Saturday, July 20, 2019

امروز سخنان سید محمد خاتمی، رئیس‌ جمهوری سابق ایران، درباره ضرورت شرکت مردم در انتخابات در فضای مجازی منتشر شد. او با تأکید بر این که «انتخابات نباید تحریم شود» گفت «اصلاح‌طلبان و مردمِ ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند تا جلوی خطر اصلی گرفته شود». آقای خاتمی با بیان این‌‌که «اشتباه بزرگ این است که خودمان برانداز‌سازی کنیم»، از حاکمیت نیز خواست تا «حکومتِ آزادتر و دارای سعه صدر بیش‌تر نسبت به مردم را تضمین کند». ‎ موضوع شرکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۱۳۹۸ یا تحریم آن، محل اختلاف برخی گروه‌های اصلاح‌طلب در چند ماه اخیر شده است. این سخنان در فضای مجازی با واکنش فعالان مدنی مواجه شد ‌‌بخشی از توییت محمدجواد اکبرین را می‌خوانیم: اگر مردم بپرسند بیاییم که کدام «خطر اصلی رفع شود» چه می‌گویید؟ کدام خطر مانده که مردم به خاطر حضور ما اصلاح‌طلبان هنوز تجربه‌اش نکرده‌اند؟ سوال اساسی‌تر این است: کدام خطر، اصلی‌تر از نظامی است که اگر بتواند تقلب می‌کند و اگر نتواند، انتخابات را با دخالتِ مطلقه، بی‌اثر می‌کند؟ مجید توکلی هم نوشت: رای‌دادن و رای‌ندادن نیاز به تئوری دارد اما برای آن‌ها تئوری رای‌دادن فقط به شانسِ کسب قدرت تقلیل یافته. خط قرمز آن‌ها رای‌آوردنِ خودی‌هایشان است و نه انتخابات آزاد و دموکراتیک. - برداشت شما همراهان از سخنان خاتمی چیست؟‌ آیا مایل به شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی هستید؟ - آیا شما هم خط قرمز اصلاح‌طلبان را رای‌آوردن خودشان می‌دانید و نه برگزاری انتخاباتی آزاد و دموکراتیک؟

امروز سخنان سید محمد خاتمی، رئیس‌ جمهوری سابق ایران، درباره ضرورت شرکت مردم در انتخابات در فضای مجازی منتشر شد.
او با تأکید بر این که «انتخابات نباید تحریم شود» گفت «اصلاح‌طلبان و مردمِ ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند تا جلوی خطر اصلی گرفته شود».
آقای خاتمی با بیان این‌‌که «اشتباه بزرگ این است که خودمان برانداز‌سازی کنیم»، از حاکمیت نیز خواست تا «حکومتِ آزادتر و دارای سعه صدر بیش‌تر نسبت به مردم را تضمین کند».

موضوع شرکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۱۳۹۸ یا تحریم آن، محل اختلاف برخی گروه‌های اصلاح‌طلب در چند ماه اخیر شده است.
این سخنان در فضای مجازی با واکنش فعالان مدنی مواجه شد
‌‌بخشی از توییت محمدجواد اکبرین را می‌خوانیم:
اگر مردم بپرسند بیاییم که کدام «خطر اصلی رفع شود» چه می‌گویید؟ کدام خطر مانده که مردم به خاطر حضور ما اصلاح‌طلبان هنوز تجربه‌اش نکرده‌اند؟ سوال اساسی‌تر این است: کدام خطر، اصلی‌تر از نظامی است که اگر بتواند تقلب می‌کند و اگر نتواند، انتخابات را با دخالتِ مطلقه، بی‌اثر می‌کند؟
مجید توکلی هم نوشت:
رای‌دادن و رای‌ندادن نیاز به تئوری دارد
اما برای آن‌ها تئوری رای‌دادن فقط به شانسِ کسب قدرت تقلیل یافته.
خط قرمز آن‌ها رای‌آوردنِ خودی‌هایشان است و نه انتخابات آزاد و دموکراتیک.
- برداشت شما همراهان از سخنان خاتمی چیست؟‌ آیا مایل به شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی هستید؟
- آیا شما هم خط قرمز اصلاح‌طلبان را رای‌آوردن خودشان می‌دانید و نه برگزاری انتخاباتی آزاد و دموکراتیک؟
* کارتون ورود خاتمی برای فرونپاشیدن نظام اثر بهنام محمد
عکس ‏Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‏

فیلم/ لحظه حمله عجیب و غیر عادی تکاوران دریایی سپاه به نفتکش انگلیسی/ آنها گویی به یک کشتی جنگی حمله میکنند!

فیلم/  لحظه حمله عجیب و غیر عادی تکاوران دریایی سپاه به نفتکش انگلیسی/ آنها گویی به یک کشتی جنگی حمله میکنند!