Friday, September 30, 2011

سه ايرانی در ميان نخبگان علمی آمريکا رادیو فردا : سه تن از دانش آموختگان برجستۀ ايرانی در آمريکا، نامزد دريافت يکی از باارزش ترين جوايز رياست جمهوری ايالات متحده شدند. رييس جمهور آمريکا، همه ساله به تعدادی از دانشمندان و دانش آموختگان جوان اين کشور در علوم گوناگون که در نخستين مراحل زندگی حرفه ای خود هستند، به عنوان برگزيدگان رشته های علمی، بالاترين جايزه را اعطا می کند. کاخ سفيد واشينگتن اعلام کرد که پرزيدنت اوباما، نام نود و چهار تن از اين دانش آموختگان و پژوهشگران را به عنوان دريافت کنندگان جايزه سال دوهزار و يازده برگزيده است. در ميان اين عده، نام سه ايرانی نيز به چشم می خورد که دو تن از آنها، از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شريف هستند و يکی ديگر از فارغ التحصيلان دانشگاه های آمريکاست. اين سه تن عبارتند از دکتر علی خادم حسينی از دانشکدۀ پزشکی دانشگاه معروف هاروارد، دکتر ياسمين مستوفی از دانشگاه نيومکزيکو و دکتر امير سلمان اوستی مهر از دانشگاه کرنل که هر سه از ممتازان دانشگاه های آمريکا محسوب می شوند. دکتر امیر سلمان اوستی مهر هم اکنون دردانشگاه کرنل در حال تدریس در رشته مهندسی کامپیوتر است. وی لیسانس خود را در رشته کامپیوتر از دانشگاه صنعنی شریف گرفته و در سال ۲۰۰۵ دکترای خود را از دانشگاه برکلی دریافت کرده است. دکتر یاسمین مستوفی نیز در دانشگاه نیو مکزیکو ندریس می کند. وی لیسانس خود را از دانشگاه شریف و دکترای خود را در رشته کامپیوتر در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه استانفورد گرفته است. دکتر علی خادم حسینی دکتری خود را از دانشگاه ماساچوست گرفته است و پیش از آن در دانشگاه تورنتوی کانادا تحصیل می کرده است. اين جايزه که «جايزۀ رياست جمهوری برای حرفۀ نخستين دانش آموختگان» ناميده می شود، ازجمله الويتهای دولت آقای اوباما برای تشويق افراد ممتاز عرصۀ علم در جهت پيشبرد هدف های ملی آمريکا، مقابله با چالش های پيش رو، و کمک به اقتصاد کشور شمرده می شود. باراک اوباما به هنگام اعلام نام برندگان سال جاری گفت: « ديدن نوآوريهای اين دانشمندان که به مراحل مهمتری در حرفۀ خود صعود می کنند، الهام بخش است و من اطمينان دارم که اين دستآوردها نه تنها برای اين افراد همراه با پاداش خواهد بود، بلکه برای ملت ما نيز بسيار ارزش خواهد داشت. برای بسياری از آنها، اختصاص وقت گرانبها جهت راهنمايی جامعه، نشانی از توانايی های رهبری آنها نه فقط در زمينۀ علوم است بلکه آنان نمونه ای برای شهروندان می شوند.» برای گزينش دريافت کنندگان اين جايزۀ ارزشمند، شانزده وزارتخانه و سازمان دولتی هر سال، به بررسی دستآوردهای شايسته ترين افرادی می پردازند که حاصل کار آنها، چشم انداز فراخی را برای اطمينان از برتری آمريکا در عرصۀ علوم ترسيم می کند. پس از گزينش، فهرست کامل نام کانديداها در رشته های گوناگون برای بررسی و تصويب رييس جمهوری، در اختيار کاخ سفيد قرار می گيرد. اين جايزه در سال هزار و نهصد و نود و شش (۱۹۹۶) ميلادی توسط پرزيدنت بيل کلينتون بوجود آمد و توسط بخش علوم و تکنولوژی کاخ سفيد مديريت می شود.

سه ايرانی در ميان نخبگان علمی آمريکا

رادیو فردا  : سه تن از دانش آموختگان برجستۀ ايرانی در آمريکا، نامزد دريافت يکی از باارزش ترين جوايز رياست جمهوری ايالات متحده شدند.

رييس جمهور آمريکا، همه ساله به تعدادی از دانشمندان و دانش آموختگان جوان اين کشور در علوم گوناگون که در نخستين مراحل زندگی حرفه ای خود هستند، به عنوان برگزيدگان رشته های علمی، بالاترين جايزه را اعطا می کند.

کاخ سفيد واشينگتن اعلام کرد که پرزيدنت اوباما، نام نود و چهار تن از اين دانش آموختگان و پژوهشگران را به عنوان دريافت کنندگان جايزه سال دوهزار و يازده برگزيده است.

در ميان اين عده، نام سه ايرانی نيز به چشم می خورد که دو تن از آنها، از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شريف هستند و يکی ديگر از فارغ التحصيلان دانشگاه های آمريکاست.

اين سه تن عبارتند از دکتر علی خادم حسينی از دانشکدۀ پزشکی دانشگاه معروف هاروارد، دکتر ياسمين مستوفی از دانشگاه نيومکزيکو و دکتر امير سلمان اوستی مهر از دانشگاه کرنل که هر سه از ممتازان دانشگاه های آمريکا محسوب می شوند.

دکتر امیر سلمان اوستی مهر هم اکنون دردانشگاه کرنل در حال تدریس در رشته مهندسی کامپیوتر است. وی لیسانس خود را در رشته کامپیوتر از دانشگاه صنعنی شریف گرفته و در سال ۲۰۰۵ دکترای خود را از دانشگاه برکلی دریافت کرده است.

دکتر یاسمین مستوفی نیز در دانشگاه نیو مکزیکو  ندریس می کند. وی لیسانس خود را از دانشگاه شریف و  دکترای خود را در رشته کامپیوتر در سال  ۲۰۰۴ از دانشگاه استانفورد گرفته است.

دکتر علی خادم حسینی دکتری خود را از دانشگاه ماساچوست گرفته است و پیش از آن در دانشگاه تورنتوی کانادا تحصیل می کرده است.

اين جايزه که  «جايزۀ رياست جمهوری برای حرفۀ نخستين دانش آموختگان» ناميده می شود، ازجمله الويتهای دولت آقای اوباما برای تشويق افراد ممتاز عرصۀ علم در جهت پيشبرد هدف های ملی آمريکا، مقابله با چالش های پيش رو، و کمک به اقتصاد کشور شمرده می شود.

باراک اوباما به هنگام اعلام نام برندگان سال جاری گفت: « ديدن نوآوريهای اين دانشمندان که به مراحل مهمتری در حرفۀ خود صعود می کنند، الهام بخش است و من اطمينان دارم که اين دستآوردها نه تنها برای اين افراد همراه با پاداش خواهد بود، بلکه برای ملت ما نيز بسيار ارزش خواهد داشت. برای بسياری از آنها، اختصاص وقت گرانبها جهت راهنمايی جامعه، نشانی از توانايی های رهبری آنها نه فقط در زمينۀ علوم است بلکه آنان نمونه ای برای شهروندان می شوند.»

برای گزينش دريافت کنندگان اين جايزۀ ارزشمند، شانزده وزارتخانه و سازمان دولتی هر سال، به بررسی دستآوردهای شايسته ترين افرادی می پردازند که حاصل کار آنها، چشم انداز فراخی را برای اطمينان از برتری آمريکا در عرصۀ علوم ترسيم می کند. پس از گزينش، فهرست کامل نام کانديداها در رشته های گوناگون برای بررسی و تصويب رييس جمهوری، در اختيار کاخ سفيد قرار می گيرد.

اين جايزه در سال هزار و نهصد و نود و شش (۱۹۹۶) ميلادی توسط پرزيدنت بيل کلينتون بوجود آمد و توسط بخش علوم و تکنولوژی کاخ سفيد مديريت می شود.

خبرگزاری سپاه (فارس) : اتهام ندرخانی ارتکاب جرایم خشن است * انتقال 12 زندانی به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم اعدام خبرگزای رسپاه (فارس) : اتهام ندرخانی ارتکاب جرایم خشن است هرانا – خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران اتهام یوسف ندرخانی را انجام جرایم خشن، تجاوز و اخاذی اعلام کرد. این خبرگزاری که منبع اطلاعات خود را معرفی نکرده است مدعی شد یوسف نادرخانی به اتهام انجام جرایم خشن مانند تجاوز و اخاذی‌های متعدد به این مجازات محکوم شده است و اساسا این موضوع هیچ ارتباطی با مسئله خروج وی از دین ندارد. این در حالی است که آقای ندرخانی پیش‌تر نیز توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به اتهام فعالیت تبلیغی مسیحی بازداشت و دارای پرونده در نهادهای امنیتی است و هم کیشان وی نیز اتهام وی را خروج از دین اعلام کرده‌اند. انتقال 12 زندانی به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم اعدام بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز پنجشنبه 7 مهر ماه 12 نفر از زندانیان زندان لاکان رشت که محکوم به اعدام شده بودند جهت اجرای حکم اعدام به سلولها انفرادی این زندان منتقل شدند. زندانیان عادی که به سلولهای انفرادی منتقل شدند متهم به داشتن مواد مخدر می باشند. سیاست اعدام های گروهی و در ملاعام توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و بدستور صادق لاریجانی رئیس منصوب وی در قوۀ قضاییه و از جنایتکاران علیه بشریت به اجرا گذاشته می شوند.هدف از این اعدام ها ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم ایران است.از زمان انتصاب صادق لاریجانی به ریاست قوۀ قضاییه صدور و اجرای احکام اعدام به صورت جهشی روبه افزایش بوده است.

خبرگزاری سپاه (فارس) : اتهام ندرخانی ارتکاب جرایم خشن است
* انتقال 12 زندانی به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم اعدام


خبرگزای رسپاه (فارس) : اتهام ندرخانی ارتکاب جرایم خشن است
هرانا – خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران اتهام یوسف ندرخانی را انجام جرایم خشن، تجاوز و اخاذی اعلام کرد.
این خبرگزاری که منبع اطلاعات خود را معرفی نکرده است مدعی شد یوسف نادرخانی به اتهام انجام جرایم خشن مانند تجاوز و اخاذی‌های متعدد به این مجازات محکوم شده است و اساسا این موضوع هیچ ارتباطی با مسئله خروج وی از دین ندارد.
این در حالی است که آقای ندرخانی پیش‌تر نیز توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به اتهام فعالیت تبلیغی مسیحی بازداشت و دارای پرونده در نهادهای امنیتی است و هم کیشان وی نیز اتهام وی را خروج از دین اعلام کرده‌اند.
انتقال 12 زندانی به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم اعدام
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز پنجشنبه 7 مهر ماه 12 نفر از زندانیان زندان لاکان رشت که محکوم به اعدام شده بودند جهت اجرای حکم اعدام به سلولها انفرادی این زندان منتقل شدند.
زندانیان عادی که به سلولهای انفرادی منتقل شدند متهم به داشتن مواد مخدر می باشند.
سیاست اعدام های گروهی و در ملاعام توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و بدستور صادق لاریجانی رئیس منصوب وی در قوۀ قضاییه و از جنایتکاران علیه بشریت به اجرا گذاشته می شوند.هدف از این اعدام ها ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم ایران است.از زمان انتصاب صادق لاریجانی به ریاست قوۀ قضاییه صدور و اجرای احکام اعدام به صورت جهشی روبه افزایش بوده است.

نماینده مجلس: 30میلیارد از اختلاس بزرگ به ایران برگشت غلامرضا اسداللّهی نماینده مردم تربت‌جام و عضو کمیته بررسی‌کننده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نتایج بررسی‌های این کمیته برای رسیدگی به موضوع اختلاس اخیر، اظهار داشت: گزارش کمیته بررسی‌کننده اختلاس سه هزار میلیاردی هفته آینده به کمیسیون اصل 90 ارائه می‌شود. وی با بیان اینکه کمیته جلسات متعددی را با حضور دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، سازمان حسابرسی و برخی از بانک‌ها مانند بانک مرکزی، ملی، صادرات، سامان، پارسیان، پاسارگاد، سپه و رفاه کارگران برگزار کرده است، گفت: تخلفات عدیده‌ای در جریان اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی صورت گرفته و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه خوب عمل نکرده‌اند و نظارت‌های درون سیستمی کم بوده است و عده‌ای به دنبال تخلف بودند. این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین به برخی اخبار منتشره مبنی بر درست نبودن عدد 3 هزار میلیارد برای تخلف صورت گرفته اشاره کرد و در این زمینه توضیح داد: رقم دقیق تاکنون مشخص نشده است. یکسری اموال از این متخلفان توقیف شده و تسهیلاتی هم دریافت کرده اند که باید مورد بررسی قرار گیرد تا رقم صحیح و دقیق این تخلف مشخص شود. وی با بیان اینکه بیشتر وجوه داخل کشور است، گفت: تا حدودی ریخت و پاش‌هایی انجام شده اما باید دقیقاً اسناد و تسهیلات گرفته شده توسط افراد مورد رسیدگی قرار گیرد و رقم دقیق اعلام شود. این عضو کمیته بررسی‌کننده اختلاس سه هزار میلیاردی با بیان اینکه رقم کمی نسبت به اختلاس 3 هزار میلیارد که حدودا" 30میلیارد تومان است، از ایران خارج شده ، گفت: متخلفان این مبلغ را به دوبی فرستادند و دوباره برای پذیره‌نویسی بانک آریا برگشت داده‌اند که خبر دقیق این موارد را انشاءالله بعداً اعلام می‌کنیم. اسداللّهی در بخش پایانی این گفت‌وگو با اشاره به برخی اخبار منتشره مبنی بر دست داشتن تعدادی از نمایندگان مجلس در این زمینه، گفت: متخلفان از سوی برخی صاحبان نفوذ در دستگاه‌های دولتی مورد حمایت قرار می‌گرفتند اما اینکه مستقیماً نماینده‌ای در این موضوع دخیل بوده باشد، این درست نیست، البته حمایت‌هایی از این افراد انجام می‌شده که توانستند کارشان را پیش ببرند که بیشتر این حمایت‌ها از سوی دست‌اندرکاران اجرایی انجام می‌شده است.

نماینده مجلس: 30میلیارد از اختلاس بزرگ به ایران برگشت

غلامرضا اسداللّهی نماینده مردم تربت‌جام و عضو کمیته بررسی‌کننده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نتایج بررسی‌های این کمیته برای رسیدگی به موضوع اختلاس اخیر، اظهار داشت: گزارش کمیته بررسی‌کننده اختلاس سه هزار میلیاردی هفته آینده به کمیسیون اصل 90 ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه کمیته جلسات متعددی را با حضور دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، سازمان حسابرسی و برخی از بانک‌ها مانند بانک مرکزی، ملی، صادرات، سامان، پارسیان، پاسارگاد، سپه و رفاه کارگران برگزار کرده است، گفت: تخلفات عدیده‌ای در جریان اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی صورت گرفته و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه خوب عمل نکرده‌اند و نظارت‌های درون سیستمی کم بوده است و عده‌ای به دنبال تخلف بودند.
این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین به برخی اخبار منتشره مبنی بر درست نبودن عدد 3 هزار میلیارد برای تخلف صورت گرفته اشاره کرد و در این زمینه توضیح داد: رقم دقیق تاکنون مشخص نشده است. یکسری اموال از این متخلفان توقیف شده و تسهیلاتی هم دریافت کرده اند که باید مورد بررسی قرار گیرد تا رقم صحیح و دقیق این تخلف مشخص شود.
وی با بیان اینکه بیشتر وجوه داخل کشور است، گفت: تا حدودی ریخت و پاش‌هایی انجام شده اما باید دقیقاً اسناد و تسهیلات گرفته شده توسط افراد مورد رسیدگی قرار گیرد و رقم دقیق اعلام شود.
این عضو کمیته بررسی‌کننده اختلاس سه هزار میلیاردی با بیان اینکه رقم کمی نسبت به اختلاس 3 هزار میلیارد که حدودا" 30میلیارد تومان است، از ایران خارج شده ، گفت: متخلفان این مبلغ را به دوبی فرستادند و دوباره برای پذیره‌نویسی بانک آریا برگشت داده‌اند که خبر دقیق این موارد را انشاءالله بعداً اعلام می‌کنیم.
اسداللّهی در بخش پایانی این گفت‌وگو با اشاره به برخی اخبار منتشره مبنی بر دست داشتن تعدادی از نمایندگان مجلس در این زمینه، گفت: متخلفان از سوی برخی صاحبان نفوذ در دستگاه‌های دولتی مورد حمایت قرار می‌گرفتند اما اینکه مستقیماً نماینده‌ای در این موضوع دخیل بوده باشد، این درست نیست، البته حمایت‌هایی از این افراد انجام می‌شده که توانستند کارشان را پیش ببرند که بیشتر این حمایت‌ها از سوی دست‌اندرکاران اجرایی انجام می‌شده است.

پلاک خودروی 6 میلیاردی آقازاده، جعلی است رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور با اشاره به اینکه پلاک‌های رند از سامانه شماره‌گذاری خارج شده‌اند گفت: برای خودروی بوگاتی پلاک 66 د 666 ایران 66 ثبت نشده است. سرهنگ رستمی در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: به نظر می‌رسد خودروی "بوگاتی" تخلف کرده و پلاک آن جعلی است. وی ادامه داد: پلیس پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و تا فردا پاسخ مناسبی برای افکار عمومی ارائه خواهد داد. در خبرها آمده بود خودروی «بوگاتی ویرون» از گرانقیمت‌ترین خودروهای جهان با ارزشی حدود 6میلیارد تومان اخیرا با رانندگی یکی از آقازاده‌ها در حالی در تهران مشاهده شده که پلاک 66 د 666 ایران 66 بر روی آن نصب بوده است. گفتنی است شتاب این خودرو در حدی است که تنها با شتاب هواپیما قابل مقایسه است. اگر فردی خودرو را از بالای یک ساختمان صد طبقه به پایین پرت کند نیز نمی‌‌تواند به شتاب این خودرو برسد ولی شاید اگر بالی از جنس تیتانیوم به عقب این ماشین وصل و آن را از ارتفاع به پایین پرتاب کنند، بتواند پرواز کند.

پلاک خودروی 6 میلیاردی آقازاده، جعلی است


رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور با اشاره به اینکه پلاک‌های رند از سامانه شماره‌گذاری خارج شده‌اند گفت: برای خودروی بوگاتی پلاک 66 د 666 ایران 66 ثبت نشده است.
سرهنگ رستمی در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: به نظر می‌رسد خودروی "بوگاتی" تخلف کرده و پلاک آن جعلی است.
وی ادامه داد: پلیس پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و تا فردا پاسخ مناسبی برای افکار عمومی ارائه خواهد داد.
در خبرها آمده بود خودروی «بوگاتی ویرون» از گرانقیمت‌ترین خودروهای جهان با ارزشی حدود 6میلیارد تومان اخیرا با رانندگی یکی از آقازاده‌ها در حالی در تهران مشاهده شده که پلاک 66 د 666 ایران 66 بر روی آن نصب بوده است.

گفتنی است شتاب این خودرو در حدی است که تنها با شتاب هواپیما قابل مقایسه است. اگر فردی خودرو را از بالای یک ساختمان صد طبقه به پایین پرت کند نیز نمی‌‌تواند به شتاب این خودرو برسد ولی شاید اگر بالی از جنس تیتانیوم به عقب این ماشین وصل و آن را از ارتفاع به پایین پرتاب کنند، بتواند پرواز کند.

اخبار تازه پرونده اختلاس بزرگ؛ «مدیرعامل بانک ملی به ایران برنگشت» محمودرضا خاوری، مدیر عامل بانک ملی ایران، به رغم بیانیه این بانک مبنی بر بازگشت وی به تهران در روز پنجشنبه، حاضر نشده است به ایران بازگردد. ۱۳۹۰/۰۷/۰۸ منابع خبری ایران گزارش داده اند مدیرعامل بانک ملی که چندی پیش ایران را ترک کرده و گفته بود روز جمعه به ایران بازخواهد گشت، به رغم حضور مسئولان این بانک در فرودگاه برای استقبال از وی، به تهران نیامد. همزمان مسوول اصلی نظارت بر سیستم بانکی ایران گفته است که از مقام خود استعفا نمی دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، قرار بود محمود رضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی ایران، ساعت دو و ۴۰ دقیقه بامداد جمعه با پرواز «بریتیش ایرویز» به تهران باز‌گردد، اما این پرواز روز جمعه بدون آقای خاوری در تهران به زمین نشست. این در حالی است که برخی از مسئولان بانک ملی برای استقبال از محمودرضا خاوری، به فرودگاه امام خمینی رفته بودند. در پرونده بزرگترين اختلاس تاريخ ايران که رقم آن به سه هزار میلیارد تومان می رسد هشت بانک بزرگ دولتی و خصوصی به شکل مستقيم و غير مستقيم درگير بوده اند و بانک صادرات و ملی بیشترین زیان را در این زمینه متحمل شده اند. روز پنج شنبه سخنگوی قوه قضاییه گفته بود: «دو نامه به دست من رسيده است که در يکی از آنها ايشان (محمدرضا خاوری) استعفانامه‌اش را نوشته و در نامه ديگر گفته است که من به زودی به ايران برمی‌گردم و همکارانم را زيارت می‌کنم، البته بليط برگشت ايشان روز پنجشنبه است.» غلامحسین محسنی اژه‌ای با تاکید بر این‌که در صورت بازنگشتن آقای خاوری به کشور «تمام وصله‌ها و اتهامات» متوجه او می‌شود، تاکید کرده بود که به نفع مدیر پیشین بانک ملی است که به ایران باز‌گردد. مدیر عامل بانک ملی که هفته گذشته در لندن به سر می برد، در بیانیه ای اعلام کرد که از سمت خود استعفا داده است. به فاصله کمی از اعلام این خبر، محمد جهرمی، مدیرعامل پیشین بانک صادرات گفت که محمودرضا خاوری به کانادا گریخته است. پرونده «اختلاس سه هزار ميليارد تومانی» که زمزمه‌های آن مردادماه سال جاری به گوش رسید، مربوط به اتهامات فردی به نام «مه‌آفريد امير خسروی» صاحب مجموعه «گروه امير منصور آريا» است. بر اساس گزارش های منتشر شده، این فرد توانسته است از طريق روابط خاص خود با بانک صادرات و بانک ملی ايران به گشايش اسناد اعتباری به مبلغ صدها ميليارد تومان اقدام کند، بدون آن که تمام يا دست کم بخش عمده‌ای از وجه اين اعتبار نامه‌ها را پرداخته باشد. در پیوند با این اختلاس، کمیته منتخب دولت مدیر عامل‌های بانک‌ صادرات و سامان و همچنین یک عضو هیئت مدیره بانک ملی را از سمت‌های خود برکنار کرد. در حالی که پس از استعفا و برکناری چهار مقام بانکی، گزارش ها حاکی از استعفای قائم مقام بانک مرکزی بود، ولی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی این خبر را تکذیب کرده است. خبرگزاری مهر روز جمعه گزارش داد: «قرار بر این است که حمید پورمحمدی، قائم مقام بانک مرکزی از سمت خود استعفا دهد. مهر تأکید کرده بود که به آقای پورمحمدی پیشنهاد شده است یا استعفا کند و یا از کار برکنار می‌شود که وی نیز پذیرفته است از سمت خود کناره بگیرد.» خبرگزاری مهر در این گزارش خاطرنشان کرد که آقای پورمحمدی به عنوان قائم مقام بانک مرکزی مسئولیت نظارت بر سیستم بانکی را برعهده دارد که عملکرد ضعیف این بخش منجر به ارائه پیشنهاد استعفای وی شده است. دقایقی پس از انتشار این خبر، مهر از قول رضا سراج، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، اعلام کرد که حمید پور‌محمدی قصد استعفا ندارد. آقای سراج به این خبرگزاری گفت: «حمید پورمحمدی، قائم مقام این بانک به بنده گفت که استعفا نخواهد کرد... به عنوان مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تأکید می‌کنم که چنین چیزی نیست.» رییس قوه قضاییه که روز گذشته اعلام کرده بود عنوان «اختلاس از ناحیه کارمندان دولتی» برای این پرونده صدق می‌کند، تأکید کرده است که این قوه در برخورد با عاملین این اختلاس هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد و با تمامی عوامل متهم در این پرونده برخورد خواهد کرد. برخی از مقام های دولتی بويژه اسفنديار رحيم مشايی، رییس دفتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ايران، و حميد پورمحمدی، قائم مقام بانک مرکزی متهم شده اند که در پشت پرده اين اختلاس قرار دارند.


اخبار تازه پرونده اختلاس بزرگ؛ «مدیرعامل بانک ملی به ایران برنگشت»

محمودرضا خاوری، مدیر عامل بانک ملی ایران، به رغم بیانیه این بانک مبنی بر بازگشت وی به تهران در روز پنجشنبه، حاضر نشده است به ایران بازگردد.
محمودرضا خاوری، مدیر عامل بانک ملی ایران، به رغم بیانیه این بانک مبنی بر بازگشت وی به تهران در روز پنجشنبه، حاضر نشده است به ایران بازگردد.
۱۳۹۰/۰۷/۰۸
منابع خبری ایران گزارش داده اند مدیرعامل بانک ملی که چندی پیش ایران را ترک کرده و گفته بود روز جمعه به ایران بازخواهد گشت، به رغم حضور مسئولان این بانک در فرودگاه برای استقبال از وی، به تهران نیامد. همزمان مسوول اصلی نظارت بر سیستم بانکی ایران گفته است که از مقام خود استعفا نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قرار بود محمود رضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی ایران، ساعت دو و ۴۰ دقیقه بامداد جمعه با پرواز «بریتیش ایرویز» به تهران باز‌گردد، اما این پرواز روز جمعه بدون آقای خاوری در تهران به زمین نشست.

این در حالی است که برخی از مسئولان بانک ملی برای استقبال از محمودرضا خاوری، به فرودگاه امام خمینی رفته بودند.

در پرونده بزرگترين اختلاس تاريخ ايران که رقم آن به سه هزار میلیارد تومان می رسد هشت بانک بزرگ دولتی و خصوصی به شکل مستقيم و غير مستقيم درگير بوده اند و بانک صادرات و ملی بیشترین زیان را در این زمینه متحمل شده اند.

روز پنج شنبه سخنگوی قوه قضاییه گفته بود: «دو نامه به دست من رسيده است که در يکی از آنها ايشان (محمدرضا خاوری) استعفانامه‌اش را نوشته و در نامه ديگر گفته است که من به زودی به ايران برمی‌گردم و همکارانم را زيارت می‌کنم، البته بليط برگشت ايشان روز پنجشنبه است.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای با تاکید بر این‌که در صورت بازنگشتن آقای خاوری به کشور «تمام وصله‌ها و اتهامات» متوجه او می‌شود، تاکید کرده بود که به نفع مدیر پیشین بانک ملی است که به ایران باز‌گردد.

مدیر عامل بانک ملی که هفته گذشته در لندن به سر می برد، در بیانیه ای اعلام کرد که از سمت خود استعفا داده است. به فاصله کمی از اعلام این خبر، محمد جهرمی، مدیرعامل پیشین بانک صادرات گفت که محمودرضا خاوری به کانادا گریخته است.

پرونده «اختلاس سه هزار ميليارد تومانی» که زمزمه‌های آن مردادماه سال جاری به گوش رسید، مربوط به اتهامات فردی به نام «مه‌آفريد امير خسروی» صاحب مجموعه «گروه امير منصور آريا» است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، این فرد توانسته است از طريق روابط خاص خود با بانک صادرات و بانک ملی ايران به گشايش اسناد اعتباری به مبلغ صدها ميليارد تومان اقدام کند، بدون آن که تمام يا دست کم بخش عمده‌ای از وجه اين اعتبار نامه‌ها را پرداخته باشد.

در پیوند با این اختلاس، کمیته منتخب دولت مدیر عامل‌های بانک‌ صادرات و سامان و همچنین یک عضو هیئت مدیره بانک ملی را از سمت‌های خود برکنار کرد.

در حالی که پس از استعفا و برکناری چهار مقام بانکی، گزارش ها حاکی از استعفای قائم مقام بانک مرکزی بود، ولی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی این خبر را تکذیب کرده است.

خبرگزاری مهر روز جمعه گزارش داد: «قرار بر این است که حمید پورمحمدی، قائم مقام بانک مرکزی از سمت خود استعفا دهد. مهر تأکید کرده بود که به آقای پورمحمدی پیشنهاد شده است یا استعفا کند و یا از کار برکنار می‌شود که وی نیز پذیرفته است از سمت خود کناره بگیرد.»

خبرگزاری مهر در این گزارش خاطرنشان کرد که آقای پورمحمدی به عنوان قائم مقام بانک مرکزی مسئولیت نظارت بر سیستم بانکی را برعهده دارد که عملکرد ضعیف این بخش منجر به ارائه پیشنهاد استعفای وی شده است.

دقایقی پس از انتشار این خبر، مهر از قول رضا سراج، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، اعلام کرد که حمید پور‌محمدی قصد استعفا ندارد.

آقای سراج به این خبرگزاری گفت: «حمید پورمحمدی، قائم مقام این بانک به بنده گفت که استعفا نخواهد کرد... به عنوان مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تأکید می‌کنم که چنین چیزی نیست.»

رییس قوه قضاییه که روز گذشته اعلام کرده بود عنوان «اختلاس از ناحیه کارمندان دولتی» برای این پرونده صدق می‌کند، تأکید کرده است که این قوه در برخورد با عاملین این اختلاس هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد و  با تمامی عوامل متهم در این پرونده برخورد خواهد کرد.

برخی از مقام های دولتی بويژه اسفنديار رحيم مشايی، رییس دفتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ايران، و حميد پورمحمدی، قائم مقام بانک مرکزی متهم شده اند که در پشت پرده اين اختلاس قرار دارند.

قوه قضاییه جدی می‌شود


قوه قضاییه جدی می‌شود

8 آژانس مسافرتی به نام فرزند مدیر عامل بانک ملی در کانادا * اسفندیار رحیم مشائی سفیر فرهنگی رژیم جمهوری اسلامی در سازمان ملل؟ 8 آژانس مسافرتی به نام فرزند مدیر عامل بانک ملی در کانادا بنا بر یک گزارش دریافتی محمود رضا خاوری ( مدیر عامل بانک ملی ) که تبعه کانادا هم هست 8 آ ژانس مسا فرتی به نام پسرش ا. خاوری در تورنتو کانادا خریداری کرده که یکی از آنها آژانس جری کاپلین Jerry caplan Travel است. جری کاپلین در اسراییل دفتر دارد . گویا سرمایه این آژانس ها از طرف هواپیمایی ماهان به پاس وامهای کلانی که از طریق بانک سپه ( زمان ریاست خاوری ) دریافت کرده تامین شده است. جهرمی ، مدیر عامل برکنار شده بانک صادرات، محمود رضا خاوری ( مدیر عامل بانک ملی ) را مقصر اصلی اختلاس 3 هزار میلیاردی معرفی کرده است. مقامات رژيم اسلامی فرار خاوری را تائید کرده اند. اسفندیار رحیم مشائی سفیر فرهنگی رژیم جمهوری اسلامی در سازمان ملل؟ گزارش دریافتی : بر اساس گزارش منابع نزدیک به دفتر رژیم در نیویورک در سفر اخیر احمدی نژاد به آمریکا از محمد خزاعی سفیر جمهوری اسلامی خواسته تا برای اسفند رحیم مشائی بعنوان سفیر فرهنگی رژیم جمهوری اسلامی نسبت به اخذ پذیرش و موافقت سازمان ملل ونیز صدور ویزای دیپلماتیکی ورود به آمریکا از وزارت امور خارجه این کشور اقدام کند. این درحالیست که در تهران شایعات زیادی در مورد عدم حضور مشائی در کنار احمدی نژاد در ملاقات رسمی بگوش میرسد. در سالهای دور صادق خرازی و مهدی فرید زاده سفیران فرهنگی رژیم در سازمان ملل بودند احمدی نژاد با فرستادن مشائی به نیویورک هم وی را از تیر رس مخالفین در تهران دور کرده وهم نماینده رسمی خود را در آمریکا مستقر میکند و قدرت خود را برخ ولایت فقیه میکشد.

8 آژانس مسافرتی به نام فرزند مدیر عامل بانک ملی در کانادا
* اسفندیار رحیم مشائی سفیر فرهنگی رژیم جمهوری اسلامی در سازمان ملل؟


8 آژانس مسافرتی به نام فرزند مدیر عامل بانک ملی در کانادا
بنا بر یک گزارش دریافتی محمود رضا  خاوری ( مدیر عامل بانک ملی ) که تبعه کانادا هم هست  8 آ ژانس  مسا فرتی  به نام  پسرش  ا. خاوری در تورنتو کانادا  خریداری کرده که یکی از آنها آژانس  جری کاپلین Jerry caplan Travel  است.
جری کاپلین در اسراییل دفتر دارد . گویا سرمایه این آژانس ها از طرف هواپیمایی ماهان  به پاس وامهای کلانی که از طریق بانک سپه ( زمان ریاست خاوری ) دریافت کرده تامین شده است.
جهرمی ، مدیر عامل برکنار شده بانک صادرات،  محمود رضا خاوری ( مدیر عامل بانک ملی ) را مقصر اصلی اختلاس 3 هزار میلیاردی معرفی کرده است. مقامات رژيم اسلامی فرار خاوری را تائید کرده اند.
اسفندیار رحیم مشائی سفیر فرهنگی رژیم جمهوری اسلامی در سازمان ملل؟
گزارش دریافتی : بر اساس گزارش منابع نزدیک به دفتر رژیم در نیویورک در سفر اخیر احمدی نژاد به آمریکا از محمد خزاعی سفیر جمهوری اسلامی خواسته تا برای اسفند رحیم مشائی بعنوان سفیر فرهنگی رژیم جمهوری اسلامی نسبت به اخذ پذیرش و موافقت سازمان ملل ونیز صدور ویزای دیپلماتیکی ورود به آمریکا از وزارت امور خارجه این کشور اقدام کند. این درحالیست که در تهران شایعات زیادی در مورد عدم حضور مشائی در کنار احمدی نژاد در ملاقات رسمی بگوش میرسد. در سالهای دور صادق خرازی و مهدی فرید زاده سفیران فرهنگی رژیم در سازمان ملل بودند احمدی نژاد با فرستادن مشائی به نیویورک هم وی را از تیر رس مخالفین در تهران دور کرده وهم نماینده رسمی خود را در آمریکا مستقر میکند و قدرت خود را برخ ولایت فقیه میکشد.

خاوری برنگشت به گزارش خبرگزاری مهر خبر داد که محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران که قرار بود ساعت ۲ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز جمعه با پرواز برتیش ایرویز بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی انگلیس به تهران بازگردد و حتی برخی مسئولان این بانک نیز برای استقبال به فرودگاه امام خمینی (ره) رفتند، به کشور بازنگشته است. گفته می‌شود این مدیر دولت دهم دارای تابعیت دوگانه بوده و خانواده او در کانادا زندگی می‌کنند. دولت دهم بدون توجه به مشکلات امنیتی که این مدیران ممکن است برای کشور ایجاد کند، وی را به این سمت منصوب کرده است. به علاوه، به نظر می‌رسد که زندگی خانواده او در کانادا بر خلاف ادعای ساده‌زیستی است. باید منتظر اظهار نظر مسئولین قضائی و امنیتی کشور بود و دید که چه برنامه‌ای برای برگرداندن این مدیر فراری دارند.

خاوری برنگشت

به گزارش خبرگزاری مهر خبر داد که محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران که قرار بود ساعت ۲ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز جمعه با پرواز برتیش ایرویز بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی انگلیس به تهران بازگردد و حتی برخی مسئولان این بانک نیز برای استقبال به فرودگاه امام خمینی (ره) رفتند، به کشور بازنگشته است.
گفته می‌شود این مدیر دولت دهم دارای تابعیت دوگانه بوده و خانواده او در کانادا زندگی می‌کنند.
دولت دهم بدون توجه به مشکلات امنیتی که این مدیران ممکن است برای کشور ایجاد کند، وی را به این سمت منصوب کرده است. به علاوه، به نظر می‌رسد که زندگی خانواده او در کانادا بر خلاف ادعای ساده‌زیستی است.
باید منتظر اظهار نظر مسئولین قضائی و امنیتی کشور بود و دید که چه برنامه‌ای برای برگرداندن این مدیر فراری دارند.

خاوری برنگشت به گزارش خبرگزاری مهر خبر داد که محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران که قرار بود ساعت ۲ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز جمعه با پرواز برتیش ایرویز بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی انگلیس به تهران بازگردد و حتی برخی مسئولان این بانک نیز برای استقبال به فرودگاه امام خمینی (ره) رفتند، به کشور بازنگشته است. گفته می‌شود این مدیر دولت دهم دارای تابعیت دوگانه بوده و خانواده او در کانادا زندگی می‌کنند. دولت دهم بدون توجه به مشکلات امنیتی که این مدیران ممکن است برای کشور ایجاد کند، وی را به این سمت منصوب کرده است. به علاوه، به نظر می‌رسد که زندگی خانواده او در کانادا بر خلاف ادعای ساده‌زیستی است. باید منتظر اظهار نظر مسئولین قضائی و امنیتی کشور بود و دید که چه برنامه‌ای برای برگرداندن این مدیر فراری دارند.

خاوری برنگشت

به گزارش خبرگزاری مهر خبر داد که محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران که قرار بود ساعت ۲ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز جمعه با پرواز برتیش ایرویز بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی انگلیس به تهران بازگردد و حتی برخی مسئولان این بانک نیز برای استقبال به فرودگاه امام خمینی (ره) رفتند، به کشور بازنگشته است.
گفته می‌شود این مدیر دولت دهم دارای تابعیت دوگانه بوده و خانواده او در کانادا زندگی می‌کنند.
دولت دهم بدون توجه به مشکلات امنیتی که این مدیران ممکن است برای کشور ایجاد کند، وی را به این سمت منصوب کرده است. به علاوه، به نظر می‌رسد که زندگی خانواده او در کانادا بر خلاف ادعای ساده‌زیستی است.
باید منتظر اظهار نظر مسئولین قضائی و امنیتی کشور بود و دید که چه برنامه‌ای برای برگرداندن این مدیر فراری دارند.

نهال سحابی، از دوستان بهنام گنجی و کوهیار گودرزی پس از اقدام به خودکشی، درگذشت + عکس کمیته گزارشگران حقوق بشر- نهال سحابی، از دوستان بهنام گنجی و کوهیار گودرزی که در تاریخ 9 مردادماه ماه ، بازداشت شدند، شب گذشته دست به خودکشی زد و درگذشت. نهال سحابی از دوستان نزدیک بهنام گنجی بوده است که پس از خودکشی وی دچار مشکلات شدید روحی و روانی شده بود وی شب گذشته به مانند بهنام گنجی، دست به خودکشی زده و درگذشت. در ادامه ی بازداشت خودسرانه در روز 9 مردادماه، هم‌اکنون دو نفر به دلیل شرایط نامناسب روحی دست به خودکشی زده‌اند و کوهیار گودرزی، همچنان در شرایط نامعلوم در سلول انفرادی و در زندان به سر می‌برد. مرگ بهنام گنجی و نهال سحابی در حالی اتفاق می‌افتد که هنوز از آنچه در زندان اتفاق افتاده است، اطلاعی در دست نیست. کمیته گزارشگران حقوق بشر، ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده نهال سحابی، مرگ وی و بهنام گنجی را نتیجه مستقیم شکنجه‌های روحی و روانی از جمله نگهداری در سلول انفرادی می‌داند و باردیگر نگرانی شدید خود را نسبت به وضعیت نامعلوم کوهیارگودرزی اعلام می‌دارد. وبلاگ نهال سحابی

نهال سحابی، از دوستان بهنام گنجی و کوهیار گودرزی پس از اقدام به خودکشی، درگذشت + عکس

کمیته گزارشگران حقوق بشر- نهال سحابی، از دوستان بهنام گنجی و کوهیار گودرزی که در تاریخ 9 مردادماه ماه ، بازداشت شدند، شب گذشته دست به خودکشی زد و درگذشت.
نهال سحابی از دوستان نزدیک بهنام گنجی بوده است که پس از خودکشی وی دچار مشکلات شدید روحی و روانی شده بود
وی شب گذشته به مانند بهنام گنجی، دست به خودکشی زده و درگذشت.
در ادامه ی بازداشت خودسرانه در روز 9 مردادماه، هم‌اکنون دو نفر به دلیل شرایط نامناسب روحی دست به خودکشی زده‌اند و کوهیار گودرزی، همچنان در شرایط نامعلوم در سلول انفرادی و در زندان به سر می‌برد.
مرگ بهنام گنجی و نهال سحابی در حالی اتفاق می‌افتد که هنوز از آنچه در زندان اتفاق افتاده است، اطلاعی در دست نیست.
کمیته گزارشگران حقوق بشر، ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده نهال سحابی، مرگ وی و بهنام گنجی را نتیجه مستقیم شکنجه‌های روحی و روانی از جمله نگهداری در سلول انفرادی می‌داند و باردیگر نگرانی شدید خود را نسبت به وضعیت نامعلوم کوهیارگودرزی اعلام می‌دارد.
وبلاگ نهال سحابی
http://nahal53.blogfa.com/