Sunday, December 19, 2010

گسترش فیلم های پورنو در ایران

صدای آمریکا : سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: پلیس پایتخت موفق به کشف سه میلیون سی دی مستهجن شده است.




فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنین افزود: در این ارتباط ۱۸۰ نفر در جریان پلمب ۹۰ مرکز تهیه و توزیع این فیلمها بازداشت شده اند.



فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ این شبکه های اقتصاد زیرزمینی توزیع و تکثیر این گونه فیلم ها را وابسته به دشمنان خارجی دانست.



هرچند فرمانده نیروی انتظامی شمار تولیدات ماهیانه شرکتهای توزیع و تکثیر فیلم های پورنو در تهران را اعلام نکرد؛ اما بنا به برآورد یک مرکز تحقیقات اجتماعی وابسته به حاکمیت، میزان تولیدات سالیانه این گونه فیلم ها که به دست مصرف کنندگان می رسد بیش از سی میلیون نسخه است.



توزیع پستی فیلم های پورنوگرافیک در آذربایجان شرقی



صمد فرامرزی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی نیز از ارسال سی دی فیلم های مستهجن و غیراخلاقی از طریق پست به خانه ها در این استان خبر داد و افزود شماری از افراد فعال در شبکه زیرزمینی تولید، تکثیر و توزیع فیلم های پورنو در این استان دستگیر شده اند.



صمد فرامرزی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی نیز همچون فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ دشمنان خارجی را عامل این پدیده اعلام کرد.



بنا به مستندات سریال تلویزیونی «شوک» که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، سایت های اینترنتی پورنو فارسی که با انبوه بیشمار مراجعه کنندگان روبرو هستند در داخل کشور فعالیت می کنند.



چندی پیش نیز قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد فردی به نام سعید ملک پور را در تهران دستگیر و به جرم راه اندازی و مدیریت یک سایت مستهجن به اعدام محکوم کرده است.



تولید و تکثیر و توزیع فیلم های غیراخلاقی در سایر استان ها کمابیش همانند وضعیت تهران بزرگ است که تنها در یک مورد پلیس موفق به کشف سه میلیون نسخه از این گونه فیلم ها شده است.



غارت فرهنگی؟



در ریشه یابی از این معضل فرهنگی که طی یکسال گذشته دامنه ای رو به گسترش یافته است، سایت «حوزه نت» وابسته به حوزه تبلیغات اسلامی از قول رهبر جمهوری اسلامی آورده است: «دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط، فساد و فحشا سعی می‏كند جوان‏های ما را از دست ما بگيرد، كاری كه از لحاظ فرهنگی دشمن مي‏كند، نه تنها يك تهاجم فرهنگی بلكه بايد گفت يك شبيخون فرهنگی، يك غارت فرهنگی و يك قتل عام فرهنگی است!»



اما یک جامعه شناس در این زمینه می گوید: «پدیده فیلم های غیراخلاقی و پورنو، مسئله ای جهانی ست و دولت ها همه راه های شناسایی ریشه های این گرایش و همچنین راه های مقابله با کاهش این معضل تلاش می کنند. بعنوان نمونه اقدام دولت آمریکا برای فیلترینگ این سایت ها در کامپیوترهای مدارس و کتابخانه های عمومی و مقابله شدید با سوءاستفاده جنسی از کودکان و مبارزه با فحشا در جامعه است؛ اما بی گمان کنترل این بیماری درمان ناپذیر خشونت دولتی نیست.»



سرکوب نتیجه داد: گسترش فیلم های پورنو در جامعه



یک کارشناس آسیب های اجتماعی نیز نوشته است هرگاه خشونت و سرکوب سراسری شود، آسیب های اجتماعی نیز فراگیر می شود. برای نمونه سرکوبهای سیاسی و اجتماعی دهه شصت بویژه سال ۶۷ زمینه ساز گسترش کتابهای عرفانی کارلوس کاستندا شد که واکنشی سالم از سوی جامعه به آن اختناق بود؛ اما خشونت دولتی علیه جوانان در جریان رویدادهای پس از نتایج انتخابات ۸۸ در زمانه رواج اینترنت، واکنش سالمی در جامعه بویژه جوانان در پی نداشته که رواج فیلم های پورنو و خشونت های فردی علیه زنان نمونه ای آشکار از آن است.



اما سایت «صراط» وابسته به جناح های تندرو حاکمیت در گزارشی می گوید دامنه گسترش فیلم های پورنو حتا به خوابگاه های دانشجویی تهران نیز کشیده شده است. این سایت در این گزارش می نویسد: «در خوابگاه‌ها به دليل وجود اينترنت‌های پرسرعت دانلود فيلم‌های غيراخلاقی و عكس‌های مبتذل و تبادل مواد مخدر و سی دی هایی با مضمون‌های غيراخلاقی گسترش يافته است.»



این سایت بی آن که از توطئه آمریکا و اسراییل در این زمینه خبر دهد از درآمدزایی برای برخی از دانشجویان خبر داده و می افزاید: «در برخی از اين خوابگاه‌ها به ويژه خوابگاه‌های دختران همجنس بازی و برهنه شدن دختران در محوطه خوابگاه به وفور مشاهده شده است.»



بنا به گزارش سایت «صراط» گسترش اقبال به سایت های غیراخلاقی طی یکسال اخیر بی سابقه بوده است.



سایت رجانیوز وابسته به دولت احمدی نژاد نیز در پایان گزارشی پیرامون فروش فیلم های غیراخلاقی در تبریز آورده است: «به اعتقاد کارشناسان طی سالهای گذشته پدیده های مختلفی در حوزه آسیبهای اجتماعی بروز و ظهور کرده که نشاط و شادابی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.»



یکی از جامعه شناسان شهری در سایت خود گفته است گزارش کارشناسانه پیامدهای زیانبار اختناق و سرکوب پس از انتخابات بر روی جوانان، از جمله گسترش توجه به فیلم های پورنو توسط یک نهاد دولتی برای مقامات ارشد نظام تهیه و ارسال شده است.



یکی از روانشناسان اجتماعی در این باره گفته است: موضوع گسترش فیلم های غیراخلاقی مشکلی بیشتر داخلی و واکنشی به سختگیری های شدید دولت در حوزه رفتارهای فردی و آزادی های اجتماعی جوانان است. متاسفانه دولت برخلاف آنچه خود می پندارد نه تنها روانشناس خوبی نیست؛ بلکه اصولا نمی تواند روانشناس و مربی باشد که به تدوین الگوهای رفتاری برای جوانان می پردازد.

افزایش کرایه؛ سواری‌های بین شهری ۲۰ و اتوبوس‌های مسافربری ۱۲۵ درصد

افزایش کرایه؛ سواری‌های بین شهری ۲۰ و اتوبوس‌های مسافربری ۱۲۵ درصد


*تکذیب تبریک لاریجانی به موسوی

افزایش کرایه؛ سواری‌های بین شهری ۲۰ و اتوبوس‌های مسافربری ۱۲۵ درصد



مدیر عامل اتحادیه سواری کرایه بین‌شهری گفت: مطابق مجوزهای صادره از سوی دولت نرخ کرایه‌ اتوبوس‌های ویژه و خودروهای سواری بین‌شهری ۲۰ درصد، بخش بار ۱۵ درصد، بخش مسافربری ۱۲۵ درصد و خودروهای سواری داخل شهری پیرو شایعات ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس : حاج‌رحمت محمدعلی در خصوص تدابیر پیش‌بینی شده برای کنترل نوسانات احتمالی نرخ کرایه‌های وسائط نقلیه، اظهار داشت: خوشبختانه به رغم اجرایی شدن قانون هدفمندسازی از صبح روز جاری همه چیز عادی و به روال معمول در حال جریان است و اتفاق نامتعارفی مربوط به نرخ کرایه‌های وسائط نقلیه را شاهد نیستیم.



تکذیب تبریک لاریجانی به موسوی



دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای رسمی خبر تبریک علی لاریجانی به میرحسین موسوی در روز انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای که برای رسانه ها ارسال کرده است، انتصاب خبر تبریک رئیس مجلس به میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را تکذیب کرد.

لازم به ذکر است رجا نیوز، سایت حامی دولت، امروز طی مقاله ای سئوال کرده است که چرا شخص لاریجانی اين ادعا را تکذیب نميکند.

حضور سنگين نيروهای پليس در میادین اصلی تهران همزمان با آغاز حذف يارانه ها

حضور سنگين نيروهای پليس در میادین اصلی تهران همزمان با آغاز حذف يارانه ها


"تبریز شبیه دژ نظامی شده"

رادیو فردا : گزارش های رسيده از ايران حاکی است که همزمان با آغاز حذف يارانه ها در ايران، نيروهای پليس در خيابان های تهران مستقر شده و تا شب گذشته صف های طولانی در مقابل پمپ بنزين ها تشکيل شده بود. همزمان جزئيات قيمت های جديد برق، گاز، آب، آرد و سوخت هواپيما اعلام شده است.



بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس و سايت های خبری ايران، گروه های متعدد پليس در مناطق اصلی تهران مستقر شده اند و آن گونه که سايت «کلمه» نزديک به مخالفان دولت اعلام کرده است، نيروهای پليس و ماموران لباس شخصی به طور ويژه در کنار پمپ بنزين ها حضور پررنگی دارند.



دولت محمود احمدی نژاد نگران است که افزايش قيمت بنزين مانند سال ۱۳۸۶، به ناآرامی ها در پايتخت دامن بزند. در اين سال، معترضان خشمگين در واکنش به سهميه بندی بنزين چندين پمپ بنزين را به آتش کشيدند.



خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از شاهدان عينی در تهران گزارش داده است نيروهای پليس در ميادين و خيابان های اصلی پايتخت از جمله ميدان انقلاب، صادقيه، وليعصر و همچنين اطراف تهران حضور سنگينی دارند.



اين خبرگزاری اوضاع تهران تا صبح روز يکشنبه را آرام گزارش کرده است.



محمود احمدی نژاد، رييس جمهور اسلامی ايران، شنبه شب در يک برنامه زنده تلويزيونی اعلام کرد که از روز يکشنبه قانون هدفمند کردن يارانه ها به مرحله اجرا در می آيد.



به دنبال اظهارات وی، ستاد هدفمندی يارانه ها با انتشار اطلاعيه شماره دو، از تعيين قيمت ۷۰۰ تومان برای بنزين آزاد و ۴۰۰ تومان برای بنزين سهميه ای خبر داد.



در حال حاضر سهميه بنزين دی ماه برای هر فرد دارای کارت سوخت خودرو ۵۰ ليتر تعيين شده است که نسبت به آذرماه ۱۰ ليتر کاهش يافته است.



ستاد هدفمندی يارانه ها همچنين قيمت هر ليتر گازوئيل سهميه ای را ۱۵۰ تومان و آزاد را ۳۵۰ تومان اعلام کرد.



به دنبال اين تحولات، صف های طولانی در مقابل پمپ بنزين ها تشکيل و هجوم ناگهانی برای خريد بنزين آزاد به قيمت ۱۰۰ تومان آغاز شد که پس از ساعت ۱۲ نيمه شب و با آغاز اجرای قانون هدفمندی يارانه ها از صف خريداران بنزين آزاد کاسته شده است.

----------------------------------------------

تبریز شبیه دژ نظامی شده



یک گزارش دریافتی پیک ايران : نیروهای ضد شورش و بسیجی در خیابان های شهر تبریز دیده می شوند. تبریز شبیه دژ نظامی شده . در چهارراههای شهر پلیس ضد شورش ایستاده.خیلی از نانوا ها مغازه ها رو بستن و می گن صرف نمی کنه با قیمت گاز و آب و برق و آرد نان فروخت. رانندگان تاکسی کرایه خودشونو 2 تا 5 برابر کردن .بازار و شهر تبریز از کنترل نیروهای اداره بازرگانی و تعزیرات حکومتی خارج شده و هر کس هر طور می خواد جنسشو می فروشه . خیلی از مغازه ها در بازار تعطیل کردند . مردم صبح زود رفتن یارانه واریزی را از عابر بانک ها بردارن ولی اسکناس نداشت زدن چند تارو شکستن .

کریستین ساينس مانيتور : تغيير رژيم؛ راهی برای حل معضل هسته ای؟

کریستین ساينس مانيتور : تغيير رژيم؛ راهی برای حل معضل هسته ای؟


روز آنلاين : محافظه کاران در آمریکا در حال اعمال فشار برای اتخاذ رويکردی جديد به ايران هستند؛ رويکردی که مستلزم پشتيبانی از مخالفان دولت ايران و احيای هدف دولت بوش جهت تغيير رژيم تهران است.

نارضایتی های موجود از تلاش دولت اوباما در تماس با ايران و نيز ورود جمهوری خواهان بيشتر به کنگره آمریکا در ژانويه، راه اعمال فشار شديدتر به ایران، فراتر از حد تحريم های اقتصادی، را باز کرده است.



درنظر گرفتن تمهيداتی برای پيشبرد دموکراسی و پشتيبانی اساسی از مخالفان دولت ايران، به منزله حل کردن دو مشکل با يک راه حل است. جمهوری خواهان اغلب طرفدار اقدام نظامی علیه تأسيسات هسته ای ايران هستند اما استفاده از گزينه نظامی به هيچ وجه از پشتيبانی همه جمهوری خواهان برخوردار نيست.



يکی از اولويت های اصلی اعضای کنگره که قبلاً در دولت بوش عضويت داشتند و نيز آن دسته از کارشناسان مسائل ايران که طرفدار تغيير رژيم در اين کشور هستند، حذف نام سازمان مجاهدين خلق از فهرست سازمان های تروريستی وزارت خارجه ايالات متحده است.



فرانسيس تاونزند، مشاور سابق امنيت ملی و رئیس اداره ضد تروريسم وزارت کشور در کابينه بوش گفت: «تلاش ما برای پشتيبانی از آزادی در ايران، در بهترين حالت خود، ضعيف و غيرمستمر بوده است.» وی افزود حذف نام سازمان مجاهدين خلق از فهرست تروريستی، به ايرانيان اين پيام را ارسال می کند که «اهداف رويکرد ما، بيانگر ارزش های مورد احترام ماست.»



این امر در عین حال به اين وضعيت که تهران و واشنگتن تنها دولت های موجودی باشند که مجاهدين را سازمان تروريستی قلمداد می کنند، پايان خواهد داد. اولين بار، دولت کلينتون در سال 1997 و با بدست آمدن شواهدی مبنی بر دست داشتن مجاهدين در قتل شهروندان ايرانی و آمريکايی و نيز اميد به برقراری گفتمان با تهران، نام اين سازمان را در فهرست سازمان های حامی تروريسم قرار داد.



انگلستان و اتحاديه اروپا نام مجاهدين را از فهرست سازمان های حامی تروريسم حذف کرده اند و وزارت خارجه تحت رهبری هيلاری کلينتون نيز در حال بازنگری در تصميم آمریکاست.



سخنان تاونزند درباره رويکرد آمریکا و مخالفان دولت ايران در همايش روز جمعه در واشنگتن، از حال و هوای منازعات موجود بر سر رويکرد دولت آمريکا به ايران حکايت داشت. حال و هوای سخنان وی مشابه حال و هوای جلسه اجتماع مسائل ايران در مجلس در اوائل ماه جاری بود. در آن جلسه هم اعضای دموکرات و هم جمهوری خواهان مجلس به آنچه رويکرد ناکارآمد دولت در قبال ايران خواندند، انتقاد کردند.



راس لتينن، نماينده جمهوری خواه از فلوريدا که قرار است در ماه ژانويه به مقام رياست کميسيون روابط خارجی مجلس آمريکا برسد، گفت: «مشکل اين نيست که موضع سخت گیرانه در برابر ايران شکست خورده است، بلکه هنوز چنين موضعی آزمايش نشده است.»



مقامات دولت آمريکا می گويند دور جديدی از تحريم های سخت تر اقتصادی در اوائل سال 2011 به کار گرفته خواهد شد. اما طرفداران رويکرد افراطی تر به ايران، اين موضع دولت را که استفاده از تحريم می تواند تهران را به ادامه گفتمان مجبور کند، رد می کنند و آن را غيرکارآمد و بيهوده قلمداد می کنند.



تاونزند با اشاره به اينکه دولت اوباما تحريم های سنگين تر را وسيله ای برای «بازگرداندن رژيم ايران به پای ميز مذاکره می بيند»، می پرسد «آيا اين همه ماجراست؟»



ژنرال مايکل موکاسی، دادستان عالی سابق آمريکا روز جمعه در همان همايش پا را فراتر گذاشت و «رژيم تهران» را در مرکز «اسلامگرايی تهديده کننده تمدن» قرار داد.



وی رويکردی را که در آن گفتمان با رژيم تهران در اولويت بالاتری نسبت به پشتيبانی از مخالفان آزادی خواه قرار دارد، «لکه ننگی بر شرافت ايالات متحده» خواند و گفت حذف نام سازمان مجاهدين از فهرست سازمان های تروريستی و حمايت همه جانبه از مخالفان حداقل کاری است که می تواند لکه ننگ ياد شده را از ميان ببرد.



پيش نويس قانونی که نام سازمان مجاهدين را از فهرست سازمان های تروريستی خارج می کند، همين حالا از پشتيبانی 100 امضا کننده برخوردار است و طرفداران آن معتقدند در کنگره جديد، حاميان اين قانون بيشتر خواهد بود.

جان بولتون، نماينده سابق آمريکا در سازمان ملل نيز در همايش ياد شده گفت، از ميان برداشتن رژيم تهران بايد «با افتخارتمام رويکرد غالب ايالات متحده» اعلام شود.



وی همچنین به کنگره جديد توصيه کرد که برای اتخاذ موضع سخت تر در برابر تهران، به دولت اوباما فشار وارد آورد. وی با اشاره به حجم سؤالاتی که در نشست های کميسيون در کنگره به عنوان عضوی از دولت بوش دريافت کرده، گفت: «وقتی کنگره جديد آغاز به کار کند، روزهای آزاد زيادی در ماه ژانويه برای گفتگو وجود خواهد داشت... اين يک آغاز خوب خواهد بود.»



منبع: کريستين ساينس مانيتور- 17 دسامبر

هوارد لافرانچی

فاطمه عرب سرخي، هادي حيدري ، محمد شفيعي و علیرضا طاهری بازداشت شدند

فاطمه عرب سرخي، هادي حيدري ، محمد شفيعي و علیرضا طاهری بازداشت شدند




ندای سبز آزادی و جرس : هادی حیدری، فاطمه عرب سرخی، محمد شفیعی و علیرضا طاهری امروز در پی احضار به دادسرای مستقر در اوین و مراجعه به آنجا بازداشت شدند.



به گزارش جرس، ماموران زندان با تایید خبر بازداشت این افراد، "برنامه‌ریزی برای برگزاری برخی از جلسات" را یکی از اتهامات آنان عنوان کردند.



گفتنی است هادی حیدری ‌کاریکاتوریست و مدیر هنری روزنامه‌ اعتماد ملی است که پیش از این در آبان ماه سال گذشته، در جریان حمله ماموران امنیتی به مراسم برگزاری دعای کمیل برای آزادی زندانیان سیاسی بازداشت شده بود.



همچنین ماموران انتظامی ماه گذشته به منزل فاطمه عرب سرخی از جوانان اصلاح طلب یورش برده و کامپیوتر، پاسپورت، عکس، دست نوشته‌ها و وسایل شخصی او را با خود بردند. ماموران در همان روز احضاریه را برای حضور در دادسرا به وی ارائه کردند.‬



محمد شفیعی عضو شورای شاخه جوانان مشارکت مرکز و محمد طاهری نیز کارگردان و عضو شاخه جوانان این حزب است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ذکر خواهد شد.

متکی خبرعزل خودرا از چه کسی شنید؟

متکی خبرعزل خودرا از چه کسی شنید؟


علی مطهری از رئیس جمهور خواست تا درباره نحوه عزل وزیر امورخارجه به مردم پاسخ دهد و ابراز امیدواری کرد که پاسخ وی قانع کننده باشد.



این نماینده تهران در پاسخ به سوالی که نظر وی را درباره عزل متکی جویا شده بود، به خبرآنلاین، گفت: نحوه عزل ایشان برای همه مردم مورد سئوال است و آقای رئیس جمهور باید به مردم پاسخ بدهند که عزل وزیر خارجه در حال ماموریت به طوری که ایشان خبر عزل خود را از رئیس جمهور سنگال بشنود چه ضرورتی دارد؟



به گفته وی، این کار موجب تنزل جایگاه نظام جمهوری اسلامی در جهان و موجب تحقیر آقای متکی شد.



مطهری با بیان اینکه «رئیس جمهور چنین حقی نداشت»، ادامه داد: امیدوارم آقای احمدی‌نژاد پاسخ قانع کننده‎ای برای این کار داشته باشند.



این نماینده تهران، اضافه کرد: ظاهرا اختلاف اساسی رئیس جمهور و آقای متکی مربوط به تعیین نمایندگان ویژه رئیس جمهور در حوزه های پنج گانه بود که رهبری نیز آن را تحت عنوان موازی کاری در سیاست خارجی مورد انتقاد قرار دادند.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که مجلس به عنوان نماینده مردم این موضوع را پیگیری خواهد کرد

عماد بهاور: شرط آزادی‌ام را مصاحبه علیه موسوی، جنبش سبز و نهضت آزادی گذاشتند

عماد بهاور: شرط آزادی‌ام را مصاحبه علیه موسوی، جنبش سبز و نهضت آزادی گذاشتند


میزان:رییس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران در نامه ای از زندان اوین به دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب تهران، ضمن تاکید بر اجرای بی تنازل قانون اساسی حذف اصلاح طلبان از صحنه ی سیاسی را مسئله نظام دانست.

به گزارش «میزان خبر» عماد بهاور که اخیرا به ده سال حبس تعزیری و ده سال محرومیت از فعالیت در احزاب، رسانه ها و فضای مجازی محکوم شده است در نامه خود به جعفری دولت آبادی با تشریح روند پرونده خود، این روند را داستان تکراری تمامی پرونده های نیروهای اصلاح طلب دانست و نوشت: «در طول مدت بازداشت، بازحویان بارها از من خواستند که دو مصاحبه تلویزیونی انجام دهم: یکی علیه مهندس موسوی و جنبش سبز و دیگری علیه نهضت آزادی ایران. شرط آزادی من دو مصاحبه بود که نپذیرفتم و 11 ماه در بازداشت موقت ماندم و در نهایت به ده سال حبس محکوم شدم. همچنین 57 روز را بدون ملاقات و تماس با خانواده در سلول انفرادی گذراندم و از دانشگاه نیز اخراج شدم. من بیش از 25 جلسه بازجویی داشتم و در بازجویی ها به ندرت به موارد اتهامی پرداختند. اکثرا بازجویی ها تجسس درباره ی افراد نهضت آزادی ایران بود. همچنین بر من فشار بسیار آوردند تا اعتراف کنم در تظاهرات روز عاشورا حضور داشته ام. من البته به دلیل ملاحظات و سوابق بازداشت قبلی در آن تظاهرات حضور نداشته ام، لذا تسلیم فشارها نشده و اعترافات کذب نکردم. نتیجه آن شد که پس از صدور بازداشت موقت، مقالات و یادداشت های پنج سال گذشته ام را جمع آوری کرده و اتهام های جدیدی با عنوان تبلیغ علیه نظام مجدادا تفهیم نمودند. اینها تنها گوشه ای از حوادثی بود که بر من گذشت که ان شاء الله تمام موارد را در دفاعیه ای مبسوط به دادگاه تجدید نظر ارائه خواهم داد.»



گفتنی است دادگاه های انقلاب بعد از انتخابات سال گذشته در دادگاه های نمایشی و به درخواست نیروهای امنیتی، احکام سنگینی را برای فعالان سیاسی و روزنامه نگاران اصلاح طلب در یک سال گذشته صادر کرده اند که از آن جمله می توان به احکامی نظیر ده سال حبس و ده سال محرومیت از فعالیت در احزاب،رسانه ها و فضای مجاری برای عماد بهاور، هفت سال حبس و 74 ضربه شلاق برای مهندس امیر خرم، شش سال حبس و 74 ضربه شلاق برای دکتر سارا توسلی، سه سال حبس قطعی برای مهندس فرید طاهری و سه سال حبس قطعی برای امیر حسین کاظمی که همگی آنان از اعضا و وابستگان نهضت آزادی ایران هستند، اشاره کرد.

نماینده تفرش : تورم، موج ورشکستگی بنگاهها و اعتراضات در راه است

نماینده تفرش : تورم، موج ورشکستگی بنگاهها و اعتراضات در راه است


سالانه نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر از نخبگان کشور مهاجرت می‌کنند

خبرآنلاین: بهمن اخوان، نماینده تفرش و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس، در یادداشتی نوشت: نفس هدفمندکردن یارانه‌ها کار بسیار خوبی است چون این اتفاق در اکثر کشورهای دنیا افتاده است اما در شرایط کشور ما، پیاده کردن هدفمندی یارانه‌ها به نظر نمی‌رسد اولویت اقتصاد باشد؛ به عبارتی هنوز بسترهای اقتصاد ما برای اجرا کردن این طرح اقتصادی مهم آماده نیست.



بنابراین اگر نتوانیم یک جراحی تمیز و رادیکال انجام دهیم، واکنش‌های این موجود زنده به شکل تورم، موج ورشکستگی بنگاه‌ها و اعتراضات احتمالی بروز می‌دهد و پس از آن مجبور به توقف طرح خواهیم شد که هزینه بسیار سنگینی دارد.



سیاست‌هایی مانند طرح تحول، تورم بالایی دارند. تورم تمام استانداردها را به هم می‌ریزد. پول، استاندارد استانداردهاست. همه را، هر چیز را با پول می‌سنجند. در این فضا جراحی اقتصاد بسیار حساس بوده و می‌بایست مرحله به مرحله و به دقت پیش رود.



در شرایطی که ما گندم را به قیمت کیلویی ۴۰۰ تا ۵۰۰ از کشاورز خریداری می‌کنیم و در دنیا مقام اول را در ضایعات نان با ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال داریم این کار منطقی به نظر نمی‌رسد، با همین تحلیل و همین آمار کوچک خواهیم دید که اگر هزینه ضایعات نان بین خانواده‌ها تقسیم شود با ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان از این رقم به ازای هر خانوار می‌توان هم کیفیت نان را بالا برد و هم کارهای توسعه‌ای انجام داد.



مشکلات مهم‌تری داریم که در آنها هم مانند مصرف انرژی اول هستیم. جا دارد اول آنها درمان شوند بعد به مسئله حساس مردم یعنی حذف یارانه‌ها برسیم. در سرانه مصرف تریاک در جهان اول هستیم، در فرار مغزها در جهان اول هستیم، در فضای کسب و کار از آخر اول هستیم، در تعداد کشته‌ها در تصادفات رانندگی در جهان اول هستیم، در ریسک اقتصادی رتبه ۱۴۰ هستیم، سالانه ۲۵ میلیارد دلار هزینه خسارت کشته‌شدگان رانندگی را می‌دهیم، سالانه نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر از نخبگان کشور مهاجرت می‌کنند که به میزان ۵۰ میلیارد دلار تا زمان نخبه شدن برای کشور هزینه داشته‌اند.



اگرچه ما در کشورمان مقام اول را در دنیا بعد از ونزوئلا در مصرف بنزین نیز داریم و بنزین در کشور ما در حالی با قیمت پایین به مردم فروخته می‌شود که در کشورهای منطقه قیمت آن بین ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است. بنابراین افزایش قیمت بنزین اتفاق خوبی است اما در صورتی‌ که بهره بانکی را نیز همزمان با هدفمندکردن یارانه‌ها مثل کشورهای اروپایی به ۳ درصد برسانیم و از سرمایه‌های پولی در جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و دامداری استفاده کنیم. یکی از چالش های اصلی اقتصاد ما در حال حاضر ایجاد اشتغال و در آمد و توسعه طر ح های تولیدی و صنعتی است. هدفمندکردن یارانه‌ها اتفاق مثبتی است اما در صورتی‌ که سطح درآمد مردم را بالا ببریم و از کاهش بهره بانکی در جهت تولید و اشتغالزایی رونق اقتصاد استفاده کنیم.

فیلم / مصاحبه دکتر رییس دانا با بی بی سی در مورد هدفمند کردن یارانه ها که منجبر به دستگيری وی شد

بازداشت رئیس‌دانا پیام تهدیدآمیزی برای منتقدان هدفمندی یارانه‌ها است

بازداشت رئیس‌دانا پیام تهدیدآمیزی برای منتقدان هدفمندی یارانه‌ها است


کلمه : فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان، بازداشت شد.



به گزارش سایت‌های خبری، رئیس دانا ساعت یک بامداد امروز، ۲۸ آذر ماه در پی یورش ماموران امنیتی و انتظامی به منزلش بازداشت شد. همسر رئیس دانا و همچنین وکیل وی ناصر زرافشان؛ از همه ی آزادیخواهان خواسته اند تا برای آزادی دکتر فریبرز رئیس دانا، همیاری کنند.



رئیس دانا شب گذشته، در مصاحبه با بی بی سی فارسی این طرح را به ضرر طبقه محروم و متوسط دانسته و گفته بود جامعه باید واکنش نشان دهد. او از منتقدین جدی این طرح از ابتدای مطرح شدن آن به شمار می‌رفت.



به نظر می‌رسد پیام این بازداشت، تهدید همه کسانی باشد که به طرح هدفمند شدن یارانه‌ها و شکل اجرای آن انتقاد دارند و دولت قصد دارد نوعی فضای خفقان را برای پیش بردن این طرح حاکم کند.



پیش از این هم رنانی از استادان دانشگاه فاش کرده بود که تحقیقات علمی و آکادمیک درباره هدفمندی نیز سانسور می‌شود و اجازه انتشار بدون محدودیت نتایج بررسی‌های علمی درباره این طرح داده نمی‌شود.

توکلی در برنامه زنده تلویزیونی: رئیس دولت پاسخگوی قانون‌شکنی‌هایش باشد / متهم پرونده فساد، معاون احمدی نژاد است

توکلی در برنامه زنده تلویزیونی: رئیس دولت پاسخگوی قانون‌شکنی‌هایش باشد / متهم پرونده فساد، معاون احمدی نژاد است




ميزگرد «دو نيم ساعت» در شبكه خبر، شنبه شب به صحنه بيان اشكالات دولت دهم تبديل شد.

به گزارش الف، اين ميزگرد با حضور دكتر احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس و دكتر فرهاد رهبر، رئيس دانشگاه تهران در موضوع الگوي اسلامي – ايراني پيشرفت به طور زنده پخش شد.



در دقايق پاياني ميزگرد، مجري از مهمانان برنامه پرسيد براي اينكه دولت‌ها به برنامه‌ها پاي بند باشند، چه بايد كرد؟



دكتر رهبر گفت جواب اين سوال را در دو دقيقه نمي توان داد.



ولي توكلي پاسخ داد: راه‌اش اين است كه دولت‌ها به قانون مطيع و پاي‌بند باشند برخلاف وضع فعلي كه رئيس جمهور به طور صريح بي‌قانوني مي‌كند و مي‌گويد من فلان قانون را اجرا نمي‌كنم...

در اين زمان، مجري برنامه كه انتظار چنين جمله اي را نداشت، حرف توكلي را قطع كرد و خواستار عدم انتقاد از رئيس جمهور در غياب دولتمردان براي پاسخگويي شد.



توكلي هم از مجري و صدا وسيما خواست از دولتمردان و آقاي احمدي‌نژاد دعوت كند تا در گفتگوي زنده پاسخگويي انتقادهاي وارده به قانون شكني‌هايشان باشند.



توكلي در ادامه، لازمه اجراي صحيح برنامه هاي بلند مدت را سلامت سيسم دانست و در تشريح ضرورت پالايش سيستم حكومتي از فساد، از تعلل در برخورد با فساد در دولت مدعي مبارزه با فساد انتقاد كرد و با اشاره به پرونده مهمي كه رئيس قوه قضائيه شخصاً پيگيري مي‌كنند، گفت وقتي متهم اين پرونده در اين دولت به معاونت رئيس‌جمهور منصوب مي شود، دانه درشتي كه در اين پرونده متهم است ...



در اين زمان مجدداً مجري حرف توكلي را قطع و از اينكه نمي‌تواند اجازه بيان چنين جملاتي را بدون حضور طرف مورد اتهام بدهد عذرخواهي كرد.