سیاست های اقتصادی حاکمیت خود را برای ابراز علنی اعتراضات شان در روز جهانی کارگر آماده می کنند، رهبر حکومت جمهوری اسلامی روز چهارشنبه شرایط بحرانی و اخراج هزاران کارگر در ماه های اخیر را ناشی از اجرای نامناسب اصل 44 در واگذاری شرکت های دولتی دانست.

وی گفت که "بايد بسيار مراقب بود که اجراي سياست‌هاي اصل 44، زمينه ساز نفوذ قانون‌دان‌هاي قانون‌شکن، نشود". او افزود: "افرادی با دور زدن قانون، برخی کارخانه‌ها را می ‌خرند و بعد هم با فروش تجهيزات و زمين آن به ميلياردها آلاف و الوف می رسند و در نهايت کارگران کارخانه را بيکار مي‌شوند، لذا همه مسوولان بايد مراقب باشند."

آیت الله علی خامنه ای در حالی این سخنان را بر زبان آورد که صادق محصولی وزیر فعلی رفاه و از فرماندهان سپاه پاسداران که حتی چهره های جناح حاکم از دست یافتن او به ثروت افسانه ای سخن می گویند و با نام "سردار میلیاردر" از وی نام می برند را در صدر مجلس سخنرانی خود نشانده بود.

صادق محصولی تنها یک نمونه از سرداران میلیاردری است که به رغم اشتغال در سپاه پاسداران - نهادی نظامی که تحت نظر آیت الله خامنه ای فعالیت می کند- به "سردار میلیاردر" تبدیل شده اما بسیاری از همقطارانش با تشکیل موسسات مالی در پوشش موسسات وابسته به سپاه، بسیج و نیروی انتظامی که همگی نهادهای تحت نظر آیت الله خامنه ای به شمار می روند به فعالیت های اقتصادی غیر قابل نظارت مشغول اند.

رهبر جمهوری اسلامی همزمان اعتراضات کارگری را به "تلاش دشمنان علیه نظام اسلامی" تفسیر کرد و گفت: "دشمنان از اول انقلاب براي استفاده از قشر کارگر و مسائل کارگري به عنوان اهرم فشار سياسي بر ضد نظام اسلامي تلاش کرده اند". او مدعی شد که: "اين موضوع در سي سال گذشته در دستور کار دشمنان نظام اسلامي قرار داشته است اما قشر کارگر نيز سی سال است که اين طراحي را ناکام گذاشته‌اند."

در حالی که شماری از فعالان حقوق کارگران از جمله منصور اسانلو و ابراهیم مددی دو تن از رهبران سندیکای کارگران شرکت واحد، چهارسال پس از برگزاری اعتصاب این سندیکا هم اکنون در بازداشت به سر می برند و تنها در یک سال اخیر علاوه بر برخورد های امنیتی با تشکل های مستقل کارگری، صد ها تن از کارگران معترض در جریان اعتراضات صنفی یا اعتراضات سیاسی پس از انتخابات بازداشت یا محاکمه شده اند، آیت الله خامنه ای در سخنان روز چهارشنبه ادعا کرد: "نظام اسلامی و کارگران ارتباط صمیمی دارند." او افزود: "ارتباط صميمي ميان کارگر و نظام اسلامي را ناشي از پايه مستحکم ايماني نظام است."



ورود به ماهیت واگذاری ها ممنوع

به گفته مدیرعامل سازمان خصوصی سازی فقط در سال 88 سهام 107 شرکت دولتی به ارزش 17 هزار و 988 میلیارد تومان در جریان آنچه "اجرای اصل 44" خوانده می شود واگذار شده، گزارش ها حکایت از واگذاری شرکت های دولتی در روندی غیر قانونی به شرکت های شبه دولتی یا شرکت های وابسته به نهادها تحت نظر آیت الله خامنه ای از جمله سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و بنیاد مستضعفان دارد.

پنجم مهرماه بنیاد تعاون سپاه پاسداران سهام 50 + 1 درصدی شرکت مخابرات ایران را به ارزش 7 میلیارد دلار در جریان واگذاری این شرکت دولتی خرید در حالی که مقام های دولتی ساعتی پیش از عرضه سهام مدیریتی مخابرات، شرکت "پیشگامان یزد"، تنها رقیب سپاه برای خرید سهام مخابرات را از صحنه رقابت حذف کرده بودند.

اعتراضات گسترده به غیرقانونی بودن واگذاری سهام مدیریتی شرکت مخابرات به بنیاد تعاون سپاه، حتی به رغم تشکیل کمیته ویژه ای در مجلس شورای اسلامی نیز نتیجه نرسید.

حتی شورای رقابت که عالی ترین محل تصمیم گیری شکایت از واگذاری های غیر قانونی است در اسفند ماه با گذشت نزدیک به 6 ماه وعده رسیدگی به واگذاری غیر قانونی سهام مدیریتی مخابرات به سپاه پاسداران اعلام کرد که حاضر نیست به این پرونده ورود کند.

جمشید پژویان رییس شورای رقابت با تاکید براینکه "مخابرات با حفظ انحصارات از دولت به بخش شبه‌ دولتی انتقال داده شد" درباره خرید سهام مدیریت مخابرات به ارزش 7هزار و 800 میلیارد تومانی از سوی سپاه پاسداران گفت که "فضای عرضه مخابرات غيررقابتي بوده است" و به همین دلیل "ما نه آن را تاييد و نه رد کرديم چون اين موضوع در حيطه وظايف ما نبود."

با وجود توجه رسانه ها به واگذاری غیرقانونی شرکت مخابرات ایران از سوی دولت به بنیاد تعاون سپاه پاسداران، اما واگذاری شرکت های دولتی به بهانه اجرای اصل 44 از سوی دولت و در شرایط غیر قانونی به ده ها موسسات مالی وابسته به سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و دیگر نهادها های شبه دولتی یا تحت نظر آیت الله خامنه ای ابعاد بسیار وسیع تری دارد.

تنها در مورد بنیاد تعاون سپاه پاسداران، روزنامه "تهران امروز" در شهریور ماه خبر داد که این بنیاد مجموعه ای از موسسات مختلف اقتصادی و تجاری است که از آن جمله می توان از "شرکت مهندسی افق صابرین، موسسه مالی اعتباري انصار، موسسه موج نصر گستر" و ده ها موسسه و شرکت مشابه یاد کرد.

موسسات وابسته به بنیاد تعاون سپاه تنها در نیمه اول سال 88 بسیاری از شرکت های دولتی و از جمله 45 درصد از سهام گروه بهمن، 4 درصد از سهام گروه خودرو سازی سایپا دومین شرکت بزرگ خودرو سازی ایران، 25 درصد از سهام پتروشیمی کرمانشاه را در جریان واگذاری ها از دولت دریافت کرد و علاوه بر آن و صد در صد شرکت‌های کشت و صنعت شاداب خراسان، شرکت خدمات هوايی پارس و شرکت صنايع غذايی مائده و برخی از شرکت های فعال در خرید و فروش بورس را خریداری کردند.

تجارت متقابل دولت و رهبر

موسسه مالی اعتباری مهر که پیشتر نام "صندوق قرض الحسنه بسیجیان" را بر خود داشت و با موافقت و دستور مستقیم و سرمایه اهدایی 1 میلیون تومانی آیت الله خامنه ای تشکیل شده در سال های اخیر با تشکیل چند موسسه مالی و از جمله "موسسه مهر اقتصاد ایرانیان" بسیاری از شرکت های دولتی را در جریان واگذاری های اصل 44 از آن خود کرده است.

موسسه مهر اقتصاد ایرانیان در اردیبهشت سال 87 شرکت تراکتورسازی تبریز را با پرداخت تنها 45 میلیارد تومان و پراخت اقساطی 132 میلیارد تومان دیگر در طی 5 سال از دولت خرید و این درحالی است که روزنامه جمهوری اسلامی همزمان به نقل از یک نماینده مجلس خبر داد که رقم واگذاری سهام 42 درصدی تراکتورسازی تبریز به موسسه مهر اقتصاد ایرانیان وابسته به بسیج "حتی قيمت زمين خالی آن نيست، چه برسد به کارخانه ای با امکانات و تجهيزات و خطوط توليد و انبارها و ورزشگاه و...این کارخانه".

حتی عشرت شايق از حامیان دولت در مجلس نیز از واگذاری تراکتورسازی تبریز به بسیج، به عنوان "حراج" نام برد و گفت: "قيمت های در نظر گرفته شده برای دارايی کارخانه تراکتور سازی تبريز طی 30 تا 40 سال گذشته در مقايسه با قيمت امروزی، صدها برابر کمتر است و ارزيابی جديدی هم نشده و برای هيچ کس پوشيده نيست که اين کار حراج دارايی های دولتی است."

این موسسه که به گفته کارشناسان بورس از نیمه دوم سال 86 در بازار بورس پدیدار شده تنها در عرض سال 18 ماه 5 درصد از فولاد مبارکه اصفهخان را به ارزش 308 میلیارد تومان از دولت دریافت کرد.

همچنین 20 درصد سهام آلومينيوم ايران (ايرالکو) به ارزش 45 ميليارد تومان، 33 درصد از شرکت تکنو تاز، 8 درصد از توس گستر، 4 درصد موسسه مالی سینا، 4 درصد لوله سدید، 11 درصد توسعه صنعتی و بسیاری دیگر از شرکت ها را در بورس خریداری کرده که بخش بزرگ آن شرکت های دولتی بوده اند که به بهانه اجرای اصل 44 به موسسه مهر اقتصاد ایرانیان یکی از 7 موسسه مالی بسیج واگذار شده است.

قرار گاه خاتم انبیاء سپاه پاسداران که بخش بزرگی از پروژه های دولتی در حوزه های مختلف از جمله نفت را با دریافت میلیارد ها دلار در اختیار گرفته نیز در ماه گذشته برای دراختیار گرفتن شرکت های دولتی فعالیت خود را آغاز کرد و از جمله به اتفاق شرکت توسعه سرمایه گذاری از دولت سهام شركت دولتی صدرا راکه در حوزه نفت و سکوهای نفتی فعالیت می کند، دریافت کرد.

صاحبان جدید شرکت صدرا نمونه ای از جمله مصادیق آشکار سخنان آیت الله خامنه ای در مورد اخراج کارگران هستند که پس از تصاحب این شرکت ده ها کارگر آن را اخراج و در قبال اعتراض کارگران این شرکت در شهر بوشهر به برخورد امنیتی با آن ها اقدام و علاوه بر کارگران، تعدادی از خبرنگاران بوشهری را نیز بازداشت و حتی به اتهام انتشار عکس اعتراضات کارگران محاکمه کرده اند.

موسسه مالی اعتباری قوامین وابسته به نیروی انتظامی، موسسه مالی اعتباری انصار وابسته به بسیج، و چندین موسسه دیگر مالی وابسته به بنیاد مستضعفان و دیگر نهادهای تحت نظر آیت الله خامنه ای بخشی از مجموعه هایی هستند که در جریان واگذاری ها شرکت های دولتی را تصاحب کرده اند.

اینکه رهبر حکومت مستقر در ایران در زمان ابراز سخنان روز چهارشنبه از واگذاری غیرقانونی شرکت های دولتی به موسسات تحت نظر خود خبر داشته آنگاه آشکار تر می شود که غیر از هشدارهای رسانه ای، حتی علی اکبر ناطق نوری رئیس بازرسی ویژه آیت الله خامنه ای نیز در شهریورماه 87 به واگذاری های غیر قانونی شرکت های دولتی انتقاد کرد.

ناطق نوری گفته بود: "با وجود تبليغات فراوانی که در مورد واگذاری‌ها صورت می‌گيرد، می‌بينيم که دارايی‌ها از دولت آشکار به دولت پنهان منتقل شده و نهادهای شبه دولتی اين بنگاه‌ها را خريد کرده‌اند ضمن اينکه از نظارت هم کاسته شده است".


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:07:31 توسط melina
تو برو براى سرهنگ , "سردار میلیاردر" هات در سپاه و بسيج صحبت كن ! راستى انگليس خبيت حساب بانكى تو و پسرت را كه میلیاردها دلار اموال به غارت برده ي ايران و همين كارگران بوده را باز كرد ??. حساب هاى بانكى شما دزدها در افريقا چى ؟ كاميون شامل تون ها طلا در تركيه مال كى بود ? جمهورى دزد و غارتگر. خجالت بكشيد از اين خيمه شب بازيها و به دولت كودتات بگو بره اين دزديها رو پيگيرى كنه به جاى اينكه به حجاب خانمها كار داشته باشه . حالا هى ... خورى غرب را بكنيد!!! اگر فقط اين كاميون طلا در يكى از كشورهاى غرپى اتفاق افتاده بود عامان اين كار داشتند تو زندان اب خنك ميخوردند مفنگى فاتل و دزد . ان خدايي كه شماها عبادت ميكنيدفقط همين كارگرها فقط روزي صد بار نفرين ميكند.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:59:45 توسط اتحاد اتحاد
برای همین کثافت کاری ها سران بود که ملت در 1400 سال پیش وقتی اعراب به ایران حمله کردند هیچ واکنشی نشان ندادن. امروز هم تاریخ تکرار خواهد شد. این عجوج مجوج های آخوند کاری میکنند که اگر هر کشور دیگری به ایران حمله کند، ملت هیچ واکنشی نشان ندهد. همانند عراق که ملتش برای فرار از دست صدام با آمدن نیروهای خارجی شروع به پایکوبی و دست افشانی کردند.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 03:24:52 توسط سام
یک مشت دزد و قاتل به زوراسلحه به کمک یک مشت اوباش دارند کشور را غارت میکنند ویک نام عوام فریب هم روی خود گذشته اند (حکومت جمهوری اسلامی ).باید ت ر زد به این اسلام که اینها نماینده آن هستند.

درخواست سایت رجانیوز از احمدی نژاد برای برخورد قهری با بدحجابی

سایت رجانیوز از رئیس جمهور خواست برخورد قهری با پدیده بی حجابی را در دستور کار قرار دهد.

این سایت نوشت: امروز از دولت اصولگرا و رئیس جمهور مکتبی آن که تمام تلاش خود را مصروف به احیاء ارزش ها و آرمان های انقلاب و اسلامی نموده اند انتظار می رود نسبت به ناهنجاری های فرهنگی به خصوص "بدحجابی" واکنش نشان داده و برای جلوگیری از تبعات ناگوار آن اقدام اساسی صورت دهند.

البته حواله کردن موضوع صرفا به "کار فرهنگی" و عدم برخورد قهری در جای مخصوص خود با این موضوع تنها به بیشتر شدن مشکل کمک می کند. برخی در جامعه هستند که عملا به دلیل تضاد با آرمان ها و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی، با تبعیّت از اهداف دیکته شده دشمنان نظام به دنبال گسترش "بدحجابی" در جامعه و شکستن عمدی هنجارهای اسلامی هستند.

آنها با کپی برداری از مدل لباس ها و آرایش های هرزه های غربی از طریق ماهواره، اینترنت و ... در جامعه اسلامی وارد شده و با نمایش خود در معرض دیدگان عمومی، عفت و امنیت اخلاقی جامعه را زیرپا می گذارند. نمونه آن باند دستگیر شده ای است که عملا اعتراف به دریافت وجه برای نمایش زننده و بدحجاب خود در شهر مذهبی قم نموده اند.لذا لازم است در کنار کار فرهنگی میان مدت و بلند مدت، نسبت به برخورد قهری با افرادی که عمدا چهره اسلامی جامعه را خدشه دار کرده و باعث اخلال در امنیت و آرامش روانی جوانان و شهروندان می شوند اقدام موثر صورت پذیرد.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 08:50:58 توسط كاوشگر
حسين گرامى! از خدا خواستى كه شر اسلام نماهاى جانى را در ايران از بين ببره! اسلام همينه كه هست و بدتر از اين هم خواهد بود و اينها از مريخ نيامدن و خود مسلمونهاى ناب هستند كه يه ذره تخفيف هم نميدن و فعلا اسلام مدرنشرا مشاهده ميكنيم و روزهاى بدتر از اين هم خواهد بود٠ توف به شرفت شيطان با بذرى كه كاشتى٠

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 08:03:27 توسط حميدن
يكبار ديگرمتن را بخوانيد سراسر اعتراف به اين است كه ما بجز زور وخشونت منطق ديگري براي تحميل حجاب به سر زنهانداريم

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:12:24 توسط Kako
( در ايران تا بود ملا و مفتى __ به روز بدتر از اين هم بيفتى )

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:03:38 توسط حسین
خدایا شر این اسلام نماهای جانی همچون احمدی نژاد و مصباح یزدی را از کشورمان ریشه کن کن.

سفير اسرائيل در آمريكا : گزينه حمله نظامى به تاسيسات اتمى ايران روى ميز قرار دارد

رادیو فردا : سفير اسرائيل در آمريكا سه شنبه شب تاكيد كرد كه گزينه حمله نظامى به تاسيسات اتمى ايران روى ميز قرار دارد و همزمان اهود باراك گفت كه جهان نمى تواند براى مدت طولانى منتظر حل برنامه اتمى ايران بماند.

مايكل اورن، سفير اسرائيل در واشينگتن، در گفت و گو با شبكه تلويزيونى «سى ان ان» در پاسخ به پرسشى در زمينه حمله احتمالى به ايران گفت: «اسرائيل مانند هر كشور ديگرى در جهان، حق دارد تا از خودش دفاع كند و ما تاريخ ۶۵ سال گذشته را پشت سر خود داريم كه در آن زمان يهوديان حق دفاع از خود را نداشتند و به ياد داريم كه چه اتفاقى رخ داد.»

پیشتر، وزير دفاع اسرائيل با دفاع از ديپلماسى آمريكا براى حل آنچه تهديد دستيابى ايران به سلاح هسته اى خواند هشدار داد كه جهان نمى تواند به مدت طولانى براى حل اين مسئله منتظر بماند.

اهود باراك كه به واشينگتن سفر كرده است در ديدار با فرماندهان و مسئولان آمريكايى در پنتاگون گفت كه از تمركز آمريكا بر تشديد تحريم هاى اقتصادى عليه تهران حمايت مى كند و افزود: آمريكا تنها قدرت جهانى است كه مى تواند تلاش های بين المللى براى بازداشتن ايران از طريق فشار اقتصادى را هماهنگ كند.

وى هشدار داد كه اگر جهان براى زمان طولانى منتظر بماند ايران مى تواند به سلاح هسته اى دست يابد كه نه تنها «چشم انداز» خاورميانه بلكه كل جهان را تغيير خواهد داد.

مقام هاى آمريكايى و فرماندهان ارشد اين كشور بارها در ديدارهاى خود با طرف هاى اسرائيلى گفته اند كه ايران اتمى غير قابل پذيرش است ولى در عين حال تاكيد كرده اند كه هر گونه حمله نظامى به تاسيسات اتمى ايران در حال حاضر كارساز نخواهد بود.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:31:11 توسط fred
هموطنان گرامی با درود فراوان ، بقول معروف اینجانب کوچک ملت ایران ، مرده و شما زنـــده ! هیچ راهی بجز ایستادن و نابودی رژیم منفور اسلامی نداریم ، خودمان باید این رژیم را نابود کنیم. گواینکه سرآن ج-ا و فرماندهان تشتکی رژیم مکرر اسرائیل را به نابودی تهدید کرده اند و اینقدر هوش و فهم ندارند !؟ که چندی پیش اعلام کردند در صورت حمله اسرائیل ، تمامی آن کشور را با خاک زیر و رو میکنیم ! این احمقها اصلآ فکر نمیکنند که در صورت حمله به وطنمان از آنها چیزی باقی نمی ماند که بتوانند با موشکها خودشان اسرائیل را با خاک یکی کنند. بنده نه چپی، نه راستی ، نه مجاهد ، نه توده ای و نه شاهی هستم ، در جوانی مرید مرحوم دکتر مصدق شدم و تا آخرین نفس اورا یک وطنپرست واقعی نامیده و خواهم نامیـــــد. روزانه رژیم ج-ا چقدر جوان را در سرزمینمان اعدام و خودکشی میدهـد ، مگر ملت در برابر رژیم شاه بلند نشدند و دربها زندانها را باز نکردند، رژیم با تمامی قدرتش در برابر مردم نتوانست ایستادگی کنـد ! از هموطنان عزیز با هر عقیده و مرامی خواهشمندم از درون وطن اقدام کنید و نگذارید کشورمان به جنگ کشیده شود. تاآزادی ایران و ایرانی

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:14:28 توسط Neda
از فرمایشات مقام عظمای رذالت در جمع بسیجیان مفت خور: . . . عزیزان من بدانید و آگاه باشید که دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند اصلا مگر ما به دشمن اجازه غلط کزدن می دیم!!? هر غلطی هست خود مون انجام می دیم! ا... اکبر! ا... اکبر! ا... اکبر!

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:20:35 توسط بابک خرمدین
پیک ایرا ن ضمن سلام " نظرم من کجاست لطفأ ؟******************* پ ا : هيج کامنت منتشر نشده از شما پيدا نکرديم.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:07:07 توسط بابک خرمدین
ما مردم خودمان ایران را از چنگال این ظالمان نجات میدهیم و نمیگذاریم ایران تجزیه و یا غارت گردد ما ایرانیان وطن دوست و نوادگان داریوش و کورش خود تصیم گرفته که این اعراب ضد ایران و ایرانی را از سرزمینمان بیرون میرانیم / ملایان قصد شروع جنگ دارن تا بیشتر به حکومت ننگینشان ادامه دهند / ما مردمان ایرانی اصیل و همیشه صلح جو این آفت و سرطان 31 سالۀ کثافت را بزودی زود بیرون و به درک و زباله دان تاریخ می اندازیم . زنده باد ایران و ایرانی / مرگ بر آخوندها و حکومت کثیف و ننگینشان و ایادی آنها .هموطن بزودی آزادی کشور از آن ما میشود / فقط مبارزه مبارزه / مبارزه .

کاریکاتور: تقاضای ويزای احمدی نژاد برای سفر به آمريکا














نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:51:37 توسط كبرنشين
ببينيم اين بار امريكا باز هم به اوباش احمدى ويزا ميدهد؟ تا برود هاله نورش را شارز كند. احمدى كه در ايران مورد نفرت اكثريت قريب به اتفاق مردم ايران است به عنوان نماينده ملت ايران در سازمان ملل به راحتى تريبون به دست مى اورد تا اراجيفش را به خورد دنيا بدهد و در اين كار امريكا با دادن ويزا به او يارى ميرساند.به راستى كه اين سازمان ملل نيست سازمان دول است.اكر اينطور نيست, بس احمدى و نماينده جمهورى اسلامى در انجا جه مىكنند؟

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:08:40 توسط amanj - FINLAND
مرسی آقای نیک .کلی خندیدم. راست میگید واقعا که شارژ هاله اش چند وقت که تموم شده.باید بره و با این ادبیات چاله میدانی باز مزخرف بفرمایند.

حمدی نژاد : در اين 5 سال به اندازه 25 سال گذشته پيشرفت کرده ايم / امروز ایران در دنیا حرف اول را می‌زند/ 2 بچه کافی است يعنی 40 سال دیگر چیزی از مل

به گزارش مهر احمدی نژاد صبح امروز در همایش شوراها شرکت و سخنرانی کرد.

بخشهای قابل توجه از سخنان وی را در زیر میاوریم :

بعضی از ملت‌ها به لحاظ استعداد انسانی و مادی عقب‌تر هستند، ولی در زندگی مادی جلوتر هستند و تنها ویژگی که آنها را برجسته‌تر کرده کار و تلاش است و در واقع در برخی از نقاط دنیا نفس کار مقدس است. مثلا در برخی از این کشورها شنیده‌ایم که افراد اضافه‌کاری می‌کنند، ولی حقوق نمی‌گیرند و می‌گویند ما برای پیشرفت کشور کار می‌کنیم. البته ما چنین انتظاری را نداریم، اما باید همه در راستای پیشرفت کشور تلاش و کوشش کنیم و ایجاد فضایی برای کار و تلاش و حرکت در این راستا یک وظیفه عمومی است. اگر فضای کشور فضای کار باشد کشور به سرعت پیشرفت می‌کند.

در طول 30 سال گذشته چند برابر گذشته‌ کشور کار صورت گرفته و عمران و آبادانی شده است و در این چهار – پنج سال اخیر نیز به اندازه‌ 25 سال قبل آن. در حال حاضر کشور تبدیل به یک کارگاه شده است. در بخش‌های گوناگون کار در حال انجام است و من با شناختی که از ایران دارم معتقدم که ظرفیت کار و تلاش در ایران سه برابر کنونی است، گر چه امروز چند برابر قبل شده است.

اگر در کشوری تمام امکانات وجود داشته باشد، همدلی و تلاش وجود داشته باشد، همه در یک جهت حرکت کنند، اما در آن جامعه عدالت وجود نداشته باشد آن جامعه به سر منزل مقصود نمی‌رسد. اکنون می‌بینیم که در بسیاری از کشورهای تحت نظام سرمایه‌داری همه 24 ساعته کار می‌کنند. من چندی پیش به یکی از کشورهای اروپای شمالی سفر کرده بودم و از مردم متعددی سوال کردم و می‌گفتند که اگر ما زن و شوهر شبانه‌روز ندویم، نمی‌توانیم خانه‌ای را برای خود تهیه کنیم. وقتی که عدالتی وجود نداشته باشد سعادت نیز محقق نمی‌شود.

غربی‌ها 40 سال پیش گفتند که جمعیت را کنترل کنید، بچه مزاحم است و بچه کمتر زندگی بهتر. اکنون ببینید همان‌ها به کجا رسیدند به جایی رسیده‌اند که جمعیت آنها پیر شده‌اند و دارد از بین می‌رود و چند سالی است که خانواده‌ها را تشویق می‌کنند که فرزند بیاورند و امکانات در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند، برای این که جمعیت داشته باشند و هرساله نیز مجبور هستند مقداری جمعیت وارد کنند. عده‌ای در کشور ما نیز پیدا شدند که چشم بسته گفتند ببینیم آنها چکار می‌کنند، ما نیز همان کار را بکنیم و گفتند دو بچه کافی است و در این ارتباط قانون وضع کردند و گفتند سه بچه را بیشتر بیمه نمی‌کنیم، در صورتی که نگاه و اعتقاد ما با آنها فرق می‌کند و معیارهای ما با آنها متفاوت است.
من گفتم چرا می‌گویید که مردم از ترس فقر بچه خود را از بین ببرند. خداوند می‌فرماید از ترس فقر بچه‌های خود را نکشید، ما آنها و شما را روزی می‌دهیم. می‌گویند دو بچه کافی است. یعنی اینکه 40 سال دیگر چیزی از ملت ایران وجود ندارد. دو نفر وقتی ازدواج می‌کنند، دو بچه نیز بیاورند حتما تا آخر این دو بچه باقی نمی‌مانند، حادثه وجود دارد، بیماری وجود دارد. اکنون متوسط افراد خانوار در ایران زیر 4 نفر آمده است یعنی کمتر از دو بچه. ما خطر 30 سال دیگر را می‌بینیم و اکنون می‌گوییم و هشدار می‌دهیم البته کسی نمی‌تواند مردم را وادار به چیزی بکند. مردم می‌خواهند بچه‌دار شوند و خدا روزی را می‌دهد، عده‌ای با حرف‌های روشنفکری عزا گرفتند.

امروز ایران در دنیا حرف اول را می‌زند و این حرف تمام سیاستمداران دنیاست. علی‌رغم همه تحریم‌ها، بداخلاقی‌ها و زورگویی‌ها ملت ایران به سمت پیشرفت حرکت می‌کند و در عرصه‌های گوناگون پیشرفت دارد و چهره ایران در حال تغییر است و به کوری چشم دشمنان بشریت امروز ایران در دنیا حرف اول را می‌زند.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 14:08:42 توسط sara
تو کی میمیری یک ملت از دستت خالص شن جنگ جو بی وطن بی اصل و نسب

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 13:59:07 توسط اسفراينى٠
فرد عزيز منظور شما سعيد الصحاف مى باشد؟ اين جناب دوكطور ا٠ن نمونه بى همتاى دروغگويى در تاريخ معاصر كه نه بلكه در طول تمام تاريخ بشريت مى باشد٠اما يك نكته را نبايد فراموش كرد و آن اينكه اين بيمار روانى در ذهنيت خود به اين اراجيف ايمان كامل دارد٠هموطن سارا در كامنت خود حق مطلب را ادا كرد٠اين مردك از بيمارى اسكيزوفرنى(شيزوفرنى) رنج ميبرد٠٠٠نابود باد تماميت ج٠ا

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:47:16 توسط mohsen
پيک ايران : دوست گرامی باور کنيد ايشان حداقل در اين کامنت به اعتقادات کسی توهين نکرده است.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:37:00 توسط zede DIN
این ممولی‌ حقیقت را باین کرده. اون توانست در مدت ۵ سال، به ملت اسلام حقیقی را نشون داد. اگر اون نمی‌آمد سر کار، بدونید که تا ۱۰۰۰ سال دیگر هم ما همگی‌ در خواب خرگوشی به سر میبردیم. اون به ما نشان داد که اسلام همش دروغ می‌باشد. نگاه کنید به جوون‌ها در مملکتمون. بالای ۴۰% به اسلام دیگر اعتقاد ندارند. به صحبت موسوی گوش بدهید. موسوی هم همین را میگوید. نابود باد اسلام درود بر آزادی

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:34:48 توسط نویسنده
تمام این حرفا برای منحرف کردن ذهن مردم از تقلب و بحران مشروعیته ولا غیر

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:05:26 توسط parviz
پس اين كارخانه ها كه يكي بعد از ديگري تعطيل ميشود در ايران نيستند واين مردم كه بيكار ميشوند ايراني نيستند ٠ خامنه اي اگر يك جو شرف وغيرت و اگر براي ناموست ارزش قايلي اگر نميخواهي از صبح تا شب مردم الفاض ركيك نثار ناموس وخانواده مرده وزنده ات كنند ميدانيم باتقلب اين حيوان ريس جمهور شد حداقل باو بگو خفه شود واينقدر چرند و دروغ سر هم نكند٠

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 11:18:23 توسط بابک جان
حالا معلوم میشه این آقای 2کتر مدرکش چقدر کیفیت داره, اگه خدا خودش روزی میده, آره ارواح عمه ات, شما هنوز برای شیر و برنج و روغن مردم کوپن صادر میکنید, فقرا هم کوپنها را میربند جلوی فروشگاه شهروند میفروشند به فارغ التحصیلان بیکار دلال کوپن و از پول حاصله اجاره خونشونو میدن. شما دسترسی مردم را به منابع خبری آزاد قطع میکنید تا یک تنه هی اراجیف بگویید و شب در کنار عیال مربوطه قمپوز در کنی که تو هم رئیس جمهوری! ای خاک تمام ایران بر سر تو 2کتر بیسواد که هنوز 2+2 را هم بلد نیستی و گرنه اینطوری دهن باز نمیکردی و حرف مفت نمیزدی, البته که از یک بسیجی بیسواد و مزدور و کاسه لیس خائنه ایی دجال بهتر از این هم نمیشود توقع داشت, من مخالف اعدام هستم اما قبل از اینکه حکم اعدام را برای همیشه ملغی کنیم شما ها رو بایستی مانند صدام با خفت بکشیم تک تک تونو, شما ننگ جامعه ایرانی هستید.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:56:32 توسط شهیدان شهر
این نشان میدهد که عناوین دکتر ومهندس برای تو احمدی نزاد عنوانی جعلی است چگونه میشود که 40 سال دیگر با این 75 میلیون یا بیشتر ما جمعیتی متلا در حدو 100 میلیون یا بیشتر نداشته باشیم اول کودن ایرانهیا اگر حساب ریاضی وآمار را میدانستی متوجه میشدی که جمعیت رو به رشت است نه اینکه 40 سال دیگر متلا ما 7 میلیون جمعیت خواهیم داشت اگر سخن از جمعیت کمتر است تنها برای امکان تقسیم بهتر تروتها ایجاد بهتر زیر بنا تعلیم وتربیت عالی تر نه مانند امروز که همه دکتر ومهند س اند اما همین دکتر ومهندس که یکی از آنها تویی این مسیله پیش پا افتاده را درک نمیکند نمونه اسرایل است با جمعیت کمش اعراب ی را که گله گله بچه دارند توی جیبش گذاشته ودر دنیا یکی از کشورهای مرفه صنعتی دموکرات حساب میشود با اینهمه که بر سر اعراب میکوبد باز دنیا ناچار بحساب اوردنش میشود زیرا روی اصول علمی کار میکند اما تو منظورت افزودن به جمع بیسوادها وخرافی هاست تا ساندیس خور ملاهای حاک کم نیاورند اما حقیقت این است که دمت به جایی وصل است به اجانب ودشمنان مردم وخاک ایران این حرفت نشان داد وابسته ای باید در مشاعی وسفرهای او این نخ را جست عقل؟

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:40:16 توسط fred
احمدی مشنگ و چاخان دیگه تو دست پسر عموی صدام معروف به علی شیمیائی را از پشت بسته ای ! سربازان آمریکائی وسط بغداد بودند و او مکرر دادمیکشید آمریکائیها فیلم بازی میکنند و اصلا خبری نیست . این مردک نیز هر روز خدا از فشار باده معده یک چرندیات را تحویل خامنه ای ماردوش میده تا فرمانده را خوشحال نگهداره و بیشتر ایران را غارت کننــــــد. تانابودی ج-ا در ایران آریائی.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:34:29 توسط ساراd
اسکیزوفرنی این مرتیکه عود کرده!

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:32:39 توسط خواننده
بله با این روشی که این حکومت به جان مردم افتاده است یک عده را در جنگ می کشد یک عده را درخیابان...یک عده را در زندان قتل عام میکند یک عده را فراری میدهد بقیه را اعدام میکند!....معلوم است که اگر اینها بمانند چیزی از ملت ایزان باقی نخواهد ماند.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:30:47 توسط farideh
باز این مردک قرص آبیها شو یادش رفت بخوره.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:09:42 توسط رضا
ديوانگى شاخ و دم نداره البته خوب مىدونه كجا چه خبره مردم رو احمق تصور كرده

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:47:26 توسط رزمجو از طايفه ( محترم ) كفار
كاوشگر عزيز! من غلط ميكنم كه به گاو توهين كنم. نوشته ام كه '' واقعا مظلومانه ''! همانگونه كه سران بي همه چيز حكومت فاسد مورد نظر '' رياكارانه ''سعي ميكنند مثل علامه هاي دهر گپ بزند. در ضمن خود نيز زماني عضو افتخاري بنگاه حمايت از حيوانات بودم و ياد گرفته ام كه حتي اگر لازم باشد, موئى از گاو نجيب, شريف, مفيد و از همه چيز مهم تر, بي ازار را با ان دوازده تا + ان چهارده نفر و نيز ان ۵ تن معروف و معروفه, طاق نزنم.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:46:05 توسط محمود خود كفا
معني حرف اين بيمار رواني اين است كه بچه بيشتر بدنيا بياوريد تا ما ادم كافي براي كشتن وتجاوز به انها داشته باشيم٠ شما زير همين خانواده كمتر از ٤ نفرش مانده ايد و نانش را نميتوانيد تامين كنيد و روزي انها را به خدا حواله مي كنيد اگر خدايي وجود ميداشت اولين كارش اين ميبود كه نسل تو و اربابت را بر دارد٠خدايان را اين جاهلين اوباش افريده اند تا اينگونه كه در حكومت اسلامي مي بينيد بتوانند جنايت و چپاول كنند٠ بپا خيزيد كه خدايي در كار نيست خودمان بايد كاري كنيم٠ دوران جهل به پايان رسيده است٠

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:30:30 توسط پاسخ
زرشك + يك شيشكي به آدم دروغگو و خرافاتي

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:24:54 توسط رامين
اين اقاي ا٠ن خودش چند فرزند به اسلام عزيز هديه كرده؟

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:09:23 توسط bolbol
آقای احمدی‌نژاد دروغ گفتن که کنتور نداره تو هرچه خواستی‌ بگو و هر رقمی‌ خواستی‌ از آستینت در بیار. سی‌ ساله که گفتین حالا هم ادامه داره و تغییری نکرده و نمیکنه. مگر قائد اعظم شما خدعه نکرد ؟؟؟ راه دروغگوی در اسلام باز گذاشته شده تو هم که ماشالله سنگ پای قزوین.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:04:35 توسط كاوشگر
رزمجو گرامى! پدرم خدا بيامرز ميگفت كج بشين ولى راست صحبت كن٠ گاو اين حيوان گرامى چقدر مديون شير و محصولات شيريش هستيم؟ گوشتش را ميخوريم از پوستش كفش و كيف و كت درست ميكنيم از استخونهاشم سوپ درست ميكنيم و از فضله گاو هم براى تقويت زمين استفاده ميكنيم يعنى اين موجود بى آزار هم زنده اون به درد ميخوره و هم مرده اش٠ حالا خودت قضاوت كن كه آيا به گاو توهين كردى يا نه٠ گاو در مقايسه با احمدى نژاد ميشه گفت كه مقام ارسطو يا افلاطونرا داره

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:00:20 توسط دگتر الفی
هر چه تو کتابها گشتم که یک ناسزای سر حال و ناب پیدا کنم تا تحویل این ،ا.ن،و نظام بدهم پیدا نکردم که نکردم زیرا رکیکترین فهش و ناسزا هم بنظر من کم است و باز هم برای خود مقام و شخصیتی دارند.بنده که تا اسم این نابغه گان معجوج خلقت را میشنوم از منطق خارج شده به صحرای سینا پناهنده میشوم!فقط اشاره به شروع کلام این ادامس جویده دست هشتم،که میفرمایند(بعضی از ملت‌ها به لحاظ استعداد انسانی و مادی عقب‌تر هستند،!!!؟؟؟؟ ولی در زندگی مادی جلوتر هستند!!!؟؟؟)کافیست که خود این حدیث علمی را تا اخر نخوانیم و سر خود را دو دستی بگیریم!! که چه میخواستیم؟چه شد؟؟؟اقا....ای اقا... کجایی ؟جون پدر چاه کنت زودتر بیا بیرون ببینیم تو چی تو چندت داری ؟ما که مردیم از انتظار !!راستی تا یادم نرفته، یک عدد بچه با شال سبز سیدی و دارای هاله نور پیدا شده و هم اکنون زیر نظر قوه غذاییه در حال شیر خوردن است،از دانشمندان علوم الهی که تخصص دی.ان.آ..دارند نقاضا میشود جهت تولید نوع مقدسترش به آزمیشگاه رهبری مراجعه و یک میلیارد امت شهید پرورشی را از انتظار نجات دهند!!به امید روزیکه هر مسلمانی 10 تا بچه نورانی ازاین نوع داشته باشد

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 08:52:05 توسط mahmudzadeh
بابا بی خوذ به رئیس جمهور محبوب حمله نکنین مطمئنا پیشنهاد بیشتر از 2 بچه داشتن (حتی 20 بچه هم کمه) از طرف خواهر محترم ایشان مطرح شده

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 08:51:56 توسط بابک خرمدین
افراد نادان و بیسواد و ضد ایرانی که ایرانیان را در کشور ایران مشتی خار و خش مینامند / جوانان را بخاک و خون و به زنجیر و شکنجه و اعدام و زندان و تجاوز می رسانند / این حرامزاده ها دیگر چیزی از وطن ما ایران باقی نگزارده اند ! چه رسد به 40 سال دگر ! هموطن ایرانی پایه های این رژیم سفاک و ستمگر 31 ساله اکنون پوسیده و به لرزه در آمده از نعره و غرش بجای ما / من و تو ایرانی ما باید یکصدا و با هم این دشمنان خارجی ایران عزیز را از ایرانمان بیرون کرده و کشور و نام بلند آوازه و پرچم سه رنگ ملی و میهنی را به احتزاز در آوریم .هموطن ما پیروزیم و ننگ و خفت خاری به هر چی آخوند و بسیج و سپاه و حفاظتی و لباس شخصی هست /این کثافتها هیچی نیستند/مردم نترسید ما همه با هم هستیم / ایرانی دست در دست هم تا ایران خود را کنیم آزاد و آباد / لعنت به بازاری هایی که پشتیبان و حامی حکومت کثیف و جنایتکار آخوندها هستند / آخوند خوب وچود نداره / مرگ برکلّیت و تمامیت رژیم و سران حکومت جمهوری اسلامی در ایرا ن / مرگ بر آخوند / مرگ بر خامنه ای/ مرگ بر رفسنجانی/مرگ بر سعید مرتضوی قاتل ما انتقام عزیزان هموطنمان را میگیریم بزودی.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 08:29:11 توسط برده هرگز
من فکر می کونم کسانی که به مموتی گوش میدن کفششون رو سرشون و سرشون تو پاشونه.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 08:26:56 توسط بابک خرمدین
پیشرفت در 5 سال به اندازۀ 25 سال گذشته و رتبۀ اول را ایران در دنیا گرفته ! پیشرفت و گرفتن رتبه را ما مدیون آخوندها هستیم چون : قتل/تجاوز/شکنجه/زندان/نداشتن آزادی بیان و مطبوعات/هواپیماهای غیر استاندارد/قتل های زنجیره ای/خفقان/بی ارزش شدن ایرانیان در دنیا/همدستی با تروریستهای بین المللی/ تاراج ذخایر ملی و میهنی/ تاراج و بخشش پول و سرمایه ایرانیان به اعراب و فلسطین و لبنان/بیکاری/افزایش دزدی / تاراج پول و املاک و به غارت بردن آنها توسط افراد و سران سپاه و بسیج و لباس شخصی ها و حفاظت و اطلاعات/دزدیها خامنه ای و احمدی نژاد و رفسنجانی و مرتضوی و الباقی آخوندها / دزدی نمایندگان مجالس /دزدی فرزندان این دزدها/اشاعه فحشا به نام ازدواج موقت/بی اعتبار کردن نام ایران و ایرانی/اشاعه بیش از حد مواد مخدر و اعتیاد زنان و مردان ایرانی/فروش و واگذاری کارخانجات/ندادن دستمزد کارگران/نداشتن بیمه و بهداشت عمومی/شهید کردن فرزندان پاک ایران از سال 1357 تا امروز و به عناوین مختلف/مبارزه و پاک کردن نام پادشاهان بزرگ ایران که همیشه باعث غرور و افتخار ایرانیان هستند/خارج کردن و فروختن آثار باستانی ایران/ بقیه در

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 08:08:05 توسط رزمجو از طايفه ( محترم ) كفار
براي من '' گاو '' باوجود اينكه واقعا مظلومانه به سمبل ناداني معروف گشته است, ولي همينقدر كه در رابطه با مسايل اجتماعي, ندانسته اظهار فضل نميكند, محترم است.

نوشته شده در تاريخ نهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم آوريل ۲۰۱۰ ، 07:21:24 توسط melina
چه كساني مينشينند و به چرندات اين مموتى گوش ميدهند و كفشاهيشان هنوز پاشونه ؟

دو کنفرانس 300 هزار دلاری درامریکا


مصباح یزدی، "شیعه مهدیه" را
به امریکائی ها معرفی می کند!



بموجب یک قرار داد 300 هزار دلاری میان دانشگاه "دورهام" انگلستان و وزارت امور خارجه این کشور، قرار است دو کنفرانس "شیعه شناسی" در این دانشگاه برگزار شود. مبتکر این دو کنفرانس فردی است بنام "علی پدرام". برای این دو کنفرانس از موسسه "مطالعات شیعه مهدیه" در "نیوکاسل" انگستان دعوت شده است. رهبری و هدایت این موسسه نیز در اختیار حجت الاسلام مختاری امام جمعه سابق نیوکاسل و از شاگردان مصباح یزدی است. برای دو برنامه این کنفرانس با نام های "دعا و نیایش" و همچنین "دمکراسی دینی" قرار است به ابتکار حجت الاسلام مختاری و موسسه مطالعات شیعه مهدیه شماری طلبه و سخنران و روحانی از طرف موسسه نشر اندیشه های مصباح یزدی در قم در این سمینار شرکت کنند.

هیچکس نمی داند، چه کسانی، از کدام شهرها و کدام کانون های مخفی وابسته به موسسه مصباح یزدی که در واقع موسسه نیست، بلکه مرکز سازمانی و تشکیلاتی حجتیه است برای این سمینار به انگلستان اعزام خواهند شد و اساسا این بازی ها، بخشی از پوشش ارتباط های امریکائی- انگلیسی مصباح یزدی و تشکیلات فراماسونی حجتیه نیست؟ میوه های پیوندی مصباح یزدی، که از انگلستان و امریکا و کانادا به ایران بازگشته و بصورت سازمانی در نهادهای انتصابی و انتخابی جای می گیرند، در همین سمینارها دُم خودشان را به دُم محافل انگلیسی گره نمی زنند تا در آینده وقتی حکومت را کاملا قبضه کردند و مخالفان و معترضان زندانی را قتل عام، به همین پشتوانه و پیوند، از حمایت انگلیس و امریکا مطمئن باشند؟

گزارشی از جلسات محرمانه در صدا و سیما

تهیه برنامه تلویزیونی تشویق مردم
به انصراف از دریافت یارانه نقدی



روز سه شنبه 7/2/1389 نشستی باصطلاح تخصصی در صدا و سیمای برگزار شد. سردار ضرغامی در این نشست گفت:

رهبر انقلاب برای چندمین باز از کارکنان صدا و سیما به صورت مکتوب و شفاهی در جلسات خصوصی و عمومی تقدیر کرده اند. موفقیت صدا وسیما در مقابله با جریان فتنه زبانزد است. صدا و سیما در بهره برداری از حوادث روزعاشورا به نفع نظام و خلق حماسه 9 دی پیشتاز بود. بنده اخیرا در نشستی با آقای دکتر احمدی نژاد داشتم. ایشان از مشکلات اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خبر داد. دولت حداکثر پیش بینی 50 میلیون ثبت نام در این طرح را داشت، در صورتی که 60 میلیون نفر در آن ثبت نام کردند. این مسئله به همراه تصویب درآمدی پایین تر از پیشنهاد دولت در مجلس، سبب شد تا دولت برای توزیع یارانه نقدی با مشکلاتی مواجه گردد. در نتیجه صدا و سیما قصد دارد برای یاری دولت، بزودی در ویژه برنامه هایی، برخی از خانواده ها را از گرفتن یارانه نقدی منصرف کند و آنان را به کناره گیری داوطلبانه تشویق کند. به نظر نمی رسد این کار دشوارباشد. البته این طرح نباید فاش شود زیرا ممکن است برخی از مخالفان نظام از آن بهره برداری کنند. باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مردم به کناره گیری ترغیب شوند. صدا و سیما از این طریق قرار است به دولت کمک کند.

طرح هدفمند سازی یارانه یکی از طرح های مهمی است که می توان آن را پس از برنامه هسته ای کشور در ردیف دوم قرارداد. اما اکثریت مردم به سبب تبعات این طرح با اجرای آن مخالفند

روزجهانی کارگردر حضور رهبر و احمدی نژاد




این دنیا کار کنید- آن دنیا مزدتان را بگیرید!
بمناسبت اول ماه مه، یعنی روز جهانی کارگر، نمایش های کارگرنوازی توسط حکومت به اجرا در آمد. کارگران نمونه را برای احمدی نژاد جمع کردند که شکم های برآمده و ته ریش بازاری شان خود بی نیاز از توصیف بیگانگی آنها با کار و کارگری است. برای رهبر هم یک نمایش مشابه ترتیب دادند و کسانی را که خوب خورده و پروار شده اند را بعنوان کارگر برای ایشان به صف کردند. لباس و صورت بشاش و زلف های تاب داده همه شان حکایت از شکم سیر و بی خبری از شکم گرسنه میلیون های کارگر ایرانی در صدها واحد تولیدی ویران شده کشور دارد، که اغلب ماه ها حقوق نگرفته اند، اجازه خانه نمی توانند بدهند، کارخانه هایشان بسته شده، تصفیه و اخراج شده اند و... از عسلویه تا نساجی مازندران،. ازتراکتورسازی تبریز تا ذوب آهن اصفهان... حساب کارگاه های تولیدی کوچک هم که خود حساب جداگانه ای است که درکنار کودکان کار باید به آن نیز پرداخت. مقام معظم، که نگرانی اش از تظاهرات و راهپیمائی مردم در هر سخنرانی مشهود است، برای باصطلاح کارگرانی که برایش به صف کرده بودند فرمود:

«اسلام، کارگر را یک مجاهد فی سبیل الله می داند.( یعنی این دنیا کار کن، مزدت را آن دنیا بگیر!) تلاش دشمنان از اول انقلاب برای استفاده از قشر کارگر و مسائل کارگری به عنوان اهرم فشار سیاسی بر ضد نظام اسلامی بود.(نگرانی از اعتراضات کارگری)، این موضوع در سی سال گذشته در دستور کار دشمنان نظام اسلامی قرار داشته است. اما ارتباط صمیمی میان کارگر و نظام اسلامی که ناشی از پایه مستحکم ایمانی نظام است به بدخواهان اجازه نخواهد داد بتوانند اخلالی در آن بوجود آورند.»

یکی نگفت: حرف نان را بزن، خربزه آب است. جلوی 70 میلیارد دلار واردات به کشور را بگیر، ارتباط صمیمی که حقوق و مزد و اجاره خانه نمی شود.

پیمان های جدید نظامی در راه است

ارتش قدرتمند مصر
در کنار کشورهای خلیج فارس!



گزارش های منتشر شده اخیر، در مطبوعات و دیگر رسانه های عربی منطقه- بویژه خلیج فارس- درباره توان نظامی مصر، این پرسش را مطرح کرده است که آیا قراردادها و پیمان های نظامی جدید در دستور کار قرار گرفته است؟ آیا مصر قرار است نقشی در حمله به ایران ایفاء کند؟

رسانه های عرب زبان منطقه می نویسند:

ارتش مصر نیروی ویژه ای را تربیت کرده که نام آن "سیل ویرانگر" است. این نیرو یکی از کارآزموده ترین نیروهای مصری و بخشی از نیروهای موسوم به "صاعقه" در ارتش مصر است .

افراد این واحد پس از گذراندن موفقیت آمیز یک دوره 34 هفته ای در دریاچه قارون ، سد العالی و الفیوم برگزیده می شوند. آنها در جریان این دوره روزهای طولانی را در برکه ها به سر برده و حمله و واکنش سریع را تمرین می کنند. پس از این دوره؛ آموزش های جنگ زمینی ، هوائی و دریائی به آنها آموزش داده می شود.

پس از اسرائیل، نیروی هوایی مصر با 569 جنگنده قدرتمندترین نیروی هوائی در سطح افریقا و خاورمیانه است. 220 جنگنده اف 16 فالکون ساخت آمریکا، ستون فقرات نیروی هوائی مصر را تشکیل میدهد. مصر 40 پایگاه هوائی نظامی دارد که این جنگنده ها در17 پایگاه از میان این 40 پایگاه مستقراند. 19 جنگنده میراژ 2000 ساخت فرانسه، 34 فانتوم اف 4 ، هواپیماهای ی باری سنگین سی 130، 8هواپیمای هشدار دهنده، 40 هواپیمای میگ29، 24 هواپیمای نظامی یاک 130 و 100 هواپیمای نظامی سوخوی 35 روسی مجموعا قدرت هوائی مصر را تشکیل میدهند.

اخیرا فرانسه برای فروش شماری جنگنده "مکس رافائل" و میراژ 2000 با مصر به توافق رسیده است. ضمنا در خود مصر نیز کار تولید جنگنده های جا اف – 17 آغاز شده است.

مصر همچنین بزرگترین نیروی دریایی در افریقا و خاورمیانه را دارد .حتی گفته می شود ناوگان دریایی مصر 3 برابر اسرائیل است.

شمار نیروهای حاضر در خدمت ارتش مصر 450 هزار نفراست. یک میلیون نیز سرباز ذخیره اند.

مصر با 4000 تانک درمانورهای نظامی اخیر مشترک با آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسوی و ایتالیا شرکت کرد.

سیستم دفاع هوایی مصر مجهز به موشک های ساخت چین، روسیه و آمریکاست. این کشور همچنین 390 سکوی پرتاب موشک سام 2، 240 سکوی پرتاب موشک سام 3 و 56 سکوی پرتاب موشک سام 6 دارد.(این اطلاعات عمدتا از سایت العربیه برگرفته شده است)

پیام ویدئوئی میرحسین موسوی بمناسبت روز کارگر

مسائل کارگران اینهاست

نه سخنان شاهنشاهی خامنه ای

پیام ویدئویی میرحسین موسوی بمناسبت اول ماه مه(روزجهانی کارگران) منتشر شد. وی دراین پیام نگرانی خویش از تشدید تورم ، پایین آمدن تولید، فساد، رواج دروغ و سوء مدیریت، حقوق معوقه کارگران، تعطیلی روز افزون کارخانه ها و با ظرفیت پایین کارکرد ن کارخانه ها بیان کرد و آنها را از جمله بحران های کشور اعلام داشت. موسوی واردات بی رویه و واگذاری بازارهای ملی به بیگانگان انتقاد کرد و تاکید کرد که همه مردم می داند تا چه اندازه این مساله در سرنوشت ملت، استقلال و آزادی و زندگی کارگران ما تاثیر می گذارد. محدود کردن تشکل های صنفی و سیاسی و پرکردن زندان ها نیز در همین پیام و بعنوان مسائل تاثیر گذار روی سرنوشت معلمان و کارگران یاد کرد. او گفت: معلمان و کارگران براین حقایق واقف باشند زیرا مشکلاتی که آنها در زندگی روزانه خود لمس می کنند، ناشی از مسایل کلی و جاری کشور است و یک ارتباط سنگین و مستقیم بین آنها وجود دارد. کارگران و معلمان در پی آزادی هستند، چون به این وسیله می توانند فعالیت های صنفی خود را در جهت عدالت اقتصادی داشته باشند. تعداد زیادی از نمایندگان مجلس اول معلم بودند. مردم ما به این قشر اعتماد دارد. شهید رجایی، شهید باهنر و شهید مطهری از جمله آنان هستند. معلمان و کارگران بشدت مخالف فساد هستند و بحث اصلی درآمدهای عظیم نفتی است که سر سفره مردم نیست و فساد و نارسایی در امور اقتصادی است که آنها می دانند این مسایل به ضرر امنیت ملی ما و کشور و آتیه ماست. معلمان و کارگران می دانند که بی برنامگی، ماجراجویی در سیاست خارجی منافع ملی ما را در خطر قرار می دهد و مردم تاثیر این اقدامات خلاف را روی سفره های خود می بیینند.

عظمت یک کشور به دلگرمی و امید آنها به آینده بسته است. با نیروی نظامی و اسلحه نمی توان کشور را حفظ کرد.

جنبش سبز می گوید که با اقتصاد صدقه ای و وعده و وعید و انجام یک سری کارهای تبلیغاتی پیش از انتخابات مشکلات حل نمی شود. تنها راه بازگشت به قانون اساسی است. بدون یک انتخابات رقابتی، بدون آزادی زندانیان و تشکل های صنفی و ملی راه دیگری برای خروج از بحران موجود وجود ندارد.

ما امضا داده ایم و امضا گرفته ایم که بدون اجتهاد در مقابل نص، قانون اساسی را اجرا کنیم. اگر هم با بخشی از آن مخالف هستیم و قسمت هایی را نا کارآمد می بینیم باید از طریق همین قانون اقدام کنیم. تنها راه همین قانون اساسی است. مخصوصا در رابطه با حقوق اساسی مردم که فراموش شده ترین قسمت قانون اساسی است. اجرای این اصل فراموش شده ، موجب می شود که مشکلات یکی به یکی در کشور حل می شود و موقعیت و منزلت کارگران و معلمان نیز از همین طریق احیا خواهد شد.


5 خبر، که نگرانی ها را تشدید می کند

کشورهای خلیج فارس آماده
عواقب حمله به ایران می شوند





1- اخبار نگران کننده؛ در ارتباط با سیاست اتمی مقامات جمهوری اسلامی، علاوه بر مسئله تحریم های جدید، سمت گیری نظامی روز افرزون پیدا کرده است.

وزارت بازرگانی 2 میلیارد دلار بودجه ذخیره سازی 13 قلم کالای های اساسی را آغاز کرده است. وزیر بازرگانی روز گذشته گفت: گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شیرخشک صنعتی، پنیر، کره، برنج، عدس، نخود، لوبیا، ماکارونی، روغن نباتی، قند و شکر ذخیره می شوند. دولت در همین ارتباط روغن نباتی و کره وارداتی تامین خواهد کرد.

دلیل این ذخیره سازی را پیش بینی گرانی های پس از اجرای طرح نقدی شدن یارانه ها ذکر کرده اند، اما نوع ذخیره سازی، فراتر از پیش بینی گرانی های پس از اجرای طرح یارانه است.

2- بموجب گزارش های دریافتی، هیات های بلند پایه ای از دو کشور کویت و عربستان سعودی، برای رایزنی های مهم نفتی و جنگی راهی آلمان و فرانسه شده اند. این سفر و مذاکراتی که گفته می شود در آلمان و فرانسه جریان دارد، پیرامون تامین نفت در صورت آغاز جنگ در منطقه خلیج فارس است.

3- شماری از شرکت های وارد کننده کالا به ایران که طی سالهای گذشته "دوبی" را به پایتخت تجاری و بارانداز ایران تبدیل کرده بودند، در هفته های اخیر راهی کردستان عراق شده اند. گفته می شود "کردستان" عراق، برای ایران نقش جایگزین دوبی را پیدا خواهد کرد. علاوه بر مسئله تحریم ها، خطر جنگ در خلیج فارس نیز از جمله انگیزه های گشایش دفاتر تجاری در شهرهای مهم کردستان عراق و تبدیل آنها به باراندازهای جدید ایران است. ساخت چند فرودگاه جدید در کردستان عراق آغاز شده و ترکیه نیز با امید نشستن بر سر سفره واردات دهها میلیاردی غیر مستقیم ایران از اروپا(دور زدن تحریم ها با کمک ترکیه) شمار دفاتر تجاری و اقتصادی خود را در کردستان عراق افزایش داده است. برج سازی و ساختمان سازی های جدید در شهرهای کردستان عراق – بویژه سلیمانیه- سالهای اولیه آغاز تبدیل دوبی به پایتخت تجاری ایران را به یاد می آورد.

4- نشریه لبنانی «دیلی استار» در شماره روز دوشنبه خود، آشکار را عوارض حمله نظامی به ایران نوشت و این عوارض را با نتایج وعوارض آتشفشان ایسلند مقایسه کرد که برای 10 روز خطوط هواپیمائی اروپا را مختل کرد. این نشریه نوشت: در صورت حمله‌ به تأسیسات اتمی ایران در نطنز، اصفهان، اراک و قم، فضا و دریای عمان و خلیج فارس چنان تیره و آلوده خواهد شد که همه کشورهای عضو همکاری خلیج فارس در منطقه به خطر خواهند افتاد، به گونه‌ای که از هم‌اکنون برخی کشورهای منطقه به دنبال پیدا کردن راه‌های پروازی جایگزین در زمان حمله به ایران هستند. غبار و دود ناشی از حمله احتمالی به ایران کشورهای حوزه خلیج (فارس) را در شرایطی دشوار تر از شرایط ناشی از آتشفشان ایسلند قرار خواهد داد.

5- همزمان با این اخبار، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به سفر و دیدارها و مذاکرات منوچهر متکی با رئیس آژانس انرژی اتمی در اتریش، که تاکنون اخبار آن نه در ایران و نه در مطبوعات غرب منتشر نشده گفت:

آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که وزیر خارجه ایران هیچ پیشنهاد جدیدی ارائه نکرده است. به همین دلیل آمریکا در کنار متحدان خود سیاست تحریم های "جدی" و جدید علیه ایران دنبال می کند.

این اخبار، در کنار مانورهای اخیر سپاه در خلیج فارس و اشاراتی که میرحسین موسوی در دیدارهای اخیر خود نسبت به نتایج سیاست های ماجراجویانه حکومت در عرصه خارجی کرده و نگرانی خود را در حد "ایجاد خطر برای ایران" بیان داشته، معنای جدی تری پیدا می کند.

احمدی نژاد مصیبتی است که بر مردم ایران نازل شد

متن کامل مصاحبه اشپیگل آنلاین با مهدی کروبی رئیس دو دوره مجلس اسلامی

احمدی نژاد مصیبی است

که بر مردم ایران نازل شد!

ترجمه رضا نافعی

- علاوه بر 22 خرداد- ما در سالروز تظاهرات بزرگ مردم در پانزدهم ژوئن(25خرداد) که 3 میلیون نفر به خیابان آمدند نیز، مردم را به تظاهرات آرام فراخواهیم خواند. تقاضای تظاهرات را ارائه کرده ایم. ممکن است تظاهرات را ممنوع کنند، اما این مهم نیست، مهم آنست که ما مردم را به ادامه تظاهرات تشجیع کنیم. بدون خشونت ولی با تمام نیرو.

اشپیگل: در اینصورت خونرویزی دوباره حتمی است.

کروبی: این دولت استاد دامن زدن به نارضائی های مردم است. به این دلیل مردم در موقع مناسب، با وجود تمام احتیاط ها اعتراض خواهند کرد، اعتراض به سیاست ماجراجویانه خارجی و سیاست اسف بار اقتصادی. شما نمی توانید تصور کنید که هر قربانی تازه ای چقدر مرا متاثر می کند، ولی چه میتوان کرد؟ رها کنیم؟ نه. اگر ما به مردم بگوئیم در خانه هاتان بمانید، بشدت سر خورده خواهند شد. آنها می خواهند که ما به آنها جرات بدهیم. بگوئیم: به خیابان بروید! شجاع باشید!

احمدی نژاد مصیبتی است برای مردم. من او را بعنوان رئیس جمهور قبول ندارم، ولی فعلا او در این سمت هست و باید پاسخگوی آنچه روی داده باشد.

من نمی خواهم در مورد رهبر اظهار نظر کنم، اما نمی بینیم که احمدی نژاد این دوران چهارساله را بگذراند. او هر روز غائله تازه ای بر پا می کند. حتی مجلس محافظه کار کنونی هم با او اختلاف دارد. وضع به اینصورت که هست نمی تواند ادامه یابد. من به آینده کشور اسلامی اعتقاد دارم اما نه کشور اسلامی احمدی نژاد. در یک کشور اسلامی مردم آزادند و مردم دولت را انتخاب می کنند.

اشپیگل: آقای کروبی ، جلوی در خانه شما دو نگهبان ایستاده اند. رژیم شما را حبس خانگی کرده است؟

کروبی: من نامش را حبس خانگی نمی گذارم. من می توانم از خانه بیرون بروم. ولی آنها حزب مرا “اعتماد ملی” و دفتر من و همچنین روزنامه مرا تعطیل کرده اند و دور و بر من دائما پلیس هست. کسی که بخواهد به دیدار من بیاید، نمایندگان مجلس، روشنفکران، دوستان، نامشان ثبت می شود، مورد باز پرسی قرار می گیرند و باید در انتظار عواقبش باشد.

اشپیگل آنلاین: سازمان های اطلاعاتی فعالیت های شما را زیر نظر دارند؟

کروبی: در فارسی مثل زیبائی هست که می گوید: “دیوار موش دارد، موش گوش دارد”. بنا بر این دیوار ها می توانند بشنوند. افزون بر این رژیم 14 نفر را مامور باصطلاح “حفاظت” از من کرده است. آنها مرا توجیه کرده اند که این افراد باید مانع از ترور من توسط تروریست ها گردند، ولی وظیفه اصلی این افراد، گرد آوری اطلاعات است. چندی پیش که من مورد حمله قرار گرفتم، این محافظان برای دفاع از من کاری نکردند. اگر قرار باشد من کشته شوم، توصیه می کنم در درجه اول ضارب را در میان محافظان بجویند.

اشپیگل: شما، علیرغم فشار های ماه های گذشته، خوش خلقی خود را حفظ کرده اید.

کروبی: باید اجازه دهم مخالفانم، مرا فرسوده کنند؟ نه، من در زمان شاه در زندان بودم، همرا با امام خمینی برای انقلاب مبارزه کرده ام. این نظام فرزند من است، که تا زنده هستم آنرا تسلیم نخواهم کرد. جوانترین پسر مرا بشدت مجروح کرده اند.

اشپیگل: خیلی ها نمی توانند مثل شما در برابر فشار رژیم مقاومت کنند و دچار ترس می شوند.

کروبی : بله، فشار بر مردم ما سنگین است و وحشت زیاد است. مردم می دانند که نیروی پلیس و بسیج در برابر آنها قرار دارند. می دانند که وقتی اعتراض کنند چه عواقبی در انتظار آنهاست: کارشان، شغلشان و آینده خود را از دست می دهند. کتک، دستگیری، باز جوئی و بد تر از این ها در انتظار آنهاست. باین دلائل است که ساکت شده اند.

اشپیگل: شما هنوز بر این عقیده اید که مخالفان دستگیر شده را زیر شکنجه کشته اند؟

کروبی: البته من خود شاهد آن اعمال نبوده ام، ولی به منابعی که این اطلاعات را داده اند اعتماد دارم. چهارنفر زیر شکنجه کشته شده اند.

اشپیگل: رژیم که بویژه بر اخلاقیات زیاد تکیه می کند، از دعاوی شما سخت عصبی شده است، این که تجاوزات جنسی صورت گرفته است.

کروبی : من از پنج مورد خبر دارم، به سه زن و دو مرد تجاوز شده است. هرقدر هم که مرا تهدید کنند، من بر سر حرفم می ایستم. بخاطر همین، من در نماز جمعه مورد حمله قرار گرفتم. ولی آیا باید به این دلیل از آنچه به آن اطمینان دارم صرفنظر کنم؟

اشپیگل: اوضاع زندان ها شباهت وحشتناکی بزندان های محمد رضا شاه پیدا کرده اند.

کروبی: دو تفاوت بین آنها هست: در زمان شاه شکنجه گران “متخصص” بودند. امروز اینطور نیست. موارد زیاده روی ها، خطاهای فردی که فراتر از دستور انجام گرفته زیاد است. زمان شاه بر خلاف امروز، مردم می توانستند علنا سوگواری کنند. این آرامشی برای روان مردم بود.

اشپیگل: از این نمی ترسید که قربانی شوید؟

کروبی : نه . من شاگرد اما م خمینی هستم، برای او سه معیار وجود داشت: مقاومت، صداقت و آمادگی برای مبارزه.

اشپیگل: آیا دستگیری خود شما فقط مسئله زمان نیست؟ اکثر همکاران شما تا کنون دستگیر شده اند.

کروبی: آنها آنقدر دستگیر کرده اند که من نمی توانم تعداد دقیق آنرا بگویم. می توانم بصورت تقریبی بگویم 50 نفر از همرزمان مرا دستگیر کرده اند، از جمله برخی از همکاران هر روزی ام را، مانند مسئول وبلاگ مرا، جوانترین پسر مرا – 37 ساله- بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

اشپیگل: آیا میر حسین موسوی، نخست وزیر سابق، که مانند شما در انتخابات 12 ژوئن برای رقابت با احمدی نژاد، وارد عرصه شد، و بنظر بسیاری برنده واقعی اوست، باز هم در کنار شماست؟

کروبی: ما هنوز هم روابط بسیار نزدیک داریم، با هم مکاتبه داریم و تماس تلفنی داریم. برای مذاکرات دست کم ماهی یکبار با هم ملاقات می کنیم. قانون اساسی آزادی اندیشه و دموکراسی را تضمین کرده است. ما خواستار تحقق این حقوق هستیم.

آشپیگل: ولی جنبش اصلاحات آرام شده است.

کروبی: خیابان آرام است. ولی اندیشه اصلاحات روزبه روز گسترده تر می شود. مردم فقط منتظر یک جرقه هستند.

اشپیگل: این جرقه را شما خواهید زد؟

کروبی: در سالروز تظاهرات بزرگ خود در پانزدهم ژوئن(25خرداد) ، که سه میلیون نفر به خیابان آمدند، مردم را به تظاهرات آرام فراخواهیم خواند. تقاضای تظاهرات را ارائه کرده ایم.

آشپیگل: رژیم که از ترس نمایش قدرت جنبش شما، تظاهرات را ممنوع کرده است. حتما این ممنوعیت را لغو نخواهد کرد.

کروبی: مهم آنست که ما مردم را به ادامه تظاهرات تشجیع کنیم. بدون خشونت ولی با تمام نیرو.

اشپیگل: در اینصورت خونرویزی دوباره حتمی است.

کروبی: این دولت استاد دامن زدن به نارضائی های مردم است. به این دلیل مردم در موقع مناسب، با وجود تمام احتیاط ها اعتراض خواهند کرد، اعتراض به سیاست خارجی و سیاست اسف بار اقتصادی. هر قربانی تازه ای بشدت مرا متاثر می کند. شما نمی توانید تصور کنید که این امر چقدر مرا متاثر می کند. ولی چه میتوان کرد؟ رها کنیم؟ نه. اگر ما به مردم بگوئیم در خانه هاتان بمانید، بشدت سر خورده خواهند شد. آنها می خواهند که ما به انها جرات بدهیم. بگوئیم: به خیابان بروید، شجاع باشید.

اشپیگل: نفوذ شما و موسوی در جنبش چقدر است؟

کروبی: آنچه رخ داد، واکنشی در برابر نارضائی های انباشته شده بود. تظاهر کنندگان در دعوت ما به ازادی سهیم هستند و فقط خواستار چیزی هستند که حق آنهاست. احمدی نژاد مصیبتی است برای مردم.

اشپیگل: علاوه بر این ها، خواست های دیگری نیز مطرح شده است. مردم خواستار تغییر رژیم و استعفای رهبر هم شده اند.

کروبی: آنها که این چیز ها را می خواهند عده قلیلی هستند. اکثریت می گوید: ما یکبار انقلاب کردیم و همان کافیست. خواستار راه و رسم بنیادی دیگری نیستیم، بلکه می خواهیم همین که هست اصلاح شود.

اشپیگل: شورای امنیت سازمان ملل در آینده نزدیک قطعنامه تازه ای برای تشدید مجازات های اقتصادی علیه ایران تصویب خواهد کرد، چون رژیم در مورد مناقشه اتمی کوتاه نمی آید. از این تصمیم راضی هستید؟

کروبی: بهیچوجه. تنبیهات اقتصادی فشار بیشتری بر مردم وارد می آورد. اگر خارج قصد کمک به ما را دارد باید خواستار اجرای حقوق بشر شود. ولی در واقع ما نیازی به خارج نداریم. ما آموخته ایم روی پای خود بایستیم.

اشپیگل: آیا جهان اصلا باید به گفتگو با این رئیس جمهور-احمدی نژاد- ادامه دهد؟

کروبی: این مرد مصیبتی است برای مردم. ولی او بهر حال فعلا بر این مسند نشسته است و نمیتوان او را ندیده گرفت.

اشپیگل: احمدی نژد را بعنوان رئیس جمهور قبول دارید؟

کروبی: نه. در شمارش آراء تقلب شده است، ولی او در این سمت هست و باید پاسخگوی آنچه روی داده باشد.

اشپیگل: رهبر انقلاب صحت انتخابات را تایید کرده است و کسی که در حقانیت احمدی نژاد تردید کند در حقیقت اتوریته رهبر را زیر سوال برده است.

کروبی: شما هر جور می خواهید آنرا تفسیر کنید. من نمی خواهم در مورد رهبر انقلاب اظهار نظر کنم.

اشپیگل: فکر می کنید رهبری کوتاه بیاید؟

کروبی: من نمی بینیم که احمدی نژاد دوران چهارساله را بگذراند. او هر روز غائله تازه ای بر پا میکند. حتی این مجلس محافظه کار هم با او اختلاف دارد. وضع به اینصورت که هست نمی تواند ادامه یابد.

اشپیگل: به آینده کشور اسلامی اعتقاد دارید؟

کروبی : بله. ولی نه کشور اسلامی دکتراحمدی نژاد. در یک کشور اسلامی مردم آزادند و دولت را مردم انتخاب می کنند.

Spiegel online/Mittwoch, 28. April 2010