Thursday, August 2, 2012

اسیران سبز، در ماه میهمانی خدا در کنار خانواده های خود؛ مرخصی مهدی محمودیان، احمد زیدآبادی، نرگس محمدی، بهاره هدایت، حسن اسدی زیدآبادی و علی ملیحی اسیران سبز، در ماه میهمانی خدا در کنار خانواده های خود؛ مرخصی مهدی محمودیان، احمد زیدآبادی، نرگس محمدی، بهاره هدایت، حسن اسدی زیدآبادی و علی ملیحی

اسیران سبز، در ماه میهمانی خدا در کنار خانواده های خود؛
مرخصی مهدی محمودیان، احمد زیدآبادی، نرگس محمدی، بهاره هدایت، حسن اسدی زیدآبادی و علی ملیحی

اولین عکس از نرگس محمدی پس از آزادی حال نرگس خوب است و لبخند لحظه ای از لبان مادرش دور نمی شود . حال نرگس خوب است و پدرش به شکرانه ی آزادی اش چون پروانه ای بر گرد دخترش میگردد تا جبران نماید لحظه های تنهایی نرگس در پس میله های زندان را . حال نرگس خوب است و خانه پر از خنده و هیاهوست . چه سخت است بیان لحظه ای که سراسیمه گیمان به دیدن چهره ی خسته اما مصمم نرگس منتهی شد . اینجا زنجان . باران می بارد . حال همه ی ما خوب است :)

اولین عکس از نرگس محمدی پس از آزادی

حال نرگس خوب است و لبخند لحظه ای از لبان مادرش دور نمی شود . حال نرگس خوب است و پدرش به شکرانه ی آزادی اش چون پروانه ای بر گرد دخترش میگردد تا جبران نماید لحظه های تنهایی نرگس در پس میله های زندان را . حال نرگس خوب است و خانه پر از خنده و هیاهوست . چه سخت است بیان لحظه ای که سراسیمه گیمان به دیدن چهره ی خسته اما مصمم نرگس منتهی شد .
اینجا زنجان . باران می بارد . حال همه ی ما خوب است :)

تهران به گروه طالبان افغانستان اجازه گشایش دفتر در ایران داده است العربیه مسئولان افغانی و غربی می گویند که تهران به گروه طالبان اجازه گشایش دفتر در ایران داده و در حال بررسی مجهز کردن این گروه به موشک های زمین به هوا است. روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف" در شماره پنجشنبه 5-8-2012 خود نوشته است که ایران با این اقدام می خواهد در مسیر پیمان همکاری های استراتژیک که آوریل گذشته میان دولت افغانستان و آمریکا منعقد شده، سنگ اندازی کند. این گزارش افزوده است که ایران همچنین با این اقدام می خواهد فرصتی برای انتقامجویی در صورت حمله آمریکا به نیروگاه های اتمی اش برای خود فراهم کند. دیلی تلگراف خاطرنشان کرده است که مقام های ایرانی ماه می گذشته به یکی از اعضای مجلس شورای طالبان افغانستان اجازه گشایش دفتر در زاهدان دادند. این روزنامه افزوده است که شنود تماس هایی که دو ماه پس از کشایش دفتر صورت گرفته نشان داده است که سپاه قدس ایران در حال بررسی تجهیز گروه طالبان افغانستان به موشک های زمین به هوا است. یک مسئول غربی که در کابل پایتخت افغانستان حضور دارد گفته است در صورت ارسال تجهیزات جدید به طالبان می توان گفت که ایران بر میزان حمایت خود از این گروه افغان افزوده است. این مقام مسئول خاطرنشان کرده است که ایران برای رسیدن به هدف غایی خود که همان تسریع در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است، حاضر است مذهب و ارزش های دینی خود را کنار بگذارد. فرماندهان نظامی نیروهای ناتو در افغانستان می گویند که ایران از چند سال پیش گروه طالبان را با سلاح های کوچک مجهز کرده و به آن ها آموزش می دهد.

تهران به گروه طالبان افغانستان اجازه گشایش دفتر در ایران داده است

العربیه
مسئولان افغانی و غربی می گویند که تهران به گروه طالبان اجازه گشایش دفتر در ایران داده و در حال بررسی مجهز کردن این گروه به موشک های زمین به هوا است.

روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف" در شماره پنجشنبه 5-8-2012 خود نوشته است که ایران با این اقدام می خواهد در مسیر پیمان همکاری های استراتژیک که آوریل گذشته میان دولت افغانستان و آمریکا منعقد شده، سنگ اندازی کند.

این گزارش افزوده است که ایران همچنین با این اقدام می خواهد فرصتی برای انتقامجویی در صورت حمله آمریکا به نیروگاه های اتمی اش برای خود فراهم کند.

دیلی تلگراف خاطرنشان کرده است که مقام های ایرانی ماه می گذشته به یکی از اعضای مجلس شورای طالبان افغانستان اجازه گشایش دفتر در زاهدان دادند.

این روزنامه افزوده است که شنود تماس هایی که دو ماه پس از کشایش دفتر صورت گرفته نشان داده است که سپاه قدس ایران در حال بررسی تجهیز گروه طالبان افغانستان به موشک های زمین به هوا است.

یک مسئول غربی که در کابل پایتخت افغانستان حضور دارد گفته است در صورت ارسال تجهیزات جدید به طالبان می توان گفت که ایران بر میزان حمایت خود از این گروه افغان افزوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرده است که ایران برای رسیدن به هدف غایی خود که همان تسریع در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است، حاضر است مذهب و ارزش های دینی خود را کنار بگذارد.

فرماندهان نظامی نیروهای ناتو در افغانستان می گویند که ایران از چند سال پیش گروه طالبان را با سلاح های کوچک مجهز کرده و به آن ها آموزش می دهد.

ارتش آزاد به سوی قلعه تاریخی در مرکز شهر حلب پیشروی می کند العربیه . منابع مخالفان روز پنجشنبه 2-8-2012 از نبرد شدید بین نیروهای دولتی سوریه و ارتش آزاد در نزدیکی قلعه قدیم این شهر خبر دادند. مخالفان می گویند آنها در 200 متری قلعه معروف حلب که یکی از آثار تاریخی این شهر است مستقر شدند. این قلعه که 800 سال پیش ساخته شده بود، در مرکز شهر حلب واقع شده است. به گزارش العربیه به نقل از منابع مخالفان نیروهای دولتی همچنان با هلیکوپتر و سلاح سنگین مناطق تحت کنترل مخالفان را گلوله باران می کنند. بر اساس این گزارش نبرد سنگین بین نیروهای دولتی و مخالفان حکومت سوریه برای سیزدهمین روز پیاپی در حلب، مهمترین شهر سوریه بعد از دمشق و مرکز اقتصادی این کشور، هنوز ادامه دارد. روز گذشته بشار اسد جنگ حلب را جنگی سرنوشت ساز توصیف کرد . به گزارش شاهدان عینی از حلب، واحدهای ارتش تلاش کردند که برخی از مناطق را بازپس گیرند اما با مقاومت شدید مخالفان رو‌برو شدند. احمد یکی از جنگجویان ارتش آزاد در مورد نبرد حلب می گوید: " به زودی وارد قلعه و مرکز شهر حلب خواهیم شد". این عضو ارتش آزاد افزود: " این قلعه زمانی دژ محکم اعراب در برابر بیگانگان بود و اکنون یکی از آثار مهم تاریخی سوریه به شمار می رود و همه گردشگران از آن دیدن می کردند". احمد در باره نحوه نبرد با ارتش سوریه می گوید: " هنگامی که هوا صاف است جنگ شدت می گیرد و هلیکوپترهای رژیم به پرواز در می آیند تا مقر ارتش آزاد را هدف قرار دهند. تک تیر اندازان آنها نیز از بالای قلعه بسوی افراد ارتش آزاد شلیک می کنند. ما نیز به آنها پاسخ می دهیم اما ارتش آزاد اکنون حلقه محاصره را برآنها تنگ تر کرده است. طی سیزده روز گذشته مناطق تحت کنترل مخالفان در حلب زیر آتش توپخانه و حملات هلیکوپترهای توپدار ارتش اسد قرار داشت. مخالفان سوریه نیز طی این مدت تلاش کردند با جنگ وگریز به عملیاتی علیه مراکز مهم امنیتی و نظامی در مناطق مختلف حلب دست بزنند. ابوالقاسم الحموی یکی از فعالان سیاسی در حلب در تماس با تلویزیون العربیه گفت: " جاده ورودی شهر حلب به مرز ترکیه به کنترل آرتش آزاد در آمده است. او گفت: " تاکنون 22 تن در حلب بر اثر گلوله باران مناطق مسکونی جان خود را از دست دادند. تا چند هفته پیش، شهر حلب نسبت به دیگر شهرهای سوریه از آرامش بیشتری برخوردار بود. با آغاز درگیری مسلحانه در حلب، مردم این شهر به سوی مناطق دیگر یا به مرز ترکیه هجرت کردند.

ارتش آزاد به سوی قلعه تاریخی در مرکز شهر حلب پیشروی می کند

العربیه .
منابع مخالفان روز پنجشنبه 2-8-2012 از نبرد شدید بین نیروهای دولتی سوریه و ارتش آزاد در نزدیکی قلعه قدیم این شهر خبر دادند.

مخالفان می گویند آنها در 200 متری قلعه معروف حلب که یکی از آثار تاریخی این شهر است مستقر شدند. این قلعه که 800 سال پیش ساخته شده بود، در مرکز شهر حلب واقع شده است.

به گزارش العربیه به نقل از منابع مخالفان نیروهای دولتی همچنان با هلیکوپتر و سلاح سنگین مناطق تحت کنترل مخالفان را گلوله باران می کنند.

بر اساس این گزارش نبرد سنگین بین نیروهای دولتی و مخالفان حکومت سوریه برای سیزدهمین روز پیاپی در حلب، مهمترین شهر سوریه بعد از دمشق و مرکز اقتصادی این کشور، هنوز ادامه دارد.

روز گذشته بشار اسد جنگ حلب را جنگی سرنوشت ساز توصیف کرد .

به گزارش شاهدان عینی از حلب، واحدهای ارتش تلاش کردند که برخی از مناطق را بازپس گیرند اما با مقاومت شدید مخالفان رو‌برو شدند.

احمد یکی از جنگجویان ارتش آزاد در مورد نبرد حلب می گوید: " به زودی وارد قلعه و مرکز شهر حلب خواهیم شد".

این عضو ارتش آزاد افزود: " این قلعه زمانی دژ محکم اعراب در برابر بیگانگان بود و اکنون یکی از آثار مهم تاریخی سوریه به شمار می رود و همه گردشگران از آن دیدن می کردند".

احمد در باره نحوه نبرد با ارتش سوریه می گوید: " هنگامی که هوا صاف است جنگ شدت می گیرد و هلیکوپترهای رژیم به پرواز در می آیند تا مقر ارتش آزاد را هدف قرار دهند. تک تیر اندازان آنها نیز از بالای قلعه بسوی افراد ارتش آزاد شلیک می کنند. ما نیز به آنها پاسخ می دهیم اما ارتش آزاد اکنون حلقه محاصره را برآنها تنگ تر کرده است.

طی سیزده روز گذشته مناطق تحت کنترل مخالفان در حلب زیر آتش توپخانه و حملات هلیکوپترهای توپدار ارتش اسد قرار داشت.

مخالفان سوریه نیز طی این مدت تلاش کردند با جنگ وگریز به عملیاتی علیه مراکز مهم امنیتی و نظامی در مناطق مختلف حلب دست بزنند.

ابوالقاسم الحموی یکی از فعالان سیاسی در حلب در تماس با تلویزیون العربیه گفت: " جاده ورودی شهر حلب به مرز ترکیه به کنترل آرتش آزاد در آمده است.

او گفت: " تاکنون 22 تن در حلب بر اثر گلوله باران مناطق مسکونی جان خود را از دست دادند.

تا چند هفته پیش، شهر حلب نسبت به دیگر شهرهای سوریه از آرامش بیشتری برخوردار بود.

با آغاز درگیری مسلحانه در حلب، مردم این شهر به سوی مناطق دیگر یا به مرز ترکیه هجرت کردند.

خودسوزی یک جوان بیکار در مقابل چشم شهردار رژیم جوانی 24 ساله صبح روز گذشته 9 مرداد در محوطه ساختمان شهرداری ملارد و جلوی دفتر شهردار این شهر اقدام به خودسوزی کرد. یک شاهد عینی در تماس با روزنامه اعتماد با اعلام این خبر تاکید کرد که او خواهان استخدام در بخش خدماتی بود. او گفت: این مرد پس از بیرون آمدن از ساختمان شهرداری یک مخزن چهار لیتری بنزین تهیه و پس از آن جلوی دفتر شهردار اقدام به خودسوزی کرد. شهردار ملارد در این باره گفت: در حال خارج شدن از ساختمان بودم که دیدم یک گلوله آتش در حال دویدن به سمت من است، ظاهرا قصد داشت مرا هم آتش بزند. به گفته شاهدان عینی این جوان سرپرست خانوار و دارای یک مادر پیر و دو خواهر نابیناست. http://www.iranpressnews.com/source/129274.htm

خودسوزی یک جوان بیکار در مقابل چشم شهردار رژیم

جوانی 24 ساله صبح روز گذشته 9 مرداد در محوطه ساختمان شهرداری ملارد و جلوی دفتر شهردار این شهر اقدام به خودسوزی کرد.

یک شاهد عینی در تماس با روزنامه اعتماد با اعلام این خبر تاکید کرد که او خواهان استخدام در بخش خدماتی بود.

او گفت: این مرد پس از بیرون آمدن از ساختمان شهرداری یک مخزن چهار لیتری بنزین تهیه و پس از آن جلوی دفتر شهردار اقدام به خودسوزی کرد.

شهردار ملارد در این باره گفت: در حال خارج شدن از ساختمان بودم که دیدم یک گلوله آتش در حال دویدن به سمت من است، ظاهرا قصد داشت مرا هم آتش بزند.

به گفته شاهدان عینی این جوان سرپرست خانوار و دارای یک مادر پیر و دو خواهر نابیناست.

http://www.iranpressnews.com/source/129274.htm

مخالفان حکومت سوریه پایگاه هوایی ارتش را زیر آتش تانک گرفتند بی بی سی : نیروهای مخالف حکومت سوریه با استفاده از یک دستگاه تانک ارتشی، به پایگاه هوایی دولت در نزدیکی حلب حمله کرده اند. روز پنجشنبه، ١٢ مرداد (٢ اوت)، گزارش شد که نیروهای مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با استفاده از یک دستگاه تانک که پیشتر در جریان نبرد با ارتش به غنیمت گرفته بودند، پایگاه هوایی مورد استفاده نیروهای دولتی واقع در سی کیلومتری شمال غرب حلب را زیر آتش گرفته اند. این گزارش توسط گروه موسوم به ناظران حقوق بشر سوریه، که مواضع مخالفان حکومت سوریه را منعکس می کند، انتشار یافته اما خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرنگار خود در حلب نیز این گزارش را تایید کرده است. خبرنگار این خبرگزاری به نقل از نیروهای مخالف دولت گفته است که هلی کوپترها و هواپیماهای نظامی از این پایگاه برای بمباران مناطق تجمع مخالفان و هواداران آنان در شهر حلب استفاده می کردند. این گزارش ها میزان خسارت به این پایگاه در نتیجه آتشباری مخالفان را مشخص نکرده است. در حالیکه نیروهای مخالف تا کنون به اسلحه سبک مجهز بوده اند، روز گذشته منابع سازمان ملل تایید کردند که این نیروها توانسته اند اخیرا به تعدادی تانک، خودرو زرهی و حتی تسلیحات ضدهوایی دست یابند. گفته می شود این تجهیزات، که امکان مقاومت در برابر حملات ارتش را به مخالفان حکومت داده، در جریان حمله به نیروهای دولتی به دست آنان افتاده یا نظامیان مخالف، هنگام فرار از خدمت آنها را با خود آورده اند. دولت سوریه همواره برخی کشورهای منطقه را متهم کرده که اسلحه در اختیار مخالفان قرار می دهند یا با اعطای کمک مالی، این امکان را به آنها می دهند تا اسلحه قاچاق خریداری کنند و آن را در برابر ارتش به کار گیرند. ناظران سازمان ملل همچنین گفته اند که ارتش سوریه دست کم در یک مورد، مواضع مخالفان در شهر حلب را با استفاده از جنگنده های نیروی هوایی زیر آتش گرفته است. همزمان، گزارش های رسیده از نقاط مختلف سوریه، از جمله حلب، بزرگترین شهر این کشور و دمشق، پایتخت، از ادامه درگیری مسلحانه بین دو طرف حکایت دارد.

مخالفان حکومت سوریه پایگاه هوایی ارتش را زیر آتش تانک گرفتند

بی بی سی : نیروهای مخالف حکومت سوریه با استفاده از یک دستگاه تانک ارتشی، به پایگاه هوایی دولت در نزدیکی حلب حمله کرده اند.
روز پنجشنبه، ١٢ مرداد (٢ اوت)، گزارش شد که نیروهای مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با استفاده از یک دستگاه تانک که پیشتر در جریان نبرد با ارتش به غنیمت گرفته بودند، پایگاه هوایی مورد استفاده نیروهای دولتی واقع در سی کیلومتری شمال غرب حلب را زیر آتش گرفته اند.
این گزارش توسط گروه موسوم به ناظران حقوق بشر سوریه، که مواضع مخالفان حکومت سوریه را منعکس می کند، انتشار یافته اما خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرنگار خود در حلب نیز این گزارش را تایید کرده است.
خبرنگار این خبرگزاری به نقل از نیروهای مخالف دولت گفته است که هلی کوپترها و هواپیماهای نظامی از این پایگاه برای بمباران مناطق تجمع مخالفان و هواداران آنان در شهر حلب استفاده می کردند. این گزارش ها میزان خسارت به این پایگاه در نتیجه آتشباری مخالفان را مشخص نکرده است.
در حالیکه نیروهای مخالف تا کنون به اسلحه سبک مجهز بوده اند، روز گذشته منابع سازمان ملل تایید کردند که این نیروها توانسته اند اخیرا به تعدادی تانک، خودرو زرهی و حتی تسلیحات ضدهوایی دست یابند.
گفته می شود این تجهیزات، که امکان مقاومت در برابر حملات ارتش را به مخالفان حکومت داده، در جریان حمله به نیروهای دولتی به دست آنان افتاده یا نظامیان مخالف، هنگام فرار از خدمت آنها را با خود آورده اند. دولت سوریه همواره برخی کشورهای منطقه را متهم کرده که اسلحه در اختیار مخالفان قرار می دهند یا با اعطای کمک مالی، این امکان را به آنها می دهند تا اسلحه قاچاق خریداری کنند و آن را در برابر ارتش به کار گیرند.
ناظران سازمان ملل همچنین گفته اند که ارتش سوریه دست کم در یک مورد، مواضع مخالفان در شهر حلب را با استفاده از جنگنده های نیروی هوایی زیر آتش گرفته است.
همزمان، گزارش های رسیده از نقاط مختلف سوریه، از جمله حلب، بزرگترین شهر این کشور و دمشق، پایتخت، از ادامه درگیری مسلحانه بین دو طرف حکایت دارد.