Thursday, May 21, 2009

عبدالله ناصري: کشور در چهارساله دولت نهم به اندازه چهل سال تحقير شد


رييس شوراي هماهنگي اصلاح طلبان در انتخابات معتقد است: ايران در دوره خدمت دولت نهم ، به اندازه چهل سال در دنيا تحقير شد و روابط خارجي اين دولت جز تحقير شان ملت ايران، چيزي به دست نياورد.

عبدالله ناصري عصر پنجشنبه دراجتماع اصلاح طلبان حامي موسوي درشهر اردبيل ابراز عقيده کرد: دولت نهم منافع ملي کشور را فداي خودمحوري کرده و ملت هزينه اظهارات نابجا و اقدامات نسنجيده مسوولان اين دولت را مي پردازد.
وي مدعي شد: ادبيات بين المللي و ديپلماتيک رييس دولت در شان ملت ايران نبوده و زبان سطح پايين، ارعاب آميز و خشني را براي تعامل با دنيا انتخاب کرده که نتيجه آن انواع تحريمها و تحقيرها عليه ملت و کشورمان بوده است.
وي اظهارداشت: امروز در نتيجه عملکرد نسنجيده دولت نهم ، در انزواي بين المللي هستيم و به همين علت بسياري از بزرگان نظام و دوستداران انقلاب براي تغيير وضعيت موجود عزم خود را جرم کرده و همداستان شده اند ولي روش برخي از آنها متفاوت است.
ناصري، دولت نهم را دولتي خودراي و ناکارآمد خواند و بيان کرد: اين دولت در طول چهار سال خدمت خود قله هاي واهي و پوشالي از آمار و ارقام درست کرده و با اين آمارهاي کذايي تمام 27 سال گذشته کشور و انقلاب را دايم زير سوال مي برد.
اين حامي ميرحسين موسوي، انکار 27 سال خدمت نظام جمهوري اسلامي را خيانت در حق انقلاب و خادمان کشور دانست و اظهارداشت: اين گونه اتهام زني ها موجب شده عاقلان اصولگرايي نسبت به حرکت کشور به سمت تباهي اظهار نگراني کنند.
به گفته ي ناصزي، اخلاق ملي و اخلاق ديني در اين چهار سال ناديده گرفته شده و با وجود سر دادن شعار معيشت، اين دولت در حوزه تامين معيشت مردم بيشتر از همه دولتهاي پس از انقلاب ناکارآمد بوده است.
وي گفت: خوشبختانه موسوي با سوابق درخشان مديريتي وارد ميدان رقابت انتخاباتي شده و در صدد بازگرداندن عقلانيت به عرصه مديريت کشور است و ما نيز در اين راه او را کمک خواهيم کرد.
وي راه حل رفع مشکلات کنوني کشور به خصوص در حوزه معيشت، مديريت و روابط خارجي را بازگشت عقلانيت به نظام مديريت کشور و قوه مجريه از طريق انتخاب موسوي عنوان کرد و گفت: اين امر با حضور پرشور و حداکثري مردم در پاي صندوقهاي راي محقق مي شود.
مديرعامل پيشين ايرنا همچنين طرح مساله صيانت از آرا در انتخابات پيش رو را ناشي از نگراني نسبت به تخلفات احتمالي انتخاباتي ارزيابي کرد و مدعي شد: ما براي صيانت از آراي مردم در سر هر صندوق نماينده فعال و هوشيار اعزام خواهيم کرد و اين امر قانوني و حق هر داوطلب انتخاباتي است.
وي، تشکيل کميته صيانت از آرا را به انداره خود تبليغات انتخاباتي مهم دانست و افزود: مهمترين حربه ما براي پيروزي در انتخابات حضور پرشور و حداکثري مردم در پاي صندوقهاي راي است و ما تمام تلاش خود را در اين زمينه خواهيم کرد.
دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ايران روز جمعه بيست و دوم خرداد ماه جاري برگزار مي شود.

رجبعلی مزروعی:صداوسیما را مثل کیهان باید تحمل کرد!


صداوسیما مثل کیهان از هفت دولت آزاد است و خود را هرگز در برابر ملت پاسخگو نمی داند، لذا هرکاری انجام دهد باید تحمل کرد. رجبعلی مزروعی با اعلام این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: اگرچه من به جز موارد معدود و اتفاقی، تلویزیون می بینم و گاهی رادیو گوش می دهم، اما معتقد هستم در حال حاضر رسانه ملی به ستاد بزرگ آقای احمدی نژاد مبدل شده است. در حالی که احمدی نژاد اذعان می دارد که ستاد ندارد!

وی با انتقاد از نحوه عملکرد صداوسیما در ایام انتخابات عنوان کرد: در حال حاضر رسانه ملی در اختیار کامل رقیب می باشد و بسان آن است که قلم در اختیار دشمن است، مدیریت این رسانه در اختیار جانبداری سیاسی به خصوصی است و ما باید تحمل کنیم.

عضو شورای مرکزی مشارکت اظهار داشت: البته این بار انتخاب روش قرعه کشی برای مناظره رقبای انتخاباتی خوب است، اما حذف کارشناسان و مشاوران نامزدهای انتخاباتی نه کارشناسانه و نه منطقی بود، آنان حق اظهارنظر و بیان نظرات و دیدگاه های نامزدهای انتخاباتی را داشتند.

وی درخصوص عملکرد صداوسیما در افزایش مشارکت مردم در انتخابات و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی گفت: صداوسیما می توانست فضا را با پخش برنامه های شایسته برای ایجاد مشارکت و افزایش شور و نشاط از حالت سردی کنونی بیرون بیاورد و به نفع کشور بود ضمن اینکه حق مردم برای انتخاب عادلانه رعایت می شد و با افزایش مشارکت مردم در انتخابات در عرصه بین المللی هم بسیار خوب است.

جان بهروز جاوید تهرانی در معرض خطر جدی است


بهروز جاویدتهرانی زندانی سیاسی، اکنون در شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برد. بنابر گزارش‌های دریافتی از زندانی رجایی‌شهر وضعیت جسمی وی در طول این دوره از اعتصاب غذا به شدت بحرانی گزارش شده است.

اعتصاب غذای وی در زندان در حالی ادامه پیدا کرده و می‌کند، که وی طی چندین مرحله توسط زندان‌بانان و مسئولان زندان رجایی‌شهر مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و همین امر باعث شده تا وضعیت جسمی جاویدتهرانی در معرض مخاطرات جدی قرار گیرد. بنابر همین اخبار وی هم‌اکنون در یکی از سلول‌های انفرادی بند 1 زندان رجایی‌شهر در حالی که با دست‌بند و پابند زنجیر شده است، به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.

بهروز جاوید‌تهرانی هم‌اکنون حدود 4 سال است که در زندان رجایی‌شهر زندان و پیش از آن نیز در چندین مورد بازداشت و ماه‌ها در زندان بوده است. او در مجموع به هفت سال زندان در این مرحله محکوم شده است. وی در پروسه بازجویی در بند 209 اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفت به طوریکه آسیب مغزی وارده منجر به کاهش بینایی چشم چپ ایشان شد و علیرغم شدت آسیب وارده از زمان بازداشت تا کنون او هیچ‌گاه نتوانسته از حق مرخصی خود استفاده کند و مسئولین قضایی او را بر خلاف اصل تفکیک زندانیان در زندان امنیتی رجایی‌شهر که محل نگه‌داری زندانیان خطرناک است، نگاه داشته‌اند. در این طی این مدت جاویدتهرانی بارها از سوی مسئولین این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و همواره تحت فشار مضاعف بوده است.

بهروز جاویدتهرانی از زندانیان سیاسی است که هیچ وکیلی در اختیار ندارد و تا کنون این مساله باعث بی‌دفاع شدن وی در مقابل بسیاری از فشارها و تبعیض‌ها و بی‌قانونی‌ها شده است.

از بیش‌تر از سه هفته‌ی قبل زندان‌بانان زندان رجایی‌شهر برای انتقال بهروز جاویدتهرانی از سلول‌اش به نقطه‌یی دیگر از زندان فشار وارد می‌کنند. جایی که ولی‌‌الله فیض مهدوی و امیرحسین حشمت‌ساران نیز در همان‌جا جان خود را بر اثر اهمال و کم‌کاری مسئولین همین زندان از دست داده بودند.

مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران با ابراز نگرانی بسیار جدی و شدید در مورد وضعیت جسمی و سلامت جانی بهروز جاوید تهرانی هشدار می‌دهد و از مسئولین قضایی و امنیتی و زندان رجایی‌‌شهر به جد می‌خواهد که در محافظت از جان بهروز جاوید‌تهرانی هیچ کوتاهی‌یی نکنند و اشتباهات قبلی را که در مورد زندانیانی چون حشمت‌‌ساران انجام دادند، تکرار نکنند.

مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران با یادآوری مجدد درگذشت امیدرضا میرصیافی و امیرحسین حشمت‌ساران و بسیاری از زندانیان عقدیتی سیاسی که در زندان‌ها جان خود را از دست داده‌اند، از تمامی فعالین حقوق‌بشری و انسانی می‌خواهد که نسبت به وضعیت بحرانی بهروز جاویدتهرانی حساس باشند و از دستگاه قضایی و مسئولین زندان رجایی‌شهر تضمین سلامت جانی وی را بخواهند.

این مجموعه وضعیت بحرانی بهروز جاوید‌تهرانی را دنبال خواهد کرد و هر گونه اشتباه جبران‌ناپذیری را بر عهده‌ی مسئولین زندان رجایی‌شهر و دستگاه قضایی می‌داند.

فیلم تاریخی توضیحات سروش درباره انقلاب فرهنگی در سال 1359 عطر و بوی اسلام با انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها فیلم سخنرانی رهبر برای ادامه انقلاب فرهنگی در


فیلم تاریخی توضیحات سروش درباره انقلاب فرهنگی در سال 1359
عطر و بوی اسلام
با انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها
فیلم سخنرانی رهبر برای ادامه انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها
http://www.youtube.com/watch?v=tXVLDxigioI

دومین اطلاعیه انتخاباتی "اصلاح طلبان دگراندیش داخل کشور" شکست و یا پیروزی در مرحله اول انتخابات قطعی می شود

اطلاعیه دوم "جمعی از اصلاح طلبان دگراندیش داخل کشور" پیرامون انتخابات ریاست منتشر شده که در آن آخرین توصیه ها برضرورت حضور یک کاندیدای اصلاح طلب و تقویب امکان پیروزی در مرحله اول مطرح شده است. بخش هائی از این اطلاعیه را می خوانید:

چه هر روز که می‌گذرد نامزدهای اصلاح‌طلبان با استقبال بیشتری روبرو می‌شوند اما نباید غافل بود که سیاست‌ها‌ی انتخاباتی اصول‌گرایان مانند کمک‌های مالی کمیته امداد، توزیع بن و کالاهای مصرفی در شهر و روستاها، وعده پرداخت سهام عدالت، توزیع کمک‌های نقدی مستقیم در سفرها‌ی استانی ریاست جمهوری و یا پرداخت آن از طریق کمیته امداد، پذیرایی افرادی که از روستاها و شهرهای کوچک به استقبال سفرهای استانی رئیس جمهوری فراخوانده می‌شوند و مهمتر از همه این موارد، آن سازمانی که این اقدامات را مدیریت می‌کند، به عنوان عواملی موثر در تعیین سرنوشت انتخابات موثرند.

هنگامی که این زمینه‌سازی‌ها با حمایت نهادهای نظارتی و اجرایی از نامزد اصول‌گرایان همراه است، حساسیت کار اصلاح‌طلبان برای جلب آراء شرکت‌کنندگان بیشتر، دوچندان می‌شود.

پیش از این که همه فرصت‌ها از دست برود، بازهم فرصت باقی است تا با ارزیابی از میزان اقبال مردم از دو نامزد اصلاح‌طلب، نامزدی که امکان وشانس پیروزی بیشتری دارد به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان معرفی شود.

با حضور دو نامزد طرفدار اصلاحات در رقابت‌های انتخاباتی، باحتمال زیاد اصولگرایان سرنوشت انتخابات را در همان دور اول رقم خواهند ‌زد. امید تعدادی از اصلاح‌طلبان به کشاندن انتخابات به دور دوم تحلیل نادرستی است که آراء اصلاح‌طلبان در مرحله اول میان نامزدها تقسیم و موجبات پیروزی احمدی نژاد می شود.

با فرض کشیده شدن انتخابات به دور دوم نیز با فرصتی که اصول‌گرایان پیدا خواهند کرد و با آگاهی از تناسب نیروها و بهره‌مندی از مزیت اجرایی و نظارتی و بهره‌گیری از شیوه‌های گوناگون برگزاری انتخابات، به علاوه فاصله زمانی کوتاه میان دو مرحله انتخابات و دشوار‌های ناشی از متقاعد کردن همه هواداران نفر دوم نامزد اصلاح‌طلبان در دور اول برای حمایت از نامزدی که در رقابت‌های دور دوم در برابر احمدی نژاد قرار می‌گیرد، برنده انتخابات نامزد اصلاح طلبان نخواهد بود.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات احزاب و گروه‌های سیاسی، صنفی و مدنی اعلام موضع می‌کنند و حمایت خود را از شرکت در انتخابات و نامزد مورد نظر خود اعلام می‌دارند، که اقدامی است ارزشمند و رسالتی است ملی – میهنی بر دوش همه مبارزان راه آزادی – دموکراسی و عدالت اجتماعی، به ویژه در شرایط کنونی کشور. به امید اتحاد نیروها، سازماندهی بهتر و مشارکت وسیع‌تر مردم، برای ساختن جامعه‌ای آباد، آزاد و سربلند.

مردم رئیس جمهور دیگری می خواهند ایرانی را نمی توان با سیب زمینی مجانی فریب داد!


محمد رضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم و دبیرکل سابق جبهه مشارکت، به سیستان و بلوچستان سفر کرده و در جمع دانشجویان دانشگاه زاهدان نظرات خود را درباره انتخابات گفت. از سخنرانی و پرسش و پاسخ وی با دانشجویان و همچنین پاسخ به اعضای بسیج حاضر در سالن سخنرانی که سعی داشتند جلسه را برهم بزنند،گزارشی تهیه کرده ایم که می خوانید:

اگر حمله مغول توانست این ملت را از پای درآورد ، شرایط فعلی هم می‌تواند این ملت را اسیر خود کند . ما امروز همچنان گرفتار یک مشکل بزرگ هستیم که تا وقتی این مشکل را حل نکنیم امکان حل مشکلات کوچک و فراوان دیگر ما وجود ندارد و آن چیزی نیست به جز استبداد . چه استبدادی از این بالاتر که یک دولت و یا رئیس دولت به خود اجازه بدهد حاصل تجربه چند دهه این ملت را که در یک سازمان بزرگ کارشناسی برای اداره کشور بوده است یک شبه منحل کند و بگوید تنها من هستم که تصمیم می گیرم چه کاری انجام بشود و چه کاری انجام نشود. آنچه که ازاین حقیقت نشان داده می شود را می توان به همه امور تعمیم داد.

ما امروز فقط گرفتار استبداد نیستیم که با کمال تأسف گرفتار تزویر نیز هستیم و آن مثلث شومی که مرحوم دکتر شریعتی می گوید ؛ زر و زور و تزویر امروز به نحوه کامل بر جان و دل این ملت سیطره انداخته است.

ما رئیس جمهوری می خواهیم که به جای تشنج آفرینی و دشمن تراشی برای این ملت در دنیا ، به دنبال صلح و عزت و سربلندی این کشور باشد. ما رئیس جمهوری می خواهیم که شناسنامه ایرانی ، به اندازه پاسپورت آمریکایی برای او اهمیت داشته باشد. ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که همان قدر که برای یک خبرنگار آمریکایی که در زندان افتاده است دل می سوزاند، برای این خیل دانشجویانی که ماههاست خانواده آنها، آنها را ندیده اند دل بسوزاند. برای آزادی آنها تلاش کند. ما به دنبال رئیس جمهوری هستیم که به خیل انبوه کارشناسانی که برای سربلندی ایران می کوشند اهمیت قائل شود و یک شبه همه آنها را به پارکینگ نفرستد . ما رئیس جمهوری می خواهیم که دانشگاهی بخواهد که در آن اصل اول را آزادی بداند .

روز 22 خرداد ، دوم خردادی دگر بیافرینند .

الان در شرایطی به سر می بریم که نه فقط اقتصاد کشور، نه فقط وضعیت معیشت مردم، بلکه تمامیت ایران و عزت و عظمت ایران در حال تهدید است و ما می توانیم با اراده خود کاری بکنیم که بر همه این مشکلات فائق آئیم.

اگر ما شتاب بیشتری پیدا بکنیم و اگر این فرصت باقیمانده را مغتنم بشماریم می توانیم انشاءالله به این هدف بزرگ خود دست پیدا بکنیم ، این پیروزی دور از دسترس نیست .
تردیدی نکنید که یکی از اصلاح طلبانه ترین بخشها در دولت مهندس موسوی، بخش وزارت علوم و دانشگاهها خواهد بود.

برنامه آقای موسوی دو مرحله دارد. مرحله اول رهایی از این بلبشویی است که اقتصاد مملکت را گرفته است، یعنی بی برنامگی، سوء مدیریت و یا تغییرهایی که خود ایشان به مردم تحمیل کرده و اینکه همه ملت را در حقیقت کمیته امداد کرده است. یعنی به جای اینکه دنبال برنامه های اقتصادی باشیم که تورم را کنترل بکنیم و نقدینگی را به سمت سرمایه گذاری هدایت بکنیم، خیلی راحت هر کسی مراجعه می کند یک ایران چک 100 هزار تومانی بهش بدهیم. هرکس نامه ای می نویسد یک میلیون براش پست کنیم که در حقیقت این ویران کردن اقتصاد کشور است .

اولین گام بازگرداندن اقتصاد کشور به ریل واقعی اش و متوقف کردن این روند مخربی است که حدس زده می شود اگر ادامه پیدا کند تا آخر امسال و سال دیگر به تورم کمر شکنی منجر شود
که بسیار بسیار عواقب خطرناکی برای کشور ما خواهد داشت . در کنار رکود از بین رفتن تولید ، کاهش سرمایه گذاری و غیره .

بعد از توقف این امر، آن چیزی که در شرایط فعلی کشورمهم است این است که ما باید کشورمان را برگردانیم به شرایطی که سرمایه گذاری در آن صورت گیرد. در داخل کشور امنیت برقرار باشد، کشور هر روز درگیر تهدید های خارجی و داخلی نباشد، کشور هرروز دچار تحریم های کمرشکنی که امروز با آن روبرو هستیم نباشد .


محمد رضا خاتمی در پاسخ به تحرکات بی منطق اعضا بسیج گفت :عده‌ای از دوستان هم اینجا هستند که علیرغم اینکه چهار سال کشور در دستشان بوده ، همه تریبونها را از گروههای مخالفشان گرفته اند و هیچگاه حاضر نبوده اند در یک برنامه نقادانه ای که مثلاً از صدا و سیما پخش شود شرکت کنند و به این همه ابهام و سئوال پاسخ دهند . حالا در انتخابات که به هر دلیلی یک حداقل فضایی باز شده برای اینکه انبوه دانشجویان ما و اکثریت مردم ما که از وضعیت موجود ناراضی هستند، بنشینند، حرفهایی را از جنس دیگر بشنوند، یک خرده واقعیت هایی را زمزمه بکنند، اما دوستان حتی تحمل این امر را ندارند و می خواهند به هر نحو که شده اینجا هم تریبون را در اختیار خودشان بگیرند. شما می توانید در برنامه های خودتان که بسیج دانشجویی دعوت می کند یا برای مناظره، در آنجا صحبت بفرمایید که الحمدالله چون دیگر امیدی به پیروزی نیست، آنها هم دیگر کم کم در حال جمع شدن است. شما تریبونهای خودتان را دارید، شما صدا و سیمای خودتان را دارید، شما روزنامه های خودتان را دارید که مردم حرفهای شما را می شنوند. بگذارید این جونانی که اینجا جمع شده اند، یک نیم ساعت هم درد دلهای خودشان را بگویند، مشکلاتی که برایشان به وجود آمده را بگویند، از دوستان زندانیشان بگویند، از دوستان محرومشان بگویند، چه ایرادی پیدا می کند؟

اگر نگران این هستید که 22 خرداد که انشاءالله قدرت را از دست می‌دهید، اگر نگران هستید که از 22 خرداد به بعد تریبون نداشته باشید، من تضمین می کنم همین جوان هایی که امروز با شما مخالف هستند، از حق شما برای صحبت کردن برای داشتن تریبون برای انتقاد و برای ابراز نظراتتان دفاع کنند.

مصاحبه سخنگوی قوه قضائیه جرم رکسانا صابری دسترسی به یک بولتن محرمانه بوده


آن کسی که بولتن را به صابری داده (توجه داشته باشید که بولتن یک نشریه داخلی است و محرمانه بودن آن خنده دار است) احضار شد و برگشته سر کار و زندگی اش!

سخنگوی قوه قضائیه دیروز یک مصاحبه مطبوعاتی داشت و یکبار دیگر مجبور شد مقابل خبرنگاران ظاهر شود. با آنکه صداقت و صراحت او در پاسخگوئی به خبرنگاران به هیچ وجه قابل مقایسه با مغلطه کاری‌های غلامحسین الهام سخنگوی دولت و بی خبری های قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه نیست، اما بهرحال پاسخ های او هم پاسخ های کاملی نیست. از مصاحبه دیروز وی نیز خلاصه ای استخراج کرده ایم که می‌خوانید:

خبرنگاران پرسیدند که چرا مطابق وعده ای که شما دادید عباس پالیزدار آزاد نشد؟

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همه مقدمات برای صدور رای فراهم شده و امیدواریم انشاء الله تا چند روز آینده حکم صادر شود.

خبرنگاران درباره توقیف روزنامه یاس نو پرسیدند که از شماره دوم با همکاری قاضی مرتضوی و صفار هرندی- دادستان مرکز و وزیر ارشاد- توقیف شد.

جمشیدی به زبانی که چند متخصص می خواهد تا آن را به فارسی عامه فهم تبدیل کنند گفت: خبری که از دادستان تهران گرفتم این بود که رای به دادستان ابلاغ نشده بود و به دلیل اینکه دادستان هم یکی ازشکات پرونده بوده، به حکم اعتراض و رونوشت آن را به وزارت ارشاد ارسال کرده است. اما به نظر می‌رسد برداشت وزارت ارشاد از اعتراض دادستان این بوده که کما فی السابق پرونده باید در توقیف باشد.

نامه دادستان دلالتی بر توقیف نشر یاس نو ندارد. اگر فرض کنیم که اعتراض دادستان خارج از مهلت قانونی باشد طبیعی است که دادگاه تجدید نظر آن اعتراض را رد می‌کند.

(ما که نفهمیدم با این زبان الکن چه خواسته بگوید، اما ظاهرا می خواسته بگوید توقیف یاس نو غیر قانونی بوده)

از سخنگوی قوه قضائیه پرسیدند چطور شد که یکباره رکساناصابری آزاد شد؟

جمشیدی گفت: در پرونده ایشان اسناد متعددی است که یکی از آنان اسناد طبقه بندی شده بوده که هر کس صلاحیت در اختیار داشتن آن را ندارد. این شخص یک بولتن محرمانه به دست آورده بود .

خبرنگاران پرسیدند: بولتن که سند نیست. (بولتن یعنی یک نشریه داخلی و محدود که انواع آن در زیر زمین کیهان درست می کنند و برای مقامات می فرستند) و ضمنا آن که بولتن را به ایشان داده چه کسی بوده؟ و چرا او را که باید مجرم اصلی باشد نگرفته اند اما رکسانا را گرفته اند؟

جمشیدی که بیخ دیوار قرار گرفته بود پاسخ داد:

فردی که اسناد را در اختیار وی قرارداده اخیرا شناسایی شده و احضار گردیده اما دستگیر نشده است.

خبرنگاران که ظاهرا میدانستند ماجرای بولتن چیست و فرد شناسائی شده کیست، پرسیدند رکسانا صابری این اسناد را از ریاست جمهوری و یا مرکز استراتزیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بدست آورده؟

جمشیدی: پاسخ نمی دهم.

خبرنگاران پرسیدند ماجرای فرزند آن مقام تربیت بدنی، یعنی علی آبادی که می گویند اختلاس کرده چیست؟

سخنگو گفت: در این زمینه هم پرونده‌ای در دادسرا مطرح است اما معاون دادستان تهران خبر بازداشت آن فرزند را تکذیب کرد اما گفت که پرونده ای وجود دارد که درحال رسیدگی هستیم.

درباره کارگران بازداشت شده در روز اول ماه مه نیز سخنگوی قوه قضائیه گفت: افرادی که در آن روز دستگیر شده اند بتدریج با قرارهای مناسب آزاد می شوند.

سخنگوی قوه قضائیه در وسط مصاحبه مطبوعاتی خود، ناگهان خبرنگاران را در جریان یک خبر اختصاصی قرار داد که حکایت از نزاع پشت صحنه بین دو قوه مجریه و قضائیه داشت. او گفت که دولت در تلاش است اختیارات دادگستری فراتر از آنچه قانون پیش بینی کرده افزایش دهد. طبق اصل 160 قانون اساسی مهم‌ترین وظیفه وزیر دادگستری ارتباط بین قوای قضائیه، مقننه و مجریه است، اما طرحی را دولت به مجلس داد که فراتر از اصول قانون اساسی است.

جمشیدی درباره جزئیات این طرح چیزی نگفت، فقط اضافه کرد:

اطلاعات مردم مربوط به سازمان ثبت، پزشکی قانونی و زندان، اطلاعاتی است که بعضا محرمانه محسوب می‌شود. در صورتی که بخواهند این اطلاعات در اختیار وزیر دادگستری بعنوان یکی از اعضای دولت قرار بگیرد خلاف حقوق شهروندی است.

(ترجمه این جمله جز این نیست که دولت می خواهند از دادگستری یک ستاد اطلاعاتی درست کند.)