Monday, January 4, 2016

* پارلمان کویت: برای بررسی حمله به سفارت ریاض در تهران جلسه فوری برگزار می‌کنیم * قطر حمله به سفارت عربستان را شدیدا محکوم کرد پارلمان کویت: برای بررسی حمله به سفارت ریاض در تهران جلسه فوری برگزار می‌کنیم «مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت ضمن محکومیت حمله افراد ناشناس به سفارت عربستان در ایران تصریح کرد: به زودی یک جلسه فوری برای بررسی این موضوع تشکیل می‌دهیم. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «مرزوق الغانم»، رئیس پارلمان کویت امروز دوشنبه حمله افراد ناشناس به سفارت ریاض در تهران را محکوم کرد. بر اساس این گزارش، محکومیت حمله به سفارت عربستان در ایران در حالی صورت می گیرد که امارات از جنایت سعودی ها در اعدام شیخ نمر النمر به صورت آشکار حمایت کرد. رئیس پارلمان کویت همچنین تصریح کرد: من در حال حاضر در سفر به سر می برم اما به محض بازگشت به کویت، یک جلسه فوری و سرّی برای بررسی موضوع حمله به سفارت عربستان در ایران تشکیل می دهیم. گفتنی است، پیشتر رژیم های آل خلیفه، آل سعود و سودان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده و امارات نیز این روابط را به سطح کاردار کاهش داد. قطر حمله به سفارت عربستان را شدیدا محکوم کرد وزارت خارجه قطر در بیانیه ای به حمله معترضان به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد واکنش نشان داد. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری قطر، دولت قطر امروز در بیانیه ای حمله معترضان به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را شدیدا تقبیح کرد. وزارت خارجه قطر در این بیانیه اعلام کرد که این اقدام نقض آشکار معاهدات، عرفهای بین المللی و توافق روابط دیپلماتیک وین است. قطر همچنین از دولت ایران خواست که امنیت کافی برای مقرهای دیپلماتیک و اعضای هیئت‌های دیپلماتیک را فراهم و اقدامات قانونی لازم علیه متخلفان را انجام دهد. - See more at: http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=100746#sthash.5S64TX1o.dpuf

* پارلمان کویت: برای بررسی حمله به سفارت ریاض در تهران جلسه فوری برگزار می‌کنیم
* قطر حمله به سفارت عربستان را شدیدا محکوم کرد


پارلمان کویت: برای بررسی حمله به سفارت ریاض در تهران جلسه فوری برگزار می‌کنیم

«مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت ضمن محکومیت حمله افراد ناشناس به سفارت عربستان در ایران تصریح کرد: به زودی یک جلسه فوری برای بررسی این موضوع تشکیل می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «مرزوق الغانم»، رئیس پارلمان کویت امروز دوشنبه حمله افراد ناشناس به سفارت ریاض در تهران را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، محکومیت حمله به سفارت عربستان در ایران در حالی صورت می گیرد که امارات از جنایت سعودی ها در اعدام شیخ نمر النمر به صورت آشکار حمایت کرد.

رئیس پارلمان کویت همچنین تصریح کرد: من در حال حاضر در سفر به سر می برم اما به محض بازگشت به کویت، یک جلسه فوری و سرّی برای بررسی موضوع حمله به سفارت عربستان در ایران تشکیل می دهیم.

گفتنی است، پیشتر رژیم های آل خلیفه، آل سعود و سودان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده و امارات نیز این روابط را به سطح کاردار کاهش داد.

قطر حمله به سفارت عربستان را شدیدا محکوم کرد

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای به حمله معترضان به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری قطر، دولت قطر امروز در بیانیه ای حمله معترضان به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را شدیدا تقبیح کرد.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه اعلام کرد که این اقدام نقض آشکار معاهدات، عرفهای بین المللی و توافق روابط دیپلماتیک وین است.

قطر همچنین از دولت ایران خواست که امنیت کافی برای مقرهای دیپلماتیک و اعضای هیئت‌های دیپلماتیک را فراهم و اقدامات قانونی لازم علیه متخلفان را انجام دهد.
 - See more at: http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=100746#sthash.5S64TX1o.dpuf

عربستان رابطه‌اش با جمهوری اسلامی را قطع کرد

عربستان رابطه‌اش با جمهوری اسلامی را قطع کرد

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور رابطه خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده است. او از دیپلمات‌های ایرانی خواست کشورش را در ۴۸ ساعت آینده ترک کنند.
به دنبال حمله نیروهای «خودسر» به سفارت عربستان سعودی در واکنش به اعدام شیخ نمر، دولت عربستان رابطه خود با جمهوری اسلامی که در ماه‌های اخیر به سردی گراییده بود را به کلی قطع کرد.
به گزارش نیویورک تایمز، عادل‌الجبیر وزیر خارجه عربستان در یک جلسه مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش اجازه نمی‌دهد جمهوری اسلامی، امنیت عربستان را به خطر اندازد.
عربستان سعودی، همه دیپلمات‌های خود را از تهران خارج کرده است و به دیپلمات‌های جمهوری اسلامی دستور داده تا ۴۸ ساعت آینده، این کشور را ترک کنند.
در همین حال، مقام‌های جمهوری اسلامی از دستگیری تعدادی از حمله کنندگان به سفارت عربستان خبر داده‌اند. با این وجود، به‌نظر می‌رسد دولت سعودی به دلیل عدم واکنش ماموران امنیتی به تظاهر کنندگان و نیز تهدید سپاه پاسداران و آیت‌الله خامنه‌ای، بخواهد در تصمیم خود تجدید نظر کند.

توجیه ناجا برای مانع نشدن به آتش کشیده شدن سفارت عربستان : مردم را نمی‌شود زد! + عکسهایی از سال 88

توجیه ناجا برای مانع نشدن به آتش کشیده شدن سفارت عربستان : مردم را نمی‌شود زد! + عکسهایی از سال 88

در حالی که سخنگوی وزارت کشور ایران با انتقاد تلویحی از عملکرد نیروی انتظامی در دفاع از سفارت و کنسولگری عربستان در ایران گفته است عملکرد نیروهای امنیتی در این زمینه بررسی خواهد شد، سخنگوی نیروی انتظامی ضمن دفاع از عملکرد این نیرو، گفت "مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌شود زد".

"ایران"، روزنامه رسمی دولت ایران، روز دوشنبه به شبکه‌های اجتماعی استناد کرد و نوشت که تصاویر و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده نشان می‌دهد که ورود به دو مرکز دیپلماتیک در مشهد و تهران "سهل و آسان" بوده و در مسیر حمله "هیچ مانع یا مقاومت جدی از سوی نیروهای انتظامی دیده نمی‌شود".

همچنین به فاصله زمانی چندین ساعته فراخوان برای تجمع و حمله به سفارت و کنسولگری اشاره شده و این که نیروی انتظامی فرصت کافی برای در نظر گرفتن تدابیر لازم داشته است.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور نیز در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های رادیویی ایران عنوان کرد که پیش از وقوع اتفاقات مقابل سفارت عربستان، وزیر کشور به معاونت امنیتی وزارت کشور و نیروی انتظامی برای اتخاذ تدابیر لازم "دستورات لازم" را داده بود.

به گفته او، عملکرد نیروهای امنیتی در ارتباط با مدیریت و کنترل این اتفاقات در حال بررسی است.











خودسران همیشه در صحنه

خودسران همیشه در صحنه