Wednesday, April 27, 2011

انتقاد سپاه از ناسپاسی احمدی نژاد

با جدی تر شدن اختلافات محمود احمدی نژاد با سیدعلی خامنه ای، به دنبال برکناری وزیر اطلاعات، از ابتدای هفته جاری فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و همچنین منصوبین رهبر جمهوری اسلامی به بحث اختلاف دولت با رهبری "ورود" کرده و با اظهاراتی این دست که "سپاه براي دفاع از انقلاب در عرصه غيرنظامي منتظر دستور نخواهد ماند" به تدریج با ادبیات تندتری در برابر رئیس دولت دهم ظاهر می شوند.




در تازه ترین این اظهار نظرها محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم صبحگاه ستاد فرماندهی کل سپاه گفت: "مردم، مسئولان و نيروهاي انقلابي به ويژه در سپاه با بصيرت انقلابي و هوشمندي لازم جريان پيچيده نفاق داخلي را بشناسند و آن جايي كه بايد صبر انقلابي داشته باشند صبر و آن جايي كه نياز به عمل انقلابي است، به آن عمل كنند."



او در ابتدای هفته جاری هم در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس، از رسانه های نزدیک به نهاد تحت فرماندهی اش گفته بود:" جريان انحرافي يعني كساني كه از مسير اصولگرايي منحرف شدند که البته ما تعارف مي‌كنيم به آنها جريان انحرافي مي‌گوييم اما هرچه جلوتر مي‌رويم و زاويه اين انحراف با مسير اصلي انقلاب بيشتر مي‌شود، عمق اين شكاف نمايان‌تر خواهد شد."



محمدعلی جعفری همچنین با اشاره به اعتراضات مردمی در دوسال اخیر به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و گفتن این جمله که "جريانات قبلي از نظر مردم تمام شدند و دست آنها براي ملت رو شده" همچنین تاکید کرد که "جريان انحرافي جديد با سر دادن شعارها و بكارگيري ترفندهاي جديد قصد رويارويي با انقلاب را دارد و اين جريان در آينده به طور قطع به مقابله با انقلاب بلند خواهد شد."



او همچنین بدون ذکر نام محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی که بسیاری از رسانه های جریان حاکم بر کشور او را عامل اختلافات اخیر احمدی نژاد و خامنه ای بر سر ماجرای عزل و ابقای حیدر مصلحی می دانند تصریح کرده بود: "جريان انحرافي جديد خودش را پشت يك چهره موجه، مقبول و محبوب مردم پنهان كرده و البته اينكه چطور اين اتفاق افتاده و چرا اين شخصيت‌هاي اصلي و محبوب اجازه مي‌دهند جريان باطل از آنها سوءاستفاده كنند نيز طبيعي نبوده و يك موضوع خارج از روال است."







اعلام مجدد تبعیت از رهبری



محمدعلی جعفری همچنین در مراسم افتتاح محل جدید سپاه سیدالشهدای تهران که به شهر ری منتقل شده است نیز برای چندمین بار در اظهاراتی که حاوی پیام هایی برای احمدی نژاد و حلقه نزدیکان او بود با اعلام اینکه "سپاه هرچه دارد از انقلاب اسلامی است نه ایران و مکتب ایرانی" گفته بود: "افرادي هستند كه مي خواهند حاصل خون شهيدان را به وسيله انحرافاتي كه دارند از ما بگيرند، كه اين نگاه، نگاهي كاملا خطرناك است."



محمدعلی جعفری همچنین با تاکید بر اینکه "فهم اينكه چه كسي يا چه اقدامي به باورهاي مردم ضربه مي زند با رهبر انقلاب است و ما در مسير رهبري و ولايت حركت مي‌كنيم" خطاب به نیروهای تحت امرش اعلام کرد که " ين اشتباه بزرگي است كه فرماندهان فكر كنند، بايد براي دفاع از انقلاب منتظر دستور باشند، البته اين مسئله فقط در جنبه‌هاي غير نظامي است، ولي در بعد نظامي بايد حتما از دستورات پيروي كرد."



او البته درهمین مراسم با گفتن جملاتی نظیر"مقام معظم رهبري بارها از خدمات دولت تمجيد كرده اند" و یا اینکه "ولايت‌پذيري احمدي‌نژاد خيلي بيشتر از مسئولان جديدي است كه تازه زبان باز كرده‌اند" در عین حال اظهار امیدواری کرده بود که "خداوند انقلاب را از تهديدات داخلي دور نگه دارد."



اظهارات اخیر فرمانده کل سپاه و هشدارهای ضمنی او به محموداحمدی نژاد و حلقه نزدیکانش در دولت پس از شدت گرفتن ماجرای اختلاف نظر بر سر عزل و ابقای وزیر اطلاعات در شرایطی است که محمدعلی جعفری در اسفند 86 چند ماه پس از منصوب شدن به سمت فرماندهی سپاه گفته بود: "ما همان تعریف رهبری از «اصولگرائی» را قبول داریم که تعبیر فراحزبی و فراجناحی اما بسیار مهم و جدی است. سپاه قطعاً اصولگرا ست و درکنار اصولگرایان خواهد بود ولی نه به معنی حزبی آن، اصولگرا به معنای اعتقاد قلبی و التزام عملی به اسلام، انقلاب و امام و مقام معظم رهبری است. هرکس در این تعریف قرار می گیرد، با ماست و ما با او هستیم."



او در همین اظهارات که در گفت و گویی با روزنامه همشهری مطرح شد تاکید کرده بود: "سپاه خودش را هزینۀ منافع سیاسی این و آن، فرد یا گروه نمی کند اما طبیعی است کسانی که از امام و رهبری و از هویت انقلابی فاصله بگیرند، چه چپ و چه راست و چه میانه باشند در واقع، سپاه با آنها زاویه می‌گیرد."







ناسپاسی احمدی نژاد



از سوی دیگر هفته نامه صبح صادق، ارگان سیاسی سپاه پاسداران نیز در مقاله ای بصورت مفصل به ماجرای اختلافات احمدی نژاد با آیت الله خامنه ای بر سر عزل و ابقای حیدر مصلحی پرداخت و ماجرای برکناری وزیر اطلاعات را حاصل "نفوذ جريان نفاق پيوند خورده با تفكر انجمن حجتيه براي مصادره نظام جمهوري اسلامي" دانست.



صبح صادق در این باره نوشت: "عدم مشورت و هماهنگي با رهبر معظم انقلاب در واقع نقض يك رويه منطقي و معطوف به منافع و مصالح نظام به حساب مي آيد."



صبح صادق با این توضیح که "ترجيح ملاحظات عاطفي و خواسته هاي باندي مسئول دفتر خويش بر مصالح مملكتي و يا تأثيرپذيري از القائات اين باند كه سطح اراده و تصميم رئيس جمهور را به علقه هاي جناحي تنزل مي دهد" احمدی نژاد را به "ناسپاسی" متهم کرد و نوشت: "ناسپاسي و ناديده گرفتن زحمات همكاران كه با توجه به عملكرد نزديك به موفقيت مصلحي در وزارت اطلاعات و تقدير رهبر معظم انقلاب از اين عملكرد در ديدار با سربازان گمنام امام زمان، چنين عزلي نه تنها نشان ناسپاسي، بلكه ترجيح رابطه و علقه باندي بر هر گونه واقعيت به حساب مي آيد."



نویسنده این مطلب همچنین با اشاره به اینکه "جريان انحرافي تصور مي كرد مي تواند با اين عزل، اقتدارگرايي خويش را توسعه دهد" از "برملا شدن مغايرت سياست ها و روش هاي اين باند با تدابير و سياست هاي نظام و رهبری" خبرداد و نوشت که این مسایل اخیر "احساس خطر جدي نسبت به آفات و تهديدات حضور اين باند در دولت و تأثيرپذيري رئيس جمهور از آن" را برانگیخته است.



این اول بار است که سپاه پاسداران در نشریه خود به صورت علنی از محمود احمدی نژاد انتقاد کرده و او را فردی ناسپاس و تحت تاثیر اطرافیان خوانده است. البته پیش از این در آبان ماه سال گذشته نیز نشریه پیام انقلاب، ماهنامه متعلق به سپاه پاسداران ضمن مقاله ای اظهارات محمود احمدی نژاد مبنی بر اینکه "دیگر مجلس در راس امور نیست" را به نقد کشیده بود.



این نشریه نوشته بود: "استنباطي چنين غلط و خطايي چنين آشكار براي چه چيزي صورت مي گيرد؟ فقط براي آنكه سپري باشد در برابر نظارت و حساسيت هاي گاه به گاه مجلس اصولگرا در مقابل انحرافات دولتمردان؟ اين روش غلطي است كه اگر نتوانستيم با منويات خميني كبير هماهنگ و هم راستا شويم به تحريف و تحليل نادرست سخنان آن مراد شهدا دست بزنيم."



گفتنی اینکه سپاه پاسداران در دوسال گذشته به جذب افرادی که محمود احمدی نژاد آنها را اخراج کرده نیز دست زده است که ناظران آن را نیز نمونه ای از تقابل سپاه با نظر و آرای رییس دولت مستقر دانسته اند. پس از انتصاب محمدحسین صفارهرندی وزیر برکنار شده ارشاد اسلامی به سمت مشاور فرمانده کل سپاه، در سال گذشته پرویز فتاح وزیر سابق نیرو به عنوان جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیا و مدیر عاملی بنیاد تعاون سپاه منصوب شد و همچنین مهرداد بذرپاش از فعالان ستاد انتخاباتی احمدی نژاد و رییس سازمان جوانان پس از برکناری از سمتش با حکم فرمانده سپاه به عنوان قائم مقام پرویز فتاح در بنیاد تعاون سپاه منصوب شد.







سکوت نکنید



از سوی دیگر همزمان با موضع گیری های فرمانده کل سپاه، نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران نیز در همايش اساتيد و مربيان عقيدتي سياسي سپاه پاسداران در قم طی اظهاراتی تاکید کرد: "اكنون با سخت‌ترين و پيچيده‌ترين شرايط روبه‌رو هستيم، بين اصولگرايان با اصولگرايي تفاوت وجود دارد، بايد اين تفاوت‌ها براي پاسداران شفاف و روشن بيان شود."



حجت‌الاسلام علي سعيدي افزود: "امروز وضعيت اصولگرايان با ابتداي كار تفاوت كرده است، نمي‌توان چشم خود را در برابر اشتباهات برخي از كساني كه با عنوان اصولگرايي وارد عرصه سياست شده‌اند، بست و چيزي به زبان نياورد.اين شرايط نقش مربيان و اساتيد عقيدتي و سياسي را بيش از پيش كرده است و شما بايد با بينش و آگاهي بالا، در راستاي افزايش بينش و بصيرت سياسي پاسداران تلاش كنيد."



محمدرضا نقدی فرمانده کل بسیج نیز پس از اظهارات نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه مبنی بر "عدم سکوت دربرابر برخی اشتباهات" طی اظهاراتی در جمع بسیجیان با اشاره به اوضاع منطقه و ناآرامی ها در کشورهای عربی، بدون اشاره مستقیم به نام و جریان خاصی گفت: "لعنت خداوند بر كساني كه در اين شرايط خطير كه ملت‌هاي مظلوم نيازمند ياري جمهوري اسلامي هستند مي كوشند تا ما را به برخي مسائل داخلي سرگرم كنند."احمدی نژاد بهترست خودش قانون را رعایت کند

نامه 100نماینده به احمدی نژاد درباره وظایف رئیس جمهور/ اگر وی عمل نکرد در مجلس قرائت می شود

نامه 100نماینده به احمدی نژاد درباره وظایف رئیس جمهور/ اگر وی عمل نکرد در مجلس قرائت می شود




فارس : نامه مهم نمایندگان مجلس به رئیس جمهور وکلای ملت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درحال امضا نامه‌ای هستند که در آن به رئیس جمهور درباره مسائل اخیر توصیه‌هایی شده است.



به گزارش فارس، در حال حاضر برخی از نمایندگان در حال جمع‌آوری یک نامه برای قرائت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستند که در آن توصیه‌هایی به رئیس جمهور درباره قانون اساسی، وظایف اساسی ریاست جمهوری و همچنین اطاعت از رهبری و دین مبین اسلام است.



این بیانیه که تاکنون بیش از 100 نفر آن را امضا کرده‌اند، 8 محور و بند اصلی دارد و بیشتر شبیه به یک توصیه‌نامه یا آگاهی‌نامه است.



در این نامه همچنین خطاب به احمدی‌نژاد آورده‌ شده‌است که شما بر اساس قانون اساسی سوگند یاد کرده‌اید که به مردم خدمت کنید و در کنار رهبر معظم انقلاب باشید؛ البته اشاره به حمایت‌های رهبری از دولت نیز نکته دیگر این نامه است.



در این نامه همچنین راجع به مسائل حاشیه‌ای اخیر توصیه‌هایی شده است و قرار است که این نامه ابتدا به رئیس جمهور داده شود و در صورتی که به آن عمل نشد، وکلای ملت آن را از تریبون مجلس قرائت خواهند کرد.

ارتش سوریه، عملا جانشین دولت شد

ارتش سوریه، عملا جانشین دولت شد




یونگه ولت ــ ترجمه رضا نافعی



روز یکشنبه ارتش کنترل شهر درعا در حنوب سوریه را بدست گرفت. بنا به گزارش خبرگزاری دولتی “سنا” ورود ارتش به صحنه پاسخ به تقاضای مردم درعا بوده که برای پایان یافتن “کشتار، ویرانی و وحشتی که که گروه های تروریست افراطی” برپا کرده اند، تقاضای کمک کرده بودند. در کنار واحد های نظامی نیروهای امنیتی نیز در این عملیات سهیم بوده اند. چند تن نیز دستگیر شده اند. “مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره ” نیز کشف شده است. طی عملیات، علاوه بر مردم، تعدادی از سربازان و نیروهای امنیتی نیز کشته و مجروح شده اند.

دمشق تکذیب کرد



منابع خبری رسانه غربی در حال حاضر فیسبوک و گفتگوهای تلفنی با ” شاهدان عینی است. به موجب گزارش های این منابع، 3هزار سرباز و نیروهای امنیتی گویا تا 40 نفر را در درعا کشته اند. برق و شبکه تلفن قطع شده است. تانک های آب مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند و مرز اردن که در نزدیکی قرار دارد نیز بسته شده است، تا مردم نتوانند نیاز های خود را تامین کنند. مساجد طلب کمک می کنند، مردم شهر می توانند از طریق شبکه های تلفن های همراه ،که در اردن قرار دارد، با جهان خارج ارتباط برقرار کنند.



ماموران مرزی سوریه بسته شدن مرزها را تکذیب می کنند . مصطفی البیکائی، رئیس سازمانهای مرزی سوریه گفت: تمام مرزهای سوریه به کشورهای همسایه بازند. آمد و رفت مسافران و داد و ستد بازرگانی صورت عادی دارد، از جمله با اردن.



سازمان ” دیده بانی حقوق بشر” از قول فعالان حقوق بشر در سوریه خبر می دهد که سازمان اطلاعات سوریه رویهم رفته 500 نفر را در سراسر کشور دستگیر کرده است. در حدود 100 تن از نویسندگان و روزنامه نگاران روش دولت را محکوم کرده اند. ناوی پیلای، مسئول حقوق بشر در سازمان ملل، از رهبری سوریه خواست تا نیروهای نظامی و امنیتی را فراخواند و زندانیان سیاسی را آزاد سازد.



ساکنان یکی از شهرک های حومه دمشق و جبله ، در گفتگوی تلفنی با یونگه ولت تایید کردند که ارتش ورودی خیابانها را کنترل می کند. افراد باید کارت شناسائی ، صندوق عقب و موتورخانه اتوموبیل خود را نشان دهند. بسیاری از مغازه تعطیل کرده اند و مردم از خانه ها بیرون نمی آیند.



دولت سوریه معتقد است که 5 هزار نفر سلفی ( یکی از اقلیت های متعصب سنی ) هدفمند به ساختمانهای ارتش و حزب بعث حمله میکنند. اعضای بدن بسیاری از کشته شدگان پس از مرگ قطع شده است. دستگیر شدگان سلاحها و دوربینهای ویژه شب نما داشته اند که از نوع متداول در ارتش سوریه، که ساخت روسیه است، نیست. همچنین تلفنهای ماهواره ای نیز بدست پلیس افتاده که احتمالا از خارج به برخی از اشخاص داده شده است.



اقدامات ایذائی



این اخبار از سوی عمرو عبدالحمید فعال سیاسی تبعیدی سوریائی نیز پخش شده است، او که ساکن ایالت مری لند در آمریکاست وبسایتی دارد بنام ” Syrian Revolution Digest ” . به گزارش او دست کم 100 دستگاه تلفن ماهواره ای، صدها دوربین ( دورنگر) و لپ تاپ در میان فعالان پخش شده است که در هر یک از ایالات شبکه ای داشته اند. هزینه آنها را بازرگانان تامین کرده اند.



پس از وزارت خارجه انگلستان، اینک وزارت خارجه آمریکا نیز از اتباع خود خواسته است؛ خاک سوریه را ترک کنند. دولت آمریکا در صدد است اقدامات ایذائی بیشتری علیه سوریه بکار گیرد. وزارت خارجه انگلیس در حال حاضر مشغول تهیه بیانیه ای برای طرح در شورای امنیت سازمان ملل است که در آن سوریه بدلیل اعمال خشونت محکوم گردیده و از سازمان ملل تقاصا شده است یک کمسیون بی طرف برای رسیدگی به این امر تشکیل گردد. آلمان، فرانسه و پرتقال نیز از حامیان این بیانیه هستند. ویلیام هاگ وزیر خارجه انگلیس گفت دولت سوریه به ” نشانه ای نیرومند” نیاز دارد، چشمان جامعه بین المللی بر آن کشور تمرکز یافته و ” اقدامات بیشتر” نیز ممکن است.



جهانگردی در سوریه که معمولا در بهارو ایام عید پاک بازار گرمی دارد، بدلیل رویدادهای اخیر بشدت کساد گشته است. وزارت حارجه آلمان توصیه اکید کرده است که از سفر به آن کشور خود داری شود .



http://www.jungewelt.de/2011/04-27/036.php

ششمین روز «تحصن» "رئیس دولت" دهم

دیگربان : علی خامنه‌ای شروط سه‌گانه احمدی‌نژاد را نپذیرفت و رئیس دولت دهم نیز در واکنش به این مخالفت٬ از حضور در جلسات هیات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی خودداری کرد.




آن‌طور که گفته شده٬ احمدی‌نژاد شرط کرده در صورت معاونت اولی رحیم‌مشایی و برکناری حیدر مصلحی و سعید جلیلی حاضر به بازگشت است؛ شروطی که به نظر می‌رسد با مخالفت خامنه‌ای مواجه شده است.



احمدی‌نژاد در اعتراض به ابقای حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات از سوی رهبر جمهوری اسلامی، شش روز است که در نهاد ریاست جمهوری حاضر نمی‌شود.



ادامه غیبت احمدی‌نژاد در جلسات دولت و نهاد ریاست جمهوری نشانه‌ روشنی از شکست مذاکرات دو روز گذشته وی با رهبر جمهوری اسلامی است.



محافظه‌کاران نزدیک به خامنه‌ای برای بازگشت احمدی‌نژاد به کار و قبول حکم رهبری٬ از سیاست تهدید و ترغیب بهره می‌برند.



گروهی از نمایندگان در پی جمع‌آوری امضا برای طرح سئوال از احمدی‌نژاد هستند (تهدید) و گروهی دیگر همچون خوشوقت٬ آقاتهرانی و خزعلی تلاش می‌کنند در پس پرده رئیس دولت دهم را راضی به بازگشت کنند.



گروهی دیگر از نمایندگان نیز نامه‌ای در دست تهیه دارند که گفته می‌شود در این نامه توصیه‌هایی به احمدی‌نژاد شده است.



شب گذشته هم ۱۰ وزیر کابینه نیز با احمدی‌نژاد دیدار داشته‌اند که از محتوای این دیدار اطلاعی در دست نیست.



رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد گزارش کرده‌اند که رئیس دولت دهم بزودی از طریق تلویزیون با مردم سخن خواهد گفت.

با قبول رهنمودهای ج. اسلامی

با قبول رهنمودهای ج. اسلامی


سوریه در چند قدمی

آنچه که بر سر لیبی آوردند







خبرگزاری ها گزارش دادند: پس از وزارت خارجه انگلستان، وزارت خارجه آمریکا نیز از اتباع خود خواسته است خاک سوریه را ترک کنند. دولت آمریکا در تدارک اقدامات جهت فشارهای سیاسی و اقتصادی به دولت سوریه است.



همچنین وزارت خارجه انگلیس در حال تهیه بیانیه ای برای طرح در شورای امنیت سازمان ملل است که در آن سوریه بدلیل اعمال خشونت علیه معترضان محکوم گردیده و از سازمان ملل تقاصا شده است یک کمیسیون بی طرف برای رسیدگی به این امر تشکیل شود. آلمان، فرانسه و پرتقال نیز از حامیان این بیانیه هستند. ویلیام هاگ وزیر خارجه انگلیس گفت دولت سوریه به " پیامی نیرومند" نیاز دارد و باید بداند که چشمان جامعه بین المللی بر آن کشور تمرکز یافته و " اقدامات بیشتر" نیز ممکن است.



گفته می شود اشاره وزارت خارجه امریکا و انگلیس به طرح مسدود کردن دارایی‌های سوریه و ممنوعیت تجارت با این کشور است

التماس و تهدید نماینده خامنه ای در سپاه برای تبعیت از وی : دولت بايد مجري سياست‌گذاري‌هاي رهبري باشد/ دیدید چه بر سر منتظری آمد؟/ احمدي‌نژاد در آينده نيز همين محبوبيت را در صورت تبعيت از رهبري خواهد داشت

التماس و تهدید نماینده خامنه ای در سپاه برای تبعیت از وی : دولت بايد مجري سياست‌گذاري‌هاي رهبري باشد/ دیدید چه بر سر منتظری آمد؟/ احمدي‌نژاد در آينده نيز همين محبوبيت را در صورت تبعيت از رهبري خواهد داشت






سعيدي، نماينده خامنه ای در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفتگويي با فارس، در خصوص جايگاه و اهميت ولايت فقيه در حفظ نظام، اصول و ارزش‌هاي اسلامي، تصريح كرد: ولي خدا زيربنايي‌ترين اصل و اساسي‌ترين ركن در حاكميت ديني است كه در هر عصر و دوره‌اي اداره امور جامعه را عهده‌دار است.



اختيارات ولي فقيه به اندازه امام معصوم و تبعيت از او به همان اندازه واجب است



وي در عين حال تاكيد كرد: اين اختياراتي كه فقيه جامع‌الشرايط دارد، از ناحيه امام زمان به او تفويض شده و از اين منظر اختيارات ولي فقيه اندازه امام معصوم بوده و تبعيت از او هم به همان اندازه واجب است.



سعيدي تصريح كرد: نكته مهم اين است كه بدانيم در اين تبعيت از رهبري، هيچ فرقي بين افراد يا گروهها نيست و حتي كسي در سطح قائم مقام رهبري نيز مي‌بايست اين تبعيت از ولي فقيه را مي‌داشت اما ديدم آنجايي كه آقاي منتظري در مقابل انقلاب ايستاد و به دستور امام راحل عمل نكرد، با چه مشكلاتي مواجه شديم.



وي ادامه داد: در حاكميت اسلامي، هماهنگ كننده و سياست گذار اصلي نظام طبق قانون اساسي، ولي‌فقيه است و تخلف از فرمان او نيز در حكم تخلف از فرمان خدا و امام زمان محسوب مي‌شود و بر همين اساس مي‌بينيم وقتي حضرت امام به آقاي منتظري گفتند كه بيت خود را از باند مهدي هاشمي پاك كند و او توجه نكرد، در حقيقت اين عدم تبعيت، نافرماني از دستورات الهي بود.



نماينده ولي فقيه در سپاه خاطرنشان كرد: هر جا مسئولين به نوعي در برابر ديدگاه رهبري كه ستون فقرات و خيمه انقلاب محسوب مي‌شود، ايستاده و اما و اگر آوردند، به همان نسبت نظام دچار تزلزل و چالش شده و ما نيز در اين فرايند سي ساله انقلاب به خوبي نقش و اثر ولي فقيه را مشاهده كرده‌ايم



مهمترين نشانه ولايت‌مداري، تبعيت محض از رهبري است



نماينده ولي فقيه در سپاه يكي از مهمترين نشانه‌هاي ولايت‌مداري را تبعيت محض از ولي فقيه دانست و افزود: در جايي كه اختلاف بين دستگاههاي اصلي نظام بوجود بيايد و يا زمينه مفسده‌اي فراهم شود، اين وظيفه ولي فقيه است كه وارد شده و در راستاي منافع عامه نظام و مردم دستوري بدهد و جلوي اين اختلافات را بگيرد و اين موضوعي است كه عقل و منطق نيز آن را مي‌پذيرد.



تذكرات رهبري به دولت در مقابل حمايت‌هاي ايشان بسيار ناچيز است



سعيدي ادامه داد: در همين دولت نيز در مقاطعي اختلاف ميان دستگاه‌ها رخ داد و فشار زيادي بر آقاي احمدي‌نژاد به عنوان رييس جمهور وارد شد تا او را از پا دربياورند اما اين رهبري بود كه به خاطر ارزش‌ها و شاخص‌هايي كه در دولت مي‌ديد، ايستاد و از آن دفاع كرد.



وي با اشاره به برخي تذكرات رهبري به دولت گفت: اين موارد در مقابل حمايت‌هاي بي‌دريغ ايشان بسيار ناچيز است و مسئولين هم بايد با دل و جان اين موارد را بپذيرند چراكه ممكن است نفعي در آن باشد كه آنها متوجه نشوند ولي رهبري با اشراف كاملي كه دارند، اين موراد را درك مي‌كنند.



امروز هيچ دوگانگي ميان دولت و رهبري وجود ندارد



سعيدي با اشاره به عملكرد دولت‌هاي گذشته يادآور شد: در دولت‌هاي قبل در مباني و تفكر اختلافاتي وجود داشت و مثلا دولت با تفكرات سكولاريستي كار مي‌كرد و به خصوص در دولت اصلاخات اين موارد و دوگانگي را داشتيم كه آنها با نفوذ در دولت و مجلس قصد ضربه زدن به نظام را داشتند اما اين مسايل با ورود رهبري حل شد.



وي ادامه داد: اما بحمدلله امروز اين دوگانگي و اختلاف بين دولت و رهبري وجود ندارد. دولت اصولگرا در مسير گفتمان امام(ره) و رهبري حركت مي‌كند اما گاهي ممكن است خللي در مسير اين قطار پرسرعت بوجود بيايد كه نياز به تذكر و ارشاد دارد تا با خطر مواجه نشود.



سعيدي با بيان اينكه مردم هيچگاه فريب جنگ رواني دشمن را نخواهند خورد، تصريح كرد: با اعتمادترين ركني كه هيچگاه به مردم خيانت نمي‌كند و هميشه مصالح را در نظر مي‌گيرد، رهبري ديني است ما نيز همواره بايد گوش به فرمان ايشان باشيم و بدانيم تا زماني كه مردم پشت سر رهبري باشند، بيشترين عنايت خدا نيز شامل حالشان خواهد شد.



ميزان ارزش افراد در همراهي و تبعيت آنها از ولايت است



نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه هر شخصيتي هرچقدر هم كه براي ما قابل احترام بادشد، نمي‌تواند جايگزين تبعيت از رهبري شود، افزود: اگر اين مهم مدنظر مردم باشد، خود به خود مسئولين نيز در همين مسير قرار خواهند گرفت چراكه مي‌دانند مردم خودشان را با رهبري هماهنگ كرده‌اند و اگر آنها از ولايت فاصله بگيرند، به همان ميزان مردم نيز آنها را كنار خواهند گذاشت.



دولت بايد مجري سياست‌گذاري‌هاي رهبري باشد



سعيدي ولي فقيه را ايدئولوگ اصلي نظام معرفي كرد و افزود: رئيس جمهور و اركان دولت بايد اين سياست‌ها را اجرا كنند و اينكه ما خودمان بخواهيم مرتبا استراتژي تعيين كنيم و موجي در جامعه راه بيندازيم وظيفه آقايان نيست چراكه اين كار عمق و تخصص مي‌خواهد.



طرح مسايلي مانند "مكتب ايراني " در جامعه معقول نيست



سعيدي با انتقاد از طرح موضوع "مكتب ايراني " اظهار داشت: اصولا مكتب به يك كشور يا جغرافياي خاص اطلاق نمي‌شود، بلكه مكتب بايد داراي ايدئولوژي، جهان‌بيني و فلسفه فكري باشد.



وي با بيان اينكه اين مسائل نه قابل فهم است و نه معقول، گفت: اين جعل اصطلاحات براي مردم ما نامانوس بوده اما اين جريان انحرافي موضوع جديدي نيست و ما در طول اين سه دهه عمر انقلاب تجربيات زيادي كسب كرده‌ايم.



احمدي‌نژاد در آينده نيز همين محبوبيت را با تبعيت از رهبري خواهد داشت



سعيدي با بيان اينكه خوشبختانه اين دولت از اين مسايل دور است، اظهار داشت: رأي مردم به آقاي رييس‌جمهور به واسطه همراهي با ولایت بود و ما همواره يكي از علاقمندان به آقاي احمدي‌نژاد هستيم كه در هر دو دوره نيز به ايشان راي داديم اما جايي هم كه احساس وظيفه كرديم به ايشان نكاتي را گفتيم كه از سر دلسوزي بوده است و حتما ايشان در آينده نيز همان محبوبيت و جايگاه را با تبعيت از ولايت خواهند داشت.

عبا و عصای خامنه ای

عبا و عصای خامنه ای


لای در گیر کرده است





قهر و استعفای احمدی نژاد یک جنجال بسیاردقیق تبلیغاتی به نفع او و علیه خامنه ایست.



اگر خامنه ای تسلیم شود، همه چیز را باخته است. با همین هدف احمدی نژاد شروع کرده به افشاگری درباره کودتای 22 خرداد و این عمیقا علیه خامنه ایست. در واقع بیخ گلوی او را خیلی خوب گرفته است.



خامنه ای اگر جسارت داشت، استعفای احمدی نژاد را می پذیرفت، اما چنین تصمیمی لازمه پذیرش خیلی تصمیمات دیگر است و خامنه ای مرد چنین میدانی نیست. پایگاه او در میان روحانیون و حکومتی ها بسیار ضربه دیده و در میان مردم هم وضع او بدتر از احمدی نژاد است. اینها نکاتی است که احمدی نژاد آنها را خوب می داند.



اگر احمدی نژاد این بازی را ببرد، انتخابات بعدی ریاست جمهوری را هم خواهد برد و طرح "پوتین – مدودف" را اجرا خواهد کرد و تا انتخابات هم به هیچ وجه زیر بار بیت رهبری نخواهد رفت. این قدرت نمائی در سپاه هم برای او یک اتوریته خواهد شد. درعین حال که در عرصه جهانی هم او را مرد عمل خواهند شناخت. اتاق فکری که پشت سر احمدی نژاد است همه این محاسبات را کرده است. البته اختلاف را فعلا میان مجتبی خامنه ای و احمدی نژاد بیان می کنند که خواه نا خواه چنین اختلافی می تواند وجود داشته باشد، اما نباید فراموش کرد که پیروزی احمدی نژاد بر هر کدام از آنها، عملا پیروزی بر هر دوی آنهاست. اطلاع دارم که مجتبی خامنه ای و پدرش در همین روزها و درجریان بررسی مانورهای احمدی نژاد به این نتیجه واحد رسیده اند که «احمدی نژاد آدم دریده و عصبی است و نمی توان روی او حساب کرد، حتی اگر در اینبار هم مسئله حل شود مدتی بعد دوباره همین آش خواهد بود و همین کاسه! او حساب قوه مجریه را می خواهد بکلی از بیت رهبری جدا کند و می داند که اگر الان نتواند سوار کار شود، با انتخابات بعدی کنار گذاشته می شود. ضمنا میداند که اگر تا انتخابات مجلس بتواند گربه را دم حجله بکشد، آنوقت مجلس یکدست را در اختیار خواهد داشت.»



مسئله اینجاست که احمدی نژاد نیازمند یک خونریزی و بحران سراسری است. او می خواهد در همین بحران و خونریزی، نه تنها آجر از زیر پای خامنه ای بکشد، بلکه کلک موسوی و خامنه ای هر دو را با هم بکند. حتی ممکن است ترتیب ترور موسوی را بدهد و آن را بیاندازد گردن خامنه ای تا به همین نتیجه برسد.



او می ترسد که سرانجام بحرانی که دو سال است تا اعماق حاکمیت رسوخ کرده، منجر به آن شود که خامنه ای تن به قانون اساسی بدهد، که دراینصورت احمدی نژاد مرخص است.



باز اطلاع دارم که مدتی پیش احمدی نژاد به خامنه ای گفته بود: « این شعار اجرای کامل قانون اساسی که موسوی راه انداخت، همان بازی است که آقای خمینی با شاه کرد و از ابتدا هم می دانست که سرانجام شاه سقوط خواهد کرد، چون می دانست که اگر بماند سرش به باد می رود.»



و خامنه ای زیرکانه به او گفته: «و اگر شاه قانون اساسی را قبول می کرد؟»



در جمع بندی این گفتگو، من تصور می کنم موسوی هم فکر می کند، آخرسر رهبر چون می بیند همه چیز را از دست می دهد تن به قانون اساسی خواهد داد و باند احمدی نژاد از همین می ترسد. او در این چند سال توانست خامنه ای را تا مرز سقوط ببرد. یعنی همین مرزی که اکنون به آن نزدیک شده است. او به گونه ای رفتار کرد که خامنه ای تمام تخم مرغ هایش را در سبد احمدی نژاد گذاشت و حالا پس گرفتن این تخم مرغ ها بسیار دشوار است و این را احمدی نژاد خیلی خوب می داند. و با شناختی که از خودبزرگ بینی و خودخواهی خامنه ای دارد، همچنان بر این تصور است که او حاضر نیست تن به قانون اساسی و قدرت محدود بدهد و بپذیرد که دوران قدر قدرتی اش سپری شده است. یعنی راه حلی که ماندن او را ممکن می کند.



احمدی نژاد که ابعاد بحران سیاسی و اقتصادی کشور آگاه است و روی تحریم ها بسیار دقیق حساب کرده، حداقل در دو سال گذشته به امریکا و اروپا علامت داده که او در سیاست خارجی عملگرا است و همواره به اشکال مختلف پیگیر رابطه با آمریکا بوده است.

غیبت احمدی نژاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

غیبت احمدی نژاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی


احمدی‌نژاد: توطئه‌هایی علیه من وجود دارد

دیگربان digarban : محمود احمدی‌نژاد در ادامه پنجمین روز از «تحصن» خود٬ از شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خودداری کرد و آن‌طور که گفته می‌شود وی اعلام کرده توطئه‌هایی علیه دولت در جریان است.



جلسه شورای انقلاب فرهنگی روز گذشته (ششم اردیبهشت) در غیاب احمدی‌نژاد و به ریاست علی لاریجانی برگزار شد.



احمدی‌نژاد سال گذشته نیز در جریان اختلاف با علی خامنه‌ای بر سر اساسنامه دانشگاه آزاد بیش از دو ماه از شرکت در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی خودداری کرده بود.



تازه‌ترین اختلاف احمدی‌نژاد با خامنه‌ای بر سر وزارت حیدر مصلحی است که این اختلاف منجر به قهر رئیس دولت دهم و خانه‌نشینی وی شده است.



آن‌طور که گزارش شده است٬ احمدی‌نژاد اعلام کرده در صورتی که رحیم‌مشایی معاون اول شود و حیدر مصلحی و سعید جلیلی از وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیتی ملی برکنار شوند٬ حاضر به بازگشت است.



یک نماینده محافظه‌کار که نامش فاش نشده نیز به خبرگزاری برنا گفته احمدی‌نژاد در دیداری که روز یکشنبه با گروهی از نمایندگان داشته از وجود برخی توطئه‌ها علیه خود خبر داده است.



به گفته این نماینده مجلس٬ احمدی‌نژاد اعلام کرده که رهبر جمهوری اسلامی را در جریان این توطئه‌ها قرار خواهد داد.



احمدی‌نژاد عصر روز دوشنبه با خامنه‌ای جلسه‌ای خصوصی داشت که تاکنون جزئیات این دیدار منتشر نشده است.

سوال از احمدی‌نژاد با 52 امضا در مجلس کلید خورد

سوال از احمدی‌نژاد با 52 امضا در مجلس کلید خورد


*سپاه به رسانه‌ها تذکر داد

سوال از احمدی‌نژاد با 52 امضا در مجلس کلید خورد



آفتاب: نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری 52 امضا برای طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد خبر داد.

به گزارش آفتاب، محمد جواد ابطحی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که شایع شده با توجه به اتفاقات رخ داده بعد از موضوع تغییر وزیر اطلاعات احتمال استیضاح احمدی‌نژاد وجود دارد، گفت: استیضاح منتفی است اما آقای مطهری قصد سوال از رئیس‌جمهور را دارد و تاکنون 52 امضا هم جمع‌آوری کرده است.



سپاه به رسانه‌ها تذکر داد



فارس: مسوول روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از رسانه‌ها درخواست كرد عناوين سازماني فرماندهان و مسئولين سپاه و بسيج را به درستي مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سردار رمضان شريف در خصوص علت استفاده از عناوين متفاوت براي جايگاه حقوقي فرماندهان و مسئولين سپاه توسط رسانه‌‌ها گفت: عناوين سازماني و حقوقي فرماندهان و مسئولين سپاه بر اساس ابلاغيه‌هاي موجود كاملاً مشخص است و اين كار رسانه‌ها به گونه‌اي سهوي صورت مي‌پذيرد.

وي افزود: بعنوان نمونه برخي از رسانه‌ها عناويني چون نماينده مقام معظم رهبري در سپاه، فرمانده نيروي هوايي و يا فرمانده كل بسيج را در تنظيم اخبار و گزارشات مربوط به اين افراد مورد استفاده قرار مي‌دهند در حالي كه عناوين دقيق سازماني مربوط به مسئولين مذكور نماينده ولي فقيه در سپاه، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه و رئيس سازمان بسيج مستضعفين است.

مسئول روابط عمومي و انتشارات سپاه بكارگيري عنوان نماينده ولي فقيه براي مسئولين نمايندگي ولي فقيه در نيروها و سپاه استاني را نيز اشتباه قلمداد كرد و بكارگيري عنوان مسئول نمايندگي ولي فقيه براي آنان را صحيح دانست.