Sunday, January 16, 2011

مجلس از خجالت مردم درآمد: باید دو بار پول بدهید / نمایندگانی که رأی مثبت داده اند خودشان را معرفی کنند

بر اساس این مصوبه ، دفاتر اسناد رسمی از این پس به صورت دوره‌اي در مراكز تعويض پلاك حاضر خواهند شد تا مردم در دادن پول به آنها معطل نشوند!احتمالاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اوضاع معیشتی مردم را به حدی ایده آل دیده اند که تشخیص داده اند در این دور و زمانه ، مردم می توانند برای یک معامله ، چندین بار پول بدهند.نکته تاسف بار این که اين مصوبه مجلس با 142 راي موافق، 68 راي مخالف و 7 راي ممتنع از مجموع 226 نماينده حاضر تصويب شد.


عصرایران - سرانجام نمایندگان مجلس در راستای کاهش بار مالی از دوش مردم(!) ، آنها را موظف کردند از این به بعد برای هر معامله خودرو که انجام می دهند ، دوبار پول بدهند :یک بار به پلیس و یک بار دیگر به دفاتر اسناد رسمی!



البته پیش از این نیز عملا چنین رویه ای وجود داشت که چون قانونی نبود و صرفا بر مبنای یک بخشنامه انجام می گرفت ، پلیس راهنمایی و رانندگی در تلاش بود وضعیت را به حالت قانونی بازگرداند بدین صورت که مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ، همچنان اختیاری باشد.



با این حال ، تلاش های مشترک برخی نمایندگان مجلس و سردفتران ، منجر به این شد که مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت معاملات خودرو ، از حالت اختیاری خارج و به یک اجبار قانونی تبدیل شود!



با این مصوبه ، وکلای مردم ، موکلان خود را مجبور کرده اند در هر نقل و انتقال خودرو ، ابتدا به پلیس مراجعه کرده و 30 هزار تومان به مراکز راهور بپردازند و سپس به دفاتر اسناد رسمی رفته و نزدیک به یک درصد از قیمت خودروی خود را به دفاتر بپردازند(8 دهم درصد) !



با این مصوبه ، سالانه حدود 200 الی 400 میلیارد تومان در دفاتر اسناد رسمی از جیب مردم خارج می شود.



این در حالی است که همزمان با بررسی این طرح ، نمایندگان مدعی مردمداری ، بر کاهش هزینه های غیرضروری در راستای طرح هدفمندی یارانه ها تاکید می کردند و داد سخن سر می دادند!

معلوم نیست اجباری کردن طرح الزام ملت به دادن نزدیک به یک درصد از بهای خودروهایشان به دفاتر اسناد رسمی ، چه ضرورتی داشته است و آیا نمی شد با همان سند صادره از سوی راهنمایی و رانندگی و با همان 30 هزار تومان نقل و انتقال خودرو را انجام داد؟



از همان اولین روزی که در این مملکت قانون ثبت تصویب شد تا به امروز ، ثبت اموال ، صرفا راجع به اموال غیرمنقول(زمین، خانه، باغ، مغازه) بوده است و هیچ گاه ثبت اموال منقول مانند خودرو ، قانوناً اجباری نبود (هر چند که عملا قانون نادیده گرفته شده بود!). حتی زمان شاه نیز برخی دفاتر اسناد رسمی لابی هایی را با نمایندگان مجلس شورای ملی انجام دادند تا ثبت خودروها در دفاتر اسناد رسمی اجباری شود و از این رهگذر ، درآمدهای آنان چند برابر شود.

با این حال هیچ کدام از مجالس قبل و بعد از انقلاب زیر بار چنین طرحی نرفتند و مردم را مجبور به پرداخت پول اضافی ننمودند تا این که به مبارکی و فرخندگی ، مجلس هشتم ، از خجالت مردم درآمد و آنها را موظف کرد که علاوه بر 30 هزار تومان راهور ، مبالغ بیشتری را به دفاتر اسناد رسمی بپردازند!



احتمالاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اوضاع معیشتی مردم را به حدی ایده آل دیده اند که تشخیص داده اند در این دور و زمانه ، مردم می توانند برای یک معامله ، چندین بار پول بدهند.



نکته تاسف بار این که اين مصوبه مجلس با 142 راي موافق، 68 راي مخالف و 7 راي ممتنع از مجموع 226 نماينده حاضر تصويب شد.



طبق اين مصوبه دارندگان وسايل نقليه مكلفند قبل از هر گونه نقل و انتقال وسايل مذكور در دفاتر رسمي، ابتدا به ادارات راهنمايي و رانندگي يا مراكز تعيين شده از سوي راهنمايي و رانندگي براي بررسي اصالت وسيله نقليه، هويت مالك، پرداخت جرائم و ديون معوق و تعويض پلاك به نام مالك جديد مراجعه كنند.



مجلس همچنين مصوب كرد كه نيروي انتظامي مي‌تواند با همكاري سازمان ثبت اسناد و املاك كشور امكان استقرار دفاتر اسناد رسمي را به تعداد كافي در مراكز تعويض پلاك فراهم آورد.



بر اساس این مصوبه ، دفاتر اسناد رسمی از این پس به صورت دوره‌اي در مراكز تعويض پلاك حاضر خواهند شد تا مردم در دادن پول به آنها معطل نشوند!



بعد از تحریر: از نکات جالب توجه این که مصوبه مذکور ، بدون آن که ناطقان قابل توجهی در مجلس از آن دفاع کنند ، با این رای بالا تصویب شد!

از این رو ، بد نیست آقایان و خانم های نماینده که مخفیانه به این طرح رای داده اند ، آنقدر جرأت داشته باشند که به موکلان خود اعلام کنند که جزو موافقان این طرح بوده اند ؛ کار بدی که نکرده اند ، اسم شان را به مردم بگویند!

درخواست دوباره دولت ایران برای صرفه‌جویی در مصرف گاز

با ادامه سرمای هوا و روند افزایشی مصرف گاز در ایران، وزیر نفت این کشور از مردم خواسته است تا "در میزان مصرف خود دقت کنند."




به گزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا)، سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت، مصرف کنونی گاز در ایران را ۵۳۰ میلیون مترمکعب اعلام کرده و گفته است که این میزان بسیار بالا است و مشترکان گاز باید الگوی مصرفشان را اصلاح کنند.



با کاهش شدید دمای هوا در ایران از هفته گذشته، مقامات رسمی این کشور، از شکستن رکورد مصرف گاز خبر دادند و از مردم خواستند تا در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.



آمار رسمی شرکت ملی گاز ایران نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته، بخش‌های خانگی، تجاری، نیروگاه‌ها و صنایع به طور میانگین روزانه بیشتر از ۵۱۴ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند.



به دنبال کاهش شدید دمای هوا، مصرف روزانه گاز در روز پنجشنبه، ۲۳ دی ماه، به ۵۳۳ میلیون مترمکعب رسید که رکوردی جدید در آمار مصرف گاز ایران به شمار می‌رود.



جواد اوجی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، هفته گذشته اعلام کرد که افزایش مصرف گاز در کشور به حدی بوده که این شرکت ناچار شده است بخشی از گاز نیروگاه‌ها را قطع کند و آن را در اختیار بخش خانگی بگذارد تا از قطع و کمبود گاز برای مصرف بخش خانگی جلوگیری شود.



در شرایط کنونی، صنعت نفت ایران روزانه می تواند حدود ۵۴۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین تولید کند.



پیش‌بینی شده است که در روزهای آینده، دمای هوا در نقاط مختلف ایران سردتر شود که می‌تواند باعث افزایش بیشتر مصرف گاز کشور شود.



نگرانی اصلی دولت این است که با رشد مصرف گاز ناچار شود علاوه بر قطع گاز نیروگاهها و صنایع ، سهمیه بندی گاز را به اجرا بگذارد. اگر چنین اتفاقی بیفتد گاز برخی مناطق در ساعاتی از شبانه روز قطع خواهد شد و این تجربه درسالهای اخیر بارها در فصل زمستان تجربه شده است.



نگرانی از شوک ناشی از حذف یارانه‌ها



مصرف گاز در ایران در شرایطی به شدت افزایش یافته است که مسولان بخش اقتصادی این کشور پیش‌بینی کرده بودند که با حذف یارانه‌ها و بالا رفتن قیمت‌ها، مصرف گاز در حدود ۲۵ درصد کم شود.



همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت هر مترمکعب گاز مصرفی در بخش خانگی از حدود ۱۳ تومان به ۷۰ تومان افزایش یافته است، ولی هنوز قبض‌های مصرف گاز در این دوره پرمصرف به دست خانوارهای ایرانی نرسیده است.



به زودی خانوارها در یک ماه آینده با قبض‌هایی مواجه خواهند شد که قیمت گاز، برق و آب در آنها با قیمت‌های جدید محاسبه شده است.



بر اساس گزارش‌ها، قیمت گاز، برق و آب در اولین مرحله از حذف یارانه‌ها چندین برابر شده است و طبق قانون، دولت می‌تواند این مواد سوختی را در طول پنج سال به قیمت‌های بین‌المللی عرضه کند.



در عین حال، سیدمسعود میرکاظمی، وزیر نفت ایران، اعلام کرده است که با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، میزان مصرف بنزین و گازوئیل در ایران کم شده است.



او گفته است که بعد از اجرای این قانون، میزان مصرف روزانه بنزین در ایران از ۶۱ میلیون لیتر به ۵۳ میلیون لیتر رسیده است.



با آنکه مصرف گازوئیل کم شده اما دولت که قیمت آزاد هر لیتر گازوئیل را از شانزده تومان به ۳۵۰ تومان افزایش داده، ناچار شده تصمیم تازه ای بگیرد و برای بخش حمل و نقل عمومی و جاده ای، فعلا گازوئیل سهمیه ای با لیتری ۱۵۰ تومان در نظر بگیرد.



این در حالی است که دولت برای مقابله با افزایش قیمت ها بعد از آغاز اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، مبلغ ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان ماهانه به حساب هر ایرانی متقاضی واریز کرده است.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده بازداشت شد

تغییر برای برابری- رضا خندان، همسر نسرين ستوده، صبح امروز بر طبق احضاريه ای که هفته پیش دریافت کرده بود، به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده و بازداشت شد. اتهام خندان مشخص نیست و به گفته اعضای خانواده وی قرار 50 میلیون کفالت برای آزادی ایشان صادر شده، اما کفالت خواهر خانم ستوده برای آزادی آقای خندان پذيرفته نشده است.




احضار آقاي خندان بعد از اعلام حکم همسرش صورت گرفته است. احتمال می رود فشارهای اخیر به آقای خندان به دلیل مصاحبه ها و تلاش های ایشان برای آزادی همسرش باشد.



نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر با وجود چندین اعتصاب غذا در اعتراض به اتهامات غیرقانونی خود و فشارهای بین المللی همچنان در زندان اوین و در سلول انفرادي به سر می برد. وی روز 13 شهریورماه سال جاری بازداشت شد و طی حکمی به 11 سال حبس، 20 سال ممنوعیت خروج از کشور و وکالت محکوم شده است

کاریکاتور فرار بن علی‌ و در آینده نزدیک سید علی‌


کاریکاتور فرار بن علی‌ و در آینده نزدیک سید علی‌

tarin.com

دلایل ماندگاری سد علی

دلایل ماندگاری سد علی

متهم ردیف اول

متهم ردیف اول

ابوالفضل طبرزدي: مگر برقراري ارتباط با عمو جرم محسوب مي شود؟

ابوالفضل طبرزدي: مگر برقراري ارتباط با عمو جرم محسوب مي شود؟


*تعیین وثیقه برای روزنامه نگاران بازداشتی شرق

ابوالفضل طبرزدي:مگر برقراري ارتباط با عمو جرم محسوب مي شود؟



كانون حمايت خانواده هاي جان باختگان وبازداشتي ها:در حالي كه ابوالفضل طبرزدي در زندان كارون اهواز محبوس مي باشد و خانواده وي تنها يك بار موفق به ملاقات با او شده اند, از سوي مقامات حكومتي از هرگونه اطلاع رساني در اين باره منع گرديده اند و به آنها گفته شده كه مجاز به مصاحبه با سايت ها و خبرگزاري هاي خبري نمي باشند. براساس اخبار دريافتي, اتهاماتي كه عليه اين زنداني مطرح شده, مخالفت با خامنه اي, تماس با كشورهاي بيگانه و نيز شورش عليه نظام مي باشد. طبرزدي به مدت 19 روز تحت بازجويي در اطلاعات اهواز بوده و زيرفشارهاي جسمي و روحي شديدي قرار داشته است.

گزارشها همچنين حاكي است كه به اين زنداني گفته شده كه بايد به داشتن رابطه با عمويش حشمت الله طبرزدي اعتراف نمايد, او هم اين مساله را روي برگه اي كه به او داده شده نوشته و در مقابل گفته است: مگر برقراري ارتباط با عمو جرم محسوب مي شود؟ كانون حمايت از خانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها ضمن ابراز نگراني براي وضعيت اين زنداني, خواستار جلب نظر مراجع ذيصلاح در مورد نقض پايه اي ترين حقوق زندانيان در ايران مي باشد.



تعیین وثیقه برای روزنامه نگاران بازداشتی شرق



جرس: مقام های قضایی برای سه عضو بازداشتی روزنامه شرق وثیقه تعیین کردند.

به گزارش جرس، برای "کیوان مهرگان" دبیر سرویس سیاسی و "فرزانه روستایی" دبیر سرویس بین الملل این روزنامه مبلغ 10 میلیون تومان و برای "ریحانه طباطبایی" عضو سرویس سیاسی نیز مبلغ 60 میلیون تومان وثیقه درخواست شده است.

این سه نفر حدود یک ماه و نیم پیش در حمله نیروهای امنیتی به روزنامه شرق به همراه "احمد غلامی" سردبیر و "علی خدابخش سرمایه گذار" این روزنامه بازداشت شده بودند.

آقای غلامی و خدابخش حدود دو هفته پیش با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند. دادستان تهران در بیان دلیل بازداشت این افراد ادعا کرده بود که آنان در صدد نوشتن اطاعیه علیه نظام بوده اند و جرم امنیتی دارند.

رحيمی: با بی شرمی، من و رييس جمهور را در رسانه ها متهم می کنند

رادیو فردا: معاون اول رييس جمهور ايران که از سوی قوه قضاييه به «فساد اقتصادی» متهم شده است، برخی از به گفته وی، «مفسدان اقتصادی» را متهم کرد که «با بی شرمی تمام و بدون هيچ سند و مدرکی مستقيم و غير مستقيم رييس جمهور و معاونش را در رسانه ها متهم می کنند.»


 
محمدرضا رحيمی که رياست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت را بر عهده دارد روز يکشنبه به طور تلویحی نمایندگان مخالف خود را به فساد اقتصادی متهم کرد و گفت: در کارگروه اين ستاد، «با بسياری از تخلفات اقتصادی، زمين خواری ها و معوقات بانکی مبارزه شده است که اين اقدامات برای بسياری از متخلفين ناخوشايند بوده و به همين دليل به تهمت سازی و اتهام زنی عليه معاون اول رييس جمهور اقدام کرده اند.»



به گزارش خبرگزاری ايرنا، وی که در همايش روسای نمايندگی های داخل و خارج از کشور سخن می گفت، برخی از افراد به گفته وی، «مفدسان اقتصادی و رانت خوار» را متهم کرد که «از اسفندماه سال گذشته تاکنون اقدام به تخريب دولت و اتهام افکنی کرده اند و با بی شرمی تمام و بدون هيچ سند و مدرکی مستقيم و غير مستقيم رييس جمهور و معاونش را در رسانه ها متهم می کنند.»



محمدرضا رحيمی که از تابستان سال ۱۳۸۸ معاون اولی محمود احمدی نژاد را برعهده دارد از سوی برخی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی به فساد اقتصادی و «سرحلقه باند فساد اقتصادی فاطمی» متهم شده است.



الياس نادران، نماينده تهران در مجلس، فروردين ماه سال جاری خبر داده بود که محمدرضا رحيمی «رييس حلقه فساد در خيابان فاطمی است که نسبت به جمع آوری منابع از محل منابع فاسد و توزيع آن تصميم گيری می کرده است و اکنون تقريبا همه اعضای اين شبکه فاسد اقتصادی در خيابان فاطمی دستگير شده اند الا معاون اول فعلی رييس جمهور.»



اين اتهام ها با واکنش تند مقام های دولت دهم روبرو شده و رياست جمهوری ايران اعلام کرده است که محمدرضا رحيمی از آقای نادران و چند نماينده ديگر به قوه قضاييه شکايت کرده است.



بحث بر سر اتهام های معاون اول محمود احمدی نژاد پس از آن دوباره بالا گرفت که غلامحسين محسنی اژه ای، دادستان کل کشور، اواخر آذرماه اعلام کرد که محمدرضا رحيمی در پرونده فساد اقتصادی خانه فاطمی متهم است و وی بايد به اين اتهام ها پاسخ دهد.



«اتهام زنی به من، دشمنی با نظام است»



محمدرضا رحيمی در سخنان روز يکشنبه خود افرادی را که به وی «اتهام» زده اند را به باد حمله گرفت و گفت: «اقدامات مخرب اين افراد نشانه بيماری و دشمنی آنها با نظام است و اينکه خواسته يا ناخواسته در راستای اهداف دشمنان نظام گام بر می دارند.»



وی اظهار داشته که در تمام دوران کاری خود در عرصه های مختلف، «مشغول مبارزه» بوده و افزوده است «زمانی که رييس ديوان محاسبات کشور بودم پرونده برخی افراد را مطالعه کرده ام و مطالبی موجود است که به خاطر ملاحظات و مصالح نظام سکوت کرده ام.»



به گفته آقای رحيمی، «در ميان کسانی که مدعی پيروی از ولايت فقيه و حمايت از نظام هستند افرادی به چشم می خورند که حتی يک روز هم در صحنه دفاع مقدس حضور نداشتند و در هيچ يک از عرصه های خدمت رسانی ديده نشده اند.»



در روزهای اخير، محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران، و اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر وی، به دفاع از محمدرضا رحيمی برخاسته و خواستار برخورد قوه قضاييه با نمايندگان اصولگرای مخالف معاون اول رييس جمهور شده اند.



رييس دولت دهم، آقای رحيمی را فردی «بسيار پاک و انقلابی» معرفی کرده و اتهام های وارده به وی را يک «حرکت سياسی» توصيف کرده که به گفته وی، با «بی تقوايی» همراه بوده است.



محمود احمدی نژاد که در پنج سال گذشته همواره شعار مبارزه با فساد اقتصادی سر داده است، در جريان مناظره های انتخاباتی سال ۱۳۸۸ گفت که از قوه قضاييه می خواهم که با تخلفات نزدیکان و اطرافیان من «محکم تر» برخورد کند.



اين در حالی است که دفتر رياست جمهوری ايران اوايل دی ماه گزارش های منتشره درباره استقبال محمود احمدی نژاد از محاکمه محمدرضا رحيمی را تکذيب کرد.

از آمارها درباره اتهام تازه به مردم بپرسیم

از آمارها درباره اتهام تازه به مردم بپرسیم


چه کسی تقصیر بیشتری دارد؛ مردم یا دولت؟

کلمه – گروه اقتصادی: این روزها یک اتهام دیگر به فهرست اتهامات مردم ایران افزوده است: آنها متهم می‌شوند که اسراف‌کارند، صرفه‌جویی نمی‌کنند و هرچقدر هم دولت کارآمد است! باز نمی‌تواند از پس تامین مایحتاج این ملت برآید.



این همه‌ی اتهام نیست؛ رسانه‌های به نام ملی و در واقع دولتی تبلیغ می‌کنند که مردم مقصرند، چون انرژی را هدر می‌دهند، از خودروهای بی‌کیفیت شخصی‌شان استفاده می‌کنند، بنزین مصرف و ترافیک درست می‌کنند، هوا را آلوده می‌کنند، دائم گناه می‌کنند و باعث زلزله می‌شوند، حجاب را رعایت نمی‌کنند و باعث خشکسالی می‌شوند، فرزندانشان را طوری تربیت می‌کنند که زیاد از حد نان مصرف کنند و …



اینها که سهل است؛ آیا همان اولی واقعیت دارد؟ آیا اتلاف منابع انرژی، تقصیر ملت است و با صرفه‌جویی از نوع کم مصرف کردن، مشکلات حل می‌شود؟ یا آنکه دولت مقصر اصلی است؟ در سطرهای آینده، چند عدد و رقم ساده در زمینه میزان اتلاف چند نوع انرژی بررسی شده است تا مشخص شود که مقصر اتلاف انرژی و تضییع منابع ملی، دولت است یا مردم مظلوم؟ تا مشخص شود که آیا دولت در لحن طلبکارانه‌ای که به تازگی در این زمینه اختیار کرده، محق است یا خیر.



همه‌ی عدد و رقم‌هایی که در این محاسبات مورد استفاده قرار گرفته، از آمارهای رسمی و دولتی اخذ شده است.



نقش دولت در اتلاف برق: تلفات برق در کشور ۲۳ درصد است. این درحالی است که استاندارد جهانی برای تلفات برق، بین هفت تا هشت درصد است. این یعنی ۱۵ درصد تلفات شبکه‌ی برق ناشی از سوء مدیریت در ایجاد یک شبکه‌ی برق است. مصرف برق سالانه کشور حدودا ۲۲۵ میلیارد کیلووات ساعت است که ۱۵ درصد آن حدودا ۳۴ میلیارد کیلووات ساعت بوده و با قیمت متوسط هر کیلو وات ساعت ۴۵ تومان (قیمت غیر یارانه‌ای جدید) میزان ضرر وارده از این ناحیه حدودا ۱٫۵ میلیارد دلار در سال است.



نقش دولت در اتلاف آب: مصرف آب کشور حدود ۹۸ میلیارد متر مکعب در سال است که حدود ۳۰ درصد آن در شبکه‌ی توزیع گم می‌شود! بدین معنی که بخشی از آن در لوله‌های فرسوده شرکت آب هرز می‌رود و بخشی از آن هم توسط کسانی مصرف می‌شود که شرکت آب نمی‌تواند پولی از آنها بگیرد. بنابر این حدود ۲۹ میلیارد متر مکعب آب کشور هدر می‌رود که با احتساب قیمت متوسط غیر یارانه‌ای ۲۵۰ تومان برای هر متر مکعب از این محل کشور دچار ۷٫۲ میلیارد دلار ضرر سالانه می‌شود.



نقش دولت در اتلاف گاز: در ایران روزانه ۵۴ میلیون مترمکعب گاز در میدان‌های نفت و گاز و مشعل پالایشگاه‌ها و بدون کوچک‌ترین استفاده‌ای سوزانده می‌شود که این رقم معادل مصرف گاز یک روز در کشور ترکیه است. اگر ارزش این میزان گاز همراه را با قیمت گاز وارداتی ترکمنستان (۱۷۰ دلار به ازای هر هزار متر مکعب) محاسبه کنیم، متوجه می‌شویم که هر روز “نه” میلیون دلار گاز در کشور سوزانده می‌شود که سالی حدود ۳ میلیارد دلار ضرر مالی دارد. با این مقدار گاز، با شیوه gtl میتوان روزانه ۴۰ میلیون لیتر تمیزترین گازوییل و بنزین دنیا را تولید کرد، اما با بی‌تدبیری دولت هدر می‌رود.



نقش دولت در اتلاف بنزین و گازوئیل: تکنولوژی خودروهای تولیدی در کشور با تکنولوژی روز دنیا فاصله‌ی زیادی دارد و این موجب شده که مصرف آنها بالا باشد. مطالعات وزارت نفت حاکی از آن است که تا ۵۰ درصد از مصارف فوق با اعمال راهکارهای مناسب از جمله جایگزینی روش‌های تولید خودرو با تکنولوژی روز، قابل صرفه‌جویی و کاهش است. با وجود مصرف روزانه حدود ۷۰ میلیون لیتربنزین، می‌توان نتیجه گرفت که به دلیل فعالیت خودروهای بی‌کیفیت تولیدی، سالانه حدود ۱۲ هزار میلیون لیتر بنزین در کشور هدر می‌رود که با احتساب قیمت ۷۰۰ تومانی، به خاطر این سوءمدیریت سالانه حدود ۸٫۴ میلیارد دلار ضرر به کشور وارد می‌شود. مصرف روزانه گازوییل نیز حدود ۱۱۵ میلیون لیتر است که حداقل ۵۰ درصد آن به دلیل کیفیت پایین کامیون‌های تولید داخل یا وارداتی هدر می‌رود. این رقم در سال به ۲۱ هزار میلیون لیتر می‌رسد که با احتساب قیمت جدید ۳۵۰ تومانی سالانه حدود ۷٫۳ میلیارد دلار به کشور ضرر وارد می کند.



نقش دولت در اتلاف نفت خام: ۵۴ میلیون از ۶۰۴ میلیون بشکه نفت خام خوراک سالانه پالایشگاه‌های ایران تبدیل به سوخت و ضایعات می‌شود؛ این یعنی ۹ درصد از کل خوراک پالایشگاه‌ها. استاندارد جهانی برای ضایعات و سوخت پالایشگاه‌ها تنها پنج درصد است و اگر ما به این استاندارد برسیم، ۲۶٫۵ میلیون بشکه در بخش سوخت و ضایعات صرفه‌جویی داشته‌ایم. با نفت بشکه‌ای ۷۵ دلار، سالانه ۲ میلیارد دلار از این محل به کشور ضرر می‌رسد.



نقش دولت در اتلاف محصولات نیروگاهی: راندمان فعلی نیروگاه‌ها ۳۴٫۵ درصد است که اگر این عدد مطابق استانداردهای جهانی به ۴۰ درصد برسد، سالانه ۴۷ میلیون بشکه در خوراک مصرفی این نیروگاه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. با این میزان تلفات (با قیمت متوسط نفت ۷۵ دلار) سالانه ۳٫۵ میلیارد دلار به کشور ضرر وارد می‌شود.



اینها آمارهای رسمی است. واقعیت قاعدتا تلخ‌تر از عددهایی است که بر روی کاغذ می‌آید. اطلاعات ذکر شده در بالا، نشان می‌دهد که متاسفانه سالانه ار محل حامل‌های انرژی بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار به مردم لطمه وارد می‌شود.



حال، جالب است که دولت به جای آنکه به فکر تدبیری برای جلوگیری از این ضررهای هنگفت باشد، با انداختن تقصیرها به گردن مردم، قصد دارد بار اقتصادی بی‌کفایتی خود را هم بر دوش مردم بگذارد. آیا افکار عمومی از سوء مدیریتی که پشت طلبکاری دولت پنهان شده، خبر دارند؟

مشاور احمدی نژاد خطاب به مجمع تشخيص مصلحت نظام: صبر و تحمل احمدي‌نژاد حدي دارد

مشاور احمدی نژاد خطاب به مجمع تشخيص مصلحت نظام: صبر و تحمل احمدي‌نژاد حدي دارد


مشاور احمدی نژاد در يادداشتي با عنوان "نگاه واقع‌بينانه به جايگاه مجمع تشخيص مصلحت نظام" كه در سايت شخصي خود منتشر كرده، آورده است: مجمع تشخيص متغير وابسته است، نه متغير مستقل كه در ارتباط با تغيير احكام حكومتي شرع و اصول قانون اساسي، استقلالا اختيار تصميم‌گيري داشته باشد.



به گزارش ايسنا، علي زارعي نجفدري در اين يادداشت به تشريح ساختار سياسي كشور پرداخته و آورده است: آن‌گاه كه عرصه تعاملات قواي سه‌گانه در بن‌بست اختلاف نظرات و ديدگاه‌ها قرار بگيرد، ولايت مطلقه امر و رهبري نظام، فصل‌الخطاب مي‌باشند. اين جايگاه فصل‌الخطاب براي رسيدن به حجيت در تصميم‌گيري موضوعات، از نظرات مشورتي اهل نظر استفاده مي‌كنند.



وي در ادامه مجمع تشخيص مصلحت نظام را تنها يك نهاد مشورتي دانسته و اضافه كرده است: اين مجمع متغير وابسته است، نه متغير مستقل كه در ارتباط با تغيير احكام حكومتي شرع و اصول قانون اساسي، استقلالا اختيار تصميم‌گيري داشته باشد.



زارعي نجفدري تاكيد كرده است: يكي از آقايان در روزهاي اخير گفته است مجمع تشخيص مصلحت نظام، فراقواست! و يكي ديگر از همين آقايان گفت كه مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌تواند اجازه دهد خلاف شرع و خلاف قانون اساسي عمل شود!! اين‌گونه اظهارات منطق مفهومي ندارد و نوعي استفاده ابزاري از مجمع تلقي مي‌شود، هر چند كه قابل اعتنا هم نيستند ولي تالي فاسد اين اظهارات مي‌تواند اذهان را نسبت به نظام مترقي و پوياي ولايي جمهوري اسلام ايران مشوش كند.



وي در پايان يادداشتش تاكيد كرده است: اين‌كه چرا رييس‌جمهور از اختيارات و وظايف خود در اصول 122، 121 و 113 قانون اساسي در اين موارد استفاده نكرده و غمض عين مي‌نمايند و تذكر قانون اساسي نمي‌دهند به واسطه دامنه صبر و بردباري و افق بالا و دوردست ديد نافذ ايشان برمي‌گردد ولي دانست كه اين دامنه صبر و تحمل حدي دارد.

در اعتراض به اعدام حسین خضری تابلوی سفارتجمهوری اسلامی ایران به زیر کشیده شد + عکس

گزارش دریافتی: شامگاه شنبه بیست و پنجم دی ماه ۱۳۸۹ (۱۵ ژانویه ۲۰۱۱)، در پی انتشار خبر اعدام ناگهانی حسین خضری، گروهی از فعالان سیاسی پاریس در واکنش به این جنایت جمهوری اسلامی و با توجه به احتمال اجرای قریب الوقوع احکام مشابه در مورد تعداد زیادی از دیگر زندانیان سیاسی در ایران، حرکتی اعتراضی را در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس ترتیب دادند.




در این اقدام تصاویر و اسامی اعدام شدگان و زندانیانی که در شرف اعدام قرار دارند بر دیوارها و نمای بیرونی سفارت نصب و تعدادی از شیشه های سفارتخانه شکسته و بخشی از کرکره ها و آیفون ورودی ساختمان تخریب شد.

در پایان این حرکت اعتراضی، معترضان پلاک سفارت جمهوری اسلامی در پاریس را کنده و به جای آن تصویر حسین خضری و جملاتی در اعتراض به اعدام و کشتار توسط نظام حاکم در ایران را نصب کردند.



این فعالین اعلام کردند که اقدامشان علاوه بر اعتراض به اعدام حسین خضری، هشداری به نهادهای جمهوری اسلامی در خارج از کشور در رابطه با جنایات احتمالی آینده توسط این نظام دیکتاتوری است.





دولت و مجلس نظام انتخاباتی را تغییر می دهند

درحالی که پس از اعلام کف مطالبات اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات آتی از سوی سید محمد خاتمی، چهره ها و رسانه های تندروی جناح حاکم در کنار سرداران سپاه با "فتنه گر" خواندن اصلاح طلبان خواستار رد صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان در انتخابات آینده شدند، روز گذشته یک عضو مجلس هشتم نیز از "تغییر نظام انتخاباتی برای جلوگیری از نفوذ فتنه گران در انتخابات آینده" خبرداد.




محمدجواد ابطحی، از چهره های حامی احمدی نژاد در مجلس درهمین باره گفت: "لايحه جامع انتخاباتي که از سوي وزارت کشور در حال تدوين است به همراه طرح استاني شدن انتخابات مجلس دو راهکار دولت و مجلس براي جلوگيري از نفوذ فتنه گران به انتخابات آينده در کنار بصيرت و آگاهي مردم است."



این عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس با اشاره به "خطر فتنه ای دیگر در انتخابات سال آینده مجلس" افزود: "طرح جامع انتخابات به منظور جلوگيري از نفوذ و راه‌يابي ناصحان در رقابت‌هاي کشور و بروز فتنه‌اي جديد، در وزارت کشور در مرحله بررسي و تدوين است و اوايل سال آينده به مجلس تقديم مي‌شود."



وي با بيان اينکه "مجلس خانه ملت است و نه خانه خائنان" در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران وابسته به صدا و سیما همچنین اضافه کرد: "بصیرت مردم در شناسايي جريان فتنه و فتنه گران حرف اول را مي‌زند، اما نمايندگان نيز با تغيير نظام انتخاباتي و گروه تحقيقي شوراي نگهبان از شکل‌گيري جريان فتنه جلوگيري خواهند کرد."



درهمین حال اما خبرگزاری ایسنا در خبری کوتاه اعلام کرد که: "کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس رسیدگی به طرح تغییر نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار قرار داده است".



اعلام خبر رسیدگی به لایحه جامع انتخاباتی تهیه شده از سوی وزارت کشور به منظور جلوگیری از "نفوذ فتنه گران" در مجلس هشتم در شرایطی است که این لایحه در بی خبری احزاب، گروه های سیاسی و کارشناسان تهیه و تکمیل شده و تاکنون هیچ اطلاعاتی از تغییرات جدید مورد نظر دولت مستقر در نظام انتخاباتی کشور منتشرنشده است.



وزارت کشور دولت محمود احمدی نژاد پیش از این نیز در سال 1385 با تهیه "لایحه نظام جامع انتخاباتی" خواستار افزودن موارد بیشتری برای بررسی و تایید صلاحیت نامزدان نمایندگان مجلس شده و از جمله به ماده 102 این لایحه درباره بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها توسط وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور، سازمان ثبت احوال و نیروی انتظامی، تبصره ای نیز برای نظارت و اعلام نظر سپاه و بسیج را نیز افزوده بود.



تهیه کنندگان آن لایحه در تبصره خود نوشته بودند: "نيروي مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي تواند درهر حوزه انتخابيه گزارشهاي مردمي ارزيابي شده در مورد داوطلبان را در مهلت رسيدگي به صلاحيت داوطلبان به هياتهاي اجرايي ونظارت ذي ربط ارسال نمايد. هياتهاي مزبورموظف به رسيدگي به اين گزارشها هستند."







پیشگیری از فتنه!



از سوی دیگر اما اعلام خبر قرار گرفتن "تغییر نظام انتخاباتی" در دستور کار مجلس در شرایطی مطرح می شود که در دوهفته اخیر و پس از اعلام "کف مطالبات اصلاح طلبان" برای حضور در انتخابات آتی از سوی سید محمد خاتمی، چهره ها و رسانه های تندروی جناح حاکم حملات شدیدی برعلیه اصلاح طلبان و همچنین برخی از منتقدین دولت را آغاز کرده و خواستار عدم تایید صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان برای حضور در انتخابات آینده شده اند.



از جمله احمد جنتی دبیر 86 ساله شورای نگهبان که مجموعه تحت هدایتش مسئولیت رسیدگی به صلاحیت نامزدان نمایندگی مجلس را دارد در واکنشی به اظهارات رییس دولت اصلاحات گفته بود: "اصلا نیازی به حضور این عده در انتخابات نیست و آنها خواب‌های بی‌تعبیری را دیده‌اند."



او هفته گذشته در خطبه های نماز جمعه نیز اظهارات خود را تکمیل کرد و موضوع مورد نظرش را گسترش بیشتری داد، به طوری که تنها شامل اصلاح طلبان نشود گفت: "خواص غير انقلابي‌ مردود شدند و مردم جواب آنها را دادند، به نحوي كه فهميدند براي هميشه بايد كنار بروند كه البته كنار خواهند رفت."



در کنار این اظهارات احمد جنتی، غلامحسین الهام، عضو سابق شورای نگهبان و مشاورحقوقی فعلی محمود احمدی نژاد نیز در واکنشی به اظهارات اخیر سید محمدخاتمی گفته بود: "نباید ظرفیتی که برای کوبیدن فتنه ایجاد شده است جمع شود، چرا که با بایگانی و فراموش کردن آن ها تجربه ها فراموش شده و فتنه جدید شکل خواهد گرفت".



وی با بیان اینکه "شاید فتنه گران از سبک جدید استفاده کرده و آدم جدید پیدا کنند" در ادامه به نگرانی آیت الله خامنه ای از احتمال حضور افرادی از میان جبهه خودی ها نیز اشاره و تصریح کرده بود: "باید آینده را دید و از یک سوراخ دوبار گزیده نشد، چرا که ممکن است این افرادی از درون همین مجموعه روی کار بیایند که رهبری نسبت به آن ها نگران باشد، چرا که این امر در نظام ما که مبتنی بر رأی مردم است امکان دارد."



مشاور حقوقی احمدی نژاد همچنین تاکید کرده بود که: "این جریانات در حال بازسازی هستند و از این رو در انتخابات مجلس در سال آینده با فتنه جدیدی رو به رو خواهیم بود".



این اظهارات البته در شرایطی منتشر می شود که پیش از این فرماندهان اداره سیاسی سپاه پاسداران در بولتن های خود برای هادیان سیاسی بارها با ابراز نگرانی از احتمال حضور "نیروهای غیرخودی" در مجلس خواستار "دقت و نظارت" بیشتر شورای نگهبان در تایید صلاحیت نامزدان نمایندگی مجلس شده بودند.



درهمین راستا یدالله جوانی، رییس اداره سیاسی سپاه در تیرماه سال جاری خواستار "بالا بردن بصيرت و آگاهي براي شناخت عميق تر نسبت به جريان هاي سياسي، گروه ها و شخصيت ها و نسبت آنان با انقلاب، جمهوري اسلامي، ولايت فقيه و خط امام و رهبري" شده و تاکید کرده بود که لازم است تا با "اصلاح ساز و كارهاي انتخابات در كشور و جدي تر گرفتن نظارت استصوابي از سوي شوراي نگهبان از ورود عناصر و افراد غير معتقد" به مجلس جلوگیری شود.

روبان سفید هنرمندان برای جعفر پناهی

سوزان کینگ




اگر پال هگیس کارگردان برنده جایزه اسکار موفق شود، ممکن است رنگ سفید دوباره در مراسم فرش قرمز امسال ظاهر شود.

پال هگیس کارگردان فیلم "تصادف" و برخی دیگر از ستارگان هالیوود خواسته اند برای اعلام مخالفت خود با رفتار دولت ایران با جعفر پناهی، فیلمساز برجسته و کارگردان فیلم "آفساید" و نیز همکار او محمد رسولف، روبان های سفید به سینه خود الصاق کنند. پناهی ماه گذشته به شش سال زندان و ممنوعیت فیلمسازی به مدت 20 سال محکوم شده است.



پناهی از طرفداران جنبش اعتراضی متعاقب انتخاب مجدد و بحث انگیز محمود احمدی نژاد به مقام ریاست جمهوری در سال 2009 بود. او در ماه مارس به اتهام دسیسه برای ساخت یک فیلم غیرمجاز از روند جنبش مردم ایران دستگیر شد. اتهام رسولوف نیز همکاری با پناهی است.



این دو فیلمساز به تهدید امنیت ملی، از جمله تبلیغ علیه نظام متهم شده اند. این اتهامی است که اغلب علیه روزنامه نگاران و هنرمندان منتقد دولت تندروی ایران وارد می شود. دو کارگردان ایرانی درخواست تجدید نظر کرده اند.



هرچند هگیس شخصاً پناهی و رسولف را نمی شناسد و دولت ایران نیز به شدت در برابر فشار بیرونی مقاومت می کند، اما او گفت وقتی خبر دستگیری پناهی و همکارش را شنیده خود را موظف به انجام کاری دیده است.



هگیس که به همراه شان پن، مارتین اسکورسیزی و هاروی وسن اشتین برای محکومیت حکم فیلمسازان به عفو بین الملل ملحق شده و نامه اعتراضی این سازمان برای اعمال فشار بر دولت و لغو حکم آنها را امضا کرده است، گفت: "وقتی چیزی شبیه این را می بینم، اثرش در اینجا هم حس می شود."



هگیس مؤسس نهاد هنرمندان در خدمت صلح و عدالت، یک نهاد ضد فقر و حامی تلاش برای عدالت اجتماعی است که خصوصاً در هائیتی فعال بوده است. وی گفت: "ما نمی توانیم فقط به دنبال مقصر باشیم. عدم تحمل در کشور ما هم در حال فزونی است. بنابراین ساده لوحانه است که بگوییم آنچه آنجا اتفاق می افتد، نمی تواند در اینجا رخ بدهد. این ماجرا قبلاً در اینجا هم اتفاق افتاده است" و به فهرست سیاه ضد کمونیستی دهه 1950 اشاره کرد.



قطعاً حکم صادره علیه پناهی و رسولف در مراسم جشنواره فیلم سان دنس در هفته آینده خبر داغ خواهد بود. دو فیلمساز جوان متولد ایران که اولین حضور جهانی خود را تجربه می کنند، درباره عهد خود صریحاً سخن گفته اند.



علی صمدی احدی ( کارگردان فیلم بچه های گمشده) که فیلم مستند "موج سبز" او به حوادث قبل و بعد از انتخابات سال 2009 اختصاص دارد و قرار است در بخش مسابقه سان دنس به نمایش درآید، از همین حالا به دلیل سخن گفتن درباره پناهی دچار مشکلاتی شده است. هرچند او 25 سال گذشته را در آلمان زندگی کرده، اما بستگانش، از جمله مادر و خواهرش، در ایران زندگی می کنند. او گفت مدت کوتاهی پس از مصاحبه اخیرش با صدای آمریکا، پلیس امنیتی ایران به سراغ خواهرش رفته است.



احدی که آخرین دیدار او از ایران به دو ماه پیش از انتخابات سال 2009 مربوط می شود، گفت: "تنها کاری که می توانید بکنید، کاری است که فکر می کنید درست است. اگر درباره حقوق بشر صحبت می کنیم ... باید بگوییم جعفر پناهی هیچ کار غیرقانونی نکرده است. او از حقوق بنیادین انسانی و حقوق اساسی اش به عنوان یک فیلمساز استفاده کرده است. به همین دلیل است که باید اعتراض کنیم و بگویم بس کنید. او واقعاً نماینده تمام فیلمسازان و مردم عادی کوچه و خیابان است. اگرآنها این کار را با جعفر پناهی کرده اند دیگر واضح است که برای ساکت کردن مرم عادی چه کار ها که می توانستند انجام دهند."



فیلمساز جوان دیگر مریم کشاورز (کارگردان فیلم رنگ عشق) نام دارد. فیلم "شرایط" او که جریان ارتباط دو دختر را حکایت می کند، در بخش مسابقه سان دنس حضور دارد. او می گوید دریافت مجوز ساخت فیلم در ایران، به طور فزاینده ای دشوارتر شده است.



کشاورز که در نیویورک زندگی می کند گفت: "بردارم که او نیز فیلمساز است پیش از انتخابات به فیلمبرداری مشغول شد. کار واقعاً سختی بود. حالا گرفتن مجوز تقریباً غیرممکن شده و تهیه کننده ها نمی خواهند خطر کنند. من فیلم (شرایط) را در لبنان فیلمبرداری کردم و خیلی ها به ساخت فیلم در خارج از کشور روی آورده اند، با اینکه در ایران زندگی می کنند."



نازنین بنیادی بازیگر ایرانی- انگلیسی و سخنگوی عفو بین الملل که آخرین بار کشورش را در 12سالگی دیده است، می گوید کاری که در عفو بین المللی انجام شده، "تلاش برای رساندن صدای کارگردان است. اکنون هدف ما تشویق هالیوود و جامعه هنری دنیا برای انجام دادن کاری است."



علاوه بر نامه سرگشاده سازمان عفو بین الملل، تیلور هکفورد، مدیر انجمن کارگردانان آمریکا و جامعه ملی منتقدان فیلم نیز حکم صادره علیه پناهی و رسولف را محکوم کرده اند.



بنیادی گفت: "سرکوب هنر، برای جامعه بسیار خطرناک است. به همین دلیل بلند کردن صدای اعتراض و انجام کاری در این بار، برای من مهم است. درباره انتخابات سال 2009 هم باید گفت سرکوب شدیدی علیه حقوق بشر در ایران صورت گرفته، سرکوب رسانه ها و سؤ رفتار با روزنامه نگاران زندانی. بنابراین به نظر می رسد دولت سراغ کسانی می رود که صدایی دارند، کسانی که جامعه یا افکار عمومی را تغییر می دهند."



معلوم نیست که آیا اعتراض بین المللی تأثیری خواهد داشت یا خیر. ژان کریستوفر هوراک، رئیس جشنواره فیلم یو- سی- اِل- اِی و آرشیو تلویزیون، که از سال 1990 تا کنون به جشن سالانه سینمای ایران پرداخته، ابراز خوش بینی کرد.



وی گفت: "می دانید که چنین دولت هایی غیرقابل پیش بینی هستند. راهی برای دانستن آینده وجود ندارد. اما به شما می گویم که فیلمسازها، صرفنظر از شرایط سیاسی هر کشوری، بالاخره راهی پیدا خواهند کرد. یک بازداشت، چیزی را تغییر نمی دهد."



شیرین نشاط، هنرمند تجسمی و سازنده فیلم پرآوازه "زنان بدون مرد" است که در نیویورک زندگی می کند. او از سال 1996 تا کنون به دلیل عکس ها، فلیم های کوتاه و فیلم بلندی که به زندگی زنان در جوامع مدرن اسلامی می پردازد، به ایران بازنگشته است. او گفت: "دولت با کارهای من مشکل دارد. برای اینکه با این دولت دچار مشکل شوید، لازم نیست کار خاصی انجام دهید."



نشاط می گوید از زمان انتخابات سال 2009 و نا آرامی های پس از آن، "خیلی از ماها که واقعاً فعال نبودیم اما تا حدی سیاسی بودیم، تبدیل به فعال کامل شدیم. ما در رسانه ها پرحضور و صریح اللهجه بودیم... این درباره جعفر هم صدق می کند. او یک واقع گرای اجتماعی است. به محض اینکه این اتفاقات رخ داد، او طرف خود را انتخاب کرد، طرف مورد نظر او هم کاملاً مشخص بود. او محتاط نبود. او کاری را می کرد که به آن اعتقاد داشت. دولت در اصل او را به دلیل نداشتن ترس و هراس از پافشاری بر موضعش مجازات می کند."



پناهی اخیراً نامه سرگشاده ای به دادگاه فرستاد و در آن از کار خود دفاع کرد و به قاضی گفت اکنون تمامی سینمای ایران دادگاهی می شود.



"شما مرا به دلیل ساختن فیلم محاکمه می کنید، آن هم در حالیکه در زمان بازداشت تنها 30 درصد کار فیلمبرداری شده بود. اگر این اتهامات حقیقی است، شما نه تنها ما بلکه وجدان اجتماعی و سینمای انساندوستانه و هنری ایران را به دادگاه می برید، سینمایی که تلاش می کند بالاتر از خوب و زشت بایستد، سینمایی که قضاوت نمی کند و خود را به پول یا قدرت نمی فروشد، بلکه تلاش می کند تصویر حقیقی جامعه را به طور صادقانه بازتاب دهد."



هرچند تعدادی از کارگردانان از جمله بهمن قبادی (کارگردان "هیچ کس از گربه های ایرانی خبر ندارد") از کشور خارج شدند، اما پناهی قصد ترک سرزمینش را ندارد.



او در نامه اش نوشت: "من در کشورم می مانم و می خواهم در کشورم کار کنم. من عاشق کشورم هستم و بهای این عشق را هم پرداخته ام و مایلم اگر باز هم لازم باشد، بهای بیشتر بپردازم."



منبع: لس آنجلس تایمز- 14 ژانویه

بوکسور تیم ملی یا تروریست ِ موساد؟

پخش فیلم اعترافات فردی به نام "مجید جمالی فشی" به عنوان عامل سرویس اطلاعاتی اسرائیل در ترور مسعود علیمحمدی که به عنوان"دانشمند برجسته هسته ای" معرفی شده، شایعات فراوانی مبنی بر ساختگی بودن این ماجرا را دامن زده است.به ویژه آنکه




فرد معرفی شده به عنوان عامل ترور علیمحمدی در تیرماه گذشته به عنوان عضو تیم ملی کیک بوکسینگ ایران به مسابقاتی در جمهوری آذربایجان اعزام شده و خبرگزاری افراطی فارس، در همان تاریخ نام وی را در لیست "مدال آوران" ذکر کرده بود. خبرگزاری فارس نوشته بود که او در وزن 85 کیلوگرم به مدال برنز مسابقات دست یافته است.



علاوه بر این، مجید جمالی فشی در سالجاری در اردوی کلاس های مربیگری فدراسیون کیک بوکسینگ ایران که از جمله فدراسیون های ورزش های رزمی است، شرکت کرده و رتبه مربیگری درجه سه دریافت کرده است. نام وی همچنان در لینک این سایت به عنوان مربی کیک بوکسینگ وجوددارد.



به دنبال پخش این مصاحبه برخی از کاربران سایت بالاترین اطلاعاتی درباره زندگی و هویت مجید جمالی فشی منتشر کرده اند که با ادعاهای وزارت اطلاعات نمی خواند.

بنا به گفته نزدیکان فردی که به عنوان عامل ترور مسعود علیمحمدی معرفی شده، "وی تا حدود 2 سال پیش فردی سیاسی نبوده اما به یکباره طرفدار سرسخت احمدی نژاد می شود که یکی از دوستانش می گوید حتی در دفاع از احمدی نژاد حاضر بود ما را بزند".



بنا به نوشته بالاترین، وی دوران خدمت سربازی خود را در سپاه گذرانده و حدود 1 سال پیش ازدواج کرده و در منطقه تهرانپارس در تهران ساکن بوده اما پیش از آن به همراه پدر و مادرش در شهرک آوج کرج در مجمعی به نام "مجتمع آجر سه سانتی" در شهرکی با همین نام سکونت داشته است.



در یکی دیگر از مطالب درباره وی می خوانیم: "وی در اعترافات اظهار نموده که برای اینکار 50 هزار دلار پول گرفته است که این مبلغ برای مجید مبلغی نبود که دست به چنین ریسکی بزند".



گزارش های غیر رسمی درباره هویت مجید جمالی فشی و عکس های ورزشی وی و نیز متن گزارش خبرگزاری فارس درحالی سناریوی وزارت اطلاعات درباره عاملیت وی در ترور مسعود علیمحمدی را با ابهاماتی همراه کرده که متن منتشر شده اعترافات وی نیز به این ابهام ها دامن زده است.



مجید جمالی فشی آنطور که روابط عمومی وزارت اطلاعات مدعی است، سه بار به تل آویو سفر کرده اما در هیچ یک از این سفر ها مورد سوء ظن مامورات امنیتی جمهوری اسلامی قرار نگرفته است. همچنین در متن اعترافات وی استفاده از وسایلی چون "کمربند حافظه دار برای ارسال اطلاعات"، "لپ تاپ ویندوز قرمز"، "لباس ضد باروت"، "موبایل با قابلیت فیلمبرداری مادون قرمز"، "هوندا 125 با قابلیت ارتباط دیجیتالی با تل آویو" و...که به گفته یک روزنامه نگار مقیم تهران سناریوی وی را شبیه به فیلم های هالیوودی کرده است.



او بنا به اعتراف خود پس از انجام ترور به ارمنستان سفر کرده اما توضیح نداده که به چه دلیل بار دیگر به ایران بازگشته است. عامل ترور "دانشمند هسته ای" در حالی پس از انجام ترور از ایران به ارمنستان سفر کرده که در همان مقطع وزیر اطلاعات به بهانه دستگیری عبد المالک ریگی مدعی "اقتدار وزارت اطلاعات در زمین و آسمان" شده بود.



در متن اعترافات مجید جمالی فش که به جز زبان فارسی به هیچ زبانی تسلط ندارد، آمده است که وی در طی مراحل آمادگی برای ترور با افرادی به نام های "اما"، "جان"، "جونی"، "میکی"، "بهرام"، "رداپور" و... در تماس بوده است.



در اعترافات این فرد که وزارت اطلاعت منتشر کرده، بخشی نیز مربوط به "وحشت موساد از ماموران امنیتی ایران" است که طی آن جمالی فشی گفته: "يك حالت ترس از دستگاه امنيتي ايران داشتند كه حتماً بايد كار خوب پيش برود چون خيلي به جزئيات توجه مي كردند خيلي خيلي تاكيد مي كردند كه چون خيلي ترس از ايران داشتند مي گفتند يعني بايد همان چيزي پيش برود كه ما مي گوئيم وحشت آنها واضح بود".



مجید جمالی فشی، یکی از مدال آوران تیم ملی کیک بوکسینگ ایران در حالی به عنوان عامل ترور مسعود علیمحمدی از سوی وزارت اطلاعات معرفی شده که هنوز هیچ اطلاعاتی درمورد نحوه و زمان دستگیری وی منتشر نشده است. خبر دستگیری وی که با ادعای "نفوذ وزارت اطلاعات در موساد" همراه بود به شکلی نمادین در سالگرد ترور استاد دانشگاه تهران منتشر شد.



تردیدها درباره صحت ادعای وزارت طلاعات درباره عاملیت مجید جمالی فشی در ترور مسعود علیمحمدی به سابقه انتشار اخبار کذب از سوی حیدر مصلحی درباره ماجرای بازداشت عبد المالک ریگی و نیز تحریف های صورت گرفته از سوی صدا و سیما درباره قتل ندا آقا سلطان و ترانه موسوی بازمی گردد.



گفتنی است دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی طی سالهای اخیر تمامی رخداد های سیاسی -امنیتی از جمله قتل های زنجیره ای، مرگ ندا آقا سلطان و... را به سرویس های اطلاعاتی غرب نسبت داده اند.



در طول یکسال گذشته بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات و برخی از چهره های سیاسی سرشناس که مجبور به اعترافاتی بر علیه خود شده اند، استفاده از شکنجه از سوی ماموران اطلاعاتی برای اعتراف گیری را تائیدکرده اند.

دیدار خامنه ای با امام زمان در بیابان

به دنبال اعتراضات مردم به نتایج پس از انتخابات، و افزایش انتقادها از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری‌اسلامی - که باعث شد حتی کسانی هم‌چون محمد نوری‌زاد هم نامه‌های انتقادی به وی بنویسند - برخی نزدیکان رهبر جمهوری‌اسلامی تلاش می‌کنند تاچهره وی را بازسازی کنند.دستور به رسانه‌ها برای استفاده از لفظ "امام خامنه‌ای"، انتشار ویژه‌نامه‌های متعدد و سخن گفتن از زندگی ساده وی، از جمله این تلاش‌ها بوده است. انتشار ویژه‌نامه‌هایی چون "تداوم آفتاب" که توسط روزنامه جام‌جم و ویژ‌ه‌نامه "سیره امین" توسط معاونت سیاسی نهاد نمایندگی ولایت‌فقیه در دانشگاه‌ها از جمله این اقدامات است.اما اخیرا این تعریف و تحسین‌ها به راهی جدید رفته است و برخی از اطرافیان رهبر جمهوری‌اسلامی، سخن از کرامات ویژه وی و دیدارهای‌اش با "امام زمان"خبر داده اند؛بسیاری دیگر نیز از "عنایت ویژه امام زمان" به وی سخن می‌گویند و آیت‌الله خامنه‌ای را "نظرکرده" ائمه می‌دانند.



دیدار با امام زمان



تاکنون نقل‌قول‌های زیادی از دیدارهای رهبر جمهوری‌اسلامی با امام زمان منتشر شده؛ نقل‌قول‌هایی که عموما یا از سوی نزدیکان وی صورت گرفته است و یا به نقل از افرادی که در حال حاضر در قید حیات نیستند.



از این جمله می‌توان به سخنان اخیر آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه تهران، در گفت‌گو با ویژه‌نامه "سیره امین" اشاره کرد. وی در این مصاحبه ادعا کرده است که آیت‌الله خامنه‌ای "ذخیره خداوند" است که برای رفع مشکلات به بیابان یا مسجد جمکران می‌رود و با امام دوازدهم شیعیان خلوت می‌کند: "در تمام مشکلاتی که برایش پیش می‌‌‌آید قبلش یا بیابان می‌رود و با حضرت خلوت می‌کند یا جمکران می‌رود و یا حرم حضرت رضا می‌رود، آنجا را در بغل می‌گیرد و کلید را از آنها می‌گیرد و درب‌ها را باز می‌کند. حضور در بیابان‌ها یا در مسجد جمکران برای رفع مشکلات سیره مستمر زندگی حضرت آقا بوده و هست."



صدیقی آن‌طور که وب‌سایت "صالحات" گزارش کرده، پیش از این در مراسمی ادعا کرده بود امام دوازدهم شیعیان در پیامی، رهبری و عملکرد وی را تائید کرده است. به نوشته این سایت، پس از این سخنان "آقاي صديقي روي منبر اين مطلب را گفت و آن را نتوانست تمام كند. همين كه خواست تمام كند فرياد گريه جمعيت و حضار بلند شد. ديدند اين جمعيت بسوي آقا دارند حمله مي‌كنند كه به عنوان تبرك به ايشان دست بزنند. آقا را بردند و ديگر نتوانستند جمعيت را اداره كنند."



وی همچنین در همین سخنرانی ادعا می‌کند که آیت‌الله خامنه‌ای به دیدار امام دوازدهم شیعیان رفته و با وی به گفت‌گو نشسته است.



وی همچنین ماه گذشته در سخنانی گفته بود که امام دوازدهم شیعیان در صحرای عرفات آیت‌الله خامنه‌ای را دعا کرده است: "در عرفات ديدم وجود نازنين امام عصر ارواحنا فداه به مقام معظم رهبري با اسم دعا مي‌كرد."



صدیقی، در سخنانی دیگر، این‌چنین به توصیف رهبر جمهوری‌اسلامی و رابطه وی با امام دوازدهم شیعیان پرداخته بود:"مرحوم آیت‌الله احمدی میانجی ازعرفای زمان و از شاگردان آیت‌الله بهجت(ره) بودند. ایشان به محضر امام زمان(عج) شرفیاب شده بودند، در یکی از تشرفات گفتند که از امام زمان در خصوص رهبری آقا سید علی سوال کردم: آقا! نظتان در مورد ایشان چیست؟ امام زمان (عجّل الله تعالي فرجه الشّریف) فرمدند: ایشان از ما هستند."



اما روایت‌های دیگری هم از چنین ملاقات‌ها و تاییدهایی وجود دارد. آیت‌الله مهدی احدی، از اساتید حوزه علمیه قم، در این‌باره چنین گفته است: "جمعی در 27 خرداد 1372 به محضر آقا ولی عصر (ارواحنا له الفدا) می‌رسند. این مطلب از قضایایی است که مسجل است برای ما و برای دوستان ما در مسجد... این افراد ده سئوال می‌پرسند. در یکی از سئوالات می‌پرسند: آیا انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مورد عنایت شما بود؟ فرمودند بله مورد عنایت من بود."



در هنگام سفر آیت‌الله خامنه‌ای به قم نیز، یکی از سایت‌های اصول‌گرا مدعی شده بود که امام زمان به دیدار آیت‌الله خامنه‌ای رفته است: "صبح قبل از آنكه كسی متوجه شود، آقا به مسجد جمكران رفتند و بدون برنامه قبلی وارد مسجد جمكران شدند. وقتی آقا وارد شدند نمی‌دانید چه حال و هوایی بر مسجد حاكم بود، اما می‌شود فهمید كه مولا و سرور همه اهل عالم به استقبال ایشان آمده ‌بودند، وای چه هوایی و چه روحانیتی بر این فضا حاكم است."







خامنه‌ای ذره‌ای هوی و هوس ندارد



علاوه بر روایات مربوط به دیدار رهبر جمهوری‌اسلامی با امام دوازدهم شیعیان، بسیاری از روحانیون نیز به تحسین زندگی شخصی وی پردا‌خته‌اند.



از جمله آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به "مشرق‌نیوز"گفته است در وجود آیت‌الله خامنه‌ای "ذره‌ای هوا و هوس و ریاست طلبی" وجود ندارد. وی همچنین اضافه کرده است که: "آیت‌الله خامنه‌ای حاضر است برای دفاع از اسلام جان خود را هم بدهد."



پیش از این محمدعلی رامین، معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد، در سخنانی خواستار آن شده بود که رسانه‌ها از آیت‌الله خامنه‌ای با لفظ "امام" نام ببرند؛ پروژ‌ه‌ای که در همان ابتدا شکست خورد.



محمدحسن رحیمیان نماینده ولی ‌فقیه در بنیاد شهید گفته که امام دوازدهم شیعیان در جریان حوادث ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۷۸ خواستار بیرون کردن میمون‌ها (اصلاح‌طلبان) از قم و تهران شده بود. وی در این سخنرانی گفته که در جریان حوادث ۱۸ تیر امام دوازدهم شیعیان به خواب پدر شهیدی آمده و به او گفته: "آقای احمدی! برو نزد آقای فاضل لنکرانی و به ایشان بگو قیام کند و این میمون‌ها [اصلاح‌طلب‌ها] را از قم و تهران بیرون بریزد." رحیمی ادامه داده که امام غایب شیعیان در خواب این پدر شهید گفته که "این‌ها [اصلاح‌طلب‌ها] خیال می‌کنند با توهین کردن به من، ‌دست از حمایت از نایب‌ام بر می‌دارم. من از نایب‌ام حمایت می‌کنم."



به گفته نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، این فرد نقل می‌کند امام زمان در حالی که این سخنان را می‌گفت دستان خود را حرکت می‌داد که من با این حرکت دست‌ها "کابینه فلان [محمد خاتمی] جلوی صورتم شکل گرفت. چهره‌ها مبهم بود ولی سه چهره روشن بود. یکی در راسشان بود و دو نفر دیگرشان عطاالله مهاجرانی و عبدالله نوری بودند."



همچنین آیت‌الله مهدی احدی از اساتید حوزه علمیه قم گفته است امام دوازدهم شیعیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته دیده شده است. وی در یک سخنرانی که دوم خرداد ماه سال‌ جاری در قم ایراد کرده و متن سخنان وی در سایت مرکز تحقیقاتی جوادالائمه منتشر شده، گفته یک "قدیس" در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته با امام دوازدهم شیعیان دیدار و گفتگو کرده است. این روحانی به نقل از "قدیسی" که نامش فاش نشده، گفته امام زمان در این مراسم گفته که نظام جمهوری اسلامی "صاحب" دارد.