Sunday, May 20, 2012

قالیباف: نفت ۱۰ یا ۱۱۰ دلاری بر معیشت مردم تاثیرگذار نبوده است * قهوه‌خانه ويژه بانوان در شرف تاسيس قالیباف: نفت ۱۰ یا ۱۱۰ دلاری بر معیشت مردم تاثیرگذار نبوده است به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف در اولین همایش ملی "مدیریت شهری در افق چشم انداز ۱۴۰۴" که در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد، با بیان اینکه براساس آمار، وضعیت شهرنشینی و روستانشین ۷۱ به ۲۹ است تصریح کرد: اگر بر این باورید که کشوری بخواهد استقلال خود را حفظ کند باید خود تولید کننده باشد، تولید کننده در بخش ثروت، قدرت‌، معرفت و... در واقع ما ‌می توانیم با تکیه بر نیروی انسانی به سطوح مختلف توسعه دست یابیم. قالیباف با بیان اینکه نفت ۱۰ یا ۱۱۰ دلاری هیچ کدام بر معیشت مردم تاثیرگذار نبوده است و مشکلات مردم با این وجود همچنان باپرجاست، گفت: بیشتر مواقع احساس‌می کردیم اگر پول نباشد نمی‌توانیم کاری انجام دهیم در واقع درد ما این بود که پول نداریم اما زمانی كه پول داشتیم هم، پروژه در زمان تعیین شده به بهره برداری نرسید. قهوه‌خانه ويژه بانوان در شرف تاسيس رييس اتحاديه قهوه‌خانه‌داران گفت: ما پيگير راه‌اندازي قهوه‌خانه‌ ويژه بانوان هستيم و در نظر داريم با همكاري و اجازه نيروي انتظامي و اداره اماكن، مكاني مختص بانوان ايجاد كنيم و صحبت‌هايي نيز در اين رابطه صورت گرفته است. عباس علائي در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: در رابطه با تشكيل قهوه‌خانه ويژه بانوان بايد به درستي شرايط و جزئيات آن مورد بررسي قرار گرفته و نظرات را از مراكز مربوطه دريافت كرده و بعد از بررسي و سنجيدن شرايط به نتيجه مشخصي در اين رابطه برسيم. رييس اتحاديه قهوه‌خانه‌داران درباره گرفتن مجوز براي تاسيس قهوه‌خانه ويژه بانوان گفت: براي اين موضوع متقاضيان زيادي داريم وضوابطي نيز نيروي انتظامي دارد كه البته به حق است و نبايد قهوه خانه‌ها در نزديكي مراكز آموزشگاهي، مدارس به ويژه مدارس دخترانه، مساجد يا بانك‌ها و موارد ديگر باشند و بيشتر در مكان‌هايي باشند كه حالت تجاري دارد و كمتر مسكوني است.

قالیباف: نفت ۱۰ یا ۱۱۰ دلاری بر معیشت مردم تاثیرگذار نبوده است
* قهوه‌خانه ويژه بانوان در شرف تاسيس


قالیباف: نفت ۱۰ یا ۱۱۰ دلاری بر معیشت مردم تاثیرگذار نبوده است
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف در اولین همایش ملی "مدیریت شهری در افق چشم انداز ۱۴۰۴" که در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد، با بیان اینکه براساس آمار، وضعیت شهرنشینی و روستانشین ۷۱ به ۲۹ است تصریح کرد: اگر بر این باورید که کشوری بخواهد استقلال خود را حفظ کند باید خود تولید کننده باشد، تولید کننده در بخش ثروت، قدرت‌، معرفت و... در واقع ما ‌می توانیم با تکیه بر نیروی انسانی به سطوح مختلف توسعه دست یابیم.
قالیباف با بیان اینکه نفت ۱۰ یا ۱۱۰ دلاری هیچ کدام بر معیشت مردم تاثیرگذار نبوده است و مشکلات مردم با این وجود همچنان باپرجاست، گفت: بیشتر مواقع احساس‌می کردیم اگر پول نباشد نمی‌توانیم کاری انجام دهیم در واقع درد ما این بود که پول نداریم اما زمانی كه پول داشتیم هم، پروژه در زمان تعیین شده به بهره برداری نرسید.
قهوه‌خانه ويژه بانوان در شرف تاسيس
رييس اتحاديه قهوه‌خانه‌داران گفت: ما پيگير راه‌اندازي قهوه‌خانه‌ ويژه بانوان هستيم و در نظر داريم با همكاري و اجازه نيروي انتظامي و اداره اماكن، مكاني مختص بانوان ايجاد كنيم و صحبت‌هايي نيز در اين رابطه صورت گرفته است.

عباس علائي در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: در رابطه با تشكيل قهوه‌خانه ويژه بانوان بايد به درستي شرايط و جزئيات آن مورد بررسي قرار گرفته و نظرات را از مراكز مربوطه دريافت كرده و بعد از بررسي و سنجيدن شرايط به نتيجه مشخصي در اين رابطه برسيم.

رييس اتحاديه قهوه‌خانه‌داران درباره گرفتن مجوز براي تاسيس قهوه‌خانه ويژه بانوان گفت: براي اين موضوع متقاضيان زيادي داريم وضوابطي نيز نيروي انتظامي دارد كه البته به حق است و نبايد قهوه خانه‌ها در نزديكي مراكز آموزشگاهي، مدارس به ويژه مدارس دخترانه، مساجد يا بانك‌ها و موارد ديگر باشند و بيشتر در مكان‌هايي باشند كه حالت تجاري دارد و كمتر مسكوني است.

عکس / زندگی در جزیره هنگام جزیره هنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است. این جزیره به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه‌های جنوبی جزیره قشم واقع شده‌است. تنها فعالیت اقتصادی در جزیره هنگام، که بيش تر اهالی از دیرباز به آن مشغول بوده اند، ماهیگیری بوده است. در حال حاضر با حضور گردش گران علاقه مند به دیدن زیبائی های طبیعی و گردش گری جزیره، ارائه خدمات به گردش گران نیز از جمله فعالیت های مردم محلی است.

عکس / زندگی در جزیره هنگام

جزیره هنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است. این جزیره  به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه‌های جنوبی جزیره قشم واقع شده‌است. تنها فعالیت اقتصادی در جزیره هنگام، که بيش تر اهالی از دیرباز به آن مشغول بوده اند، ماهیگیری بوده است. در حال حاضر با حضور گردش گران علاقه مند به دیدن زیبائی های طبیعی و گردش گری جزیره، ارائه خدمات به گردش گران نیز از جمله فعالیت های مردم محلی است.































فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به تعویق افتاد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که گفته می‌شد قرار است از اول خردادماه اجرایی شود، بنا به دلایلی، به زمان دیگری موکول شد. به گزارش مهر، دولت که در چندماهه اخیر همواره بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید و اصرار کرده، فعلا موفق نشده است که این فاز را اجرایی کند. کاهش اعتبار هدفمندی یارانه‌ها از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان مورد درخواست دولت به ۶۶ هزار میلیارد تومان در مجلس، یکی از دلایل اصلی تعویق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها عنوان می‌شود. در همین حال، واریز سهمیه بنزین خودروها بدون تغییر قیمت از ۲۴ امشب هم به نوعی تعویق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را نشان می‌دهد. بانک مرکزی هم پیش از این در نامه ای از فعالان اقتصادی و اتاقهای بازرگانی خواسته بود که برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای خردادماه آمادگی داشته باشند. باتوجه به تائید قانون بودجه ۹۱ توسط شورای نگهبان و ابلاغ آن به دولت، دیگر قوه مجریه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشکل قانونی ندارد. کارشناسان اقتصادی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط فعلی را به نفع بخش تولید کشور نمی‌دانند.

فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به تعویق افتاد

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که گفته می‌شد قرار است از اول خردادماه اجرایی شود، بنا به دلایلی، به زمان دیگری موکول شد.
به گزارش مهر، دولت که در چندماهه اخیر همواره بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید و اصرار کرده، فعلا موفق نشده است که این فاز را اجرایی کند.
کاهش اعتبار هدفمندی یارانه‌ها از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان مورد درخواست دولت به ۶۶ هزار میلیارد تومان در مجلس، یکی از دلایل اصلی تعویق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها عنوان می‌شود.
در همین حال، واریز سهمیه بنزین خودروها بدون تغییر قیمت از ۲۴ امشب هم به نوعی تعویق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را نشان می‌دهد.
بانک مرکزی هم پیش از این در نامه ای از فعالان اقتصادی و اتاقهای بازرگانی خواسته بود که برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای خردادماه آمادگی داشته باشند.
باتوجه به تائید قانون بودجه ۹۱ توسط شورای نگهبان و ابلاغ آن به دولت، دیگر قوه مجریه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشکل قانونی ندارد.
کارشناسان اقتصادی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط فعلی را به نفع بخش تولید کشور نمی‌دانند.