Sunday, December 19, 2010

حضور سنگين نيروهای پليس در میادین اصلی تهران همزمان با آغاز حذف يارانه ها

حضور سنگين نيروهای پليس در میادین اصلی تهران همزمان با آغاز حذف يارانه ها


"تبریز شبیه دژ نظامی شده"

رادیو فردا : گزارش های رسيده از ايران حاکی است که همزمان با آغاز حذف يارانه ها در ايران، نيروهای پليس در خيابان های تهران مستقر شده و تا شب گذشته صف های طولانی در مقابل پمپ بنزين ها تشکيل شده بود. همزمان جزئيات قيمت های جديد برق، گاز، آب، آرد و سوخت هواپيما اعلام شده است.



بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس و سايت های خبری ايران، گروه های متعدد پليس در مناطق اصلی تهران مستقر شده اند و آن گونه که سايت «کلمه» نزديک به مخالفان دولت اعلام کرده است، نيروهای پليس و ماموران لباس شخصی به طور ويژه در کنار پمپ بنزين ها حضور پررنگی دارند.



دولت محمود احمدی نژاد نگران است که افزايش قيمت بنزين مانند سال ۱۳۸۶، به ناآرامی ها در پايتخت دامن بزند. در اين سال، معترضان خشمگين در واکنش به سهميه بندی بنزين چندين پمپ بنزين را به آتش کشيدند.



خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از شاهدان عينی در تهران گزارش داده است نيروهای پليس در ميادين و خيابان های اصلی پايتخت از جمله ميدان انقلاب، صادقيه، وليعصر و همچنين اطراف تهران حضور سنگينی دارند.



اين خبرگزاری اوضاع تهران تا صبح روز يکشنبه را آرام گزارش کرده است.



محمود احمدی نژاد، رييس جمهور اسلامی ايران، شنبه شب در يک برنامه زنده تلويزيونی اعلام کرد که از روز يکشنبه قانون هدفمند کردن يارانه ها به مرحله اجرا در می آيد.



به دنبال اظهارات وی، ستاد هدفمندی يارانه ها با انتشار اطلاعيه شماره دو، از تعيين قيمت ۷۰۰ تومان برای بنزين آزاد و ۴۰۰ تومان برای بنزين سهميه ای خبر داد.



در حال حاضر سهميه بنزين دی ماه برای هر فرد دارای کارت سوخت خودرو ۵۰ ليتر تعيين شده است که نسبت به آذرماه ۱۰ ليتر کاهش يافته است.



ستاد هدفمندی يارانه ها همچنين قيمت هر ليتر گازوئيل سهميه ای را ۱۵۰ تومان و آزاد را ۳۵۰ تومان اعلام کرد.



به دنبال اين تحولات، صف های طولانی در مقابل پمپ بنزين ها تشکيل و هجوم ناگهانی برای خريد بنزين آزاد به قيمت ۱۰۰ تومان آغاز شد که پس از ساعت ۱۲ نيمه شب و با آغاز اجرای قانون هدفمندی يارانه ها از صف خريداران بنزين آزاد کاسته شده است.

----------------------------------------------

تبریز شبیه دژ نظامی شده



یک گزارش دریافتی پیک ايران : نیروهای ضد شورش و بسیجی در خیابان های شهر تبریز دیده می شوند. تبریز شبیه دژ نظامی شده . در چهارراههای شهر پلیس ضد شورش ایستاده.خیلی از نانوا ها مغازه ها رو بستن و می گن صرف نمی کنه با قیمت گاز و آب و برق و آرد نان فروخت. رانندگان تاکسی کرایه خودشونو 2 تا 5 برابر کردن .بازار و شهر تبریز از کنترل نیروهای اداره بازرگانی و تعزیرات حکومتی خارج شده و هر کس هر طور می خواد جنسشو می فروشه . خیلی از مغازه ها در بازار تعطیل کردند . مردم صبح زود رفتن یارانه واریزی را از عابر بانک ها بردارن ولی اسکناس نداشت زدن چند تارو شکستن .

No comments:

Post a Comment