Sunday, September 5, 2010

مصباح يزدی، رهبر طالبان ايران : ابلیس مؤمنان را قانع می‌کند که ارزش اصلی رضایت مردم است/ بازرگان مثل بعضی حقه باز نبود؛ صاف می گفت، هدف اصلی من ایران است و اسلام ابزاری برای پیشرفت ایران / رفته رفته کارمان به جایی رسیده است، که دین اسلام را کنار گذاشته‌ایم و می‌گوییم، آیا نان و مسکن ارزان شد؟

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، با انتقاد بسیار شدید از کسانی که درصددند، مکتب ایران را جایگزین مکتب اسلام کنند، گفت: او (مهندس بازرگان) راست می‌گفت و مثل بعضی حقه باز نبود؛ صاف می گفت، هدف اصلی من ایران است و اسلام ابزاری برای پیشرفت ایران، اما خودش اذعان می‌کرد که امام این گونه نیست و می‌خواهد ایران را فدای اسلام کند؛ اما حالا بیاییم و کلا اسلام را حذف کنیم؟




به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، محمد تقی مصباح یزدی، در ادامه سلسله نشست های شرح خطبه فدکیه، در دفتر رهبری در قم، اظهار داشت: جای تأسف دارد، در انقلابی که امام، آب و نان از دهانش می‌افتاد، اما اسلام از زبانش نمی افتاد، امروزه کسی باشد که به عنوان پیروی از ارزش‌ها و اسلام بگوید صحبت از اسلام گذشته و به جای تبلیغ اسلام، باید ارزش‌های عام انسانی را که حتی در بت پرست‌ها هم مطرح است، را بگوییم.



اظهارات وی انتقاد از اظهارات اخیر مشایی در حمایت از مکتب ایران در همایش ایرانیان خارج از کشور است.



وی با بیان این که، برخی از مسئولین گرایش "پراگماتیسمی" یا "عملگرایانه"، که در آن اعتقادات را تنها در صورت به عمل رسیدن ثابت می‌دانند، وجود دارد، گفت: مسئولینی که به این گرایش اعتقاد دارند، معتقدند که کار باید شکل بگیرد و فقط کار خوب باشد و دیگر به مبانی و اصول اعتقادی اهمیت چندانی نمی‌دهند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، تأکید کرد: کارهای ما، اگر چه در ظاهرا مفید و خوب باشد، اما بدون توجه به مبانی و اصول اعتقادی، صرفا برای این باشد که رضایت دیگران را جلب کنیم، یا این که خودمان دلمان خواسته باشد، یا این که بخواهیم کار خوبی کنیم که مردم به به و چه چه کنند و فردا روزی به ما رأی دهند، فایده ندارد، چرا که اگر در کار مثبت خود غیر از رضای خدا، را داخل کرده‌ایم، که این هم نوعی شرک است.



وی گفت: بسیاری از انحرافات فکری امروزی، از دست سازهای مهارت آمیز ابلیس است، که مؤمنان را قانع می‌کند که ارزش اصلی رضایت مردم است و به همین دلیل دیگر نباید سخنی از اعتقادات گفت.

عضو خبرگان رهبری، در ادامه افزود: پس ایمان چه می‌شود؟، مگر همه چیز از ایمان سرچشمه نمی‌گیرد؟، آموزه های قرآن چه می‌شود؟، رفته‌ای در اوهام و می‌گویی، وقت این‌ها، گذشته است و جامعه امروزی برای اعتقادات ارزش قائل نیست؟، فراتر از این، ملی گرایان هم چنین سخنانی را می گفتند، اما باید پرسید به تو چه؟



وی با انتقاد شدید نسبت به مروجان مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی، گفت: اصلا مگر دست خودت بوده که در ایران متولد شوی؟، اصلا گیرم پدر تو بود فاضل، تو خودت چه هستی؟، به تو چه؟، هرکسی مسئول عمل خودش است؛

مصباح یزدی، اضافه کرد: از کدام ارزش‌ها حمایت می‌کنی؟، من امروز یک چیز بگویم که فردا به من رأی دهند؟، برگشتیم به جاهلیت اولی؟

وی یادآور شد: نص فرمایشات امام خمینی(ره) این بود که ما برای صرف ایران و ایرانی بودن، ارزش قائل نیستیم، بلکه ایران را در کنار اسلام ارزشمند می‌دانیم.

استاد حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: نخست وزیر اول ایران، تصریح می کرد و شفاف می گفت که من اسلام را برای ایران می‌خواهم و خودش هم می‌گفت که امام ایران را برای اسلام می‌خواست.



وی ادامه داد: او (مهندس بازرگان) راست می گفت و مثل بعضی حقه باز نبود؛ صاف می گفت، هدف اصلی من ایران است و اسلام ابزاری برای پیشرفت ایران است اما حال بیاییم و کلا اسلام را حذف کنیم؟ به کجا می‌رویم؟، این اسمش حفظ ارزش‌های جمهوری اسلامی است؟، به کجا می رویم؟

مصباح یزدی، تأکید کرد: تمام این اندیشه‌ها و گرایش‌ها، از میل به گرایش "پراگماتیسمی" یا "عملگرایانه" شروع می‌شود، که با نگاهی به تاریخ انقلاب و 30سال گذشته، خواهیم دید کسانی که قبل ها هم روی گرایشات "پراگماتیسمی" یا "عملگرایانه"، تأکید می کردند، به ایمان ارزشی قائل نبودند و سخنانی هم که امروزه هم که مطرح می‌شود، ثمره همان درخت است.



وی، افزود: رفته رفته کارمان به جایی رسیده است، که دین اسلام را کنار گذاشته‌ایم و می‌گوییم، آیا نان و مسکن ارزان شد؟ و ...، در حالی که مسئله دین مهمتر و با اولویت‌تر است.

استاد حوزه علمیه قم، در پایان گفت: با وضعیت کنونی حالا آدم می فهمد که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه، چرا قبل از هرچیز مسئله ایمان را مطرح و روی آن تأکید کردند.

سپاه محمد رسول الله حمله به منزل کروبی محکوم کرد

در پی حملات افراد 'بسیجی' و 'لباس شخصی' به محل سکونت مهدی کروبی، از سران مخالفان دولت، سپاه محمد رسول الله در بیانیه ای این اقدامات را حاشیه سازی برخی از عناصر خودسر در راهپیمایی روز قدس دانست.




در بیانیه سپاه محمد رسول الله تهران آمده است : "فرماندهان، مدیران، کارکنان و بسیجیان غیور و ولایتمدار سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ این گونه حرکت های حاشیه ای و عاری از تدبیر را محکوم کرده و اعلام می کند که در شرایط حاضر همه باید با آگاهی و بصیرت و برای حفظ وحدت از هرگونه ایجاد خوراک فکری برای نفاق داخلی و فتنه گران خودداری نمایند."



سپاه محمد رسول الله تهران در ادامه بیانیه با دعوت آحاد مردم به هوشیاری و بصیرت اعلام کرد: "مسببان این حاشیه سازی را افرادی خودسر و کاملا بی ارتباط با نهاد مقدس بسیج و سپاه دانسته و بر این حقیقت ماندار پای می فشارد که بهترین و بدترین پاسخ و محاکمه فتنه گران، محاکمه طبیعی و مردمی و عناصر سبک سر فتنه است."



درحالی که سپاه محمد رسول الله حمله به خانه مهدی کروبی را محکوم کرد سرتیپ محمدرضا نقدی رئیس بسیج مستضعفان در جمع دست اندرکاران تربیت و آموزش بسیج گفت: "ایجاد درگیری های ساختگی سناریوی دشمن است. آنها قصد دارند با ایجاد درگیری های محلی مردگان سیاسی فتنه گر را دوباره زنده و حزب الله را بدنام کنند."





سپاه محمد رسول الله تهران در بیانیه حمله به خانه مهدی کروبی را محکوم کرد.

در روزهای اخیر گروهی با حمله به خانه کروبی، شیشه های ساختمان را شکسته و به دیوار آپارتمان آنها رنگ پاشیدند. این افراد از گاز اشک آور نیز استفاده کردند.برخی گزارشها نشان می دهد که این افراد از نیروهای بسیج بودند و حتی وقتی نیروهای انتظامی برای ساعاتی جلوی خانه آقای کروبی تجمع کردند، این افراد در همان نزدیکی مشغول عزاداری بودند و پلیس به آنها کاری نداشت.



آقای نقدی در ادامه افزود: "آمریکا و صهیونیست ها به ویژه انگلیس خبیث که صحنه گردانان مسائل است باید بدانند که این مهره ها سوخته و لو رفته اند و از نظر مردم افتاده اند و با هیچ ترفندی احیا نخواهند شد."



در روزهای گذشته بسیاری از چهره های اصلاح طلب چون محمد خاتمی، میرحسین موسوی، عبدالله نوری، یاسر خمینی در تماس با مهدی کروبی و دلجویی از او حمله به خانه آقای کروبی را محکوم کردند.



آیت الله بیات زنجانی هم با ارسال پیامی ضمن محکوم کردن این اتفاقات اعلام داشت: "هتک حرمت انسان، مساوی با هتک حرمت خانه کعبه و بلکه بالاتر از آن است و جسارت به یک انسان مسلم و یک انسان محترم، جسارت به خدا و جسارت به مقدسات خداست؛ نوعی حنگ و محاربه با خداست."

حمله مسلحانه به تشکیلات انصار حزب الله درکرمانشاه

بنا به گزارشهای دریافتی، حوالی نیمه شب گذشته ( شنبه ) خیابان مصدق کرمانشاه شاهد درگیری گروهی مسلح علیه لباس شخصی های موسوم به انصار حزب الله بود . این درگیری حدود دو ساعت بطول انجامید . در این درگیری که با شلیک گلوله همراه بود بیش از سه نفر از افراد انصار حزب الله مجروح و روانه بیمارستان شدند . بنابه گزارش ها مرکز درگیری در مکانی بنام حیدریه مقر این گروه بود .


شاهدان عینی افراد مسلحی را دیده که بدون هیچ نقابی بر صورت بسوی اعضای این گروه شلیک کرده و پس از زخمی نمودن اعضای آن از محل حادثه متواری شدند . این شاهدان زخمی شدن بیش از سه نفر از جمله صادق اشک تلخ رهبر این گروه افراطی را تأیید می کنند .

خبرها از فرار اشک تلخ از استان کرمانشاه حکایت دارد . این گزارش از استقرار صدها پلیس گارد ضد شورش در محل حادثه و در سطح شهر خبر می دهد . امروز یکشنبه هر چند خبری از این نیروها نبود اما حیدریه ؛ محل استقرار انصار حزب الله تعطیل بود .

در هفته های اخیر گروه موسوم به انصار حزب الله با حضور کم تعداد خیابانی مانع از برگزاری کنسرت حسام الدین سراج و مراسم ختم اسماعیل ططری در کرمانشاه شدند . آنها همچنین مراکز هنری را تهدید و علیه برخی مسئولان ارشد استان بیانیه صادر کرده اند . اقدامات انصار حزب الله اعتراض کرمانشاهیان را برانگیخته است .

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله مسلحانه به لباس شخصی های انصار حزب الله را بر عهده نگرفته است .

فیلم / آگهی تلویزیونی عفو بین الملل در نروژ در حمایت از شیوا نظر آهاری

فیلم / آگهی تلویزیونی عفو بین الملل در نروژ در حمایت از شیوا نظر آهاری

عکس سردار کودتاچی "مشفق" در دهه 1370

با سلام -بعد از پخش سخنرانی سردار مشفق در مشهد بسیاری تلاش کردند تا عکسی از وی پیدا کنند، اما این تلاش ها به نتیجه نرسید زیرا وی چند نام برای خود اختیار کرده است. بنده فقط میدانم که وی از نیروهای لشگر 27 حضرت رسول(ع) تهران بزرگ بوده و در حال حاضر هم معاونت قرارگاه ثارالله را بر عهده دارد. ضمناً چند عکس از ایشان بدست آوردم که از سالهای دهه 1370 است و حتما طی سالهای بعد تغییراتی به مقتضای سن و سال در صورت و هیکل وی بوجود آمده است، اما با انتشار این عکس، حداقل دوستان و اقوام و همکاران سابق او وی را خواهند شناخت و از تلاش ها برای پشت پرده نگهداشتن وی شکست خواهد خورد. حتی این احتمال که بعضی از همکاران سابق او جزو جانبازان جنگی و یا آزادگان جنگی باشند و اکنون طرفدار جنبش سبز نیز وجود دارد. اگر عکس تازه تری از وی پیدا کردم مانند گزارش افشای نام ها و سابقه وی که منتشر کردید، برایتان می فرستم.




(آن گزارش مورد اشاره را از اینجا می توانید بخوانید.)