Thursday, May 10, 2012

سکس، نقی و نوار ویدئو ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ محسن عادل فر نشانه رفتن قلب خرافه پرستی و سنت های هزار لایه در جامه‌ای که بیش از هزار سال است به زنجیر سنت و مذهب گرفتار آمده به واقع صیقلی نیست بر این زنجیرها؟ شاهین نجفی یکی از خوانندگان مطرح و مورد توجه سال‌های اخیر آهنگی به نام نقی را درهمراهی با کمپینی به نام «یادآوری امام نقی به شیعیان» منتشر کرده است. کمپینی که صفحه فیس‌بوک آن بیش از ۱۷ هزار لایک خورده و طبق توضیحات همین صفحه هدفش مبارزه با خرافات در جامعه ایران با زبان طنز است. در این که جامعه ایرانی امروز در مردابی ازخرافات و تابوها دست و پا می‌زند شکی نیست، اما آیا نتایج مثبت این گونه مبارزه با تابوها آنقدر فراگیر است که بتوان از تاثیرات منفی آن چشم پوشید؟ به بیان دیگر آیا جامعه‌ی امروز ایران در موقعیت و شرایطی هست که اینگونه جنگیدن با تابوها به منظور دعوت مردم به تعقل بیشترو دوری از باورها و سنتهای غلط، در عمل باعث رادیکال تر شدن باور معتقدین به این تابوها و سنتهای غلط نشود؟ عده کثیری اقدام علیا ماجد المهدی دختر مصری را در انتشار عکس‌های عریانش در شبکه‌های اجتماعی در مبارزه با نگاه ابزاری به زن در جامعه سنت زنده مصر ستودند . با این حال اقدام او در آستانه انتخابات مجلس نمایندگان مصر در نوامبر ۲۰۱۱ خشم بسیاری از مصری‌ها را بر انگیخت. شاید نتوان تخمین مشخصی از تاثیر اقدام علیا ماجده بر نتایج انتخابات که به نفع اخوان المسلمین و اسلام‌گرایان سلفی به پایان رسید، به دست داد. اما نمی‌توان تاثیر و بازخورد این اقدام را- هرچند کوچک اما انکار ناپدیر- در رادیکال شدن فضا به نفع اسلام گریان و در نهایت فتح مجلس توسط آن‌ها نادیده گرفت. نکته قابل تامل در این میان، واکنش کابران ایرانی اینترنت به این ماجرا بود. به جرات می‌توان گفت عده کثیری عمل علیا ماجده و اقدامات مشابه زنان ایرانی در حمایت از او را به استهزا گرفته و با ادبیاتی نامناسب و به عنوان یک سرگرمی با آن برخورد کردند. برخوردی مشابه در واکنش به عکس و ویدئو گلشیفته فراهانی انجام شد. بحث‌ها در گرفت. عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق بودند. و در این میان تصاویر گلشیفته همچون ویدیوی فرنود( کودکی که درپاسخ سئوال خاله نرگس راست گفت!) به طور گسترده در میان جوانان بلوتوث می‌شد. ارزیابی واکنش عموم جامعه – از محل کار ودانشگاه- مترو و تاکسی و ...گرفته تا شبکه‌های اجتماعی مجازی- نشان از این داشت که خبررسانی گسترده‌ی اقدام فرهانی نه با هدف اشاعه یک مبارزه بلکه سهیم کردن دوستان و آشنایان در یک سرگرمی داغ جنسی و گوش زد کردن یکدیگر به ادب آموزی از بی ادبان بود. نمونه‌ی مشابه چنین فرهنگی را درگذشته‌ی نه چندان دور نیز در تکثیرو دست به دست شدن میلیونی و حریصانه ی ویدیوی خصوصی زهرا امیر ابراهیمی بازیگر تلویزیون ایران شاهد بودیم. در خاتمه بار دیگر این پرسش مطرح است که آیا نشانه رفتن قلب خرافه‌پرستی و سنت‌های هزار لایه در جامه‌ای که بیش از هزار سال است به زنجیر سنت و مذهب گرفتار آمده به واقع صیقلی نیست بر این زنجیرها؟ جامعه ایران همچون جامعه مصر هنوز برای چنین تغییراتی کودک است و می‌بایست سال‌های سال مشق ارزش‌های اخلاقی و عقلانیت کند. سال‌ها زمان می‌خواهد و برنامه‌ای که فرهنگ را از نو بسازد تا پذیرای زدودن خرافات، تابوها و سنت‌های غلط باشد. به مضحکه گرفتن مقدساتش و عریان شدن در برابر چشمان حریصش نه تیشه‌ای بر این زنجیره پوسیده که نیروی محرکه‌ای است برای ارتجاع بیشتر و سربازکردن دوباره و دوباره ی این زخم کهنه.

سکس، نقی و نوار ویدئو

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ محسن عادل فر

نشانه رفتن قلب خرافه پرستی و سنت های هزار لایه در جامه‌ای که بیش از هزار سال است به زنجیر سنت و مذهب گرفتار آمده به واقع صیقلی نیست بر این زنجیرها؟

شاهین نجفی یکی از خوانندگان مطرح و مورد توجه سال‌های اخیر آهنگی به نام نقی  را درهمراهی با کمپینی به نام «یادآوری امام نقی به شیعیان» منتشر کرده است. کمپینی که صفحه فیس‌بوک آن بیش از ۱۷ هزار لایک خورده و طبق توضیحات همین صفحه هدفش مبارزه با خرافات در جامعه ایران با زبان طنز است. در این که جامعه ایرانی امروز در مردابی ازخرافات و تابوها دست و پا می‌زند شکی نیست، اما آیا نتایج مثبت این گونه مبارزه با تابوها آنقدر فراگیر است که بتوان از تاثیرات منفی آن چشم پوشید؟ به بیان دیگر آیا جامعه‌ی امروز ایران در موقعیت و شرایطی هست که اینگونه جنگیدن با تابوها به منظور دعوت مردم به تعقل بیشترو دوری از باورها و سنتهای غلط، در عمل باعث  رادیکال تر شدن باور معتقدین به این تابوها و سنتهای غلط نشود؟

عده کثیری اقدام علیا ماجد المهدی دختر مصری را در انتشار عکس‌های عریانش در شبکه‌های اجتماعی  در مبارزه با نگاه ابزاری به زن در جامعه سنت زنده مصر ستودند . با این حال اقدام او در آستانه انتخابات مجلس نمایندگان مصر در نوامبر ۲۰۱۱ خشم بسیاری از مصری‌ها را بر انگیخت. شاید نتوان تخمین مشخصی از تاثیر اقدام علیا ماجده بر نتایج انتخابات که به نفع اخوان المسلمین و اسلام‌گرایان سلفی به پایان رسید، به دست داد. اما نمی‌توان تاثیر و بازخورد این اقدام را- هرچند کوچک اما انکار ناپدیر- در رادیکال شدن فضا به نفع اسلام گریان و در نهایت فتح مجلس توسط آن‌ها نادیده گرفت. نکته قابل تامل در این میان، واکنش کابران ایرانی اینترنت به این ماجرا بود. به جرات می‌توان گفت عده کثیری عمل علیا ماجده و اقدامات مشابه زنان ایرانی در حمایت از او را به استهزا گرفته و با ادبیاتی نامناسب و به عنوان یک سرگرمی با آن برخورد کردند.

برخوردی مشابه در واکنش به عکس و ویدئو گلشیفته فراهانی انجام شد. بحث‌ها در گرفت. عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق بودند. و در این میان تصاویر گلشیفته همچون ویدیوی فرنود( کودکی که درپاسخ سئوال خاله نرگس راست گفت!)  به طور گسترده در میان جوانان بلوتوث می‌شد. ارزیابی واکنش عموم جامعه – از محل کار ودانشگاه- مترو و تاکسی و ...گرفته تا شبکه‌های اجتماعی مجازی-  نشان از این داشت که خبررسانی گسترده‌ی اقدام فرهانی نه با هدف اشاعه یک مبارزه بلکه سهیم کردن دوستان و آشنایان در یک سرگرمی داغ جنسی و گوش زد کردن یکدیگر به ادب آموزی از بی ادبان بود. نمونه‌ی مشابه چنین فرهنگی را درگذشته‌ی نه چندان دور نیز در تکثیرو دست به دست شدن میلیونی و حریصانه ی ویدیوی خصوصی زهرا امیر ابراهیمی بازیگر تلویزیون ایران شاهد بودیم.

در خاتمه بار دیگر این پرسش مطرح است که آیا نشانه رفتن قلب خرافه‌پرستی و سنت‌های هزار لایه در جامه‌ای که بیش از هزار سال است به زنجیر سنت و مذهب گرفتار آمده به واقع صیقلی نیست بر این زنجیرها؟ جامعه ایران همچون جامعه مصر هنوز برای چنین تغییراتی کودک است و می‌بایست سال‌های سال مشق ارزش‌های اخلاقی و عقلانیت کند. سال‌ها زمان می‌خواهد و برنامه‌ای که فرهنگ را از نو بسازد تا پذیرای زدودن  خرافات، تابوها و سنت‌های غلط باشد. به مضحکه گرفتن مقدساتش و عریان شدن در برابر چشمان حریصش نه تیشه‌ای بر این زنجیره پوسیده که نیروی محرکه‌ای است برای ارتجاع بیشتر و سربازکردن دوباره و دوباره ی این زخم کهنه.

فتوای جدید خامنه‌ای درباره استفاده از فیلترشکن ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ سهند خوانساری اندازه حروف image علی خامنه‌ای که قبلا درباره فیس‌بوک فتوا صادر کرده بود، به تازگی نظرش را هم درباره استفاده از فیلترشکن در ایران گفته است. رهبری جمهوری اسلامی در پاسخ به استفتاء خبرنگار مهر که پرسیده: «حکم شرعی استفاده از سایت‌های فیلتر شده برای کسانی که ضرورت شغلی آنها ایجاب می‌کند از این سایت‌ها استفاده نمایند چیست»، گفته است: «به‌طور کلی، استفاده از فیلترشکن تابع قوانین و مقررات نظام جمهورى اسلامى مى‌باشد و تخلف از مقررات جایز نیست.» خامنه‌ای قبلا هم درباره فیس‌بوک گفته بود: «به‌طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعى ندارد.» صدور فتوا از سوی خامنه‌ای در حالی است که برخی از مراجع مثل حسینعلی منتظری، صلاحیت خامنه‌ای را برای مرجعیت زیر سوال برده‌اند و معتقدند که نباید فتوایی صادر کند.

فتوای جدید خامنه‌ای درباره استفاده از فیلترشکن

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ سهند خوانساری

image
علی خامنه‌ای که قبلا درباره فیس‌بوک فتوا صادر کرده بود، به تازگی نظرش را هم درباره استفاده از فیلترشکن در ایران گفته است.

رهبری جمهوری اسلامی در پاسخ به استفتاء خبرنگار مهر که پرسیده: «حکم شرعی استفاده از سایت‌های فیلتر شده برای کسانی که ضرورت شغلی آنها ایجاب می‌کند از این سایت‌ها استفاده نمایند چیست»، گفته است: «به‌طور کلی، استفاده از فیلترشکن تابع قوانین و مقررات نظام جمهورى اسلامى مى‌باشد و تخلف از مقررات جایز نیست.»
خامنه‌ای قبلا هم درباره فیس‌بوک گفته بود: «به‌طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعى ندارد.»
صدور فتوا از سوی خامنه‌ای در حالی است که برخی از مراجع مثل حسینعلی منتظری، صلاحیت خامنه‌ای را برای مرجعیت زیر سوال برده‌اند و معتقدند که نباید فتوایی صادر کند.


قدام تروریستی شیعه‌آنلاین: ۱۰۰هزار دلار جایزه برای قتل شاهین نجفی ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ سروش جعفری وب‌سایت شیعه‌آنلاین در یک اقدام تروریستی برای قتل شاهین نجفی، خواننده ایرانی مبلغ یک‌صد هزار دلار جایزه تعیین کرد. این در حالی است که تاریخ صدور فتوای این مرجع تقلید پیش از آهنگ جدید شاهین نجفی است و مراجع تقلید شیعه عموما در راستای موضوع فقهی «سب‌النبی» حکم ارتداد صادر می‌کنند. به نوشته‌ی این وب‌سایت در حال حاضر «قتل شاهین نجفی واجب است» چراکه فتوای آن توسط آیت‌الله صافی گلپایگانی صادر شده است. این در حالی است که تاریخ صدور فتوای این مرجع تقلید پیش از آهنگ جدید شاهین نجفی است و مراجع تقلید شیعه عموما در راستای موضوع فقهی «سب‌النبی» حکم ارتداد صادر می‌کنند. این سایت افراطی در ادامه نوشته است که مبلغ یک‌صد هزار دلاری که برای این اقدام تروریستی در نظر گرفته شده توسط «یک بانی خیر از یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس» تامین شده است. در واقع این موضوع که وب‌سایت افراطی شیعه‌آنلاین فتوای پیشین صافی گلپایگانی را به آهنگ جدید شاهین نجفی ربط داده (بدون آنکه مشخصا مصادیق سب‌النبی مشخص شود و یا شاهین نجفی در دادگاهی محکوم شود) تنها نشان از حرکتی تروریست‌پرور و افراطی دارد. در همین حال مهدی پرنچی از روزنامه‌نگاران مقیم لندن با اشاره به مطلب سایت شیعه آنلاین نوشته است: «به نظرم برای اینکه جلوی این کارهای خطرناک گرفته بشود بهترین کار فعلا تحت فشار گذاشتن سِرورهای هاستینگ سایت‌های تروریست‌پرور هست تا دیگر به آنها خدمات ندهد و ان‌جی‌اوهایی که کارهای حقوق بشری انجام می‌دهند و دستی در امور حقوقی دارند شاید از همه بهتر از پس این کارها برآیند. یک بار مازیار بهاری همت کرد و پرس تی وی را در دادگاه محکوم کرد ده‌ها شبکه تلویزیونی ماست‌ها را کیسه کردند.» گفتنی است این‌گونه اقدامات تروریستی در جمهوری اسلامی سابقه دارد و اولین بار این آیت‌الله خمینی بود که سلمان رشدی را تنها به خاطر نگارش کتابی به مرگ محکوم کرد و پس از آن، بنیاد ۱۵ خرداد به ریاست هادی غفاری اصلاح‌طلب این‌روزها، جایزه‌ی یک میلیون دلاری را برای قتل رشدی در نظر گرفت.

قدام تروریستی شیعه‌آنلاین: ۱۰۰هزار دلار جایزه برای قتل شاهین نجفی

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ سروش جعفری

image
وب‌سایت شیعه‌آنلاین در یک اقدام تروریستی برای قتل شاهین نجفی، خواننده ایرانی مبلغ یک‌صد هزار دلار جایزه تعیین کرد. این در حالی است که تاریخ صدور فتوای این مرجع تقلید پیش از آهنگ جدید شاهین نجفی است و مراجع تقلید شیعه عموما در راستای موضوع فقهی «سب‌النبی» حکم ارتداد صادر می‌کنند.
به نوشته‌ی این وب‌سایت در حال حاضر «قتل شاهین نجفی واجب است» چراکه فتوای آن توسط آیت‌الله صافی گلپایگانی صادر شده است.
این در حالی است که تاریخ صدور فتوای این مرجع تقلید پیش از آهنگ جدید شاهین نجفی است و مراجع تقلید شیعه عموما در راستای موضوع فقهی «سب‌النبی» حکم ارتداد صادر می‌کنند.
این سایت افراطی در ادامه نوشته است که مبلغ یک‌صد هزار دلاری که برای این اقدام تروریستی در نظر گرفته شده توسط «یک بانی خیر از یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس» تامین شده است.
در واقع این موضوع که وب‌سایت افراطی شیعه‌آنلاین فتوای پیشین صافی گلپایگانی را به آهنگ جدید شاهین نجفی ربط داده (بدون آنکه مشخصا مصادیق سب‌النبی مشخص شود و یا شاهین نجفی در دادگاهی محکوم شود) تنها نشان از حرکتی تروریست‌پرور و افراطی دارد.
در همین حال مهدی پرنچی از روزنامه‌نگاران مقیم لندن با اشاره به مطلب سایت شیعه آنلاین نوشته است: «به نظرم برای اینکه جلوی این کارهای خطرناک گرفته بشود بهترین کار فعلا تحت فشار گذاشتن سِرورهای هاستینگ سایت‌های تروریست‌پرور هست تا دیگر به آنها خدمات ندهد و ان‌جی‌اوهایی که کارهای حقوق بشری انجام می‌دهند و دستی در امور حقوقی دارند شاید از همه بهتر از پس این کارها برآیند. یک بار مازیار بهاری همت کرد و پرس تی وی را در دادگاه محکوم کرد ده‌ها شبکه تلویزیونی ماست‌ها را کیسه کردند.»
گفتنی است این‌گونه اقدامات تروریستی در جمهوری اسلامی سابقه دارد و اولین بار این آیت‌الله خمینی بود که سلمان رشدی را تنها به خاطر نگارش کتابی به مرگ محکوم کرد و پس از آن، بنیاد ۱۵ خرداد به ریاست هادی غفاری اصلاح‌طلب این‌روزها، جایزه‌ی یک میلیون دلاری را برای قتل رشدی در نظر گرفت.

چرا امام نقی؟ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ سروش جعفری اندازه حروف image جنجال‌ها بر سر ماجرای شاهین نجفی و فتوای مرجع تقلیدی که در واقع فتوای جدیدی نبوده و این وسط با فرصت‌طلبی برخی برجسته‌ شده است، ادامه دارد و در رویدادی مسبوق به سابقه در جمهوری اسلامی، افراطی‌ها هم به میدان آمده و اقدام به تروریست‌پروری می‌کنند.«کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» با این پرسش شروع می‌شود که چرا شیعیان به این امام کمتر توجه می‌کنند؟ به عبارت دقیق‌تر این صفحه‌ی مجازی و هجو هزل‌های آن هم، جملگی ریشه در بسط همان ایدئولوژی حاکمیت دارد. ساموئل بکت در قسمتی از رمان «مولوی»، در هجویه‌ای علیه ریاضیات و مدرنیته به شمارش بادهای معده راوی می‌پردازد و پس از ناکامی راوی در این شمارش، می‌گوید «عجیب است که ریاضیات تا این حد می‌تواند در شناخت نفس آدمی به‌کار آید!» آنچه بکت می‌گوید در واقع این است که از بسط منطقی یک چیز می‌توان به ضد آن چیز رسید. برای روشن‌تر شدن این موضوع می‌توان به شوخی‌های کلامی کاربران فضاهای مجازی اشاره کرد که مثلا آنها از بسط منطقی سخنان خمینی، به تمسخر خمینی می‌رسند. برای نمونه به این شوخی یک کاربر در گوگل ریدر نگاه کنید: «سرش رو بگیر [حضرت امام به سید احمد موقع سفره انداختن]» یا «درش رو بزار [حضرت امام به همسر موقع آشپزی]». در واقع موضوع اینجاست که اگر قرار است جملات خمینی و خامنه‌ای در هر کوی و برزنی به عنوان شعارهای ایدئولوژی مطرح شود و نشیمنگاه‌های آنان در کوه تقدیس شود؛ چرا سخنان پنهانی آنها به میان نیاید و آشکار نشود؟ اگر قرار است خمینی بگوید: «پیشترها شایع نبود این (زبان انگلیسی)» و همین جمله‌ی نصفه نیمه‌ی ادبی! که با کمک ویراستار زبان انگلیسی هم داخل پرانتز آورده شده؛ در ابتدای تمام کتاب‌های درسی انگلیسی راهنمایی و دبیرستان قرار گیرد؛ چرا به مابقی سخنان او در شرایط مختلف پرداخته نشود؟ می‌بینیم که در واقع این موضوع بیش از آنکه به شوخ‌طبعی‌ها و تمسخرهای مردم مربوط شود؛ ریشه در افراط و زیاده‌روی مقامات در استفاده و بسط ایدئولوژی خود دارد. البته این ویژگی تمام ایدئولوژی‌هاست، اما نتیجه‌ی آن همواره ثابت است. در خصوص امام علی‌النقی (به‌طور خاص) و اسلامی که حکومت تروج می‌کند (به‌طور عام) هم وضع تقریبا به همین‌صورت است. در واقع «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» با این پرسش شروع می‌شود که چرا شیعیان به این امام کمتر توجه می‌کنند؟ به عبارت دقیق‌تر این صفحه‌ی مجازی و هجو هزل‌های آن هم، جملگی ریشه در بسط همان ایدئولوژی حاکمیت دارد. ایدئولوژی‌ای که بیش از سه دهه بی‌وقفه تکرار شده، و بدون آنکه پاسخی به «چراها» بدهد ادامه یافته است. با نگاهی به شوخی‌های بکار برده شده در «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» یک واقعیت کاملا مشخص است و آن این‌ است که جنس کلمات به‌کار رفته دقیقا همان کلماتی است که حاکمیت در طی بیش از سه‌دهه با انواع و اقسام رسانه‌ها و رساله‌های خود به‌روی مخاطب آوار کرده است و حالا اما نوبت این جوان ایرانی است که آمده همان ایدئولوژی‌ را گرفته، بسط داده و به ضد خود تبدیل کرده است. در این صفحات و یا در ترانه‌ی شاهین نجفی، هیچگونه ناسزایی به امامان داده نمی‌شود بلکه با تامل بر این نوشته‌های و گفته‌ها، می‌توان همان آموزه‌هایی را دید که اینک در قالب پرسش و یا ناباوری مطرح می‌شود. اینکه فرد متوجه نمی‌شود اگر امام نقی علم لدنی داشته چرا فلان کاری که به ضررش بوده را انجام داده است و یا رابطه‌ی بین معنویت و تعداد زنان بزرگان اسلام چگونه بوده است؛ و قس علیهذا.. و نکته‌ی دیگر اینکه همین کاربران روبروی خود حاکمان دین‌داری را می‌بینند که چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند و از این‌رو پرسش‌هایش دوچندان می‌شود و چون هیچ مرجعی برای پاسخگویی نیست و اساسا طرح صورت مساله هم با احکام شدید و غلیظ روبرو می‌شود؛ در یک مکانیسم جابجایی، تبدیل به این قبیل شوخی‌های کاربران با آی‌دی‌های مجازی می‌شود. بنابراین می‌توان به وضوح ریشه‌ی این باورستیزی‌ها (که ممکن است حتی خانواده‌های اغلب ما را هم که کاری به سیاست ندارند بیازارد) را در مشی و رفتار دغلکارانه و ریاکارانه دین‌داران قدرت‌مدار جمهوری اسلامی دید.

چرا امام نقی؟

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ سروش جعفری
image
جنجال‌ها بر سر ماجرای شاهین نجفی و فتوای مرجع تقلیدی که در واقع فتوای جدیدی نبوده و این وسط با فرصت‌طلبی برخی برجسته‌ شده است، ادامه دارد و در رویدادی مسبوق به سابقه در جمهوری اسلامی، افراطی‌ها هم به میدان آمده و اقدام به تروریست‌پروری می‌کنند.«کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» با این پرسش شروع می‌شود که چرا شیعیان به این امام کمتر توجه می‌کنند؟ به عبارت دقیق‌تر این صفحه‌ی مجازی و هجو هزل‌های آن هم، جملگی ریشه در بسط همان ایدئولوژی حاکمیت دارد.
ساموئل بکت در قسمتی از رمان «مولوی»، در هجویه‌ای علیه ریاضیات و مدرنیته به شمارش بادهای معده راوی می‌پردازد و پس از ناکامی راوی در این شمارش، می‌گوید «عجیب است که ریاضیات تا این حد می‌تواند در شناخت نفس آدمی به‌کار آید!»

آنچه بکت می‌گوید در واقع این است که از بسط منطقی یک چیز می‌توان به ضد آن چیز رسید. برای روشن‌تر شدن این موضوع می‌توان به شوخی‌های کلامی کاربران فضاهای مجازی اشاره کرد که مثلا آنها از بسط منطقی سخنان خمینی، به تمسخر خمینی می‌رسند.

برای نمونه به این شوخی یک کاربر در گوگل ریدر نگاه کنید: «سرش رو بگیر [حضرت امام به سید احمد موقع سفره انداختن]» یا «درش رو بزار [حضرت امام به همسر موقع آشپزی]».

در واقع موضوع اینجاست که اگر قرار است جملات خمینی و خامنه‌ای در هر کوی و برزنی به عنوان شعارهای ایدئولوژی مطرح شود و نشیمنگاه‌های آنان در کوه تقدیس شود؛ چرا سخنان پنهانی آنها به میان نیاید و آشکار نشود؟ اگر قرار است خمینی بگوید: «پیشترها شایع نبود این (زبان انگلیسی)» و همین جمله‌ی نصفه نیمه‌ی ادبی! که با کمک ویراستار زبان انگلیسی هم داخل پرانتز آورده شده؛ در ابتدای تمام کتاب‌های درسی انگلیسی راهنمایی و دبیرستان قرار گیرد؛ چرا به مابقی سخنان او در شرایط مختلف پرداخته نشود؟

می‌بینیم که در واقع این موضوع بیش از آنکه به شوخ‌طبعی‌ها و تمسخرهای مردم مربوط شود؛ ریشه در افراط و زیاده‌روی مقامات در استفاده و بسط ایدئولوژی خود دارد. البته این ویژگی تمام ایدئولوژی‌هاست، اما نتیجه‌ی آن همواره ثابت است.

در خصوص امام علی‌النقی (به‌طور خاص) و اسلامی که حکومت تروج می‌کند (به‌طور عام) هم وضع تقریبا به همین‌صورت است.

در واقع «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» با این پرسش شروع می‌شود که چرا شیعیان به این امام کمتر توجه می‌کنند؟ به عبارت دقیق‌تر این صفحه‌ی مجازی و هجو هزل‌های آن هم، جملگی ریشه در بسط همان ایدئولوژی حاکمیت دارد. ایدئولوژی‌ای که بیش از سه دهه بی‌وقفه تکرار شده، و بدون آنکه پاسخی به «چراها» بدهد ادامه یافته است.

با نگاهی به شوخی‌های بکار برده شده در «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» یک واقعیت کاملا مشخص است و آن این‌ است که جنس کلمات به‌کار رفته دقیقا همان کلماتی است که حاکمیت در طی بیش از سه‌دهه با انواع و اقسام رسانه‌ها و رساله‌های خود به‌روی مخاطب آوار کرده است و حالا اما نوبت این جوان ایرانی است که آمده همان ایدئولوژی‌ را گرفته، بسط داده و به ضد خود تبدیل کرده است.

در این صفحات و یا در ترانه‌ی شاهین نجفی، هیچگونه ناسزایی به امامان داده نمی‌شود بلکه با تامل بر این نوشته‌های و گفته‌ها، می‌توان همان آموزه‌هایی را دید که اینک در قالب پرسش و یا ناباوری مطرح می‌شود. اینکه فرد متوجه نمی‌شود اگر امام نقی علم لدنی داشته چرا فلان کاری که به ضررش بوده را انجام داده است و یا رابطه‌ی بین معنویت و تعداد زنان بزرگان اسلام چگونه بوده است؛ و قس علیهذا..

و نکته‌ی دیگر اینکه همین کاربران روبروی خود حاکمان دین‌داری را می‌بینند که چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند و از این‌رو پرسش‌هایش دوچندان می‌شود و چون هیچ مرجعی برای پاسخگویی نیست و اساسا طرح صورت مساله هم با احکام شدید و غلیظ روبرو می‌شود؛ در یک مکانیسم جابجایی، تبدیل به این قبیل شوخی‌های کاربران با آی‌دی‌های مجازی می‌شود.

بنابراین می‌توان به وضوح ریشه‌ی این باورستیزی‌ها (که ممکن است حتی خانواده‌های اغلب ما را هم که کاری به سیاست ندارند بیازارد) را در مشی و رفتار دغلکارانه و ریاکارانه دین‌داران قدرت‌مدار جمهوری اسلامی دید.

«یارانه» نبود، ما از گرسنگی می‌مردیم! تابناک: روزنامه ایران با تغییر لوگو به استقبال یکصدمین سفر استانی محمود احمدی نژاد رفت؛ سفرهای استانی که از مشهد آغاز شد و صدتایی شدنش را هم در این شهر جشن می‌گیرد. این روزنامه، تصویری از یکی از سفرهای استانی احمدی‌نژاد برگزیده که در آن، برخی از مردم، پلاکاردهایی را به دست گرفته‌اند که روی یکی از آنها نوشته شده بود: «اگر یارانه‌ها نبودند، ما از گرسنگی می‌مردیم»؛ این در کنار تیتر یک این روزنامه است که عنوان کرد، شکوفایی ایران، رهاورد صد سفر استانی، البته که منظور این روزنامه از شکوفایی ایران، نجات برخی از هم‌وطنانمان از گرسنگی نبوده، چه اینکه رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده بودند که در ایران هیچ گرسنه ای نداریم. با این حال، ذهن شما را به ویدئوی معروف سفر نود و نهم دولت به استان هرمزگان می‌بریم که پیرمردی به دنبال خودروی احمدی نژاد می‌دود و فریاد می‌زند: احمدی نژاد ما گرسنه‌ایم.

«یارانه» نبود، ما از گرسنگی می‌مردیم!



تابناک: روزنامه ایران با تغییر لوگو به استقبال یکصدمین سفر استانی محمود احمدی نژاد رفت؛ سفرهای استانی که از مشهد آغاز شد و صدتایی شدنش را هم در این شهر جشن می‌گیرد.
این روزنامه، تصویری از یکی از سفرهای استانی احمدی‌نژاد برگزیده که در آن، برخی از مردم، پلاکاردهایی را به دست گرفته‌اند که روی یکی از آنها نوشته شده بود: «اگر یارانه‌ها نبودند، ما از گرسنگی می‌مردیم»؛ این در کنار تیتر یک این روزنامه است که عنوان کرد، شکوفایی ایران، رهاورد صد سفر استانی، البته که منظور این روزنامه از شکوفایی ایران، نجات برخی از هم‌وطنانمان از گرسنگی نبوده، چه اینکه رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده بودند که در ایران هیچ گرسنه ای نداریم.
با این حال، ذهن شما را به ویدئوی معروف سفر نود و نهم دولت به استان هرمزگان می‌بریم که پیرمردی به دنبال خودروی احمدی نژاد می‌دود و فریاد می‌زند: احمدی نژاد ما گرسنه‌ایم.
 

عکس / آتش‌سوزي در بازار بزرگ مبل ايران واقع در يافت‌آباد

عکس / آتش‌سوزي در بازار بزرگ مبل ايران واقع در يافت‌آباد















ترانه‌های دردسرساز برای خواننده جوان فتوای قتل شاهین نجفی صادر شد محمدرضا یزدان پناه محمدرضا یزدان پناه m.yazdanpanah(at)roozonline.com شاهین نجفی، خواننده ایرانی ساکن آلمان با خطر قتل مواجه شده است. یکی از مراجع تقلید شیعه ساکن قم حکم ارتداد او را صادر کرده و در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک نیز صفحاتی برای سازماندهی داوطلبان قتل وی تشکیل شده است. آخرین ترانه نجفی که در روزهای اخیر منتشر شده، خشم اشخاص و نهادهای دینی و حکومتی در جمهوری اسلامی را برانگیخته است. او در این ترانه که "نقی" نام دارد، انتقاداتی را متوجه احکام اسلامی و شیعی، امام زمان، جمهوری اسلامی و جامعه ایران کرده است. شعر ترانه نقی که توسط شاهین نجفی سروده شده و نیز پوستر طراحی شده برای این ترانه، توسط طرفداران حکومت، برخی اقشار مذهبی و حتی تعدادی از طرفداران جنبش سبز "توهین آمیز" و "اهانت به مقدسات اسلامی" خوانده شده است. طرفداران حکومت هم می گویند برای کشتن شاهین نجفی آماده اند. فتوای آیت الله صافی که این خواننده ایرانی را به "ارتداد" محکوم کرده، جواز شرعی قتل نجفی را برای کسانی که منظر چنین اجازه ای بودند، صادر کرده است. بر اساس احکام اسلامی اگر یک فقیه جامع الشرایط و یا مرجع تقلید در مذهب شیعه یا یک روحانی سنی مذهب، با در نظر گرفتن تمام جوانب مسئله ای حکم ارتداد فردی را صادر کند، قتل او توسط مسلمانان واجب شرعی است. ارتداد حکمی شرعی است که به افرادی تعلق می گیرد که از دین اسلام خارج شده و یا کافر می شوند یا به دین دیگری در می آیند. به این افراد در احکام اسلامی مرتد گفته می شود. ترانه ای به نام نقی انتشار ترانه نقی، آخرین اثر شاهین نجفی، خواننده پرطرفدار ایرانی و محتوای این ترانه، بازتاب گسترده ای در فضای خبری و شبکه های اجتماعی اینترنتی داشته است. عنوان این ترانه به امام نقی، امام دهم شیعیان که طبق اعتقادات این مذهب، پدربزرگ امام دوازدهم (مهدی موعود) است، منتصب شده. این در حالیست که اکنون بیش از یک سال است صفحه ای با نام "کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان" در فیسبوک تشکیل شده است. این صفحه و دیگر صفحات هم راستای با آن، ده ها هزار عضو دارند که به طنز و هجو، احکام و عقاید اسلامی و بزرگان این دین، بخصوص امامان شیعه را مورد نقد قرار می دهند. اعضای این صفحه، شخصیت امام دهم شیعیان را محور نوشته ها و تصاویر خود قرار داده اند. این صفحه و حواشی آن، مباحث زیادی را در شبکه های اجتماعی اینترنتی، وبلاگ ها و حتی برخی از سایت های خبری به راه انداخته است. به جز برخی نهادها و محافل امنیتی مانند ارتش سایبری ایران که تاکنون چندین بار تهدید کرده اند اعضا و چهره های پشت پرده صفحه کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان را شناسایی و مجازات خواهند کرد، بسیاری از کاربران اینترنتی هم نظرات متفاوتی درباره شوخی و تمسخر اعتقادات اسلامی با چنین ابزارهایی بیان می کنند. عده ای از این روند حمایت کرده و با این استدلال که وجود چنین صفحاتی باعث "تقدس زدایی از اعتقادات ساختگی مذهبی" می شود، خواهان ادامه آن هستند و عده ای دیگر با تاکید بر لزوم احترام گذاشتن همگانی به اعتقادات دینی یکدیگر آن را نقد می کنند. با وجود این موافقت ها و مخالفت ها،اعضای این صفحه که خود را "نقوی" می خوانند همچنان کار خود را می کنند. در واکنش به این صفحه و افزایش اقبال عمومی به آن به طور روزمره، عده ای از طرفداران حکومت، عموما از اقشار مذهبی، صفحات مختلفی را در شبکه های اجتماعی با محتوای حمایت از امام نقی راه انداخته اند. روز گذشته نیز صفحه ای در فیسبوک تشکیل شد که عنوان آن این است: ما سبزها بی حرمتی شاهین نجفی به امام هادی را محکوم می کنیم البته صفحات دیگری هم در شبکه های اجتماعی راه افتاده اند که داوطلبان کشتن شاهین نجفی را سرشماری می کنند. سایت های وابسته به حکومت هم با انتشار مطالب متعدد، اهانت های زیادی را به شاهین نجفی که با خواندن ترانه نقی مجددا جنجال آفریده، عنوان کردند. فراخوان به قتل سایت عصر امروز در مطلبی که توسط سایت های دیگر اصولگرا مانند خبرگزاری فارس هم منتشر شد، با استناد به حدیثی به نقل از پیامبر اسلام، نجفی را "حرام زاده" خواند و او را "خواننده هتاک فتنه 88 که مدتی است به خارج از کشور گریخته و در آنجا به آیین منحط شیطان پرستی گرویده است"، خطاب کرد. این سایت همچنین از راه اندازی "کمپین مردمی شاهین نجفی را اعدام کنید" خبر داد. بر اساس ماده 513 قانون مجازات اسلامی، هرکسی به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیا یا امامان شیعی یا دختر پیامبر اسلام توهین کند، اگر مشمول ساب النبی باشد، اعدام می‌شود. سایت آیت الله صافی از مراجع تقلید شیعه هم پاسخ وی به استفتایی را منتشر کرده که مقلدانش پرسیده اند "حکم ضد انقلاب خارج نشین که در اینترنت به راحتی به امام مظلوم هادی اهانت می کنند چیست؟" و پاسخ آیت الله این بوده که چنین فردی "مرتد" است. ساعتی پس از صدور این حکم، شاهین نجفی با صدور بیانیه ای به انتقادات از خود پاسخ داد. او در جوابیه خود گفته که اگر متن ترانه اش "چرت و بی پایه و اساس" است، چرا اینقدر "فحش و ناسزا" به او داده می شود؟ او با تاکید بر حق آزادی بیان و اندیشه، بر بی اعتقادی خود نسبت به دین و حتی خداوند تاکید کرده و از منتقدان خود که آنها را "کوته فکر" خطاب کرده، خواسته است تا "قبل از اینکه متدین یا بی دین" باشند، "انسان" باشند. شاهین نجفی از خوانندگان جوان و به اصطلاح زیرزمینی در ایران بود که پس از مواجه شدن با دشواری های زیادی در کشور، به آلمان پناهنده شد. صدور حکم ارتداد میان رهبران و روحانیون جمهوری اسلامی سابقه ای طولانی دارد. مشهورترین این موارد، فتوای قتل سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی هندی تبار توسط روح الله خمینی به دلیل نوشتن کتاب آیات شیطانی است. همچنین در پاییز سال 1390 نیز رافق تقی، نویسنده اهل جمهوری آذربایجان در شهر باکو، پایتخت این کشور هدف ضربات چاقوی افراد ناشناس قرار گرفت و پس از چهار روز در بیمارستان درگذشت. آیت الله فاضل لنکرانی، از مراجع تقلید شیعه که در خرداد ۱۳۸۶ درگذشت، در آذر ماه ۱۳۸۵ با صدور فتوایی رافق تقی را به خاطر انتشار مطالب "توهین آمیز" مستحق مرگ دانسته بود. پس از قتل این نویسنده، فرزند فاضل لنکرانی با صدور پیامی از قتل این نویسنده حمایت کرد و یاد پدرش را گرامی داشت.

ترانه‌های دردسرساز برای خواننده جوان

فتوای قتل شاهین نجفی صادر شد

شاهین نجفی، خواننده ایرانی ساکن آلمان با خطر قتل مواجه شده است. یکی از مراجع تقلید شیعه ساکن قم حکم ارتداد او را صادر کرده و در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک نیز صفحاتی برای سازماندهی داوطلبان قتل وی تشکیل شده است. آخرین ترانه نجفی که در روزهای اخیر منتشر شده، خشم اشخاص و نهادهای دینی و حکومتی در جمهوری اسلامی را برانگیخته است. او در این ترانه که "نقی" نام دارد، انتقاداتی را متوجه احکام اسلامی و شیعی، امام زمان، جمهوری اسلامی و جامعه ایران کرده است.
شعر ترانه نقی که توسط شاهین نجفی سروده شده و نیز پوستر طراحی شده برای این ترانه، توسط طرفداران حکومت، برخی اقشار مذهبی و حتی تعدادی از طرفداران جنبش سبز "توهین آمیز" و "اهانت به مقدسات اسلامی" خوانده شده است. طرفداران حکومت هم می گویند برای کشتن شاهین نجفی آماده اند.
فتوای آیت الله صافی که این خواننده ایرانی را به "ارتداد" محکوم کرده، جواز شرعی قتل نجفی را برای کسانی که منظر چنین اجازه ای بودند، صادر کرده است. بر اساس احکام اسلامی اگر یک فقیه جامع الشرایط و یا مرجع تقلید در مذهب شیعه یا یک روحانی سنی مذهب، با در نظر گرفتن تمام جوانب مسئله ای حکم ارتداد فردی را صادر کند، قتل او توسط مسلمانان واجب شرعی است.
ارتداد حکمی شرعی است که به افرادی تعلق می گیرد که از دین اسلام خارج شده و یا کافر می شوند یا به دین دیگری در می آیند. به این افراد در احکام اسلامی مرتد گفته می شود.

ترانه ای به نام نقی
انتشار ترانه نقی، آخرین اثر شاهین نجفی، خواننده پرطرفدار ایرانی و محتوای این ترانه، بازتاب گسترده ای در فضای خبری و شبکه های اجتماعی اینترنتی داشته است. عنوان این ترانه به امام نقی، امام دهم شیعیان که طبق اعتقادات این مذهب، پدربزرگ امام دوازدهم (مهدی موعود) است، منتصب شده.
این در حالیست که اکنون بیش از یک سال است صفحه ای با نام "کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان" در فیسبوک تشکیل شده است. این صفحه و دیگر صفحات هم راستای با آن، ده ها هزار عضو دارند که به طنز و هجو، احکام و عقاید اسلامی و بزرگان این دین، بخصوص امامان شیعه را مورد نقد قرار می دهند. اعضای این صفحه، شخصیت امام دهم شیعیان را محور نوشته ها و تصاویر خود قرار داده اند.
این صفحه و حواشی آن، مباحث زیادی را در شبکه های اجتماعی اینترنتی، وبلاگ ها و حتی برخی از سایت های خبری به راه انداخته است. به جز برخی نهادها و محافل امنیتی مانند ارتش سایبری ایران که تاکنون چندین بار تهدید کرده اند اعضا و چهره های پشت پرده صفحه کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان را شناسایی و مجازات خواهند کرد، بسیاری از کاربران اینترنتی هم نظرات متفاوتی درباره شوخی و تمسخر اعتقادات اسلامی با چنین ابزارهایی بیان می کنند.
عده ای از این روند حمایت کرده و با این استدلال که وجود چنین صفحاتی باعث "تقدس زدایی از اعتقادات ساختگی مذهبی" می شود، خواهان ادامه آن هستند و عده ای دیگر با تاکید بر لزوم احترام گذاشتن همگانی به اعتقادات دینی یکدیگر آن را نقد می کنند. با وجود این موافقت ها و مخالفت ها،اعضای این صفحه که خود را "نقوی" می خوانند همچنان کار خود را می کنند.
در واکنش به این صفحه و افزایش اقبال عمومی به آن به طور روزمره، عده ای از طرفداران حکومت، عموما از اقشار مذهبی، صفحات مختلفی را در شبکه های اجتماعی با محتوای حمایت از امام نقی راه انداخته اند. روز گذشته نیز صفحه ای در فیسبوک تشکیل شد که عنوان آن این است: ما سبزها بی حرمتی شاهین نجفی به امام هادی را محکوم می کنیم
البته صفحات دیگری هم در شبکه های اجتماعی راه افتاده اند که داوطلبان کشتن شاهین نجفی را سرشماری می کنند. سایت های وابسته به حکومت هم با انتشار مطالب متعدد، اهانت های زیادی را به شاهین نجفی که با خواندن ترانه نقی مجددا جنجال آفریده، عنوان کردند.

فراخوان به قتل
سایت عصر امروز در مطلبی که توسط سایت های دیگر اصولگرا مانند خبرگزاری فارس هم منتشر شد، با استناد به حدیثی به نقل از پیامبر اسلام، نجفی را "حرام زاده" خواند و او را "خواننده هتاک فتنه 88 که مدتی است به خارج از کشور گریخته و در آنجا به آیین منحط شیطان پرستی گرویده است"، خطاب کرد.
این سایت همچنین از راه اندازی "کمپین مردمی شاهین نجفی را اعدام کنید" خبر داد.
بر اساس ماده 513 قانون مجازات اسلامی، هرکسی به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیا یا امامان شیعی یا دختر پیامبر اسلام توهین کند، اگر مشمول ساب النبی باشد، اعدام می‌شود.
سایت آیت الله صافی از مراجع تقلید شیعه هم پاسخ وی به استفتایی را منتشر کرده که مقلدانش پرسیده اند "حکم ضد انقلاب خارج نشین که در اینترنت به راحتی به امام مظلوم هادی اهانت می کنند چیست؟" و پاسخ آیت الله این بوده که چنین فردی "مرتد" است.
ساعتی پس از صدور این حکم، شاهین نجفی با صدور بیانیه ای به انتقادات از خود پاسخ داد. او در جوابیه خود گفته که اگر متن ترانه اش "چرت و بی پایه و اساس" است، چرا اینقدر "فحش و ناسزا" به او داده می شود؟
او با تاکید بر حق آزادی بیان و اندیشه، بر بی اعتقادی خود نسبت به دین و حتی خداوند تاکید کرده و از منتقدان خود که آنها را "کوته فکر" خطاب کرده، خواسته است تا "قبل از اینکه متدین یا بی دین" باشند، "انسان" باشند.
 شاهین نجفی از خوانندگان جوان و به اصطلاح زیرزمینی در ایران بود که پس از مواجه شدن با دشواری های زیادی در کشور، به آلمان پناهنده شد. 
صدور حکم ارتداد میان رهبران و روحانیون جمهوری اسلامی سابقه ای طولانی دارد. مشهورترین این موارد، فتوای قتل سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی هندی تبار توسط روح الله خمینی به دلیل نوشتن کتاب آیات شیطانی است.
همچنین در پاییز سال 1390 نیز رافق تقی، نویسنده اهل جمهوری آذربایجان در شهر باکو، پایتخت این کشور هدف ضربات چاقوی افراد ناشناس قرار گرفت و پس از چهار روز در بیمارستان درگذشت.
آیت الله فاضل لنکرانی، از مراجع تقلید شیعه که در خرداد ۱۳۸۶ درگذشت، در آذر ماه ۱۳۸۵ با صدور فتوایی رافق تقی را به خاطر انتشار مطالب "توهین آمیز" مستحق مرگ دانسته بود. پس از قتل این نویسنده، فرزند فاضل لنکرانی با صدور پیامی از قتل این نویسنده حمایت کرد و یاد پدرش را گرامی داشت.

نامه 6 نماینده مجلس درباره برکناری مرتضوی 6 تن از استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار نامه ای خطاب به مردم و کارگران اعلام کردند با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی مرتضوی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت. به گزارش الف، متن این نامه به شرح زیر است: ملت بزرگ ایران، کارگران شریف؛ درباره استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به علت صدور حکم سعید مرتضوی به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی صورت گرفته بود به اطلاع می رسانیم که چون دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی به شکایت نمایندگان در همین زمینه است و امید زیادی به لغو این حکم غیر قانونی توسط آن نهاد حقوقی وجود دارد و نیز چون اکثریت امضا کنندگان استیضاح به لطف خدا و به رای مردم در مجلس نهم خدمتگزار مردم شریف ایران و کارگران شریف خواهند بود در صورت لزوم استیضاح در مجلس بعدی قابل پیگیری خواهد بود. امضا کنندگان: احمد توکلی علی مطهری مسعود پزشکیان محمد دهقان الیاس نادران حسین نجابت

نامه 6 نماینده مجلس درباره برکناری مرتضوی
6 تن از استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار نامه ای خطاب به مردم و کارگران اعلام کردند با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی مرتضوی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت.

به گزارش الف، متن این نامه به شرح زیر است:

ملت بزرگ ایران، کارگران شریف؛
درباره استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به علت صدور حکم سعید مرتضوی به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی صورت گرفته بود به اطلاع می رسانیم که چون دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی به شکایت نمایندگان در همین زمینه است و امید زیادی به لغو این حکم غیر قانونی توسط آن نهاد حقوقی وجود دارد و نیز چون اکثریت امضا کنندگان استیضاح به لطف خدا و به رای مردم در مجلس نهم خدمتگزار مردم شریف ایران و کارگران شریف خواهند بود در صورت لزوم استیضاح در مجلس بعدی قابل پیگیری خواهد بود.

امضا کنندگان:
احمد توکلی
علی مطهری
مسعود پزشکیان
محمد دهقان
الیاس نادران
حسین نجابت

نمایشگاه کتاب! دیدنی ترین گزارش تصویری از نمایشگاه کتاب در تهران، که سایت "تابناک" منتشر کرده است.

نمایشگاه کتاب! دیدنی ترین گزارش تصویری از نمایشگاه کتاب در تهران، که سایت "تابناک" منتشر کرده است.

گزارش تازه ماهواره ای از فعالیت اتمی پارچین موسسه علوم و امنیت بین الملل در گزارشی اعلام کرد که تصاویر جدید ماهواره ای از فراز سایت اتمی پارچین را ثبت کرده است. بموجب این گزارش، خارج از ساختمان سایت پارچین که احتمالا بخش نگهداری مواد منفجره است ، برای نگهداری تجهیرات مربوط به ساخت سلاح های اتمی استفاده می شود. تصاویر مربوط به 9 آوریل 2012 است و در آنها بخار آب مشاهده می شود که از منطقه ای نزدیک به ساختمان سایت متصاعد شده است. برهمین اساس آژانس بین المللی انرژی اتمی درخواست بازدید از سایت پارچین را داد و"یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد فعالیت هایی در پارچین در حال انجام است و به همین دلیل در دوره تازه مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی دراواسط ماه مه دسترسی به سایت پارچین اولویت اصلی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی است. هنوز "پاسخ مثبتی" از سوی ایران درباره اجازه بازرسی از سایت پارچین به بازرسان آژانس دریافت نکرده ایم.

گزارش تازه ماهواره ای
از فعالیت اتمی پارچین
 
 
 
 
موسسه علوم و امنیت بین الملل در گزارشی اعلام کرد که تصاویر جدید ماهواره ای از فراز سایت اتمی پارچین را ثبت کرده است.
بموجب این گزارش،  خارج از ساختمان سایت پارچین که احتمالا بخش نگهداری مواد منفجره است ، برای نگهداری تجهیرات مربوط به ساخت سلاح های اتمی استفاده می شود.
تصاویر مربوط به 9 آوریل 2012 است و در آنها بخار آب مشاهده می شود که از منطقه ای نزدیک به ساختمان سایت متصاعد شده است.
برهمین اساس آژانس بین المللی انرژی اتمی درخواست بازدید از سایت پارچین را داد و"یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد فعالیت هایی در پارچین در حال انجام است و به همین دلیل در دوره تازه مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی دراواسط ماه مه دسترسی به سایت پارچین اولویت اصلی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
هنوز "پاسخ مثبتی" از سوی ایران درباره اجازه بازرسی از سایت پارچین به بازرسان آژانس دریافت نکرده ایم.

تاج زاده: آیت الله "احمد جنتی" این ملانصرالدین باید محاکمه شود مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزارت کشور در کابینه اول محمد خاتمی و برگزار کننده انتخابات مجلس ششم که از جمله زندانیان کودتای 22 خرداد است، در پیامی از زندان اوین اعلام داشت که سپاه در تدارک پرونده سازی تازه ای علیه اوست. تاج زاده درعین حال، یکبار دیگر روی رسیدگی به شکایتی که از احمد جنتی بدلیل ابطال بالای یک میلیون رای تهرانی ها در انتخابات مجلس ششم تاکید کرده و خواهان رسیدگی به آن شد. در آن انتخابات، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان یک میلیون رای مردم تهران که بموجب آن علیرضا رجائی از چهره های ملی مذهبی به مجلس راه می یافت را باطل اعلام کرد و بجای علیرضا رجائی، حداد عادل را به مجلس ششم تحمیل کرد! علیرضا رجائی نیز اکنون از جمله زندانیان کودتای 22 خرداد است. تاج زاده در تازه ترین اظهار نظرش گفت: تا زمانی که به شکایت من از احمد جنتی رسیدگی نشود در هیچ دادگاهی حاضر نخواهم شد و به هیچ سئوالی، در هیچ بازجوئی پاسخ نخواهم داد. البته جنتی در دادگاه افکار عمومی محاکمه شده است و این که روی دست ملانصرالدین زده تاوان همین دهن کجی ها به مردم و رای آنان است.

تاج زاده:
آیت الله "احمد جنتی"
این ملانصرالدین باید محاکمه شود
 
 
 
 
مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزارت کشور در کابینه اول محمد خاتمی و برگزار کننده انتخابات مجلس ششم که از جمله زندانیان کودتای 22 خرداد است، در پیامی از زندان اوین اعلام داشت که سپاه در تدارک پرونده سازی تازه ای علیه اوست. تاج زاده درعین حال، یکبار دیگر روی رسیدگی به شکایتی که از احمد جنتی بدلیل ابطال بالای یک میلیون رای تهرانی ها در انتخابات مجلس ششم تاکید کرده و خواهان رسیدگی به آن شد. در آن انتخابات، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان یک میلیون رای مردم تهران که بموجب آن علیرضا رجائی از چهره های ملی مذهبی به مجلس راه می یافت  را باطل اعلام کرد و بجای علیرضا رجائی، حداد عادل را به مجلس ششم تحمیل کرد!
علیرضا رجائی نیز اکنون از جمله زندانیان کودتای 22 خرداد است. تاج زاده در تازه ترین اظهار نظرش گفت:
تا زمانی که به شکایت من از احمد جنتی رسیدگی نشود در هیچ دادگاهی حاضر نخواهم شد و به هیچ سئوالی، در هیچ بازجوئی پاسخ نخواهم داد. البته جنتی در دادگاه افکار عمومی محاکمه شده است و این که روی دست ملانصرالدین زده تاوان همین دهن کجی ها به مردم و رای آنان است.