Saturday, February 6, 2010

آرمان های فراموش شده را مطالبه کنید
























پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۸
هشدار کروبی و دعوت به راه پیمائی
آرمان های فراموش شده را مطالبه کنید
آرش معتمد

یک روز پس از آنکه میرحسین موسوی در مصاحبه ای رسما از همراهان جنبش سبز برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد، مهدی کروبی، دیگر چهره شاخص جنبش سبز نیز با انتشار بیانیه ای از سبزهای ایران خواست تا در این راهپیمایی شرکت کنند تا "آرمان های" فراموش شده را با پرهیز از "خشونت زبانی و فیزیکی" مطالبه کنند. وی خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی هم تاکید کرده است که راه حل مشکلات اخیر "داغ و درفش" و "پاک کردن صورت مساله" نیست؛ او همزمان پنج پیش شرط هم برای خروج از بحران سیاسی اخیر پیشنهاد کرده است.

مهدی کروبی در بیانیه ای که روز گذشته منتشر کرد با اشاره به "پیوند ناگسستنی" وی با ملت ایران، "سکوت وبی توجهی به منافع ملی" را جفا نامید و از سران جمهوری اسلامی خواست تا "عاقلانه" و "به دور از حب و بغض های سیاسی" به بیانیه مذکور نگاه کنند چرا که: "مهدی کروبی از لحاظ سن و سال دیگر در وضعیتی نیست که رفتار او را بتوان با انگیزه های سیاسی و رسیدن به پست و مقام و امور دنیوی تخطئه نمود."



رای مردم مهندسی شد

بند دوم بیانیه مهدی کروبی اشاره مستقیمی دارد به زیر سئوال رفتن "جمهوریت واسلامیت" نظام جمهوری اسلامی، چرا که انتخابات ریاست جمهوری با "مهندسی آرای مردم" همراه شد.کروبی از چیزی سخن گفته است که مخالفین از آن به عنوان یک "کودتای انتخاباتی" یاد می کنند. کروبی در ادامه به یادآوری روزهای نخست پس از انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری می پردازد؛ هنگامی که به نوشته وی پاسخ سئوال "رای من کو" با "سرکوب و خشونت" مواجه و "موجب شکسته شدن دیوارهای اعتماد میان مردم و حاکمیت شد".

در همین ارتباط وی به مسئولان جمهوری اسلامی خاطر نشان می کند که: "راه حل مشکلات پیش آمده نه پاک کردن صورت مساله است و نه داغ و درفش."

اشاره این رهبر شاخص مخالفان دولت، به امتناع سران جمهوری اسلامی از برآورده ساختن خواسته های جنبش سبز و همزمان ادامه سیاست سرکوب شدید معترضین است که مهدی کروبی مصادیق آن را چنین معرفی می کند: "بازداشت و زندان فله ای فعالان سیاسی و روزنامه نگاران و دانشجویان، دادگاه های نمایشی، اعدام و اعمال مجازات های سنگین و ایجاد فضای امنیتی." مهدی کروبی هیچ کدام از این موارد را راهکار مناسبی برای خروج از بحران موجود نمی داند و در همین ارتباط از مراجع تقلید و "عقلای بزرگ قوم" می خواهد تا "بدور از مشاجرات لفظی بی حاصل، با ارائه طرح های واقع بینانه به داد اسلام و مردم برسند."

این بحث در حالی مطرح می شود که اخبار حکایت از آن دارد که بسیاری از مراجع و روحانیون شهر قم مخالف سیاست های دولت در سرکوب جنبش سبز هستند، اما به علت فشارهای حاکمیت، سکوت کرده اند.



انتقاد از احمدی نژاد

مهدی کروبی در بند سوم بیانیه خود به شرایط سخت مردم، از جمله شرایط اقتصادی، سیاسی و امنیتی و به ویژه بی توجهی به حقوق شهروندی، تاکید می کند انکار این مسائل واقعیت را تغییر نمی دهد. او با انتقاد از افرادی که جنبش سبز را فتنه می خوانند، به برخی "دلخوشی"های جناح راست اشاره می کندو می افزاید: "یکی از بزرگترین مشکلات امروز کشور همین انکار مشکلات یا دلخوش نمودن به نام های دیگر است؛حضرات نه تنها تلاش می کنند معضل را نبینند و آن را نپذیرند بلکه سعی می کنند واقعیت های تلخ موجود را با شبیه سازی های ناشیانه و بچگانه وارونه جلوه دهند. فلذا قدمی در جهت علاج آن بر نمی دارند. درحالی که از اداره امور ساده کشور درمانده اند، ادعای اداره امور جهان را دارند."

این سخن دبیر کل حزب اعتماد ملی، اشاره به سخنان محمود احمدی نژاد است که گفته: "علی‌رغم میل برخی می‌گویم که حتی برای مدیریت جهان آماده باشیم."

مهدی کروبی با یادآوری مشکلت جامعه به محمود احمدی نژا، می نویسد "نابرابری و تبعیض در جامعه موج می زند" و در وصف فساد اقتصادی که دولت نهم و دهم پدید آورده است می گوید : "بنا بر آخرین آمارهای بین المللی کشورمان دراین امر با سقوط معنی داری در رتبه ۱۶۸ کشور دنیا قرار گرفته است."

وی با انتقاد از آکنده شدن "چاپلوسی وتزویر" به "بی هویت های خشک مغز با چشمان بسته و دهان های باز" اشاره می کند که "در کمال امنیت، بدون پروا مداحی و خودفروشی می کنند و با ایراد تهمت و افترا عرصه را بر پاکان و نیکان تنگ کرده که از این آشفته بازار باید به خدا پناه برد."



راهکارهایی برای خروج از بحران

سیاسی ترین بخش از بیانیه جدید مهدی کروبی، قسمتی از آن است که وی برای بخش هایی از حاکمیت که دنبال راه حل اصولی هستند، پنج پیش شرط بر می شمرد. "کنترل زبان و قلم خشونت گرایان" و طرد "بازار دین فروشی و انحصار طلبی" نخستین پیش شرط است. پس از آن دبیر کل حزب اعتماد ملی بر "اجرای کامل تمام اصول قانون اساسی" تاکید می کند و با انتقاد از "ساطور نظارت استصوابی" که توسط شورای نگهبان اعمال می شود، حذف آن را خواستار می شود: "بدعت زشت شورای نگهبان که تمام ایرانیان از جمله چهره های شاخص و شناخته شده را به ساطور نظارت استصوابی می سپارد باید حذف گردد. میزان باید فقط رای ملت باشد نه گزینش و مهندسی آرای مردم بر اساس سلایق عده ای خاص."

در حالی که در هفت ماه اخیر خیل عظیمی از فعالین سیاسی، روزنامه نگاران و فعالین مدنی پاسخ انتقاد های خود از دولت را با بازداشت در سلول های انفرادی و احکام حبس طولانی و تعزیزی دیده اند، مهدی کروبی سومین شرط خود برای خروج از بحران را چنین معرفی می کند: "آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی."
انتقاد چهارم کروبی به عرصه مطبوعات و دانشگاه اشاره دارد. در حالی که سیر توقیف نشریات و فشار بر روزنامه ها برای سانسور اخبار، پس از انتخابات اوج گرفته و از سویی دانشگاه ها با سرکوب خونین، بی سابقه و بازداشت گسترده دانشجویان مواجه بوده است، کروبی خواستار "فضای باز مطبوعات"، "به رسمیت شناختن نقد و نقادی" و "بازگرداندن آرامش به دانشگاه ها" شده است.



این کاندیدای مخالف دولت از فضای امنیتی و جو پلیسی اعمال شده از سوی حاکمیت انتقاد می کند و به عنوان پنجمین راهکار ضمن تاکید بر لزوم برداشته شدن "محیط رعب و وحشت" خاطرنشان می کند: "در این فضا بستر وحدت و همکاری نیست."



توصیه به پرهیز از خشونت

همزمان مهدی کروبی به معترضین سبز که قرار است در راهپیمایی شرکت کنند پیرامون تلاش حاکمیت برای سوق دادن جنبش به فضای خشونت هشدار می دهد: "این امر خواست مخالفان و دشمنان حرکت مسالمت آمیز شماست. رفتن در فضای خشونت و یا گرفتار شدن در فضایی که ممکن است خود به نام شما طراحی کرده و مرتکب رفتاری خلاف مصلحت و مقررات شوند، خواست سرکوبگران بی منطق است. هشدار که مبادا عوامل نفوذی و بیگانگان و اجانب در صفوف شما رخنه نموده و ارزش های دینی و اخلاقی و ملی را خدشه دار نمایند."

دغدغه رهبران سیاسی جنبش سبز نسبت به احتمال بروز کنش های خشونت آمیز پس از آن بروز یافت که در روز عاشورا طیف هایی از جنبش سبز نسبت به خشونت های بی حد و حصر ماموران انتظامی و شبه نظامیان بسیج واکنش فیزیکی دادند، که به بروز نگرانی هایی پیرامون دور شدن جنبش سبز از خصلت خشونت گریزآن انجامید.

جنبش سبز در هشت ماه گذشته در تمامی مناسبت های سیاسی تقویمی از جمله روز قدس، 13 آبان و شانزدهم آذر حضور گسترده ای در خیابان های شهر تهران داشته است و ناظران این مناسبت های رسمی را فرصتی برای ادامه اعتراض های مسالمت آمیز جنبش سبز علیه دولت احمدی نژاد می دانند.



فصل مشترک جنبش سبز

در پایان این بیانیه که یک هفته پیش از خیز جنبش سبز برای حضور در تظاهرات 22 بهمن انتشار می یابد، مهدی کروبی به تبیین خصلت های تکثر گرایانه جنبش سبز برای مردم و به ویژه "قشر تحصیل کرده و طبقه جوان" می پردازد و می نویسد: "آنچه امروز به نام جنبش اعتراضی در جامعه جریان دارد یک ایدئولوژی فراگیر نیست که خط کشی های سفت و سخت داشته باشد و افراد را بر اساس آن گزینش نموده و مسئولیت رفتار تمام حاضران در آن را بپذیرند."

او در عین حال تاکید می کند که جنبش سبز برای دفاع از عقیده یا مرام سیاسی و دینی خاص نیست و دارای "آرا و عقاید گوناگونی" است. با این همه او فصل مشترک جنبش اعتراضی را استیفای حق رای، انتخابات آزاد، آزادی مطبوعات و آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی و همچنین "اصلاح شیوه حکومت داری و قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی" توصیف می کند و در خصوص بالا رفتن مطالبات و انحراف از اهداف ذکر شده می نویسد: "من به عنوان پدری پیر به جوانان عزیز و به عنوان برادری سرد و گرم چشیده و آب از سر گذشته به پیران و میان سالان عرض می کنم طرح مباحث دیگر به جز خواسته بحق و قانونی، انحراف از مسیر است و این خواست مخالفان این جنبش و در مواردی ساخته و پرداخته آنان یا عوامل نفوذی می باشد."
پیش از این میرحسین موسوی دیگر رهبر سیاسی جنبش سبز نیز در بیانیه هفدهم خود پنج پیش شرط برای خروج از بحران سیاسی اخیر ارائه کرده بود.

حمله ارتش سایبری به سایت فرودگاه مهرآباد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در حالی که طی دو هفته اخیر وب‌سایت رادیو زمانه و خبرنامه امیرکبیر از سوی «ارتش سایبری ایران» مورد حمله قرار گرفته و هک شدند، جمعه شب اتفاق جالب دیگری رخ داده است.

به گزارش "هم میهن نیوز" این گروه هكر كه پس از وقایع اخیر بعد از انتخابات ریاست جمهوری فعال شده و چندی پیش سایت «توییتر» را نیز مورد حمله قرار داده بود، جمعه ۱۶ بهمن‌ماه در اقدامی عجیب و بی‌سابقه، پورتال فرودگاه مهرآباد را هک کرد، به طوری كه كاربران این سایت كه از كاركنان فرودگاه هستند، با تایپ آدرس آن به سایت شركت قطارهای رجا هدایت می‌شدند.

گفته می‌شود حمله در ساعات ابتدای شب رخ داده و در صورت ادامه یافتن آن تا روز شنبه، فرودگاه مهرآباد با بحران جدی مواجه می‌شد. رخ دادن ناگهانی ده‌ها سانحه هوایی در آسمان تهران به علت از كار افتادن سیستم‌های ارتباطی برج مراقب پرواز مهرآباد، به عنوان مهم‌ترین خطری برشمرده می‌شود كه به دنبال این حمله، پایتخت ایران را مورد تهدید قرار داده است.

هر چند كارشناسان معتقدند این حمله به اشتباه رخ داده و یک ساعت بعد مشكلات فنی رفع شده، اما «ارتش سایبری ایران» پس از هک پورتال مهرآباد، تصویری منقش به پرچم جمهوری اسلامی ایران با رنگ آبی را جایگزین صفحه نخست آن کرده و در پیامی آورده است: «ارتش سایبری ایران به تمام مزدوران وطن‌فروش هشدار می‌دهد که در آسمان نیز آن‌ها را راحت نمی‌‌گذارد.»

نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 10:18:53 توسط fred
اگرواقعآ کاری از دستشان برمیآید ، چرا ملت بیچاره را روی هوا نیز میخواهید نابود کنیـــــــــد ؟ بروید و تمامی دستگاهای راکتی سپاه ، سپاه پاسداران و بسیج را هک کنیــــــد ! حقیقت همین است که رفقآ میگویند ، این افراد از درون و پایگاه رهبر جنایتکار جمهوری خون و جنون و دیگر جنایتکاران رژیم هستند. طولی نمیکشد شما ها را نیز در دادگاهی مردمی محاکمه خواهنـــــــد نمود. نابود باد استبداد در ایران . بامید آزادی ایران و ایرانی.

نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:29:41 توسط Irani Marzban
با سلام، من خودم مهندس کامپوتر و مخابرات بین الملل هستم. امروزه تمام وسایل برای هک کردن تمام وب سایتها وجود دارد و اصلآ به با هوش بودن و یا بی هوش بودن کسی ربطی نداره. مهم این که الان حکومت اسلامی بتونه مسائل رو حل کنه نه این که صورت مسائل را از طریق هک کردن وب سایتها. در زمان انقلاب ۵۷ نه اینترنت بود نه ایمیل ولی تمام اطلات ظرف ۲۴ در تمام ایران حتا دهات بسیار دور به مردم میرسید. دیگه توی این قرن ۲۱ هیچ کس نمیتونه جلو اطلاعات رو بگیره. اون رژیمی که برای سرکوب مردم روی جلو گیری اطلات حساب میکنه ، راه به جایی نمیبره و محکوم به شکست است. پیش به سوی ایران آزاد.

نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:16:31 توسط مملي ف
اينها همان مزدوران خودفروخته و خائن سپاه هستند كه مملكت را بگروگان گرفته اند. اين آشغالها را بايد شناسايي و نابود كرد چون وجودشان مثل ميكرب , در گندابي كه بدريا راه پيدا كرده, اين گنداب بايد هرچه زودتر خشكانده شود , قبل از اينكه دنيا را آلوده كند!! آهاي ميكربها , چنان دماري از روزگارتان دربياوريم كه در تاريخهاي جهان بثبت برسد , اوباش هاي مفتخور الدنگ, آدمكش هاي سايبري ايران , نام ايران را هم آلوده كردند.!

نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:12:53 توسط حميدن
به نظر ميرسه كه اين حمله فقط براي رد گم كردن است ونقش سپاه و حكومت اسلامي را در حملات قبلي انكار كند شكي نيست كه ارتش سايبري همان مزدوران سپاه پاسداران ولايت وقيح هستند ونه هيچ كس ديگر٠

نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 08:48:18 توسط دربند
حمله ارتش سایبری!؟؟چند تا شپش بسیجی خودشانرا جای ارتش جا زدن،و چند وقت دیگه خودشانرا هم ،هک میکنند.میگی نه ؟22 بهمن نزدیک است..

نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 06:09:02 توسط hamid
طفلكي ها! ديگه زدن به سيم آخر٠ حتما فردا سايت جمكران رو هك ميكنن تا قدرت خود در زير زمين هم نشون بدن٠

روزنامه لیبراسیون: شکستن تابوی سکوت ابراهیم روزنامه نگاری که در زندان های ایران مورد تجاوز شرم آور جنسی قرار گرفت

لیبراسیون:برای نخستین بار یک روزنامه نگار،و یکی دیگر از قربانیان تجاوز های شرم آور جنسی در زندانهای رژیم اسلامی ایران تابوی سکوت را می شکند.روزنامه نگارٍ بیست و هفت ساله، "ابراهیم مهتاری"، در گفتگوئی اختصاصی با روزنامه لیبراسیون، با شهامتی قابل تجلیل، تجاوزهای ننگین مأمورین رژیم اسلامی ایران علیه خود را افشا میکند.ابراهیم مهتاری که علاوه بر روزنامه نگاری گاهی مطالبی را در یک وبلاگ(که ترجیح داد نامش را نبرد)مطالبی را از وقایع روز درج میکرد.وی گفت که در تاریخ 20 آگوست(29 مرداد 1388)در یکی از خیابانهای تهران توسط افرادی از امنیت سپاه پاسداران ربوده میشود.وی یک بار نیز در اواخر ماه جولای(اواخر تیر ماه) نیز بازداشت شده و به مدت 9 روز در یک بازداشتگاه نظامی تحت فشار بازجویی های شدید قرار گرفته بود.او با ابراز اینکه هنوز نمیداند دلیل ربوده شدنش صرفا به خاطر درج مطالبی در مورد تقلب های انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه بوده و یا اینکه نام او از طریق دیگر دوستان در بندش که برای کم شدن فشارهای بازجویی و شکنجه به صرف نام بردن از اشخاص قرار داشتن،نام او را آورده باشند،با تردید بیان میکند و این را هنوز برای خود نیز سئوال میداند.هنگامی که در مورد شکنجه های که در مورد وی در زندان به کار بردن از تو سئوال کردیم گفت:در روزهای ابتدای بازداشت بوسیله کابل برق،باتوم الکتریکی،خاموش کردن سیگار های روشن بر روی بدن،و ضرباتی که با ابزار مختلف با سر و صورت او وارد میشد و باعث جراهت جمجمه سر وی شده بود.او با یاد آوری این که یکی از فرماندهان سپاه ما را به عنوان خطری که یهودیان در عصر حضرت محمد برای اسلام داشتن (او به فرمانده سپاه سعید قاسمی اشاره میکند) در مورد جنبش سبز یاد میکند و خطاب به افسران خودمیگوید که به هر قیمتی باید این جنبش را سرکوب کرد.در طول این مدت 9 روزه بارها در بازداشت گاه با چشمانی بسته توسط افرادی با باتوم به طرز وحشیانه مورد تجاوز جنسی قرار گرفت()در روز نهم با لباسهای پاره و خونی در بلوار فرحزادی در تهران ره شدم.خون ریزی داخلی من در حدی بود که حتی پلیس و پزشکی که درصدد معاینه من بود گمان میکردن من مردم،که هر دو با تعید حمله صورت گرفته شده و تجاوز به عنف،آن را ناشی از حمله صورت گرفته توسط ارازل و اوباش عنوان کردن!............
منبع ترجمه : بالاترين
ليبراسيون

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:38:19 توسط ali
من ميدانستم كه بابت دين اعراب هزينه بزرگي داده ايم ومردان بزرگي همچون بابك خرمدين وهزاران هزار مبارز ديگر قرپاني مپارزه با اين پديده شوم كه هيچ سنخيتي پا ايرانيان ندارد شده اند اما ديگرراه دراز طي شده است ومقصد نزديك است

نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:15:59 توسط secular
عزيزم در ٢٢ بهمن سبز غوغايي خواهيم كرد كه تن متجاوزين و شكنجه گران در سياهچال هاي ولايت اوباش بشرستيز وقيح و سپاه پاسداران اجنبي بلرزد !!!

نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 08:26:55 توسط یک ایرانی
البته در رساله آقایان، نایبان امام زمان تجاوز با باتوم و بطری برای حفظ اسلام مانند دروغ مجاز است.

نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 07:57:26 توسط kiyaarash
لعنت برخامنه و این دینه کثیفه اسلام زنده باد جنبشه سبز

نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 06:03:09 توسط سامان
قدرت اسلام

فیلم : فضای امنیتی در بهشت زهرا و اطراف اوين - ۱۶ بهمن

فیلم : فضای امنیتی در بهشت زهرا-۱۶ بهمن



فضای امنیتی اطراف اوین 16 بهمن



نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ هفدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با ششم فوريه ۲۰۱۰ ، 00:05:45 توسط iman irani
با بولدزر و ماشین آلات سنگین به زندان ها حمله می کنیم ...مردم دلیر ایران از همه شهر ها به تهران بیاید و گلوی رژیم در تهران گرفته و خفه کنید ..تهران که سقوط کند ایران آزاد میشود ....پیش به سوی مبارزه مسلحانه ...اتومبیل های پلیس را آتش نزنید غنیمت بگیرید و بر علیه خود آن ها استفاده کند...تیر های چوبی چراغ برق را به بنزین آغشته کرده و آتش بزنید ....

توپ و تشر فرمانده کل سپاه

تائید خبر
توپ و تشر فرمانده کل سپاه
خطاب به احمدی نژاد
در سرکوب، بازداشت، شکنجه و محاکمه مردم، سهم دولت بیشتر است یا سهم سپاه؟


یک هفته پس از انتشار خبر مربوط به برخوردهای تند در جلسه شورای عالی امنیت ملی بین فرمانده کل سپاه و احمدی نژاد، سایت آینده بی آن که نام افراد و این جلسه را ببرد، این خبر را تائید کرد. آینده که نزدیک به محافل بخشی از فرماندهان سپاه در دوران جنگ با عراق است و گفته می شود گردانندگان سایت بازتاب با آن همکاری دارند، در باره آن جلسه نوشت:

پیرو اظهارات علنی و خصوصی برخی مقامات اجرایی در راستای منتسب كردن برخوردهای دو ماه اخیر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ یك منبع آگاه این‌گونه اظهارات را فرافكنی دانست. طی دو ماهه اخیر و در حالی‌كه سپاه پاسداران نقش چندانی در دستگیری‌ها و برخوردها نداشته است، برخی مقامات اجرایی در سخنان خود در جلسات خصوصی و علنی قصد دارند این‌گونه برخوردها را به سپاه پاسداران نسبت دهند در حالی‌كه این مطلب خلاف واقع می‌باشد.

یک منبع آگاه گفت: مقامات مذكور (بخوانید احمدی نژاد) كه بلافاصله پس از انتخابات بر ورود سپاه به حوزه میدانی و مدیریت امنیتی اصرار داشتند، اكنون با گرفتن ژست‌های ضد دیكتاتوری و مخالفت با برخوردها، سعی می‌كنند هزینه برخوردها را به سمت سپاه و نظام سوق دهند و خود مسئولیتی قبول نكنند، در حالی كه برخوردهای صورت گرفته در دو ماهه اخیر، توسط همین آقایان دنبال شده است.

این منبع افزود: نظر كارشناسی برخی مسئولین ذی‌ربط در ماه‌های اخیر بر آزادی بسیاری از زندانیان بوده است، اما برخی افراد بر افزایش دستگیری‌ها اصرار داشته‌اند.

وی تأكید كرد: واقعیت آن است كسانی‌كه در ظاهر ژست آزادی‌خواهی و ضد دیكتاتوری می‌گیرند، در واقع خود بر تشدید فضای امنیتی جامعه و برخوردها اصرار دارند و اگر مخالفت‌های صریح رهبری نظام نبود، تا كنون بسیاری از چهره‌های سیاسی و سران معترضین دستگیر شده بودند.

وی در خاتمه گفت: سپاه پاسداران تاكنون در چارچوب وظایف محوله و تشخیص تهدیدات عمل كرده است و در مقطعی تشدید برخوردها و در مقطع دیگر رأفت و مدارا را مؤثر می‌داند؛ اما این‌كه برخی كه خود مشوق برخوردها بوده‌اند، اكنون بخواهند با فرافكنی هزینه‌ها را به سوی سپاه و نظام سوق بدهند، قابل تحمل نیست.»



سایت آینده درحالی از قول مقامات مطلع گزارش آن جلسه را با هدف از زیر ضربه بیرون کشیدن فرماندهان سپاه منتشر کرده است، که نماینده ولی فقیه در سپاه حجت الاسلام "سعیدی" و مسئولین بخش سیاسی سپاه مانند سردار "جوانی" همچنان بر طبل سرکوب و حتی دستگیری موسوی و کروبی می کوبد.

غیراز آقای خمینی


غیراز آقای خمینی
بقیه کیستند و اکنون کجا هستند؟



این یکی از عکس های یادگاری سالهای اول جمهوری اسلامی است. متاسفانه روزنامه نگاری – چه کاغذی و چه اینترنتی- در جمهوری اسلامی با بدعت انتشار عکس، بدون توضیح آن همراه است. در دوره اول ریاست جمهوری محمد خاتمی که مطبوعات نفسی تاریخی کشیدند نیز در به همین پاشنه چرخید و حالا که آقای خامنه ای با یک دست، گلوی مطبوعات را در چنگش می فشارد نیز در به همان پاشنه می چرخد. عکس ها منتشر می شوند، اما بدون توضیح! از جمله این عکس که بارها روی سایت های خبری منتشر شده اما یک شیرپاک خورده نمی نویسد آنها کیستند و اکنون در چه حال و روز و موقعیت. سعید لیلاز از راست، ردیف نشسته، نفر دوم را ما شناسائی کردیم. جای دوری نیست. در زندان کودتاست. یک کمی که جلوتر بروید کمال خرازی وزیر خارجه دولت خاتمی نشسته است، که حالا برکنار است و در حد علی اکبر ولایتی هم کار به دستش ندادند. کمی دورتر، آن که گردن کشیده تا دیده شود، بورقانی است. مدیرکل فراموش نشدنی مطبوعات در ابتدای ریاست جمهوری خاتمی. جان به جان آفرین تسلیم کرد، و الا شک نداشته باشید که بیش از محمد علی ابطحی زیر فشارش می گذاشتند. دار و دسته کودتائی حاکم تشنه به خونش بودند. باید دید در آن دنیا کدامیک زورش به دیگری می رسد. اگر توپ و تفنگ و چماقی در کار نباشد، زور بورقانی بیشتر است، البته اگر کودتاچی ها بهشتی باشند و نه جهنمی!

شک نداریم که بسیاری از آنها که دراین عکس دیده می شوند، یا در جبهه جنگ کشته شدند و یا اکنون در زندان کودتا هستند. از آنها که بیش از ما، این افراد را می شناسند انتظار داریم آنها را معرفی کنند و سرنوشت دیروز و امروزشان را هم بنویسند تا منتشر کنیم.

نامه روزنامه نگاران ایرانی به خبرنگاران خارجی دعوت شده به ایران

نامه روزنامه نگاران ایرانی به خبرنگاران خارجی دعوت شده به ایران
نمایش دولت کودتا را رسوا کنید


نامه روزنامه نگاران ایرانی به روزنامه نگاران خارجی که به ایران دعوت شده اند
فریب نخورید
مسیر واقعی راهپیمائی 22 بهمن
از میدان امام حسین تا میدان آزادی است
اگر بدنبال خبر و گزارش واقعی از 22 بهمن هستید، خود را به خیابان انقلاب
که میدان امام حسین در شرق تهران را به میدان آزادی در غرب تهران وصل می کند برسانید.



گروه بزرگی از روزنامه نگاران ایرانی که در خارج از کشور بسر می برند، طی نامه ای خطاب به روزنامه نگاران بین المللی که برای جشن 22 بهمن به ایران دعوت شده اند، ضمن افشای توطئه دولت برای قطع ارتباط آنها با مردم ایران، به آنها یاد آور شدند که مسیر راهپیمائی واقعی مردم از میدان امام حسین، در طول مسیر خیابان انقلاب به طرف میدان آزادی است.

آنها در نامه خود نوشتند:

همکاران گرامی، روزنامه نگارانی که برای تهیه عکس وگزارش از سالروز انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی در فوریه 2010 به ایران دعوت شده اید ، با شما سخن می گوئیم.

ما گروهی از روزنامه نگاران ایرانی هستیم که بناچار در غربت بسر می بریم. بسیاری دیگر چون ما در سراسر جهان پراکنده اند و 45 نفر از انها در روزهائی که شما بایران می روید ، د رمخوفترین زندان های دنیا زیر شکنجه قرار دارند.

همکاران گرامی ،

گناه همه ما روزنامه نگاران زندانی و تبعید شده از ایران جز این نیست که می خواهیم بر اساس بیانیه جهانی حقوق بشر و در متن جریان آزاد خبر، رویدادهای ایران را آزادانه منعکس کنیم.

حکومت ایران بعد از کودتای انتخاباتی تابستان امسال بر شدت سرکوب مطبوعات آزاد افزوده و همراه آن با به کارگیری تازه ترین ترین شیوه های سرکوب کوشیده جنبش صلح آمیز ایران را از میان بر دارد.

دولت غیرقانونی و تقلبی اکنون که بعد از هشت ماه به نتیجه دلخواه نرسیده ، نمایش تازه ای را تدارک دیده است. بر اساس اطلاعات دقیق رسیده از ایران، دولت برآمده از كودتای انتخاباتی احمدی نژاد، با تمام قوا و استفاده از امکانات وسیع دولتی سرگرم جمع آوری جمعیتی در تهران است.

برنامه دولت این است که از یک سو مانع رسیدن جمعیت میلیونی طرفدار جنبش سبز به محل برگزاری مراسم و سخنرانی محموداحمدی نژاد درمیدان آزادی تهران شود و از سوی دیگر این میدان را از تظاهر کنندگان دولتی پر کند.

همکاران گرامی،

دعوت از خبرنگاران خارجی برای پوشش دادن مراسم سالگرد انقلاب در روز 11 فوریه 2010 بخش دیگری از نقشه فریبکارانه دولت غیر قانونی محمود احمدی نژاد است. این دولت که تاکنون بسیاری از خبرنگاران رسانه های خارجی را بعنوان جاسوس دستگیر و فعالیت بخش عمده رسانه های جهانی را ممنوع کرده است ، اکنون می کوشد با دعوت از خبرنگاران رسانه های جهانی ، می خواهد به نمایش مردمی بودن خود را پوشش جهانی بدهد.

روش حکومت ایران کانالیزه کردن خبرنگاران بسوی تظاهرات دولتی و ممانعت از حضور انها در نقاط دیگر است.



همکاران گرامی،

شما نه تنها بعنوان نمایندگان رسانه های جهان آزاد، بلکه بجای همکاران ایرانی خود که در تبعید یا زندانند به ایران می روید. دعوت کننده شما دولتی آزادی کش ، ضد مطبوعات آزاد و پایمال کننده بدیهی ترین حقوق انسانی است.

شما بر خیابان هائی پا می گذارید که هنوز از خون بهترین فرزندان ایران رنگین است. همه شماحتما فیلم به قتل رساندن ندا را دیده اید. این دختر جوان نماد و نمونه کسانی است که دولت کودتائی انها رادستگیر کرده ، مورد تجاوز قرار داده به زیرشکنجه برده و به قتل رسانده است. این دختر جوان و چند تن مانند وی را در خیابان به دست مزدوران حکومت کشته شدند اما صدها تن در سیاه چال ها و زندان ها و یا در جاهائی که معلوم نیست مورد تجاوز قرار داده، شکنجه کرده و به قتل رسانده است.



همکاران گرامی،

ما فهرست روزنامه نگاران زندانی ایران رابر اساس گزارش "سازمان گزارشگران بدون مرز" دراختیار شما می گذاریم و از شما درخواست می کنیم ، انها را بجوئید و بیابید. از خودشان و زندانبانان انها بپرسید:

- این روزنامه نگاران چرا در زندانند؟



همکاران گرامی،

از شما عزیزان که به جای ما به میهن زیر سلطه استبداد ما می روید، می خواهیم در دام نقشه قاتلان آزادی نیافتید.

شما را باین نکات توجه می دهیم:

- تظاهرات از شب 11 فوریه آغاز می شود. فریادهای اله واکبر که در شهرها طنین خواهدافکند ، صدای اعتراض مردم و مقدمه حضور میلیونی ایرانیان سبز خواهد بود که روز 11 فوریه به دعوت آقایان محمد خاتمی ، میر حسین موسوی و مهدی کروبی به خیابان ها خواهند آمد.

- مسیر اصلی راه پیمائی در خیابان انقلاب و از شرق تهران- میدان امام حسین- تا غرب تهران - میدان آزادی - است. سپاه پاسداران از هم اکنون تدارک دیده است با بستن خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب و سرکوب مردم مانع حضور انها شود. جنبش سبز راباید در اطراف این مسیر و در سراسر تهران دید و نه تنها در مسیری که دراختیار تظاهر کنندگان دولتی گذاشته خواهد شد.

همکاران گرامی،

روز 11 فوریه مانند روز های مشابه، دولت كودتایی مسیرها را كنترل خواهد كرد تا مردمی كه از مقابل دوربینهای شما می گذرند، بسیجیانی باشند كه نمایش مضحكی از یك ملت را برای دوربینهای تلویزیونی به صحنه می برند.

شما صدای اعتراض ملت ایران را واضح تر از همیشه می توانید بشنوید اگر به پشت میله ها و فنس ها و حصارها و به مردم واقعی ایران بنگرید.

همکاران گرامی،

تردید نداریم که دست های خونین کودتاچیان را پس خواهید زد و دستان مردم رنجدیده ایران را خواهید فشرد. شما به

برایتان سفری تاریخی می روید . ما با قلب هائی که برای آزادی می طلبد و چشمان خیسی که بدرقه شماست ، همراهتان هستم.

امید واریم که تیتر اول دنیا در روز فوریه 2010 "پیروزی یك ملت" باشد.



همکاران گرامی

فریب آنان را نادیده بگیرید، ببینید هر چه دیدنی است، نمایش هایش را رسوا کنید، خواست واقعی مردم را بشنوید. و در این سفر تاریخی بازگو کننده و گزارش دهنده مظلومیت مردم ایران باشید. این درخواست همکاران زجردیده شماست.







امضا کنندگان:

سامناک آقایی - هوشنگ اسدی- نوشابه امیری ـ آسیه امینی ـ فریبا امینی ـ نیما امینی ـ مریم اقوامی ـ هادی ابراهیمی رودبارکی ـ شبنم آذر ـ رضا اسکندری، مسعود بهنود- مازیار بهاری ـ احمد باطبی- آرش بهمنی- فرزانه بذرپور ـ ناهید پیلوار ـ مزدک پارسیان ـ محمد تاج دولتی ـ وحید جهان زاده ـ لیندا حسینی نژاد ـ بابک داد- خسرو رئیسی - شهرام رفیع زاده- بهرام رفیع زاده- سامان رسول پورـ ویدا سامع ـ حسن سربخشیان- فریدون شیبانی- بنیامین صدرـ محمد صفریان ـ سام الدین ضیایی ـ فرهمند علیپورـ آرش غفوری ـ پویان فخرایی ـ فرشید فاریابی ـ فرشته قاضی- مسعود قریشی ـ ساقی قهرمان ـ مریم قوامی ـ نیک آهنگ کوثر- رضا گنجی ـ حنیف مزروعی- مهدی محسنی- ملیحه محمدی- جواد منتظری- جواد مقیمی ـ روزبه میر ابراهیمی- امید معماریان- سراج الدین میر دامادی ـ لیلا ملک محمدی ـ سید ابراهیم نبوی- علیرضا نوری زاده- منوچهر هنرمند ـ حامد یوسفی.

دربرابر دفاع متهمین جوان عاشورائی

از یک گزارش دریافتی
دربرابر دفاع متهمین جوان عاشورائی
قضات دادگاه های کودتا
هاج و واج مانده اند!



معلوم نیست سپاه چه بلائی بر سر اینترنت آورده و همچنان هم مشغول است. باور کنید؛ هر اتفاقی در ایران روی میدهد مردم سپاه را مقصر آن میدانند. شاید هم اینطور نباشد،اما مردم اینگونه فکر می کنند. خیلی ها اسم ای میل را گذاشته اند "رقاص میل" چون هر چند ساعت یکبار شبکه به راه می افتد و ای میل ها می رسد، اما تا می آئی پاسخ بدهی رقص ارتش سایپری شروع می شود و پاسخ در هوا غیب می شود.

حسین درخشانی و پیام فضلی نژاد شده اند سرداران این ارتش، در کنار مخابرات تهران. خودمانیم، چه خوب شد فضلی نژاد از ایران خارج شد، چون ازاین هر دو مسلط تر و با ذوق تر بود و حیف بود اگر او هم لای چرخ دنده کیهان و مخابرات می شد ضلع سوم این مثلث>

وضع اینترنت خیلی بد شده، اما باور کنید کار حکومت از این هم بدتر است. با سر نترسی که مردم پیدا کرده اند، این گربه رقصانی های اینترنتی هم کار ساز نخواهد شد.

این چیزهائی که شب ها از تلویزیون بنام اعترافات و سرشکستگی دستگیر شدگان تظاهرات نشان میدهند را فراموش کنید. نه در دادگاه ها جو عمومی چنین است و نه در خیابان ها. برای این که حساب دستتان بیآید و بدانید چرا علیرغم همه سختگیری ها، باز هم می ترسند مردم 22 بهمن بریزند به خیابان، از قول یکی از دوستان بخوانید که دست اندرکار است:

"قضات دادگاه ها آچمزاند. نمی دانند با این متهمین دستگیر شده روز عاشورا چه کنند؟ قبلاً هرکسی می آمد دادگاه وقتی می پرسیدی توی تظاهرات چکار میکردی؟ می گفت "حاج اقا من در تظاهرات نبودم، داشتم از آن خیابان رد می شدم که برم دنبال کارم که خوردم به ترافیک وشلوغ شد و برادرها منو اشتباهی گرفتند"، ماهم دستور آزادیش را می دادیم. اما الان در جواب همان سئوال می گویند "برای اجرای بدون تنازل قانون اساسی آمدیم اعتراض قانونی، طبق قانون اساسی بکنیم". می گوئیم شما محارب محسوب می شوی. با پرروئی جواب می دهند "شما خودتان هم میدانید ما محارب نیستیم، اما اگروجدانتان قبول می کند ما محارب هستیم، حکم اعدام بدهید. ما آماده اعدامیم. بکشید ما را. اما چند هزار نفر را می خواهید اعدام کنید؟".

همین است که دست قاضی ها می لرزد و از دادن چنین حکمی استنکاف می کنند. بهمین دلیل کل احکام اعدام شده همین 11 تاکه بوده که اینها راهم قاضی صلواتی پدر صلواتی صادر کرده است، اما آنها که باید تائید و اجرا کنند، پا سست کرده اند