Wednesday, August 17, 2011

اعتماد نوشت:سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده اظهار داشت: «حوالي ظهر روز ۲۴ مرداد ماه جاري مرد ميانسالي با ضربات چاقو همسر خود را مجروح كرد و پس از آن نيز دست به خودزني زد».

اعتماد نوشت:سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده اظهار داشت: «حوالي ظهر روز ۲۴ مرداد ماه جاري مرد ميانسالي با ضربات چاقو همسر خود را مجروح كرد و پس از آن نيز دست به خودزني زد».

وي افزود: «با وجود حضور عوامل اورژانس در محل حادثه و انتقال هر دو مجروح به بيمارستان و با وجود اقدامات تيم پزشكي مريم، همسر اين مرد، در اثر خونريزي شديد جان خود را از دست داد.»



با اعلام خبر قتل «مريم» توسط شوهرش قاسم، پليس آگاهي و قاضي كشيك ويژه قتل دادسراي جنايي تهران، عوامل اداره دهم پليس آگاهي و قاضي رسولي بازپرس شعبه پنجم ويژه قتل دادسراي امورجنايي تهران در محل حادثه حضور يافتند و پرونده جهت تحقيقات تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

بنابه گزارش هاي به دست آمده همگي شاهدان با بيان اظهاراتي مشابه عنوان كردند كه در روز حادثه ناگهان صداي جيغ زني را شنيدند و به محض حضور در محل بدن خون‌آلود زني كه روي زمين افتاده بود را ديدند كه در كنار او مرد ميانسالي كه چاقويي در دست داشت و از ناحيه شكم دچار خونريزي شده بود، افتاده بود.

بنابه اظهارات شاهدان عيني اين مرد در حالي كه نقش بر زمين شده بود دايما فرياد مي‌زد كه همسرش مريم را كشته است.

براساس اطلاعات به دست آمده از شاهدان صحنه جنايت و قطعي اعلام شدن ارتكاب جنايت از سوي قاسم كه همسرش مريم را به قتل رسانده است قرار بازداشت موقت اين مرد از سوي مقام قضايي صادر شد.

گفتني است با تكميل اقدامات درماني متهم جهت انجام تحقيقات درباره انگيزه ارتكاب جنايت به اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل خواهد شد.
هذیان گویی سفیر حکومت اسلامی ایران در لبننان : علت مردمی نبودن اعتراضات سوریه دست به سلاح بردن مردم آن است/  ابر قدرت بودن آمریکا تا سال 2015 بپایان میرسد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با تاكید بر اینكه تحولات سوریه از خارج مدیریت می شود، افزود: دست بردن به سلاح بهترین دلیل برای این است كه اعتراضات سوریه، پایگاه مردمی نداشته و در این كشور حركت انقلابی مردمی شكل نگرفته است.

به گزارش مهر؛ "غضنفر ركن آبادی" در گفتگو با روزنامه الجمهوریه لبنان اظهار داشت: ایران در قبال سرنوشت نظام سوریه كه همپیمان ما در محور مقاومت است، هراسی ندارد.

وی تاكید كرد: آنچه در سوریه می گذرد در خارج از این كشور مدیریت می شود و دست بردن به سلاح بهترین دلیل برای غیر مردمی بودن این اعتراضات است.

سفیر ایران در بیروت درباره موضع تهران در قبال تحولات سوریه اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موظف به حمایت از ملتهای مستضعف هستیم كه برای اصلاحات و آزادی تلاش می كنند. ما علیه خواسته های اصلاح طلبانه ملتهای جهان نیستیم اما كسانی كه خواهان اصلاحات هستند هرگز مشابه آنچه در سوریه رخ داد دست به سلاح نمی برند.

ركن آبادی افزود: این مسئله را در دیدارهایی كه در لبنان داشتم متذكر شدم. ایران از خواسته های اصلاح طلبانه مردم سوریه حمایت كرده، از آنها پشتیبانی می كند و خواستار برآورده شدن آنها نیز هست. البته "بشار اسد" نیز در تلاش برای انجام اصلاحات است و این اصلاحات را حتی قبل از آنكه از وی تقاضا شود در دستور كار قرار داده بود.

ركن آبادی با ابراز اطمینان از اینكه نظام سوریه از بحران كنونی خارج خواهد شد، افزود: آمریكا وارد دوران فروپاشی شده است. آنها از بحرانها و شكستهای متعددی رنج می برند و از امروز تا سال 2015 ابرقدرت بودنشان به پایان می رسد.

عکس (دیدنی)/ ادامه طرح ضربتي پليس براي جمع‌آوري گيرنده‌هاي ماهواره : تلاش بیهوده حکومت نیمه طالبانی ایران برای ممانعت از دسترسی مردم به اخبار و برنامه های مورد علاقه شان
















اگر اسد سقوط کند

طارق هم ایاض در سرمقاله الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: همانگونه که اطلاعات فاش شده اخیر نشان داد که ایران به دنبال الگویی مشابه عراق برای سوریه بعد از اسد است. اطلاعات جدید حاکی از آن است که ایران اخیرا از حوتی ها در یمن حمایت می کند، همان گروهی که معتقدند  عمر حکومت بعثی ها در دمشق سر آمده است. و همان ها خبر می دهند که تهران هم بر این نظر است.
گزارش های  رسیده از یمن حاکی از آن است که تهران از حوتی ها برای جانشینی صالح  حمایت می کند. آنها به شدت تحت تعلیمات نظامی هستند و هدفشان هم این که  سعودی ها را برای مدت ها مشغول نگاه دارند.
تهران، با ورود نیروهای سعودی به بحرین ضربه سختی خورد و توهماتش  برای محاصره آل سعود با شکست مواجه شود. حکومت تهران حالا  در لبنان نیز احساس ضعف می کند، بخصوص اگر بشار هم سقوط کند. کمربندی که اتحاد ایران- سوریه- لبنان و اخیرا  با عراق، به دور منطقه کشیده اند، ممکن است پاره شود.
وضعیت مه آلود یمن در حال حاضر به تهران اجازه داده  از حوتی ها حمایت کند و آنها را از نظر نظامی برای فرآیند های سیاسی آینده آماده ساخته و موضع خود را در مرز جنوب عربستان سعودی مستحکم سازند.
"حرکات ایران در عراق و یمن نشان می دهد که این کشور به این نتیجه رسیده است که رژیم اسد به زودی سقوط می کند وبه همین دلیل مصمم است سعودی ها را از یمن و عراق دور کند. در این زمینه باید به شدت محتاط بود."
قذافی هم در حال فروش سفارتخانه های خود است.
مازن حامد در روزنامه قطری الوطن می نویسد:  سرهنگ معمر قذافی در کمال ناامیدی به سر می برد و این امر از تلاش های دیپلمات های او برای فروش املاک، اتوموبیل، و وسایل الکترونیک سفارتخانه های خود به ارزش 100 میلیون دلارنمایان می شود؛ امری که پس از تصمیم دولت بریتانیا به اخراج دیپلمات های لیبی از سفارتخانه این کشور در لندن انجام شد.
در واقع ، رژیم قذافی از تمام سفارتخانه های خود را در سراسر جهان خواسته است املاک خود برای جمع آوری پول  و پر کردن صندوق معمر قذافی بفروشند.
با وجود این شرایط و روشن بودن ضعف قذافی، نیروهای ناتو چندان تمایلی به بهره برداری از این وضعیت ندارند و این خود نشان می دهد که هدف آنها در واقع در جای دیگری نهفته است.
"درغیر این صورت چه چیزی مانع ازیکسره کردن جنگ در لیبی است؟" در مصر، در زمان اعتراضات همه بر سر ساختار کلی آینده توافق داشتند. ولی این توافق با تلاش های هر یک از جناح ها برای کسب اکثریت در انتخابات به سرعت رنگ باخت.
به گفته نویسنده الحیات در حال حاضر اختلاف نظردر باره "اصول ماورای قانون اساسی" از تلاش های جناح اسلامی برای معلق گذاشتن مسائل تا بعد از انتخابات ناشی می شود، زیرا آنها بر این تصور هستند که اکثریت را به دست می آورند و آنگاه این اصول را می توانند بر اساس میل خود تغییر دهند.
این اصول عبارتند از حقوق مدنی مانند ماهیت دولت و حفاظت از آزادی های عمومی، کثرت گرایی سیاسی، آزادی بیان و عقیده، تشکیل احزاب و برابری میان شهروندان و انتقال قدرت.
گروه های غیر اسلامی از ارتش خواسته اند که این اصول را جزو اصول غیر قابل تغییر قانون اساسی اعلام کند، زیرا نگران آن بودند که گروه های اسلامی، زمانی که در مجلس اکثریت را به دست آوردند آنها را تغییر دهند.
موضع اسلامگرایان کاملا سیاسی است و هراصلی را که علیه دیکتاتوری باشد ولی با اسلام در تعارض قرار گیرد رد می کنند.

انتقادات تند یک شاعر در حضور خامنه‌ای

یکی از شاعران کشور که در جلسه شعر خوانی سالانه بیت رهبری حاضر شده بود، به طور تلویحی آیت الله خامنه ای را به بی اطلاعی از "جریان شعر امروز مملکت" متهم کرد.
محمدحسین جعفریان که سایت های نزدیک به حکومت او را "شاعر و مستندساز" معرفی کرده اند، در این جلسه در اعتراض به سانسور اشعارش توسط مسئولان دفتر رهبر جمهوری اسلامی، از خواندن آن خودداری کرد.
آنگونه که سایت های خبری طرفدار آیت الله خامنه ای گزارش کرده اند، این شاعر پس از آنکه توسط مدیر جلسه فرصت شعر خوانی پیدا کرد، به جای خواندن شعر به بیان انتقاداتش از مدیریت جلسات درونی بیت رهبری پرداخت.
بر اساس این گزارش، محمدحسین جعفریان در حین توضیحات آیت الله خامنه ای درباره انتقادات او و دفاعش از مسئولان بیت رهبری، دو بار سخنان وی را قطع کرد.
سایت خبری "24" در این خصوص نوشت که این شاعر "در انتهای مراسم با تغییر جای خود"، روبروی آیت الله خامنه ای نشست و درخواست شعرخوانی کرد.
علیرضا قزوه، شاعر و مدیحه سرای رهبر جمهوری اسلامی که سایت "24" از او به عنوان مدیر این جلسه نام برده، این اجازه را صادر کرد اما جعفریان به جای خواندن شعر به طرح انتقادات خود پرداخت.
او به گزینش اشعار توسط مسئولان بیت رهبری اشاره کرد و با انتقاد از شیوه برگزاری مراسم گفت: "من نکته ای می‌خواهم بگویم اینکه رویه برگزاری این جلسه به شکلی است که شعرهای پاستوریزه در اینجا قرائت می شود و بعضا دوستان شعرها را قبل از جلسه می‌خواهند و آنها را چک می‌کنند و می گویند این خوانده شود و آن نشود. مثل شعری که من می‌خواستم بخوانم."
در پاسخ به این انتقاد، قزوه گفت که "دوستان شعر شما را به مصلحت ندانستند و من هم با نظر ایشان موافق بودم" و آیت الله خامنه ای نیز گفت: "شما شعرتان را بخوانید حالا"
با وجود این، جعفریان با اصرار بر بیان انتقادش افزود: "گفتن به مصلحت نیست... این رویه باعث می‌شود شما در جریان شعر امروز مملکت قرار نگیرید."

دفاع خامنه‌ای: پاستوریزه کردن هم بد نیست
بر اساس این گزارش، پس از بیان انتقادات محمدحسین جعفریان، آیت الله خامنه ای به دفاع از عملکرد دفتر خود پرداخت و بی اطلاعی از وضعیت شعر در کشور را رد کرد.
او گفت: "من البته در جریان شعر کشور قرار می گیرم، این را شما بدانید، هم شعرهایی که در کتابچه‌ها منتشر می شود و هم از طریق انتشار شعرها در رسانه‌های الکترونیکی و...بی اطلاع نیستم. شعرهایی هم که اینجا خوانده می‌شود، اینطور نبود... شاید این جنبه مورد نظر شما در آنها نبود."
رهبر جمهوری اسلامی سپس با بیان اینکه "من هم طاقتم زیاد است" افزود: "شما می‌دانید اگر کسی شعری بخواند و مضمونش را قبول نداشته باشم، اینطور نیست که طوفانی بشوم، شعر است دیگر! شاعری آن را سروده است..."
او در عین حال بااشاره به اینکه "پاستوریزه کردن [شعر] هم بد نیست"  اضافه کرد: "من البته در جریان اجرا و مدیریت این برنامه قرار ندارم اما دوستان انصافا خوب اجرا می‌کنند. باز هم ما آماده هستیم شعر بشنویم، شعر به ما هو مطلوب است و من از شنیدن آن لذت می‌برم..."
سایت های اصولگرا افزوده اند که  هنگام سخنان رهبر جمهوری اسلامی، محمدحسین جعفریان "دوبار در میان سخنان رهبری، حرف‌های ایشان را قطع کرد" و دست آخر سکوت کرد تا بعد از جلسه خود را به آیت الله خامنه ای برساند و "توضیحاتی درباره انتقادهایش" بدهد.
این منابع خبری شعر مورد نظر این شاعر را یک شعر "اجتماعی ـ– سیاسی" عنوان کرده اند که به "برخی مسائل روز جامعه" و "یک جریان خاص" اشاره داشته است.
همچنین بر اساس این گزارش "برخی از بزرگان حاضر در جلسه" اعتقاد داشته اند که "نخواندن آن بهتر از خواندنش بوده" و در عین حال شعر مورد نظر "زیاد ربطی به فضای شعری کشور و فضای حاکم بر این جلسه فرهنگی" نداشته است.
سایت خبری "24" نوشته که رفتار جعفریان در این جلسه، انتقاد برخی از شعرای محبوب آیت الله خامنه ای را به دنبال داشته است.
همچنین آنگونه که سایت رسمی دفتر رهبر جمهوری اسلامی گزارش داده، آیت الله خامنه ای طی سخنانی در این جلسه با تقدیر از عملکرد نظام جمهوری اسلامی در حوزه شعر، از اینکه "با پیروزی انقلاب اسلامی برخی شعرای وابسته به دربار و دارای تفکرات چپ با انقلاب ملت ایران قهر کردند" ابراز خوشحالی کرده است.
او همچنین دوره کنونی را "نوید دهنده دوره اوج و شکوفایی مجدد شعر فارسی" عنوان کرد و هشدار داد که "شعرای انقلاب باید مراقب باشند در پرداختن به شعر اعتراضی، به زبان مخالفان اصل حرکت آزادی‌خواهانه و انقلابی ملت ایران نزدیک نشوند."
محمدحسین جعفریان، شاعر و مستندساز نزدیک به جریان حاکم در ایران متولد شهر مشهد است و بدین ترتیب همشهری رهبر جمهوری اسلامی محسوب می شود.
او پیش از این دو دوره رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در افغانستان بوده و چند فیلم مستند درباره این کشور و نیز در تمجید از آیت الله خامنه ای ساخته است.

اعتراضات به بیت رهبری می رسند
رهبر جمهوری اسلامی سال هاست که در ماه رمضان تعدادی از شاعران طرفدار خود را به بیت رهبری دعوت می کند و پس از صرف افطار با آنها، به اشعارشان گوش می دهد.
بر اساس گزارش ها مسئولان دفتر آیت الله خامنه ای برای انتخاب شعرا سختگیری بسیاری به خرج می دهند و با کنترل اشعار مراقب اند تا شعری انتقادی درباره وضعیت کشور که احتمال ناراحتی یا عصبانیت رهبر جمهوری اسلامی را فراهم کند، اجازه خوانده شدن پیدا نکند.
این کنترل در تمام جلسات عمومی بیت رهبری اعمال می شود اما با وجود این در پاره ای موارد برخی منتقدان توانسته اند سخنان یا اشعار خود در اعتراض به شرایط کشور را مستقیما با آیت الله خامنه ای مطرح کنند.
به عنوان مثال در جلسه مشابه سال گذشته در بیت رهبری، شاعر منتقدی به نام سعید بیابانکی توانست شعر طنزی را که حاوی انتقاداتی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بود در حضور آیت الله خامنه ای قرائت کند.
آن شعر با استقبال و خنده های ممتد رهبر جمهوری اسلامی و دیگر حضار روبرو شد هرچند تصاویر منتشر شده از آن دیدار نشان می دهد که در برخی ابیات آن که به انتقاد از عملکرد گشت ارشاد و توقیف مطبوعات توسط قوه قضائیه مربوط بود، آیت الله خامنه ای چهره برافروخته ای به خود می گیرد و به مسئولان دفترش نگاه می کند.
همچنین به دنبال سرکوب خونین تظاهرات اعتراضی پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که به دستور آیت الله خامنه ای انجام شد، در دیدار روز چهارشنبه ۶ آبان میان رهبر جمهوری اسلامی با گروهی از "نخبگان علمی و فرهنگی"، یکی از دانشجویان حاضر در جلسه اعتراضات تندی را علیه شرایط کشور ابراز کرد.
گزارش این سخنان توسط سایت رسمی دفتر آیت الله خامنه ای منتشر شد.
بر اساس گزارش های وبسایت های هوادار جنبش سبز این دانشجو، محمود وحیدنیا از دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف در رشته ریاضی و برنده مدال طلای المپیاد ریاضی ایران بود که علی رغم واکنش منفی گردانندگان برنامه که سعی در ساکت کردن او داشتند، بالاخره آیت الله خامنه ای به او اجازه صحبت داد و درادامه این دانشجو حدود 20 دقیقه به انتقادات صریحی از نظام و شخص رهبری پرداخت.
او در این زمان به عملکرد یکسویه‌نگر صداوسیما، سرکوب خشونت‌بار معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸، فضای امنیتی حاکم بر رسانه‌ها، انتقادناپذیری رهبر جمهوری اسلامی و عملکرد نهادهایی همچون مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان انتقاد کرد.
این نخستین بار بود که در رسانه های رسمی جمهوری اسلامی، اعتراض به نبودن امکان انتقاد به رهبر جمهوری اسلامی به طور رسمی گزارش داده می شد.
به گزارش سایت دفتر رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله خامنه ای در پاسخ به انتقادات او گفت که "از انتقاد استقبال می کنم". با وجود این طبق گفته حاضران پس از پایان جلسه بر خلاف معمول بدون خواندن نماز جماعت و با ناراحتی جلسه را ترک کرد.
پیش از آن هم در مواردی اعتراضات برخی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری  در دیدارهای آیت الله خامنه ای مطرح شده بود اما شدت و نوع اعتراضات ابراز شده از سوی این دانشجوی معترض  بازتاب گسترده ای در سایت های اینترنتی داشت.
پیش تر در یک مورد مجید مجیدی کارگردان سینما در دیدار هنرمندان با رهبر جمهوری اسلامی نسبت به شرایط کشور ابراز نگرانی کرد و در موردی دیگر هم پدر محسن روح الامینی، یکی از کشته شدگان در حوادث پس از انتخابات خواستار رسیدگی به ماجرای کشته شدن فرزند خود شد.
آیت الله خامنه ای در دو سال گذشته توسط تعداد زیادی از منتقدان، معترضان و فعالان سیاسی و اجتماعی به اعمال دیکتاتوری و صدور فرمان سرکوب مردم متهم شده است. میرحسین موسوی از رهبران جنبش اعتراضی ایران موسوم به "جنبش سبز" در بیانیه های آخر خود پیش از حصر خانگی، آیت الله خامنه ای را با "فرعون" مقایسه کرد.
با وجود این، رهبر جمهوری اسلامی می گوید این انتقادات توسط دشمنان اسلام و ملت ایران مطرح می شود و هدف از آنها ممانعت از پیشرفت کشور است.