Sunday, December 20, 2009

وزارت اطلاعات گروهي از فعالان سياسي و مطبوعاتي را تهديد کرد :

وزارت اطلاعات گروهي از فعالان سياسي و مطبوعاتي را تهديد کرد :
اگر در مراسم تشييع آيت الله منتظري شرکت کنید بازداشت خواهید شد




شبكه جنبش راه سبز(جرس): ماموران وزارت اطلاعات عصر امروز(يكشنبه) در تماس تلفني با گروهي از فعالان سياسي و مطبوعاتي آنها را تهديد كردند در صورت حضور در مراسم تشييع پيكر"آيت الله العظمي منتظري" بازداشت خواهند شد.
تاكنون چندين نفر از فعالان سياسي در گفت و گو با خبرنگار "جرس"، خبر تلفن تهديد آميز وزارت اطلاعات را تاييد كرده اند.

يكي از اين افراد به جرس گفت كه ماموران او را تهديد كرده اند اگر قصد شركت در تشييع پيكر آيت الله العظمي منتظري را داشته باشد پيش از رسيدن به شهر قم بازداشت خواهد شد.

پيش از اين نيز در آستانه راهپيمايي 13 آبان گروهي از فعالان سياسي و مطبوعاتي از سوي وزارت اطلاعات تهديد شده بودند كه اگر قصد شركت در تجمع را داشته باشند بازداشت خواهند شد
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 15:20:30 توسط خرم
جمهوري اساامي بشدت ترسيده

دستگیری محبوبه عباسقی زاده و شیوا نظرآهاری در راه شرکت در مراسم تشییع آیت الله منتظری

: چند دقیقه پیش خبر ناراحت کننده ای را شنیدم و کلی شوکه شدم. موکلم محبوبه عباسقی زاده و همچنین شیوا نظرآهاری که قصد شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری را داشت توسط مامورین امنیتی دستگیر شدند. اتهام آنها و اینکه به کجا منتقل شده اند هنوز مشخص نیست.

امیدوارم مشکلی برای آنها ایجاد نشده و هر چه سریعتر آزاد شوند.

نمی دانم این دستگیری های بی حد و حصر کی به پایان می رسد؟

نمی دانم به کجا خواهیم رفت و هدف و مقصود از این بازداشت ها چیست؟

مگر محبوبه و شیوا و امثال این دو چه قدرتی دارند که می بایست در حبس به سر ببرند؟

مگر آنان و امثالهم چه نیروی دارند که می بایست به مجازات برسند؟

آنها را آزادشان کنید . . . آنها جوانان همین مرز و بوم هستند آزادشان کنید . . .
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 19:41:28 توسط یک ایرانی k
پس کی میخوان حیا کنین و دست از این کارها بردارین ؟؟؟ حتما میخواهید اون دنیا به خدا هم دروغ بگید.!!!!!

بازداشت های گسترده شرکت کنندگان در مراسم آیت الله منتظری

به گزارش کمته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی به دنبال در گذشت مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله منتظری، ماموران اطلاعاتی و امنیتی تعدادی از فعالان سیاسی و اجتماعی را که قصد عزیمت به شهر قم را داشتند، دستگیر کرده اند.
احمد قابل دین پژوه و نویسنده، کوهیار گودرزی، مهناز محمدی، محبوبه عباسقلی زاده و شیوا نظر آهاری فعالین حقوق بشر و حقوق زنان از جمله دستگیر شدگان هستند. این اقدامات نگرانی جدی برای دستگیری عده زیادی از فعالانی که راهی قم هستند ، بوجود آورده است.
به گزارش کمته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از تهران و قم، ماموران امنیتی اطراف شهر قم را به محاصره خود در آورده و کلیه عبور و مرور را در کنترل خود قرار داده اند. با این حال عده زیادی از فعالان سیاسی، اجتماعی، حقوق بشری و روزنامه نگاران در حال رفتن به شهر قم هستند.
بر گزارش رسیده، بسیاری از این اتوبوس ها به هنگام حرکت توسط ماموران امنیتی متوقف شده و تعدادی از مسافران آنها را دستگیر شده اند که 4 تن از آنان را مهناز محمدی، محبوبه عباسقلی زاده، کوهیار گودرزی و شیوا نظرآهاری تشکیل می دهند.
این در حالی است که ماموران وزارت اطلاعات عصر امروز (يكشنبه) به نبال درگذشت آیت الله منتظری، با گروهي از فعالان سياسي و مطبوعاتي تلفنی تماس گرفته و آنها را تهديد كرده اند که در صورت حضور در مراسم تشييع پيكر"آيت الله العظمي منتظري" بازداشت خواهند شد.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 23:11:59 توسط سعید
این بنده خدا شیخ ساده دل زنده که بود آلت دست این جنبش سبز شده بود. از مرده اش هم دارند به بهترین شکل برای مقاصد پلید خودشون استفاده می کنند این جریان مرتجع و فرصت طلب!

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 23:11:44 توسط سعید
این بنده خدا شیخ ساده دل زنده که بود آلت دست این جنبش سبز شده بود. از مرده اش هم دارند به بهترین شکل برای مقاصد پلید خودشون استفاده می کنند این جریان مرتجع و فرصت طلب!

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 21:26:20 توسط شاهين
يكى از عوامل به گند كشيدن ايران همين منتظرى بود ٠ من نميدونم چرا بعضى از ما ايرانيها حافظه بدى داريم ٠ درست ٣٠ سال پيش همين اخوند ولايت فقيه را و در نتيجه خامنه اى را به ملت با شور ايران هديه داد و رهبرى او را تبريك گفت ٠ ايران بدون ايت الله را براي همه ايرانيها آرزومندم

اتوبوس شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری در "تبریز" متوقف شد

تبریز نیوز : اتوبوس حامل 42 نفر از فعالان سیاسی فرهنگی شرکت کننده در مراسم خاکسپاری "آیت الله حسینعلی منتظری"، که به سوی قم در حرکت بود در پلیس راه تبریز- بستان آباد متوقف شد.
یک عضو نهضت آزادی ایران که خود نیز در این جمع بود با تایید این خبر به سرویس سیاسی تبریز نیوز گفت:من و 41 نفر از فعالان سیاسی ، فرهنگی و دانشجویی که اغلب دارای گرایشات ملی مذهبی در شهرهای شمال غرب ایران بویژه تبریز و میاندوآب هستند - روز یک شنبه 29 آذر 88 ساعت 9:30- برای شرکت در مراسم خاکسپاری "آیت الله حسینعلی منتظری"، با یک دستگاه اتوبوس (دربستی) در حال حرکت بودیم که نیروهای امنیتی از بدو خروج از شهر ما را تعقیب و فیلم برداری می کردند که نهایتا پلیس راه تبریز - بستان آباد اتوبوس را متوقف و تمامی مدارک راننده و سرنشینان را به دقت بررسی و از آنان فیلم برداری کرده و علیرغم توضیحات مفصل و پرسو جو از انگیزه سفر مانع از ادامه مسیر اتوبوس شدند که در آخر مجبور به بازگشت به تبریز شدیم
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 18:34:30 توسط Iranpour
"مرگ چنین خواجه نه کاری است خرد " آقا این به جنون کامل رسیدهٔ خامنه‌ای تا خرخره در لجنزار کردار سیاه خود غرق شده ، ببین تا چه اندازه با دست خودش اخباری را خلق می‌‌کند که ترس و وحشت خود را این جور لخت و عریان پیش چشم ایرانیان و جهانیان به نمایش می‌‌گذارد. گیرم که همهٔ راههای ورود و خروج به قم را بستید و بعد هم در صدا و سیما و رسانه‌های تمام دولتی،آن کردید تا ضحاک را خوش آید.مگر جلوگیری از تصاویر و فیلم یک سیل،به معنی‌ عدم وجود آن‌ سیل که خیلی‌ هم خروشان است، می‌‌باشد؟ چقدر دنیای یک دیکتاتور، پست و حقیر و در عین حال نسنجیده و مملو از حماقت و بلاهت محض باید باشد که ۷۰ ملیون ایرانی را به رسمیت می‌‌شناسد اگر فقط همه از دم بنده و برده و مطیع بی‌ چون و چرای جنون‌ها و دیوانه بازیهای افسارگسیختهٔ او باشند و در غیر اینصورت همه فریب خورده و بازیچه‌های دشمنان خیالی او هستند.‌ای دیکتاتور احمق اگر در این هفت ماههٔ اخیر کسی‌ اعتنا و باوری به صدا و سیم و رسانه های حکومتی توی جنایت کار داشت که اینهمه دنیا شاهد حماسه آفرینی‌های پی‌ در پی‌ این ملت تمدن ساز و بزرگ نبود.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 17:48:10 توسط bahareh
من فکر می‌کنم بهتره حالا که نمیگذارند به قم بریم هرکس در شهر خودش راهپیمای کند و تمام ایران را یکپارچه به عزاداری تبدیل کنیم.میلیونها نفر در قم فردا خواهند بود .

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 17:41:14 توسط shahriar
اخه اى معمور معزور احمق توى نادان با مردم عادى چه ميكنى ? كه همه درراهند.

فيلم : سعيد منتظری در مصاحبه خود : غم و غصه حوادث بعد از انتخابات شايد علت مرگ پدرم باشد

فيلم : سعيد منتظری در مصاحبه خود : غم و غصه حوادث بعد از انتخابات شايد علت مرگ پدرم باشد

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 17:18:28 توسط hamed
تهديد لاريجاني را جدي نگرفتيد سران فتنه بايد نابود شوند

ايت الله منتظري





آیت الله منتظری
در جنبش سبزمردم ایران زنده است

درگذشت آیت الله منتظری، در صدر اخبار جهان قرار گرفت. در ایران نیز آندسته از مطبوعات و دو خبرگزاری نیمه جان ایسنا و ایلنا، این خبر را با اندک تفاوت نسبت به خبرگزاریها و مطبوعات وابسته به دولت کودتا منتشر کردند. علی خامنه ای به نیابت از طرف آنها که 6 سال آیت الله منتظری را حبس خانگی کردند و از 22 خرداد به بعد نیز دولت کودتائی را تشکیل داده اند، به همین مناسبت پیام تسلیت فرستاد. همه مردم ایران که این پیام را از صدا و سیما شنیدند، در این نکته تردید ندارند که علی خامنه ای با درگذشت آیت الله منتظری نفسی به راحتی کشید. همچنان که شیخ محمد یزدی، احمد جنتی، احمد خاتمی، مصباح یزدی، علم الهدا در مشهد، نمایندگان رهبر در سپاه و بسیج و... نفسی به راحتی کشیدند. در کابینه نیز سفره ای که احمدی نژاد برای چنین روزی نذر کرده بود، پهن کردند و یا خواهند کرد.



آیت الله منتظری، با صداقت و صراحت و آزادگی خویش، خاطره ای چنان نیکو از خود برجای گذاشت که نه تنها در تاریج جمهوری اسلامی، بلکه در تاریخ ایران برای همیشه ثبت می ماند. آنها که آشکار و پنهان علیه او توطئه کردند و شرم آورترین اعمال را در حق او در جمهوری اسلامی مرتکب شدند، از خود خاطره ای خلاف آیت الله منتظری در تاریخ ایران و اسلام برجای خواهند گذاشت. آیت الله منتظری صداقت و سیاست را با هم یکجا داشت و گذشت زمان نشان داد که او در ایستادگی بر سر مواضع خویش، شناختش از ارتجاع مذهبی و روحانیون سلطنتی چند گام از آیت الله خمینی نیز پیشتر بوده است. برای مردم این مهم نبود که آیت الله منتظری فقه شیعه را بیشتر و بهتر می دانست و یا آیت الله خمینی و یا دیگر مراجع، برای آنها مهم آن بود و همچنان هست که چه کسی در شرایط دشوار در کنارشان قرار می گیرد. اعتبار آیت الله منتظری در این همراهی و همگامی با مردم – از هر تفکر و اندیشه و ایدئولوژی- و دفاع از حقوق اجتماعی و مدنی آنها بود. با همین صداقت و همراهی با مردم بود که پس از مشاهده آنچه که اصل ولایت فقیه بر سر انقلاب 57 آورد و سلطنت سرنگون شده را با همین اصل بار دیگر به ایران بازگرداندند، از نقش خود در مجلس خبرگان قانون اساسی در گنجانده شدن این اصل در قانون اساسی انتقاد کرد و اشتباه خویش را خطاب به مردم پذیرفت. همچنان که اشتباه رهبر و رهبران جمهوری اسلامی – که خود در آن زمان یکی از تاثیر گذاران آن بود- را در ادامه جنگ با عراق – پس از بازپس گرفتن خاک ایران از ارتش عراق- پذیرفت و اعلام کرد. چنین جسارت هائی از ویژگی های او بود. جسارتی که حتی اندکی از آن در وجود امثال علی خامنه ای نیست، که اگر بود، پس از 6 ماه دروغگوئی و تحریف واقعیات انتخابات و اعتراضات مردم، می پذیرفت که اشتباه کرده و حاضر به جبران این اشتباه است. همین تفاوت هاست که شخصیت آیت الله منتظری را فراتر از یک مرجع تقلید در تاریخ ایران ثبت و فاصله او را با امثال خامنه ای، فاصله ای به عرض و طول تاریخ اسلام و شیعه و ایران کرده است.

هیچ انسانی عمر جاودانه ندارد و آیت الله منتظری نیز به پایان عمر خویش رسید و در ملاقات های اخیرش نیز بارها از رفتن و کوچ خویش از این دنیا گفته بود. بنابراین، باید دید آن کس که کوچ کرده، از خود چه اثر و خاطره ای باقی گذاشته است. آن اثر و خاطره ای که از آیت الله منتظری باقی ماند، چنین است که به نیابت از طرف مردم ایران، بر این قلم جاری شد.

آنها که در راس کودتای 22 خرداد، اکنون بیانیه و تسلیت نامه منتشر می کنند، شاید هنوز فرصت داشته باشند که نگاهی به پشت سر خویش بکنند. شمار مقلدان آیت الله منتظری را که از سپاه تصفیه کردند و با کودتای 22 خرداد نیز فعالان سیاسی مرید و مقلد او را زندانی کرده اند را در ذهن خویش بشمارند. به واکنش مردم نسبت به درگذشت آیت الله منتظری با کارنامه ای که از خود باقی گذاشت بیاندیشند و روز درگذشت خویش و واکنش مردم، نسبت به کارنامه ای که از آنها بعنوان آمر و عامل کودتا و کشتار و سرکوب مردم باقی می ماند را در برابر چشم خویش مجسم کنند. هیچکس را از آن دنیا خبری نیست، اما این دنیا عیان است و مردم، در همین دنیا در باره کارنامه ها قضاوت می کنند!

چرخش زمین ادامه دارد، تحولات اجتماعی نیز با آیت الله منتظری و بدون آیت الله منتظری به پیش می رود. حرکت، سرنوشت زمین و بشر است. تاریخ نشان داده که گاه یک حادثه می تواند حرکت به جلو را شتاب ببخشد. درگذشت آیت الله منتظری، در شرایطی که در کشور ما یک جنبش عظیم اعتراضی جریان دارد، می تواند چنین تاثیری داشته باشد. روحانی زجر کشیده ای که باید خرسند بود که پس از تحمل سالهای دشوار انزوا و یورش نابکاران حاکم، در روزهائی چشم بر جهان فرو بست؛ که مردم ایران یکبار دیگر او را بازیافتند و بازشناختند و در عمل به حقانیت نظرات سیاسی او رسیدند. حتی شماری از کسانی که در مقطعی طولانی با او به مخالفت برخاسته بودند. با حوادث 6 ماه گذشته آنها نیز از خواب غفلتی که آیت الله منتظری 30 سال نسبت به آن هشدار داده بود برخاستند.(نقل از راه توده)

اتوبوس حامل خانواده‌های زندانیان سیاسی در راه قم محاصره شد

پارلمان‌نیوز: همسر فیض‌الله عرب سرخی از محاصره اتوبوس حامل خانواده‌های زندانیان سیاسی که برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری عازم قم بودند توسط نیروهای ناشناس خبر داد.

وی به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت:« در حالی‌که ما-خانواده‌های زندانیان سیاسی- برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری عازم قم بودیم ناگهان 15 پژو در میدان انقلاب تهران اتوبوس را محاصره کردند و نیروهایی بدون معرفی خود وارد اتوبوس شدند و دستور دادند که تمامی موبایل‌ها خاموش شود.»

همسر عرب سرخی ادامه داد:« این نیروها که اختلاف شدیدی هم بین خود داشتند، لیستی به همراه داشتند و در پی دستگیری افرادی بودند که در آن لیست قرار داشتند وبر همین اساس شیوانظر آهاری، محبوبه عباسقلی و دو نفر دیگر را دستگیر کردند.»

وی خاطر نشان کرد:«هر چند بعد از دستگیری این چهار نفر اجازه حرکت به ما داده شد ولی هشدارهایی در رابطه با برخوردهای احتمالی در پلیس راه قم نیز به ما دادند.»

فیلم : تظاهرات میدان محسنی تهران 29 آذر





نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 18:06:20 توسط ashkan
رژيم خائن اجنبى فقط هارتوپورت ميكند و سر نخ از دستش در رفته ٠٠مرگ بر على شيره

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 16:19:39 توسط پسرک مو فرفری
شکوهت جهانگیر باد ای پیل مرد --- جهانی بگرید ز مرگ ات، ز درد. چه خوب است که انسان بُوَد نیک نام --- به یاد اش بنوشند چو نیکان جام. بگویند که یادت پر از گل بُن شاد باد --- ز نامت هراسان دَد و دیو ِ بیداد باد. بگریند به یادت عشاق مست --- به روزی که گردند به باغ دلی دست به دست. بگویند که آزادگان چنگ عشق اند و شور --- و نام ات برند در ترانه سرور. زلالی چو چشمه،تو مستی ده و باده ای --- تو را مرگ نیست، چون که آزاده ای!

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 16:13:58 توسط keyvan
کسايي گوش چشماتون چون خامنه اي دار دسته اش بستين اين پيغام مردم ايرانه کل اين حکومت بايد بره

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 16:12:46 توسط سیما
من مانده ام این مردم با راه آخوندها چه کار دارند هنوز پیرو آنها هستند؟

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 16:06:40 توسط shahriar
درود بر شما گردانندگان پيك ايران كه چشمان ما در ايرانيد. پايدار باشيد. شهريار

بازداشت جمعی از فعالان سیاسی و مدنی که قصد عزیمت به قم را داشتند

نیروهای امنیتی اتوبوس حامل جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی، فعالان جنبش زنان و اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر را که برای شرکت در مراسم تششیع پیکر آیت الله منتظری قصد سفر به قم را داشتند، متوقف کرده و چندین نفر از آنها را بازداشت کرند.

به گزارش نوروز، افراد لباس شخصی که تعداد آنها بیش از 15 نفر بود، بدون ارایه هرگونه کارت شناسایی با متوقف کردن اتوبوس همه سرنشینان آن را بازداشت کردند.

لباس شخصی ها در برابر اصرار فخرالسادات محتشمی پور مبنی بر ارایه کارت شناسایی و اعتراض سایر مسافران مبنی بر اینکه با چه مجوزی آنها را متوقف و بازداشت می کنند، گفتند: شما صلاحیت اینکه از ما کارت بخواهید ندارید.

آنها همچنین در حین برخودر تند و خشن با همسر عبدالله مومنی خطاب به مسافران گفتند که شما با چه مجوزی قصد عزیمت به قم را دارید!

لباس شخصی ها پس از گرفتن کارت شناسایی و موبایل افراد حاضر در اتوبوس، برخی از آنان را رها کرده و تعدادی را با ماشین های پژو 405 به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

از اسامی دقیق بازداشت شدگان قطعی خبری در دست نیست، اما شیوا نظرآهاری، محبوبه عباسقلی زاده جزو بازداشت شدگان قطعی هستند.

احمد قابل بازداشت شد

احمد قابل بازداشت شد
* دادستان:ایجاد دغدغه برای مسئولان جرم است

احمد قابل بازداشت شد

بعد از ظهر امروز یکشنبه ، احمد قابل از مجتهدان و پژوهشگران دینی در راه قم بازداشت شد.
احمد قابل که از شاگردان برجسته آیت الله العظمی منتظری میباشد و سالها پیش از ایشان و تعدادی دیگری از مراجع تقلید ، موفق به کسب درجه اجتهاد شده است ، در حالی که جهت شرکت در مراسم به خاکسپاری فقیه عالیقدر از شهر مشهد به سمت قم با ماشین شخصی اش در حرکت بود ، در حوالی شهر نیشابور بازداشت شد.
بنا به این گزارش آقای قابل توسط نهاد های امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه های امنیتی مشهد منتقل شده است.
گفتنی است آقای احمد قابل که از مجتهدان و نواندیشان دینی برجسته میباشد ، پیش از این نیز در سال 82 با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده بود.
احمد قابل از معدود منتقدان صریح رهبری جمهوری اسلامی در داخل ایران میباشد که همواره رفتارهای خلاف شرع و قانون آقای خامنه ای را با لحنی صریح نقد کرده است.
شایان ذکر است چند هفته پیش حجه الاسلام هادی قابل برادر احمد قابل پس از گذراندن بیش از 40 ماه حبس از زندن آزاد شده بود.

دادستان:ایجاد دغدغه برای مسئولان جرم است

آینده : دادستان تهران، اعلام كرد: تحقیقات از دو سایتی كه از سوی دادستانی نسبت به آنها اعلام جرم شد، در حال انجام است و در صورت تكمیل تحقیقات نتایج اعلام میشود.
عباس جعفری دولتآبادی در گفتوگو با ایسنا، در مورد نتایج پروندههای دو سایتی كه اخیرا از سوی دادستانی نسبت به آنها اعلام جرم شده بود با اشاره به اینكه سیاست كلی دادستانی برخورد با كسانی است كه به مقامات رسمی كشور اهانت میكنند، اظهار كرد: در فصل چهارم قانون مطبوعات یكی از رسالتهای مطبوعات گسترش فضائل اخلاقی عنوان شده است. از سوی دیگر نیز برخی از جرایم برای مطبوعات، در قانون مطبوعات، قانون جرایم رایانهای و قانون مجازات اسلامی پیشبینی شده است و ما از روز نخست فعالیتمان به مطبوعات اعلام كردیم كه ما دوست خوبی برای آنها هستیم و ابتدا برای ما پیشگیری نسبت به برخورد مقدم است.

دادستان تهران، ادامه داد: افراد حق ندارند برای مقامات رسمی كشور كه مشغول انجام وظیفه هستند دغدغههای جدید ایجاد كنند، اما انتقاد آزاد است. بارها گفتهایم كه انتقاد از مقامات بلامانع است و آگاهی بخشیدن برای مردم كاملا لازم است. البته باید توجه داشت كه مرز توهین و انتقاد روشن است و توهین جرم محسوب میشود و انتقاد منصفانه آزاد و بلامانع است.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 14:57:29 توسط said
شما چاک دهن پاره شد ه ها به زن ومرد این سرزمین فحش وناسزا میگوئید وتهمت ناروا میزنید وبه کسی هم جوابگو نیستید. آنوقت اگر یکی یک حرف راست و منطق بزند باید کفار ه پس بدهد .. رو که رو نیست بشر فقط باید درازت کرد ملت چاره دیگری ندارد .

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 13:39:17 توسط Ali-T
با درودفراوان..... آقاي دادنستان ستمگر حرفهاي مفت و پر از فريب شما در گوش مردم نميره . ميشه بفرما ييد كه آقاي توكلي كه يه نيمچه انتقاد كرد الان كجاست؟؟؟لطف كنيد به جاي نگراني از عطسه و سرفه اربابانتان به وظيفه اصليتا ن كه دادستاني براي ملت ايران است بپردازيد.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 12:55:43 توسط ashkan
دادنستان رژيم خوب ميداند كه مردم ازهمه افراد ج ا اسلامى نفرت دارندبخصوص از على گدا بزرگ منقل داران بى لياقت٠ داد ستان بيلاخ

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 12:23:01 توسط zede DIN
میرحسین موسوی و مهدی کروبی، در بیانیه مشترکی ، فردا را عزای عمومی اعلام کرده و از عموم ایرانیان در خواست کردند در مراسم تشییع جنازه آیت الله العظمی منتظری شرکت کنند. تعدادی از مراجع عظام تقلید از جمله آیات عظام صانعی و بیات زنجانی نیز فردا را عزای عمومی اعلام کرده اند. متن کامل اطلاعیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون پیرو فراخوان تعدادی از مراجع عظام تقلید، برای سوگ‌یاد درگذشت مرجع گرانپایه تشیع، فقیه عالیقدر و مجاهد آزاده، حضرت آیت الله العظمی حسینعلی منتظری فردا - دوشنبه 30 آذر 1388- را عزای عمومی اعلام می کنیم و از مومنان عزادار آن فخر جهان تشیع دعوت می نماییم در مراسم تشییع پیکر پاک آن اسطوره مجاهدت، فقاهت و معنویت شرکت نمایند. میرحسین موسوی و مهدی کروبی

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 12:06:50 توسط یک ایرانی
http://norooznews.info/news/15706.php با صدور بیانیه ای اعلام شد موسوی و کروبی دوشنبه را عزای عمومی اعلام کردند

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:57:45 توسط Bita Bahari
شاید درگذشت آیت الله منتظری بهانه یی شود برای دستگیریهای باز هم بیشتر.اکنون کشور در غم از دست دادن ایشان است و مزدوران از این فرصت دارند برای بازداشتهای گسترده استفاده میکنند. به مزدوران میگویم ، ما هوشیاریم ، و شما درپایان کار.

حضور کروبی و موسوی در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری

حضور کروبی و موسوی در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری

رويداد : رهبران جنبش سبز ایران به همراه جمع کثیری از فعالان سیاسی و اجتماعی در مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری شرکت خواهند نمود.
به گزارش خبرنگار رویداد آقایان مهدی کروبی و میر حسین موسوی در مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری در قم حضور خواهند یافت.
این مراسم روز دوشنبه 30 آذر ما ساعت 9 صبح از محل بیت آن فقید سعید به سوی حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) برگزار خواهد شد.

"محمد نوري‌زاد" بازداشت شد

"محمد نوري‌زاد" به اتهام توهين به مسوولين و تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي بازداشت شد.

به گزارش ايسنا روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران شامگاه يكشنبه در اطلاعيه‌اي با اعلام اين مطلب افزود: متعاقب اعلام جرم مدعي‌العموم عليه نوري‌زاد، نامبرده احضار و پس از تفهيم اتهام از سوي داديار شعبه رسيدگي كننده، براي وي قرار وثيقه صادر شد كه متهم به دليل عجز از توديع وثيقه به زندان معرفي شد.

عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران پيش از اين اعلام كرده بود: دادستاني با كساني كه به مقامات رسمي كشور توهين كنند، برخورد خواهد كرد
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 15:04:22 توسط بیژن خان
خدایش بیامرزد این مرد شجاع و حقیقتا دین دار را که برای گفتن حق هر هزینه ای را پرداخت کرد و از جیفه ی دنیا به راحتی گذشت، خداوند غریق رحمتش کند. کاش یک مو از او در تن بسیاری از کسانی بود که مدعای دین داری شان فلک را کر کرده، اما دریغ از ذره ای عمل.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 14:17:10 توسط پسرک مو فرفری
بله محسن عزیز، راست گفته ای، انسان های بزرگ حتی مرده شان نیز به کمک هم نوع خود می شتابند. مرد زیبا زیست، با خنده ی مردم شاد بود و با گریه شان می گریست؛ و خوش به حالش. خوش به حالش که جهانی به نیکی کند یاد از او، بترسد هنوز هم پیر بیداد از او. من باز برای آن بزرگ مرد روزگار خواهم نوشت. دستهایم می لرزد، دیر تر باز می نویسم، که حق اوست، درود بر او، و درود بر هرکه و هرچه که نیکوست. سر تعظیم فرود می آورم اینگونه: شب از دریا گذشت با باد امشب --- سپیده خون گرفت چون زاد امشب.............. با احترام و ادب فراوان: پسرک مو فرفری

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 11:59:22 توسط محسن
ممکن است که رژیم از مرگ آیت الله منتظری خوشحال شده باشد . ولی نمی داند که مرگ این شخصیت خود می تواند کمکی به جنبش مردمی باشد . ولی مرگ آقای منتظری هم به ملت یاری رساند. خداوند رحمت کند او را

فيلم : تظاهرات دانشجويان در اراک و تهران 29 آذر

فيلم : تظاهرات دانشجويان در اراک و تهران 29 آذر


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 16:49:15 توسط secular
جنبش سبز نسل جوان و خردورز ايرانزمين از فردا سرنوشت حاكميت را در كف خيابانها تعيين خواهيم كرد !!!

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 15:30:13 توسط BABAK
چرا به جای حرف دل و چند تا شعار درست حسابی که معلوم کنه دلیل این اعتراض چیه اینا اذان می گن؟؟؟ من که نفهمیدم.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 15:20:43 توسط پسرک مو فرفری
یار دبستانی؛ این سرود کم محتوا و محدود و بی فراز و پر از فرود دیگردارد حوصله سر می آورد و عظمت جنبش نوین و سبز و سرخ مردم بزرگ ایران را هیچ گویا نیست. ای کاش دیگر تکرارش نمی کردند و یا حد اقل این همه به این بی چیز و ناتوان لحظه به لحظه نمی چسبیدند. ما ایرانیان یا رومی رومیم و یا زنگی زنگ. گاه ز کوه کاه می سازیم و گه برای هیچ، جان می بازیم. نمی دانم چرا این همه تکرارش می کنند!؟ گردوی پوچ را می ماند، سایه است، یا جا پای بعد از کوچ را می ماند، شور مردمی مئترد. مانند غذایی است که فقط حجم دارد. معده را پر می کند اما بکار ناید. گاه فکر می کنم، تکرار این هیچ و بی مزه در برابر عظمت جنبش بزرگ مردم ایران ترفندیست شاید. این سرود در حد یک سرود دانشجویی آنم محفلی و محدود شاید قابل تحمل باشد. در برابر عظمت خیابان های سبز شده،بیشه زاران و در زمستان بهاران هیچ است،کرخت و بی نشانه است،در حد یک بازاری ترانه است،در حالی که فریاد مردم ایران تا بیکرانه است.لطیفی معلم ما چه زیبا سردوه بود: یارم همدانی و خودم هیچ ندانی --- یارب چه کند هیچ ندان با همدانی! حالا حکایت این سرود فقیر و جنبش عظیم مردم ایران است

فیلم : تظاهرات گسترده در نجف آباد

فیلم : تظاهرات گسترده در نجف آباد

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 15:35:17 توسط mohammad
ان باران زنده مثل تو واقعا پشيزي نداره٠مرگ بر خامنه اي ديكتا تور

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 13:28:22 توسط باران
زنده باد "مرده پرستان"! تا كي مرده پرستي؟! زنده ها پشيزي ارزش ندارند , اما مرده ها را ميپرستند! بنابرين همين وضعيت قارش مش ادامه دارد.........

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 12:37:50 توسط Ramin 1
درگذشت حضرت ایت الله منتظری را به کلیه هواداران ایشان تسلیت میگویم. واقعا که حیف شد, اگر ان مرحوم فقط کمی بیشتر عمر میکردند, میتوانستند سقوط حکومت پلید اسلامی را هم شاهد باشند.

ايت الله منتظري

آیت الله منتظری
در جنبش سبزمردم ایران زنده است

درگذشت آیت الله منتظری، در صدر اخبار جهان قرار گرفت. در ایران نیز آندسته از مطبوعات و دو خبرگزاری نیمه جان ایسنا و ایلنا، این خبر را با اندک تفاوت نسبت به خبرگزاریها و مطبوعات وابسته به دولت کودتا منتشر کردند. علی خامنه ای به نیابت از طرف آنها که 6 سال آیت الله منتظری را حبس خانگی کردند و از 22 خرداد به بعد نیز دولت کودتائی را تشکیل داده اند، به همین مناسبت پیام تسلیت فرستاد. همه مردم ایران که این پیام را از صدا و سیما شنیدند، در این نکته تردید ندارند که علی خامنه ای با درگذشت آیت الله منتظری نفسی به راحتی کشید. همچنان که شیخ محمد یزدی، احمد جنتی، احمد خاتمی، مصباح یزدی، علم الهدا در مشهد، نمایندگان رهبر در سپاه و بسیج و... نفسی به راحتی کشیدند. در کابینه نیز سفره ای که احمدی نژاد برای چنین روزی نذر کرده بود، پهن کردند و یا خواهند کرد.



آیت الله منتظری، با صداقت و صراحت و آزادگی خویش، خاطره ای چنان نیکو از خود برجای گذاشت که نه تنها در تاریج جمهوری اسلامی، بلکه در تاریخ ایران برای همیشه ثبت می ماند. آنها که آشکار و پنهان علیه او توطئه کردند و شرم آورترین اعمال را در حق او در جمهوری اسلامی مرتکب شدند، از خود خاطره ای خلاف آیت الله منتظری در تاریخ ایران و اسلام برجای خواهند گذاشت. آیت الله منتظری صداقت و سیاست را با هم یکجا داشت و گذشت زمان نشان داد که او در ایستادگی بر سر مواضع خویش، شناختش از ارتجاع مذهبی و روحانیون سلطنتی چند گام از آیت الله خمینی نیز پیشتر بوده است. برای مردم این مهم نبود که آیت الله منتظری فقه شیعه را بیشتر و بهتر می دانست و یا آیت الله خمینی و یا دیگر مراجع، برای آنها مهم آن بود و همچنان هست که چه کسی در شرایط دشوار در کنارشان قرار می گیرد. اعتبار آیت الله منتظری در این همراهی و همگامی با مردم – از هر تفکر و اندیشه و ایدئولوژی- و دفاع از حقوق اجتماعی و مدنی آنها بود. با همین صداقت و همراهی با مردم بود که پس از مشاهده آنچه که اصل ولایت فقیه بر سر انقلاب 57 آورد و سلطنت سرنگون شده را با همین اصل بار دیگر به ایران بازگرداندند، از نقش خود در مجلس خبرگان قانون اساسی در گنجانده شدن این اصل در قانون اساسی انتقاد کرد و اشتباه خویش را خطاب به مردم پذیرفت. همچنان که اشتباه رهبر و رهبران جمهوری اسلامی – که خود در آن زمان یکی از تاثیر گذاران آن بود- را در ادامه جنگ با عراق – پس از بازپس گرفتن خاک ایران از ارتش عراق- پذیرفت و اعلام کرد. چنین جسارت هائی از ویژگی های او بود. جسارتی که حتی اندکی از آن در وجود امثال علی خامنه ای نیست، که اگر بود، پس از 6 ماه دروغگوئی و تحریف واقعیات انتخابات و اعتراضات مردم، می پذیرفت که اشتباه کرده و حاضر به جبران این اشتباه است. همین تفاوت هاست که شخصیت آیت الله منتظری را فراتر از یک مرجع تقلید در تاریخ ایران ثبت و فاصله او را با امثال خامنه ای، فاصله ای به عرض و طول تاریخ اسلام و شیعه و ایران کرده است.

هیچ انسانی عمر جاودانه ندارد و آیت الله منتظری نیز به پایان عمر خویش رسید و در ملاقات های اخیرش نیز بارها از رفتن و کوچ خویش از این دنیا گفته بود. بنابراین، باید دید آن کس که کوچ کرده، از خود چه اثر و خاطره ای باقی گذاشته است. آن اثر و خاطره ای که از آیت الله منتظری باقی ماند، چنین است که به نیابت از طرف مردم ایران، بر این قلم جاری شد.

آنها که در راس کودتای 22 خرداد، اکنون بیانیه و تسلیت نامه منتشر می کنند، شاید هنوز فرصت داشته باشند که نگاهی به پشت سر خویش بکنند. شمار مقلدان آیت الله منتظری را که از سپاه تصفیه کردند و با کودتای 22 خرداد نیز فعالان سیاسی مرید و مقلد او را زندانی کرده اند را در ذهن خویش بشمارند. به واکنش مردم نسبت به درگذشت آیت الله منتظری با کارنامه ای که از خود باقی گذاشت بیاندیشند و روز درگذشت خویش و واکنش مردم، نسبت به کارنامه ای که از آنها بعنوان آمر و عامل کودتا و کشتار و سرکوب مردم باقی می ماند را در برابر چشم خویش مجسم کنند. هیچکس را از آن دنیا خبری نیست، اما این دنیا عیان است و مردم، در همین دنیا در باره کارنامه ها قضاوت می کنند!

چرخش زمین ادامه دارد، تحولات اجتماعی نیز با آیت الله منتظری و بدون آیت الله منتظری به پیش می رود. حرکت، سرنوشت زمین و بشر است. تاریخ نشان داده که گاه یک حادثه می تواند حرکت به جلو را شتاب ببخشد. درگذشت آیت الله منتظری، در شرایطی که در کشور ما یک جنبش عظیم اعتراضی جریان دارد، می تواند چنین تاثیری داشته باشد. روحانی زجر کشیده ای که باید خرسند بود که پس از تحمل سالهای دشوار انزوا و یورش نابکاران حاکم، در روزهائی چشم بر جهان فرو بست؛ که مردم ایران یکبار دیگر او را بازیافتند و بازشناختند و در عمل به حقانیت نظرات سیاسی او رسیدند. حتی شماری از کسانی که در مقطعی طولانی با او به مخالفت برخاسته بودند. با حوادث 6 ماه گذشته آنها نیز از خواب غفلتی که آیت الله منتظری 30 سال نسبت به آن هشدار داده بود برخاستند.(نقل از راه توده)

اولین تصویر از پیکر زنده یاد آیت الله منتظری


اولین تصویر از پیکر زنده یاد آیت الله منتظری

کاريکاتور : پاسخ کروبی به لاریجانی


مهدی کروبی در نامه ای به مردم ایران به سخنان چند روز اخیر آملی لاریجانی پرداخت. متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

سخنی با مردم در باب افاضات رئیس قوه قضائیه

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و آزاده ایران

اینجانب پس از انتخابات پرحاشیه ریاست جمهوری اخیر نامه ای خطاب به ریاست قوه قضائیه آیت الله صادق لاریجانی نوشتم و برخی نکات و انتقادات را مصلحانه با ایشان در میان گذاشتم، باشد که اصلاحی صورتی بگیرد. متاسفانه اما آن نامه در بایگانی ماند و نه تنها هیچ تاثیری در روند حاکم بر کشور و عملکرد دستگاه قضایی نگذاشت که امروز می بینم آقای لاریجانی قضاوت را رها کرده و در کار سیاست شده و به جای رسیدگی به امور قضایی نطق های سیاسی ایراد می کند. اینچنین بود که تصمیم گرفتم با شما مردم شریف ایران سخن بگویم و نکاتی را در خصوص گفته های سیاسی رئیس قوه قضائیه بیان کنم؛ باشد که آقای لاریجانی گمان نکند که با این شاخ و شانه کشیدن ها مهدی کروبی به کنجی می خزد و از میدان به در می رود.

آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضا در ایران که باید سنجیده و مبتنی بر عدالت سخن بگوید بی توجه به جایگاه خود و بی محابا در بیاناتی جدید سخنانی بدیع بر زبان آورده و زبان به گفتار سیاسی گشوده و از پرونده سنگین سران فتنه سخن گفته و گویی که مهدی کروبی و میر حسین موسوی سران فتنه هستند، آنها را با منافقین اول انقلاب مقایسه کرده و سخنانی بی ارزش و لغو از این دست بر زبان آورده است. الله اکبر! که بر من بسیار سنگین امد مقامی قضایی سخنانی تا این حد سیاسی و بی پایه حقوقی بر زبان آورد و آبرو از دستگاه قضا در ایران ببرد. دستگاهی که جایگاهش نه همسطح با قوه مقننه و قوه مجریه که بسی بالاتر از آنهاست آنچنانکه تاسیس عدالتخانه اصلی مهم در تاریخ مبارزات سیاسی در ایران از عصر مشروطه بوده است و با وقوع انقلاب اسلامی نیز قانون نویسان اول بنا بر اهمیت این قوه مقرر کردند شورای عالی قضایی با ترکیبی پنج نفره شکل بگیرد که از آن میان نیز تنها دو نفر با انتخاب حضرت امام تعیین می شدند و انتخاب سه نفر دیگر بر عهده شورای قضات بود. امام نیز با توجه خاصی که به اهمیت این قوه داشتند چهره ای همچون آیت الله بهشتی را در راس این قوه قرار دادند که نسبت به دیگر روحانیون از جایگاهی ویژه برخوردار بود و همچنین مقاماتی را برای دستگاه قضایی معرفی کردند که چهره هایی ممتاز بودند آنچنانکه اکنون دو نفر از آنها مرجع تقلید به شمار می آیند.

اما دیروز کجا و امروز کجا؟ تاسف باید خورد که جایگاه و کیفیت دستگاه قضا در این مملکت به جای آنکه به مرور زمان سیری صعودی بیابد، سیری نزولی پیدا کرده تا بدانجا که امروز در راس این قوه فردی قرار گرفته است که صرفنظر از سواد علمی، نه سابقه ای اجرایی و قضایی در ایشان سراغ می توان گرفت و نه سابقه ای انقلابی. عجیب هم نیست. چه آنکه زمانی که امثال این حقیر در زندان بودند جناب آیت الله لاریجانی در دامان مادر مکرمه شان به شیر خوردن مشغول بودند و به هنگام انقلاب و خون دادن نیز ایشان سرشان در درس و کتاب دبیرستان بود. ما البته مخالف جوانگرایی نیستیم اما دستگاه قضا حساستر از آن است که گرفتار بی تجربگی شود. و البته ای کاش که سکان دستگاه قضایی در دستان همان کسانی بود که هم اکنون از پشت صحنه هدایت دستگاه قضا را برعهده دارند؛ چه آنکه آنها اگر خودشان به جای هدایت پنهانی، بر صندلی ریاست قوه قضا تکیه زده بودند، با سابقه ای که در امور قضایی دارند هیچگاه چنین سخنانی بر زبان نمی آوردند که آقای لاریجانی بر زبان می آورد.

آقای لاریجانی افاضه کرده اند که «کار شما کار منافقین اول انقلاب است همین کار را اول انقلاب انجام می دادند و دانشجویان را به خیابان ها می کشاندند». پسندیده تر آن بود که آقای لاریجانی به سراغ برادران بزرگترشان و داماد مکرمه شان آیت الله سید مصطفی محقق داماد می رفتند و از آنها سابقه و عملکرد منافقین را جویا می شدند تا سخنانی نگویند که مضحکه عام و خاص گردد. من اما بر خود می بینم که در مقام یک انقلابی شناسنامه دار، برای ایشان توضیح دهم که منافقین که بودند و ریشه آنها به لحاظ تاریخی در کجا بود تا دیگر بار شاهد سخنانی چنین بی پایه نباشیم.

و اما درس تاریخ: بچه مسلمان های انقلابی که از دل گروههایی اسلامی همچون موتلفه، نهضت آزادی، حزب ملل اسلامی و گروه ابوذر و روحانیون سیاسی بیرون آمده بودند گروهی به نام سازمان مجاهدین خلق را سامان دادند که این گروه نیز پس از مدتی به علت التقاط فکری و تلفیق اسلام و مارکسیسم دچار اختلاف گردید و بدینسان سه جریان از این سازمان منتج شدند. گروهی مارکسیست شدند، گروهی به کل از این سازمان جدا شدند و بعد از انقلاب نیز در خدمت نظام درآمدند و گروهی نیز همچنان التقاطی باقی ماندند و پس از انقلاب به دلیل رویارویی با مردم و جنگ مسلحانه و جمع آوری سلاح و تشکیل خانه تیمی و ترور بسیاری از مسئولین ، منافق نامیده شدند. آری پس از انقلاب در یکسو امام بود و یارانش و دولت و موج خروشان مردم و در سوی دیگر مسعود رجوی و موسی خیابانی و زرکش و یعقوبی و اعضای سازمان. حال تصویر سازی ناشیانه آقای صادق لاریجانی را ببینید که کروبی و موسوی و هاشمی و خاتمی و محمدعلی دستغیب و بیت حضرت امام و برخی مراجع تقلید را در جایگاه رجوی و خیابانی می نشاند و احمدی نژاد و مشایی و فاطمه رجبی و حسین شریعتمداری و رحیمیان و رسایی و جمعی سردار سپاه در مجلس را در جایگاه حضرت امام و یاران شهیدش همچون بهشتی و مطهری و محمد منتظری و رجایی و باهنر و بسیاری دیگر از نمایندگان و وزرا و شهدای محراب. جابجایی در تاریخ را ببینید و هنر آقای صادق لاریجانی را؟ چه کسی را با چه کسی مقایسه می کنیم؟ چه کسی را در جایگاه امام حسین و یارانش میگذاریم و چه کسی را در جایگاه یزید و سپاهیانش؟ چه کسی را در جایگاه منافقین قرار می دهیم و چه کسی را در جایگاه امام خمینی؟ آیا مضحکه آمیز نیست که دفتر نشر آثار امام را در جایگاه منافقین تصویر سازی کنیم و احمدی نژاد و یارانش که بعضا امام را از نزدیک نیز ندیده اند در جایگاه امام و یارانش؟ ما نیز البته مخالفان خود را با خوارج و منافقین و یزیدیان مقایسه نمی کنیم و به آنها چنین نسبت هایی نمی دهیم. و صرفا معتقدیم که جنگ قدرت است و آقایان چون از رای مردم کم آورده اند متوسل به زور و ارعاب و تهدید شده اند. نه کسی منافق است و نه کسی یزیدی، مسئله بر سر سلامت یک انتخابات است و رعایت قانون و خواندن رای مردم چنان که هست، نه چنانکه باید و مبتنی بر دستور! آقای صادق لاریجانی اما ما را سران فتنه می خواند لابد به این دلیل که رعایت قانون را مطالبه می کنیم و از ضرورت اجرای همه اصول قانون اساسی از جمله اصول ۹ و ۳۲ و ۳۸ و ۲۷ و۹۹ که بر حقوق سیاسی و آزادی های مدنی تاکید دارد، سخن می گوییم. امید دارم که برادران آقای لاریجانی به ایشان یادآوری کنند که چگونه وقتی فردی توسط منافقین به شهادت می رسید موج خروشان مردم در مقابل منافقین به حرکت درمی آمد و در مجلس ختم او شرکت می کرد ، تا آقای لاریجانی دیروز را با امروز که با شرکت کنندگان در مراسم سالگرد شهید بهشتی، چنان برخوردی خشن و بی سابقه می شود، مقایسه نکند.

آقای لاریجانی از سران فتنه سخن می گوید و آنها را با منافقین قیاس می گیرد. حال آنکه مگر می توان موج سه میلیونی معترضین در خیابانهای پایتخت که تنها شعارشان سکوت بود و صرفا به نتیجه انتخابات معترض و خواهان بازنگری بودند را منافق خواند؟ مگر می توان عملکرد چنین جنبش مدنی ای را که نسبتی با خشونت نداشت -اما از قضا بسیار خشونت دید- با عملکرد فرقه ای مقایسه کرد که کارش ترور و خون ریختن بود؟ عجبا که موج مردم را با اقلیتی منافق مقایسه می کنند و خودشان تجمع چند هزار نفری در حمایت از امام برگزار می کنند و اما مجوز تجمع به مخالفان نمی دهند تا در مقابل دوربین های رسانه ملی مشخص گردد که چه کسانی اقلیت هستند و چه کسانی اکثریت ؟ تجمع می گذارند و فرد بی شخصیت و ضعیف النفسی را می آورند و او برای مردم نطق می کند و حکم اعدام برای ما صادر می کند و بدینسان راه را برای ترور می گشایند و آنگاه منطق مسالمت جوی منتقدان خود را با منطق منافقین که فرقه ای اهل ترور بودند مقایسه می کنند. مردم را اقلیتی منافق می نامند اما برای مقابله با این اقلیت در روز ۱۶ آذر با اتوبوس، دانشجویانی ۱۵ ساله و ۶۰ ساله و جمعیتی سازمان دهی شده به دانشگاه می برند. الله اعلم !

ای کاش آیت الله لاریجانی به جای چنین سخنانی سخیف و سیاسی کمی به وضعیت قضا و عدالت در کشور می پرداخت و پرونده کهریزک را سامان می داد و مرگ مشکوک پزشک وظیفه را پیگیری می کرد که درباره مرگش از از همه نوع علتی از غذای مسموم تا خودکشی و مرگ طبیعی و سکته قلبی، سخن گفته شده است و مردم حیرانند. ای کاش به جای این سخنان ایشان تحقیق می کرد که در زندان های جمهوری اسلامی بازجوها از چه ادبیاتی در بازجویی های خود استفاده می کنند؛ ادبیاتی که تازه آزادشدگان از زندان، بازگو می کنند و من اما شرح مفصل آن را برای فرصتی دیگر می گذارم. طرح چنین دیدگاههایی از سوی رئیس قوه قضائیه تنها یک نتیجه در برخواهد داشت و آن نیز چنین است که اگر افراد صالحی در دستگاه قضایی و زندانها حضور داشته باشند و بخواهند شرح آنچه از بی قانونی دیده اند را به ایشان منتقل کنند، نیز دچار لکنت زبان خواهند شد و حقیقت را به حکم مصلحت از ایشان پنهان خواهند ساخت.

آقای لاریجانی در بخش دیگری از افاضات خود فرموده اند:«کسانی دختر فراری را فرزند شهید جلوه دادند و برایش مجلس ترحیم به پا کردند، همین سران فتنه بودند که پدر و مادر آن دختر را شهید اعلام کردند در حالی که اینگونه نبود….چیزهایی را به عنوان تجاوز در بازداشتگاهها مطرح کردند که کذب محض بود». جالب است که سعیده پورآقایی را در شیپور کرده اند و یک روز دادستان کل کشور ماجرای آن را بازگو می کند و یک روز رئیس قوه قضائیه و یک روز یک مقام دیگر و خلاصه این ماجرا را دست به دست می چرخانند. انگار که همه مستندات تجاوزها، سعیده پورآقایی بود و آن همه سندی که ما دادیم باد هوا بود و یک گوش آقایان در بود و یک گوش دیگرشان دروازه. و البته که ماجرای سعیده پورآقایی هم از آن ماجراها و صحنه سازی های مضحکی است که نمونه آن را در ماجرای قتل های زنجیره ای و ادعای بازداشت عده ای به اتهام طراحی انفجار حرم امام پیشتر دیده و تجربه کرده بودیم. خلافی می کنند و آن را می خواهند با خلافی دیگر پنهان کنند. شرح ماجرای سعیده پور آقایی داستانی تکراری است که دوباره نمی خواهم شرح کامل آن را بازگو کنم. همین حد اما بگویم که این سند بر خلاف دیگر سندهایی که اینجانب به کمیته تحقیق ارائه کردم، سندی بود که صرفا به صورت شفاهی مطرح شد و قرار ما بر این بود که در جلسه بعدی اسناد مشخص آن ارائه شود؛ من اما از آنجایی که متوجه شدم این ماجرا بوی صحنه سازی و تله گذاری می دهد و خبر کشته شدن و نشان دادن جنازه نیز توسط یکی از اعضای نهاد ریاست جمهوری- که نمی خواهم نام او را ببرم- به خانواده پورآقایی منتقل شده است، به کنه ماجرا پی بردم و در جلسه بعدی کمیته، خود پیش از دیگران و در آغاز جلسه به سست بودن این ماجرا اشاره کردم. جالب آنکه خواهر سعیده پورآقایی نیز که در همان زمان پیگیر ماجرا شده بود اکنون در توصیف ان سناریوی ساختگی چنین ادعا کرده است:«به عمد اطلاعات غلط به مادر سعیده داده شده بود و ایشان با توجه به علایمی که روی جسد دیده بود تصور می کرد که دخترش کشته شده است…شماره ای هم به او داده و از او خواسته بودند که با آنها در تماس باشد و هروقت او با این شماره تماس می گرفته این آقایان که ظاهرا ماموران امنیتی بوده اند به او می گفته اند:سعیده را فراموش کن و زینب وار تحمل کن.. و زمانی که من داشتم تحقیقات ام را انجام می دادم، پیش از آنکه سعیده را به تلویزیون بیاورند از سوی وزارت اطلاعات مرا احضار کردند و به من گفتند که: باید موضع ات را مشخص کنی. چند روز دیگر سعیده پیدا می شود و این قضیه کاملا تمام می شود». خواهر سعیده که امروز از ترس جان خود – همچون ابراهیم شریفی و ابراهیم مهتری- از کشور خارج شده است اکنون توضیح می دهد که تحت چه شرایطی سعیده و مادرش را برای مصاحبه در تلویزیون آماده کردند و این ماجرا از ابتدا با چه دروغ ها و صحنه سازی هایی همراه بوده است. آری ماجرای سعیده پورآقایی را بهانه کرده اند تا آن همه پیراهن حیایی که دریده شد را در لوای آن پنهان کنند. غافل از آنکه مگر می شود پنهان کرد حقیقت را با انداختن پارچه و پوششی بر آن؟

مردم شریف ایران

آیت الله صادق لاریجانی بر این گمان است که جنبش مدنی و معترض امروز مردم ایران وابسته و قائم به شخص است و با حذف و کنار زدن مهدی کروبی یا میرحسین موسوی این حرکت می خوابد و سرکوب می شود. دیدیم که جمعی از خدمتگزاران این مملکت و انقلاب که سابقه وزارت و معاونت و نمایندگی مجلس در این کشور داشتند را نیز به همراه روزنامه نگاران و جمع زیادی از مردم با همین توهم، شبانه بازداشت کردند و به زندانها بردند و تحت فشار قرار دادند و دادگاه فرمایشی برگزار کردند و این جنبش اما نه تنها از حرکت بازنایستاد که بارورتر نیز شد. برای آنها گران است پذیرش این واقعیت که این جنبش، مبتنی بر حرکتی خودجوش است و بر اعتقاداتی راسخ شکل گرفته است. من نیز همیشه صرفا خدمتگزاری کوچک برای مردم بوده ام و خواهم بود و البته چنین سخنانی بی پایه و اساس، همچنانکه شما می دانید عزمم را در دفاع از حقوق مظلومان و کسانی که بر آنان ستم رفته است نه تنها سست ترنخواهد کرد که راسخ تر نیز خواهد کرد. صادق لاریجانی را ببین که گمان می کند با تهدید و ارعاب و سخن گفتن از پرونده در دستگاه قضایی، مهدی کروبی مرعوب می شود و از ترس زندان، تب می کند. خیر، مهدی کروبی بر سر پیمان خویش با مردم ایستاده است.

والسلام

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 09:00:35 توسط سيروس پرديس
كودتاچيان با ترور و ارعاب نميتوانند راى مردم را پايمال كنند . من و بسيارى به مهدى كروبي راي داديم و پاي راي خود ايستاده ايم

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 08:50:06 توسط alborz
كروبى عزيز من با اسلام و تمام محتوياتش مخالف هستم و درود بيكران به تو كه با شهامت ات رژيم اهريمنى را به زوال كشيدى و ملا نصرالدين را ضايع كردىكه خانوادگى اهريمن زاده هستنددرودبر تو ودرود بيكران بر پدر ومادرت٠

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 07:40:59 توسط محسن
خطاب به دوستانی که کمی لطفشان کم است! مردم ایران روشنتر از درصد قبول کنند و موسوی و کروبی و خاتمی هم هیچگاه چنین انتظاری را ندارند. تا زمانی که آنها در خط مردم هستند مردم هم از آنها حمایت می کنند . اگر تا به انتها در خط مردم بودند مردم هم با آنها هستند. زنده باد موسوی کروبی منتظری تا زمانی که با ما هستید. نه کراوات نه عمامه - نه ریش و هیچکدام نشانه برتری افراد نیست.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 07:33:52 توسط دیاکو ماد
انقلاب را شما کردین و چوبش را الان ما جوانان ایرانی میخوریم جناب فرید خان،لازم نیست که‌ شما به‌ ماها درس بدهید که‌ چه‌ کار باید بکنیم،ما فقط این را میدانیم که‌ به‌ هیچ قیمتی نمیخواهیم اشتباه پدرانمان را تکرار کنیم،ما حالا دیگه‌ آنقدر از شماها عاقلتر شده‌ایم که‌ با یک انقلاب احساسی دیگربار خاک بر سر نسلهای آینده‌مان نکنیم.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 06:47:21 توسط فريد
فكر كنم پروسه خميني شماره ٢ دارد با كمك اتحاديه اروپا و عمو اوباما اجرا ميشود دقيقا همان اتفاقي كه سال ۵٧ افتاد در اين بازي قدرت جمهوري اسلامي من اصلا نه به كروبي كار دارم و نه كسي ديگر ولي خيلي جالبه كه تاريخ دوباره تكرار ميشه جوانان عزيز لطفا به روزنامه هاي سال ۵٧ رجوع كنيد همان عبارات و در ماه ديدن هاي كه در وصف خميني بكار برده ميشد دوباره تكرار ميشود عزيزان حكومت آينده ما شخصي نيست حزبي است فرقي نميكند رژيم آخوندي چند وقت حكومت خواهد كرد تنها احزاب با تشكيل يك دولت در پارلمان آزاد است كه دمكراسي نوزاد جان خواهد گرفت لطفا بت درست نكنيد مملكت ارث پدري كسي نيست. اگر اين روشنگريها اول انقلاب بود خميني و آخوند قدرت نميگرفت.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 06:17:39 توسط مهدی
من نسبت به عمامه دارها و آخوندها بدبین هستم ولی به این فرد باید با احترام نگاه کنم. من هر چه آخوند در دهمان بود محک زدم همه شان یا برای خمس و ذکات و یا برای دخترهای و بیوه های خوشکل می آمدند سوادشان هم کمتر از سیکل های ما بود و نظر همه اهالی به آخوند ها هم همین بود. اما ظاهرا نباید همه را با یک چوب راند. کروبی انقدر برایم عزیز شده است که شاید در انتخابات آینده او را انتخاب کنم حتی اگر عمامه اش را برندارد. ما درون را بنگریم و حال را.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 06:00:55 توسط اشکان بشرزاده
با تسلیت بمناسبت درگذشت مردی که قدرت را فدای آزاده گی کرد مردی که دربرابر استادش قد علم کرد که بناحفق خون فرزندان میهن را میریزی اما زرپرستان وزورپرستان جانشین او هم دشت خوبی در کشتن دارند وهم معنی آزاده بودن را نه میدانند ونه از کنارش گاهی گذشته ان اما مجیز گویان همواره مغظمش میخوانند که معظم در خلقت وجود ندارد الا خداوند مردی که ساده زیست ودینش را اجباری نکرد او خواهد مانند همانگونه که کروبی میماند ودرود بر شرف کروبی که باید بپذریم که اونیز بعد از مزه مزه کردن قدرت دانشته است که پشیزی نمیارزد اگر ملت بهایی به تو ندهند هرچند اندکی تورا به خدایی برسانند ودر کنارت بکشند وببرند وتو بیخبر باشی کروبی بحق جواب بچه شیر خوار قضای ایران را داده است بعنوان کسیکه در انقلاب وپیش از آن بوده ام لاریجانی نه بوده اند ونه کاری کرده اند اما رسیده اند وبا بیسوادی ونادانی خود مست از قدرتند وگاهی زیاده از حدشان حرف میزنند انگار فراموش کرده اند عراق بوده اند وملت چه کرده اند دوستانی که به کروبی حمله میکنند بدانند خطا میروند شیخ نگو که آماده زندانی لاریجانی ها وقاتلین وآمران باید به زندان بروند نه بیگناهان

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 05:16:49 توسط دیاکو ماد
کاری که‌ کروبی با این جماعت کرد عمرا اگه اپوزسیون خارج از کشور جراتش را داشت!!!!دمت گرم پیرمرد،هر کی بودی یا هر چی بودی،الان پیش چشم ما جوانان ایرانی یک سنبلی و از خیلیها که‌ ادعای مبارزه‌ میکنند محبوب تری.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 04:48:47 توسط فريد
خدايش قيافه رئيس قوه قضائيه خيلي شبيه انقلابيون ۵٧ است اينجاش رو كروبي اشتباه ميكنه در ضمن هر كسي اين نامه رو كامل نخوانده آن را بخواند و نظر كروبي رو در مورد هزاران هزار كشته شدگان دهه شصت ببيند من اصلا به سياست و باند بازي كاري ندارم ولي اينها همشون جنايتكار هستند اينها اعدام شدگان دهه شصت را منافق ميدانند باورم نميشه كساني باشن دختر بچه هاي ١٣ ساله روزنامه فروش رو منافق بدانند و آنها را اعدام كنند ببينيد چقدر ناراحت است كه يك مشت جنايتكار دور و بر خميني رو منافق ناميدن مثل روز روشن است كه جنگ قدرت بينشان است مردم گول اين آخوندها رو نخوريد به اعتراضاتتان تا سرنگوني كامل رژيم ادامه دهيد تمام اعضاي جمهوري كثيف آخوندي اعدامي هستند.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 03:09:41 توسط mansoor
حكومت با حذف هر يك از مخالفين به سقوط با سرعت بيشترى نزديك مى شود٠ پيروزى خيلى نزديك است٠ اينجاست كه ميگن طرف با دست خودش چاهش كنده (منظورم خامنه و نوكراش) اين كامنت را براى حجت گذاشتم

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 02:25:40 توسط حجت
درگذشت آقای منتظری، رنج بیماری را فراموشم کرد و رنجی بزرگتر را جانشین آن نمود. او مردی بود که آزاده زیست و آزاده مرد. کتاب خاطراتش نمایش دهنده آنست که آن بزرگ مرد همواره طریقی را که درست میپنداشت تبلیغ کرد و مردانه جاه و مقام را فدای آزادگی نمود. آنها که وی را سازنده ولایت فقیه میدانند به کتابی بهمین عنوان نوشته خمینی راذل که مدتها قبل از سال 1357 چاپ شده بود مراجعه فرمایند. من هم عقیده آن راد مرد نبوده و نیستم اما آزادگی اورا میستایم. درود بروانش.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 02:00:07 توسط مهدی سابق ( خسرو )
آیت المفعول لاریجانی دامه کثافاةُ، نوکر حلقه بگوش رهبر فاسد ،عروسکی است مانند دیگر حرامیان رژیم فاسد اسلامی، که کنترل آنها در دستان خون آلود خامنه ای ام المفعولین است، در اسلام آمده است:" اگر محلی با یک عدد آجر غصبي و یا از اموال زور باشد نماز در آن باطل است، پس چگونه در بارگاه و رواقي كه از مال غارت و غصب ساخته شده مي توان نماز خواند؟مگر در حکم شرع مرقد خمینی فاسد با خانه‌ي‌ ساير مسلمين فرق دارد؟ و همچنين گنبد صحن طلاي حضرت معصومه را فتحعلي شاه ساخته و بارگاه مُذّهب(طلا كاري شده) على را در نجف نادرشاه از اموال غارتي كه در جنگها از جمله حمله به مناطق شمالي عراق به دست آورده ساخته است. آيا خدا و انبياء و اولياء از اين كاخها و بارگاها خشنود مي شود یا شياطين و سلاطين؟ آيا هر حکومتیكه بايد مملكت را آباد و ماليات ها را صرف ترقي و صنعت و فلاحت(كشاورزي و ايجاد محيط كار براي جوانان) مملكت نمايد ‌حق دارد اين كارهاي لغو و بيهوده را انجام دهد؟آيا با وجود چنین لاشخورهائی تنپرور بیوجدان، میشود کشور را اداره کرد!؟ آیا رژیم سرتاپا منفور اسلامی،ما را عوام فرض کرده.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 01:42:08 توسط Zede DIN
من الان که این خبر را برای شما میگویم، اشک در چشمانم روان است. ما یک مرد بزرگ و آزادیخواه را از دست دادیم. من به همه دنیا تسلیت عرض می‌کنم: *************************آیت الله العظمی حسينعلي منتظري شب گذشته در منزلش دار فاني را وداع گفت. آیت الله يوسف صانعي هم اكنون در منزل منتظري حضور يافته و درگذشت او را تسليت گفت******************گل به روانت ببارد. نابود باد دیکتاتور

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 00:51:37 توسط یک مطلع
امروز فرداست که این کروبی بیچاره را خودکشی بدهند...

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 23:30:35 توسط آرین
آفرین بر این شیرمردلر خون لر در رگهای کروبیست

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 22:57:48 توسط سعید
در دنیا رسم بر این است که رئیس قوه قضائیه از بین افرادی حقوقدان و با تجربه 20و30 ساله در امور قضایی انتخاب می کنند ،و لی در ایران از اول انقلاب تا کنون همیشه افراد روحانی در راس قوه قضائه ما بوده اند ،وهریک هم از دیگری بی سواد تر ،مثلان یزدی یک فرد بی سواد عقده ای آگاه نبودن به اپتدایی ترین الف بای حقوق و عدالت، از لحاظ شخصیتی فردی عصبانی و روانی ،یا شاهرودی یک فرد صد در صد عراقی و تا چند سال قبل حتی شناسنامه ایرانی هم نداشت چه رسد به سواد فارسی و تجربه قضایی یا همین حجت الاسلام لاری جانی که یک شبه آیت.ا. . شد آیا در رشته حقوق تحصیل کرده ؟ و یا اینکه چند سال تجربه قضاوت دارد ، وقتی در راس قوه قضائه فردی بی سواد وغیر حقوقدان می نشیند چطور میشود از چنین قوه ای انتظار اجرای عدالت داشت ، وقتی می بینیم رئیس قوه قضائیه به جای انجام وظیفه خود را به گودال سیاسی می اندازد و با تهمت زدن و تهدید می خواهد دستور گروهای افراطی جرا کند آیا می شود از چنین قوه قضا ئیه انتظار عدالت داشت ؟ وقتی کار به غیر متخصص و نا اهل وا گذار می کنند اوضاع چنین میشود که می بینیم

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 22:55:11 توسط سعيد از ايتاليا
اي زنده باد كروبي ! به نظرم يگانه آخوندي است كه حرف راست ميزند٠٠٠پاينده باد جنبش سبز مردم ايران

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 21:55:45 توسط نادر
درود بر این مرد بزرگوار (قابل توجه کسانی که هنوز از موسوی و کروبی انتقاد میکنند)

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 21:28:42 توسط babak
بابا تو ديگه كي هستي با اين سن و سال مثل شير مي جنگي زنده باد هر كس دلش براي ايران و ايراني مي تپد

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 20:32:01 توسط نادر
درود بر شما آقای کروبی، من هم با شما موافقم (جنبش مدنی و معترض امروز وابسته و قائم به موسوی و کروبی نيست) این جنبش خواهان آزادی تمام مذاهب و ملیت های ایرانیست. چون در کل باورهای مذهبی مسائل شخصی است و نه تحمیلی، و حکومت نباید با روش فاشیستی تائید و تاکیدش بر یک مذهب مشخص باشد و سایر ادیان را قدقن کند. یعنی ما خواهان حکومتی هستیم که از دین جدا باشد. نباید فراموش کرد که مذاهبها پیش نویس قوانینی هستند که بیش از هزار سال با خرد آن مردمان عقب افتاده بیان شده برای حل مشکلات آن روز. و با خواست و نحوه و روش زندگی مردمان روشن فکر امروز مطابقت ندارد، و شاید فقط دو درصد مردم دنیا باور های مذهبی مختلف و یا خرافاتی دارند و بقیه مردم دنیا از هر زبان و نژادی، آرمان خواه (بهترین خواه) هستند و بدنبال راه حل هائی برای مشکلات امروزند. ما انسان ها نمیتوانیم دشمنان هم باشیم مگر بیمار روانی باشیم، و طبیعتا عدالت را بهتر از بی عدالتی میدانیم. بنابر این من متوجه این ستمکاران وطنمان نمیشوم که چه لذتی از رنج ما ایرانیان میبرند؟ مگر نه این است که ما بدنیا آمده ایم که با کمک هم بهتر زندگی بکنیم؟ پس چرا تحمیل؟

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 20:31:32 توسط ولي
سركوب قيام سراسرى مردم ايران«آزار و اذيت، ارعاب، تعقيب، دستگيريهاى خودسرانه يا ناپديد شدن» تظاهركنندگان، از اقشار و گروههاى مختلف، «استفاده از خشونت و ارعاب توسط شبهنظاميان دولتى» كه «منجر به تعداد بيشمارى مرگ و جراحت شده است» ؛ «برگزارى محاکمههاى جمعى» «گرفتن اعترافها اجبارى از طريق شکنجه و تجاوز» .- «شکنجه و رفتارهاى بيرحمانه، ضدانسانى و تحقيرآميز شامل شلاق زدن و قطع اعضاى بدن» .«شمار فزاينده اعدامها از جمله اعدام در ملأعام و اعدام كودكان»،-«سنگسار»، «سرکوب وحشيانه زنان و ادامه تبعيض عليه زنان و دختران»، «تبعيض فزاينده و ديگر موارد نقض حقوقبشر عليه اقليتهاى مذهبى، قومى، زبانى و اقليتهاى ديگر» .- اكنون زمان آن است كه پرونده نقض وخيم حقوقبشر توسط ديكتاتورى آخوندها از جمله قتلعام سى هزار زندانى سياسى در سال 1367، به شوراى امنيت مللمتحد ارجاع شود و اين رژيم بهخصوص خامنه‌اى و احمدىنژاد به جرم جنايت عليه بشريت در محاكم بين‌المللى محاكمه شوند.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 20:23:27 توسط reza
حالي كرديم...كربي جان لطفا هرازگاهي يه نامه برامون بنويس...واقعا قلب نيرو ميگيرد از اين همه شجاعت و صراحت...

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 19:51:05 توسط فدات
ما جمهوری دمکرات عرفی ملی‌ ایرانی‌ میخواهیم که در آن‌ نه اصلاح طلبان چه رسد به جناح حاکم فعلی‌ به قدرت نمیرسند و همه هم می‌دانند پایان جنبش به آنجاست. ولی‌ با این حال این کروبی از موسوی باحال تر است چون هم جرات بیشتر و حرف‌های بهتر دارد و همیشه هم میگوید که رهبر جنبش خود مردم هستند. تازه موسوی ریاست جمهوری را برد و نه کروبی که راحت میتوانست خود را بفروشد. حتا رجوی هم این را فهمید و گفت. جان مادرتان ۴ تا حزب الهی و شاه الهی و حزب کمونیستی دلقکی تلویزیون‌های لوس آنجلس پارازیت نندازند که این هم فلان و فلان است. مردم که خر نیستند، دارند در آن‌ جا زندگی‌ میکنند و از کروبی و موسوی استفاده میکنند. خود من انتخابات را مثل همیشه تحریم کردم گر چه گذرنامه ولایت فقیه هم ندارم ولی‌ از اول میدانستم که کروبی از موسوی شجاع تر است. کروبی و خانواده وی زیر فشار و تهدید واقعی‌ بزرگی‌ هستند که زندگی‌ را برای یک خانواده بسیار سخت می‌کند چون با تمام تجهیزات و تهدیدات یک رژیم جهنمی روبرو هستند. چرا که مرگ یک لحظه است. مردمی که ایران زندگی میکنند میفهمند. عشایر به خصوص لر‌ها دلیر هستند. دمت گرم کروبی.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 19:46:52 توسط foad
من مخالف جمهوری اسلامی هستم و طرفدار جمهوری صرفا ایرانی و از هر چه که بوی جمهوری اسلامی دارد نفرت دارم. ضمنا با عقاید آقای کروبی هم هیچگونه موافقتی ندارم. اما نباید به صف احساسات وجدان را زیر پا گذشت .هر چیز به جای خود . باید قبول کنیم چه در بین اصلاح طلبان و چه در بین مخالفین جمهوری اسلامی ( امثال خود بنده) که خیلی هم شعار های تند میدهند ، هیچکس، تکرار میکنم هیچکس تخم ندارد مثل کروبی دهان باز کند و جو رعب و وحشت رژیم را بشکند و هر چه از دهانش در میاید به سران رژیم بگوید. نقش کروبی در شکستن متعدد جو هه رعب و وحشت رژیم در اذهان مردم غیر قابل انکار است. البته ما میتوانیم هر چه میخواهیم بگوییم اما اگر در موقعیت وی بودیم و اینگونه صحبت میکردیم آنوقت میگفتم از کروبی خایه دار تر هستید.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 19:16:33 توسط farideh
من می‌دانستم که مهدی کروبی جواب دندان شکنی به صادق لاریجانی پست که دینش را به دنیا فروخته میدهد. از خواندن نامه ش مثل همیشه لذت بردم. خدا حفظت کند کروبی که اینقدر انسان شریفی هستی‌.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم آذر ۱۳۸۸ برابر با نوزدهم دسامبر ۲۰۰۹ ، 19:09:30 توسط Bita Bahari
آقای کروبی عزیز ، این آقای صادق لاریجانی انگار از صداقت فقط همان نام را یدک میکشد و بس . سخنان شما را همگان تایید میکنند، و شما که در کنار مردم هستید بدانید که بسیاری از مردم اکنون با تمامیت رژیم اسلامی مشکل دارند ودیگر صحبت از این فرد یا ان فرد نیست .امیدوارم اگر شما هم به نتیجه مشابه من رسیدید ، باز هم در کنار مردم بمانید و سعی درحفظ این رژیم نکنید .در این صورت در تاریخ معاصرمان جایی ویژه خواهید یافت .شاد و تندرست باشید

فيلم : تجمع بسیار گسترده مردم شهر نجف آباد (2 فيلم




نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 08:59:42 توسط ارمان
منتظری بسوی مردم باز گشت وبا نوشتن خاطراتش خمینی جلاد وهمه اخوند هارا بی ابرو کرد وجهانیان را از جنایات رژیم مطلع نمود خاطرات او در تاریخ ایران مانده گار شد وچشم پوشی او از قدرت کار مهمی بود باید درقضاوت انصاف داشت وضعیت متزلزل این اخوند جنایتکار خامنه ای بخاطر همین فاش گوئی های است این خمینی وخامنه ای جانی لباس دین ونمایندگی خدا را پوشیده اند وبا دیکتاتوری شاه فرق دارند

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 08:31:50 توسط R
واقعا كه عجب ملتي هستيم ما ,اعدامهاي دهه ٦٠ به همين سادگي به همين راحتي به باد فراموشي سپرده شد .هر بلاي سرمان بيايد حقمان است ?!

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 07:00:46 توسط فدات
این نجف آباد از همه جای ایران بیشتر کشته داد در جنگ. البته به اسم اصفهان مصادره شد و همه پول‌های استان را هم کرباسچی خرج اصفهان کرد. رفسنجانی‌ هم با سید احمد و باند بیت خمینی یعنی‌ خاتمی کروبی و آخوند‌های اصلاح طلب امروز و حتا چپی‌ها مثل نبوی و موسوی زیر آب منتظری را زدند. قبل از مرگش سید احمد از منتظری حلالی طلبید و پوزش خواست. خاتمی و رفسنجانی خیلی‌ دیرتر در اوائل ریاست جمهوری خاتمی رفتند پیش منتظری و معذرت خواستند. میگویند خاتمی پای منتظری را بوسید که منتظری به آنها گفت عیبی ندارد و باید به داد مملکت رسید. اصلاح طلبها خیلی‌ دیر فهمیدند چه غلطی کردند. خمینی هم آخر عمر اصلا می‌خواست بسات نظام و آخوند‌ها را جمع کند و مملکت را تحویل داریوش فروهر دهد. چون فهمید چه بلایی سرّ کشور آورده. ولی‌ رفسنجانی نگذاشت. حالا میفهمند که چه گوهی خوردند و شب تا صبح از ترس خواب ندارند. البته خود خامنه‌ای هم خواب و آرامش ندارد. در سخنرانی آخر مثل بچه‌ها مرتب میگفت انتخابات تمام شد، نشد؟ نشد بیشرف تا تمام نشوی. میداند خودش و بچه‌هایش را به سیخ میکشند مردم. امیدوارم جرات کنند اعلامیه دهند به خصوص رفسنجانی.

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 06:45:50 توسط زهرا
واقعا پدر دلسوزى براى ملت ايران بود . خدا رحمتش کند و لعنت خدا بر خامنه اى

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيستم دسامبر ۲۰۰۹ ، 06:41:30 توسط نادر عرفانی
در این چند دقیقه ای که از درگذشت آقای منتظری مطلع شده ام درونم سخت ملتهب است . ایشان به عنوان انسانی صادق و شرافتمند و فداکار و شجاع و عدالت خواه نامی نیک از خود در تاریخ ایران به جای گذاشتند. به عنوان مارکسیست لنینیستی انقلابی همیشه برای ایشان احترام فراوانی قائل بوده ام و از خصائل انسانی و شرافتمندانه ایشان تقدیر می کرده ام. ایشان به عنوان مصلحی اجتماعی راه تاثیر گذاری مثبت بر قلب و روح و اندیشه هم کیشان و هم میهنان را بر گزیدند و نه راه اتکاء به قدرت را و دقیقا به همین دلیل است که امروز همه انسانهای آزاده ای که ایشان و تفکرات و عملکرد شان را می شناسند در سراسر جهان خود را در غم از دست دادنش سهیم می دانند.

خبر مسموميت ايت الله منتظري در گفتگوي تلفني با فرزندش تکذيب شد

خبر مسموميت ايت الله منتظري در گفتگوي تلفني با فرزندش تکذيب شد

عکس : تعطيلي كامل شهر نجف آباد






بعدازالظهر امروز هزاران نفر از مردم نجف اباد با تجمع در ميدان اصلي شهر با شعارهايي چون وعزا عزا ست امروز ملت سبز ايران صاحب عزاست امروزووو يا حجت بن الحسن ريشه ظلمو بکنوووومرگ بر ديکتاتور وووو تجمع کردند

خبرهای کوتاه در رابطه با درگذشت آيت الله منتظری


خبرهای کوتاه در رابطه با درگذشت آيت الله منتظری
حرکت مردم به سوی بیت آیت‌الله منتظری

حرکت مردم به سوی بیت آیت‌الله منتظری
پارلمان‌نیوز: اخبار رسیده از قم حاکی از آن است که خیل عظیمی از دوستداران و مقلدان آیت‌الله العظمی منتظری در حال حرکت به سمت بیت وی می‌باشند.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس«پارلمان‌نیوز»، بعد از انتشار خبر درگذشت این مرجع تقلید مقلدان و دوستداران ایشان در قم در بیت ایشان حاضر شده‌اند، همچنین برخی از مراجع تقلید از جمله آیت الله موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی، بیات زنجانی، صانعی و امینی در بیت آیت‌الله منتظری حضور یافته‌اند.
علاقمندان به این مرجع تقلید از شهرهای تهران، اصفهان، نجف آباد و... در حال حرکت به سمت قم هستند.


* قم فضا امنیتی شده یگان ویژه در حال استقرار در شهر قم میباشد.

* تمام خیابانهای نجف اباد به کنترل نیروهای یگان ویژه درآمد. جاده نجف آباد به اصفهان هم بسته شده است.

* بالاترین : روح سبز منتظری ، خونی تازه در رگهای جنبش سبز - مراسم ترحیم پیر سبز ، شروعی دوباره