Saturday, April 23, 2011

بازی ناشیانه سپاه

بازی ناشیانه سپاه


با دُم "مار" در بحرین و کویت





دو هفته پیش، فرمانده ارتش در یک مصاحبه خبری اعلام کرد که ارتش مرزهای ایران را جز در دو نقطه در اختیار می گیرد. او این دو نقطه را بخشی از جنوب و بخشی از غرب ایران ذکر کرد و با آن که رسما اعلام نداشت، اما معلوم بود که می خواهد بگوید این دو نقطه همچنان دراختیار سپاه باقی می ماند و در اختیار ارتش قرار نمی گیرد!



آن مصاحبه بی مقدمه، حامل این پرسش بود که به چه دلیل و انگیزه ای یکباره و آن هم بصورت رسمی اعلام می شود که ارتش مرزهای ایران را- جز دو محدوده- دراختیار می گیرد. مگر جنگی و حمله ای در پیش است؟ و آن دو نقطه چه تفاوتی با نقاط دیگر ایران دارد که امنیت آن دراختیار ارتش گذاشته نمی شود؟ چرا سپاه در مناطق دیگر مستقر نمی شود؟ و سئوالاتی از این دست.



اکنون، با اخبار و گزارش هائی که در باره تظاهرات و کشتار و حمله و ترور و اعدام و انفجار از مناطقی در کردستان و خوزستان ایران می رسد و همچنین اخباری که ماجراجوئی هائی که در ارتباط با بحرین و تنش با کشورهای خلیج فارس می رسد، تقریبا پاسخ سئوالات بالا مشخص شده است:



1- سپاه نیروی خود را برای مقابله و فعالیت های سیاسی و اقتصادی در داخل مرزها سازمان داده و آماده کرده و در عین حال قوای موشکی را برای احتمالات جنگی دراختیار دارد.



2- در چند هفته اخیر، در خوزستان، بندرعباس، بوشهر و کردستان ایران درگیری ها و ماجراجوئی هائی شده که اخبار آن را سانسور کرده و مردم از جزئیات آن با خبر نیستند. (از جمله برخوردهای مسلحانه و پر تلفات در سنندج و برخی شهرهای دیگر کردستان ایران و همچنین تظاهرات به خون کشیده شده و ادامه دار در اهواز و رو به گسترش در شهرهای دیگر منطقه. گفته می شود در اهواز بالای 500 تن تاکنون دستگیری شده اند!)



3- سپاه با توجه به دو موقعیت بالا، از برخی نقاط مرزی عقب کشیده و آن را به ارتش واگذار کرده است.



4- دخالت ماجراجویانه در امور داخلی بحرین که عملا به ضرر جنبش شیعیان و سنی های این کشور علیه استبداد آل خلیفه تمام شد، به فرو کردن انگشت در لانه زنبور تبدیل شد. بویژه که توانستند اسناد و مدارکی را از این دخالت نظامی (انتقال مهمات و سلاح به بحرین تحت پوشش تجهیزات بیمارستانی) بدست آورده و آن را پیوند بزنند به فعالیت های جاسوسی سپاه در کویت.



این ماجراجوئی که در ابتدا و با یقین به رسیدن به نتیجه ای که در نظر داشتند، با بیانیه و سخنرانی در مجلس و برخی نمازجمعه ها همراه شد، خیلی زود منجر به عقب نشینی حکومتی در جمهوری اسلامی شد، اما بی تدبیری کار خود را کرده بود. اولا کشورهای خلیج فارس و بتدریج کشورهای عرب خاورمیانه برای فرار از بحران مشروعیت داخلی و مقابله با جنبش ضد استبدای توانستند جمهوری اسلامی را "لُولُو" ی منطقه نشان داده و علیه ایران بسیج و متحد شوند(حتی شیخ الازهر نیز به آنها پیوست) و در داخل کشور نیز دسته بندی هائی که معلوم نیست سر نخ آنها دراختیار کیست، بحرین را بهانه کرده و می کوشند ایران را به یک جنگ منطقه ای بکشانند. در عین حال، حوادث خوزستان نشان داد که بازی جمهوری اسلامی با بحرین، بازی با دم مار بود. بویژه که بخش مهمی از ایرانی های سواحل جنوبی ایران عرب و حداقل عرب زبانند و کارنامه جمهوری اسلامی آنقدر ضعف دارد که از آنسوی آب بتوان بسیار ماهرانه تر از آنچه جمهوری اسلامی می خواست در بحرین و کویت و دیگر کشورهای منطقه عمل کند، دست به عمل بزنند!

نامه 23 زندانی سیاسی خطاب به مراجع

نامه 23 زندانی سیاسی خطاب به مراجع


پدر ملت ستمدیده ایران شوید

مردم منطقه پدر و مادر دارند





23 زندانی سیاسی از داخل زندان، پیامی خطاب به مراجع تقلید و بزرگان حوزه های علمیه نوشتند. دراین نامه آمده است:







امضا کنندگان این نامه، اکنون در زندان اوین ( بند ۳۵۰ ، بند ۲- الف تحت اختیار سپاه پاسداران ، بند ۲۰۹ تحت اختیار وزارت اطلاعات و بازداشتگاه تحت اختیار حفاظت اطلاعات زندان اوین )، زندان رجایی شهرکرج و زندان های استان خوزستان به سر می برند.



از دو سال پیش و به دنبال دخالت گسترده نظامیان و ماموران اطلاعاتی و امنیتی در فرایند انتخابات ریاست جمهوری، جنایات، ظلم ها و بی عدالتی های گسترده ای علیه ملت مومن و شریف ایران اعمال شده است.



دو سال پیش گروهی افراطی از نظامیان و ماموران اطلاعاتی و امنیتی به رسواترین شکل در سرنوشت سیاسی کشور دخالت کرده و انتخابات ریاست جمهوری را به انتخاباتی فرمایشی بدل کردند و به دنبال آن به بهانه های واهی به جان مردم افتادند، عده ای را کشتند، جمعی را مجروح و مصدوم راهی بیمارستان کردند، ده ها هزار تن از شهروندان را به زندان افکندند و صدها تن را با پرونده های جعلی و فاقد هر گونه وجاهت قانونی در دادگاه های فرمایشی به زندان های طویل المدت محکوم کردند و متاسفانه بعد از گذشت دو سال نیز دست از این اعمال خلاف خود بر نداشتند.



اگر نظامیان و پلیس حکومت های مستبد منطقه به روش های خشونت بار و با سلاح های گرم و سرد به جان مردم می افتند در جمهوری اسلامی ایران نیز در دو سال گذشته هزاران نفر بر اثر حملات نظامیان ، پلیس و ماموران لباس شخصی تحت امر آنان مصدوم و مجروح شده و یا به قتل رسیده اند.



اگر در کشورهای استبدادی منطقه نظامیان و پلیس به سوی مردم بی دفاع تیر اندازی کرده و آنان را به شهادت می رسانند در جمهوری اسلامی ایران نیز به ضرب گلوله نظامیان، پلیس و لباس شخصی مجروح و شهید شده اند.



اگر در کشورهای استبدادی منطقه، یکی از اقدامات کثیف نظامیان و پلیس ربودن مجروجان تظاهرات از بیمارستان هاست، متاسفانه در جمهوری اسلامی نیز مجروحان از بیمارستان ها ربوده شده و در همان حال مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به زندان افتاده اند که هنوز هم تعدادی از آنها در زندان به سر می برند.



اگر در کشورهای استبدادی منطقه مردم هر روز اسامی بیشتری از قربانیان خود را اعلام می کنند در جمهوری اسلامی آمار واقعی از قربانیان وجود ندارد و بسیاری از شهدا در گورهای مخفی دفن شده اند و افرادی که برای شناسایی مدفن قربانیان تلاش کرده اند تحت تعقیب قرار گرفته اند و عده ای از آنان محکوم گشته و اکنون در زندان به سر می برند.



اگر اعمال شکنجه در کشورهای استبدادی منطقه پدیده ای تلخ و تکان دهنده ای است در ایران صدها نفر زیر شکنجه وادار به اعترافات دروغ شده و فاجعه بارتر آنکه عده ای از آنان تحت فشار و ضرب و شتم و آزار و شکنجه به قتل رسیده اند.



اگر در کشورهای استبدادی منطقه، مردم هر روز به تشییع جنازه قربانیان حوادث اخیر می پردازند در جمهوری اسلامی حتی اجازه تشییع جنازه و مراسم سوگواری برای شهیدان اعتراضات خیابانی و زندانها داده نمی شود و حتی گاه خانواده آنان از برگزاری مراسم سوگواری برای اموات غیر مرتبط با حوادث اعتراضی نیز منع می شوند، حتی برای شخصیتی چون میر اسماعیل موسوی نیز چون پدر مهندس موسوی است اجازه ختم داده نمی شود و شرکت کنندگان در تشییع جنازه وی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت می شوند.



اگر حکومت های ظالم منطقه برای منتقدان و مخالفان خود پرونده سازی می کنند، در جمهوری اسلامی نیز تقریبا تمامی پرونده های محکومان حوادث پس از انتخابات ساختگی، جعلی و فاقد هر گونه وجاهت قانونی است در حدی که اگر امکان انتشار محتوایی پرونده ها، فرایند محاکمات و متن احکام صادره فراهم شود، هیچ حیثیتی برای دستگاه های قضایی ، نظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی باقی نخواهد ماند.



اگر در کشورهای استبدادی منطقه، خانواده های مقتولان و زندانیان، مظلومانه و به حق در پی خونخواهی و تعیین تکلیف عزیزان شان هستند، در جمهوری اسلامی ایران این خانواده ها در مظلومیت مضاعف تحت کنترل دائمی ماموران مخفی حکومت قرار دارند، از فعالیتهای آنان به اشکال مختلف جلوگیری می شود و حتی به خاطر برگزاری مراسم مذهبی قرآن، دعا و نیایش هم تحت فشار قرار می گیرند و برخی از آنان به جرم پی گیری پرونده شهدا و زندانیان بی گناه خود به زندان می افتند.



اگر در کشورهای استبدادی منطقه خانواده های مقتولان و زندانیان تحت حمایت مردم قرار می گیرند و حتی دولتهای مستبد هم سعی می کنند آنها را به لحاظ معیشتی تامین کنند، در جمهوری اسلامی رسیدگی به خانواده های بی گناه شهدای جنبش و زندانیان و کمک به آنان جرم است و بسیاری از اقدام کنندگان به کمک به این خانواده ها در زندان به سر می برند.



اگر در حکومتهای استبدادی منطقه دادگاه ها فرمایشی هستند قضات و دادستان هایشان ظاهری از یک نظام قضایی را به نمایش می گذراند اما در جمهوری اسلامی ایران افرادی کم دانش، بی هویت و غالبا آسیب پذیر و حتی ناسالم در راس دادگاه های انقلاب قرار می گیرند که عملا در رسیدگی به پرونده های سیاسی جز اطاعت از بازجویان و ماموران مخفی نظامی و امنیتی وظیفه دیگری برای خود نمی شناسند.



اگر در کشورهای استبدادی منطقه رسانه ها تحت کنترل شدید هستند و حقایق تحریف می شود و اطلاعات ما درباره تحولات این کشورها از طریق رسانه های خارجی دریافت می شود در جمهوری اسلامی ایران نیز هر روز کنترل رسانه ای بیشتر شده و اخبار تحریف شده تری منتشر می شود. نه تنها تمامی رسانه های منتقد دولت توقیف شده اند بلکه تقریبا تمام رسانه های مستقل هم بسته شده اند و باقی رسانه ها هم بر اساس دستور العمل های کنترلی امنیتی بی سابقه از انتشار اخبار واقعی و حقایق منع می شوند .



در چنین وضعیتی حکومت به خود اجازه می دهد که بدیهی ترین حقایق را تحت تاثیر بیگانگان قلمداد کند متاسفانه این وضع باعث شده در جمهوری اسلامی ایران نیز پس از انقلاب اسلامی بار دیگر مردم برای کسب اخبار واقعی به رسانه های خارجی تکیه کنند. امروز تعداد کثیری از جوانان کشور به جرم نشر حقایق از طریق اینترنت و پیام کوتاه تلفن همراه در زندان به سر می برند.



اگر در کشورهای استبدادی منطقه حرکتهای مردم به دخالت بیگانگان نسبت داده می شود و مثلا در بحرین مخالفان دولت مرتبط با ایران معرفی می شوند ، در جمهوری اسلامی ایران نیز هر گونه اعتراض مدنی و مخالفت با مسوولان و دولت به بیگانگان نسبت داده شده و صدها جزوه بولتن و گزارش سر تا پا دروغ و تحریف و جعل برای توجیه این ادعاهای واهی منتشر می شود و در ابتکاری که احتمالا مخصوص ایران است زندانیان بریده ی تحت شکنجه و فشار وادار به اعتراف درباره این قصه های ساختگی و حتی خلق قصه های تخیلی مورد نظر بازجو می شوند .



اگر طبق خبرها، در کشورهای استبدادی منطقه تعدادی از مخالفان و منتقدان دولت در محیط های مختلف شناسایی و از کار بر کنار شده اند در جمهوری اسلامی ایران صدها نفر از استادان برجسته و متفکران سرشناس از دانشگاه ها و هزاران نفر از کارکنان و کارمندان به جرم حمایت از اعتراض های مردمی از محل کار خود اخراج شده اند.



اگر در کشورهای استبدادی منطقه دانشجویان معترض در دانشگاه ها دچار مشکل می شوند در جمهوری اسلامی ایران صدها تن از دانشجویان معترض و منتقد بدون هیچ دلیل قانونی و صرفا به دلیل اندیشه متفاوت برای همیشه ازادامه تحصیل محروم شده اند.



اگر در کشورهای استبدادی منطقه فعالیت گروه ها و احزاب مخالف همواره دشوار بوده است، در جمهوری اسلامی ایران فشار به گروه ها و احزاب منتقد به اوج خود رسیده است و ظرف مدت کوتاهی معتبر ترین احزاب قانونی منتقد با تصمیم افراطیون نظامی و اطلاعاتی تعطیل شده اند و عضویت در این احزاب قانونی برای افراد به عنوان سو سابقه تلقی شده است. این جریان افراطی و بی پروا فعالیت سیاسی هر جریان منتقد حکومت و حتی منتقد دولت را تحت عنوان اقدام علیه امنیت کشور به شدت سرکوب می کند.



چگونه است که همه این جنایات و یا برخی از آنها در سایر کشورها فریاد یکپارچه شما را بلند می کند اما همین جنایات در داخل کشور تنها و تنها با واکنش قابل تقدیر معدودی از مراجع عالیقدر و بزرگان حوزه همراه بوده و سایران هیچ واکنش و اعتراضی نسبت به این ظلم ها و جنایات نداشتند.



امروز عملکرد این جریان افراطی آنچنان چهره نازیبایی از ایران به نمایش گذاشته که در کشورهای در حال تحول منطقه تمامی رهبران دینی، حتی طرفداران و حامیان سابق انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی تبری می جویند، در حالیکه اگر نظام گرفتار این مفاسد این جریان های انحرافی نمی شد و در مسیر مردم سالاری و اقامه به حق و عدل در کشور گام بر می داشت امروز بهترین الگو و ملجا و ماوای آزادیخواهانی قرار می گرفت که در کشورهای منطقه در جستجوی آزادی و عدالت و مردم سالاری سازگار با اسلام هستند و در مقابل دولتهای ظالم خود قد علم کرده اند.



۲۳ زندانی سیاسی از



زندان اوین ( بند سیاسی۳۵۰)



زندان اوین( بند تحت کنترل سپاه پاسداران – دو الف)



اوین ( بند کنترل تحت حفاظت اطلاعات زندان اوین )


زندان رجایی شهر (بند سیاسی)


زندان های استان خوزستان

نگاهی به سخنان و ادعاهای رهبر

نگاهی به سخنان و ادعاهای رهبر


حق با آقای خامنه ایست

"سگ زرد، برادر شغال است"







علی خامنه ای روز گذشته طی سخنانی که برکناری و ابقای وزیر اطلاعات و بی اهمیت بودن این مسئله – به تعبیر و ادعای ایشان- محور آن بود، گفت "تا زمانی که زنده ام و مسئولیت دارم، نخواهم گذاشت "حرکت عظیم ملت به سوی آرمان ها ذره ای منحرف شود".



آرمان های ملت ایران آشکارتر از آنست که رهبر جمهوری اسلامی مدعی جلوگیری از انحراف آنها شده است. در واقع خود ایشان پرچمدار انحراف از آرمان های مردم است. یعنی همان آرمان هائی که مردم برای آن انقلاب کردند. یعنی جمع کردن بساط سلطنت و خودکامگی، آزادی و رفاه ملی همراه با استقلال ملی.



درباره رفاه ملی، آخرین نمونه را به نقل از سایت های خبری داخل کشور در همین شماره پیک نت عکسی را می بینید که مربوط به بیرون انداختن دو بیمار از بیمارستان است. ماه ها عقب افتادن حقوق کارگران بزرگترین و کوچکترین کارخانه های ایران که تقریبا هر روز خبرهای آن منتشر می شود نیز مکمل این عکس است. درباره آزادی هم کافی است نگاهی به شمار زندانیان سیاسی زندان ها و موقعیت مطبوعات و رسانه ها انداخته شود. ضمن آن که شمار زندانیان غیر سیاسی که عموما بدهکاران، معتادان، قاتلین، قربانیان فحشاء و... هستند نیز خود داستانی است بدون شرح از وضع اسف بار معیشت و کار و در آمد مردم. در این میان می ماند استقلال. اگر معنای استقلال تهدید دیگران و شاخ و شانه کشیدن های بیهوده و لوله کشی نفت و پول نفت به برخی کشورها به امید ترویج تشیع و سنگر سازی اتمی نباشد، می ماند موقعیت اقتصادی کشور که تعیین کننده استقلال است. کشوری که 67 میلیارد دلار واردات سالانه دارد و سرداران تاجر پیشه و تجار اسلام پیشه تا "پرده بکارت" را از چین و ژاپن وارد می کند، نمی تواند مستقل باشد. چنین کشوری اسیر و برده است و همین واردات، نوع و موقعیت سیاسی کشور را رقم می زند.



بنابراین، آقای خامنه ای می خواهد ذره ای از این فاجعه ای که بعد از بیش از دو دهه رهبری و 8 سال ریاست جمهوری برای کشور بوجود آورده، کوتاه نیآمده و آن را ادامه بدهد!



آقای خامنه ای در سخنرانی خود گفت، ماجرای برکناری و ابقای وزیر اطلاعات موضوع چندان مهمی نبود، اما "دستگاه های تبلیغاتی دشمن" در مورد آن جنجال کردند.



شاید این یگانه سخن درست خامنه ای در سخنرانی اش بود. برای مردم کوچکترین تفاوتی نمی کند که اژه ای وزیر اطلاعات باشد و یا مصلحی، مشائی معاون احمدی نژاد باشد و یا رحیمی.



باز هم به اجبار باید متوسل شد به یکی از ضرب المثل های شیوا و گویای فارسی: "سگ زرد، برادر شغال است!"

کشف "شنود" امنیتی

کشف "شنود" امنیتی


در وزارت اطلاعات و بیت رهبری!





گزارشی پیرامون اختلافات امنیتی در داخل حکومت، قراردادهای نفتی و نقش سپاه در آنها و همچنین جدائی روز افزون روحانیت سنتی ایران از حکومت، در داخل کشور دست به دست می شود. این گزارش را به ترتیبی که در بالا اشاره شد، به سه بخش تقسیم کرده و طی سه روز منتشر می کنیم:



«احمدی نژاد، با اطلاع از گزارش محرمانه ای که وزارت اطلاعات درباره فعالیت های مخفی رحیم مشائی در خارج از کشور تهیه کرده و با تاکید بر اطلاع احمدی نژاد از مجموعه فعالیت های مخفی رحیم مشائی، آن را دراختیار علی خامنه ای گذاشته بود، یک لیست 45 نفره از مدیران وزارت اطلاعات تهیه کرده و در اختیار مصلحی گذاشته بود تا آنها را بازنشسته پیش از موعد کند.



احمدی نژاد دلیل این ابلاغ را گزارش سازمان اطلاعات سپاه درباره این افراد و این که آنها نسبت به دولت وفادار نیستند ذکر کرده بود. او همچنین به مصلحی اطلاع داده بود که بزودی لیست افرادی که باید جایگزین این 45 نفر شود را از طریق دفتر خود ابلاغ خواهد کرد.



مصلحی برای خامنه ای گزارشی تهیه می کند و در آن قید می کند که این تصمیم احمدی نژاد آسیب جدی بر بدنه وزارت اطلاعات وارد می کند. او در همین گزارش تاکید می کند که احمدی نژاد قصد دارد محرمانه ترین اسناد و مدارک اطلاعاتی را از وزارت اطلاعات خارج کند.



در بخش دیگری از این گزارش، مصلحی مدعی می شود که اخیرا در وزارت اطلاعات شماری شنود مخفی در حساس ترین مراکز این وزارتخانه کشف شده است. برحسب تحقیقات انجام شده، این شنودها را کارمندان جدید وزارت اطلاعات که از حفاظت اطلاعات سپاه به این وزارت خانه منتقل شده اند کار گذاشته بودند.



مصلحی همچنین مدعی می شود که احمدی نژاد نه تنها در جریان این شنودگزاری بوده، بلکه وزارت اطلاعات اخیرا مطلع شده که با موافقت احمدی نژاد در دفتر رهبری نیز شنود کار گذاشته شده است.



یکی از معاونان وزارت اطلاعات که مستقیما با رحیم مشائی در ارتباط بوده، خبر مربوطه به این گزارش را باطلاع وی رسانده و احمدی نژاد نیز با واسطه رحیم مشائی درجریان گزارش مصلحی به خامنه ای قرار می گیرد.



ماجرای پافشاری مصلحی برای برکناری همین معاون و مخالفت سرسختانه احمدی نژاد با این برکناری موجب لو رفتن کل این ماجرا شد.



در گزارش محرمانه مصلحی به خامنه ای به موارد زیر، در چارچوب ارتباط های محرمانه مشائی و احمدی نژاد با خارج از کشور اشاره شده است:



1- در بهمن ماه گذشته به کارگردانی مشائی، یک تیم از طرف احمدی نژاد تحت عنوان "شورای تجاری" به دوبی سفر کرد. آنها ضمن نزدیک شدن به شورای بازرگانی ایرانیان دبی و اعلام این نکته که قصد گشایش دفتر ویژه فعالیت های اقتصادی را دارند با 2 مقام سیاسی و نظامی آمریکایی در امارات نیز ملاقات کردند.



2- دولت قراردادهای نفتی و صنعتی با چین و مالزی بسته است که از مفاد آنها هیچگونه اطلاعی در دست نیست. در این قراردادها که جنبه های سیاسی- ارتباطی داشته، وزارت صنایع کوچکترین نقش و اطلاعی نداشته است. شتاب احمدی نژاد برای ادغام و انحلال وزارت صنایع، عمدتا برای توجیه این قراردادها بود.»

خامنه ای نامه نوشت اما دعوا ادامه دارد

داستان دنباله‌دار برکناری حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات احمدی‌نژاد، ظاهرابا انتشار نامه خامنه ای خطاب به وی به پایان رسیده است. سایت رهبر جمهوری‌اسلامی روز گذشته متن نامه وی خطاب به حیدر مصلحی را منتشر کرد که در آن آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مصلحی نوشته است: "از شما می‌خواهم بیش از پیش در انجام ماموریت‌های مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به خرج داده و با سرمایه‌ی عظیمی که آن وزارت‌خانه از نیروی انسانی توان‌مند و انقلابی و متدین و فن‌آوری‌های روز برخوردار است و با حمایت دولت خدمت‌گزار و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی اجازه ندهید کوچک‌ترین فترت و سستی در انجام وظائف قانونی آن دستگاه مهم پیش آید."اما واکنش ها نشان می دهد که این داستان سردراز دارد.




نامه آیت‌الله خامنه‌ای پس از آن منتشر شد که سه‌شنبه شب یک سایت نزدیک به احمدی‌نژاد با انتشار خبری اعلام کرد مصلحی از سمت خود برکنار شده است. سایت دولت یار به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود که در پی جلسه محمود احمدی‌نژاد با آیت‌الله خامنه‌ای، مصلحی دیگر وزیر اطلاعات نیست. در این جلسه احمدی‌نژاد دلایل خود را در خصوص پذیرش استعفای مصلحی، بیان کرده و اکنون خود شخصا سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده دارد. سایت دولت‌یار چند دقیقه پس از انتشار این خبر از دسترس خارج شد. پیش از این سایت باکری‌آن‌لاین نیز پس از انتشار خبری درباره نفوذ اطلاعات سپاه پاسداران به سرکردگی حسین طائب در وزارت اطلاعات از دسترس خارج شده بود.



اکنون و با انتشار نامه آیت‌الله خامنه‌ای به نظر می‌رسد که بحث وزیر بودن یا نبودن مصلحی به اتمام رسیده است. سایت الف ـ- نزدیک به احمد توکلی ـ- نیزدیروز اعلام کرد حیدر مصلحی روز گذشته در دفتر کار خود حاضر شده و چندین نامه را با عنوان "وزیر اطلاعات" امضا و ابلاغ کرده است.



از سوی دیگر سایت‌های اصول‌گرا نوشته‌اند که پس از قرایت نامه رهبر جمهوری‌آسلامی در نمازخانه وزارت اطلاعات، کارکنان این وزارت‌خانه "تکبیر پرشوری" سر داده‌آند. در تحولی دیگر ۲۱۶ تن از نمایندگان مجلس نیز با انتشار نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد، با اعلام اینکه در حال حاضر برکناری مصلحی به مصلحت نیست، خواستار تبعیت وی از رهبر جمهوری اسلامی شدند.



نامه رهبر جمهوری‌اسلامی به مصلحی و حکم حکومتی وی مبنی بر ابقای وزیر اطلاعات در حالی انجام گرفته که براساس قانون اساسی برکناری یا قبول استعفای وزرای کابینه بر عهده رییس‌جمهور است و رهبر جمهوری‌اسلامی نمی‌تواند درباره عزل یا نصب وزرا دستوری دهد.







ادامه دعواها



با وجودی که انتظار می‌رفت انتشار نامه رهبر جمهوری‌اسلامی، پایانی بر مسایل پیش آمده پیرامون استعفای مصلحی باشد، سایت‌های احمدی نژاد و اصول‌گرایان منتقد به شدت مشغول حمله یه یکدیگر هستند. براساس گزارش برخی از سایت‌های اصول گرا، هیچ یک از سایت های نزدیک به احمدی نژاد تا پایان وقت اداری دیروز متن نامه آیت‌الله خامنه‌ای به مصلحی را منتشر نکردند.



از سوی دیگر بسیاری از اصول‌گرایان در مصاحبه‌های مختلفی ضمن تاکید بر کارگردانی اسنفدیار رحیم‌مشایی در جریان عزل مصلحی از وزارت اطلاعات، به انتقاد از احمدی‌نژاد پرداختند و اعلام کردند در صورت نافرمانی وی از دستورات "ولی‌فقیه" از سمت خود برکنار خواهد شد. این نخستین بار است که چنین حمله گسترده و منسجمی از سوی اصول‌گرایان به احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد.



عباس سلیمی نمین در گفت‌وگویی با خبرآن‌لاین -ـ سایت نزدیک به علی لاریجانی ـ- با اعلام اینکه اصول‌گرایان در "حفظ احمدی‌نژاد کوتاهی کردند" گفته است: "آقای احمدی‌نژاد وقتی که با یک حرف و با صراحت به میدان آمد، رای مردم را کسب کرد… هر آن‌چه که الان دارد، ناشی از همراهی با اصول انقلاب است. اگر کمترین تغییری در عملکرد ایشان از این حیث ایجاد شود، دیگر هیچ پایگاهی در میان توده‌های مردم نخواهند داشت… احتمال لغزش برای همه وجود دارد ولی قطعا تملق‌گویی‌ها بی‌تاثیر نبوده و نخواهد بود و ما الان شاهد این تاثیرات هستیم. آقای احمدی نژاد گر چه مدیر اجرایی نیرومندی است اما در مبانی نظری و فکری قطعا چندان توانمند نیست… احمدی نژاد در دور دوم ریاست جمهوری وی، دچار تغییراتی شده است."



حتی خبرگزاری فارس هم با انتشار مجموعه مصاحبه‌هایی با فعالان اصول‌گرا به انتقاد از احمدی‌نژاد پرداخته است. این سایت به نقل از مهدي فضائلي مدير عامل انتشارات سروش نوشت: "بنده اعتقاد چنداني ندارم كه يك مجموعه‌اي را در دولت با اين ميزان نزديكي به رئيس جمهور به عنوان يك جريان منحرف معرفي كنيم و بخواهيم شخص رئيس جمهور را در اين موارد تبرئه كنيم… اين اولين اتفاق نبوده و در گذشته نيز شاهد مسائل ديگري از اين دست بوده‌ايم… اگر موج حمايت نيروهاي انقلابي و ارزشي و توده‌هاي مردم از احمدي‌نژاد وجود دارد، به دليل اين تلقي بوده كه احمدي‌نژاد را يك خدمتگزار و هماهنگ با مباني، موازين و جهت‌گيري‌هاي نظام و در تبعيت از رهبري نظام مي‌دانستند و اگر اين استنباط از احمدي‌نژاد عوض شود، طبيعتاً نوع مواجهه جريان اصولگرايي و نيروهاي متدين در جامعه و توده‌هاي مردم در بخش‌هاي مختلف كشور به احمدي‌نژاد تغيير خواهد كرد."



از سوی دیگر فاطمه رجبی، موسس وب‌سایت رجانیوز، نویسنده کتاب «احمدی نژاد، معجزه هزاره سوم» و همسر غلام‌حسین الهام نیز گفته است: "آقاي احمدي‌نژاد بداند اگر بخواهد مطابق با اصول گفتمان مهدويت و عدالتخواهي كه تبعيت از ولي فقيه و مقام معظم رهبري محور آن است، عمل نكند قطعا از بهشت حزب‌الله خارج خواهد شد و جريان حزب‌الله نه تنها او را طرد خواهد كرد بلكه موضعي صريح و شفاف عليه او اعمال خواهند كرد."



فارس همچنین به نقل از سيد عباس نبوي که وی را کارشناسی سیاسی خوانده، نوشته : "به نظر مي‌رسد احمدي‌نژاد به‌صورت عامدانه بين خود و رهبري فاصله مؤثري را ايجاد مي‌كند. اينكه چه‎كساني در اين قضيه مؤثر بوده و نقش مشايي در اين مسئله چيست، جاي تأمل دارد."



برخی اصول‌گرایان بر این عقیده‌اند که جریان رحیم‌مشایی به دنبال حذف آیت‌الله خامنه ای، رهبر جمهوری‌اسلامی، و همچنین روحانیون از معادلات سیاسی است. این نگرانی‌ها هم‌زمان با انتشار مصاحبه علی‌اکبر جوانفکر بیشتر شده است. مدیر عامل ایرنا و مشاور احمدی نژاد در مصاحبه با ویژه‌نامه نوروزی همشهری، با "ارشادی" خواندن نامه رهبری به احمدی نژاد گفته بود: "مقام معظم رهبري بعد از انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸، پس از اينكه آقاي احمدي نژاد با رأي مقتدرانه رئيس جمهور شد، طبيعي بود كه به هيچ وجه تمايل نداشتند و ندارند كه اقتدار رئيس جمهور را كم كنند.رهبري قطعا چنين نيتي نداشتند.چه كسي آن نامه ارشادي رهبري به رئيس جمهور را علني كرد؟ همين جريان اصولگرايي همين آدم‌ها. برويد نگاه كنيد. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي آقاي ابوترابي نامه را اعلام كرد.به چه حق و مجوزي ايشان نامه را علني كرد؟ اين همان جريان اصولگراست. اين گونه نامه ها بين رئيس جمهوري و رهبري زياد رد و بدل مي شود… اين ها نامه هاي ارشادي رهبري به رئيس جمهور هستند. اين نامه را علني كردند تا همين داستان ها را درست كنند. به چه حقي اين كار را كردند؟ مگر خود دفتر رهبري نمي توانست اين كار را بكند؟ اين كار غلطي بود كه آقاي ابوترابي انجام داد… مقام معظم رهبري نظر ارشادي داده بودند نه نظر تكليفي. وقتي نامه علني شد، براي آقاي رئيس جمهور تكليف شد."



اکنون و آن‌گونه که رسانه‌های اصولگرا اعلام کرده‌اند این مساله در جریان برکناری مصلحی نیز مجددا رخ داده است. کیهان نوشته است: "رئيس باند مورد اشاره بعد از اطلاع از مخالفت رهبر معظم انقلاب با عزل آقاي مصلحي، حاضر نشد اين خبر در خبرگزاري ايرنا كه مدتي است مانند برخي ديگر از مراكز و نهادها به طور كامل در اختيار عوامل سرسپرده او قرار گرفته است، درج شود و در حالي كه يادداشت كتبي رهبر معظم انقلاب حاوي دستور ايشان مبني بر لغو عزل آقاي مصلحي به دست رئيس جمهور محترم رسيده بود و ايشان دستور را ابلاغ كرده بود، رئيس باند بهانه مي آورد كه بايد اين دستورالعمل از طريق منابع رسمي بيت معظم له اعلام شود."



این نخستین بار است که جریانات اصول‌گرا با صراحت احمدی‌نژاد را به فاصله گرفتن از رهبر جمهوری‌اسلامی متهم و وی را به برخورد تهدید می‌کنند. پیش از این محمدرضا باهنر در واکنش به عدم تاسیس وزارت ورزش و جوانان گفته بود: "امیدواریم به این مرحله نرسد که به تذکرات بی‌توجهی شود. چون به هر حال مجلس از ابزار نظارتی خود بهره خواهد گرفت."



این انتقادات در حالی بیان شده است که سایت دولت‌یار، پیش از این در یادداشتی با اشاره به اینکه نتیجه حمله و یا تجمع در مقابل نهاد ریاست‌جمهوری خونین خواهد بود، نوشته بود: "این یک اخطار نیست. به شما نصیحت می‌کنیم خود را به ورطه نابودی گروه‌های معاند قبلی نیندازید. کاری نکنید دکتر مهر را از دهان بردارد که اگر چنین شود با مردم خشمگینی طرف خواهید بود که فتنه شما را در نیمی از روز جمع خواهند کرد. اگر مردم عمق فساد و جنایات برخی‌ها را بدانند مطمئن باشید کاخ‌های شما را یکی بعد از دیگری فرو خواهند ریخت."



گفتنی اینکه همزمان حملات این رسانه‌ها به مشایی نیز هم‌چنان ادامه دارد. خبرگزاری فارس گزارشی را درباره برکناری ۸ تن از نزدیکان احمدی‌نژاد منتشر کرده و نوشته است: "اين ۸ نفر كساني هستند كه جملگي از اصلي‌ترين طرفداران و حاميان دولت به شمار مي‌رفتند؛ اما سنجش آنها با يك«شاقول كج » كار را به‌جايي رساند كه همه از بدنه دولت جدا شدند و رفتند."



در همین حال سردار نقدی رییس بسیج مستضعفین در سخنانی گفته است: "در فتنه بعدي شرايط بسيار غبار آلود و تشخيص حق از باطل بسيار دشوار تر خواهد بود و ممكن است با عده اي مواجه شويم كه با نام قرآن و نماز و علاقه ظاهري به عدالت و مهدويت، به مبارزه با ولايت بر خيزند و چه بسا منحرفان با نام صالحين رو در روي انقلاب بايستند." پیش از این آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد نیز گفته بود: "مشايي بين‌الغي و فردي است كه انحرافش علني شده از اين رو مي‌توان وي را به‌عنوان يك فرد منحرف معرفي كرد؛ اما تهمت‌زدن به كسي كه بين‌الغي نيست و انحرافش مشكوك است، جايز نيست."



آیت‌الله خزعلی نیز گفته: "آقاي احمدي‌نژاد نبايد اجازه دهد كه نفوذي‌ها بر وي تأثير گذاشته و فرصت چنين برنامه‌ها و اقداماتي را داشته باشند."



از طرف دیگر سایت صراط‌ نیوز، تیم نزدیک به احمدی‌نژاد را جریانی "مشکوک"، "فاسد" و "جاه‌طلب"خواند که پروژه‌های سیاه آن "با نابودی دولت عدالت هم متوقف نخواهد شد." این سایت نوشته: "مطابق اخبار نگران کننده‌ هیچ تردیدی باقی نمانده است که در ورای پروژه ضدامنیتی عزل وزیر اطلاعات، جریان مشکوکی قرار داشته که با تمام توان در پی نفوذ به دژ اطلاعاتی – امنیتی نظام بوده است. این جریان فاسد‌ با کسی شوخی ندارد. کارنامه سیاه آن‌ها ثابت می‌کند هرکسی که سد راه جاه‌طلبی‌هایشان بوده را به مسلخ برده‌اند. غلامحسین محسنی اژه‌ای، محمدحسین صفارهرندی، منوچهر متکی، پرویز فتاح، محمد باقری لنکرانی و داوود احمدی‌نژاد از جمله افرادی هستند ‌قربانیان لیست سیاه این گروه منحرف هستند."



در همین حال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از مختل شدن کار سایت باکری آن‌لاین که در پی افشای نفوذ حسین طایب در وزارت اطلاعات رخ داد، برخی دیگر از سایت‌های حامی احمدی‌نژاد نیز فیلتر شده‌اند. سایت‌های برای همه، محرمانه نیوز، دولت یار، رهوا، و پنهان نیوز از جمله این سایت‌ها هستند. همچنین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که سایت علی‌اکبر جوان فکر، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا نیز از دسترس خارج شده است.



جوان‌فکر پیش از این خبر دستور رهبر جمهوری اسلامی برای بازگشت مصلحی به پست وزارت را دروغ خوانده و نوشته بود: "خبر مخالفت رهبری با عزل مصلحی جعلی و دروغی است که سناریو سازان علیه دولت ساخته اند." سخنان جوان‌فکر باعث شدبرخی از رسانه‌های اصول‌گرا اعلام کنند به طور دسته‌جمعی از وی شکایت خواهند کرد.



به نوشته این سایت ها ماجرای برکناری مصلحی به دستور احمدی‌نژاد پس از آن صورت گرفت که وی حسین عبدالهی معاون ستاد خود را که نزدیک به رحیم مشایی بود برکنار کرد. این مساله با واکنش احمدی‌نژاد روبه‌رو شد و وی از مصلحی خواست که از سمت خود کنار‌ه‌گیری کند. احمدی‌نژاد پس از برکنار کردن مصلحی خود سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده گرفت؛ اتفاقی که با واکنش روزنامه جوان - متعلق به دفتر سیاسی سپاه ـ روبه‌رو شد. این روزنامه هشدار داده بود که: "بهره‌برداری سیاسی از اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده و تلاش برای خصوصی‌سازی آنان در دستور کار جریان انحرافی اصولگرایان قرار گرفته و برکناری مصلحی در راستای سیاست جدید این تیم صورت گرفته است".



این روزنامه همچنین اضافه کرده بود که این جریان با بهره‌برداری خاص و خروج برخی اسناد و مدارک ویژه مقاصد خود را تامین و از عنصر اطلاعات به عنوان اهرمی برای ترغیب و تهدید برخی از جریان‌ها و چهره‌های سیاسی و پیشبرد اهداف سود بجوید.



یک بلاگر اصول‌گرا درباره این مساله نوشته است: یکشنبه شب، رییس جمهور پیامی از رهبری دریافت می کند که ایشان با این اقدام مخالف است و مصلحی باید در سمت خود ابقا شود. دقیقا در همین زمان، یعنی موقعی که پیام رهبری به رییس جمهور رسیده بود و دولت از مخالفت رهبری با این اقدام آگاهی داشت، با هدایت تیم مشایی، برخی از سایت های نزدیک به دولت به ویژه خبرگزاری ایرنا خبر استعفای مصلحی، پذیرفته شدن آن از جانب رییس جمهور و انتصای وی به عنوان مشاور امور اطلاعاتی رییس جمهور را روی خروجی خود قرار دادند. خبر ایرنا در ساعت 21:51 دقیقه روی خط رفته یعنی وقتی که قطعا پیام رهبری به ریاست جمهوری واصل شده بود. جالب است که ایرنا در گزارشی که ساعت 2:25 پس از نیمه شب، با عنوان "شایعه، سانسور و ادعاهای خلاف واقع ارکان سناریوهای تازه علیه دولت" منتشر کرده تاکید می کند تا ساعات پایانی یکشنبه شب هیچ پیامی از رهبری مبنی بر مخالفت با این اقدام به دولت نرسیده بود. با توجه به اینکه پیام رهبری در ساعات آغازین شب به رییس جمهور ابلاغ شده و ایرنا نیز در ارتباط مستمر با دفتر رییس جمهور است و قاعدتا از واصل شدن پیام رهبری مطلع شده، این خبر را چگونه باید توجیه کرد؟ آیا دفتر رییس جمهور به ایرنا دروغ گفته است؟ یا اینکه ایرنا به مخاطبان خود دروغ گفته است؟ خوشمزه تر از این، مقاله ای است که علی اکبر جوانفکر که دیگر باید او را فدایی مشایی خواند روی وبلاگ خود نوشت و ادعا کرد خبر مخالفت رهبری با عزل مصلحی جعلی و دروغی است که سناریو سازان علیه دولت ساخته اند. این مطلب هم در ساعتی روی وبلاگ رفته که پیام رهبری به دولت ابلاغ شده بود. نکته جالب تر از همه اما این است که تیم مشایی با وجود اینکه دریافت پیام رهبری در حدود ساعت 20 یکشنبه شب، تا ظهر روز 29 فروردین حاضر به پذیرش اینکه رهبری با این اقدام مخالفت کرده نبودند. بهانه هم این بود که هیچ منبع رسمی وابسته به دفتر رهبری از جمله سایت ایشان این خبر را منتشر نکرده است! سئوالی که در اینجا وجود دارد این است که چرا جریان مشایی پیام رسمی و مستقیم رهبری را ملاک عمل قرار نمی دهد و روی رسانه ای شدن دستورات خصوصی اصرار می ورزد؟ آیا نامه روی میز آقای احمدی نژاد کافی نبود تا آقایان بپذیرند که رهبری با موضوعی مخالف است و آن را سناریو و توطئه نخوانند؟! این سئوالی است که در جریان مخالفت حضرت آقا با معاونت اولی مشایی و عدم تمکین دولت نیز یک بار دیگر مطرح شده بود.پاسخ ظاهرا این است:طرح اعلام مرزبندی و مخالفت علنی با رهبرجمهوری اسلامی و اینکه "مشکلی وجود دارد" ظاهرا بخشی از راهبرد تیم مشایی است و این مرزبندی را برای پروژه سیاسی آینده خود ضروری می دانند.

شکایت دولت احمدی نژاد از دو مداح مشهور

دولت از دو مداح مشهوری که از اسفندیار رحیم مشایی، به عنوان "عورت احمدی نژاد" و "ملعون یهودی صفت" نام برده بودند شکایت کرد. شکایتی که انتقاد برخی اصولگرایان را به دنبال داشته و آنها با طرح این سئوال که "شکایت از حاج منصور ارضی ها به چه معناست"، دفتر احمدی نژاد را متهم به تسویه حساب کرده اند.




جعفری دولت آبادی، دادستان تهران روز گذشته از اعلام وصول شکایت نهاد ریاست جمهوری و ارجاع پرونده به یکی از بازپرسان خبر داد.همزمان فاطمه بداغی، معاون حقوقی دولت احمدی نژاد در مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد : "مصمم هستيم تا زماني كه فضاي امنيت اخلاقي و حقوقي بر جامعه حاكم شود با رعايت ادب و احترام، حقوق دولت، رياست جمهوري و همه مقامات را پيگيري كنيم".



او اشاره کرده است که "قانون مجازات اسلامي بكار بردن الفاظ ركيك را چنانچه مستوجب حد نباشد جرم دانسته و براي آن مجازات حبس و شلاق قرار داده است".



اشاره او به الفاظ رکیک، سخنان سعید حدادیان و حاج منصور ارضی، دو مداح معروف جمهوری اسلامی است که در حاشیه یک مراسم مذهبی سخنانی علیه اسنفدیار مشایی بر زبان آورده بودند.



حاج منصور ارضی که به اتفاق سعید حدادیان، پای ثابت روضه خوانی های رهبر جمهوری اسلامی هستند در 17 اسفند 89 خطاب به اسفندیار رحیم مشایی گفته بود: "تو، رييس دفتر رييس جمهوري؟! يا بنگاه معاملات ملكي داري؟! اين ملعون يهودي صفت الآن دارد پول خرج مي‌كند براي يك روزي كه اگر بخواهد كانديدا شود... آنهم با آن پرونده‌اش! و متأسفانه آن آقا [رييس جمهور] مي گويد به او كاري نداشته باشيد".



سعید حدادیان نیز در سخنرانی دیگری، مشایی را فردی بی شعور و بی ارزش و عورت احمدی نژاد خوانده و گفته بود: "سئوال ما از آقای احمدی نژاد این است که ایشان کدام گندم را خورده که این گونه عورتش بیرون زده؟ آقای احمدی نژاد بداند که حزب اللهی ها دیگر ساکت نمی نشینند و بموقع خود این عورت زشت را قطع می کنند و دور می اندازند".



انتشار سخنان این مداحان چندان واکنشی از سوی دولت احمدی نژاد نداشت اما با انتشار فایل صوتی سخنان سعید حدادیان در هفته گذشته و در اینترنت، دولت از این دو شکایت کرد.



منصور ارضی پیش تر نیز با مقایسه رحیم مشایی و سلمان رشدی، گفته بود: "این آقایی که ادعای آسمانی بودن دارد از سلمان رشدی هم بدتر است".



همان زمان سایت "یاران خورشید" از سایت های حامی مشایی، با ابراز نگرانی از ترور یا قتل مشایی به دلیل مقایسه او با سلمان رشدی توسط حاج منصور، خطاب به این مداح توصیه کرده بود که مدتی سکوت کند و به آموزش دین بپردازد.



پس از آن بود که حاج منصور ارضی با محمود احمدی نژاد در حاشیه مراسم عزاداری محرم و در مسجد ارک دیدار کرد. دیدار نیم ساعته ای که به نوشته وب سایت جهان نیوز، حالی برای حل اختلافات نداشت و درخواست منصور ارضی برای برکناری مشایی با بی توجهی احمدی نژاد مواجه شد.



چنین بود که منصور ارضی در سخنرانی دیگری اعلام کرد که "ما مرید رهبریم و با کسی هم عقد اخوت نبسته ایم.درخصوص مشایی هم با احمدی نژاد صحبت کردیم ولی به حرفهای ما گوش نمی دهد".







شکایت از ارضی ها به چه معناست؟



اینک وب سایت تابناک که مواضع محسن رضایی را منتشر میکند در مطلبی با عنوان "شکایت از حاج منصور ارضی ها به چه معناست" پرسیده است: "این ره به کجا منتهی می شود".



این سایت نوشته است: "افرادی چون حاج منصور ارضی ـ که قطعا به عنوان یک مرجع سیاسی برای برخی از گروه های اجتماعی به شمار می رود ـ در حیطه توان خود؛ چه در انتخابات سال 84 و چه در انتخابات سال 88، به حمایت از آقای احمدی نژاد پرداخته و دست کم در یک جبهه به عنوان سرباز انجام وظیفه کردند، ولی اینک دفتر رئیس جمهور، گویا به دنبال تسویه حساب با چنین افرادی است؛ تسویه حسابی که حکایت از نگاه کلانتر دفتر رئیس جمهور دارد، چرا که به نظر می رسد، دفتر رئیس جمهور با مواضع اخیر خود و با نشست و برخاست های خود در محافل خاص، به دنبال تغییر دادن گروه های اجتماعی حامی دولت است".



براساس نوشته سایت محسن رضایی: "این جریان خاص در دولت به شکل های گوناگون تلاش می کند تا دولت را از بدنه متدین و مومن جامعه جدا کرده و به نوعی، دولت را با تفکرات خاص شوونیستی و عرفان های انحرافی و البته سکولار پیوند دهد؛ مسأله ای که البته تنها از ناحیه دفتر رئیس جمهور نیست و از سوی بالاترین مقامات دولت نیز مورد تأیید است".



سایت تابناک سپس با اشاره به "انتقادات دیگر مداحان و گروههای گوناگونی که از هواداران دولت بوده اند" نوشته است: "انتقادات کنترل شده این افراد و گروه ها، عمدتا کنترل شده و ضمن تفکیک شخص دکتر احمدی نژاد از برخی رفتارها و تفکرات خاص حاشیه ایشان بوده و در بیشتر این انتقادات، عموما تلاش شده که شخصیت وی تطهیر شده و اصل انتقادات به سمت دیگری جهت داده شود و دقیقا همین مسأله است که نشان می دهد، آستانه تحمل این جریان تا چه میزان پایین است که حتی انتقاد نزدیکترین حامیان دولت را نیز برنمی تابند".



این سایت افزوده: "روند رفتارهای تفرقه افکنانه و تبدیل خودی به غیر خودی، از زاویه نگاه یک جریان خاص هر روز گسترده تر شده و دایره انقلابی بودن از دید برخی گروه ها در حاکمیت، آنقدر تنگ شده است که به حامیان سنتی خود نیز رحم نکرده و یک به یک در حال از دم تیغ گذراندن آنان هستند".







با مشایی کاندیدا می شوم



همزمان با این تحولات سعید حدادیان اعلام کرد که اگر مشایی کاندیدای نمایندگی مجلس شود او نیز کاندیدا خواهد شد و در مجلس همواره در صندلی پشت مشایی خواهد نشست.



این مداح مشهور حکومتی در مصاحبه با وب سایت خبر آنلاین که دیدگاههای علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را منتشر میکند، گفته است: "برخی شنیده ها حاکی از این است که مشایی قصد دارد نماینده مجلس نهم شود. حقیقتا من زمان زیادی برای فعالیت های اجرایی ندارم اما می خواهم در صورتیکه رحیم مشایی به عنوان کاندیداتوری نمایندگی مجلس اعلام آمادگی کرد و شورای نگهبان هم صلاحیت او را پذیرفت من هم در انتخابات مجلس شرکت کنم".



او افزود: "در صورت حضور در مجلس شک نداشته باشید همواره در صندلی پشت سر او خواهم نشست که باید منتظر ماند و دید در آینده آقای مشایی در انتخابات مجلس شرکت خواهد کرد یا خیر و همچنین او می تواند تایید صلاحیت شورای نگهبان را کسب کند یا خیر"؟

حکم حکومتی

حکم حکومتی


رها کردن بیماران کنار خیابان توسط عوامل بیمارستان + عکس


رها کردن بیماران کنار خیابان توسط عوامل بیمارستان + عکس


یک بیمارستان 2 فرد بیمار را بدلیل نداشتن پول درمان سوار بر خودروی آمبولانس و آنها را در کنار خیابان رها می کند.

به گزارش جهان چند روز پیش اهالی یک منطقه با اطلاع دادن به کلانتری محل از 2 بیماری خبر دادند که کنار اتوبان خلیج فارس بعد از پل شهید کاظمی و در زمین های کشاورزی آن حوالی رها شده اند.

پی گیری ها از افراد حاضر در محل ، مشخص کرد که یک دستگاه آمبولانس مزدا خاکی رنگ با سه نفر سرنشین، 2 بیمار را با وضعیت کاملا نامناسب در کنار جاده رها کرده اند.

این 2 بیمار که یکی از آنها دارای شكستگي پا و عفونت و دیگری داراي سوختگي بوده اند، در بیمارستان بستری بودند که به علت نداشتن پول کافی برای ادامه درمان به این مکان منتقل شده اند.

در حال حاضر این بیماران با هماهنگی کلانتری محل به بیمارستان فیروز آبادی شهر ری منتقل شده اند.

روابط عمومی دفتر رهبری : از خبر ایرنا استفاده نکنید!

روابط عمومی دفتر رهبری : از خبر ایرنا استفاده نکنید!




آتی نیوز : به گزارش آتی نیوز، در پی انتشار خبر ناقص سخنان رهبری در جمع مردم شیراز با شماره 30351618 ساعت 12.14، از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روابط عمومی دفتر رهبری، ضمن ابراز تأسف و غیرمسئولانه دانستن این اقدام خبرگزاری ایرنا، از تمام خبرگزاریها و سایتهای خبری درخواست کرد به هیچ عنوان از این خبر استفاده نکنند.



خبر کامل این دیدار طبق روال از سوی روابط عمومی در اختیار خبرگزاریها و سایتهای خبری قرار خواهد گرفت.



بار دیگر تأکید می شود تنها مرجع موثق انتشار اخبار رهبر انقلاب اسلامی روابط عمومی دفتر ایشان می باشد

خامنه‌ای: در ماجرای وزارت اطلاعات، از مصلحت بزرگی غفلت شده بود

خامنه‌ای: در ماجرای وزارت اطلاعات، از مصلحت بزرگی غفلت شده بود


زادیو فردا : خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در تازه‌ترین اظهار نظر در ابقای وزیر اطلاعات دولت دهم، گفت که بنا ندارد در کارهای دولت دخالت کند اما در این مورد که «چندان هم مهم نیست» احساس کرده بود که «از مصلحت بزرگی غفلت شده است». همزمان نحوه انعکاس این سخنان در خبرگزاری دولت ایرنا حاشیه‌ساز شده است.



این تازه‌ترین واکنش آیت‌الله خامنه‌ای به موضوع کناره‌گیری و ابقای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم، در حالی عنوان می‌شود که از زمان انتشار اخبار در مورد ابقای آقای مصلحی با نظر رهبر جمهوری اسلامی و پس از آن انتشار حکم آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات، محمود احمدی‌نژاد هنوز واکنشی علنی نشان نداده و خبر پذیرش استعفای آقای مصلحی نیز همچنان در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در دسترس است.



از زمان انتشار اخباری مبنی بر مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با تغییر وزیر اطلاعات، چهره‌ها و وب‌سایت‌های هوادار محمود احمدی‌نژاد، تمایلی به پذیرش این حکم از خود نشان ندادند و علاوه بر خبرگزاری دولتی ایرنا که مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با تغییر وزیر اطلاعات را «ادعای» برخی خبرگزاری‌ها خوانده بود، برخی سایت‌های غیررسمی حامی رئیس دولت از اصرار وی بر تغییر وزیر اطلاعات خبر دادند.



اما در شرایطی که انتظار می‌رفت حضور آقای مصلحی در وزارت اطلاعات و نیز صدور حکم آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به وی پایانی بر تمامی حرف و حدیث‌ها بر ماندن و رفتن ششمین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی باشد، برخی از چهره‌های حامی محمود احمدی‌نژاد استدلال کردن که ممکن است نظر آیت‌الله خامنه‌ای در مورد ابقای وزیر اطلاعات، «حکم حکومتی» و لازم‌الاجرا نباشد.



از جمله این افراد عباس اميری‌فر، رئيس شورای فرهنگي نهاد رياست جمهوری، است که در گفت‌وگو با فارس با اشاره به «تمکین رئیس جمهور از نامه رهبری» افزوده بود که باید بررسي شود آيا دستور آیت‌الله خامنه‌ای حكم حكومتی بوده است يا نه، چرا که «ممكن است ولی‌فقيه در يک مورد توصيه كنند اما تكليف نفرمايند و نمی‌توان نظرات رهبری را حكم حكومتی توصيف كرد.»



اکنون آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با شماری از مردم استان فارس، با بی‌اهمیت خواندن ماجرای کناره‌گیری و ابقای وزیر اطلاعات، تأکید کرده است که جز در آنجا که «احساس کند مصلحی مورد غفلت قرار گرفته است»، بنای «دخالت» در کار دولت را ندارد.



وی افزوده است که «در قضیه اخیر هم که چندان مهم نیست، احساس شد از مصلحت بزرگی غفلت شده است».



«دشمنان منتظر بهانه هستند»



آیت‌الله خامنه‌ای دراین دیدار همچنین با تأکید بر اینکه نباید گذاشت «اختلاف و شکاف به وجود آید و آنچه دشمن می‌خواهد، روی دهد»، بار دیگر انگشت اتهام را به سوی «دشمنان و رسانه‌های بیگانه» برده است.



رهبر جمهوری اسلامی گفته است که «تبلیغات رسانه‌های بیگانه را در مورد این قضایا "که آنچنان اهمیتی ندارد" ببینید، که چه جنجالی به راه انداخته‌اند و در تحلیل‌های خود می‌گویند که در جمهوری اسلامی شکاف و حاکمیت دوگانه به وجود آمده و رئیس‌جمهور حرف رهبری را گوش نکرده است.»



وی به «عناصر داخلی و دلسوزان کشور» توصیه کرده است که از «بگو مگوها و تحلیل‌های پوچ بر ضد یکدیگر» و نیز «ایجاد زمینه برای فضای تبلیغاتی بیگانگان» پرهیز کنند و در عین حال تصریح کرده است که «نظام جمهوری اسلامی دستگاه مقتدری است و رهبری هم محکم بر مواضع خود ایستاده است».



رهبر جمهوری اسلامی خاطرنشان کرده است که «تا زمانی که من زنده هستم و مسئولیت دارم، نخواهم گذاشت حرکت عظیم مردم ایران به سمت آرمان‌ها، ذره‌ای منحرف شود».



آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با دفاع دیگر بار از خدمات «دولت و به ویژه شخص رئیس جمهور»، افزوده است که «ملت و رهبری همواره از خط کار و خدمت حمایت می‌کنند و ملاک هم اشخاص نیستند بلکه ملاک اصلی خط کار و خدمت است».



روایت حاشیه‌ساز ایرنا از سخنان رهبری



در مورد تازه‌ترین سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رفتار ایرنا در انتشار گزینشی این سخنان حاشیه‌ساز شد و دفتر آیت‌آلله خامنه‌ای را به واکنش واداشت.



گرچه ایرنا به سرعت خبر خود از دیدار امروز آیت‌الله خامنه‌ای را از خروجی خود حذف کرد اما از اطلاعیه دفتر رهبر جمهوری اسلامی بر می‌آید که خبرگزاری دولت گزارش این دیدار را به طور «ناقص» منتشر کرده است.



ایرنا این گزارش را زیر عنوان «رئیس جمهور و دولت شبانه‌روز در حال خدمت هستند» منتشر کرده بود اما گزارش تازه‌ای عنوان «قوای سه‌گانه بويژه دولت حقاً و انصافاً در حال خدمت و تلاش هستند» را برگزید.



دفتر آیت‌الله خامنه‌ای با ذکر ساعت و کد انتشار گزارش اولیه ایرنا، این اقدام را تأسف‌بار و غیرمسئولانه خوانده است و از رسانه‌ها خواسته است تا از خبر ایرنا به هیچ عنوان استفاده نکنند و روابط عمومی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان تنها مرجع انتشار اخبار وی بشناسند.



«دخالتی در بحرین، یمن و لیبی نداشته‌ایم»



رهبر جمهوری اسلامی بخش دیگری از سخنان خود را به وقایع اخیر منطقه اختصاص داده و تصریح کرده است که جمهوری اسلامی «به غیر از اعلام صریح موضع خود»، دخالتی در بحرین، یمن و لیبی نکرده است.



وی همچنین نحوه مواجهه حکومت بحرین با اعتراض‌ها در این کشور و نیز استفاده از نیروهای خارجی در سرکوب اعتراض‌ها را مورد انتقاد قرار داده و هشدار داده است که «این گونه اقدامات جز افزایش عقده‌ها و عصبانیت مردم فایده‌ای ندارد، و ممکن است خشم مردم بار دیگر هنگامی سر باز کند که حکومت نتواند هیچ کاری انجام دهد».



به گفته آیت‌الله خامنه‌ای «اگر وضعیت مردم بحرین و نوع حکومت آنها و نحوه استفاده حاکمان از حکومت برای هر انسان صاحب بینشی بیان شود، قطعاً رفتار حکومت بحرین محکوم خواهد شد.»



ایران تاکنون از زبان مقام‌های رسمی خود مدعی حمایت معنوی از اعتراض‌ها در بحرین و برخی دیگر از کشورهای عربی بوده و اتهام دخالت مستقیم در وقایع داخلی این کشورها را رد کرده و به ویژه منتقد جدی حضور نیروهای نظامی عربستان و چند کشور عربی دیگر در درگیری‌های اخیر بحرین است.



با این حال بحرین می‌گوید که نیروهای خارجی حاضر در بحرین، نیروهای شورای همکاری خلیج فارس هستند و تا زمانی که تهدید ایران برطرف نشود در این کشور حضور خواهند داشت.



در سخنان آیت‌الله خامنه‌ای اما موضوع اعتراض‌ها در سوریه و برخورد خونبار این متحد جمهوری اسلامی با معترضان، مسکوت گذارده شده و رهبر جمهوری اسلامی کوچکترین اشاره‌ای به آنچه در سوریه بر سر معترضان سوری می‌رود، نکرده است.



این در حالی است که جمهوری اسلامی از سوی ایالات متحده متهم به همکاری با دولت سوریه در سرکوب مخالفان است و در تازه‌ترین رخداد، باراک اوباما ضمن محکوم کردن سرکوب خون‌بار اعتراض‌های مردم سوریه در روز «جمعه بزرگ» سوریه را متهم کرد که در تلاش برای یاری گرفتن از جمهوری اسلامی و به‌کارگیری «روش‌های وحشیانه» حکومت ایران در سرکوب معترضان سوری است.



حکومت سوریه، روز جمعه در اولین مواجهه با حرکت اعتراضی مردم پس از لغو قانون وضعیت اضطراری در این کشور، ده‌ها تن را به خاک و خون کشید که برخی از گزارش‌ها شمار کشته‌شدگان این سرکوب بین ۷۵ تا ۹۰ نفر ذکر کرده‌اند.

خودداری احمدی‌نژاد از همکاری با وزیراطلاعات : احمدی نژاد هنوز از مصلحی برای حضور در هیات دولت دعوت نکرده است

خودداری احمدی‌نژاد از همکاری با وزیراطلاعات : احمدی نژاد هنوز از مصلحی برای حضور در هیات دولت دعوت نکرده است


الف : محمود احمدی نژاد همچنان بر موضع قبلی خود مبنی بر برکناری وزیر اطلاعات پافشاری کرده است و حاضر نیست با وی همکاری کند.



به گزارش الف؛ برخلاف آنچه انتظار می رفت، رئیس جمهور هنوز از مصلحی که چندی پیش با حکم حکومتی رهبر انقلاب در وزارت اطلاعات ابقا شد، برای حضور در هیات دولت دعوت نکرده است.



وزیر اطلاعات همچنان به سفر استانی رئیس جمهور به کردستان نیز دعوت نشده است.استدلال رئیس جمهور برخلاف تاکیدات صریحی که صورت گرفته، این است که وزیر اطلاعات عملکرد ضعیفی در این وزارت خانه داشته است و اجازه نداده که تیم مدیریتی این مجموعه با دولت همراه شود.



این درحالی است که به نظر بسیاری از کارشناسان خبره، مصلحی یکی از موفقترین دوره های مدیریتی را در این وزارتخانه داشته و تصمیمات مدیریتی وی قانونی و مطابق اصل 57 قانون اساسی بوده است و شرعا نیز با حکم حکومتی رهبر انقلاب وزیر اطلاعات کشور است.



در شرایطی که رسانه های ضدانقلاب در حال سوء استفاده از اختلاف ایجاد شده در کشور هستند لازم است همه مسئولین اجرای بی کم و کاست فرامین و رهنمودهای رهبر انقلاب را در دستور کار قرار دهند.



گفتنی است حضرت آيت‌الله‌ العظمي خامنه‌اي صبح امروز در دیدار با هزاران نفر از مردم استان فارس تاکید کردند :رهبري محکم در مواضع صحيح خود ايستاده است و تا من زنده هستم نخواهم گذاشت حركت ملت منحرف شود.



ایشان همچنان اظهار داشتند: ملت و رهبري همواره از خط کار و خدمت حمايت مي کنند و ملاک هم اشخاص نيستند بلکه ملاک اصلي خط کار و خدمت است.

جوانفکر مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد و رئیس ایرنا : حملات به دولت می‌تواند مقدمه براندازی باشد

جوانفکر مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد و رئیس ایرنا : حملات به دولت می‌تواند مقدمه براندازی باشد


دیگربان : علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد تداوم حملات «ناجوانمردانه» به دولت دهم از سوی حامیان علی خامنه‌ای می‌تواند «مقدمات اجرای یک طرح براندازانه باشد.»



آقای جوانفکر در سرمقاله روز شنبه (سوم اردیبهشت) روزنامه ایران از مقام‌های قضایی خواسته که به سکوت معنادار خود در برابر «تهمت‌ها، توهین‌ها و هنجارشکنی‌ها» علیه دولت پایان دهند.



مشاور احمدی‌نژاد در ادامه یادداشت خود به جریانی اشاره کرده که «به شدت مایل است دوره مشعشع خدمتگزاری در دولت احمدی‌نژاد را به طور کلی از تاریخ انقلاب اسلامی حذف نماید.»



جوانفکر نوشته که این جریان٬ نزدیکان محمود احمدی‌نژاد را «عناصری فاسد، منحرف، فتنه‌گر، فراماسونر، مخالف ولایت فقیه و... می‌نامد.»



به نوشته مدیرعامل ایرنا «نمی‌توان از نظر دور داشت که تداوم این هجمه ناجوانمردانه به دولت، خواسته یا ناخواسته می‌تواند فراهم کننده مقدمات اجرای یک طرح براندازی باشد.»



وی در یخش دیگری از یادداشت خود به جنجال‌ها درباره ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات اشاره کرده و نوشته که حامیان علی خامنه‌ای مانع از برکناری وی شده‌اند.



هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد در اقدامی غیر منت‍ظره حیدر مصلحی را از وزارت اطلاعات برکنار کرد که این تصمیم رئیس دولت دهم با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد.



اختلاف خامنه‌ای و احمدی‌نژاد بر سر ادامه کار مصلحی جنجال‌های بسیاری به همراه داشته٬ به طوری که در این جنجال هفت سایت حامی دولت فیلتر و از دسترس خارج شدند.



حامیان رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت دهم در هفته‌های اخیر بار‌ها حملات گسترده‌ای علیه یکدیگر ترتیب داده‌اند که به نظر می‌رسد حامیان احمدی‌نژاد مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

در حالیکه ایرنا سالهاست خبرهای دروغ و تحریف شده منتشر میکند / در پی انتشار ناقص سخنان خامنه ای توسط ایرنا : کمیسیون فرهنگی مجلس وضعیت و عملکرد ایرنا را بررسی میکند!

در حالیکه ایرنا سالهاست خبرهای دروغ و تحریف شده منتشر میکند / در پی انتشار ناقص سخنان خامنه ای توسط ایرنا : کمیسیون فرهنگی مجلس وضعیت و عملکرد ایرنا را بررسی میکند!


به گزارش کلمه ، دفتر رهبری با صدور اطلاعیه‌ای، از انتشار خبر ناقص سخنان رهبری در خبرگزاری رسمی دولت احمدی نژاد (ایرنا) به شدت انتقاد کرد، این اقدام را غیر مسئولانه خواند و نسبت به آن ابراز تأسف کرد.



به گزارش خبرگزاری‌ها، در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار خبر ناقص سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم شیراز با شماره ۳۰۳۵۱۶۱۸ ساعت ۱۲٫۱۴، از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری، ضمن ابراز تأسف و غیرمسئولانه دانستن این اقدام خبرگزاری ایرنا، از تمام خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری درخواست کرد به هیچ عنوان از این خبر استفاده نکنند.



خبر مورد اشاره، مربوط به دیدار امروز صبح آیت‌الله خامنه‌ای با جمعی از مردم استان فارس است که به تهران آمده بودند. مقام رهبری نسبت به بروز اختلاف و شکاف در نظام هشدار داد و ضمن حمایت دوباره از رئیس دولت، او را متهم کرد که در ماجرای برکناری مصلحی از وزارت اطلاعات، از مصلحت بزرگی غفلت کرده است.



خبرگزاری فارس هم امروز مصاحبه‌ای از رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گرفت که سمت و سوی آن آشکارا علیه ایرنا بود. آرین منش در این مصاحبه، ضمن انتقاد از عملکرد ایرنا، اعلام کرده که کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم به بررسی وضعیت و عملکرد ایرنا خواهد پرداخت.



مدیریت ایرنا در حال حاضر با جوانفکر است که از نزدیکان و حامیان اسفندیار رحیم مشایی در دولت به شما می‌رود.

سوریه آرام نمی‌شود؛ دولت سوریه مراسم سوگواری را به خون کشید

سوریه آرام نمی‌شود؛ دولت سوریه مراسم سوگواری را به خون کشید


دویچه وله : شاهدان عینی و فعالان حقوق‌بشر به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که روز شنبه (۲۳ آوریل/۳ اردیبهشت)، تک‌تیراندازان مستقر در پشت‌بام‌ها در استان‌های درعا و دوما، شرکت‌کنندگان در مراسم سوگواری قربانیان تظاهرات روز جمعه در سوریه را هدف گرفته و دست‌کم هشت تن را کشته‌اند.



در دوما واقع در شمال دمشق، در حالی که صف سوگواران از مسجدی به سوی گورستان در حرکت بوده، هدف تیراندازی تک‌تیراندازانی قرار گرفته که به گفته‌ی شاهدان عینی در پشت‌بام‌ها سنگر گرفته بودند. در این ماجرا دست‌کم سه ‌تن کشته و پنج تن مجروح شده‌اند.



در استان جنوبی درعا نیز حوادث مشابهی روی داده و شلیک تک‌تیراندازان به صف سوگواران در برابر بیمارستانی، به کشته ‌شدن دست‌کم پنج تن دیگر انجامیده است.



تظاهرات اعتراضی مخالفان رژیم بشار اسد در اواسط ماه مارس، از درعا آغاز شد. به گفته‌ی شاهدان عینی، پیش از ظهر روز شنبه هزاران تن در درعا گردآمدند تا با ۱۵۰ اتوبوس رهسپار مراسم سوگواری در شهر ازرع شوند. در تظاهرات روز جمعه، فقط در شهر ازرع ۱۸ تن کشته شده بودند.



روز شنبه در سراسر سوریه روی هم ده‌ها هزار تن در مراسم سوگواری قربانیان جمعه‌ی خونین در سوریه شرکت کردند. اپوزیسیون سوریه، شمار قربانیان روز جمعه را ۱۱۲ تن ذکر کرده است. ولی خبرگزاری رسمی دولتی در سوریه، از ۱۰ کشته و ۳۰ مجروح خبر داده است.



استعفای دو نماینده‌ی پارلمان سوریه و یک روحانی



روز شنبه همچنین اعلام شد که دو تن از نمایندگان پارلمان سوریه، در اعتراض به کاربرد خشونت مرگبار علیه تظاهرکنندگان استعفا کرده‌اند. این دو تن خلیل الرفاعی و ناصر الحریری نام دارند و نمایندگان استان درعا هستند.



رفاعی و حریری به فرستنده‌ی عربی الجزیره گفته‌اند که دیگر نمی‌توانند از جان کسانی محافظت کنند که آنان را انتخاب کرده‌اند. این دو نماینده، نخستین نمایندگان پارلمان سوریه هستند که از آغاز تظاهرات اعتراضی تا کنون کناره‌گیری کرده‌اند.



مفتی و واعظ استان درعا از مقام خود استعفا کرد. رزق عبدالرحمان ابازید که از سوی دولت برای استان درعا تعیین شده بود، به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت که در اعتراض به تیراندازی نیروهای پلیس به سوی مردم معترض از مقام خود استعفا می‌دهد.



به گزارش خبرگزاری رویترز، مفتی ابازید که نخستین روحانی معترض در سوریه است، افزود: «در سطوح بالای حکومتی اعلام می‌کنند که به مردم شلیک نخواهد شد، ولی ما با دیدن واقعیت روی زمین می‌بینیم که چنین نیست.»



اعتراض‌های بین‌المللی



سرکوب خشن مخالفان توسط رژیم سوریه با واکنش انتقادی شدید محافل بین‌المللی روبرو شد. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا «کاربرد چندش‌آور خشونت برای سرکوب معترضان» را شدیدا محکوم کرد و خواهان پایان آن شد. وی از بشار اسد خواست به حقوق و خواسته‌های مردم سوریه احترام بگذارد.



پارلمان اتحادیه‌ی اروپا نیز خشونت علیه تظاهرکنندگان مسالمت‌جو را محکوم کرد و خواهان پایان فوری خونریزی در این کشور شد. پارلمان اروپا همچنین خواستار پایان فوری بازداشت‌های خودسرانه، قتل و شکنجه‌ی مخالفان شد.



گیدو وستروله، وزیر خارجه‌ی آلمان نیز روز شنبه در برلین، سرکوب خشن تظاهرات در سوریه را شدیدا محکوم کرد و آن را «غیرقابل قبول» خواند. وی گفت زمان آن فرارسیده که دولت سوریه به جنبش دمکراسی‌خواهی تمکین کند.



پیش‌تر بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، بشار اسد را فراخوانده بود که به حقوق بشر و حقوق مردم سوریه برای آزادی بیان و اجتماعات احترام گذارد. وی همچنین خواستار تشکیل کمیسیونی مستقل برای رسیدگی به سرکوب خشن تظاهرات توسط نیروهای امنیتی سوریه شد.



رهبری سوریه انتقادهای بین‌المللی را «غیرعینی» خواند و آن‌ها را رد کرد. یک نماینده‌ی دولت سوریه به خبرگزاری دولتی این کشور گفت، اوباما وضعیت سوریه را برپایه‌ی «فاکت‌های عینی» داوری نکرده و سوریه از موضعگیری آمریکا متاسف است.

پشت پرده توزیع غیرقانونی پول توسط دولت در آستانه انتخابات به روایت یک نماینده اصولگرا :

پشت پرده توزیع غیرقانونی پول توسط دولت در آستانه انتخابات به روایت یک نماینده اصولگرا :


چطور مطمئن باشیم که این دولت انتخابات مجلس را به سلامت و درستی برگزار خواهد کرد؟

خبر آنلاین : «چطور مطمئن باشیم که این دولت انتخابات مجلس را به سلامت و درستی برگزار خواهد کرد؟» این جمله را یک چهره اصلاح‌طلب نگفته است.



نسرین وزیری: این بخشی از سخنان یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم است. نورالله حیدری نماینده اردل و فارسان با بیان اینکه «وقتی بخشی از بدنه دولت، خواسته یا ناخواسته سهوا یا عمدا برخلاف قانون عمل می‌کند، چطور مطمئن باشیم که انتخابات درستی را برگزار خواهند کرد؟»، ادامه داد: این رفتارهای انحرافی گمانه‌های فتنه سبز را تقویت نمی‌کند؟



او یکی از نمایندگان منتقد دولت است که پس از اظهارات برخی مراجع و علما، از شکل‌گیری یک فرماسونری جدید در درون دولت ابراز نگرانی کرده و از تریبون مجلس به آن هشدار داد. او هرچند تمایلی به افشای اعضای این باند منحرف ندارد اما از رویکردهای انتخاباتی و غیرقانونی آنها پرد برداشت. پخش پول با عناوین مختلف اعم از کمک به مناطق محروم و توسعه ورزشگاه‌ها، تامین اعتبار برخی پروژه‌ها از سوی برخی دولتمردان به برخی نمایندگان مجلس، پروژه‌ای است که به گفته وی، می‌توان به آن «انگ سیاسی» زد.



این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات که می‌گوید مستنداتی هم برای اثبات سخنانش دارد و از مراجعی همچون دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، نهادهای منتسب به مقام معظم رهبری، کمیسیون اصل نود مجلس و هیات رئیسه مجلس در حال پیگیری تخلفات مالی دولت با شائبه‌های سیاسی است.



در ادامه مشروح مصاحبه خبرآنلاین با نورالله حیدری درباره اقدامات شائبه برانگیز بخشی از بدنه دولت در آستانه انتخابات را بخوانید:



در یکی از تذکرات شفاهی​ای که اخیرا در مجلس مطرح کردید، به پرداخت وجوهی از سوی برخی دولتمردان به بعضی از نمایندگان خبر دادید که ضابطه​مند نیست. موضوع از چه قرار است؟ این وجوه با چه اسمی به نمایندگان پرداخت می​شود و مشخصا از سوی چه کسانی در دولت به چه کسانی در مجلس؟

متاسفانه این رویه به شکل​های گوناگون در حال انجام است که اغلب خارج از بعد قانونی و بی​ضابطه صورت می​گیرد. البته اینگونه نیست که بی​حساب و کتاب باشد. این مبالغ در قالب کمک برای تکمیل یا احداث پروژه​های منطقه​ای در حوزه​های انتخابیه نمایندگان یا مواردی از این دست از سوی مجاری خاص خودش به نمایندگان پرداخت می​شود تا در محل تعیین شده [همان پروژه​های مدنظر] هزینه شود.



معمولا هم این مبالغ را برخی وزرا از جمله وزیر سابق راه و یا معاونت راهبردی رئیس جمهور به نمایندگان می دهند. البته نه به همه نمایندگان! بلکه بنا به سخنان خودشان به برخی نمایندگان این مبالغ را می​دهند که با آنها مکاتباتی دارند و یا جلساتی برای حل مشکلات حوزه انتخابیه​شان برگزار می​کنند.



چنین مکاتباتی و یا جلساتی برای رفع و رجوع کارهای حوزه انتخابیه، اغلب عادی و در حیطه وظایف نمایندگان به شمار می​رود، اینطور نیست؟

اگر مکاتبات یا جلسات برای بازگویی کلی مشکلات فراروی انجام پروژه​ها در حوزه​های انتخابیه باشد، حرف شما درست است. اما اینکه در این موارد درخواست مبلغ یا اعتباری برای حل مشکلات شود، دیگر عادی نیست.



اساس این کار چه درخواست وجه از سوی نمایندگان باشد و چه پذیرشش از سوی مقامات دولتی، مشکل دارد. البته نمایندگان متعددی ممکن است چنین درخواستی داشته باشند اما تنها به برخی از آنها پاسخ داده می​شود. یعنی برخی از این نامه​ها تامین اعتبار می​شود ولی به برخی پاسخ داده نمی​شود. در این میان یا دولتی​ها نامه​های نمایندگان را گزینش می​کنند که به یکی پاسخ بدهند یا به یکی ندهد یا اینکه ممکن است دولتی​ها بگویند به نامه نمایندگانی پاسخ می​دهند که سماجت و پیگیری بیشتری می​کنند و مثلا پاشنه در اتاق مسئولان را کنده​اند و به همین دلیل می​تواند اعتبار بگیرند.



البته این گمانه​ها بسیار خوش بینانه است و در شرایطی حادث است که نخواهیم انگ سیاسی بزنیم! اما همین رویکردهای خوش​بینانه هم غلط است. همه مناطق کشور، مردم محروم دارند ولی کمک به مردم و مناطق محروم باید ضابطه​مند باشد. حتی اگر نخواهیم انگ سیاسی به این مسائل بزنیم باید بگوییم که نوعی معامله​گری در این موارد دیده می​شود که غیرقانونی است. چون بر اساس هیچ قانونی نمی​توان چنین مبالغی را از دولت به نمایندگان مجلس داد. هر پروژه​ای در لوایح بودجه سنواتی و در قوانین برنامه ردیف مشخصی دارند و در این قوانین آمده است که این مبالغ در چه زمینه​هایی و از سوی چه مراجعی باید هزینه شود. البته بعید می​دانم که گوش شنوایی برای این حرف​های من باشد.



تا کنون مستندات خود در این زمینه را به هیات رئیسه مجلس یا شخص رئیس​جمهور گفته​اید؟

سال قبل طی نامه​ای به هیات رئیسه این موضوع را گفتم. نامه​ای هم به رئیس​جمهور و معاون برنامه​ریزی ایشان نوشتم. هر بار به بنده قول رسیدگی دادند اما تذکرات من و دیگر نمایندگان سبب مخفی‌تر شدن این مسائل می‌شود.



پاسخ رئیس‌جمهور به این تذکر شما چه بود؟

آقای احمدی‌نژاد که اصل قضیه را نمی‌پذیرد و به کل رد می‌کند که چنین مناسبات مالی‌ای در دولتشان باشد. ایشان اینگونه موارد را تقبیح کرده و می‌گویند اگر هم باشد باید جلویش گرفته شود و به دور از نظر ایشان چنین کارهایی صورت می‌گیرد. ادبیات ایشان همیشه همینطور است. البته بنده مستنداتم را هم برای ایشان فرستاده‌ام اما مطمئن نیستم که به سمع و نظر وی رسانده باشند.



مثلا چه مستنداتی؟

مثلا همین هزینه‌هایی که در اختیار عوامل فرهنگی دولت است و میلیاردی و میلیونی دارد هزینه می‌شود. پول‌هایی که تحت عنوان جشن نوروز و هدیه رئیس دفتر رئیس جمهور در مهمانی‌ها و شب‌نشینی با هنرمندان و هنرپیشه‌گان صرف می‌شود یا تحت عنوان کمک به این و آن خرج می کنند! چرا تا کنون برای رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان سوال نبوده که این پول‌ها از کجا آمده؟ در چه ردیفی از قانون بودجه سنواتی بوده که اینچنین ریخت و پاش می‌کنند؟



متاسفانه ما اسنادی داریم که در سفرهای استانی و در موارد غیر سفرها، ضوابط بودجه‌ای کشور رعایت نمی‌شود. باید جلوی این بدعت را گرفت تا این سنت بد در دولت‌های بعد ادامه پیدا نکند.



تا جایی که می‌دانم ردیفی به عنوان «بودجه در اختیار» برای دولت و شخص رئیس‌جمهور در لوایح بودجه سنواتی دیده می‌شود. ردیفی که بنا به تذکر آقای مویدحسینی صدر نماینده خوی بالغ بر 300 میلیارد تومان بودجه را در خود گنجانده و مجلس هم نظارتی بر هزینه‌کرد آن ندارد. گویا دولت نیز به استناد همین ردیف است که برخی از این هزینه‌ها را می‌کند. این ردیف در بودجه سال 90، چقدر بودجه دارد؟

قیمت ردیف بودجه در اختیار دولت را برای اسل 90 نمی‌دانم. اما این کمک‌ها و پرداخت ارقام کلان به عنوان هدیه به این و آن نباید به دور از نظارت مجلس باشد. دولت که راسا نمی‌تواند تصمیم بگیرد که چه پولی را کجا هزینه کند. هر پرداختی باید بر اساس قانون بودجه و برنامه پنج ساله و با سند مشخص باشد. اما متاسفانه اینگونه نیست.



بحث من بر سر این است که هر مبلغی و با هر هدفی حتی کمک به محرومین و نخبگان، باید بر اساس قانون تخصیص یابد وگرنه پرداخت آن غیرقانونی است. اینگونه پرداخت‌های بی حساب و کتاب و خارج از چهارچوب قانون، مثل کسی است که دور از جان دولت و شما و بقیه، دزدی می‌کرد و پول آن را به فقرا می‌داد! کار خلاف قانون، ولو به اسم کمک به مردم غلط است. چون خارج از نظام بودجه و قانونی کشور است.



در سوالات قبلی اشاره کردید که بخشی از این تخلف مالی از سوی معاونت برنامه ریزی رئیس‌جمهور و وزیر سابق راه به برخی نمایندگان صورت می‌گرفته و می‌گیرد. اگر ممکن است شفاف تر بفرمایید که دیگر کدام یک از دولتمردان به پخش وجوهی خارج از قانون می‌پردازند و به چه کسانی آن را پرداخت می‌کنند؟

بنای ورود به ذکر اسامی افراد را ندارم. از مجاری خاص قانونی در حال پیگیری این موضوع هستم. همین قدر به شما بگویم که در حوزه انتخابیه من، در پرداخت اعتبارات معاونت راهبردی، اختلافات فاحشی هست. مثلا در مورد بودجه‌هایی در قالب مساعدت‌های ورزشی به بخش‌های مختلف استان. این بودجه در چهار شهرستان حوزه انتخابیه من به شکل نامتوازنی توزیع شده که دلیل آن مشخص نیست. به یکی از چهار شهرستان، مبلغ بیشتری داده‌اند که دور از عدالت است. وقتی هم می‌گوییم که چرا در دولتی با مشی عدالت‌محوری و شعار مهرورزی، اینگونه اعتبارات خارج از رویه و ضوابط توزیع می‌شود، می‌گویند شما پیگیری نکرده‌اید که بودجه بیشتری بگیرید!



این که نمی‌شود جواب. همانطور که گفتم این یک توجیه غیرقانونی است چون ردیف اعتبارات در بودجه آمده است و نباید به هیچ محلی یا شخصی، بودجه بیشتری بدهند. اما حتی اگر توجیه دولت را هم بپذیریم، باید بگویم که اگر بنا به عدم پیگیری هم باشد، نباید حق مردم را نادیده بگیرند و بی ضابطه و ملاک پول پرداخت کنند. گیرم من نماینده کم کاری کرده باشم و تامین اعتبار پروژه‌ای را دنبال نکرده باشم. گناه مردم حوزه انتخابیه ام چیست که باید در فقر به ادامه زندگی بپردازند؟ اصلا این در شان دولت عدالت محور هست که به دلیل عدم پیگیری یک نماینده، به مردم حوزه انتخابیه او کمک نکند؟ این کار وجدانا مشکل دارد که با دوستی و رفاقت و هوا و هوس پولی به کسی پرداخت کنند و دیگران محروم باشند!



فرمودید از مجاری خاص در حال پیگیری پرداخت وجوه غیرقانونی به برخی افراد هستید. این مجاری خاص کجاست؟

دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، نهادهای منتسب به مقام معظم رهبری، کمیسیون اصل نود مجلس و هیات رئیسه که مستنداتم را به تمامی آنها ارائه داده و می‌دهم. البته بیان این مسائل در رسانه‌ها هم کمک شایانی می‌کند. فشار رسانه‌ای و افشای این تخلفات منجر به فشار افکار عمومی به متخطیان می‌شود. قدرت نظارت مردم را هم بیشتر می‌کند. فشار افکار عمومی باعث محدودتر و مخفی‌تر شدن این رفتارهای غیرقانونی می‌شود. من اطمینان دارم که ظرفیت بالای نظارتی مردم، برخی مسئولان خاطی را از پیمودن راه کج منع می کند.



آقای حیدری! این تخلفات مالی در حالی در دست انجام است که زمان کوتاهی تا انتخابات مجلس شورای اسلامی داریم. فکر نمی کنید در تقسیم وجوهی میان برخی نمایندگان خاص آن هم از سوی دولتمردان، با هر عنوانی که باشد -اعم از کمک به مناطق محروم، تاسیس مسجد یا ورزشگاه یا هر چیز دیگری- شائبه انتخاباتی بودن و سوء استفاده از منابع عمومی و اموال بیت‌المال وجود دارد؟

تا کنون ممکن بود که به این موارد انگ سیاسی نزنند. اما همانطور که گفتید اگر از این به بعد هم این روال ادامه یابد، این ظن و گمان قوی‌تر می‌شود که با رویکرد سیاسی خاصی در حال تداوم است. گروه‌هایی از درون دولت به دنبال ریاست جمهوری آینده و مجلس بعد هستند. آنها حتی فراتر از بحث زمان باقی مانده تا انتخابات، مشغول اقداماتی هستند. کسانی که به اسم خدمت به مردم در پی آنند که تا این دولت هست، وزیر و یا معاون بمانند و برای بعدش هم زودتر دست به کار شوند.



خدا شاهد است رویکرد من در بیان این مسائل، نصیحت‌گری به دولت است نه کینه ورزی. البته اگر لازم باشد، دشمنی هم می‌کنیم. اما فعلا به عنوان یک نصیحت‌گر دلسوز نصیحت می‌کنیم تا آینده ببینیم که بدنه انحرافی دولت چه می‌کند و خودی است یا غیر خودی؟ الان برادرانه می‌گوییم تا رویکردشان را اصلاح کنند اما اگر این کمک‌های مالی مشکوک قطع نشود و کنترل و نظارتی بر آن اعمال نشود، با توجه به ایده‌هایشان برای تصاحب قوه مقننه و مجریه، من اعلام خطر می‌کنم.



این بدنه انحرافی‌ای که در دولت به آن اشاره کردید، این روزها بارها وبارها مورد عتاب و خطاب قرار گرفته. اگرچه کم و بیش منظور گویندگان مشخص است که به چه کسانی در دولت اشاره دارند، اما لطفا کمی بیشتر توضیح دهید که فعالیت‌های این بدنه انحرافی، چه عواقبی دارد؟

اقدامات آنها با قانون مغایرت دارد. آغاز حرکت‌های انتخاباتی زود هنگام است و در شرایط نابرابر با سوء استفاده از اموال بیت‌المال، آینده خوبی را پیش روی ما به تصویر نمی‌کشد. چون کسانی که الان در حکومت نیستند ولی قصد نامزدی برای انتخابات‌های بعدی را دارند، توان رقابت با آنها در شرایط نابرابر را نخواند داشت.این پول‌ها بیت المال است و نباید با مقاصد سیاسی خاص هزینه شود.



این حرکت‌ها از سوی دولت عدالت‌محور و اصولگرا خیلی غلط‌‌‌تر است. متاسفانه این ایده منحرف در دولت، با این حرکت‌های مالی خارج از قانون، تقویت هم می‌شود. البته این حرکات باعث ایجاد شبهاتی در مردم می‌شود که از خود می‌پرسند «آیا واقعا دولت از این‌ها حمایت می‌کند؟ یا اینکه منتقدین دولت راست می‌گویند؟»، «وقتی هم دولت اصولگراست و هم منتقدینش اصولگرا هستند، کی درست می‌گوید؟»



این کارها بدعتی است که در آینده اگر ادامه بیابد یک سیئه‌ای برجای می‌ماند که در دنیا و آخرت، عقوبت دارد. حضور در قدرت آزمونی است که باید مراقب باشیم خطایی در آن صورت نگیرد. وقتی بخشی از بدنه دولت، خواسته یا ناخواسته سهوا یا عمدا برخلاف قانون عمل می‌کند، بعد چطور مطمئن باشیم که انتخابات درستی را برگزار خواهند کرد؟ این رفتارهای انحرافی گمانه‌های فتنه سبز را تقویت نمی‌کند؟



ما از یک انسان لاابلی که مناسبی هم در دولات دارد، انتظاری نداریم. اما از چهره موجه رئیس جمهور چنین انتظاری نیست که به عملکرد این افراد لاابالی بی توجه باشد. من این دولت را دولت مبارز با فساد می‌دانم. اما الان آقای بقایی یک مهمانی، 50 میلیونی برگزار می‌کند و پول پخش می‌کند! یا آقای مشایی هدیه های میلیونی به برخی به اصطلاح هنرمندان می‌دهد! اگر فساد بد است، برای همه بد است. نباید همواره انگشت اتام را به سوی دیگران گرفت. چرا در خود دولت افراد فاسد شناسایی نشوند؟



البته به عنوان یک نماینده اصولگرا می‌گویم که خدمات دولت قابل قبول ست اما انتقاداتی جدی هم به آن وارد است. بویژه آنکه این حرکت‌های زودهنگام، برای دولت و آینده نظام آثار بدی دارد.

قیمت موادغذایی در تهران ۲۵ درصد افزایش یافت

قیمت موادغذایی در تهران ۲۵ درصد افزایش یافت


ایلنا: براساس آخرین آمار رسمی اداره آمار بانک مرکزی ایران، متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در فروردین امسال، 24.46 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاري ايلنا، گروه تخم‌مرغ با بیش از 6.97 درصد، بیشترین افزایش و گروه لبنیات با ۵ درصد، کمترین افزایش را در بین گروه‌های ۱۱ گانه سبد کالای بانک مرکزی داشته‌اند.

در بین اقلام موجود نیز سیب سرخ با بیش از ۱۱۱ درصد، کالایی است که بیشترین رشد قیمت را داشته و پیاز با بیش از ۳۱ درصد کاهش، تنها کالایی است که در فروردین امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش قیمت داشته است.

در این گزارش، قیمت اقلام مشخصی در هفته منتهی به ۲۶ فروردین ۱۳۹۰، با همان قیمت‌ها در ۲۷ اسفند ۱۳۸۹، مقایسه شدند و تفاوت آنها در نظر گرفته شده است.

همچنین در یک نگاه کلی، قیمت‌های هفته سوم فروردین امسال، با قیمت همان اقلام در هفته سوم فروردین ۱۳۸۹، مقایسه شده است و درصد رشد آنها به دست آمده است.